• Necris

    Pochvaloval jsem si na kole převody. V obchodě jsem vypustil z pusy, že mi bude trojpřevodník 44/33/24×10 dokonale vyhovovat, protože 44 zubů na 29" rozhodně na asfaltu často využiji (již vyzkoušeno po celou minulou sezonu). A zbytek je taky hezky odstupňovaný, přesně mi to sedne.

    Prodavač mi ale sdělil, že neví, čím je tohle zajímavé. Doslova si odfrkl ! Prý by to bylo zajímavé, kdyby tam byl dvojpřevodník. Tak jsem se jak googlovat a informovat. „Dvojáky“ se dělají většinou s dost divným rozsahem, třeba 26–38 zubů a vzadu jen jeden pastorek navíc.

    Tedy dedukuji, že dvojpřevodník přinese:

    1. Menší = pro mě horší rozsah převodů.
    2. Povětšinou člověk přichází právě o ty nejrychlejší převody,

    které z kopce nebo i po rovině prostě musí chybět.

    1. Lépe seříditelné řazení vpředu.
    2. Nějakou gramovou úsporu (pche !).

    V čem se mýlím ? Co mi jako jezdci přinese dvojpřevodník ? Jezdím 29" MTB a na silnice s ní vjedu při svých toulkách opravdu často.

    0 0
    • McBlacky  

      jezdíš často převod 44/11 na 29" ?

      celý to je o tom, že sleduješ co jezdíš a pak si podle toho dokážeš vybrat 2*10 řešení. Nebo si prostě zvykneš na to co si koupíš. Má to svoje pro a proti, ale největší přínos má 2*10 pro ostré závodění na hraně, kdy méně řazení na pile=méně možností pro pád řetězu.

      pro hobíky tato největší přednost je o dost menší

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1 za razeni pil.

        Jinak na 29" prevod 44×11 je prevod pro zbytecne rychlosti-tedy pro mne nezajinavy. Tusim ze jsme ho zaradil jenom pri stelovani hazky:)

        0 0
        • Martin  

          +1 za 44×11 na 29er

          proto mám v plánu desítkové kliky 42/32/24

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ono i 42×11 neni o moc lepsi…to teda vozim jak, ne tech 44×11. jako ten prevod po rovince souravym tempem uslapes, ale ja se uz pres dva roky snazim spise tocit nohama nekde kolem 80rpm protze mne pak neboli kolena…

            0 0
            • Martin  

              já běžně končím na 44×14, těžší dávám hodně sporadicky, buď při zmíněném šouravém tempu nebo v prudších asfaltových sjezdech

              0 0
              • Smazaný účet  

                To je to…sourave tempo mam akorat kdyz jezdim s brasnama a to mam kolo +25Kg, takze byhc to stejne tahal horko-tezko…ve sjezdech uz neslapu, vetsinou proto ze se mi nechce.

                teda jedna vyjimka by vlastne byla. Kdyz jsme jeli podel labe a u Decina jsme se vyskrabali na nejaky vysoky kopec k benzince-padlo tam pivko, tak cestou dolu i s brasnama jsem vyslapal cca 70Km/h…dobre, prevod 42×12(predposledni, posledni jsem mel zablokovany bo by mi retez drhnul o srouby nosice).

                0 0
        • kubad  

          souhlas, na 29" prevod 44/12 radim opravdu minimalne a klidne bych se bez nej obesel, planuju prechod na 42

          0 0
      • Necris  

        Jezdím docela dost silově. 44×10 samozřejmě zařadím jenom z kopce. 44×9 už ale po rovině zařadím poměrně často.

        A šlapat 44×8 mi i tak přijde lepší než to rvát 34(resp. teď 33)x9. Prostě si to bez toho nedokážu představit.

        A ono řazení na hraně, to mi opravdu nevadí. Jezdím amatérsky a i v těch největších prasárnách mě minulou sezonu spadl řetěz asi 2× ? Takže neřeším …

        0 0
        • Smazaný účet  

          8z pastorek..hele­mese:)

          0 0
          • Martin  

            to je nějaký super prototyp od saxofona :D

            0 0
        • Martin  

          pro zajímavost – při jaké rychlosti dáváš těch 44×12? (předposlední kvalt)?

          0 0
        • Necris  

          8 není počet zubů, ale pořadí toho kvaltu. Vzadu byla klasická 11–36. Omlouvám se, jsem zvyklej nevím proč to psát takhle blbě. Vpředu počet zubů, vzadu pořadí.

          0 0
          • Vilém  

            Takhle blbe to prijde akorast tobe. Jak maji ostatni vedet, jak mas odstupnovanou kazetu?

            0 0
    • Singlespeed  

      Neumíš šlapat. Šlapeš extra malou frekvencí jako většina netrénovaných cyklistů. Třeba trochu zrychlit a nohy roztočit. Převod 44/11 na 29-tce odpovídá převodu 53/12 na silničním kole, což je docela mazec. To ani hodně vyšvihaní silničáři moc nejezdí :-) Pro běžného cyklistu stačí na 29-er velká placka 38 až 40 zubů (odpovídá to 42–44 zubům na běžné 26-tce). Takže třeba sramáckých 38/24 by mohlo být vhodných. Jen tak pro zajímavost, tréninky s prestižákama na silničním kole jezdím často jen s jednoplackou 42 zubů ;-)

      0 0
      • Necris  

        Jestli šlapu špatně, to budou muset asi posoudit druzí. Každopádně si rád stoupnu do pedálů a silově „Držím“ tu menší frekvenci. To jsem dělal fakticky často. Z nějakého důvodu mi přijde/přišlo, že pak jedu mnohem rychleji a efektivněji, proto jsem takto jezdil.

        0 0
        • Martin  

          mi to kdysi přišlo taky v pohodě, jet jak podtočený hárlej. jenže pak mi kamoš závoďák promluvil do duše, zjebal mě za špatný štýlo, já během roku zkusil přejít na vyšší frekvenci a hele ho, ono to jede rychlejc :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Presne tak. Postupen zjistis, ze kdyz uz dochazi sila, zak podradis, roztocis to na 90rpm a jeste chvili vydrzis v haku…vetsinou tak akorat aby ses prositej dovezl na zahradku a dal si pivecko:)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Dulezite je jak se pri jizde citis. Ja ti jenom napisu za sebe, ze pri silovem slapani mne zacnou brzo bolet kolena. Dostavaj vetsi zahul, protoze na ne pusobis v dlouhych intervalech velkou silou. Pro vetsinu lidi, kteri moc nejezdi je silove slapani pocitove lepsi, protoze nemav vytrenovanou motoriku nohou a pri vyssich rychlostech slapani jim nohy uskakujou z pedalu. Pri vyssi kadenci se take daleko ve vetsi mire projevu spatne nastaveny posez na kole-vyska sedla-vice si to soupe zadek po sedle a pak vice boli.

          0 0
          • Necris  

            Určitě se nad svou technikou jízdy zamyslím. A až se mi dostane do rukou nové kolo, budu na tom pracovat a jízdu na větší frekvenci si vyzkouším. Jsem v tomhle mládě, pod nohama mi trpěla jen jedna 29" a to ještě nevalné ceny a kvality (relativně) …

            Jen dodám:

            1. S posedem jsem si docela vyhrál, až jsem si říkal že to strašně moc

            přeměřuji. Koleno na střed osy pedálu, 170 stupňů v koleni při dolní úvrati .. atd atd … ;)

            1. V nášlapech jsem si připadal že jako jeden z mála jezdím s nohama

            rovně. Hodně lidí v nášlapech jezdí jako kachny, prostě kolena buď moc ven nebo moc dovnitř.

            1. Kolena mě nikdy neboleli
            2. Je pravda že toto jsem praktikoval hlavně při krátkých intenzivních

            výletech ! Tj taková moje klasika – 40 km totál, 20 km tam 20 zpět

            v maximálním pro mě možném tempu. Byl jsem potom jako zbitý. Když jsem

            jel delší trasy, šlapal jsem spíš frekvenčně.

            0 0
    • Toutou  

      Helejte, když už se to tady řeší. V těch číslech zubů mám trošku bordel, ale jednoduše – můžu si (hypoteticky) 2×10 postavit tak, aby mi malá placka a největší pastorek na kazetě zůstaly stejné? Tedy ve stejném převodu? Směrem do rychlosti by mi nevadilo o něco přijít, ale ten nejpomalejší prostě na spoustu míst potřebuju bezpodmínečně.

      A po pravdě ani nechápu jak ty místa může někdo projet i jenom o moje dva převody navíc.

      0 0
      • Necris  

        No co tak koukám, největší pastorek je většinou stejný, tj. 11 ;) Ale převodník nebývá 22/24, ale 26. Jaký je v tom v praxi rozdíl, to těžko říct.

        Viz třeba http://www.gtbicycles.cz/…-sensor9rpro

        GT má třeba Zaskara na trojpřevodníku, který má největší talíř 38z. :(

        0 0
        • Singlespeed  

          38 zubů by ti mohlo stačit. Dokonce to stačilo Jardovi Kulhavému k titulu mistra světa v XC a vicemistra světa v maratonu a ten to s 38 zuby valí trochu jinačí rychlostí než drtivá většina bikerů ;-)

          0 0
          • Carloss  

            vzhledem k tomu jak často škrtám 38čkou o šutry, tak bych 44 měnil hodně často..:) špatnou techniku jest třeba dohámět nadšením..:D

            0 0
            • Necris  

              Asi jsem jenom nezkušenej moula, ale abych se zasekl prostředkem kola na kameni, to se mi nestalo ;) Hlavně abys takhle nezůstal někde viset :D

              0 0
              • Toutou  

                Tak takhle jsem už rozdrtil jeden zub na pile :/

                Jinak větší prdel je to na kmeni, tam se regulérně zakousneš a s SPD je to hned větší sranda :)

                0 0
          • Smazaný účet  

            38 jsme zkousel. V kombinaci s 11–34z kazetou to do hor moc nebylo-nemam silu abych to na veliky pile utocil a pritom nemel nejvetsi pastorek-tj mel jeste rezervu kam podradit. V kombinaci s 22z malou plackou to prinaselo strasne caste razeni na pile. Takze tohle ne.

            Ted jsme jezdil 36/22. Trochu lepsi, ale ne o moc. Na pristi rok prejdu na 34/24(22) a uvidim. Mohlo by to byt lepsi. Kdyz je nejaky presun, tak tech 30Km/h vytocim a vice na AM fullu neplanuju:)

            0 0
    • se-se  

      já mám na fullu 9ti kazetu 12–36 a trojku 21–32–48. To vše na základě svých předchozích zkušeností s tím, že mě někde chyběl převod. Využívám celý rozsah od 12/48 do 36/21. Tím chci řící, že nelze tvrdit striktně, že „něco musí stačit“. Je to individuelní a pokud nedělá problém tam ty převody mít, tak nevidím žádný důvod proč je nemít. Jak bych měl správně rychle šlapat nijak neřeším – šlapu jak se mě momentálně chce.

      0 0
      • nox159  

        :D ty uz jsi tu dlouho nebyl, jestli se nepletu tak ty tvrdis ze mas ty kola za X desitek tisic že? :D i kdyz je to vlastne stor na vyhozeni…

        0 0
        • se-se  

          jsem tu každý den. A kdybys četl, tak bys věděl že mám nového fulla 29". A ten mě složený z dílů vyšel podstatně dráž NEŽ „pár desítek tisíc“. Je to zajímavá informace postačující ti k nějaké ivektivě?

          0 0
    • Joseph de Sax  

      nech to koňům, ti mají větší hlavy…

      0 0
      • Necris  

        BIRELL říká něco o 80–100 šlápnutí za minutu. To je šlápnutí jednou nohou, nebo se počítá opsání celého kruhu, tedy šlápnutí oběma ? A skutečně se takto stále jezdí ? :D

        0 0
        • Ricci  

          pocita sa cela otocka

          0 0
        • JakeF  

          Jo, jezdí… V prudkejch výjezdech třeba i lehce pod 80 a na rovinkách, když se jede rychle, i přes 100, ale v zásadě to rozmezí kadence sedí.

          0 0
          • McBlacky  

            do stoupání teda se doporučuje spíš 65–75 (silnice), ale většina MTB švihařů to v čr stejně točí rychle i do kopců, protože tady vlastně žádný kopce nemáme :)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Casem zjistis ze to rychlejsi toceni nohama udela jizdu takovou prijemnejsi/sviz­nejsi. V kopcich si z toho moc hlavu nedelej. kdyz jsi rad ze jede(jak to mivam casto ja), tak vubec nevadi kdyz tocis pod 60rpm:)

          0 0
          • Necris  

            NO řekl bych že fyzicky na tom zas tak špatně nejsem, i když jako cyklista po jedné aktivní sezoně nejsem ještě vytrénovaný. Do kopce jsem se za sezonu zrychlil nehorázně, ale frekvence mi zůstala. Jen jsem přeřadil třeba o tři pastorky nahoru … Někde i o víc :D

            No každopádně budu se muset zaměřit i na techniku jízdy ;)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Podle toho co pises, tak po roztoceni noh budes pristi rok litat jako sileny:) Nicmene chvili to bude trvat nez si zvyknes tocit. Bajku zdar!

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.