Po jaké době odvzdušnení brzd?

46 nepřečtených
  • Martin Hodan

    Zdravím bikeři. Měl bych dotaz po jaké době by se měly odvzdusnit brzdy. Nebo jak poznám zavzdusnene brzdy? Předtím jsem míval mechaniky a teď mám kolo rok a půl, najeto asi do 2tisic km. Mám tektro gemini. Má někdo zkušenost s tímhle typem? Zajímalo by mě po jaké době bych už měl měnit minerální olej a jak vlastně poznám vzduch v hadicich popřípadě po jakém čase bych měl nechat tohle zkontrolovat? Díky za každou radu :)

    0 0
    • Petulda  

      Paka se propada nebo naopak tvrdne. Kdyz packu mackas rychle za sebou, meni se jeji chod.

      Jinak odvzdusnovat jen kdyz jsou zavzdusneny.

      0 0
    • lunochod  

      Není potřeba řešit to co funguje.......dvě sezony 12–15tis km a na brzdy jsem vůbec nešahal (krom výměny desek)......

      0 0
    • -b-n-x-  

      Přesně. Funguje? Vůbec se do toho nesrat.

      0 0
    • petrun  

      Desky měním jednou za rok. A jak se v zimě nudím, tak s nimi vždy vyměním i minerální olej, precizně vše vyčistím a odvzdušním. Nedělám to protože musím. Dělám to protože mně to baví :-)

      0 0
      • Breakpain  

        Ja to delam cca po ctvrte – seste vymene desek.

        Ale desky mi obvykle na lane vydrzi tak dva dny :).

        Delam to proto, abych udelal revizi, ze je vse ok a stejne je z ruzoveho oleje vetsinou tuha cerna kejda – nevim, jestli to vadi/nevadi, ale aspon se ji zbavim.

        0 0
        • scoty  

          ..a jak čistíš ty keramické pístky…mýdlem, jarem, isopropyl?

          0 0
          • Breakpain  

            C je spravne, frknu nato IPA. Vyhodim desky, postrikam celej trmen a otru to.

            Pak odvzdusnim a zase to vemu IPA, kdyby to bylo od oleje a vracim desky…

            Kupuju IPA v litrovem kanystriku a preleju si to do rozprasovace na kytky. Kupodivu to nejak extra nemizi… Jen pri aplikaci je fajn nedelat to v kumbale a nebo to mit odvetrane.

            Ale bavime se o servise brzd na sjezdovky, klasiku resim 1× rocne.

            Kazdopadne ten cernej kekel, do ktereho se transformuje Shimano olej – by me zajimalo, zda to vadi…

            0 0
            • Martin  

              Já na XT 775 nesahal od instalace v roce 2009 až do odvzdušnění zadní v roce snad 2015 a brzdilo to pořád cca stejně. Po odvzdušnění (preventivním) to brzdí podobně.

              0 0
              • Breakpain  

                Rekl bych, ze to hodne souvisi s tim, jak budes brzdit ;).

                0 0
                • Martin  

                  Bo su sračka, brzdím dost :) ale nejezdím prasečiny.

                  0 0
            • scoty  

              Ty pístky by mastný být neměly, tak to většinou myju saponátem při celkové očistě kola. Následně vyfoukám stlačeným vzduchem, což dělá hodně. Fakt je, že Ipa by v oblasti pístků uškodit neměl. Ipa používám hlavně na kotouče a po odvdušňování.

              0 0
              • novas752  

                Ipa neuškodí nikde. Dá se použít na čištění čehokoliv od ložisek po vnitřnosti odpružení. Akorát vysouší ruce.

                0 0
              • bagr84  

                Vazne by nemely byt mastny? Vetsinou, kdyz mi „susti“ kotouc o desky a centrovani trmene nepomaha, striknu silikonovej olej na pistky a snazim se je trochu rozhybat, pak je klid.

                Mam za to, ze se to na BF i v nekterych manualech doporucuje.

                0 0
                • novas752  

                  Tak když to funguje proč ne. Protipískací pasta je podle mě taky mastná a stejně se na druhou stranu destiček někdy taky dává. Taky je ale teorie že mastný pístky zvenčí akorát nebalej prach a zanáší se víc a pak se ucpávaj.

                  0 0
                • Petulda  

                  Já osobně bych silikonovej olej do takový blízkosti desek nedával.

                  Klíčem k úspěch je podle mě prostě pravidelná údržba (mytí, kontrola). Řešit pístek přidřenej měsíce starou špínou je už trochu pozdě.

                  0 0
                  • bagr84  

                    Samozřejmě všechno pečlivě otírám, než tam desky vrátím.

                    0 0
    • obda  

      Ja mám Shimano XT stejný olej už víc než 10 let a pořád bez problému fungují ;) Olej není brzdovka.

      0 0
    • kolo.bazar  

      Osobně brzdy odvzdušňuju pokaždé, když měním destičky (1–2× za sezonu, záleží na počasí). Brzda se pak mnohem líp seřizuje a má 100% chod. To měním komplet kapalinu v brzdě. Čas od času odvzdušním jen páku (u minerálu se dělají bublinky a brzda je pak gumová). Pístky je dobré očistit a pak zase promazat, aby chodily stejně a nezadrhávaly. Doporčuju si na youtube pustit video od Jasona Marshe (mechanik Grega Minnaara), který tam vše popisuje a ukazuje.

      0 0
      • bagr84  

        Pěkný video, tady naopak nechává olej přes pístky přímo chcát. :)

        0 0
      • scoty  

        Mně teda zajímá druh maziva, kterým to maže. Jestli je to olej, tak by mohl teplem vzlínat na desky a navíc lepit bordel. Jedině že by to bylo něco spešl, co nenarušuje těsněni a nelepí bordel…

        0 0
        • bagr84  

          V tom videu to „maže“ přímo tím minerálním olejem.

          0 0
        • kolo.bazar  

          Dá se na to použít i SRAM Butter, ale chce to nanést jen jemný film ideálně štětečkem, pístek zatlačit a přebytek setřít suchým hadrem nebo papírovým ubrouskem

          0 0
      • Breakpain  

        To asi priste zkusim, vypada to na mensi oser a mozna se i lepe dostane ven ten cernej olej :).

        Jen mi neni jasny, proc vysroubuje a pak zasroubuje ten Free Stroke…

        0 0
        • Vilém  

          Odvzdusnovat by se melo s povolenym free. strokem

          0 0
          • scoty  

            co je povolený free stroke? když je zašroubovaný do páčky?

            0 0
            • Vilém  

              Proste povoleny do takoveho stavu aby vubec neovlivnoval bod brzdeni.

              0 0
              • figur  

                No nevím, vzhledem k tomu, že ten fs snad nikomu nefunguje (nijak se neprojevuje), tak je to asi jedno. Ani neovlivňuje množství oleje – což by mělo jakousi logiku. Taky jsem si myslel, že při plnění oleje (odvzdušnění) by měl být vyšroubovaný, ale je to úplně jedno.

                0 0
                • bagr84  

                  Díval jsem se do odvzdušňovacího manuálu od Shimana a žádnou zmínku o Free stroku jsem tam nenašel.

                  0 0
                • scoty  

                  při plnění pumpy vždy zašroubovaný, povolováním se pak ovlivňuje chod brzdy

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mas pravdu, mel jsem to zafixovane v hlave presne naopak, ted jsem si to dohledaval a dohledal jsem to co pises.

                    Timto se omlouvam za zmatecne info.

                    0 0
        • jasater  

          Tady mas video kde rika ze free stroke by mel bejt zasroubovanej

          0 0
      • scoty  

        To je teda šoumen:))

        To že to dělá přesně obráceně než je doporučeno nejspíš nevadí, ale vykoupat celý třmen v oleji je použitelné možná v tomto závodním dh prostředí..a v zimě, kdy je video točeno. Tím hadrem tu mastnotu rozhodně komplet neodstraníš a v běžném teplém a prašném prostředí to máš za hodinu obalené prachem…To odmaštění destiček je gut, ani se nedivím, že ho potřebnuje dělat, když je vytáhne z mastného třmenu:) Ale tak na pár jízd a v race prostředí proč ne.

        Osobně používám zhruba tento univerzální způsob:

        https://www.youtube.com/watch?…

        A na starší modely:

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • kolo.bazar  

          Jestli sis všiml dobře, tak do brzd dával nové destičky a nedomašťoval je, ale jen otřel o sebe, aby z nich seškrábl tu horní vrstvu a zajistil jejich rychlejší rozbrždění. Takže pak Luca Shaw, kterému to kolo chystal, nemá potřebuju někde zajíždět brzdy po parkovišti.

          0 0
        • Breakpain  

          No vis jak, on je doporuceny postup a klidne muze existovat neofiko lepsi.

          Ja nikomu nic nehanim, ale kdyz dela servisaka v profi staji, tak asi pako byt nemuze :)…

          0 0
    • orm  

      Brzdy s dotkou (sram), jednou za rok preventivne vymenit brzdovou kapalinu ikdyz brzdy brzdi dobre. Je to z duvodu ochrany tesneni.

      0 0
      • bruco  

        Ako poskodi tesnenia starsia dotka?

        0 0
        • orm  

          Dotka degraduje, chyta vodu, coz pak zere tesneni. Dotka je svinstvo, takze prvni rada je nekupovat si brzdy s dotkou, druha, kdyz uz je mam, radsi tu dotku vymenit jednou za rok. Pro jistotu.

          0 0
      • Georrge  

        Já bych to možná posunul na jednou za dva roky, to podle mě stačí. A jinak bych do brzd nevrtal, pokud vyloženě není důvod (dlouhý chod páky, měkká páka, únik kapaliny apod.).

        0 0
        • bruco  

          Tiez to vidim tak. Aj u aut je servisny interval minimalne raz za dva roky.

          0 0
    • bruco  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.