PD motory u koncernu? (Golf IV, Octa II...)

135 nepřečtených
  • Máte někdo delší zkušenosti s Pumpe-Düse vstřikováním?

    Konkrétně mám na dosah Golfa IV s 1.9 PD turbochrochtem 74kW (AXR tuším). Brát, nebrat?

    Bike už jsem do něj zkoušel dávat, se sundanejma sedačkama by se asi vešly krajně i dva. Jezdí někdo GIV bez nosičů?

    Anketa: Brát?

    11x
    39%
    7x
    25%
    10x
    36%
    0 0
    • kubad  

      měl sem PDi cca 200t.km jediná závada váha vzduchu takže za mě

      OK možná lepší než současné motory ten jejich zvuk je katastrofa

      0 0
      • deekay  

        no nevim ve firme 2 okty II (pred a po FL) s tim 77kw pdckem a zvuk je naprosto priserny.

        Jinak motor celkem drzi (o zbytku auta uz se to rict neda), akorat oproti staremu 1.9TDI 66kw v okte I to jede hur a zere min vo litr vic (ale zase je to tezsi auto)

        0 0
        •  

          Ten zvuk je opravdu děsný, takový děsně tvrdý. Výkonově oproti 66 kw nevím, my měli ve firmě verzi 81 kw (nebo kolik byla ta „silnější“).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  

            66 a 81 jsou rotačky, PDčka jsou 74, 77, 84, 96…

            0 0
            • deekay  

              sak nikdo netvrdi opak ne? :)

              0 0
            •  

              Nebyla ta 96 taky TDI (rotačka)? Tedy v té době, kdy byly „jen“ 66 a 81…

              0 0
              •  

                Tak ne, už jsem si to našel :) Beru zpět…

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jipík  

      Sám VW uznal že PD motory byla slepá ulička a přešel na CR motory, co já měl zkušenosti, tak vždy negativní, poruchovost výrazně vyšší, kde je zlatá éra nesmrtelných golfáckých traktorů http://www.tadpraha.cz/…fty-svdo.php

      0 0
      • kubad  

        protoze PD je vyrobne drahe jinak je to lepsi nez to co delaji ted

        0 0
      • Necris  

        Prý slepá ulička. To nejlepší co kdy bylo pro uživatele. Nic jsi neřešil. CR jsem si pořídil já a už to není ono, hlavně na tom jde víc poznat česká vs německá nafta.

        0 0
    • JMT  

      Hele vůbec bych se toho nebál, pár jsem jich dlouhodobě jezdil a ok (2,Otdi v oct II) a zene jsem to poridil na dojizdeni na bus a taky ok (porizeno jako 4 leta havarovana ojetina z firmy, 1,9tdi DSG, pri porizeni cca 140kkm, ted ne o moc vic, jezdeno kazdej den rano a vecer, vzdy za studena a max 10km, spis 5 :-) Proste to nejlepsi zachazeni co muze to auto dostat a zatim vse OK.

      0 0
      • Kubas.1  

        na takový ježdění bych spíš pořídil nějaký malý htp, to se zahřeje hned a na takové trase ani nepoznáš že to nejede :-)

        0 0
        • JMT  

          Htp nedelaj v automatu, urcite je mene bezpecny a me je naprosto burt ze se to auto neohreje, za max dva roky jde pryc a este bude nekdo nadsenej z malyho najezdu. Navic ted ma dlouhodobej prumer snad 4,5 na 100km coz taky neni uplne spatny, v kombinaci s tim ze tyhle motory vydrzej jezdit snad i na vodou redenou jzd naftu ktera stoji prd…idealni priblizovadlo :-)

          0 0
    • Trainman  

      Měl jsem půjčenej GIV TDI-PD 96kW 1999, a prý naprosto spolehlivé vozítko. Když se s turbem zachází tak jak se s ním zacházet má, vydrží to auto s pravidelným servisem věky… No a polet je s tím taky parádní, na 13 let staré auto :))) Je údajně ale potřeba dávát pozor na podtáčení motorů, nedělá to příliš dobře vstřikům. No, čemu to dobře dělá :)

      0 0
    • biker007  

      mam OII 4×4 77kW, najedo 190.000. ve 180 meneno turbo (plus mezichladic), jinak bez jedineho problemu. prvnich 110 najelo ve Svycarsku, vypada to ze ridicka se k nemu chovala slusne:)

      0 0
      • JMT  

        Jesli ti odeslo turbo v 180 tak se k nemu nechovala slusne, ale tragicky, nebo mas realne o 200vic

        0 0
        • biker007  

          kamarad ma sluzebni oII PD a ve 180 ma par turbo minut pred smrti. jezdi ji od funglovky jen on. o podle me se k ni chova slusne. nekomu odejde turbo ve 150, nekomu ve 300.. castecne je to vlivem zachazeni, zastecne treba olejem a jeho (ne)vymenou ale castecne tam bude i faktor nahody, resp. stesti na kus.ale uznavam, ze faktor zachazeni bude asi prevazujici.

          0 0
        • jipík  

          taky bych to tak viděl a řekl bych na 100% je to olejem jelikož PDčka baští velice vybrané oleje a pokud se to nedodržuje a dolévá se co přijde pod ruku tak první kdo to odsere je turbo a ještě doplním pro JMT nebudu to znova zařazovat tak pokud leje křtěnou naftu z JZD tak brzo přijde o vstřikovače ne-li o čerpadlo

          0 0
          • biker007  

            jj, proto prosti rok prejdu na vymenu oleje po 15, misto longlife intervalu (ten mi vychazi na cca 27). za tech 27kkm sem doleval 0,75l oleje s tankovanim u Shellu a 0,3l s tankovanim u benziny(pouze Verva) posledni dva roky. jinak olej je tam castrol, urcice neni sizenej. meni mi to kamarad, co dela sefa technikum v aurorizovanem skoda servisu.

            0 0
            • jipík  

              tuhle byl v TV docela pěkný pořad o těch longlife olejích resp. o olejích do nových motorů a ty longlife oleje dost sepsuli a kdo chce aby mu motor vydržel tak se jim vyhnul a měnil radši častěji než jaký udávají termíny jelikož nové oleje jsou hodně řídký

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Georrge  

          co si budeme nalhávat, k turbodieselu se neumí chovat skoro nikdo, takže se ty turba serou skoro rovnoměrně všem… ale pokud si někdo koupí diesela bo to táhne vodspoda woe a jezdí s tím pak jak ***** tak ty turba měněj i dřív než při 80kkm

          0 0
        • Kubas.1  

          a jak se má vlastně správně chovat k motoru s turbem? TDI, TDCi, jakejkoliv diesel prostě

          nechci nijak rýpat, nikdy sem s tím moc nejezdil, tak se ptám

          0 0
          • buba CZ  

            Celkem normálně,zásada je nepodtáčet motor a po jízdě nechat klapat minutu motor na volnoběh,aby se zchladilo turbo.A včas měnit olej,palivový filtr a tankovat naftu u benzinek který mají velkou výtoč.

            0 0
            • Meduza  

              Myslis teda ze nejlepsi je tankovat u Tank ONO? :)

              Ne ted vazne, ONO pumpam jsem se vzdycky vyhejbal, ale tudle se mi rozsvitilo hladovy oko a ONO bylo hned na ceste a nebyla tam fronta. Tak jsem natankoval a byl jsem mile prekvapenej, ze mi to subjektivne jelo lip nez normalne (tankuju u Makra nebo Lukoilu obvykle)

              A ted do me :)

              0 0
              • buba CZ  

                Taky jsem tankoval u ONO a v pohodě-do prvních větších mrazů.Nejdříve se zastavilo nezávislé topení a potom i motor.Od té doby tam už netankuju a letošní tuhé mrazy jsem přežil bez úhony a bez přidaných aditiv navíc.

                I když ojebat naftu a benzín můžou ojebat všude a existuje na to i spousta důkazů jen u těch benzíňáků to tak nějak není moc poznat.Maximálně se zmenší výkon a zvedne spotřeba.

                0 0
          • Georrge  

            tak jak psal buba a jeste nechat motor zahrat, nez vyrazis. Pripadne jet nezne, ne stylem nastartovat a vystrelit jak raketa, za sebou nechavajic cerny oblak sazi.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • oddie  

      Nevím, proč se pořád dokola papouškuje dvouhmotový setrvačník jako nějaký strašný problém, když dneska spojková sada v kompletu i s novým setrvačníkem stojí zlomek toho, co stála kdysi. Orig. sada spojky i se setrvákem LUK mě do mého auta stála nějakých 8 tis Kč, to je fakt strašná katastrofa.

      0 0
      • deekay  

        Opravdu i se setrvakem? Ne jenom s pritlacakem?

        Pokud jo, tak super cena.

        0 0
        • pepek  

          Sada přidej práci a jseš na dvaceti

          0 0
          • deekay  

            no prave

            0 0
          • oddie  

            Jasně, není nad to vybrat si nesmyslně dražšího prodejce, aby se tím dalo „argumentovat“. Jen na první zadání do googlu se to objednací číslo dá najít min. o 2tis levněji. Pokud oslovím osvědčené dodavatele, bude pod 10 naprosto v pohodě, a práce zdaleka 10 není.

            0 0
            • obda  

              Podívej, pokud auto nemáš jako koníčka a nevyznáš se v autech, jdeš prostě do obvyklého/nej­bližšího servisu, řekneš s čím máš problém, a vyjde tě to tak na tu dvacku. Pokud si díly koupíš sám a znáš super mechanika co je i celkem levný, tak je to o něčem jiném. Ale většina populace včetně mne patří do té první kategorie.

              0 0
              • oddie  

                Nechat si poskládat kolo od Scalara, nebo zaplest kola od Hnoje, či jen prostě jít do značkové prodejny Spešlu. Stejný rozdíl. Taky na to člověk nemusí být odborník.

                0 0
                • obda  

                  Kolik procent lidí jezdících na kole (jakémkoliv, i z Tesca, tedy velká část populace ČR) zná někoho jako Scalar nebo Hnoj? Stejně tak je to bohužel i s těma dobrýma servisama/mecha­nikama. Já jsem zatím na takového nenarazil :(

                  0 0
              • buba CZ  

                To máš úplnou pravdu.Nejlepší na tom je,že když znáš ty správný lidi tak se to dá celé udělat za 6 tis. a tím nemyslím žádný čorky.

                Kupoval jsem chladič na Audinku,původní cena 6,5 tis. a po všech slevách za 1600 kč.A já pořád kde berou ti prodejci a servisáci na ty baráky,bouráky,do­volený a drahý koníčky?!

                0 0
                • StuntJ  

                  No jo no, někde ti lidi musí vydělat. Ale když tím většina souhlasí, tak proč ne?

                  Mě jenom blbé žárovky do scootera stojí 850.- …

                  0 0
                  • buba CZ  

                    Taky jsem jednou koupil H4 v značkovým servisu za 350 bez práce a když jsem si jí měnil sám tak koukám,že to byla žárovka od firmy Autolampe kterou prodávají na každé pumpě za 80 Kč a v každém supermarketu za 49 kč.Už se mi chce zase zvracet!

                    0 0
                    • StuntJ  

                      Jo já mám bohužel smůlu, že mám Japonský skútr a mám tam žárovky běžné v Japonsku, u nás ne. Takže jedině, kde se dají sehnat je je origo Honda a ty stojí okolo 800,–Kč. Je to zajímavé, když kupujeme žárovky do auta okolo 30,–Kč …

                      Asi budu muset jet do Japonska na dovolenou a vzít pár žárovek :o). By se na tom dalo i něco vydělat

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Jo, ale tak to je skoro u všeho, i u kol. Jak na tom je nápis (Honda+jakékoli jiné i cyklistické alternativy) platíš za značku jak mourovatej, když jsem měl Nissana protrhl se mi ten měkčí plast na klíčkách na dálkáči, šel jsem pro novej, cena 200kč, jen za ten plastovej mrzák, dost mě to pobavilo. Ale je na něm nápis Nissan no :-) Jinak je dost věcí které se dají sehnat jinde, je dost možný, že na tý žárovce bude někde číslo, tak ho zkus opsat do googlu a je jistá nepatrná možnost, že ti to najde někoho levnějšího, zažil jsem takový cenový rozdíl, že se to vyplatí i s poštovným. Nejvíc teď asi se známým a gumičkou co funguje jako tryska do úpravny vody, originál něco přes 600, alternativa okolo 40, je to přitom jen gumová podložka asi tři milimetry tlustá d-3,6mm D-8mm :-) Docela rachot ne?

                        0 0
    • Necris  

      Otcova nejstarší (firemní užívání !!!) octavie má dnes najeto přes 340 tisíc km. Kromě pravidelných servisních prohlídek zatím bez výměny turbodmychadla, spotřeba pořád stejná jako za stara. Jediná závada byly zadní tlumiče, které šli už na výměnu. Asi dvakrát se nad rámec měnili gumičky u silentbloků a měnil se setrvačník. To byla jediná nadstandardní oprava za celých 350 tisíc na celém autě, potažmo motoru. Na 350 tisíc km to tedy stálo cca 20 tisíc Kč na opravách navíc. Může si člověk přát lepší auto ?

      1.9 TDI 66 kW 2005 Combi. Podnikatelská klasika. Schválně do kolika km vydrží než se nevyplatí ji provozovat.

      0 0
    • Georrge  

      naftu patří do traktoru, plyn do trouby

      0 0
      •  

        Konečně někdo s rozumným názorem na (nejenom) koncernové motory… ;-))

        Tak tak, nafta patří do kamen a plyn do trouby…

        0 0
        • Alibaba  

          Tak tak, nafta patří do kamen a plyn do trouby a člověk do jeskyně!

          Zpátky na kola chlapci, zpátky na kola!!

          0 0
          • Georrge  

            tak já beru že i diesely prochází vývojem, jen to není moc poznat. A živit slepou vývojovou větěv nemá moc cenu :)

            0 0
            • Alibaba  

              Mě tedy leckterý slepý větve dost bavěj. Zejména připočítá-li se spolehlivost a účinnost. Za každou cenu jít s vývojem je pak lecky spíš „za vysokou cenu“ a to nejen finanční…

              0 0
              • Georrge  

                spolehlivost je velmi závislá na způsobu jakým se s tím jezdí, nafta tedy umí být spolehlivější a víc vydrží (dálkové kamiony) ale taky se umí rozesrat během pár desítek tisíc kilometrů u nějakého cucáka. Je tedy víc náchylná na způsob použití, což nevím jestli nazvat lepší spolehlivostí.

                Účinnost je lepší díky turbu, benzín s turbem sice pořád není tak dobrý, ale dost se blíží. A není to všechno jen o spotřebě a spolehlivosti při předepsaném zacházení…

                0 0
                • Alibaba  

                  Tak „odjakživa“ tu byly tábory naftařů a benzíňáků, mě nevadí ani jedna technologie, i když nejraděj mám skutečně tu dvoukolou bezmotorovou ;)

                  0 0
          •  

            Tak to je asi vůbec nejrozumnější názor v tomto vlákně… Zpátky na kola! :-))

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Alibaba  

      OI 81 KW 180000 bez problému – ukradena

      OI 96 kW 160000 bez problému – prodána

      OII 103kW 130000 bez problému (jen víc žere i olej + houká turbo)

      Za mě vřele doporučuji! Ovšem bacha na auta z Itálie – brácha si koupil OII 74kW automat a samá potíž (motor vpoho).

      0 0
      • jIrI___  

        Když už jsi to tu nakousl, tak bych se chtěl zeptat místních znalců, jestli je normální brutální pískání turba u 1,9 TDI 77 kW. Když má člověk otevřené okno a zrychluje nebo jede do kopce, tak slyší jen piskot, nic jiného.

        0 0
      •  

        Hehe, kámoš zase pořídil G IV benzin 1.6 z Itálie a zesralo se na něm postupně snad už všechno :D

        0 0
      • kali222  

        a OII ma uz automat jako tiptronic, nebo klasika? doma mame jen manualni OII. by me celkem zajimalo, co ty jejich prevodovky automaticky vydrzej. :)

        0 0
    • StuntJ  

      kamoš má 55kW řechtačku a krom repase turba nic významného …

      Jen ty zimní starty jsou vcelku síla :o)

      0 0
      •  

        Tak jestli má najeto 10k, tak to chápu :D Důležitý napsat jak dlouho nic významnýho :)

        0 0
        • StuntJ  

          Koukám, nějak zmatený můj příspěvek samo je to 66kW a měla okolo 300 000km … sem už asi toho spal

          0 0
          •  

            55kW jsou taky, proto to mate. Jsou to 1.6 TDIčka s CR

            0 0
            • Kubas.1  

              Jeli ste někdo tady v těch malých dieslech? 1.6 u koncernu, Ford má tuším i 1.4 TDCi…jak to jede?

              0 0
              • Alibaba  

                Do města pohoda, jak se chceš na okrskách nebo na dálníci rozjet, je s deklarovanou spotřebou ámen! To jsou motory do „malých vozů“…

                0 0
                • hony007  

                  Na dálnici to začne vyrábět naftu ne? :-)

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Ty zelený prej rovnou fritovací olej. Takže piknik se sníženými náklady je zaručen!

                    0 0
              • xshreck  

                1,4tdi ve fabii. Nalétal jsem 1700km a douáfm že už mě do toho nikdo nikdy neposadí .-) (ZETOR, vibrace šly do pedálů, po dálnici za trest)

                kousek jsem se svezl i v nisanu quasquai (spolujezdec skoro kousal palubovku, na ty ostré brzdy bych si zbykal dlouho :D ). Nějaká 1,6, to jelo dost slušně. Akorát auto odporný.

                Pak a pak nějaké ty 1,9. Passat s PD mě moc nenadchnul. Přišlo mi to trošku línější, staré 1,9 v oktávce mě zaujalo o dost víc (proto jsem si ho asi i pořídil :D ). Navíc spotřeba o litr větší. dolů to nechtělo ani za boha. Tfuj

                A nejlepší staré 1,9D :D traktorkyyyy

                0 0
                • Kubas.1  

                  takže podle tebe třeba starý 1.9 SDI jede líp jak nový 1.4 TDI?

                  0 0
                  •  

                    Já bych moc nesrovnával, SDIčko je čtyřválec atmosféra (plošší krouťák, i když malej), úspornej a vydrží až do smrti.

                    1.4 TDI jsou naopak přeplňovaný tříválce, nejede to ani za boha, klepe a je to (i díky PDčku) hnusně hlučný

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      S tim že ta 1.4 TDIčko nejede nemůžu souhlasit :D kámoš to měl, bylo to načipovaný a jezdilo to vcelku pěkně…ale je pravda že je to strašný…pravidelně mi z toho dunění vevnitř zaléhalo v uších…

                      0 0
                      •  

                        to o tom načipování je důležitý :) a taky v jakým to měl autě

                        0 0
                • Martyss  

                  Měl jsem kdysi na chvíli půjčenou Fabii I s 1.4TDI. Shrnuto – vibrace, dunění, do 1200 ot. nic, od 1500 ot. do cca 2500–3000 ot. slušný zátah, dále pak vadnutí, pro předjíždění velmi nevhodná charakteristika. Spotřeba i při ostřejší stylu jízdy velmi slušná. Na druhé či třetí auto do rodiny to jelo velmi slušně a spotřeba také ok, ale cenu, kterou chtěla škodovka tenkrát na nový kus, to mohl koupit někdo maximálně do firmy, domů nikdo soudný. Samozřejmě tahle motorizace je velmi nevhodná do města..

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse