• More Ous

    Zdravím, předem prosím, aby byly vynechány hlášky typu REBA PYČO, Specialized No.6 a 29 NEBRAT, díky. Nyní k tématu. Jelikož jsem přerušil studia a rok pracoval, vydělal jsem nějaké peníze a chci nové kolo. Dost mne zaujal Stumpjumper fsr, který bych na Vysočině patrně využil. Ale jelikož plánuji návrat na školu, zajímá mne jestli bych byl schopen finančně zvládnout údržbu nebo mám spíš uvažovat o karbonovém ht (stumpjumper, superfly). A poslední věc, vyplatí se investice do karbonového stumpu fsr nebo raději vzít hliník a vyměnit třeba kola? Díky za každou odpověď, nejsem odborník, jenom rád jezdím a proto potřebuju poradit.

    http://www.specialized.com/…-fsr-comp-29

    http://www.specialized.com/…mp-carbon-29

    http://www.specialized.com/…mp-carbon-29

    http://www.trekbikes.com/…uperfly9_6/

    0 0
    • Kamikaze 591  

      I bych se vyjádřil, ale název topicu „pomiliontéšesté“ nepomůže nikomu až bude hledat, takže reba pyčo

      0 0
      • Lister  

        +1

        aspoň ten název, když už musí být ty srdceryvné výlevy.

        Ale to je fuk, budem určitě blokováni :-)

        0 0
    • Breakpain  

      Nechci Ti kazit iluze, ale já mám například kolo karbon a zapletená kola naprostý „shit“. Takže mě čekalo co? Výměna … ty kola jsou dělané na muší váhu, já mám 95 kg, takže to trpí, nevydrží to nic … A čím je kolo dražší, tím jsou lehčí záplety – na úkor hmotnosti jezdce. Pozor nato.

      Jinak k výběru – nejdříve se rozhodni, jestli full nebo HT. Jestli nelovíš rychlostní rekordy … full ;).

      Co se karbonu týče – přijde mi pohodlnější, takže já razím tuto cestu …

      0 0
      • Georrge  

        kola často nebývají žádná sláva, co taky čekat když se kupuje levný karbon, na pořádné kola tam nezbyde místo… jinak lehčí záplety nemusí nutně znamenat nižší únosnost či tuhost.

        0 0
        • Breakpain  

          No … použil bych spíše výraz „levný“ … protože jako levné mi to tedy opravdu nepřijde.

          Dáš mi příklad lehkých kol, které mají nosnost 110 kg? :-) Netvrdím, že taková nejsou, a je možné, že to co jsem prve napsal jsem špatně nadefinoval. Čím dřažší kolo, tím více ojebají záplety – dají tam lehká, co toho moc neunesou ;). Né, že nejsou záplety, co by byly dobré a lehké, ale takové na kola podle mě moc nervou. A jestli je to u kol s cenou 200 litrů – tak na ty jsem se ani okem nepodíval, to se omlouvám.

          0 0
          • Lister  

            Problém bude definovat, co jsou lehká kola – 1800gr, 1600gr, 1400gr… ??

            0 0
            • Breakpain  

              Oka, já si spíš pod tím představil to ubírání drátů nesmyslně – třeba 24 atd … to je vždy zlo, 32 je jistota. Takhle nějak jsem uvažoval, když jsem to psal ;).

              0 0
              • Breakpain  

                Nicméně – ani to není zárukou … kola co mám teď mají sice 32 drátů a stejně jsou strašně měkká, tak 200 km a osmička je tam solidní.

                0 0
              • Lister  

                Vidíš, já mám 24/20, 1650gr a tuhý je to docela fest.

                0 0
                • Breakpain  

                  Já sám osobně nevím, kolik ta moje kola váží ;), ale pro info, kolik máš? Já mám oblečenej tak 100 kg :(

                  0 0
                  • Lister  

                    Oblečenej – jakože i s batohem jsem míval taky přes 100kg, teď už pravda tolik nemám, ale nedělalo mi to problém ani s těma kilama.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      bez batohu a bez kola … takže s kolem a batohem hádám budu kolem 115kg?

                      Nevím, kola co mám teď jsou vypsanáv v profilu u Flashe a prostě se to rozcentrovává na můj vkus svižně, abych to dotahoval co 500 km :-((.

                      Nejsem technik, uznávám, sem tam to dostane zabrat … ale nic hrozného, tak já nevím kde je chyba. V podstatě rozcentruju všechna kola, která jsem zkoušel na sériovkách docela svižně :((. Jen u toho fullu to drželo trošku více, ale také žádná sláva … (a čím méně drátů, tím rychleji to šlo do háje).

                      0 0
      • Lister  

        Stump má v obou verzích identická kola.

        0 0
        • More Ous  

          u spešlů se spíš bojím problémů s náboji, co jsem tak slyšel, měkký záplety má prý Trek :/

          0 0
          • Breakpain  

            Trek potvrdím ze silničky … 30km a už byla slušná osma … a to jsem žádné díry nebral …

            0 0
    • Azmir  

      Určitě vem fulla a na carbon se vykašli, hmotnostní úspora na rámu je nějakých 150g a to se za 20 tis vážně nevyplatí a jelikož to je full tak nějaký rozdíl v pohodlí asi nepoznáš to spíš v těch kolech a jiných věcech jak si psal, jinak to spešl zdražil nebo ty stumpy stály dycky tolik? Ted si nějak neuvědomuju.

      0 0
      • Lister  

        Zrovna u Stumpu nebyl karbon nikdy o váze, ale něčem úplně jiném.

        Stympy tolik nestály, bývaly ještě mnohem dražší.

        0 0
        • Azmir  

          A o čem to bylo, zadní stavba je stejně hliník, vahadlo asi taky, takže jde jenom o přední trojúhelník a tam tu výhodu poznám jak, ať už to bude v čemkoliv, stojím si za tím, že za 20 tisíc navíc to nestojí.

          0 0
    • More Ous  

      Do teď jsem jezdil na Authoru Basic, kterej měl katalogovou váhu 13,5 Kg… Na kole mě dřív bavilo jezdit hlavně rychle, ale teď čím dál radši jezdím v lese a mimo cesty… Pro ht bych byl hlavně kvůli údržbě, ale popravdě nevím o kolik je dražší údržba fullu… četl jsem si testy a karbon je prý o něco lépe ovladatelný, vážně je rozdíl jen 150 gramů? Čekal jsem víc… S tím karbonovým Trekem nemá někdo zkušenosti? Ht mi po dvou letech prasklo, vážím 80 kg na 190 cm. A ještě jaká je záruka u Spešlu na hliník? Díky všem za reakce

      0 0
      • Georrge  

        mě full na servisu nestál zatím ani o korunu víc než HT :D samozřejmě záleží na rámu, pokud se mu často serou ložiska tak se musí servisovat… prachy za údržbu fullu bych vůbec neřešil.

        0 0
      • prvniodkonce  

        Každý dural při častém používání změkne a časem praskne (vlastní několikanásobná zkušenost). Takže jedničku bych si duralovou asi nekoupil, protože se nechci zase za 2 roky plácat na žvejkačce, co každou chvíli rupne. Toť moje zkušenost a názor, vím, že možná budu kamenován.

        Moc jsem toho na 29 nenajezdil, ale mám pocit, že „žehlí“ líp než 26 tak, že bych na běžné xc ježdění fulla ani nechtěl (v 26 jo). Ale to je asi hodně subjektivní, fulla jsem nejezdil.

        0 0
    • raceman  

      tak to je velice rozumna volba, prerusit studia kvuli praci a pak ty vydelane penize utratit za vec, jako je kolo…

      0 0
      • jIrI___  

        Proč ne? Pokud pracoval ve svém oboru nebo v zahraničí, tak mi to připadá fajn a nevidím jediný důvod, proč si ze zbylých peněz neudělat radost.

        0 0
      • More Ous  

        O školství bych se tu nerad bavil :)

        0 0
      • Azmir  

        Zrovna tobě to může být celkem šumák jak studuje nebo pracuje.

        0 0
    • mikš  

      REBA PYČO, Specialized No.6 a 29 NEBRAT

      0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.