Pomoc s výb.: Epic vs Camber vs. HT

42 nepřečtených
  • Sympatax

    Hola hej,

    posledních pár dní jsme probíral todle forum a pokoušel se dostat informace co potřebuji k rozhodnutí. Jako student jsme celkem dost dlouho šetřil na to, abych vyměnil stávajícího rockhoppera od Spešlu za něco jinýho. V hledáčku mám Epic Comp FSR. Až do poslední chvíle jsme byl pro něj rozhodnut, ale pak jsem si přečetl jak často tam jsou servisní intervaly(každých 150 hodin) na Brain a dost jsme znějistěl.

    Otázka pro majitele je kolik asi tak vychází náklady na údržbu tohodle fulla.

    Můj terč byl tento:

    http://www.bradsky.cz/…-p-7827.html

    Osobně jsem víc točil kilometrů než nějakej obrovskej skokan, ale zase jednou za 2 roky jezdim bajkovat do zahraničí(chor­vatsky ostrovy atd…) a tam HT prostě nestíhá. Ještě mi teda padl do hledáčku Camber, kterej nemá brain a tudíž by ty náklady na něj byly asi nižší. Nadruhou stranu se s tim nějaky pořadny XC zajet sice dá, ale nebude to asi vončo.

    Existuje někdo kdo by mi dokazal poradit s toudle schizofrenií? Prostě: ? Kup epica, protože to a to…" a nebo " Kup i radši nějakej carbonovaj HT a vyser se na to, když na to nemáš"

    Díky bando :)

    PS: Mam na ten baj tak těch 48 no.

    Anketa: Epic vs. Camber vs. Carbon HT

    5x
    38%
    8x
    62%
    0 0
    • Krejca  

      A co dotaz u prodejce,co tak asi obnáší pravidelný servis a pro porovnání u nějakého solidního mechanika,možná získáš lepší informace než tady.

      0 0
    • Džey Ár  

      Měl jsem Epica ještě ten starý typ a když jsem ho koupil, byl jsem zklamaný že to moc hópe :-)! Předtím spousta různých HT CrMo a hliníkáčů. Na nich jsem šel postupně do pohodlíčka alespoň karbonové sedlovky a hlavně UST kol. U Epica jsem ale postupně během tří let ze stavu „moc to hópe“ došel do stavu je to málo! Teď jezdím 150 mm a jsem naprosto spokojen :-)! Můj tip Epic je pro tebe buď přestupní stanice do vyšších zdvihů a nebo se od HT moc nesekneš a neměl bys být zklamaný! Jinak super kolo, tlumiče bych se vůbec nebál a proti HT rozhodně pohodlíčko, přitom to parádně jede. Kdybych si měl pořídit kolo na XC a hlavně XCM, tak bych neváhal. A ta cena je taky velmi dobrá!

      0 0
    • McBlacky  

      ten servisní interval můžeš klidně prodloužit, pokud nejezdíš v extra bordelu nebo prachu. Běžně to lidi servisují po 400–500hodinách. Ted mě neber za slovo, jen ti píšu jak to je. Ty starý foxy, výroba před 2009, vydržely i tisíc hodin bez servisu a šlapaly pořád skvěle.

      Novější jsou na tom malinko hůř, ale pořád poměrně solidní komponent.

      Co se týče toho brát si fulla kvůli pár dnům za dva roky, to bych si vzal radši pořádný HT.

      Jezdil jsem jen Peljesac a Korčulu a moje zkušenost je taková že bud to bylo na HT s trochou techniky a nebo by to nebylo na nic a kolo šlo na záda. Ale co jezdíš a kam netuším.

      0 0
    • bradek  

      Podle mě to prakticky znamená ho dát jednou za rok do servisu na kontrolu, společně se servisem vidlice a tlumiče a to je všechno.

      0 0
      • McBlacky  

        tohle konstatování ale může znamenat rozdíl v ceně například 1500 a 4000 jen u vidle a tlumiče.

        Fox dělá vždy komplet výměnu sady těsnění a gufer (Švec). U RS nebo manitou ti jen vymění ojel a vyčistí a kdybys chtěl komplet tak je to pořád levnější než fox.

        Bohužel kromě atypů scott a podobně je tlumič s brainem nejdražší na servis

        0 0
    • Drno  

      Ber Cambera, to je univerzální full s odpružením, které funguje.

      0 0
    • Mr.Data  

      Daval jsem ho zatim jednou rocne, najezd byl nejvic asi 6 tis. Naposled to stalo lehce pres dva tisice v Peksportu. Ohledne vyberu, budes se muset rozhodnout sam, vyzkousej a uvidis. Epika mam druheho a zatim mi to sedi, je to full, ktery docela jede, geometrie mi sedi, ale zadna zehlicka to neni.

      0 0
      • pocestny  

        Zdá se, že ti už tady doporučili všechno: HT, Epica i Cambera :-D

        Za sebe bych řekl, jestli dvacetdevítkový Camber zdědil alespoň něco ze svojí 26" verze, tak bych mu dal přednost před Epicem.

        Epic 26" mi přišel jako takový xcéčkový chrt, zábavní faktor nula, 29tka na tom nemůže být jinak… Camber mám vlastní s 26" koly – postavený jako nízkozdvihové trailové kolo (taky záleží čím je osazen – pláště, řídítka, délka představce… znáš to), na kterém se dají jezdit nejen XC vyjížďky, ale i zablbnout…

        0 0
        • McBlacky  

          29 epic je tank, kromě extra točivých serpentin na něm dáš všechno líp než na 26 camberu.

          Společně a athemem 29 to je jedno z kol kde nechápeš jak se na tom dá prasit, když to má jen 100mm

          0 0
          • pocestny  

            Jo, tak to bych si chtěl zkusit, páč jinak se tomu hodně těžko věří… Třeba chytím někoho na Rychlebkách na Epikovi29

            0 0
            • Rubi  

              jezdil jsem na nem v koutech a cervenou na fast tracku zvladal fakt hodne dobre a to nejsem zadny extratechnik…

              0 0
            • McBlacky  

              tj mě to taky překvapilo. Jel jsem ho v testu u nás ve Ski a Bike a porovnání mám dlouhodobé v rámci ´S´ s 26 epic, 26 SJ HT, 29 HT, 26 SJ fsr. Camber jsem jel v testu 26 i 29. 26 mi přišel stejný jako SJ FSR na většinu režimů a 29 mě nějak neoslovil, už to zase tolik nejede a víc než na epicu na tom podle mě dávat nejde a přitom mezi camberem a SJ SFR je propast. Starší camber byl blíž SJ FSR mi přišlo.

              Zrovna camber je kolo, které od uvedení na trh ve 26 ušlo fakt velkou cestu změny.

              0 0
              • Džey Ár  

                Měl jsem půjčený na celý den (80 km v Beskydech) 120mm FSR XC Elite (2009), když jsem vymýšlel co po Epicovi, a rozdíl mezi 100 a 120mm je v pohodlí minimální! Jen to bylo cítit když jsme s kamarádama začali trochu soupeřit, rozjet to bylo trochu těžší. Proto jsem se rozhodl že když už víc zdvihu, tak cca 150 bude OK! Jen už prostě s nikým nehodlám soupeřit a mám na to alespoň výmluvu :-)! Proto bych Cambera asi vynechal, pochybuji že to proti Epicovi bude významný rozdíl. A na Epicu jsem na Rychlebech projel všechno a rozhodně jsem si to užíval! Je to full se vším všudy! Rozhodně lepší než HT. Takže když né Epic, šel bych do Stumpyho FSR!

                0 0
                • McBlacky  

                  na to co jezdí by se trápil celý rok na SJ FSR :)

                  jinak XC řada nebyla nikdy moc dobrá, FSR moc samo o sobě bez brainu nejede, tak proč se snažit dělat čistý xc kolo. Proti jiným xc fulům stejného zdvihu bylo většinou hodně slabý

                  0 0
                  • Džey Ár  

                    OK, já jen že mi 110 zdvih proti 100 příjde bez přínosu :-)! Je tam samo i jiná geometrie, ale pořád mám jen 10 mm rozdíl ve zdvihu. Takže bych prostě volil Epica, nebu už pořádnou „houpajdu“ :-)! I když Stumpy taky není žádná houpajda.

                    0 0
                    • Drno  

                      Camber je neco mezi. Je fajn mit na vyber ze 3 moznosti.

                      0 0
              • pocestny  

                Jsem rád, že (kromě Deekaye) toho starého Cambera moc nekritizujete. Ale chápu to stručně tak, že prošel změnou k horšímu.

                0 0
                • McBlacky  

                  ve 26 mi jen dával smysl a klidně bych ho vzal, nahradil řadu XC, kde bych si nevybral z posledních dvou generací nikdy.

                  Dneska mi přijde, že ve 29 to není ani XC ani AM/trail. Ale je možný, že jsem mu jen nepřišel na chuť. Epic tím, že vyrostl na 29 dovolí jezdit to co dřív už bylo pro něj hrana a tím pro mě osobně padá volba brát pomalejší kolo na to samé, které je jen o málo pohodlnější. SJ FSR chci zkusit ve 27.5, až budu měnit svoje starý byla by to možnost, protože 29 AM/trail na hraní nechci.

                  0 0
                  • pocestny  

                    Podle mě Camber26 nenahradil řadu XC (o které jsem v životě nečetl nic dobrého), jako spíš nahradil původního SJ FSR, který tehdy povýšil na 140mm zdvihy… Cambera jsem bral protože měl papírově trailovou geometrii (starý SJ FSR jsem chtěl už hodně let zpět). A tu trailovou geometrii můžu potvrdit – spokojenost. Škoda se tu dočíst, že jeho 29" variantu podělali, že ji překoná jízdníma vlastnostmi i Epic. Láká mě to teď vyšechno vyzkoušet a udělat si taky názor…

                    0 0
                    • Drno  

                      Me treba padl Camber 29 do ruky lepe nez Epic. O podelani nemuze byt rec :-) Jde o preference.

                      0 0
                    • maajkee  

                      V čem spočívá ta trailová geometrie?

                      Já třeba Cambera 26" měl, chvíli po větších upgradech se mi jezdilo celkem dobře, ale po prvním zamilování jsem zjistil, že na XC je to moc těžký, neohrabaný, rozvor jak autobus, na nějaký větší teréní ježdění zase zdvih nic moc, rám je těžkej a zadní stavba se dost kroutí.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ten rám zas tak těžkej nebyl. Z hlavy myslím 2650 s tlumákem v Mku. To je spíš lepší průměr. Zdvih XC v tý době i AM, kroutí se to to je fakt, rozvor mi nepřišel nijak extrém. Ale je fakt, že na geometrie spešlu jsem zvyklý nejvíc

                        0 0
                        • maajkee  

                          Ta hmotnosti se mi nezdá, já mám pocit, že jsem navážil cca 2,8 bez tlumáku v eLku. Ale nepamatuju si přesně. To co píšeš ty by bylo uplně v pohodě.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            to se mi teda nezdá, vychází to z SJ FSR a to má 2800 v Lku s tlumičem. Slitina M4 a M5 je trochu rozdíl, ale víc marketing než váhově.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Právěže hmotnostně tam rozdíl je. Camber by měl být právě těžší rám než Stumpjumper, taky proto byl cenově mnohem dostupnější. Myslím, že se dělal právě u nižších modelů z levnější slitiny než u dražších. Já kupoval nějakej základ Camber Comp, ty vyšší byly z lepší slitiny.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to už si nepamatuju, já myslel že všechny byly M4 v 26". Pak by to možný bylo ale i tam mi 2800 přijde bez tlumiče hodně moc. protože jen o málo víc měly starý epicy s tlumičem a to byly kotvy, navíc s tou komplikovanou zadní stavbou, která byla těžká relativně a taky byly z M4

                                0 0
              • nitraq  

                Když to máš takhle projetý, dokážeš nějak porovnat SJ FSR 26 někdy kolem roku 2012 s odpoví­dajícím ročníkem Fuelu EX? O Treku je recenzí plnej web, ale Stumpa jsem zas tolikrát nenašel. Koukám po bazarovkách 26 a projet si ty kola v rámci testovaček v podstatě nejde, všude jen 29 a nevím, jestli by ten test byl nějak vypovídající.

                0 0
                • McBlacky  

                  ne přímo tehle rok, jel jsem na 26" SJ FSR 120 i 140 a EX 120 a kdybych si měl vybrat mezi 120 verzema beru EX, velmi podobný kola, ale EX jede o kus líp, v těžším terénu je to srovnatelný. V hodně rozbitým je SJ lepší, ale to už pak záleží i na nastavení jak máš tlumič a vidli a jaký verze tlumičů.

                  u volby 120 EX proti 140 SJ je to už jiná volba, ne mezi rovnocenýma kolama ale mezi rychlíkem a tankem do bordelu.

                  bohužel 130 EX 26" jsem nejel :( což tě asi zajímá počítám.

                  Jinak ale jak EX tak SJ jsou ve své kategorii velký pecky a chyba není ani jedno.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Díky za zhodnocení. Na 130 EXko asi nebude rozpočet, to radši o ročník starší a líp osazenej, než novější třeba s pružinovkou vepředu. Do hodně rozbitýho se pouštět nebudu, spíš myslím, že víc ocením rychlost EXka oproti tankovitosti SJ (a to jak 120, tak 140).

                    0 0
            • Systémák  

              Hehe zrovna ted beru na prodlouzeny vikend epica na rychlebky. Tak jsem zvedav. Brain na full a naaak to urco pujde :-D

              0 0
    • Rubi  

      pokud jezdis zavody tak 29 ht nebo 29 epic, pokud jezdis pro radost tak 29 camber

      0 0
      • Tehu  

        +1

        0 0
        • Tehu  

          a jeste lepsi je teda pokud zavody nejezdis kup radsi stumpjumpera fsr ;-) ze zkusenosti vim ze jede lepe nez camber navic ma vyssi zdvih.

          0 0
    • Chiron  

      Tak třeba z takových servisních intervalů co jsou v manuálu u FOXu by se jeden osypal :) Každopádně není nutné je dodržovat, to jsou akorát vyhozené peníze a čas. Ale člověk tomu nějakou péči dát musí. Zvlášť když je zvyklý na HT, které nic nepotřebuje, pořídí full a najednou to vydává zvuky všude možně… Každopádně neznám moc lidí, co by po přechodu na full chtělo zpátky HT.

      Epica bych bral, pokud chceš jezdit hodně svižně, případně nějaké závody, ale přitom chceš trochu pohodlí.

      Camber je takový víc pohodlnější univerzál, ale na nějaké skákání to taky ještě úplně není.

      0 0
    • Sympatax  

      No, abych to uvedl ke konci nějako. Zaprvé bych chtěl poděkovat všem, kdo se zde zapojili a nechali svůj názor. Nakonec to dopadlo tak, že jsem strávil neskutečnou dobu v obchodě a po zvážení všech pro a proti padla volba na Stumpjumpera v 29´. Racionálni čas osoby/mozku je spokojená → novej bajk, celkem fajne hodnocenej v testech atd…, ale ta „druhá“ pořád není, takže mohu pěkně šetřit na nějakej jetej Camber třeba. :)

      Ještě jednou díky moc! :)

      0 0
      • RobJab  

        ja jdu tenhle vikend pro SJ HT taky 29 :-) tak sem zvedavej

        0 0
      • Džey Ár  

        Tak to je super! Ať dělá radost! Hlavně si teď musíš pamatovat že máš bike na pohodičkovou jízdu na celý den, na kochačku :-)! A jak tě někdo předjede tak nahoď úsměv a zamávej mu :-)! Ale neboj, Stumpík jede jistě výborně, takže těch předjetí moc nebude!

        0 0
    • RobJab  

      hlavne si zkontroluj vybavu kdyz chces kupovat kolo od Bradskyho :-) aby si nekoukal na cenu a mel tam jiny dily aby byla na netu cena nejnizsi .. na to bacha

      0 0
      • Sympatax  

        Nakonec jsme bral od ofiko Spec. Concept. storu. Už jen kuli zaruce a taky mi nabídli velice zajímavou slevu na kolo i na oblečení, takže nebylo asi co řešit. Nehledě na to, že prý Bradský nemá licenci prodavat Specializedy a automaticky tím ztrácíš záruku od Spešlu.

        Tedka akorat čekám na vyléčení z angíny abych ho mohl konečně projet :) Nadrbanej na to jak pubescent :)

        0 0
        • RobJab  

          ja chtel koupit asi 3 veci a pokazdy me bylo zdeleno ze to nemaji (i kdyz se to porat da koupit na netu u nich) a kdyz sem se tam min tyden sel podivat tak tam maji treba Specialized Stupjumpera HT kolem 80t s jednim tacem vepredu atd .. :-) ale zase ty slevy 20t treba :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.