Poraďte prosím tipy a názory na tunning

87 nepřečtených
  • black.horse

    Ahoj, takže jelikož mi Ducháček přirostl k srdci a baví mě čím dál víc, rozhodl jsem se, že ho malinko přes podzim-zima vyšperkuju na příští sezonu… Takže aktuální sestava je vidět zde (aktualizoval jsem foto i popis): www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

    A moje představa vytyčeného cíle je následující: chci snížit hmotnost(především a co nejvíce), poladit vzhled a zároveň co nejvíce zachovat v rámci vlastnosti kola pro kategorii ALLmountain-XC-prostě jedu na kole terénem:-) Důvod proč to dělám je jednoduchý, prostě pro radost, prostě proto, že kolo je moje obrovská úchylka:-)

    Další info je to, že moje tělesná hmotnost se pohybuje a asi bude pohybovat v rozmezí 100–115kg. Jako etalon pevnosti považuji asi kola (XC717, DTSuperComp 2,0/1,7/1,8), která mi i při mojí váze drží už přes rok bez potřeby docentrovat (nějak výrazněji).

    A momentálně se mi honí v hlavě tyto změny: řidla Easton MonkeyLiteXC, kazeta XT nebo PG990, řazení X.0, sedlovka Easton EC70zero 27,2 + redukce z 31,2(díra v rámu), pedály Exustar pedály PM 25SL, výměna tlumiče za lehčí a bez SPV, kliky XT nebo XTR… vše postupně po dílech dle financí průběhem zimy…

    Beru všechny návrhy a tipy na inspiraci:-)

    0 0
    • Archer  

      Se vsechnim, co si vybral, souhlasim, jen par pripominek:

      Tlumic: Fox RP23 nebo RP3

      Sedlovka: Thomson nebo RaceFace (nema cenu vozit carbon na celoperu)

      Pedale: CrankBrothers EggBeater SL, nebo vys

      Hlavove: Chris King (proste se me libi :)

      Gripy: ODI Lock-on Ruffian nebo Rogue. Nebo jejich bratri od LizardSkin, CaneCreek, Syncross…

      0 0
      • JSt  

        jestli se nepletu, tak to ma integrovanou hlavu. ck nepada v uvahu ;-).

        0 0
      • Bully  

        kazeta : XT nebo XTR. Od SRAMu nema vyznam, je drazsi a tezsi.

        0 0
        • Archer  

          XT.

          0 0
          • Bully  

            Taky jsem pro :o) Tech par gramu min u XTR asi za ten silenej rozdil v cene nestoji, navic je to spotrebni zalezitost.

            0 0
            • black.horse  

              souhlas:-) XT bude nejspíš ideální poměr váha/cena/život­nost…

              0 0
              • scret  

                navic prej XTR na mokru strilela…ale nemam vlast.zkusenos­t,jezdim XT a super…

                0 0
        • Bully  

          A s tvou vahou bych tam klidne nechal sedlovku s puvodnim prumerem, jenom treba nejakou lehci. Davat tam neco ultralight o prum.27,2 by byl risk, takze 31,2 muze byt i lehci, ale vydrzi pod tebou podstatne vic. Navic pochybuju, ze by ses s festovni sedlovkou 27,2 + redukci dostal vahove niz, nez s lehkou 31,2 sedlovkou.

          0 0
      • black.horse  
        • sedlovka je malinko problém:-( v rámu mám atypickou díru 31,2 takže je problém shánět sedlovku, takže to vidím na redukci na rozměr 27,2… a navíc bych se s ní rád pohyboval kolem 220–250g reálné váhy, prostě něco lehkého, takže Thomson jednoznačně odpadá… dokonce i Thomson představec jsem sundal, je to sice krásný, ale těžký:-( Carbon se mi líbí esteticky a váhově, ale lehkou ALU rozhodně nepohrdnu;-) ps. délku potřebuju 400mm, 350 mi o 1cm nevychází:-(
        • pedále potřebuju s SPD systémem kvůli zachování kompatibility s ostatními koly doma (budu k tomu mít další dva bajky) jinak by byly šlehače určo super nápad…
        • Hlavovka je integrovaná:-)
        • Gripy jsem sundal původní ODI Rogue a na zkoušku nasadil ty pěnové WCS a zvykl si na ně, jsou poměrně komfortní a ještě jsem ušetřil 120g na váze:-D PS: ODI půjdou tudíž na brzo realizované nové FR/endurko…
        • tlumič buď FOX dle Tvých rad a nebo mě láká RS s DualPoplock… jinak SPV a propedal chci pouze s možností vypnutí fce, nemám tyhle systémy rád a vadí mi…
        0 0
        • Bully  

          Pokud si poridis RS s DualPopLockem, s vahou na tom budes jeste hur, pripocti k tomu vsechny ty hadice :o)

          0 0
          • black.horse  

            muhehe, taky fakt:-D ale proti současnému 415g tlumiči to bude skoro míň:-) Osobně mě zajímá možnost locknout předek + zadek na silnici a pod… SPV a spol mi nesedí, neboť mám akorát rozhozený chování kola v terénu… jsem zvyklej na spolehlivou houpačku a né čekat kdy se to zhoupne a kdy ne…

            0 0
        • Archer  

          V takovem pripade sedlovku bych nechal puvodnu. Usetrenych 70–80g za to nestoji. Vzhledem k vaze a AM/XC stylu – tak urcite.

          Zkus jeste zvazit moznost vymeny sroubu (vsude) za titanove.

          0 0
        • Archer  

          Kompatibilitu s SPD lze snado vyresit – kup si jeste jedni tretry :)

          0 0
          • black.horse  

            bezesrandy, i o tom uvažuju… současné tretry už začínají být otrhané a pěkně „jeté“, takže zvažuju koupit nové a tyhle staré si nechat na dotrhání na FR bajka a singla… ale to asi až fakt na příští sezonu, po zkušenosti ze silničky, bych si chtěl udělat radost něčím s carbon. podrážkou:-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Tlumič si dobře rozmysli. Ta zadní stavba je téměř totožná s mojím Cubem AMS 125 a je úplně lineární (dokonce na konci lehounce degresivní). Předpokládám, že tam máš taky tlumič 190/51mm. A s RP23 mi AMS 125ka chodí super a jsem maximálně spokojený. S rozumným sagem využívám opravdu celý zdvih. No a to je právě těď otázka, jestli to bude vhodné i pro tebe. Já neprovozuju žádné větší skoky. Pokud by na ně došlo, tak by už to mohlo být málo progresivní a chodit dost na doraz (přifouknout tlumič by už bylo moc, zbytečně malý sag a horší citlivost). Takže si v tomto konkrétním případě nejsem úplně jistý, jestli RP23 je ta správná cesta. Tlumiče s SPV bývají progresivnější.

          No a teď něco k dual poplocku, nevim, jestli to stojí za to. Na jednom kole ho mám a na druhém ne. A tam kde ho nemám mi ani trošku nechybí. Na této konstrukci rámu je velmi dobře přístupná páčka tlumič, nemusím se ani trošku ohnout a došáhnu na ní i s mojema krátkýma rukama. A on ten dual poplock není zrovna ideální z několika důvodů. Pokud chceš vidlici zamknout, tak tlumič už není na floodgate, ale úplně zamčený, což se mi nelíbí. Tlumič chci přepínat maximálně na floodgate, nikdy plně zamykat. No a když je tlumič na floodgate (střední poloha dual poplocku), tak vidlice je pořád ještě odemčená. A pak je tu ještě jeden aspekt, který chce ale ověřit pro konkrétní tlumič. Verze 3.R tlumiče má malý rozsah nastavení floodgate, kdežto 3.3 má větší.

          No a pak MC 3.R v délce 165/38 je hodně progresivní, zase už možná skoro moc. Ale pokud máš ten 190/51, tak tam to může být jinak. A pokud provozuješ trošku větší dropy občas, tak naopak by ti ta progresivita mohla sedět.

          Já osobně bych do dual poplocku nešel a asi vybral mezi Pearlem a RP23. Pearl tak progresivní jako ten muj kratší 3.R není, ale jak přesně je na tom oproti RP23, to ještě nevim a moc by mi to taky zajímalo.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ten Pearl jedině 3.3, takže tam je trošku problém s dostupností. U nás vůbec, v zahraničí nic moc.

            0 0
            • Misiak  

              myslis ze medzi plne aktivnym 3.3 a 3.1 s floodgate na minimum bude az taky velky rozdiel aby to normalny clovek postrehol?

              0 0
              • MlokCZ  

                No to ne. Tam to bude ok, ale tím vlastně zcela přijdeš o floodgate, když to budeš mít pořád na minimu (na častější štelování na 3.1 kolečkem to opravdu není) a to je zase škoda.

                0 0
                • Misiak  

                  moj problem je, ze mam float r s pevne nastavenym PP na medium na rame s VPP (sice mi zatial stoji pod stolom, ale uz z teorie, aspon podla mna, plynie, ze PP a VPP nie je dobra kombinacia). preto pozeram po nejakom nie velmi drahom tlmici bez platformy, resp s uplne minimalnou platformou, ktorym by som mohol nahradit float. a narozdiel od floata by som mal pri 3.1 moznost floodgate menit, aj ked pochybujem, ze na 150mm zdvihu, kde mi ide hlavne o max citlivost a pohodlie ho realne vyuzijem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Z tohoto pohledu to lepší určitě bude, ale zkusil bych sehnat ze zahraničí 3.3 verzi. Finančně není o moc dražší. Nastavování floodgate na 3.1 právě nevyužiješ, protože budeš chtít maximální citlivost a aktivitu a dáš to na minimum. Ale pro občasný přesuny po asfaltu nebo někdy do výjezdů je floodgate super, ale to by musel být 3.3 aby to šlo rychle zapnout a vypnout.

                    0 0
                    • Misiak  

                      ako tak pozeram na cenu pearl 3.3 (300E) tak to sa mi asi uz skor oplati zobrat rp23. prast jak uhod. kurnik… asi zavolam do slovkolexu ze ako je to s prepinanim PP, niekde som tu postrehol ze by to malo ist interne prepnut na nizsiu uroven. myslim ze rozdiel medzi soft a medium by mohol byt postrehnutelny a rozdiel medzi soft a ziadnym by zas nemusel byt az tak velky… oh well, preco sa moznost vypnut platformu este stale nepovazuje za standard? :-/

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Někde v historii tu byly odkazy na Pearl z ebay za mnohem nižší cenu. Něco přes 200$ by neměl být problém koupit. Akorát ne vždy je to prodávající ochotný poslat do ČR, tam pak může být trošku komplikace.

                        0 0
                        • Misiak  

                          vidim to na marz roco air. novy za 6k. len potreboval by som porovnat priebehy zadku s marz a fox. zevraj je ten roco na konci velmi progresivny…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Chtělo by to grafy většího množství současných tlumičů. Bohužel nemůžu zatím nikde sehnat.

                            0 0
                            • Misiak  

                              no mam taky pocit ze tych roco air zatial vela nejazdi :( asi to risknem… zadok ma degresivny priebeh, aspon z toho co som zistil na nete, takze by to ani s velkou progresivitou tlmica nemusel byt problem.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A co máš za rám?

                                0 0
                                • Misiak  

                                  www.cyclesuk.com/…6alpines.jpg

                                  s tym ze z povodnej konfiguracie tam je len tlmic :)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak na tenhle rám bych se opravdu progresivního tlumiče nebál.

                                    0 0
                                    • Misiak  

                                      mozes tvoje tvrdenie nejak odovodnit?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Jistě, průběh přepákování zadní stavby, viz přílohu. Tedy pokud je to ten rám, ale měl by být. Zadní stavba je od cca 45mm degresivní a to výrazně více než u mojeho Cubu AMS 125ky.

                                        0 0
                                        • Misiak  

                                          ta degresia, to je to trocha moc. s tym marzocchi roco by to teda nemusel byt az taky problem, uvidm ako sa bude chovat ten float a podla toho sa zariadim… moj ram ma nastavitelny zdvih 110–150, pricom na 110 ma byt progresivny, okolo 130 by mal byt linearny a na 150 degresivny.

                                          0 0
    • šlapatko  

      Základ kola,černá a stříbrná je super,taky to tak ladím.Na kolech se dá ušetřit dost váhy.Kliky budu dávat taky XTR.Osobně bych skusil dát něco zlatého nebo jiné barvy.Třeba hlav složení,upínáky,pár šroubků,to by byl šmrnc.Na druhou stranu jestli mají tyhle barvičky význam.(rychle se omrzí)

      0 0
    • black.horse  

      Největší zádrhel jsou pro mě asi brzdy… s Luise jsem fakt spokojen, ale: tychle 160/160 disky přehřívám ve sjezdíkách a předchozí 203/203 ventidisc zase znamenaly 230g rotační hmotnosti navíc:-( Existujou vůbec lehký a výkonný brzdy?:-D

      0 0
      • black.horse  

        asi to nakonec pořeším kompromisem 180/160 Ventidisc (mají větší styčnou brzdou plochu než tyhle Formula), to snad bude rozumný poměr výkon-hmotnost-přehřívání…

        0 0
      • Archer  

        Formula ORO Marta SL

        XTR :)

        0 0
        • black.horse  

          no, nevím, zatím jsem zkoušel Hope M4, Juicy7, Luise a na malých i velkých kotoučích a zatím mě ty brzdy stačili na 203kotouči, ale na 160mm, mě žádná nijak nenadchla:-D

          0 0
          • Archer  

            Zkus nekde testnut Formula. Hodne lidi to chvali. Kotouce uz mas :)

            0 0
        • MlokCZ  

          No ORO jsou sice super, ale ty Louisy určitě nejsou horší, takže by si nepomohl.

          0 0
      • MlokCZ  

        Já bych tam dal ty kotouče 203/180 a neřešil. Sice rotační hmotnost ale stále na malém poloměru → zanedbatelné.

        0 0
        • black.horse  

          no, vzhledem k tomu, že rotační hmotnost na větších poloměrech mám dávno vyřešenou, tak teďka řeším menší poloměry a statické díly:-) moje heslo: radši ty prachy dát do kola než propít v hospodě:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to helso je určitě dobrý, proto radši budu mít kola dvě :-) Tolik peněz za doladění bych nedal, mě osobně by to už nic moc nepřineslo, dvě kola přinesou mnohem více (tím myslím dvě hodně podobná kola jako je AMS 125ka, AMS Pro půjde z domu).

            Ale samozřejmě proti gustu, …

            0 0
            • black.horse  

              no, už více kol je super, ale už mám doma silničku, Single speeda a Ghosta a teďka budu stavět enduro/FR bajka…a v plánu bude ještě zimák a časem silniční single… takže mám v našem mini bytečku už vážně problém s místem:-D navíc když bude enduro/FR stroj, můžu si Ghosta poladit a udělat z něj více XC-chrtí stroj… sice jsem váhal ho rozebrat a udělat nějakýho XCfulla, ale mě se ten rám líbí a mám ho rád a sedí mi 130mm je na chrcení akorát, takže si ten rám s vidlicí nechám:-)

              0 0
    • cabbage  

      „Snob b-f vol.2“ stejně nevyhraješ:-P

      0 0
    • Peslezedirou  

      Na tunění bych se vybod a rači jezdil :o) Nejhorčí je přestat tunit a přestat i jezdit, můj případ :o).

      Jinak můžeš zkusit tlumič DT HVR, asi nejlehčí co jsem měl. Pak bych sundal poplock jestli ho máš. Komponety Easton jsou dorbá a zajímavá volba. Kazeta XT taky dobrá volba. Dalo by se zagramřit na kolech, jiné náboje, ale ty chceš asi kola zachovat, co? Co zkusit jezdit bez duše (v plášti):o)?

      0 0
      • Archer  

        S NoTubes vahu neusetri. Paska + tmel vychazi na stejnu vahu jako duse.

        0 0
        • black.horse  

          i kdyby, bez duše já prostě jezdit NECHCI… jsou věci, které nepřekousnu:-)

          0 0
      • black.horse  

        kola jsou jedno z mála míst, kde je prostoru pro tunning nejmíň a bude dost drahej:-( docela bych je zachoval, páč jsem s nima max. spokojen, ale jestli nedostanu rozum, tak pořeším na jaře i kola:-D

        0 0
    • Archer  

      Co bych jeste slo odlehcit… Jak casto pouzivas U-Turn? :)

      0 0
      • Bully  

        No vzdycky je nejlepsi zacit tunningem u sebe- shodit kazdy deko vahy, co si vezu zbytecne nebo nepouzivam k pohonu.

        0 0
        • black.horse  

          letos jsem shodil cca 10–12kg, tolik na kole neshodím, ani kdybych koupil jednokolku od Večerníčka:-D Jinak každoročně v zimně naberu a přes rok shazuju:-( takovej můj nekonečnej boj se sebou vlastním, ale díky cyklistice to jde a vlastně mě to i baví:-)

          0 0
          • Bully  

            Pres rok je to dobry, jenom z toho kolotoce vynechej to nabirani v zime :o)

            0 0
            • black.horse  

              uvidím letos… ale aspoň bych rád ten kolotoč posunul do nižšího rozsahu;-)

              0 0
        • Archer  

          Tohle uz „cip-tuning“! :)

          0 0
      • black.horse  

        U-turn vůbec, 130/130 mi přijde na výlety ideální zdvih a nevidím důvod kazit GEO snížením vidlice;-)

        0 0
        • Archer  

          Tak zkus se porozhlednut po nejake lehke vidle. Treba Pace :)

          0 0
    • black.horse  

      tak mažu na víkend, po víkendu odpovím na otázky a předem děkuji za všechny rady a názory, bajku zdar a nazdar:-)

      0 0
    • orca.1  

      řidítka: USE Atom Riser 660/31,8 175g www.use1.com/…om_riser.php

      představec: USE Race Stem 120/31,8 140g www.use1.com/…ace_stem.php

      sedlovka: USE Alien Aluminium 27,2/420 224g www.use1.com/…_cyclops.php

      upínáky: USE Spin Stix Ti 55g www.use1.com/…ix/index.php

      tlumič: DT SSD 210L 230g www.kupkolo.cz/…0L_2084.html

      vidle:) Pace RC41 XCAM 130/1570g/1670g (20mm osa) https://www.pacecycles.com/product.asp?…

      duše: Maxxis Ultralight 2×110g, kazeta a kliky XT

      0 0
    • Pekáček  

      Ono se to dá odlehčit, ale o kolik? Kilo? Kdybys zhubl deset kilo, uděláš mnohem větší tunning ;o) A to bys koukal, jak by ti to jezdilo do kopečka. Tolik můj tip na inspiraci ;o)

      0 0
      • black.horse  

        hehe, čti celých thread:-P už jsem těch 10letos shodil a snad dokážu i dalších deset postupně… ale kolo bude hubnout se mnou:-)

        0 0
        • Pekáček  

          Nečetl jsem to tady celé, odpovídám na tvůj dotaz a tam píšeš, že moje tělesná hmotnost se pohybuje a asi bude pohybovat v rozmezí 100–115kg a tak jsem z toho vycházel ;o)

          0 0
    • lidumil  

      A co kdybys zhubl Ty sám??? :-DDD Aspoň na 90 kg???

      0 0
      • lidumil  

        sakra taky jsem na tom jak Pekáček :-(( jsem to nečetl taky celý. Ale já taky shodil už 20 kg a je to hned znát!!

        0 0
    • black.horse  

      tak jsem tu zase:-) tentokrát jdou na řadu brzdy:

      Stávající Magura Luise carbon jsem se nakonec s těžkým srdcem rozhodl prodat, jsou fajn, ale prostě mi vadí tvar páček, resp. jsem zvyklej vozit páčky hodně blízko řidítek a tak blízko to u nich nastavit nejde. Chtěl jsem si na ně zvyknout, ale nepodařilo se. Jelikož jsem mám doma jedny Juicy 7, kde mi páka maximálně vyhovuje, půjdu asi do Avidů. Juicy 7 jsou ale proti Luisám o cca 60g těžší (na jedné brzdě) + carbon páka mě designem maximálně dostala, tak váhám mezi Juicy Carbon nebo Ultimate. Kotouče plánuju k nim dát Hope Floating buď 180/160 nebo 180/180. Touto kombinací bych chtěl dosáhnout co nejlepšího poměru hmotnost/brzdný výkon. Nějaké jiné nápady, rady, tipy, atd?:-)

      0 0
      • Pavel  

        Jo. Tvé starosti na mou hlavu…

        0 0
        • black.horse  

          ale, pročpak?:-) každej má jiné starosti a priority…

          0 0
          • Pavel  

            Já psal STAROSTI, ne priority… :-))

            0 0
            • black.horse  

              jo, takhle:-) no to víš, starosti typu, co si dneska seženu k večeři na BIKE-forum psát nehodlám:-) tak se aspoň podělím s tím, co se mi honí hlavou poslední dobou:-) třeba budu mít štěstí a někdo mi poradí dokonce i něco rozumného…

              0 0
      • raceman  

        na tu kombinaci pozor: www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

        0 0
      • MARIN  

        na trmeny a kotouce pouzij titanove srouby – dalsi vahova uspora

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.