Pomozte sehnat bílou stavitelnou XC vidlici

49 nepřečtených
  • capo

    Ahoj,

    pro jednoho borce co sem už v podstatě nechodí sháním vidlici, která musí splňovat následující podmínky:

    • bílá
    • na kotouče (navářky na V by se asi v nouzi snesly)
    • zdvih 120
    • zdvih stavitelný! (ideálně rozmezí 80–120)
    • standardní osa – 9mm
    • netappered krk (je to na starší rám)

    Musí to být něco slušnějšího.

    Mezi novými se mi nic nepodařilo nalézt, na cyklobazaru jsem nic odpovídajícího nenašel.

    Nevíte o něčem? Neválí se někomu doma?

    0 0
      • Lister  

        Předpokládám, že stavitelný zdvih byl myšlen za jízdy a ne vnitřní přestavbou.

        0 0
        • capo  

          Samozřejmě, že za jízdy ;)

          Díky za poznámku.

          0 0
    • jachymk  

      Epičon TAD Není to 80–120, ale těžko pořídíš něco jiného v bílé. Pak asi Toru u-turn a přestříkat nohy.

      0 0
      • alinceb  

        Nedalo by se nějak docílit úpravy rozmezí zdvihu mezi 80 a 120mm? Když se dá běžný Epicon nastavit Spacerama, tak by mohla být podobná úprava i pro TAD…

        0 0
        • Carloss  

          taky by mě zajímalo, něco takového se tu myslím kdysi řešilo

          0 0
        • jachymk  

          Matematicky to možné je :D. Epicona TAD jsem zevnitř neviděl. Dát si s tím někdo trochu práce, v návodu na stránkách by to mohlo být.

          0 0
    • scret  

      Epicon TT…

      0 0
    • Kenouš  

      Máš vzkaz na ICQ…

      0 0
    • z0diaC  

      Epicon TAD … jezdím přesně to,co splňuje Tvoje požadavdy a mohu doporučit …

      0 0
      • Georrge  

        jak je na tom vlastně TAD u epiconů? Sere se to, mrví citlivost, je to spolehlivý? U rock shoxu lidi furt nadávaj na snižování, u foxu docela taky, nevím jak DT či magura…

        0 0
        • MlokCZ  

          TAD je na tom v rámci vzduchových systémů se změnou zdvihu s citlivostí hodně dobře.

          Třeba oproti Talasu je to o třídu lepší.

          Spolehlivost hodnotit nemůžu, dlouhodobě jsem žádný TAD nejezdil.

          U RS jedině DPC (pořád jsem ještě nevyzkoušel jak to chodí, vidlice na cestě), tam není takový problém s tím jak se to s..e jako u DPA. A citlivost to také nezhoršuje, průběh by mohl být v kombinaci dvou různě tvrdých pružin také dobrý. Uvidím v reálu…

          DPC ale není pro tazatele. Je k mání jen 110/140 a 120/150mm.

          0 0
        • z0diaC  

          budu mluvit z vlastní zkušenosti … citlivost to nemrví,jestli, tak minimálně;

          se spolehlivostí : nemám na něm moc najeto ale za 3500km nebyl jedinný problém (s patřičnou udržbou)

          mám verzi TT 2008

          0 0
        • vlk  

          Epicon TAD mohu vřele doporučit. Předělal jsem si ho na olej mazání, trochu poupravil tlumič, změnu zdvihu jsem dal od 0–140 a upravil stíráky od RockShox a nasadil je na Epicona.

          Je to bezproblémová vidla, fungující stále stejně dobře a citlivě- nic se „nesere“.Nevím tedy jak v originálním stavu-to jsem ji dlouho nejezdil, ale myslím si že v rámci spolehlivosti bude na tom stejně dobře.Vnitřnosti vše z kovu-plastu minimálně(to např RockShox jsou na tom obecně v této oblasti hůře).Jen jedna věc mě na ní opravdu štve-blbě vymyšlená páčka na ovládání zdvihu té vidlice.Díky blbě umístěnému stahovacímu šroubu objímky a vyústění lanka se dost špatně hledá dobré místo na umístění na řidítkách.

          0 0
          • Georrge  

            jak jsi musel upravovat ty RS stíráky?

            0 0
            • vlk  

              Musel jsem trochu ztenčit na brusce tu část co je schovaná ve vidlici.Jsou o něco malinkato širší než je na ně díra u Epiconu.RS stírák má kovové vyztužení obalené gumou.Vnější gumu na tom vyztužení jsem musel dostat zhruba na poloviční velikost.Ani jsem moc nezkoumal předchozí stíráky v reálu jak moc jsou dobré. Se Suntour stíráky jsem měl kdysi dvno v minulosti špatné zkušenosti a když jsem při úpravách jeden Suntourácký ztratil, tak jsem šáhl do šuplíku po RS náhradních.

              0 0
          • z0diaC  

            přesně – ta páčka je fakt na**** … zdvih 0 – 140 ? hezkypěkně :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            To využíváš skutečně snížení až někam k nulovému zdvihu? To pak nereješ pedály v zemi?

            0 0
            • vlk  

              V terénu ne, i když do extra výšlapů by se to dalo použít-pedály o zem bych nedrhnul-rám mám stavěný na 140mm vidlu.Při max propružení také nebereš pedály o zem.V terénu snižuji méně-už jsem chytil jistý grift(nebo jak se to říká) a snížím během jízdy o něco méně.To snížení na 0 se mi velice hodí, když dávám kolo do kufru auta naležato, takhle se mi tam dobře vleze a nemusím zklápět sedadla apod.Na střešních nosičích také snižuji na 0.

              0 0
              • MlokCZ  

                Bral jsem to v terénu. Je jasné, že o rovný (bez děr, překážek, atd.) povrch škrtat nebudeš ani při snížení na nula.

                Já třeba u Talasu při snížení o 4cm už mívám v techničtějších výjezdech problémy a škrtám více. Ty 4cm je takové maximum co pro mě má smysl u snižování.

                A když je to mimo terén, tak tam nebývá běžně takový sklon, abych měl potřebu snižovat tolik. Tam je mi moc velké snížení naopak nepříjemné (hlavový úhel se příliš zvětší a kolo je nestabilní, navíc sklon sedla moc dolu a řídítka už taky moc nízko) a snižuju většinou jen o 2cm.

                Pro převážení je to jasné, tam čím větší snížení, tak tím lépe. Bez snížení o 4cm se mi u Thule Freeridu ani nevejde kolo do nosiče (přední vylejzá z nosiče ven). Pro spotřebu to bude také určitě plus snížit o co nejvíce.

                0 0
                • vlk  

                  Reálně v terénu snižuji předpokládám max tak na 80mm-pokaždé±trochu jinak.Nemám to změřeno, prostě rychle zmáčknu páčku a trochu to sjede-ne až na dno.Popravdě bych uvítal spíše, kdyby měla vidle funkci, že by ve sjezdu šla dálkově přitvrdit nebo alespoň zvýšit progresivitu, ale to už po technické stránce asi není moc reálné.

                  Obecně nevyužívám snížení až tak často, aby se mi do kopce lépe jelo,ale spíše na extra strmých krátkých úsecích, kde by se to bez snížení skoro nedalo vyjet.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem teď zvědav na chování snižování u dual position coil. Nevýhodou je pevné snížení o 3cm. Nějaké mírné přitvrzení tam bude, protože snížení funguje tak, že ta měkčí a kratší z dvou pozitivních pružin je chycena stlačená. Takže to pak chodí jen dle té tvrdší pružiny.

                    To by mohl být takový rozumný kompromis kdy to ještě bude celkem slušně fungovat, ale lehce přitvrdí (není problém ještě omezit kompresí nebo lockem více).

                    0 0
      • capo  

        Nojo, ale Epicon TAD se nedělá 80–120, nebo jo?

        0 0
        • z0diaC  

          zkus napsat Milanovi … já mám TAD s nastavením 140–100,což je také rozdíl 40mm takže možná by nemusel být problém dát ho níž na 80–120,ale to bude vědět Milan z TT

          0 0
    • Lsdenski  

      Co třeba Magura Durin 120mm? Dělá se i se snížením na 80mm.

      0 0
    • navlcinci  

      tato http://www.xfusionshox.com/…elvet-rl-dla . u nás by mohla být k sehnání na www.mojekolo.cz

      0 0
      • Lister  

        Nevím o tom, že by se dělala jiná verze než se základním zdvihem 140mm a s bílou barvou u kombinace klasický krk + rychloupínák si taky nejsem moc jistý.

        0 0
        • navlcinci  

          pozornějc pročti web výrobce. jsou možné všechny varianty krku+ 2 barvy a snižování zdvihu se jmenuje DLA 140–110MM.

          0 0
          • Lister  

            No právě 140–110mm (jsem to snad psal, že vidlice má základní zdvih vždy 140, jen jsem si nebyl jistý jestli snižuje 3 nebo 4 cm), to asi nebude úplně ono, když chce 120–80mm. Varianty na webu jedna věc, reálná dostupnost u nás věc druhá.

            0 0
            • capo  

              Je to tak jak píšeš.

              Ten rám pro kterej to sháníme je starej Intense Spyder, kterej je stavěnej pro 100mm zdvih. Proto rozsah 80–120.

              0 0
              • alinceb  

                Zkusil si toho Milana, jestli umí překopat Epicona TAD ze 100–140 ne 80–120?

                0 0
                • Lister  

                  Pokud to půjde, tak bych to taky viděl jako nejschůdnější variantu. Protože jiných možností moc nebude – buď vypadnou cenou, nebo barvou, nebo obojím jako třeba Talas.

                  0 0
                • capo  

                  Dotaz odeslán.

                  Jen je celkem těžkej :/, uvidíme jak se vyjádří Milan a ten pro koho to je.

                  0 0
                  • alinceb  

                    No pokud chceš XC/AM vidli, od které se čeká, že něco vydrží, tak zas nemůžeš chtít váhu kolem kila a půl…něco za něco…

                    0 0
                    • capo  

                      O AM nebyla nikde zmínka :)

                      Je to pro chrtí XC :)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Ono zas u XC vidlí bohužel to snižování moc nebývá…pořád platí to něco za něco…;)

                        0 0
                      • Lister  

                        Proč je to tak těžký?

                        Tady bych se možní i vyprdl na nějaké snižování a vrazil tam běžnou 100mm vidlici.

                        Jo a bílá tam vypadá dobře jen proto, že má černé nohy a korunku, klasická bílá vidlice tam IMHO bude dost mimo. Černá vidlice bude sedět líp a rozšíří se výběr.

                        0 0
                        • alinceb  

                          +1

                          Osobně bych tam černou necpal vůbec, stejně jako toho stříbrného Thomsona. Pohřebáky mají taky svoje kouzlo…;)

                          0 0
                      • scret  

                        osobne bych tam bilou nerval a stavitelnou taky ne:)

                        Myslim ze cernej Durin by tam mohl byt zajimavej…

                        0 0
                  • capo  

                    Tak Milan se vyjádřil ve smyslu „technicky to možné je, ale nevidím v tom smysl a nedoporučuji“.

                    Jsem sám zvědav jak to nakonec dopadne :)

                    0 0
    • vsn  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.