Poraďte silniční přesmykač 3x10 navářka

18 nepřečtených
  • osobne

    Mám trochu prasklý přesmykač (viz foto) a je tam už také dost velká vůle, špatně se to proto seřizuje, potřebuji nejspíš nový, ale nejsem si jist jaký koupit. Musí by to být přesmykač pro silniční kolo, jsou tam kliky i přehazovačka Shimano 105, převody 3×10, na přesmykači je nápis NEW SUCCESS SACHS-HURET, je možná instalace pouze na navářku a nejsem si jist, jestli to je spodní tah nebo horní tah. Internet mi ho podle nápisu také nenašel.

    Šel by místo něj použít např. tento? https://www.koloshop.cz/…navarka.html

    I když se mi zdá už moc drahý. Nemáte nějaký tip na správný přesmykač pro mé kolo a levnější?

    • Hrabex1  

      zajimava historie. Je to evidentne spodni tah, jak je to u silnicnich kol bezny – lanko jde k presmykaci od spodu.

      Na 3×10 ti to podle me asi moc dobre neradilo, pac voditko je na sirsi retezy.

      • osobne  

        Radilo to cca 8 let OK, az posledni rok s tim jsou problemy, po par dnech od serizeni to bylo vzdy nejak hnute, asi uz je vybehany.

        • Hrabex1  

          v tom propadne se muzes kouknout i na presmykace 3 × 9, treba by ses dostal s cenou niz.

          Jen si nejsem jisty, jak si budou tyto presmykace rozumet s tvym razenim, ten new succes bude mit mozna ctvrt stoleti a ja si nejsem jisty, jestli se behem ty doby nejak nemenil krok silnicnich presmykacu Shimano a Sachs. Treba ti tady poradi nakej pametnik. Jaky mas razeni?

          • osobne  

            Mám Shimano 105, jak páky, tak přehazovažku i kliky, jen přesmykač je Sachs. Rozhodně nechci přesmykač na 3×9, když mám 3×10, tam je přece rozdílný řetěz ne?

            • Hrabex1  

              Neni to ideal, ale ted mas presmykac 3 × 8, coz je este horsi.

              • osobne  

                OK OK, každopádně nejlépe bych tam chtěl mít přesmykač 3×10, když tam jsou takové převody.

                Co tenhle?

                Shimano 105 FD-5703-F

                Mám tam talíře 50 zubů – 39 zubů – 30 zubů. Bude to fungovat? V popisu zboží je:

                Specification:

                Maximum Capacity: 20T

                Chain Stay Angle : 61–66

                Mounting: Braze-On

                Chain Line : 43.5mm

                Average Weight : 114g

    • Hrabex1  

      ten, co uvadis by tam mel jit, teda pokud se budes ridit popisem a ne fotkou (na fotce neni presmykac na navarku ale s objimkou).

      Levnejsi je treba tento:

      https://www.bike-discount.de/…aze-on-38057

      ale kdyz budes hledat, sezenes i tiagru, ktera bude za par babek.

    • Zdendyš  

      Tady mas smyk za par svestek. Na 3×10 pujde taky , prinejhorsim doladis sikovkovou technikou.

      https://www.kupkolo.cz/…mka_z102882/

      Ted koukam na foto a je tam navarka. Tak potom jeste zapojit reznou a brusnou techniku ;)

      • osobne  

        Navářku tam musím nechat, ten rám nemá kruhový průřez, ale přibližně trojúhelníkový. Takže je možné použít jedině přesmykač na navářku.

    • tromboonen  
      1. Podle názvu nebo čísla výrobku na levé páce (přesmyku na rodlech, asi vlevo, že) si najdi výrobce, jméno a rok produktu.
      2. u výrobce na netu nebo obecně v google vyhledej jestli to bylo návrhem určeno na 3×11, jestli to vůbec funguje na 3× něco a Tvůj řetěz, pokud ne na jaký řetěz (šířka) a ten tam zkus, plus jaký to (páka) má krok lanka při řazení 3× něco, případně jaký to má krok pokud to nebylo na 3× něco a to si potvrď změřením rozdílu délky lanka v reále ve více polohách
      3. pokud to nebude sedět, případně stejně preventivně, povol a vysuň lanko od smyku a z páky a bowdenu až pod tu páku, může to zpřesnit měření… a koneckonců jej dej stejně ven i z páky jestli není nějak moškozené na koncích nebo po dílce kde to nebylo viděl (starší používalé bejvaj), preventivně si připrav nové na výměnu
      4. po vysunutí lanka i před ním zkontroluj chod páky/mechanismu uvnitř, plus se tam (zespodu podívej, jestli ten mechanismus není poškozen a nechodí jinak než má), viz net a obrázky
      5. pokud bude všechno OK, naprázdno tu páku zespodu/boku pročisti třeba WDčkem, vysavačem, ředidlem (vším a třeba kartáčkem) aby se rozpustila případná zaschlá špína, nech zaschnout a namaž (něčím niným než WDčkem), třeba sušší/zasychající vodou na řetěz pro běžný provoz kola ve slušném suchém počasí bez brajglu z cest prskajícím okolo, nebo kvalitní vazelinou pro celoroční provoz atd.
      6. opět počkej až se to po aplikaci zklidní nebo vyschne. (to samý od 4) dál bych preventivně udělal i s pákou a lankem házky), lá to dělám i na leštěnkách jednou za rok, max rok a pů až dva a to jezdím jenom v létě za sucha
      7. znovu slož s novým lankem i vzadu, obě nové lanka nějaké lehce lepší (třeba s teflon nebo broušeným povrchem? daj se koupit taková i od OEM nebo slušně ceněných výrobců za normální prachy, ne extra drahé značky a top modely, musí u obou odpovídat průměr lanka (většinou jiný) a délka stejná nebo větší a ucvaknout po aplikaci), lanka po aplikaci natáhni, dotáhni všechny šrouby, zahejbej pákama, počkej, pak dober ve vhodné poloze volný prohyb a opět dotáhni šrouby na konci
      8. zkus jestli bude vše fungovat jak by mělo, nebo blbě jako v poslední době, pokud blbě, najdi si návod na domácí seřízení 3×11 řazení na silnici (celého systému, napřed zadku od limit šroubů házky, přes chod na asi prostřední poloze řetězu vepředu, pak předek v polohách kdy s ním chceš nejvíc řadit (bebude to asi jedno a kdekoli jako u moderních pák/mechanik)), udělej to pořádně a podle návodu pro daný systém, asi rok komponentů a modely mechanik, jo na smyku který sundáš a taky vyčistíš a namařeš jestli bude potřeba si ověř, jestli se nemá lanko na tom konkrétním modelu a 3×11, nebo obecně 3× něco jestli to původně nebylo, nemá upnout v jiné poloze nebo na jiném místě (otočením podložky nebo jiným šroubem), maj to tak třeba moderní road Shimana, celý to dělej pečlivě a opatrně, nebo požádej někoho, kdo s tím má zkušenostě. Mohlo by to fungovat na pocit skoro jako nový, ale to seřízení může být práce než se to naučíš pro konkrétní výrobky a systém, zvlášť u tohohle, co je možná vzadu nějak upravenej z 9–10 na 11.
      9. pokud prostě ne, nebo se to zase bude rozjíždět i po odborném seřízení, zkus možná jiný 3× smyk co je na 3×11 a daný 11 s řetěz, dej jej tam, udělej nebo nech si udělat správné nastavejí a seřízení znovu a uvidíš, taky by to mělo pomoct pokud máš pravdu a předchozím to nespravíš. Případně jiné celkové řešení co najdeš na googlu pro dané produkty vepředu a vzadu dohromady v jednom systému, pokud bylo běžné tak nějaké asi najdeš.

      Takhle bych to dělal a dělám doma se starším sil systémem nebo kolem co hůř funguje nebo se po čase rozjíždí, nebo kolem z bazaru apod, resp. i tak jednou za dva roky nebo podle zašpinění pravidelně. (nejsem profik ani prodejce, ale takových kol mi prošlo rukama dost, plus jsem od komoušů hajzlů nakaženej láskou k fungujícím silničkám místo běžných Favoritů tenkrát na kterých jsem se na gymplu trápil i s velkou mech. péčí o ně).

    • DoomHammer  

      Kamarádka zvažuje na své fitness silničce osazené momentálně řazením Deore 3×9 (přesný model v hlavě nenosím) a dvojplackou Sora přechod na trojplacku (Sora/Claris 50/39/30).

      Bude tenhle přesmykač chodit s MTB páčkami?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse