• mm

    Ahoj, pri vypletani kola jsem narazil na neresitelny zadrhel. pro lepsi pochopeni prikladam schematicky obrazek. kolo jsem vypletl klasicky s trojitym krizenim a pri postupnem utahovani vypletu nastal problem: cervene a bledemodre spice jsou stale velice volne, zatimco zlute a tmavomodre jsou maximalne napnuty. (vsechny niple otoceny o stejny pocet otacek). kdybych napnute nechal uz tak a dotahl pouze ty volne, tak napnute budou drzet v niplu jen na pulce zavitu a naopak ty volne po dotazeni budou niplem koukat do rafku az k dusi. Co je teda spatne? (nekolik malo kol jsem jiz vyplital a nikdy se mi toto nestalo)

    0 0
    • martt  

      Niekde tam musi byt nejaka protisila. Inac by sa raf musel dostat do rovnovaznej polohy, kde su sily vyvazene.

      Ak som teda pravne pochopil, ze nam chces povedat, ze na kazdej strane je jedna skupina spajli napnuta a druha volna.

      Podla mna sa take nieco nemoze ani teoreticky stat. Ak si to teda vypletal podla navodu Sheldona Browna. Nepomylil si si polohy prvych spajli (key spoke)?

      Ja by som jednoducho dotiahol aj tie ostatne spajle aby mali vsetky vpravo piblizne rovnaky tah a vsetky vlavo tiez priblizne rovnaky, nastavil dish a bol spokojny.

      0 0
      • mm  

        ano, na kaze strane je vzdy z dvojice spic jedna napnuta a jedna volna. strida se to po celem obvodu kola. donesl jsem si jine fungujici mnou zapletene kolo pro kontrolu, zadny viditelny rozdil ve vypletu neni :-/

        Dokonce jsem se snazil vyplest kolo 2 ruznyma postupama, vysledek porad stejny.

        kdyz se podivam na stare otlaky od spic (ty s hlavickou dovnitr) na naboji, vidim, ze ted ty vnejsi spice s hlavickou dovnitr lezi na naboji trochu mimo puvoodni otlaky (jsou pod jinym uhlem)

        0 0
        • martt  

          ak mas vyplet v rovnakom smere, tak by mali lezat presne vo vytlacenych polohach.

          Podla mna jedinu chybu clovek moze spravit v tomto bode

          The second group

          Now turn the wheel over and examine the hub. The holes on the left flange do not line up with the holes on the right flange, but halfway between them. If you have trouble seeing this, slide a spoke in from the left flange parallel to the axle, and you will see how it winds up bumping against the right flange between two spoke holes. Turn the wheel so that the valve hole is at the top of the wheel. Since you are now looking at the wheel from the non-freewheel side, the key spoke will be to the left of the valve hole.

          If the key spoke is next to the valve hole, insert a spoke into the left flange so that it lines up just to the left of where the key spoke comes out of the hub, and run it to the hole in the rim that is just to the left of the key spoke.

          Inac si neviem predstavit pricinu Tvojho problemu.

          Snad s tym skoc k mechanikovi co rutinne robi kolesa, ja som ich zas tak moc nespravil.

          0 0
          • martt  

            Este to doplnim: ak si si pomylil o jednu dierku polohu kde zacat tu druhu skupinu, tak spajle jednej skupiny budu nutne kratsie (budu mat o par mm dlhsiu alebo kratsiu drahu). A ak potom dotahujes presne na hranu zavitu, tak sa prave toto prejavi.

            Najlepsie to uvidis, ked zoberies este jednu volnu spajlu (alebo nejaku tycku, iba ako meritko) a opries ju o dve protilahle spajle. Potom v porovnani s oskou kolesa jasne vidis, ktora dierka v naboji je viac vpredu. Ta ista musi byt vpredu aj v rafe.

            Kukni tento obrazok www.fahrradmonteur.de/…ichen-08.jpg

            Tu je cely navod aj s obrazkami www.fahrradmonteur.de/…ntrieren.php

            0 0
            • mm  

              tu polohu spic (vpredu v naboji – vpredu na rafku) mam taky dobre. silim z toho :-) cely to rozplretu a zacnu jeste jednou :-(

              0 0
              • martt  

                potom ma uz skutocne nic nenapada…

                Zober to do servisu co na to povedia.

                0 0
        • vlk  

          No vidíš, přišel jsi na nějakýn spešl výplet :), je potřeba polovina špic-tak ty volné vystříhej a máš hned lehčí kola :D

          0 0
    • ivaneck  

      Resil jsem neco podobneho. Z kazdeho ctvrteho niplu koukal drat. Nakonec jsem dotycne draty rozpletl a posunul (kamsi). A uz je to ok.

      0 0
    • mm  

      Tak nakonec se vyplet podaril. musel sem to cele rozplest a udelat znova. tu chybu jsem nenasel

      0 0
      • martt  

        to by ma strasne zaujimalo. IMHO si sa pomylil niekde na naboji o dierku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.