• karelH

    Ahoj, řešili jste už nedoručené zboží přes Ebay? Mám s Ebay celkem dobré zkušenosti, ale přesto jsem pravděpodobně narazil na nějakého ptáčka. Koupil jsem brzdy Zero Gravity za 340 USD, v okamžiku nákupu měl 150 kladných reakcí, po měsíci čekání tam teď naskočilo 6 negativních se stejným problémem – nedoručená Zera. Vyplnil jsem stížnost přes Ebay i Paypal a budu čekat. Jsem docela zvědavej jak to dopadne – pojištění by mělo být do 25 tis. CZK. Ale jinak dokud nejde o život …

    • nakata  

      Hmm no pokial myslis „poistenie“, ktore dava Paypal, tak to sa tusim nevztahuje na nedorucene veci. Pokial si nemal poisteny shipment, tak to PayPal podla mna riesit nebude. Nic o tom pripade neviem, ale predavajuci nie je zodpovedny za pripadnu stratu alebo delay posty, dhl-ky.. Samozrejme ak tu vec vobec poslal :)

      • karelH  

        Právě že to vůbec neposlal a podle toho co jsem pochopil tak by se to pojištění na to vztahovat mělo. Máš pravdu, že pojištění přepravy je asi něco jiného, ale tohle není ten případ.

        • MichalH  

          Jo, pokud to vubec neposlal tak ruci paypal, az do 2000USD. Mam ale pocit ze zalezi jestli je ten prodavajici paypal verified. Ja jsem pred cca 2 mesici kupoval iPod, od prodejce co mel 99.9% feedback, jak jsem koupil tak behem tydne mel asi 20 zapornych feedbacku ze neposila, pak prisel nejaky mail ze je v nemocnici nebo co :-D… Jedenacty pracovni den od zaplaceni jsem podal pres dispute consoli stiznost, na paypalu jsem dal pak escalate to claim, pak behem 10 dnu se ho pokouseli kontaktovat z paypalu, nepovedlo se, takze to rozhodli v muj prospech, pak asi do tydne vratili vse do koruny, teda do dolaru, v korunach to byl rozdil asi 100kc. Ale psali ze byli schopni ziskat ty penize z uctu prodejce, ale pokud by si ten paypal ucet zrusil, tak by to asi trvalo dele nez by je z neho dostali.

          • karelH  

            Docela by mě zajímalo, jestli prodejce může hned disponovat s těmi penězi, nebo ne. Na stížnost máš 45 dnů od platby, tzn. po tu dobu by to mohlo být teoreticky nějak blokováno, nebo by se to mohlo být uvolněno automaticky po pozitivní reakci. Takže by to fungovalo jako zajištěný akreditiv v bance a bylo by to bezpečný pro všechny strany.

            • MichalH  

              Muze tema penezma disponovat hned, a myslim, ze takhle je to dostatecne bezpecne, proste pokud zaplatis a nic nedojde, posles stiznost a na prodavajicim je aby dokazal, ze to odeslal a v tom pripade je on i paypal z obliga a zalezi jestli jsi mel dopravu pojistenou. Pokud to nedokaze nebo nekomunikuje tak si paypal ty prachy od nej strhne, pokud si zrusi paypal ucet, tak furt maji na neho kontakt a budou to vymahat soudni cestou asi. Proste takhle je to pro tebe jako kupujiciho jednodussi.

    • Gooorila  

      Na Ebayi jsem ještě nekupoval, ale tak 3 roky nazpět jsem četl článek právě o aukcích na internetu a jako nejvetší výhoda ebaye bylo, že v těchto případech ručí sám Ebay. Zda to stále takto funguje nevím, ale koukl bych se asi do pravidel.

    • capo  

      Určitě dej potom vědět jak to dopadlo! Já měl jednou problém s nějakým vykukem, co také neodeslal zboží, ale jednalo se o $25 včetně shippingu, tak jsem nějak neměl nervy na to to řešit a nechal jsem to být…

      Teď mě to trochu mrzí, o nic nešlo a vyzkoušet jsem to mohl, věděl bych jak na to do budoucna, až skutečně o něco půjde

      • karelH  

        Tak malá rekapitulace – 10.9. jsem přes paypal poslal stížnost, 24.9. mně přišly peníze zpět – platil jsem 7100 dostal jsem 6500, bohužel není poznat kolik to bylo USD, ale rozdíl je hlavně způsoben kurzem – koruna za ten měsíc a půl hodně posílila. Celkově spokojenost, jinak ten prodejce byl vážně borec, podle profilu těch brzd prodal asi 22 á 330 USD.

        • maxtor  

          Gratuluji!! Je dobré vědět, že to funguje. Já jsem pouze jednou udělil negativní hodnocení – to když jsem si z Německa objednal sadu XTR a u jednoho třmene chyběly destičky a montážní šrouby. Kontaktoval jsem několikrát prodejce, ale ten se už vůbec neozval. Byla to prkotina, ale předmětem prodeje byla celá sada a o tom, že něco bude chybět, nebyla vůbec řeč. Tak jsem mu dal negativní komentář. Jeho asi trochu žralo svědomí, protože mě nedal komentář žádný.

          • karelH  

            Mně se zdá, že prodávající kupujícím moc komentářů nedávají, já kupoval cca 5× a nemám ani jednu reakci.

            • maxtor  

              Tak to já jsem s tím nikdy problémy neměl. Jen jednou jsem se prodávajícího ptal, proč mi nedal hodnocení. Druhý den bylo vše v pořádku.

    • karel*2  

      Celkem jsem nakupoval přes ebay asi 10×. Vždy bez problémů. Jen před asi 2 roky jsem kupoval GPS za cca 250 USD. Po zaplacení přes paypal se seller přestal ozývat a dokonce ho po krátké době úplně vymazali z ebay. Na ebay je kupující vždy pojištěn do 200 USD, někteří prodávající mají připlaceno pojištění do 2000 USD (uvedeno v údajích vpravo). Můj seller pojištění do 2000 USD bohužel neměl. Po podání stížnosti jsem po nějaké době dostal zpět 200 USD. Ebay si ale odečetl nějaký poplatek cca 20 USD (nevím už přesně kolik). Takže jsem přišel o cca 70 USD. Lepší než přijít o celých 250 USD :-) Ideální je tedy kupovat věci od prodávajících s dobrým feedbackem a navíc s pojištěním na 2000 USD.

    • Blackbiker  

      super že se peníze vrátily,ale zeptám se jinak. Kolik stojí platba přes paypal.Pay pal účet mám.Teď mi jedne prodejce sdělil na dotaz o možnosti placení paypalem, že by mě platba pay palem vyšla na 20 Eur a pak i dopravné 20 Eur. Je to normální? Myslel jsem že placení pay palem je nejvýhodnější, poplatky související s Paypal platbou na sebe jinak berou prodávající nebo jak to tedy je? A když eventuelně zaplatím převodem zúčtu-což jsem jednou musle nešlo jinak, jakou pak mám záruku kdyby zboží nepřišlo.Díky za info.

      • karelH  

        Normální to není – rozhodně ne na Ebay, ale jinak záleží na domluvě. Podle ceníku se platí pouze za příchozí platbu a to 10 CZK+3,4% (při obratu do 70.000 CZK)

        • maxtor  

          Karle, ty si necháváš posílat peníze přes PP?? Já mám účet u KB, PP konto jsem si změnil tak, že bych teoreticky měl mít možnost přetáhnout si peníze z PP konta na svůj účet, ale nevím, jak to ověřit, že to skutečně funguje…

          • karelH  

            Omlouvám se za pozdní reakci – nějak mně to uniklo. Přes PP jsem si nic zatím nenechal poslat, takže moc nevím jak to funguje. Dokonce ani ta náhrada škody nešla přes PP (což jsem původně myslel, že půjde), ale přišla mi přímo na účet ze kterého ta platba původně odešla.

            • maxtor  

              V pohodě… Chci si nějak ověřit, jestli můžu dostat peníze z PP konta na účet, ale nevím jak…

              • Thidney  

                jde to, převod trvá cca 7 dní akorát to není levný – berou si 3,4% a ještě počítej, že jejich konverzní kurz není z nejvýhodnějších :-) což mě štve protože pokud jdou peníze do český banky, tak strikně převáděj na koruny.

    • dessloch  

      Ja mám nasledovný problém: vyhrál som veci, platba bude na prevod, napísal som aby poslal potrebné údaje, ale už týžden mi neodpovedá aby poslal údaje. dvakrát som mu už písal. Ze by mi to nechcel predať? Medzi tým som zbadal že za ten týžden mu pribudlo nejakych 4–5 hodnotení takze iné obchody mu prešli, určite nezomrel. Co sa dá robit?

      • ivaneck  

        v te strance s popisem vyhraneho zbozi klikni na „mit Verkäufer Kontakt nehmen“. A napis mu pres eBay zpravu. Kdyby te nahodou potom chtel popotahovat, ze ses neozval, bude to tam jednak ulozeny a jednak to dojde na spravnou adresu. Jinak proste cekej.

        • dessloch  

          No uz zareagoval ale este jeden problem stale mám. Napísal mi IBAN aj SWIFT ale len meno svoje a meno banky bez svojej adresy a adresy banky. Dá sa medzinárodný prevod realizovat bez týchto údajov?

          • ivaneck  

            to bohuzel nevim, kdyz platim prevodem, tak pres nekoho, kdo ma ucet v Nemecku. A adresu majitele uctu nebo banky nikdy nepotreboval.

          • Fenous  

            IBAN a SWIFT staci, tam je vsechno zakodovany.

            • cubas  

              Nestaci, potrebujes k tomu (prevod z cesky banky) skutecne jeste

              • jmeno banky
              • jmeno uctu (vetsinou jmeno majitele).

              takze jesti ti napsal jmeno banky a svoje jmeno, melo by to stacit.Samozrejme jeste Swift a IBAN – ale to uz mas.

          • martt  

            V rakusku to staci

      • maxtor  

        To, že mu přibyly další hodnocení ještě neznamená, že daný týden byl online. Můžou to být hodnocení za obchody, které udělal týden dva předtím. Může být třeba na dovolené nebo tak. Prostě čekej, a když se ti ani po nějakých 14 dnech neozve, tak mu dej záporné hodnocení – já bych to tak asi udělal.

      • martt  

        ja davam hodnotenie az ked si nan spomeniem, kludne aj po par mesiacoch

    • lopki  

      Taky bych pridal jednu zkusenost s eBay a PayPal. Na eBay jsem kupoval uz hodne veci a vse bylo bez problemu. Jeden problem jsem ale resit musel. Koupil jsem DVD mechaniku do notebooku. Prisla brzo, ale byla nefunkcni. Kontaktoval jsem prodavajiciho, ze chci vratit penize, ze nefunkcni zbozi nechci. Taky jsem kontaktoval PayPal. Bohuzel v inzeratu byla poznamka „Funkcni, ale netestovano. Prodavam tak jak je.“ Takze prodejce odmitl vratit penize a PayPal rekl, ze je vsechno v poradku. Takze kdybyste nekdy videli inzerat „Prodam zlatou cihlu v krabici. Nedival jsem se do ni, ale mela by tam byt.“, tak to nekupujte! Kdyby tam nahodou ta cihla nebyla, tak se spravedlnosti nedovolate. Ale co, byla to zkusenost.

    • oddie  

      Nějak se mi poslední dobou poštěstilo na podivné prodejce. Oba Anglie.

      První, dětské kolo, nula prodejů – nováček. Dobře, je to riziko, riskl jsem to. S platbou přes Paypal byly problémy, nakonec se to nějak podařilo, a zůstala viset, že ji prý prodejce nepřijal. To jsem ještě neviděl, takový stav. Následně se objednávka zároveň objevila v cancelled, aniž by mi cokoliv přišlo, a že prý nebyla úspěšná protože tam nebyly náklady na přepravu – a přitom byly. Jak se to komu povedlo dostat do tohoto stavu nechápu, na zprávu prodejce nereagoval, tak jsem dal zrušit platbu na Paypalu a za 3 přišly prachy zpět. Teď to visí v historii jako „unpaid“, prodejce už se neozval. No dobrý…

      Druhý, samotný rám. Prodejce 50 hodnocení, 100% kladných. Kup teď nebo nabídka, nabídl jsem, akceptoval, zaplaceno bez problémů přes Paypal, od té doby status „paid“, o odeslání ani čárka, doručení (po UK) mělo být do 1.11., doteď nic. Napsal jsem mu dotaz, jestli to odeslal, tak uvidíme, ale už mi to připadá jak nějaký skvrny na slunci nebo co, hlavně nechápu co zkoušej, vždyť to ten Paypal stejně zase vrátí, když dám spor a nebude vidět doručení.

      • Corek  

        Paypal nevrátí nic. Je to tvůj problém, osobní zkušenost. Dokonce to šlo na policajty, interpol, FBI, ale Paypal je mimo hru. Všeobecné obchodní podmínky :D

        • oddie  

          Tak viz všeobecné obchodní podmínky…

          Poslal jsem mu dotaz, žádná reakce, označil jsem to item not received, to se najednou ozval, že sorry hodně práce a hned zítra to pošle. Uplynul další týden a nic, takže jsem dal eskalaci – ebay step in, a za 10 minut refund, automat vyhodnotil, že není vyplněno platné sledovací číslo a napsal, že vrací prachy.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.