• Pajasob

    Ahoj,

    přemýšlím nad Polarem M460. Aktuálně mám CS500+ a jsem s ním naprosto spokojený, jenže mám druhé kolo, pomalu odcházejí snímače, nové se neprodávají a zanedlouho bude končit polarpersonal­trainer. Hledal jsem tu něco o M460, ale nic moc jsem opravdu nenašel, jen taková nicneříkající sdělení. Silně uvažuji také nad V650 – tam mě ale několik nedokonalostí trochu točí (třeba to neukazuje teplotu za jízdy – to je věc, která je sice možná pro někoho skoro zbytečná, ale já toto používám na CS500+ pro informaci docela často, když je chladno nebo naopak hodně vedro). Velikost V650 mi nevadí – byl jsem se na oba computery podívat v krámě a je to v pohodě.

    M460 má oproti V650 nějaké funkce navíc, např. ortostatický test a fitness test. Používáte to někdo? Je to k něčemu?

    M460 mi přijde, že má „strašně“ mrňavý displej. Dokonce i CS500+ má větší, tak mám trochu strach, zda bych se v těch čtyřech řádcích neztrácel v tom, na co koukám. U M460 je to všechno pod sebou a stejně velké, kdežto CS500+ má veličiny hezky rozmístěné v různých částích displeje, což je super. Jde u M460 i V650 nastavit automatické přepínání obrazovek, tedy bez mačkání tlačítka resp. šoupání po displeji? CS500+ to umí.

    Jaká je čitelnost displejů na sluníčku? CS500+ má výbornou.

    Jak jsou na tom akumulátory z hlediska dlouhodobé životnosti? Drží si kapacitu třeba i po dvou letech používání?

    Budu rád za jakékoliv zkušenosti a postřehy. Pro mě to nejsou drobné, studuji VŠ a nemám možnost si zatím vydělávat na zbytečnosti (ale na dobré a kvalitní věci ano). Sám nevím, zda bych využil mapy u V650. Byla by to určitě výhoda, ale jen několikrát do roka (i když to už je vlastně docela dost :-)) a né nutná. Vždycky jsem si poradil i bez chytrého zařízení s mapami, když jsem byl v neznámu.

    • MiKED  

      Před týdnem jsi jinde psal, že nechceš zakládat nové vlákno. Proto jsi ho dneska založil… S tím samým dotazem.

    • ufoncz  

      V dobe Lezyne Super GPS za 3,5k nema podle me cenu o M460 vubec premejslet. Jestli potrebujes mapovou navigaci, pak snad ten V650 jeste misto na trhu ma (resp. z rukavu nevysypu konkurenci, protoze je to pro me uz moc velka vec na riditka).

    • Doktorzet  

      Ahoj přidám to sem. Přemýšlím že bych přešel z V650 na m460. Mapy nepoužívám a tak mi přijde V650 moc velká. Mám 4 kola, mtb, road, mtb zimák, a road zimák. Na zimáčkách nemám žádné snímače. Podle návodu umí m460 jen 3 kola. Půjde třeba jet na road a druhý den na zimním bez toho abych musel odstranit spárováný snímač z road? U V650 je na výběr z profilu mtb/road a ke každému si můžu přiřadit kolo s různým nastavením (max 4 kola) Díky, snad jsem se vyjádřil srozumitelně.

      • ufoncz  

        Od strany 22 bys měl najít odpověď:

        https://support.polar.com/…h/manual.pdf

      • beranek666  

        Jaký snímač máš na mysli? K m460 žádný nepotřebuješ a žádné kola nemusíš nastavovat..

        • Doktorzet  

          Mám snímač rychlosti od polaru na hlavní silničce. Snímač rychlosti potřebuješ ptž gps někdy ústřelí.

          • beranek666  

            A když ten snímač na zimákovi nemáš, tak jak ho chceš použít? Vůbec jsem nepochopil, co po tom computeru vlastně požaduješ. Buď na kole snímač čehokoli je a spáruje se, nebo není a pak se nemá co párovat a ukazuje to gps (mně ukazuje dobře, pokud někdy trošku ustřelí, je mi jedno).

            • Doktorzet  

              Jde o to že si vytvořím silniční profil. Jednou pojedu na silničce se snímačem a jednou bez. Když pojedu na silničce bez snímače a snímač bude spárován tak mě ho to bude neustále vyhledávat ne?

              • Barak  

                Podle mě nebude. Před dvěma týdny mi přestal fungovat tepák, který jsem měl spárovaný s V800. Když hodinky tepák po zapnutí nenajdou, nic se neděje.

    • ritchey.kohler  

      Ahoj,

      nevím sice, jestli je to pro Pajasoba ještě aktuální, ale tady je pár mých postřehů.

      Polar M460 mám zhruba měsíc, zkoušel jsem ho jak na horském kole, tak na silnici, tak i na pěší turistiku. Co se týče přesnosti GPS, tak v mapách je to celkem v pohodě. Horší je to s rychlostí. Pokud jedeš jen na GPS, tak na horském kole, kde dochází k velmi častým a velkým změnám v rychlosti, tak v podstatě nikdy nevíš, jako zrovna jedeš rychlostí, protože Polar reaguje hrozně pomalu. Přijde mi to, jako by propočítával rychlost z posledních několika bodů. Takže když na nějaké muldě zpomalíš na 8 km/h, ale hned za ní se rozjedeš na 20 km/h, tak Polar ti dalších 10 sekund ukazuje pomalu stoupající rychlosti 10–12–14–16–18 až se konečně dohrabe na tu dvacítku (i když objektivně jedeš pořád stejně rychle). Další nákup proto bude bezpodmínečně senzor na kolo.

      Co se týče čitelnosti na sluníčku, tak ta je bezproblémová. Myslím, že automatické přepínání obrazovek to nemá. Můžeš si navolit až 8 obrazovek, na každé jsou maximálně 4 hodnoty (což je občas málo, koukal jsem, že některé Garminy mají spodní 2 řádky rozdělené na pravou a levou polovinu, což mi přijde lepší). Pokud si na displej dáte jen 3 údaje, tak je horní údaj velký (přes 2 řádky). Je pravda, že zatím ještě zkoumám a zkouším, jak na displeji ideálně informace poskládat k sobě, takže občas se trochu ztrácím, na co vlastně koukám, ale jde asi spíš o zvyk. Teplotu ukázat dokáže.

      Co se týče dlouhodobé zkušenosti s životností akumulátorů, tak samozřejmě nemůžu sloužit (mám ho měsíc), ale obávám se, že 2letou zkušenost nikdo ani mít nemůže, protože M460 byla uvedena na trh teprve v dubnu 2017. Jinak co se týče výdrže baterky na jedno nabití, tak výrobce udává až aktivních 16 hodin se zapnutou GPS, což je ale podle mých dosavadních zkušeností hodnota z říše snů. Akumulátor mi vydržel cca 7 aktivních hodin jízdy (se zapnutým GPS, bez senzoru rychlosti a kadence, se senzorem tepu, s občasným použitím přední integrované blikačky), mezitím samozřejmě několik dní v standby režimu v šuplíku, celkem tedy nabíjím tak jednou týdně.

      Ortostatický test zkouším každý druhý den, ze začátku je podle manuálu potřeba si vytvořit nějakou baseline, podle které se pak hodnotí aktuální parametry. Ukazuje to vlastně klidovou tepovku v leže a ve stoje, a pak ještě variabilitu tepu. Klidová TF by měla s tréninkem klesat, variabilita tepu zase naopak stoupat, tak uvidíme. Fitness test jsem zkusil na začátku, další si mám udělat s odstupem 6 týdnů, abych viděl, jestli jsem udělal nějaký posun. Ukazuje to odhad VO2max. Jak moc přesné to je ale nedokážu posoudit.

      Co se týče map, tak ty M460 nemá, ale pokud má člověk nastavené chytré notifikace, tak si může na mobilu nastavit třeba na Google mapách cestu, zapnout navigaci tam, a na sporttesteru se mu pak ukazují pobídky jako „zahněte doleva, na kruháku 2. výjezdem, pokračujte rovně“ apod., takže na takovou základní navigaci to použít lze. Samozřejmě nevidíte vlastní mapu a šipičku, kde se zrovna nacházíte. Taky jsem to ještě nezkoušel v terénu, jestli to dokáže navigovat i mimo silnice, obávám se, že asi moc ne.

      Na další sporty mimo cyklistiky lze M460 použít taky, ale vzhledem k tomu, že nemá možnost připnout na ruku, tak je to takový nešikovný. Měl jsem ho na jeden pěší výlet v kapse a furt jsem pro něj sahal, abych se kouknul na hodnoty. A držet ho celou dobu v ruce je naprd. Pokud si ale člověk sporttester koupí s hrudním pásem, tak si do telefonu může zdarma stáhnout aplikaci Polar Beat, spáruje si mobil s hrudním pásem, a má v podstatě sporttester z mobilu. Zkoušel jsem to třeba na nějaké indoor aktivity a funguje to bezproblémově.

      Tak snad vás můj dlouhý příspěvek neunudí a někomu třeba pomůže při rozhodování se o koupi.

      Kolu zdar.

      • Barak  

        Jenom dotaz, v nastavení Sportovních profilů nelze nastavit interval záznamu, kterým bys ovlivnil jak výdrž baterie, tak reakci přístroje na akceleraci?

        • ritchey.kohler  

          Tak to jsem zatím nezkoušel. Juknu na to a dám vědět.

        • ritchey.kohler  

          Koukal jsem na to, ale žádné takové nastavení jsem nenašel. Samozřejmě můžeš nastavit interval, ale ten je ve smyslu tréninkového intervalu, který ti rozdělí záznam do úseků. Je tam pak už jenom nastavení přesnosti GPS, kterou mám ale nastavenu na vysokou. Nedokážu si představit, co by to počítalo při té nízké. :/

          • Barak  

            Ta přesnost GPS, to je ono. Pokud das menší přesnost vydrží ti baterka déle. Neřeší to ale prodlevy při zobrazování rychlosti.

            • ritchey.kohler  

              Jo, s tou výdrží je to logické. Sans už ve čtvrtek bude senzor na kolo a bude po problému s nepřesnou rychlostí. Jen jsem přišel ještě na jednu věc, která mi chybí a to je nějaké grafické porovnání aktuální a průměrné rychlosti.

    • volyn  

      nezkousel nekdo pls sparovat m460 s cadence sensorem RPM od wahoo? mam polar h10 tepak a tento cadencd sensor a trenuju pres wahoo appku, ale radeji bych mel na riditkach neco mensiho nez mobil a m460 se mi fakt libi. Akorat nechci resit vymenu cadence sensoru pokud mozno. A vse co sě tu vycetl je pro me ok, staci mi na obrazovce cas, tepy a kadenci, vic moc nesleduji. Dik

    • vt  

      BTW jak se u Polar M460 resi vymena baterie?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.