Pomoc při výběru nového ráfku

11 nepřečtených
  • warchild

    Ahoj, minulý týden jsem spadl z kola tak šikovně, že mně se nic nestalo, ale zadní kolo dostalo ránu a na světe byla osmička, že nešlo ani otáčet kolem. V servisu mi kolo vycentrovali, ale řekli mi, že už je nějak poškozený ráfek a že se mi ta osmička zase časem vrátí a že by to chtělo vyměnit.

    Já se o kolo nějak expertně nezajímám a tak nevím dle čeho mám vlastně nový ráfek vybírat/co by měl splňovat? Chtěl bych, aby byl stejně kvalitní jako ten, který tam mám teď a zároveň bych nerad platil nějakou zbytečnou pálku :)

    Aktuálně tam mám toto (absolutně netuším co tam jaké čísla znamenají):

    RÁFKY: Roval 29, alloy, 21mm inner width, 32h,

    ZADNÍ NÁBOJ: Specialized, Hi Lo disc, 4× sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 32h

    VÝPLET: DT Swiss Industry, stainless

    Za každou radu předem děkuji :)

    • Hrabex1  

      nenapsal si nejdulezitejsi – kolik vazis kde jezdis a jak intenzivne.

      Pises, ze si udelal osmicku pri padu. dostalo to kolo nejakou velkou ranu?

      • warchild  

        Aha, nevěděl jsem, ze je to dulezite :)

        179/80, jezdím převážně asfalt + polní cesty

        Zadní kolo dostalo náraz z boku o asfalt a současně bylo pořád zatížené části mé váhy. Ale rafek neni prasknuty.

    • Chlebovnik  

      Vítej do klubu. Stejný ráfek, stejná situace. Rovnali jsme ráfek, a centrovali od nuly, ale je znát, že na straně kotouče jsou některé dráty volnější. Jezdí to, ale při nejbližší příležitosti plánuji přeplést na DT XR 391 a uvidím, jak vyjdou dráty. Pak je ještě alternativa 331, ale ten je ještě lehčí a užší ráfek než Roval. Myslím, že ta vnitřní šířka 25 s pláštěm 2,1" vyjde dobře a pak bude de facto stejně široký jako přední 2,3".

      • warchild  

        A ty rafky co tam mam jsou teda nejaky špatný?

        Ja ted nevim jestli na tom mam jezdit nebo ne, nerad bych se kvuli tomu nekde zabil :)))

        • Chlebovnik  

          Ráfky jsou to jako takový v pohodě. Ten můj ale dostal šlupku z boku v nějakých 45 km/h. To by asi bez úhony přežil jen málokterý. Ten DT mi přijde jako dobrá kombinace šířky, hmotnosti a odolnosti.

        • Hrabex1  

          nejde jen o rafky. Sebepevnejsi rafek je k nicemu, kdyz budes mit mekkej vyplet.. Pri vyberu rafku rozmysli i to, jestli chces pouzit puvodni draty – pak bys mel vybrat rafky se stejnou vyskou ±1mm,

          Nevim, kolik do toho chces dat penez a jakym stylem jezdis.

          Nejlevnejsi sezenes pod 300 a neznamena to, ze musi byt vylozene spatny. 1stenny rafky jako byly driv se snad uz ani nedelaji. Jestli je pro tebe dulezita i vaha, podivej se po necem drazsim.

      • warchild  

        Tak jsem dal na tvou radu a zakoupil ty 331 :)

        Snad do týdne bych je měl už mít a pak to pojede samo :)))

    • jardalee  

      pokud chces nizkou hmotnost ber ten dt swiss xr 391 ale ja bych radsi vzal trochu tezsi E 512

    • warchild  

      Tak na kole jezdím a ráfek stále drží, ale je fakt, že občas se ozývá od zadního kola divné praskání a moc to na klidu ve sjezdu nepřidá.

      Pořád koukám po novém s tím, že koupím i dráty, ale nechám si ořech a vše ostatní.

      Můžu se ještě zeptat jaký význam má ta vnitřní šířka, která teď je 21mm? (dřív jsem tam měl plášť 2.2, ale teď už tam mám 1.9) A jestli mám řešit počet drátů 32 nebo 28 a nebo jestli je to jedno?

      Děkuji moc!

      • Hrabex1  

        Sirka 21 je v pohode pro 1.9 i 2.2. Dozadu bych na 29" kolo rozhodne min nez 32 dratu nedaval, zvlast, pokud nemas boost osu.

        Kdybyses tak presto rozhod, musel bys mejit i naboj.

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce