• JackMagnum

    Tak jsem před chvílí zkouknul nový pořad na Prima Cool o kolech.. Bike salon… testovani atd. Co na to říkáte? Podle mě trochu mimo testovat kola za 150k…

    • Luwa  

      Je to jak Top gear taky tam testují auta která nikdy nebudu mít a koukám na to.

    • p@X  

      Název je bez mezery :)

      Zatím je to nezajímavé s ultrakrátkými reportážemi. Ani netuším, komu to má být určený, nechci se povyšovat, ale to může bavit jen absolutní hobíky. Zahlíd jsem svůj rám v porovnávání, to je úpadek :)

      • detoxy  

        Je to jako autosalon. Má to stejnou formu. Zatím mírně víc obsahu oproti reklamně, což se do budoucna jistě obrátí, podobně jako u výše zmíněného autosalonu.

        • p@X  

          Nebýt eperta Pepy a Sršně, nedalo by se na to dívat…

          • detoxy  

            Mě spíš vadí, že z hodinového pořadu mi přináší informace asi tak 10 minut, zbytek jsou reklamy, soutěže a marketingová videa.. A díky výběru aut jsou v těchto pár minutách navíc většinou auta nad milion, na která většina z nás nikdy mít nebude. Je to prostě už jenom show a o testech, informacích už to rozhodně není.

          • Copernicus  

            si děláš prdel? Pepa? ten rádobyvtipnej a trapnej expert z Autosalonu???

            • sis  

              To je ten co nepozna brzdy u Porsche?☺

            • File12  

              Taky ho nemusím. Moc si hraje na Jeremyho. Ten vysokej hubenej je lepší. Na autosalon nekoukám z důvodu reklam. Máme odběr na YT a občas něco pustím. BikeSalon mi ale přišel pro veřejnost zatím poměrně OK. I když se snaží tam toho nacpat moc najednou.

              • zdenek  

                Jo, Pepa a jeho ego. :-)

                Zpočátku mi Autosalon přišel lepší, ale pak si začali hrát na TV hvězdy a testovat převážně auta za 1M+. Pak jsem to přestal sledoval kvůli přebytku reklam a občas jsem kouknul na záznam na webu. Časem tam nacpali taky reklamy a znemožnili přehrávání s ADblockem. Nakonec jsem zjistil, že mi ten pořad vůbec nechybí…

                • Jiri.velmez  

                  To jsme na tom stejně. Ty reklamy na webu autosalonu jsou hrozné.

                • Chiron  

                  Netušíte náhodou jestli se ten Primácký adblock dá nějak obejít?

                  Sice v Opeře se mi video spustí, díky stupidnímu autoplay, ale už nejde nijak ovládat ani zapauzovat.

                  Každopádně když jsem to zkusil s vypnutým blokováním reklam, tak jsem 10 minut hleděl na reklamy, které nejdou přeskočit a pak možná 15 minut na pořad a z toho bylo 10 minut věnováno product placementu. :-/

                  • DoomHammer  

                    Opera+míblok a funguje vč. pauzování

                  • atty  

                    Nevím proč, včera jsem si to ze zájmu pustil večer (kolem 23h, oba díly), Firefox plus AdBlock a běžely oba díly v kuse, bez jediné reklamy. Pro pokročilejší bikery tam asi nic zajímavého není, ale na Tiona se dobře kouká, protože je vidět, že to umí, kolům rozumí a ještě je z celého pořadu úplně nejpřirozenější a dává to v pohodě a s lehkostí. Zatímco „křečovitost“ výletu po Říčansku a jeho aktérů mne skoro odrazovala na to koukat dál.

                    PP je otravný (jak jsou všichni a všude navlečený do Kalaše) a moc produktů, které tam nedaj sponzoři tam asi neuvidíme, nicméně lepší, než koukat na „Růžovku 8“ to určitě je… :)

                    • AussigBiker  

                      Třetí nebo čtvrtej díl, ty tlusťoši v těch dresíkách ala čtyřlístek či co to bylo, sem myslel, že aspoň v TV bude soudnost. Jinak souhlas, Tion super. Se mi líbí, jak tříská kolama o zem, musim vyzkoušet :-). Ale pořád lepší, než drátem do oka…

                      • DoomHammer  

                        Ti byli jedlí :)

                      • Lenka.05  

                        Tak jsem nelenila a ten 4. díl jsem si našla na netu…dost peklo. Dresy super pro cyklovýlet dětí ze základky, ale v důchodovém věku při 15kg nadváze… No ale celkově pořad není špatný, jasně, všudypřítomný PP, ale holt jinak by se to nezaplatilo. Zaujala mně tam testovaná silnička od Treku, ale nefim…200tis..ještě si to asi budu chvilku rozmýšlet :D

                  • jIrI___  

                    uBlock + Chrome a vše bez problémů a bez reklam :)

              • klobrch  

                Jo a ještě mě štve, jak se snaží do pořadu o autech vpašovat své dvě ratolesti. A ty stále častější záběry z luxusních hotelů a restaurací to mi také vadí. Jo za peníze Tv Prima to se to hoduje. Zpočátku byl autosalon fajn, ale nyní se už na něj nedá koukat. Snad tak nedopadne i Bikesalon, když patří pod stejné tvůrce.

                • Petulda  

                  Bikesalon už tak dopadl od svého počátku, že se na něj nelze dívat.

                  A ne všechna místa, které Pepa ukazuje, jsou tak luxusní. Naopak věřím, že pro velkou část lidí jsou to dobré tipy, kam si zajet.

                • Vrci  

                  Myslím, že ty hotely a restaurace za to platí. PP není zadarmo.

    • palo7  

      Když vylepší ty krátký testy a reportáže, tak proč ne. Lepší něco nez nic. Ale radši jeden test pořádný, než tři krátký a o ničem

    • oretone  

      tak zacinaji, uvidime kam se to posune. Spis by z toho meli udelat vice show a proc ne na nedelni pokoukani.

    • black.horse  

      Co je na tom mimo? Vždyť kolem 100–150 se dá sehnat už celkem slušné kolo…

    • kadlec  

      jako nic moc, vsemu se venuji jen ve zkratce

    • plzakj  

      Tak ono uz jenom srovnavat Scalpel, fuel ex a scott genius je trochu mimo.

    • DoomHammer  

      Uf, nějak nechápu střih… „cestovací“ příspěvek rozkousaný na víc kusů, jako by to bylo připraveno pro lidi, kteří neumí udržet pozornost víc než minutu; test Kanóna je taky sestříhaný dost šeredně; a celková klipovitost pořadu mě ruší. Fakt mi to přijde jako formát pro čtenáře Blesku – co nejkratší příspěvky, aby to divák zvládl překousat.

      Další díly s dovolením přeskočím.

    • André Vebr  

      Vraždasmrtzabití. Zcela o h@vně, vata, vata

    • motacek  

      Žádný zázrak to není, připadne mi to zvrklé a zmatečné. Nicméně lepší než 90% capin, co po ránu hrajou v tv. Taky oceňuji to, že nekdo myslí i na nás bikery. To už je holt úděl českého národa… na všechno kydat hnůj a stavět se ke všemu negativně.

    • milan.v  

      Teď jsem to shlédl, úplně v pohodě, můžeme být rádi, že tu něco takového je.

      Ten borec od Štěrby to má zmaknuté, umí to s kolem po všech stránkách, trefně a odborně popisuje, těším se, co bude dál testovat.

    • snas89  

      Tvl. to zase byla ztráta času:)

      Jak se píše výše, je to reklamní blok s minimálním přínosem pro někoho, kdo pravidelně jezdí.

      Cílovka je můj táta: balík, který sedí nonstop u televize a na kolo se posadí tak jednou za rok.

      Jinak ten týpek od štěrby má docela dobrý videa na youtube:

      https://www.youtube.com/results?…

      • milan.v  

        No, není to pro nejnáročnější cyklisty, kterých je toto fórum plné… Je to pro hlavní proud cyklistů, kterých je tato republika plná… Mě to ale neurazí, i když do Chorvatska nepojedu…

        • myscho  

          No, tak tie testy možno niečo laikom prinesú. Ale Kololod v Chorvátsku? Absolutne žiadna výpovedná hodnota.

          • AussigBiker  

            Me treba ta kololod zaujala. Doufam teda, ze nebudu muset slapat, aby jela :). Rikali tam, ze se k Chorchvatsku vratej. Neni to pro experty tady na BF, je pro sirokou verejnost. Uz jenom treba to skatulkovani kol podle ty cenovky je takovy jako kazdy skatulkovani – daj se o tom vist nekonecny debaty.

            • Davidakta  

              Jestli zapomenou na kola pod 40K,tak ten pořad nemá šanci

              • jIrI___  

                Nesmysl. Lidé nechtějí sledovat testy šrotů (nehledě na to, že by po pár dílech nebylo co testovat), chtějí sledovat testy vyšší cenové nabídky, na kterou finančně mnohdy sotva dosáhnou. Tenhle princip funguje všude, nevidím důvod proč by zrovna u kol fungovat nemohl :). Osobně jsem člověk, který chce vidět v testu produkty, které si mohu reálně koupit, ale jsem prostě v menšině, smířil jsem se s tím a testy vyšší cenové vůbec nesleduju. Byl to osttaně jeden z důvodů, proč jsem kdysi zrušil předplatné Vela – místo super rubriky např. „Podél českých řek“ nastaly reporty z bikování v Ománu, Utahu atd., pro mě absolutně nepřínosné.

            • myscho  

              Zaujala ta Kololod, to nikomu neberiem. Ale co si sa o nej dozvedel? Nič.

              • milan.v  

                Zatím ;o)

                • Auditor  

                  A tak, konkretně kololoď byla řešena několikrát tady … :) A jsou i jiné zdroje než Auto/kolo a jiné tv saolny, ne? :)

              • AussigBiker  

                No nic no, ale vím, že existuje a umím naprosto bravurně a špičkově gůglovat :-).

    • myscho  

      Ani sprchu tam nemaju! :( :D

    • mastihuba  

      to sou zase kecy… tady samej odbornik, videl jsem ted jen první díl a docela bych je pochvalil. vysvětlení principu upinak pevna osa perfektní ve zkratce, polovina lidi z bf co si montuje rws si dodnes myslí že ma pevnou osu…, princip lefty, taky vysvetlen jasně a polopaticky, jednopila a dělení kol bylo taky vysvetleno srozumitelne a jasně. Kompletní rozborku Reverbu si najdu na YouTube…a mam to bez reklam.

      • MartyM  

        taky bych to neviděl tak katastroficky jak je tady prezentováno. Jako primárně je to cíleno na široké masy, tak možná trošku problém, že tam testují docela drahá kola, ale třeba dnes ten druhý díl byl velice povedený. Mě je třeba sympatický ten borec od Štěrby co má instruktážní videa na youtube, takže i jeho komenty zde jsou v pohodě a já jakožto nepolíben e-bikama jsme třeba nasál dost informací o tom jak to vlastně funguje v tom jeho dnešním testu. Otázka jaký má pořad potenciál do budoucna, uvidíme. Mám obavu, že bude jedna série a pak to utnou…

        • File12  

          Vidím to naprosto přesně stejně. Jak obsahově, tak s tou jednou serií.

    • zdenek  

      Viděl jsem i dnešní díl a vůbec se mi nelíbí ten formát. Hlavní příspěvek měl být asi ten tip na vyjížďku. Stopáž měl sotva pár minut a přesto byl nepochopitelně rozstříhaný na 3 kousky. Mezi ně vložené další příspěvky a před dalším pokračováním shrnutí předešlého děje. :-)

      Tohle mi jde na nervy u některých zahraničních dokumentů, kde to mají rozstříhané asi kvůli vložení reklamy. U nás to jde bez reklamy a divák si musí připadat jak dement, když mu každých 5–10 minut opakují, co zrovna viděl…

      Do teď jsem si myslel, že e-biky mají smysl hlavně pro starší a méně zdatné jedince. Dnes jsem viděl mladou trojici jedoucí celkem pohodovou trasu bez většího převýšení na e-bajcích a v restauraci se shánějících po sprše. To asi nebyli členové BF. :-)

      • mastihuba  

        vidim to tak že se někdo snaží o reklamu pro masy… jeden znamej se mne ptal jestli ma smysl si kupovat celopero za 80 a nebo jestli ma vzít rovnou něco pořádného za 120 a to jel na kole naposledy v patnácti. Přesně pro takové lidi je to natočeno.

        • kadlec  

          ze zvdavosti jsem na to kouknul, vyjizdka ne elektikarskych kolech, vsichni v hadrech od Kalase, predtim typek odSterby na gravelu v hadrech od Kalase

          mozna pro ty, co nejezdej to k necemu malinkato bude, ale kdo pozna silnici od mtb, ztrata casu

          neco podobnyho, ale na urovni by nemuselo byt spatny

        • scret  

          presne tak

      • p@X  

        Ona vůbec ta naučená konverzace a hlášky eletrotrojice jak ze Studia kamarád :D Mnohem víc se mi zamlouval třeba Endru ve Vertikalu… No a Grade v blatě, to je něco na mě…

      • treatt  

        No tak on je e-bike a e-bike..teď jsem četl, že snad v Itošce či kde chytli policajti někoho na ebiku, který si to mastil přes devadesát po rovině :))) (takže flastr za nepovolenou úpravu)

        Ale čím víc nad tím přemýšlím, tím víc by mi ebike dával smysl i na commuting..

    • Zoidberg  

      Pro lidi, co si nasazují přilbu kolečkem dobředu, k ranní kávě dobrý. Neurazí, nenadchne, zapadá to mezi jiné podobné pořady. S ohledem na „velkou potřebu“ trhu očekávám výrazné zastoupení e-cyklistiky, což u mě tento pořad co do sledovatelnosti sráží někam na úroveň Komisaře Rexe a To je vražda, napsala. No a možná by si ty texty po sobě měli číst, případně za to někomu zaplatit, viz „cyklostezka vinoucí se kolem rybníka Jureček proslaveným skvělým koupáním“.

      • DoomHammer  

        Pohoda, stejně jako v pornu to asi lidi nesledují kvůli dialogům a cílová skupina, která na to mrkne mezi krkáním po lahváči to asi stejně nezaznamená :)

        Vzdělanost je v ČR mizerná a jeden pořad to nezachrání :)

      • plzakj  

        Tak bacha, Rex i Jessica Fletcherova maj dialogy na uplne jine urovni.

        • Zoidberg  

          To je docela dobře možné. Bohužel (bohudík) jsem ani u jednoho nevydržel dost dlouho na to, abych to mohl posoudit.

    • xaver  

      V prvním díle měli prostor pro zlepšení, byl první. Druhý díl je totální průser.

    • palo7  

      tak si musím stáhnout druhý díl, tajně jsem doufal že se trochu zlepší. S tím klukem jsem viděl testy na YouTube a tam mně to přišlo mnohem více koukatelný a tady :-(

    • Bubaaak  

      Teď na to koukám a no ty renaulte :D

      Test GT Grade: „Kolo je dobrý ale nebudu na něm jezdit, pujčím ho kamarádovi“ 5 min záběrů jak někdo funí na kole bez jakéhokoliv komentu, pak „Kamarád mi napsal, řazení shimano 105 řadí, vidlice funguje, na kostkách je to pohodlný“

      Hlavně že tam elektrocyklisti chlastaj pivo..... Ne skutečně je lepší nic, než tohle.

    • deekay  

      Tak jsem to videl taky :D Po ohlasu zde jsem si rekl, ze si to nemuzu nechat ujit.

      Myslim, ze to zcela naprosto vystihuje obecne kvalitu vsech dnesnich mainstream medii.

      Imho jedinej, kdo tam aspon nevypadal jak z ochotnickeho spolku, byl typek od sterby.

    • mates555  

      Voda v mrazu neteče … to už tady bylo :-). Jako z toho prvního dílu jsem neměl vyloženě špatný pocit. Forma horší ale ten obsah mi přišel celkem nadějný.Tady v tom druhém díle to zklouzlo někam do Prima kvality a obávám se že to tam i zůstane.

    • Phantasma  

      Radsi bych uvital porad, kde budou testovat kola skutecni borci v oboru. Ten, kdo se o to zajima, sleduje trendy a umi kolo opravit. Tady ty porady, kde moderatori dostanou napsane dialogy a jsou vybirani podle ksichtu, me neberou …

    • kali222  

      v druhem dile, jak ty ziletky neodpovedely na pozdrav baterek. :DDDDDD

    • pavelmisar  

      Mně se líbí jen ty pasáže s Tionem. Jinak to popravdě stojí za nic… Dnešní díl úplné zklamání

    • MartinM  

      Jak na sjezd? Zakladem je aby se kola stale tocila :D

      • pavelmisar  

        :D :D :D

      • TheJD  

        Vidim, ze pan odbornik jezdi sjezdy se zablokovanymi koly. :D

        Ne vazne… Osobne mi prijde, ze ta skola jizdy je jedina dobra cast celeho poradu, i kdyz i v ni je obcas neco „navic“.

    • hovado_cz  

      boha jeho :-D

    • Fran7  

      Sice na to koukám, ale moc mě to nebere. Většina věcí z upoutávky na začátku pořadu tam není, Tion dělá na youtube testy pro štěrba kola, i Trail Hunter se přiznal, že ho kontaktovali, ale nevzal to. Na pořadu mě štvou ty vyjíždky, zabere to 1/3 pořadu a koukat na toho oběmějšího pána co je v každém takovém výletě a vždy na e-bike mě nebere. Prostě chtělo by to jiného režiséra a scénaristu.

      • hovado_cz  

        +1 Tion na yt je super v tomhle vypada ze ho to nebavi. Zbytek poradu je takovej nemasnejj neslanej

      • DoomHammer  

        Ti démoni na elektro krosech byli třešínka na dortu :D

    • DoomHammer  

      Nepředělala Prima přehrávač? Míblok neMíblok, serou se mi tam reklamy.

      • oretone  

        kua muj adblock plus to tez nepobere :/ . chce to novy filtr list nebo nevim.

    • Jason Voorhees  

      Jak radili jak sjet schody (součást chodníku) – to se určitě smí že jo :-)

    • p@X  

      Ta holka v integrálce, těším se na závěrečný bonbónek :)

    • plzakj  

      Pořad ebajksalon

    • xtonda  

      Dneska to mělo být o Trutnov Trails, zase sem se nepřiměl vstát včas :-)

      • Petr L2  

        Teď jsem si to pustil ke kafi, no asi jsou v telce i horší věci, celý pořad mě vrtalo hlavou, proč ta holčina jela na vejlet po horách ve fullface, než dojeli na ten trail, musela mít v tý helmě slušnej humus :-)

      • mates555  

        Hydroforming znamená tvarování za studena proudem vody? Vážně … :-O :-)?

        • wilda81  

          ???

        • foosi  

          Podle nich ano, tlak nebude potřeba, stejně jako svařování hliníku bez přídavku drátu. Taky je pro mne novinka, že shimano dělá kazetu s rozsahem 10–36 zubů :-)

        • Petr L2  

          Já si tedy dodnes myslel, že se jedná o tvarování materiálů pomocí tlaku kapaliny, tedy nejen vodou…

          • mates555  

            Však ano. Toto bylo řečeno v tom pořadu na odkaze u testu kola specialized.

            • Petr L2  

              No neřekli, pusť si to ještě jednou a zrovna u Spešlu tedy v Meridě rámy formují pomocí tlakového oleje:

              HFS – Hydro Forming System

              The mechanical TFS process works from the outside to the inside. In contrast, the complex Hydro Forming System shapes the frame by pushing hot oil under hydraulic high pressure from the inside to the outside. Utilized alloy: Prolite 66 aluminium.

              Jinak v předposdlením díle když se ten exert rozplýval nad Meridou, tak prohlásil, že má hydraulickou sedlovku. na tom kole je sedlovka Merida Expert a ta tedy má ovládání lankem a pokud se nepletu, tak obecně uznávaný termín u všech sedlovek co mění svojí výšku je teleskopická sedlovka. Fakt by mě zajímalo, kdo jim ty texty připravuje…

              Jo a říct o kole že je to enduro a pak s ním jezdit nadšeně po louce a užívat si jak to jede je fakt úchylný :-)

              • mates555  

                A jak si mám představit to tvarování proudem vody ? Já si to představuji tak, že trubku zavřou do formy a napumpují ji olejem pod takovým tlakem aby se vytvarovala podle té formy … ale můžu se plést …

                • Petr L2  

                  No vždyť o tom je celá debata, že tvarování proudem vody je píčovina a že hydroforming je tvarování tlakem kapaliny a v příadě Spešlu ještě je tou kapalinou olej, takže tvoje dva poslední kometáře nějak nechápu :-)

                  • mates555  

                    Aha tak v pořádku … já myslel že zpochybnuješ můj první komentář k tomu videu, kde jsem nepřímo napsal, že řekli píčovinu :-)

        • PENE  

          Ten slovák je celkově nějak mimo, v předchozím díle (teď nevím ve kterém) říkal, že jednočep chodí svisle po přímce (nebo něco v tomhle smyslu). A v tomto díle, jak vytahoval tu pevnou osu od suntouru, tak ji taky vytahoval jak ňouma, to neví, že se má ten „verzatilkovej“ systém pootočit, aby se mu to nerozevřelo, když to protahuje nábojem? Do takové prodejny kol bych určitě zašel :). A ten hydroforming, s tím mě taky dostal. Celkově ten pořad stojí za houno, jak formou, tak obsahem. Ale nejvíc mě dostala devíti rychlostní deore přehazka se starým uchycením (bez shadow) u kola za cca 30t. Asi na to budu koukat už jen pro pobavení.

          • Petr L2  

            Dostal mě syn, komentuji úroveň pořadu a on pouze poznamenal: " jestli je to na Primě, tak to bude stejná kravina jako Autosalón ne?"

            • PENE  

              Je to tak, ale už i název říká, že to bude stejná blbost.

      • embi  

        Jak může „recenzovat“ kolo Specialized zamestnanec firmy Specialized? A jeste k tomu je to ten naegovany Klotz. Ten porad je totalni zumpa.

        • novcze  

          tak po pár dílech je jasné, že jde zejména o marketingový pořad :)) … mě osobně na něm baví odhadování ceny ukazovaných kol na základě osazení :))

          • hovado_cz  

            No jo no, klasika česko. Kouknenme na zahraničí a okopírujeme to nejhůř jak umíme :-( invence nula!

            • DragON  

              Zas není potřeba za každou cenu vymýšlet vymyšlené, ale s kvalitou zpracování souhlasím. Ať už jde o výše zmiňované umělé dialogy ekolové trojky nebo v jedné recenzi 10× zopakovaný záběr jednoho skoku přes pařez nebo průjezd jedné zatáčky. Možná v rámci nějaké dotace zaměstnali kameramana vozíčkáře kterýho dovezou na jedno místo a odtamtud ho nechají natočit celou reportáž. :-D Ale pro dnešek první tři díly stačí, snad se to v dalších dílech zlepšuje.

              Jinak jako obyč. hobík se sem tam něco dozvím, beru to jako takovou odlehčenou podívanou k večeři… :-D

              • AussigBiker  

                Nezlepšuje :-)

              • kejda  

                Tak ty dialogy není třeba ani zmiňovat. Byly tak trapné a umělé, že by to snad líp zahráli i bezdomovci z brněnského nádru. Bohužel, stejně hloupé jako autosalon je to neustálé opakování jednoho záběru, to máš naprostou pravdu…

              • hovado_cz  

                nejde o to, že se inspiruješ ale o to, že informační hodnota a zpracování toho pořadu je strašný :-)

        • hovado_cz  

          Hlavně to neni recenze jen z 95% popis výbavy pak řeknou “jede to dobře” nebo podobnou ptákovinu (kdo by to čekal u bajku za stopade) a fynýto :-D

      • Fran7  

        Vždy mě dojme když se testuje a komentuje kolo ve výstroji jiné značky, zde Bergamont v dresu SCOTT, to jak komentoval kolo „pevné osy vpredu (ukázal na zadní kolo) a aj vzadu (ukázal na předek)“ haha, profík.

        • Kire  

          Bergamot patří Scottu.

        • oretone  

          To mas jedno. Loeb na pikes pike jak udelal rekord v peugeotu, tak mel na sobe citroen kombinezu :D

          • p@X  

            Pažout a Citrón jsou přece v koncernu.

            • pepek  

              Tak. A navíc by si přece kvůli 20 km nekupoval nový hadry.

              • Fran7  

                Tohle už kdysi řešili i v časopisu VELO, ne já, ale jeden čtenář jim to vyčítal a vůbec si nemusí kupovat nové hadry, vždyť i TION jezdí testy téměř v tom samém a bez log jiné značky, na trhu je mraky značek co vyrábí hadry a kola ne, namátkou CRAFT, POC, Giro......

                Ani v autosalonu nenosí triko Porche a testuje VW, prostě pro mě je to fopa, tečka, každý máme na to svůj názor.

                • pepek  

                  Akorát že to Loebovo „tričko“ přijde bratru na 100 papírů. Kvůli jedné projížďce na vyhlídku si přece nebude kupovat nový.

                  • nomecz  

                    No myslim ze v nakladech na tuhle „akci“ je to plivanec v mori :)

            • oretone  

              bergamont a scott pry taky takze co :)

              • p@X  

                Takže asi nic. Tuhle úchylku (mít nutně stejné logo na rámu i dresu) nechápu ani při normálním ježdění.

                • oretone  

                  hele taky to nechapu. Myslim ze je to uplne jedno a spis nechapu, ze to nekoho vlastne pohorsuje.

            • Petr L2  

              A ještě k tomu je vlastní stát :-)

        • oretone  

          No vidis a Kire to rozsek :)

    • jirpl  

      Televize potřebuje sledovanost a jak vidět na množství příspěvků, má ji a v SO si tento pořad znovu pustíte. Proč? Je faktem, že podobný pořad na našem trhu prostě chyběl a byť si budete myslet svoje, telku zase pustíte :-)

      • arny71  

        Pár příspvěků na fóru specializvaném na kola nevypovídá o sledovanosti vůbec nic. Maj natočenou sérii a tu prostě odvysílaj bez ohledu na sledovanost, protože si to „recenzované“ firmy zaplatily.

    • Vel  

      Za sebe musím pochválit Pavla Tiona (ze štěrba-kola). Je to profík a před kamerou je nenucený a i vtipný. Jinak podobně jak výše zmíněné příspěvky. Nevadí mi samotný product placement, ovšem kdyby v těch testech bylo něco jiného než:. „jede to dobře do kopce i z kopce. Na rovině to taky jede. Je to super a já to shodou okolností prodávám“. Komentovat výlet celodenní výlet ženské se sjezdovou helmou asi nemá smysl. To byl nápad století, pokud nechtěli ukázat, že vakuum se nedá zahřívat.

      • Vrci  

        Pokud si dobře pamatuju, tak ten o jednom kole řekl, že má moc vidlici moc kolmou k zemi, a proto se s tím v každé zatáčce pere a kolo se zavírá. A to bylo naposled co se v pořadu objevil.

        • DragON  

          Nebudeme si nic nalhávat, o pravdivé, nezaujaté testy nejde. Je to taková hezky zabalená reklama stejně jako autosalon.

          No, někdy i ne moc hezky zabalená… :-D

          • Vrci  

            Ruka ruku myje. Chceš ještě kolo nebo auto na test, chceš od nás placenou reklamu, chceš se podívat na představení nového modelu? Tak podle toho udělej nezávislou recenzi. Přece nebudeme půjčovat svoje auta nebo kola někomu komu se nelíbí.

            • AussigBiker  

              +1 a navic proc by Tion testoval treba kola od Treka, kdyz je neprodavaj. Dame ti porodukty + typka na test + vy typkovi nejakou tu kacku na pivaka a vy to natocite no a je to.

              Ale jinak za me se u toho v nedeli dobre spi, kdyz si to pustim :). Porad nijak neskodi, asi pro vetsinu lidi co se v kolech nevyznaj to trochu neco da.

              • kejda  

                Tak je vcelku logické, že je to malinko skrytá reklama na Štěrba kola. Klidně by P. Tion mohl udělat testík třeba Santy…

                • AussigBiker  

                  Tak na YT ukazal Lliteville 601 tusim, ale skladali to u Sterby… ja jenom, ze se tu nekdo podivoval, ze ty lidi testujou kola co prodavaj, no jasne, ze jo :)

              • Jason Voorhees  

                …lepčí je F1, Vepřoknedlo + 2 ležáky a usneš v desátym kole :-)

                • AussigBiker  

                  F1 a fotbal, to je jistota i bez piva, doma nepiju, pouze ve společnosti, jsem slušně vychovanej :-)

    • zdenek  

      Nechci to pouštět znovu a dohledávat doslovně. V dnešním díle zaznělo něco jako: „zadní náboj s rychloupínákem málo komunikuje s jezdcem“.

      Mohl by mi to někdo přeložit? Zatím jsem si komunikaci něčeho na kole představoval tak, že něco vrže. :-)

      • Bubaaak  

        Jde o pevnost spojení zadního kola, zpevnění zadní stavby a přenos vibrací…

        Prostě s pevnou osou máš kolo víc pod kontrolou než s RU a je pevněji pod kontrolou.

        Spíš 99% problému s řazením způsobuje zanešený bowden :D Osobně jsem 100% problému s řazením nikdy neměl zaviněno zasviněným bowdenem. (pořád nechápu proč na ebike salon čumím)

      • plzakj  

        V dnesni dobe je komunikace zaklad uspechu. Mit potencial a chut se nekam posouvat.

        • Auditor  

          Se divim ze jeste nezapojili modni „pribeh“ …

          • DragON  

            Nééé, teď si jim napověděl, toho se určitě chytnou. Příběh, a dají do toho srdíčko.

      • DragON  

        Musíš mít pevnou osu s bluetooth spárovanou s hodinkama! :-D

        V desátým díle na výletě děcku ani nenastavili posed, jsem čekal kdy si vykopne kolenem zuby. Hlavně, že o nastavení posedu v jednom díle měli tu jejich „akademii“.

      • Pablo  

        Co nekomunikuje, ale určitě to máte všichni brutálně přefouknutý!

        Ten pořad je jeden vtip, vždy to překlikám na netu a i těch 5 minut je ztráta času.

        • DoomHammer  

          Evidentně čtou B-F, kde je univerzálním lékem na všechno nízký tlak :)

        • MartyM  

          taky jsem žasnul jaké tlaky radili, to musí být jízda beton na beton :-)

        • sis  

          Taky jsem to včera po čase zkouknul.

          Mluvili o barech a v popisu měli PSI.

          U Meridy nevím proč rozebírali kazetu, což podle mě cílové skupině nic nedá, akorát mluvili o Suntour a ona je to Sunrace 11–50.

    • vrawer  

      Teď jsem to zkoukl, v čase 14:38 je Kellys Gate 70 2018, pokud mě nemate zrak, tak má převodníky, hazku a kazetu na opačné straně.

    • pavelmisar  

      No nevím jak vy, ale dnešní díl se mi konečně líbil :)

      • p@X  

        Nabušený díl, akorát mě bije do očí, když ten štěrbák testuje XC, gravel v enduro kalhotách a botech :)

        • hovado_cz  

          Zas nesmíš bejt tak outlocitnej ;-)

          • p@X  

            Každý druh kola má přece od módní policie jasně definovaný úbor :)

            • hovado_cz  

              to už je moc hnidopišství – chápu vypadá na tom jako hokejista a normální úbor by se v rozpočtu pořadu mohl ztratit – ale spíš bych uvítal, kdyby testovaný biky ukazovali kolik váží na takový to „váha neuvedena“ přitom ti tvrdí „že je to lehkej stroj“ :-)

              Ale souhlas malinko příjemný překvapení, že se trochu zlepšili :-)

        • pavelmisar  

          Tak já ho v testu v jiném oblečení ještě neviděl :D

        • oretone  

          protoze je normalni :D

        • beranek666  

          Zlepšili se… Ale ten „grejvl“ bajk? To je teda výslovnost…

    • Effa  

      ten porad je neskutecna sracka! Díl od dílu je to horsi a horsi. Test elektrokola ve sjezdu??? Agitka proti kouření. Hlášky typu: kolo bez kompromisu ale je potreba pri výběru udelat několik kompromisu. No ty wole. Kvalita je stejna jako u autosalonu. Nekoukatelny.

      • hovado_cz  

        Ten díl z toho Mitasu byla vyjímka potvrzující pravidlo – bohužel je to zkostnatělý stejně jako většina české televizní produkce :-/

        • Petulda  

          Reportáž z Schonecku jsem nepobral vůbec. Je to vcelku příjemnej a pestrej bikepark. Takže o bikeparku tam byla zmínka jen letmo a celá reportáž ukazovala jízdu na elektro trail biku po rovný šotolinový cestě??? To mě rozesmálo.

          • novcze  

            jj, s tím Schoneckem to byla prdel, čekal jsem, že to bude o tom bikeparku a nakonec tam jezdili po polňačkách v okolí :))

    • bajkondra  

      Ten pořad má dobrý potenciál, jenže ho bohužel od začátku kurwí PR o elektrokolech , který je jimi prosycen.....navíc se tam člověk nic podstatného nedozví.Může být zajímavý jen pro poslední vlnu ,,cyklistů´´ z obýváků, kteří po zhlédnutí zajdou do obchodu, osedlají elektromrd za kilo , nebo víc a rozjedou se k lepším zítřkům.

    • Effa  

      No to zase byla mrd.a. To je ale fakt hrozny. Kdyz pominu to ze v kazdem dílu je test ekola za 130 tis tak ty jejich výlety. Zase informace jako stehno, je tam zámek a zahrada a můžou do ni děti. Co treba otvírací doba, vstupné, kam si muzu uskladnit kolo kdyz jdu na prohlídku. Nic. Jen zase záběry na tlustochy jak někam jedou. A nejlepsi byla hláska: kaplička ma zajímavou architekturu. Proste o tom jsem linej najít informace tak řeknu ze ma zajímavou architekturu. Vážení vysrete se na to, neumíte to dělat.

      • DragON  

        Podle výletů je vidět cílovka. Rodinka, která si dá dvakrát za rok 30 km po cyklostezce po rovině, která jen potřebuje vidět že je po cestě restaurace. A když vede kus cesty polňačkou, tak musí mít několikrát upozornění, že je cestou terén a mají si vzít horská kola. :-D No a zbytek je jen prodejní masírka…

      • Kouba_2005  

        Ale evidentně pořad funguje a lidi ho sledujou. Ty furt remcáš, ale komentuješ tu každej díl, takže jsi je asi všechny viděl. A o to jde. I negativní reklama je reklama. Že ty si elektrokolo nekoupíš nikoho asi nezajímá, ale tady zprostředkuješ náplň pořadu spoustě lidí a někoho to třeba zaujme … a začne se pídit po podrobnostech. Když se ti pořad nelíbí, tak ho nesleduj, a ušetříš si spoustu nervů. Ty tvoje slinty stejně nikoho nezajímají.

        • arny71  

          Franta z Autosalonu vydelava a Zdenek z BikeFora pinda, a vo tom to je…

        • hovado_cz  

          Tyvl to sou zase argumenty… za A „negativní reklama je reklama“ je heslo, kterým není v dnešní době se řídit a neplatí vždy a všude. Za B „funguje a lidi ho sledujou“ – kde si vzal tu jistotu – Prostřeno a Růžovku taky asi lidi sledujou ale koukal bys na to? :-D

      • zdenek  

        Mezi těmi „tlusťochy“ byl i „expert“ František z Autosalonu. Dokonce ho podle titulků i produkuje. Vzpomínám si, jak jednou machrovali s elektrokolem na nějakém silničním závodě.

        Už tomu chybí jen „expert“ Pepa a jeho ego. :-)

        • plzakj  

          A Pepinka :-D

          • zdenek  

            Třeba se jí dočkáme, až budou testovat nějakej návěs za kolo. Za e-bike to určitě půjde navěsit. :-)

        • p@X  

          Zas na druhou stranu, co by byl Autoslon bez Pepy a jeho rádobyvtipných rýmovaček?

          • n_bye  

            Koukatelný televizní pořad?

            • n_bye  

              Né. Stejně by to nešlo

              • Petulda  

                Hledaji nove moderatory, tak se prihlas a predved, kritiku :-) .

                • hovado_cz  

                  akorát, že budeš muset papouškovat co ti producenti vysmrknou :-D a to asi fakt nechceš :-D

                  • Breakpain  

                    Mno, prijde nato, kolik plati. Prachy resi skoro vsechny problemy ;o).

                    • hovado_cz  

                      To neni ale argument jakože “je to sice sračka ale platí nám za to” s tim byznys nefunguje, krátkodobá holírna možná ;-)

                      • Breakpain  

                        Podle mě to jako holírná má fungovat, jinak si to neumím představit – nicméně autosalon je podobná srajda a drží se tu už docela dlouho… Já nato teda koukat nevydržím, ale očividně to ještě funguje?

                        • Mr.Pavka  

                          Vůbec se mi autosalon nelíbí.

                          • melou tam o autech na který nebudu v životě mít
                          • podávaj to takovým debilně emočním způsobem
                          • neříkaj tam informace který sou důležitý pro mě-Složitost výměny motorovýho a převodovýho oleje, jak se k čemu v

                          motoru může nebo jestli třeba kvůli výměně poloosy musim vypouštět převodovej olej,… Cena některých spotřebních

                          náhradních dílů.......

                          • motacek  

                            Ad1: kdyby tam testovali lidové vozy typu skoda fabia/octavia apod., tak to nikoho nebude zajímat. V TopGearu taky testují auta na které 99% lidí nemá peníze a funguje to.

                            Ad3: pořad je dělaný pro masy a ne pro homodomo mechaniky. 99% lidí si servis nedělá svépomocí. Já si třeba dělám servis sám a je mi úplně jedno jak je složitá výměna motorového oleje, není to jeden z aspektů výběru auta. A převodový olej? Kdo ho mění? Mám automat s 330tkm a nikdy jsem převodový olej neměnil, ani nebudu … cena náhradních dílů by se hodila, to jo

                            • hovado_cz  

                              jenomže TopGear neni pořad o autech už dávno – je to spíš zábavný pořad s autama (teda byl dokud tam byl Jeremy) pak šel do kopru i ten :-)

                              Osobně bych neměl problém s tím, že v autosalonu testujou auta, který mít nebudu asi ani BTW nechci (v lambu neodvezeš 2 kola a ještě se v něm vyspíš) ale sere mě jak se ty fotříci snaží bejt hustodémonsky-krutopřísně-cool a vůbec jim to nejde +mizernej product placement +se tam většinou nic nedovíš stejnej případ je to z bikesalonem (až na to přepálený šaškování)

                              a nevim jestli je dobrý lidem, kteří se tolik nevyznaj vykládat nesmysly s argumentem „dyť vono je to jedno“.

                              AD sledovanost, Televize je obecně markeťácký peklo na YT máš téměř okamžitej feedback – tam s timhle pořadem by si ani neškrtli – v telce máš sice nějaký přibližný čísla ale ty nejsou vypovídající nehledě na to, že na to kouká půlka bike-fora kuli tomu „co tam zas mleli za kraviny“ :-) Takže markeťáci dostanou nějakej výstup až po půl až roce, kterej jim taky nic moc neřekne =)

                          • Breakpain  

                            Mno, ale vtip je v tom, že to pořád vysílaj a generuje jim to prachy :)… to je celý :).

                            • hovado_cz  

                              tady se ale nebavíme o tom, že to generuje zisk – protože „obchod“ maj zmáknutej víc jak obsah – tady se bavíme o tom, že je to do nebe volající sračka ;-)

                              to je jako bys ženě pořídil starý kolo s „V“ brzdama a říkal „ono je jedno, že si na tom natluče ale jí to stačí“

                          • Mart7  

                            Zkus slovenský auto-salon nebo Chvalovu garaz.tv. Jsou to mnohem použitelnější testy než ty české.

          • kejda  

            Bylo by tam o jednoho vola míň. A Pepinka by tam taky nebyla, což bych kvitoval

            • p@X  

              Já už to moc nesleduju, ale jeho testy v porovnání např. s Františkem byly zajímavější. Měli by ty moderátory omladit či nabrat nějakou divošku.

    • zdenek  

      Tak jsem si včera chvíli nebyl jistý, jestli se dívám na Bikesalon nebo Autosalon. Možná „expert“ František natáčet tu reportáž o Škodovkách na TdF pro oba pořady…

      • oretone  

        Hlavne z Petka udelal cecha a vymena skla, taky uber vsuvka do poradu o kolech :D

      • DragON  

        Nešlo o Bikesalon ani o Autosalon ale o prachy od Škodovky, už se s tím smiřte… ;-)

        • zdenek  

          Ale tak dozvěděli jsme se, že na TdF jezdí Škodovky (kdyby to náhodou ještě někdo za ty roky nevěděl) a že Františka svezli vrtulníkem. :-)

    • beranek666  

      Novatec jsou české náboje!

      • novcze  

        taky jsem se divil

      • Fran7  

        Mě překvapil s hláškou, že v předu je 32 zubů a můžete mít i míň, no tak to už bych asi nejel, ale plazil se.

        • maajkee  

          ? Já vozím 30z a občas bych klidně zkousnul i 28z.

          • jIrI___  

            Vzpomínáš na ty dávné časy, kdy lidi běžně vozili i 22 z placku? :)

            • DoomHammer  

              To ještě Zemi vládli dinosauři :)

            • DragON  

              Ale to nemeli 50 zubovou kazetu.

            • Lišák  

              A vzpomínáš na ty časy, když 28 z byla placka nejmenší? Placky 48–38–28 byly standard u MTB do nástupu Microdrive. Takže nejlehčí převod byl 1:1 (28:28) ;-)

              • Tomcat  

                Pozor i v dřevních dobách před prvním tisíci hranem existovaly „stěnolezy“. Jenže né od Sachse nebo Shimana, ale od spíš garážových tady horko těžko sehnatelných výrobců.

                Ikdyž s prvním 2*9 přišel jako konverzní Kit Tom Ritchey

      • beranek666  

        A co informace, že když se elektrokolo vybije, tak už nepůjde na Di2 řadit :-D ???

        • mykovec  

          Já to pochopil tak, že bez zapnuté asistence elektromotorku nejde řadit, ale možná jsem špatně poslouchal

          • beranek666  

            Což je pochopitelně kravina, di2 nemá na asistenci vliv.

            • MartyM  

              no já to pochopil tak i v souvislosti s testem jiného elektrokola s di2 v jiné části, že vše je živené z té baterky v/na rámu jako i dopomoc motoru, že se nevozí klasická di2 baterie jako na normálním kole, tím pádem pokud ti dojde šťáva, nebo jak to měl asi vyřešená tato motorka, že v momentě kdy si vypneš pomoc tak neřadíš protože ti došla/odpojil jsi baterii. První varianta je smutná ale jasná, druhá mi přijde jako konstrukčně nedomyšlené řešení. Podotýkám, že o elektrokola se nijak nezajímám a o jeho koupi neuvažuji… :-)

              • zdenek  

                Takhle jsem to pochopil taky.

              • Fran7  

                Možná i nevypínat když je baterie vybitá, motor netáhne, ale množství šťávy na zařazení by tam mohlo zůstat dost, jak v autě, to že svítí světla ještě neznamená, že půjde nastartovat.

                • p@X  

                  Evoluce: bez baterky vůbec nepůjde jet, na řidítkách bude obří dotykový displej s kontrolkama, a systém těsně před vybitím odešle zprávu o poloze pro asistenční vozidlo.

                  • MartyM  

                    no a ještě to bude mít ABS jak tam taky ukazovali na tom bike veletrhu… Prý to funguje i proti podklouznutí do zatáčky, no zajímavé věci…

      • kejda  

        Tak jestli tohle řekli v TV, tak jsou to naprosté piče. Omlouvám se adminovi za vulgaritu…

        • oretone  

          v klidu. Sagic je taky cehun podle experta Franty :)

        • Fran7  

          Jestli to byla reakce na můj příspěvek tak:

          https://play.iprima.cz/…bikesalon-19

          přetoč rovnou na 7:20 a 16 vteřin poslouchej, určitě přeřek, ale tohle by do ostré TV verze měl někdo korigovat.

          • Mr.Pavka  

            Mrdam na to. Na ty reklamy nemam nerv.

          • kejda  

            Ty reklamy jsem zkousl, ale v čase 7.20 mluví o převodníku 32z, a kdo má slabší nohy, může dát menší, ta možnost tu je. Dát 30z v kombinaci s 10/50 není přece problém, tohle kolo není určeno na stezku ne?

            Tímto ovšem tento pořad neobhajuji, je to dle mého názoru pičovina non plus ultra, ale své primáky a nováky si určitě najde. Běžně protřelý b-f diskutér se tomuto pořadu zdálky vyhne a pustí si třeba nějakou pecku od studia Asylum, kterou nás zásobuje ten pablb Soukup :))))

    • zdenek  

      Cílová skupina tohohle pořadu asi nebudou profíci jezdící na uzavřené silnici. Takže v posledním dílu v bike academy měli při předvádění jízdy ve dvojicích alespoň zmínit, že to není kompatibilní s našimi dopravními předpisy…

      • DragON  

        Pockej az ti mistni odbornici vysvetli, ze je lepsi predjizdet skupinu cyklistu jedouci ve dvojicich…

        • plzakj  

          To, ze je to v zakone, neznamena, ze je to lepsi.

          • DragON  

            To neznamena, kazdopadne cyklisti za sebou jsou pro me (v aute) lepsi jak vedle sebe.

            • blue  

              v čem je lepší předjíždět několik cyklistů za sebou, než poloviční útvar dvojic?

              • DragON  

                Protože se dvojice nevejde ani do svého pruhu a prostě předjet nejde (nebo jsou cyklisté v Moravském krasu nějaká vysoceroztažná specifická skupina).

                • plzakj  

                  Tak predpoklad je, ze jsou to cyklisti (co se do svyho pruhu vejdou) a ne motaci. Motaci by na silnici nemeli lezt vubec a uz vybec nejezdit za sebou nebo vedle sebe.

            • plzakj  

              Tak predjizdet 4 cyklisty zasebou je pro

              Mne rozhodne horsi, nez 2 pary zasebou. Kdyz jedou v haku a neni tam dira. Ta draha je proste kratsi.

              • DragON  

                Základ je nejezdit litrový HTP motory :-D :-D

                • Mr.Pavka  

                  Si zas nějakej chytrej.

                  • Radek Broz  

                    Má pravdu. Předjíždět v dnšním provozu kohokoliv takovejma sekačkama většinou moc bezpečný není.

                    • blue.sun  

                      Tak to radši vrať řidičák, když to neumíš.

                      • random  

                        Ma pravdu. Co neumi?

                        • Bubaaak  

                          Nehadej se, nema to cenu, jsou lidi co předjíždí náklaďák na 2km useku do kopce a stejně ho nepředjedou a mysli si že je to v pořádku…

                          Pak jsou lidi, kterým trvá předjetí do 3s a ostatní jim říkají pirati, zbohatlici, rozmazleni floutci v předřazeným autě…

                          Ten co si zvykne na 2.0+ (a rozumné hmotnosti) nikdy nebude považovat předjíždění v čemkoliv slabším za bezpečne.

                          V 1,6hdi c3 kolikrat nepredjiždim tam, kde bych s toyotou jen polechtal plyn… Prostě to nejde.

                          • oretone  

                            jenze to proste nekomu nevysvetlis. A je to presne jak pises.

                          • random  

                            To reagujes na me? Ja se ptal co neumi, kdyz radi, aby vratil ridicak.

                            • Bubaaak  

                              Ja vim, ty víš ale on tady bude blejt sra…

                              Teda mohla bejt sranda sakra :/ sorry

                          • blue.sun  

                            Tím pádem vlastně přiznáváš, že s tím silnějším autem ve skutečnosti předjíždíš nebezpečně…

                            • oretone  

                              ne nic takoveho nepise, jen ty to tam chces videt. A pokud chces konstruovat, ja tam zase ctu, ze v silnejsim aute bezpecne predjede a ve slabsim se neodvazi ani na bezpecnem miste. Co tam mas dal?

                            • DragON  

                              Naopak, se silnějším autem předjíždíš bezpečněji, protože předjíždění zvládneš v mnohem kratším čase = kratší vzdálenost k předjetí potřebná. A zdaleka nejde o vyšší maximální rychlost, hlavně mnohem rychleji akceleruješ.

                            • Petulda  

                              Nic takového nepíše. Je vidět, že máš nulovou zkušenosat s alespoň trochu výkonnějším motorem v rozumně těžkém autě. Kdybys měl, musel bys jedině souhlasit.

                              Kratší trvání předjížděcího manévru je vždy bezpečnější.

                              • blue.sun  

                                Je vidět, že nic nevíš… to nepřekvapuje.

                                A k tvé nekonečné smůle, tu zkušenost, bohužel, mám taky… a přesto svůj názor nezměním.

                                • Petulda  

                                  „Nic nevíš“ – to je argument :-)!

                                  Stačí, když si zapamatuješ, že kratší předjížděcí manévr je z logiky věci bezpečnější.

                                  • blue.sun  

                                    Škoda s tebou ztrácet čas.

                                    • oretone  

                                      jenze ma pravdu a pruser pro tebe je, ze to vetsinou vyzaduji komisari u zkousek a uci v autoskole, aby predjizdeci manevry a opousteni krizovatek byly co nejrychlejsi samozrejme v ramci bezpecnosti a toho silnejsim autem dosahnes lepe a urcite bezpecneji.

                          • motacek  

                            Musím dodat, že to není jen o obsahu a výkonu, ale za mě taky o tipu převodovky. Mám 5ti válec v automatu a když se za někoho nalepím, tak neřeším jestli podřadit nebo ne, prostě jak je tam skulinka, tak plyn na podlahu, automat dá kickdown když je třeba a jede se. Je neskutečné, jak to celý proces předjíždění urychlí, aniž by člověk nad tím musel přemýšlet.

                            Toto celé považuji za aktivní bezpečnostní prvek – vystřelení při předjíždění či z křižovatky … to jsou manévry, kde zákon hovoří jednoznačně – co nejrychleji proveď :-)

                            • oretone  

                              Primo, diky. Dokonce i komisar mi rekl, chci videt sviznou jizdu a krizovatky opoustime co nejrychleji. Teda snazil jsem se, co ta dacka dala :D

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              a když se za někoho nalepím

                          • Petulda  

                            Naprostý souhlas.

                            A za sebe k tomu dodám to, že za tyhle nebezpečné piráty jsou klouboučníkama často považovaní i vyježdění řidiči, kteří umí číst provoz, rychle na něj reagovat a využívat jej k plynulé jízdě.

                      • Tomcat  

                        LOL jasně rozhuláká zběsilého lichokopytníka s pře fouknutými pneu z kopce, vypne klimu, zatáhne okna a … …možná to dá.

                        To že mnohá auta nemají při bežném zatížení v provozu dostatek výkonu navíc pro rychlé tedy bezpečné předjetí není opravdu o schopnosti řidiče.

                      • Radek Broz  

                        Fakt by mě zajímalo, jakým uměním se dá rychle rozpohybovat autíčko s 44–66kW;) Naštěstí to nepotřebuju, ale zajímá mě to – povídej.

                        • oretone  

                          Zezadu te potlaci treba nejakej medour :D

                        • babicak  

                          U těchto malých obsahů je k bezpečnému přejetí většinou nutno podřatit o jeden, dva kvalty a motor udržovat ve vyšších otáčkách. Ale to těmto lidem zřejmě nikdo, ani žádný prodejce neřekl, tak se snaží na 6 předjet do mírného kopce náklaďák jedoucí 80 km/h a po 2 km se jim předjetí podaří. Anebo taky ne.

                          • Bubaaak  

                            I když s benzinem mlatiš omezovač tak 80k neni 200k, věř mi :D

                            • babicak  

                              80k neni 200k – to ale vůbec nerozporuji, jen upozorňuji na to, že mnoho řidičů neumí s maloobsahovými motory jezdit. Máme od C1 po 150 kW auto, tak ten rozdíl je samozřejmě poznat.

                          • oretone  

                            hlavne kdyz tam neni ten kroutak, neni z ceho brat a tocit to muzes kolik chces. Ty male obsahy umi vystrelit z nuly krasne, ale vys uz je to jen zmar.

                        • blue.sun  

                          Hm, moje auto (55 kW) k tomu má převodovku. Zkus se podívat, jestli ti ji tam taky dali. Měl jsem kdysi Peugeot 206 s 44 kW a i s ním šlo, kupodivu, krásně předjíždět. A nebylo na to potřeba dva kilometry.

                          Druhá věc je, že nemusím za každou cenu předjet, když vidím v protisměru auto. Ale vím, že spousta lidí prostě musí, i kdyby ty v protisměru měli zabít, oni se přeci za kamiónem nepotáhnou. I když… OK, kamión dejme tomu, ten jde objet za pár sekund. Ale co už mi hlava nebere, je předjíždění na běžné silnici, kdy předjížděný jede stodeset a předjíždějící prostě nutně musí a musí… To považuju za tupost.

                          • Radek Broz  

                            Nekecej! Moje ji má taky (ale přibližně trojnásobnej výkon) – asi máme dost jinej pohled na to, co je krásně a bezpečně předjíždět.

                            • blue.sun  

                              Tím jen potvrzuješ mou výchozí myšlenku.

                              • Petulda  

                                Reaguješ nesmyslně.

                                Nikdo nepopírá, že i s takhle slaboulinkým motůrkem nejde někdy bezpečně předjet. Jde o to, že s normálně výkonným autem (100+ kW na <1400 kg) je předjíždění bezpečnější, protože manévr trvá kratší dobu.

                                Ze své zkušenosti pozoruju mnohem víc nebezpečných předjížděcích manévrů právě těch aut s malým motorem řízených řidiči s velkýma očima, kteří si myslí, že jim to bezpečně vyjde a ono je to pak natěsno.

                                • notobi  

                                  nejhorší jsou ty individua co spoléhaj na to, že ty v protisměru se jim uhnou ke kraji

                                  • blue.sun  

                                    Což nejčastěji dělají ti „vyježdění znalci“ se silnými auty.

                                    • Bubaaak  

                                      Že mi to dělaj většinou oktavky a passaty

                                      • jIrI___  

                                        Byznys kámo, čas jsou peníze a to je práce spodní linie moneyžerů, kteří tyhle auta nejčastěji sedlají. Není čas ztrácet čas.

                                      • blue.sun  

                                        A audiny a bavoráky. Zajímavé je, že se s tím nesetkávám u mercedesů…

                                        • oretone  

                                          a treba ochcavky, samozrejme v metle a na hlinach. To mas tezke, muzem tu vyjmenovat aut.

                                        • Tomcat  

                                          Samozřejmě spousta strejců používá velké ojeté staré = levné, vozy jako protézu na svoje malé impotentní ego. Tenhle psychologický „mechanizmus“ najdete třeba i v MTB, u chalupářů , sportovců různého druhu, rybářů prostě všude.

                                          Samozřejmě volba vozu je i tak závislá na tom jak to velký je chudák . Množství pacientů s koncovou na výfuk, laminátovou radlicí a zpevňujícími rychlými pruhy v obstarožní vykopávce původem z Boleslavy je ale statisticky nezanedbatelné. I o podobných chudácích je třeba i dokument K oblakům vzhlížíme.

                          • Tomcat  

                            Jenže tenhle starej Pažout většinu nedělá . Víc na silnicích potkáte rodinné kombi s 40kW naložené na dovolenou se zapnutou klimou..... který fakt za pár sekund kamion nepředjede.

                            • blue.sun  

                              Rodinné kombi se 40 kW? To existuje? I Fabka má dnes nejslabší motor pro kombi s 55 kW a ta nejslabší verze HTP se do kombi oficiálně nedávala, takže jich jezdí jen pár kusů.

                              Prosím, lhát jen uvěřitelně, ano?

                              • oretone  

                                dobre ma to sice 50 kW ale i tak http://dacia.katalog-automobilu.cz/…-mcv-1-5-dci

                              • Tomcat  

                                Oj já se spletl o 4kW to je tragédie. Ne fabia kombi s 44kW se opravdu vyráběla a prodávala. A bylo ji narozdíl od to Pažouta mnohem více kusů.

                                • Petulda  

                                  Fabie není rodinné auto. Vím, uvěřil jsi reklamám, ale zkusil jsi někdy do Fabinky Kombi naložit dva dospělé, dvě děti, kočár, 3 kola na střechu, věci na 10 denní dovolenou a jet s tím třeba 800 km? Nejde to ani v létě, natož v zimě (bez kol).

                                  • oretone  

                                    ale ta dacka uz prostor ma a 50 kw je fakt uber na 1200 kg :)

                                    • Petulda  

                                      Nerozumím návaznosti na můj příspěvek. Reaguju na tvrzení, že Fabie je rodinné auto.

                                      Taky jsi mohl napsat, že Mondeo či Insignie je rodinné auto a mělo by to stejný (ne)smysl.

                                      • oretone  

                                        no ok. Jen pokracujes ve stromu kde zacali o rodinem aute, fabce a 40 kw, tak jsem dal neco co se tem kw blizi a ma prostor. Tomcat napsal jen rodinne auto, Fabku do toho zatahl blue.sun

                                  • Espen  

                                    A který auto je vhodný pro přepravu takovýho nákladu? Já bych použil nějakýho Transportéra, ale ty tím výkonem vzhledem k váze taky neoplývají. Současný SUV jsou na prostor uvnitř v podstatě stejný jako normální auta. Takže?

                                    • Petulda  

                                      Na to, co jsem popsal, stačí (velikostně) i Superb. Jinak třeba Maxi Caddy, případně Ford Galaxy.

                                      • Espen  

                                        To jsou rodinný auta, pravda. Na střechu bych sice kola dávat nechtěl, i když mám 190cm,ale budiš.

                                        • pepek  

                                          RS6 v kombíku by mělo stačit. To je prý zrovna pro rychlé tatíky.

                                        • Petulda  

                                          U Supebu no problem i pro mensi lidi. U ostatnich bud mala skladaci stolicka nebo kola na kouli.

                                          • Espen  

                                            To pak ale můžu dát ty kola na kouli i u tý Fabie, na střechu rakev a je z Fabky rodinný auto taky ne?

                                    • oretone  

                                      multivan s V6 uz cosi jede :)

                                  • kejda  

                                    Oba by mohla byla být rodinné auto, kdyby se ovšem Češi na dovolenou nestěhovali. Tvůj sestavu na deset dnů si nedokážu moc představit ani s mojí VW Caddy Maxi 110 kW.

                                    Pokud jsi takhle jezdil, tak smekám a lituju zároveň.

                                    • Petulda  

                                      Jo, rozumím tomuhle úhlu pohledu. Má to tak většina lidí kolem. My jsme ale docela aktivní rodina, bez kol, lyží, snb a aktivního poznávání rlzných míst si dovolenou neumíme představit. Jsme 3+mimčo a i když o nějakém stěhování nemůže být řeč, těch věcí se prostě naskládá.

                                      Jasně, pokud někdo na dovče jen chodí po městě, stačí mu na týden malá taška. To bych ale umřel nudou.

                                      • lazza  

                                        Prostě si neumíš zabalit, to je celý. S městem ani igelitkou to nemá co dělat :-)

                                        • Petulda  

                                          Igelitkou? O te nikdo krome tebe nepise.

                                          Spis je to tim, ze jezdime na delsi dobu, do mist, kde i v lete musis s sebou mit teply obleceni a podnikame ruzny aktivity, kde proste jedna sada obleceni nestaci…

                                  • bodlak2  

                                    Jezdím v krátké fabii I. Na dovolenou 2 dospělí, 2 skoro dospělý děti, 4 kola na střeše. Týdenní pobyty. Pravda v Čechách, max. Slovensko.

                                    • Radek Broz  

                                      Smutnej příběh;)

                                    • Petulda  

                                      To si uprimne neumim predstavit. Ale asi kdyz nezbyva nic jinyho… Jen moje veci na kolo zaberou jednu vetsi tasku. Druha taska s vecma na tury a civil. A pulka kufru je hyn :-) . Co ostatni 3 lidi?

                                      Ale je fakt, ze jen na tydenni dovolenou moc nejezdime.

                                      • wilda81  

                                        Jestli jedeš na týden nebo na tři týdny už vyjde skoro na stejno. Jen nechápu co vše bereš, že zabereš půl kufru. Na kolo i do hor se dá i na vícedenní přejezd/přechod sbalit do většího batohu.

                                        • Radek Broz  

                                          To sice dá, ale pokud nejedeš přejezd, tak se zbytečně omezuješ + ty věci, co máš na sobě, zabreou taky celkem dost – já naplním tohle vždycky, ať jedu na jak chci dlouho – helma, chrániče, minimálně jedny boty, většinou i camel: http://shop.razzo.cz/…ack-wheeled/ A takový tři do fabie prostě nedáš.

                                        • Petulda  

                                          Tva prvni veta plati pro cesty mimo civilizaci, kde nevadi, ze pi prvnim tydnu ti smrdi vsechno obleceni. Co vsechno beru jsem napsal, staci pizorneji cist.

                                          Ano, ve variante ultrausporny se to da. Jezdim sam na 3tydenni treky ruzne mimo civilizaci v modu vse (vcetne jidla) s sebou, tak o tom trochu vim ;-) . Na dovolenou ale clovek nejezdi v trochu jinem modu nez 2 tricka na 3 tydny. Zvlast kdyz nemusi zvazovat kazfou ponozku…

                                    • DragON  

                                      Jak se liší balení na stejnou dobu v Čechách a v zahraničí? Jakože po Čechách s sebou netáhneš deset kastlů piv a dva chlaďáky s řízkama a karbošama?

                                      • Petulda  

                                        Treba tim, ze do zahranici musis mnohdy i v lete brat wkoro zimni obleceni. Treba ted v pondeli byly v Alpach ve 3000 m.n.m. v 9 rano 3 stupne…

                                      • bodlak2  

                                        V balení možná ne, ale cesta trvá kratší dobu (reagoval jsem na 800 km).

                                • blue.sun  

                                  Pět aut z celé šíře nabídky. Och, jaké množství…

                                  Akorát to auto nikdy nebylo oficiálně v ceníku, bylo pouze na firemní objednávky.