Plus size pneu, 27,5+, fatty, 27,5 x 2,6-3,0

122 nepřečtených
  • Atilla

    Ahoj,

    doba jde v před a proto jsem tu s tématem ohledně plus plášťů.

    Zajímá mě co vozíte, na jakých ráfkách a jak jste spokojeni?

    Plánuji dát na HT plusko pouze na zadní pneu kvůli pohodlí a na předku nechám 29".

    Hledám plášť který nebude kotva, ale zároveň bude odolný, nebude se žvýkat a bude podobně vysoký jako 29×2,4 pneu na předku.

    Mám pár kandidátů:

    Maxxis minion DHF plus EXO, TR 2,8"

    Maxxis Rekon + EXO,TR 2,8"

    Specialized ground control Grid 2,6"

    WTB Ranger tought/fast 2,8"

    Je zřejmé, že 2,6" pojedou nejlépe a budou se méně žvýkat, ale budou dostatečně pohodlné(aby to stálo za přechod z 29") a vysoké(1cm na vidlici můžu snížit, ale víc se mi nechce)?

    Nejvíce mě láká( starý známý) minion DHF, ale asi pojede o kus pomaleji než Fastr track 2,1 grid na 30mm ráfkách.

    Jaké jsou Vaše zkušenosti a názory? Díky

    • bezdratova.sprcha  

      Doporučil bych ti zkusit se na nějakém pluskovém kole projet, možná ti to tak lépe dojde. Pokud si na pluskové kolo trochu zvykneš, normální ti pak přijde skoro až vratké.

      Pokud nemáš problém s angličtinou, omrkni Youtube kanál Clint Gibbs. Dělal hodně detailní testy pluskového kola a vím že minimálně si dal na trailový full 2,5" nebo 2,6" pláště (už ti neřeknu jestli se jim také věnoval podrobně).

      Jeden z pointů co tam padl byl, že míchat pluskové a nepluskové pláště není až tak super, protože jejich jízdní vlastnosti jsou hodně odlišné. A bylo to míněno hlavně obráceně; plusko na předku a norma vzadu. Obráceně je to myslím si horší. Je běžné dopředu dávat o něco větší plášť nebo agresivnější vzorek kvůli brždění a gripu. Ztratit grip vzadu se dá úplně v pohodě ustát, ale ztratit ho vepředu obvykle znamená si lehnout. No a mít příliš rozdílné charakteristiky vzadu a vpředu bude přinejmenším hodně zvláštní a ne zaručeně užitečné.

      Mimochodem mít zadní osu níž než přední není žádné zlo, jen je třeba si patřičně upravit posed.

      • Atilla  

        Díky. No pokud jde o posed, tak příliš velký rozdíl by byl špatný, protože již teď mám HA 64,5 STUPNĚ a navíc nechci sedět víc nad zadním kolem. Ztráty gripu na předků se nebojím, kolo

        řídím přes předek a zadek at si dělá co chce. A ani z rozdílných kol strach nemám protože na MX motorkách to používají hodně dlouho. Navíc nehodlám mít pláště nějak moc podhuštěné to k agresivnímu ježdění moc nejde. Jde mi hlavně o větší pohodlí při přesunu a aby ráfky tak netrpěli.

        • bezdratova.sprcha  

          No jestli mas az tak agresivni hlavovku, tak to potom jo :D

          Na motorky se to dava, protoze grip zadniho kola hraje velkou roli pri akceleraci a pri drzeni plynu v zatacce. Na kole ho tam potrebujes jenom dost na to abys nesmykoval kazdou zatacku a byl schopny jet do kopce.

    • Bafoon  

      Já to vyzkoušel loni, jen na lowcost force/wsr 738/2mm/mosaz a s plášti RoRo a Nobby, Trailblazer – vše 2,8. Váha zápletů cca2460g 15/12×142. Váha 29er zápletu (hope, i25, sapim strong, mosaz niple) k 2100g-2150g.

      NO a na moje ježdění mi pluska sedla. Jak na FS tak na HT.

      Když to zobecním tak na FS mi to udělá peřinu a spolu se zdvihy a gripem pecka… Na 29er celopevném HT na klasické lesní/polní cestě s hrboly,volnými šutry atd to neodskakuje, drží a nenaklepává.

      Kombo plus vepředu a vzadu 29er má výhody vedení stopy, ale chybí to pohodlíčko

      Kombo plus vzadu a vepředu 29er má vyhody lepšího pohodlí zadku ale vepředu je to prd. Zadní kolo zvládne na pluskách víc než kam pošlu 29er vepředu.

      Plus + plus je na HT prostě super :)

      O žvýkání vím jen FS kde tomu se svýma kilama při drobných skočkách atd dám za uši víc. To je za celou sezonu asi 3× protože mám easy styl kochače.

      Jinak co jsem měřil…

      27,5 na ráfku rmx wsr 738 a 29er na ráfku frequency i25

      27,5×2,8 schwalbe rocket ron kevlar průměr cca 720mm

      27,5×3,0 schwalbe rocket ron kevlar průměr cca 736mm

      29×2,4 conti trailking drát průměr cca750mm

      29×2,2 conti mountainking I kevlar cca 725mm

      29×2,25 schwalbe nobby nic drát cca735mm

      • Atilla  

        Díky, hlavně za změření průměrů. Tím se jasně vyjasnila situace ohledně šířky plášťů, :) 2.6 nepřipadá v úvahu. 3.0 už je zase moc balón, takže půjdu do 2.8. Teď už jen vybrat vzorek. Říkám si, že Minion dhf by nebyla špatná volba a váha 1000g není zase o tolik vyšší než u jiných 2.8, které jsou kolem 900g+ na zimu v kombinaci se shorty 29×2.5 3c na 30mm ráfku. A na léto pořídit třeba Fast track grid 2.8

        • Bafoon  

          Mno jestli chápu dobře tak chceš kombo 2,8 vzadu a 29er dopředu a za mě tohle prostě neeee. A jo motorku jezdim taky. :-) Ale asi to bude o stylu, ty jezdíš pekla proti mě , máš jiné preference.

          Jinak i blbý roro drží v 2,8 dobře, noby o rád líp – dhf si nechci představovat :-D

          29er dhf 2,5 3c jsem vozil a proti nobymu 2,8 mi to přijde srovnatelné – jen to plusko se mi občas žvyklo

          • Atilla  

            Tak o grip mi ani moc nejde, ale právě nechci aby se mi to žvýkalo. Líbil by se mi slaugter 2,8 grid, ale nikde ho nemůžu najít.

    • Petr L2  

      Koupil jsem vloni 27,5 WTB Trailblazery 2,8", nasadil jsem je pokusně na 29" Full na 22mm široký ráfek – širší doma nebyl, nejezdím žádné divočiny takže jsem je zatím nezul, ale pro jistotu je mám na duších. Byl jsem překvapený jak to na všem měkkém, co se sype, nebo se pod koly hrne, jede. Daleko lépe to vede stopu, do kopce mám pocit že jedu rychleji a s menší námahou. Trochu potíž je led a mokré kořeny, nebo kameny, tam mám pocit, že to je o kousek horší. Ale to je otázka, jestli to není dané tou vyšší jistotou na ostatních površích, takže je ten rozdíl víc vidět. Teď je nasadím bez duší na 25mm ráfek, u širšího už bych měl málo místa v rámu a jsem zvědavý o kolik to bude lepší.

    • Pepe72  

      Mám HT werk ( trailhammer ) , předek 27,5×2,3 wtb vigilante high grip ,rafek remerx vnitrní 23, zadek 26×3,0 wtb ranger, ráfek remerx vnitrni 33. Obe gumy mám natvrdo nahuštěné. Obě kola i s pláštěm mají průměr cca 700mm. Zadek nedrží nijak dobře, oproti ardentu 26×2,4 , ale tlumí super. Předek asi znáš. Pro muj styl jízdy , geo rámu a muj terén kameny , kořeny a schody ideální. Všechno nechávám na předním kole. Na to plusko bych dal klidně širší ráfek , ale už ho dojezdím.

      • Pepe72  

        Doplnuji: na systemu 1×10 –11×42 s osou 142×12 je retěz při přesném rámu uplně nahraně abys ho neslyšel třít o gumu. Já jsem musel docentrovat ráfek o 1mm.

    • BB  

      Vozím Schwalbe Rocket Ron 3.0 vepředu a 2.8 vzadu. Ráfky IBIS 42 mm vnější šířka a spokojenost. Jen je nutno důsledně kontrolovat přesné nafoukání na 18 PSI. Když jsem sedl na to porve, tak tam bylo nafoukáno 30 PSI a připadal jsem si jak na skákajícím balónu. Asi měsíc jsem vozil nějaké WTB, ale nejelo to. Taky jsem vozil vepředu Nobby Nic 3.0 trail star. Z kopce to bylo fantastický, ale nejelo to po rovině. Takže ten RoR vepředu je tak trochu kompromis mezi gripem a odvalováním.

    • Atilla  

      Měl by někdo zájem o Maxxis rekon+ 2,8 3C, EXO, TR za cca 1350kč?

    • Bafoon  

      Teď řeším jestli nechat 25mm (vnitřkem) ráfek pro 2,8 gumy nebo přeplést na širší ráfky.

      Na 25 to má 70mm na 40 71mm tvarově ta guma taky vypadá stejně aaaale něco mi říká že přeplést na min 35 :)

      • Atilla  

        Budu dávat 30mm zadní ex 511 a na předek 35mm BJ ready 35mm. Najít 35mm ráfek se slušnou odolností a co neváží 680g je docela problém.

        • Bafoon  

          No už bych 702g rmx taky nechtěl. Na BJ jsem koukal a jen řeším jesli 35 nebo 40. Na předku budu vozit 3,0"

          • Atilla  

            35 má stejnou váhu a širší patky. Ale na zadek bych to nedával.

      • kubad  

        přeplést na 35–40mm

        • Atilla  

          40mm je úplně zbytečně, těžké a k ničemu

          • Bafoon  

            to už jsem rozkousnul – dám BJ 35ky

          • kubad  

            moje 40mm má 550g

            jinak samo je poznat na jakém ráfku je 2,8" pneu nasazená, chová se to prostě jinak

            ale samo jestli 35 nebo 40 už asi nebude moc rozdíl

            • Atilla  

              Pročetl jsem snad všechny testy o plus size a ideální šířka dle nich je do 35mm. 40 mm přináší jen váhu navíc a víc nárazů na patku + odřené boky plášťů. Spousta lidí psala, že má 40–45mm a nové budou dávat užší.

              To máš karbon? Aby to při té váze něco vydrželo? Na zadek jsem šel do 30 mm EX511 (535g) na předek mám připraveno 35BJ

              • kubad  

                Ja mam 3.0" proto 40mm

                • Atilla  

                  TAk to jo. Mohl jsem mít ty i45 za luxus cenu, ale na ně fakt nemá smysl dávat nic pod 3"

                • Pepe72  

                  Mám taky 3,0 na 26er – bohužel musím napsat že s tím pláštěm jet do stoupavého kopce v terénu, to je o nervy.

                  • Atilla  

                    Jak to ? Minion 2,8 se sice točí pomaleji, ale vyjedu s tím všechno i v totálním hnoji.

                    • Pepe72  

                      Kde jsem jeszdil ve stoje s ardentem tam s rangerem nevyjedu (((

                    • Pepe72  

                      koukám ten minion je lepší.

                      • Atilla  

                        No na asfaltu je to hrozná kotva, ale v terénu to vrátí i s úroky

                        • Pepe72  

                          :-) ach jo. ten můj je na asfaltu super. Na skoky taky i betonové schody- bohužel se neumí chytit. Zaplat pánbůh za front Vigilante, to je super brzdič :-)

                        • Pepe72  

                          Dokonce jsem za 2 dny najel s pluskem 160km – asfalt stezka.

    • Bafoon  

      jakou pls vozíte bezdušovou pásku? ráfek 40mm vnitřkem…

    • vojtechposmourny  

      Zeptám se třeba tady.

      V hlavě si hraju s myšlenkou zkusit na Nordesta pluska. Aktuálně mám na 29×2.4 Ardentech s ráfky s vnitřkem 35mm (740mm výška komplet kola) střed 320mm nad zemí.

      Uvažuji nad pluskama Maxxis 27.5×2.8 (HR 2, nebo DHF/R 2), který mají na totožné šířce ráfku údajně výšku 720mm. Tzn. střed půjde o 1cm níž na 310, což asi přežiju.

      Očekávám od toho lepší grip, lepší tlumení malých nerovností, tužší a odolnější výplet, a asi i větší valivý odpor.

      Máte z reálných zkušeností nějaké další postřehy? Poberou 2.8 pláště i ráfky s vnitřkem 30mm?

      Díky.

      • BB  

        Ráfky to určitě poberou, skoro bych řekl, že vnitřek 30 mm je na 2.8" Maxxis ideální ráfek. Já teď přešel ze Schwalbe RoR 3.0 na Maxxis Recon 2.8 a docela si to užívám. Ráfek mám vnitřek 35 a zdá se mi to zbytečně na tu 2.8 široký.

        • Breakpain  

          Když to tu čtu, tak mám skoro pocit, že jsem zbytečně pořizoval ráfky s 30mm na Maxxisy 2.5 – 2.4 ve WT zbytečně o.O :)…

          • JFtryall  

            To urcite ne, ale taky vidim pro Pluska jako ideal rafky kolem 35 interne. Hlavne kvuli nejlepsimu pomeru vaha, tuhost, odolnost.

      • JFtryall  

        Rafky v pohode, ale ten stred bude realne asi jeste trosku niz. Jinak Pluska jsou super a v hrabance, korenech atd to je paradne stabilni. Ardenty urcite pojedou lip, ale jestli to nehrotis, tak to neni takovy problem.

        • vojtechposmourny  

          Střed ještě níž – pokud máte někdo po ruce kolo podobného ražení a metr, zkuste mi změřit výšku středu, prosím. Plus zdvih vidle a délku klik.

          Díky.

      • Atilla  

        No možná než DHF, bych zkusil rekona. To DHF na zadku na asfaltu fakt nejede a to ho mám jen vzadu a na předku mám 29". Rekon bude asi solidní univerzál.

        • vojtechposmourny  

          Rekona na zadek? A co případně dopředu?

          • Atilla  

            Tak DHFko, nebo rekona v 3C.

            Teprve nechám naplést pluskový záplet na předek, ale zatím nevím jestli to mimo sníh přinese něco lepšího oproti 29"

          • BB  

            Mě se osvědčil Rekon dopředu, Ikon dozadu. Jezdím takové lehčí XC, pěkně to jede i po asfaltu a pěkně to vede stopu z kopce dolů, má to takové přesné vedení. Před tím jsme měl Schwalbe RoR 3.0 a ten byl z kopce takový trochu neposedný.

      • vojtechposmourny  

        Tak gumy bych měl (HR II 27.5×2.8), náboje taky.

        Teď už jen ráfky. Mám dilema ohledně vnitřní šířky s ohledem na budoucí možné vyzkoušení nečeho v 27.5×3.0. Vzít něco s i30mm (arc30, ex511, flow mk3), nebo i35mm (arc35, xm521), nebo i40mm (arc40, xm551, scraper i40)?

        Jaké máte aktuální zkušenosti?

        • Atilla  

          Spešl cpe na svoje kola s 3,0" 29mm vnitřní. Takže 35mm by mělo v klidu stačit.

          • vojtechposmourny  

            Otázka je, jestli to S nedělá z nedostatku vhodnýho interního materiálu (rozuměj širších ráfků).

            Sám Maxxis na gumách píše minimální vnitřní šířku ráfku 39mm, někteří výrobci ráfků doporučí i30mm do 2,8, někteří k tomu dávají i40mm…

            Na různých fórech najdeš často dost protichůdné názory.

            • Atilla  

              Mám minion 2,8 na i23mm a není to žádná trága. Budu dávat i30

              • vojtechposmourny  

                I30 mě láká z jednoho důvodu. Pokud by mě pluska nechytly, budu mít použitelný záplet pro syna na klasickou 27,5.

                Ale nevím, zda to není příliš velký kompromis.

                • Atilla  

                  tak to nahoď na ráfky u někoho známého a uvidíš.

                  • vojtechposmourny  

                    Bohužel nikoho v okolí s vhodným ráfkem nemám.

                    • Atilla  

                      dle článků a for co jsem přečetl je ideál na 2,8 30–35mm a když to klidu jde i na i23, tak na 35mm to musí stačit. Vzorek minionu má 68mm, takže to není o tolik větší než shorty wt 2,5 na i30mm 63mm

                      • kubad  

                        tak tak

                        i na 3,0" 35mm stačí i když tam už 40mm stojí za uvahu

                        s 2,8" v pohodě 30mm

                        • Petr L2  

                          Přilkádám tabulku z obalu na pneu Butcher 2,8", rozumím tomu dobře, že by klidně by ten plášť obuli do 21mm širokého ráfku?

    • Bafoon  

      aktuálně u mě:

      29er FS, 27,5×2,8 schwalbe, ráfek wsr (38vnitřkem)

      29er HT (pevná vidle) 29×3,0 wtb, ráfek i25 (25vnitřkem)

      29er HT 29×2,3 wtb, ráfek st i25 (25vnitřkem)

      Jako takhle – u 27,5 jsem zkoušel prohazovat a měřit gumy na 23, 25 a 38 mm ráfku. Rozdíl 23–25mm nula. Rozdíl 25–38mm cca3mm na šířce gumy. Teď testuju 29+ na 25mm ráfku a guma má přes špunty cca 75mm což je jako 3,0" 27,5" na ráfku s 38mm. Mno a váhám to přeplétat.......29+ jezdí po polní lesní cestě, tam se nic nehrotí. Na FS jsem širší ráfky dával, aby ta opora pro tu gumu tam byla, ale na 29+ tam moc přínos nevidím...... – jaký to názor na tohle konkrétní užití má mocné BF?

      • Petr L2  

        Na 29+ ale musíš mít stavěný rám ne?

        • Bafoon  

          tvůj příspěvek nesouvisí s mojí otázkou! :-))

          rám je ok

          • Petr L2  

            Moje otázka souvisí s tvým příspěvkem, prostě mě to zajímá.

            Osobně si myslím, že 29+ je píčovina, a je jedno na jak širokém ráfku, protože 29" je už dost velká pneu a kvůli větší šíři je lepší jít na 27,5"+ a mít při větší šíři stejnou velikost kola :-)

            • kubad  

              a pokud má někdo 200cm?

              • Petr L2  

                A jak to s velikostí člověka souvisí? píšu o průměru kol, klasické 29", která se mi zdá tak akorát a větší průměr u 29"+ se mi zdá zbytečně velký

                • kubad  

                  velice jednoduše

                  poměrově k výšce, co se člověku s průměrnou výškou zdá jako akorát se jinému vysokém se může zdát jinak .

            • Bafoon  

              to máš mylné informace

              27,5×3,0 je průměr 740mm

              29×3,0 je průměr 780mm

              šíře gumy stejná resp. dle výrobce (schwalbe je malinko širší než wtb)

              a jinak mám 195cm a ramy velikosti 22" či xxl v 29er čili pro někoho velké obří pneu – pro mě entry level

              • Petr L2  

                Mám stejné, nebo podobné info jako ty, také umím vzít metr do ruky a naměřil jsem prakticky to samé, rozdíl u stejné pneu v 27,5" a 29" je cca 40mm na průměru a i mě právě vyšlo 29+ na 780mm. Vycházel jsem z Butcher 27,5×3,0. Těch 780 mm průměr je už dost velké kolo a do běžného rámu a vidle to asi nenacpeš. Mě do Reby se tedy kvůli průměru nevejde rozhodně a do zadní stavby Cambera v L taky ne.

                • Bafoon  

                  Ty ale pořád řešíš nějaké odbočky – nechápu. Rám+vidli kompatibilní s 29+ samozřejmě mám, vždyť je to napsané v první příspěvku..

      • LM  

        Pokud tě ta 29×3,0 wtb na i25 ráfku nějak neomezuje, tak bych to tak nechal.

        Ještě k tomu „Rozdíl 25–38mm cca3mm na šířce gumy.“ – tvar pláště zůstal stejný?

        13 mm rozdílu na patkách mi přijde celkem dost, takže bych čekal že na těch 38 mm bude plášt trochu hranatější, stabilnější a ty budeš mít větší rozsah použitelného tlaku.

        • Bafoon  

          Asi ano, nechám – ono je to na kolo na cesty do práce, tam není jde by se to zvyklo…

          Co to tu tak zkouším tak mi to jen takhle nahozeny přijde de facto jedno(vnitřní šířka) – guma je cca stejna, mm rozdíly ve tvaru atd mám šanci poznat tak suplerou. Rozdíl mi to přijde když se o tu gumu potřebuješ pořádně opřít – tam se ta guma deformuje jinak na úzkém ráfku (prostě rychleji). Takže za mě širší ráfek určitě ano pokud chceš na kole jezdit jinak než „na klobouka“ :-)

          • LM  

            Já jsem právě přecházel z ráfků s vnitřkem 21 mm na 26 mm a Schwalbe 2.35'' který na tom 21 mm byly dost na hovno (žvejkalo se to a ufukovalo nebo to naopak bylo až moc tvrdý) jsou teď na těch 26 mm úplně v pohodě. Přitom se šířka pláště zvedla taky o 3 mm :-)

            • Bafoon  

              Tohle bude rozdíl duše vs bezduse. Já vozím na všem duse. Ono to kazí či možná i popírá smysl tehle velkých gum, ale já tak často prohazuju gumy a tak málo jezdim, že to neva

      • pumpy  

        Ahoj, prosim te v jake vidli mas tu 27,5×3" ? Ja mam aktualne Raidona – ale chtel bych neco citlivejsiho ? Pokud mate nekdo nejake doporuceni sem s nim co jsem se dival na vetsinu vidlic tak tam je max sire 2,8" .

        • Bafoon  

          27,5×3,0 vozím s pevnou BXT.

          Na FS mám 29er pika DPA a 2,8" ok a kupodivu teď i 3,0". Místa tam samozřejmě není na rozdávání ale jak je 3,0" guma i vyšší tak se to u toho piku setkalo dobře s tvarem můstku noh takže to bude asi ok. Projete to ale nemám, ruku do ohně za to nedám.

          Jinak se dá říct že jakkoliv 29er vidle vezme 27,5×2,8.

          • pumpy  

            diky za odpoved. Jo 2,8" to vim ze jde do vetsiny 29" vidli, ale me jde spise o 3" odruzenou vidli. Pike – hmm to by se muselo zkusit zkusim poptat jestli nekdo z kamosu ho ma.

          • Atilla  

            Třeba v aion/auron 2.8 Minion na i40 neprojede a rekon+ je tam dost na krev.

            • Bafoon  

              Vida vida – já co mi zatím prošly vidle rukama (pike, raidon, epicon a RST F1) tak měly všechny shodné 80mm mezi nohama – 2,8 ok na 38mm ráfku

              Jsem zaskočil cvaknout 3,0 v piku

              • Atilla  

                Jako projde to, ale bahnem jet nemůžeš. Boční špunty budou u minionu úplně na krev. Zítra to nahodím. Taky minion je guma:)

                • Bafoon  

                  Pravda, to jsem zapomel – já tam vozím xc, ty tam máš monstertruck :-)

                  • Atilla  

                    Tak máš pravdu, projde. Asi mě zmátl Blatnicek od zefalu. Na i 40 má cca 70mm, ale profil se mi moc nelíbí. Chtělo by to i35mm, nemáš typ na lehký ráfek za rozumnou cenu? Mám black jack ready 35, ale bral bych tak kolem 500–520g díky

                    • Bafoon  

                      Ty kokso to je guma :-D

                      Mě se zas nelíbí tvar na rangerovi ale oni ho máj takhle divný i na širokém ráfku…

                      Black Jacka povazuju za best cena/váha/hmotnost takže lepší volbu ti neporadím

                      Co já hledal tak nukeproof, spank trail, dartmoore, wtb asym,

              • LM  

                Ten Pike je boost (15×110 osa) nebo normální (15×100)?

      • Bafoon  

        no…tak asi jako obvykle se to zvrhlo – přeplétam obě kola

        LV dostane xm551/hope/pilar PSR TB 2018 a 29+ bude Dartmoore Cruiser/el guapo rattlesnake/pillar PSR TB 2018

        A kola se budou přehazovat podle nálady a plášťů a bůhví čeho ještě :-)

        kdyby někdo chtěl kola 27,5" – force4v1/rmx wsr – tak ty půjdou… (4,5k)

    • Carloss  

      Čus, na nově pořízeném kole jsou nacpaný ráfky 38mm a k tomu 2,4 maxxisy ( širší určitě nechci). Zatím jsem s tím jel jen kolem baráku, takže nemůžu soudit, ale z logiky mi ten ráfek příjde hodně širokej. Na fotkách to ale zas tak blbe nevypadá. Myslíte, že to bude použitelné?

      • Atilla  

        Tak vyzkoušej a uvidíš. Na zadním kole to moc nevadí, ale předek máš dost hranatý. Navíc by mě vadila ta váha, 700g na předním ráfku je dost(dt ex511 váží 530g v 650b). Ale s WT maxxis by to mělo fungovat v klidu, ale pokud to máš 26" tak je neseženeš.

        • Carloss  

          Kurňa napsal jsem příspěvek, odeslal a on se tu neobjevil :( Každopádně vyzkouším, ale asi je jasný jak to dopadne. Jen rozpočet byl dost vysoký na to abych hned něco měnil. Jinak teď jsem vzal dopředu HR II ST butyl, takže ta váha bude ještě ukrutnější :) a vzadu jsem nechal původní ale dodělal gheto tubeless. Nic, pochlubím se, těším se na to jak malej kluk. Kolo překračuje moje schopnosti asi tak o 4 vesmíry

          • Atilla  

            Pěkná raketa. Zase trefit ráfek s podobným ERD, tak si jen přeházíš dráty a 26" se dají sehnat za pohodu, třeba na chainu.

            • Carloss  

              je to 27.5, v tom původním příspěvku jsem to měl. :( Na předek to mám v plánu do mokra s 26kou střídat, protože mám náhradní záplety a 2 nový 26 Shorty ST Butyl a HR II se 40a směsí a vyhazovat se mi fakt nechcou :)

              • Atilla  

                Šel bych do něčeho s vnitřní 30mm, na to už dáš jak WT, tak i část plášťů 2,4–2,5. Za levno je třeba black jack ready 30 kolem 600kč a na předku by to mělo držet. Nebo osvědčená klasika EX471, nebo EX511

                • Carloss  

                  á, black jack je i bezdušo ready. Ten jsem neznal díky. Jen teď koukám že ERD je 571 vs. 557, to na sebe nenaroubuju

                  • Atilla  

                    JJ, vozím ho na předku v 29" bezduše bez problémů. Vozil jsem ho i na zadku u HT má měkčí patky, ale tvar drží.

    • Atilla  

      Zdar, hele jak to máte na pluskach s tlakem? Minule jsem byl na pumptracku a zadní rekon 2.8 se mi žvýkal, tak jsem prifoukl aby se nebortil a po dalším ježdění jsem zjistil, že tam má 1.9bar :) kupodivu je to pohodlné, funkci plní a nezvoni ráfky. Jsem zvědav až hodím na zadek Miniona, protože mi přišlo, že u nej jsem měl v zadu tlaky nižší. Trochu se bojím abych nemusel u ikona co jsem pořídil foukat 2.5bar

      • Bafoon  

        Rocket ron 2,8 s duší vozím cca na HT 1,5bar vzadu, cca 1,1bar předek (110kg) – ale zase, já jsem lama, mě ráfky nezvoní nikdy :) Na FS foukám víc – cca 1,8 / 1,4

        • lazza  

          Jaký používáš do plusek duše? Zahlídl jsem nějaký duše určený přímo do širokých + plášťů, ale stály úplnej nesmysl… (cca 13 euro, tuším)

    • vojtechposmourny  

      Maxxis HR II 27.5×2.8 na Race Face ARC 35 ráfku má přes boky 67mm, přes figury 68–69mm. Výška kola je 725mm. Pro porovnání Maxxis Ardent 29×2.4 je vysoký 745mm.

      HR II nový, Ardent sezónu jetý, takže asi víc vytahaný.

    • MirosPikos  

      Dotaz, pořídil jsem DHF 2.6 3C MaxxTerra 120TPI. Už na zahraničních diskuzích jsem četl, že ta směs je pocitově tvrdší. Včera jsme měl vedle sebe Dual Compound (2C EXO TR), 3C MaxxTerra, 3C MaxxGrip a Super Tacky (ale starší).

      Nejměkčí byl MaxxGrip, jak jinak. Ale co mě překvapilo, tak MaxxTerra na novým DHF byl na pohmat tvrdší než DHF 2.3 EXO TR 3C MaxxTerra, který jsem jezdil předtím. Spíš bych to viděl, tak, že má 2.6 sice napsáno na boku 3C MaxxTerra, ale tvrdost odpovídá normální 2C (Dual Compound) směsi. I by to vysvětlovalo, že se jeví 2.6 3C jezdivější jak 2.5 WT 3C (oba MaxxTerra).

      Někdo podobné zkušenosti, které by mou zkušenosti potvrdily nebo vyvrátily?

      Jinak na suchu to jede parádně, při nízkým tlaku luxusně pobere kořeny, kameny a přitom se nežvejká. Přímý směr super, podrží i ve svahu při jízdě po vrstevnici. Slabší je při ostřejších zatáčkách, při větší váze na předku.

      • JFtryall  

        To by byl solidni oje*…:-) ale prijde mi to dost divny, ze by nejaky 3C stejne specifikace melo jinou smes nebo vyrobni postup.

      • MirosPikos  

        Převzato z MBTR:

        *I have both tires and agree to all of this. It's true that the knob heights for the DHF 2.6 are ~1mm lower. Also, they are spaced further apart, so fewer knobs overall. This with the combination of a thinner casing is what results in the 2.6 being lighter than the 2.5.

        Another observation is the rubber compound on the 2.6 feels much harder than the 2.5. This is comparing 3C maxx terra on both tires. The 2.6 feels more like a DC tire as I run a DHR2 DC in the back. The fact that the rubber is not a soft could be a contributor to the lack of cornering grip.*

        Pod to bych se podepsal. Hlavně ten konec. Kde udělali soudruzi chybu?

    • THORX  

      Vnitřní ráfek 32,6mm a Rekon+ 2.80 zvažují ráfky DT 521 35mm hmotnost 545g má to smysl? Nebo je i něco lepšího lehčího za lepší cenu.

      • Atilla  

        Jiné kolo

      • Mildee  

        já mám vnitřní 45mm s WTB Trailblazer 2,8 a nic užšího bych na to asi ani neobul. Ta 2,8 je na tom ráfku celkem rozplácnutá, přemýšlel jsem o užším ráfku, ale zatím to nechám nebo pořídím aspoň dopředu 3.0 gumu. Btw kolik dáváte tmelu na takovou papuču? Chystám se vyhodit duše, ale nevím kolik nalít. Takových 80–100ml by mohlo stačit ne?

        • mirorek2  

          Dávám 120ml

        • JFtryall  

          Chce to 100 a nebo min a vozit si knot a lahvicku. Nebo tam vpalit nejakou penu.

        • kubad  

          Přitlač

          120–150ml

          • Atilla  

            Tohle je zbytečný. Jen tam budeš mít hromadu tmelu, který stejně nebude nakonec fungovat. Radši méně a častěji než hodně. Alespoň za mě.

    • THORX  

      Budu dávat 90–100ml

    • marko250  

      Dá se někde sehnat Maxxis shorty 27.5" x 2.6/2.8 ?Všude to končí 2.5.

    • marko250  

      Mám 35mm ráfky a s 2.6 vepředu jsem nadmíru spokojen,jen do těch sraček bych chtěl Shortynu.Kolo normální nemám :-) .Ale přežiju to,ve sračkách zase moc jezdit nechci.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse