• Tomy

    Ako odstranim problem s radenim-staci mala spina a okamzite mi prehadzovacka neradi spravne-hned sa zasere bowden. Poradte co mi treba aby sa mi to uz nestavalo. Vymenil som aj spodny bowden a takisto sa hned zaspini. Ked ho vycistim tak to chvilu funguje.Dik za radu.

    0 0
    • maxtor  

      Tomu nějak nerozumím. Jsi si jistý, že „zašpiněný“ bowdem skutečně souvisí s tou špatnou funkcí řazení? Mě se to ještě nestalo a to jsem na bowdemy nešahal od doby, kdy jsem si bika pořídil.

      0 0
      • marapara  

        No to jsi asi nikde nejel blatě nebo písku. Co vím z vlastní zkušenosti, tak stačí opravdu trochu bordelu do bowdenu a s řazením je velký problém. Nejlepší řešení je dle mého soudu provrtat ty úchyty na rámu na bowden a vést ho v jednom kuse. Jedině tak vydrží alespoň tu jednu sezonu bez problémů řadit správně. Sám to tak mám. Na novou sezonu vždy měním bowdeny a lanka. Taky je důležité dobře zatěsnit ten „vstup“ do přehazky. Dřív tam Shinamo mělo takový gumový kryt a jak uvedlo novou řadu XT inverzních přehazovaček, tak tam kryt nedává. Což je myslím dost na škodu, protože se tam ten bordel dostane daleko dřív.

        0 0
        • maxtor  

          No, jo!! Teď jsem si uvědomil jednu věc – když jsem si bika skládal, tak jsem u kamaráda viděl takové černé trubičky. Říkal, že tím někdy chrání lanko v místech mezi úchyty, kde není bowdem – na horní rámovce a zadní stavbě. Tak jsem si jich pár vzal a v místě, kde je lanko holé, jsem ty trubičky dal – výsledek? – lanka nejsou nikde holé a fakt nemám problém. Mrkni do profilu – na jedné fotce biku jde trochu vidět, že lanko je i mezi úchyty na zadní stavbě „černé.“

          0 0
          • marapara  

            Jo o těch trubičkách vím. Kellys to dává na lanka. Ale stejně si myslím, že je lepší vést bowden vkuse. Ale ještě jsem zapoměl napsat, kvalitní bowden :)

            0 0
            • maxtor  

              Já nevím – na biku mám Shimano M-system pro brzdy a SIS SP pro řazení a nemám problém. Mají 4 roky, nepraskají, nelámou se a fugují pořád stejně. Co vozíš ty??

              0 0
              • marapara  

                Vozím nějaký lepší bowden, metr stojí cca 40–50 kč a používám zásadně nerezová lanka. Mají nějakou lepší, hladší povrchovou úpravu a lepší kloužou v bowdenu. Stejně bowdeny a lanka měním každou sezonu. Když na tom za rok nalítám 9–10 tisíc km v různých terénech, blato, sníh, písek, prach, tak to stojí za výměnu. A lanka měním preventivně, aby neruplo.

                0 0
                • maxtor  

                  Tak tohle já neřeším. Lanko mě ruplo jen jednou – už jsem to tu psal – v servisu mi dali místo brzdového lanka řadící (bylo mi tehdy asi 14) Ruplo během týdne (u plomby) a naštěstí jsem jel pomalu. Od té doby … musím zaklepat. Vzpomínám si ale, že neruplo jen tak. Rupaly postupně jednotlivé vlákna – poznáš to tak, že lanko se postupně jako by prodlužuje a prodlužuje se i chod páky. Věděl jsem, že je něco v nepořádku, ale neřešil jsem to. Snad je to tak pokaždé.

                  0 0
                  • marapara  

                    No mně už ruplo jen tak. Od přehazky u řazení. Jedu, zařadím a cvak. A bylo venku :)

                    0 0
          • McBlacky  

            mě hlavní slabina přišlo místo mezi uchycením lanka v šaltru šroubem a začátkem bovdenu (mezitím projde tělem přehazky) od LX nahoru tam je gumové chránítko, kdo ho tam nemá tak doporučuju dát bud gumičku od véček, nebo gumičku která se prodává „s koncovkama s ocáskem“. zlepší to odolnost proti vnikání bahna o moc

            0 0
    • vlk  

      Chlapi, co všichni s těmi xt děláte.Mě řadila jak po másle i s bowdenem.Akorát v bahně a vzimě to někdy dělalo problémy.Koupil jsem avid kolečko viz www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

      • poslední fotka, a je vše bez problémů i v bahně.Nechápu, proč to shimano nedává k přehazkám automaticky.U xtr v 95 to tam bylo a sramy mají něco podobného u svých přehazovaček standartně.
      0 0
    • Stancek  

      Dej na Vlka… avid rollamajig opravdu funguje… a jeste zkus na te zadni savli to nalko schovat do buzirky, prevlec ji prez ty koncovky co tam mas a aji v sajratu to bude radit bez udrzby. Avid sai 200Kc , novej kousek bovdenu 10 kacek a buzirku ti venuje kamarad elektrikar…

      0 0
      • Tomy  

        Dik, no skusim ten avid a uvidim co to spravi.

        0 0
      • vlk  

        Jo to jméno(rollamajig) u avidu je strašný, nikdy si ho nepamatuji a tak raději dávám odkaz na obrázek :o)

        0 0
    • kubad  

      Ještě, než začneš řešit bowdeny – doporučuju kontrolu patky, Ohlá patka dokáže divy s řazením, a pak stačí trochu zanesený bowden :-((

      0 0
      • Tomy  

        Patka bola ohnuta ale tu mi vyrovnali v servise, takze im verim. Ale ked je vsetko vycistene, radi to elegantne. PS-ako zistim ci je ohnuta?(aspon minimalne?)

        0 0
        • maxtor  

          Pohledem – pokud není kolmo k zemi ale vychyluje se na jednu či druhou stranu (většinou směrem k rámu) je ohlá.

          0 0
          • Tomy  

            tak na pohlad je patka OK.

            0 0
            • maxtor  

              Tak to neřeš. Nepatrné ohnutí, které nepostřehneš ani okem, se nemůže projevit. Pokud ale už jednou ta patka byla ohnutá, jak píšeš, je pravděpodobné, že se ti ohne snadněji, protože materiál už bude měkčí.

              0 0
            • vlk  

              No obdobná problém jsem měl na druhém kole RM.Ohl jsem patku a narovnal si ji zpět.A i tak to blbě řadilo.Pak jsem si všiml, že při řazení patka nějak moc propružuje.Prostě po narovníní už stratila nějak svoji pevnost a pružila.

              0 0
    • Tomy  

      No spravim toto-kupim ten avid, zozeniem nejake trubicky a zakryjem lanka. A vymenim bowden pri prehadzovacke. Este mate nejaky napad?

      0 0
    • pepek  

      Dal bych ten zadní bowden delší a vyhodil ten pásek, kterým ho ještě víc lámeš. Ty dvě zatáčky musí být povlovnější, jinak se to lanko jakoby zamyká v bowdenu.

      0 0
    • tachmude  

      já mám nandanou hadičku z kapáku kde není vedeno lanko v bovdenu a pohoda vánek.tak jestli máš znamou v nemocnici tak ať si to nenávratně vypujčí a no probléma. Šaltr XT s normálním tahem.

      0 0
    • tachmude  

      ne bovden,ale bowden.

      0 0
    • tomixx  

      já teda nevim,ale Sram má vedení bowdenu do šaltru rovně,takže veškeré problémy které způsobuje zahnutí u Shimana odpada. Sram šaltry maj taky silnější pružinu a špína v bowdenech jim tolik neva.jinak nej řešení u Shimana je vedení bowdenu v jednom kuse.

      0 0
      • marapara  

        Taky si to myslím – vedení v jednom kuse

        0 0
      • vlk  

        no však staré xtr to tak měli vyřešeny ještě lépe než sram, měli integrované takové kolečko, podobné jako dnes dělá avid.Nechápu proč ku později nahradili jen prachovkama a dnes už tam nejsou ani ty prachovky.Shimano se sice zlepšuje v robusnosti, ale ochrana proti nečistotám-na to nějak zapomínaj.

        0 0
    • Flinker  

      No prave teraz som riesil presne tvoj problem. Mam ram ktory ma presne rovnake vedenie posledneho kusu bowdenu ku saltru (inverzne xt) a tuto sezonu som musel ten posledny kus menit asi 6×. Po kazdom lepsom bahne to proste neradilo (mam dualy) na lahsie prevody spolahlivo, radenie islo tazko. Usudil som ze problem je v navarkach na rame, lebo na giante predtym som mal navarku ZHORA na vzpere zadnej vidlice a tak vysledne vyhnutie bowdenu bolo ovela pozvolnejsie. Tak som kupil AVID Rollamajig za dajake 300 a je vystarane. Posledny kus bowdenu je uplne rovny, kolecku blato nevadi, proste parada.

      Co sa tyka utesnenia bowdenov tou plastovou trubickou, tak som to vozil v zime, a ma to svoje vyhody ale aj nevyhody.

      Vyhody: kryje pred nahodnou spinou a vodou, lanak netrepu o ram

      Nevyhody: nedaju sa bowdeny vyvesit a prebehnut po lanku, trocha namazat a dat naspat. Tazko sa odhaduje presna dlzka, zle sa odhaduje ci mas lanko spravne dopnute. ak sa tam daco dostane, tak to tam aj ostane.

      V tvojom priapde Rollamajig pomoze.

      0 0
      • Tomy  

        kupil som avid a je to oki:))) dik za pomoc

        0 0
        • raceman  

          asi ho taky koupim bo se mi to řazení taky furt rozje*ává, nevíte kde v ostravě ho maj v kameňáku??

          0 0
          • vlk  

            Bagbike, ale maj pouze žlutý.

            0 0
            • raceman  

              super, černé kolo a tenhle vehikl bude žlutý :-/

              0 0
              • vlk  

                no já si najaře objednával šedý v brně v bikezone.Tak si to kdyžtak nech poslat poštou.No jinak i jogi to údajně někdy mívají.

                0 0
    • gobike  

      njn, neni se cemu divit, je to shimano:)

      0 0
    • micu  

      Dovolim si pridat dotaz – mam osmikolecko a Alivio vybavu. Nasadil jsem novy retez. Delku jsem dle navodu nastavil takto: nejvetsi prevodnik – nejvetsi pastorek (neprovlikat kladkama) + dva clanky. Nastal ovsem problem – retez se dotyka kladky(po pruchodu spodnim koleckem smerem k prevodnikum). Konkretne se to pak projevuje tak, ze na nejvetsim prevodniku lze jet pouze s dvema nejmensimi pastorky. Na prostrednim o dalsi 2–3 dal atd. Vsiml jsem si ze kladka je pootocena smerem ke kolu a navic kolecko ma trochu vuli. Zajimalo by mne tedy jak je to s tou pootocenou kladkou(tzn ze neni rovnobezna s pastorky) eventualne jakekoliv dalsi podnety.

      0 0
      • rock  

        Délka řetězu: našel jsem dva další postupy na její určení, ten první používám a funguje, druhý je pro mne novum:

        1. Protáhnout řetěz kladkami, zařadit největší převodník a nejmenší pastorek na kazetě. Osy kladek na přehazovačce by měly být nad sebou, tedy myšlená přímka jimi vedená by měla být svislá.

        2. Protáhnout řetěz kladkami, zařadit nejmenší pastorek kazety a nejmenší převodník. Osy kladek na přehazovačce by měly být vedle sebe, tedy myšlená přímka jimi vedená by měla být vodorovná.

        0 0
      • martt  

        Delku jsem dle navodu nastavil takto: nejvetsi prevodnik – nejvetsi pastorek (neprovlikat kladkama) + dva clanky.

        Uprimne povedane sa mi tento navod nepaci. Ja nastavujem dlzku retaze tak aby pri kompletne navlecenej retazi (teda aj s prehadzovacom) aby sa pri najvacsom prevodniku a najvacsom pastorku este neodtrhol prehadzovac.

        Najma v noci sa mi obcas podari zaradit tento prevod, takze by sa pri nom v ziadnom pripade nemalo nic pokazit, bola by to radost odtrhnut prehadzovac potme 30 kilakov od domu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.