• Eristt

    Dobrý den, jsem z velké části naprostý cyklistický amatér a tak mám pro Vás zkušené jezdce takovou odpočinkovou otázku. Mám kolo Kellys asi už rok a za tu dobu jsem zadní plášť obrousil tak, že na něm není ani stopa po jakémkoliv vzorku. Tento stav trvá již tak měsíc, což vedlo k tomu, že jsem svým okolím považován za sebevraha. Nevím, do jaké míry je to pravdivé, ale začíná mi vadit především vysoký valivý odpor, který taková pneumatika produkuje. A právě proto jsem se rozhodl se podívat po nějaké nové. Ale ejhle. Vybrat správný plášť je mnohem větší problém, než se dalo tušit. Proto bych se Vás rád zeptal, jaký plášť by jste doporučovali pro cyklistu, který jezdi v poměru mezi asfaltovou cestou/zpevněnou kamenitou cestou či hodně poničeným asfaltem/čistý terén v poměru 70/25/5. Další otázka směřuje k tomu, že přední pneumatika zatím svým vzhledem pneumatiku připomíná (rozuměj – je tam ještě náznak vzorku). Je žádoucí mít vždy obě pneumatiky stejné? Ještě poznámka, cena jedné pneumatiky by neměla přesáhnout více jak rozmezí kolem 400 až 500kč. Předem velice děkuji za Vaše odpovědi a doufám, že jsem nikoho svým hrubě amatérským přístupem neurazil. S přátelským pozdravem Eristt

    0 0
    • StuntJ  

      Jezdím podobně rozloženým tereném, ale spíše bych u mě dal 50% asfalt – 50% terén . A stímhle se dobře poperou pláště od firmy Schwalbe, konkrétně model Racing Ralph. Jsou to pohodové lehké pláště ( ve verzi kevlar). Které mají velice nízký valivý odpor na silnici a nezaleknou se ani rozbahněné polní cety, kde drží jak přibité.  Po cca 1200km zbývá tak +/- 70% ( beru ze zadního pláště) Vysoká odolno vůči defektům, od té doby co je mám jsem neměl jedinou ďuru v duši ( požívám MAxxis UltraLight). Za mě tedy Schwalbe Racing Ralph :o)

      0 0
      • jIrI___  

        Hoď mi pls link kde je mají za 400 – 500 Kč.

        0 0
        • Mr.Cookie  

          taky by mě to zajímalo =/

          0 0
        • StuntJ  

          Pokud se spokojí verzí bez kevlaru, tak na kupkolo je maj za 430 :o). Jsou to ty samé pláště, akorát o pár desítek gramů těžší

          0 0
          • jIrI___  

            Díky, drátové verze jsem si vůbec nevšiml :-X (taky vybírám plášť v téhle ceně).

            0 0
          • dedasurovec  

            taky mě před pár dny zaujaly, nevíš přesnou váhu u drátu?

            na stránkách schwalbe jsem váhu drátové verze nenašel:-)

            0 0
            • StuntJ  

              Kevlarová verze váží +/- 430g. U drátů jsem moc hmotnost neviděl, ale tipuji okolo 600g

              0 0
            • jIrI___  

              Ta váha by mě taky zajímala. Hledal jsem všude možně, ale bez úspěchu :-(. Víc jak 650 g by snad mít neměly.

              0 0
          • honza.biker  

            Myslim ze jina patka nebude jediny rozdil – vetsina plastu je s kevlarovou patkou z jine smesi nez ty s dratovou..

            0 0
            • jIrI___  

              Tak píšou tam, že je třísměsový, stejně jako kevlar. Taky se mi to ale moc nezdá. Že by jen kevlarová patka udělala tak velký cenový rozdíl?

              0 0
    • Rychlej turista  

      Evidentně ti nedělá problém jezdit na hladké gumě, ale to, co si o tom myslí lidi. Zřejmě patříš mezi pár vyvolených, pro které se vyrábí sjeté gumy už jako nové a mezi jejich absolutní špičku, co se jízdních vlastností a váhy týká patří Furious Fred 2,0. Cenově ovšem neodpovídá tvému požadavku, tak bych doporučil Continental Leder 2,1 v drátu za asi 350 Kč. FF i Leader se jezdí na obou kolech současně. Leader není tak komfortní, jako FF, ale do sucha je naprosto v pohodě a oproti FF zase není náchylný na defekty.

      Jinak s to, že sjetá guma má větší valivý odpor, samozřejmě není pravda. Je tomu přesně naopak.

      0 0
      • mates555  

        Leadera neznám,ale k tomu fredovi bych ještě přidal Twistera kámoš to má na kole a letí to taky pěkně…

        0 0
      • pepek  

        A co nejvíc nejlepší a (relativně) nejlacinější, miloučký Nano? Už se Ti omrzel?

        0 0
        • Wojtek  

          nana nebrat

          0 0
        • Rychlej turista  

          Nanoraptor je v pohodě, ale pro jeho ježdění je zbytečně moc terénní a pomalý. Ale určitě by to byla lepší volba, než RR. Z hlediska rychlosti zhruba stejné, ale výdrží je na tom NR určitě lépe, takže vyjde levněji.

          0 0
      • Eristt  

        Nedělá mi problém jezdit na zcela sjeté gumě, jediný důvod, proč chci změnu je předpoklad, že takto sjetá pneumatika má právě vyšší valivý odpor. Proto bych rád, aby jste mi prosím vysvětlil větu s nepravdou ohledně vyššího valivého odporu u sjeté pneumatiky.

        Můj selský rozum mi říká, že nesjetá pneumatika (fotografie č. 1) zabírá na asfaltu pouze „kolejnička“ uprostřed, zatím co sjetá pneumatika (fotografie č.2) díky tomu, že již nemá žádný vzorek, je v kontaktu svou větší částí a tím se – dle mého – odpor zvyšuje.

        Rád se nechám poučit a rozhodně se s Vámi nechci hádat.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Prostě to tak je. Vzorek valivý odpor zvětšuje a čím je vzorek vyšší a hrubší, tím je to horší. Proto jsou rychlé silniční pláště úplně hladké.

          0 0
          • pepek  

            Má pravdu, předsedo. Mnohý ojetý bikový plášť je v prostředku plochý, má širokou stykovou plochu a proto má větší odpor. Mám to spolehlivě ověřeno, bo mám malou momentovou přetižitelnost. Např. ojeté speedmaxy a Schwalbe Hurricane byly znatelně „odpornější“. To platí i pro nové pláště, které mají plochý profil jak motorka: např. pohroma našich dětí: Rubena

            0 0
        • Alibaba  

          Ta mechanika valivého odpotu je daleko složitější. Záleží na styčné ploše (šířka pneu a její vyklenutí, taky huštění) za předpokladu, že máš dvě stejně profilované, široké a stejně huštěné pneu, bude ta sjetá mít menší valivý odpor (u nesjeté kladou odpor výstupky vzorku).Pokud budeš mít však uprostřed sjetou pneu a navíc podhuštěnou, že budeš zabírat krom rozpláclého běhounu i bočním drapákem a budeš to srovnávat s na krev nahuštěnou novou vzorkovou pneu, kterou budeš valit jen po středu běhounu, dojdeš k jinému výsledku.

          Velice dobře patrný rozdíl mezi „sjetou“ a „nesjetou“ pneu je vidět v F1 (slick vs mokré).

          0 0
    • Hejdik  

      odpověď na tvou otázku je zde jsem přešel na kevlarouvou verzi,zak jsem s nima jezdil dva roky.Vynikající odvalování na tvrdém podkladu a dá se s nima jezdit i horším terénu.

      0 0
    • destr  

      Geax Mezcal ;-) v drátu kolem tří stovek, vybornej valivej odpor a kupodivu v terénu taky dostatečně dobrej.

      0 0
      • Charles2k  

        Geax Mezcal mám a to 2,1palce v kevlaru. Celkem spokojenost až na jednu věc, která je ve velkém kontrastu proti starým těžkým plášťům CST které jsem měl před tím – a to je na nich o dost delší brzdná dráha. Je to pravděpodobně vzorkem, ale i když jsem měl Mezcaly nové a na CST najeto cca 2,5 tis., tak brzdná dráha byla opravdu znatelně delší. Také mimo jiné díky tomu jsem měl loni úraz – neubrzdil jsem před zavřenou závorou. Možná než Geax Mezcal bych teď volil Geax Saguaro.

        0 0
        • Featherbed  

          Jestli nebrzdíš jako já v 10 letech – zamáčknout co nejvíc zadní brzdu a čekat, tak si myslim, že brzdnou dráhu ovlivňují mnohem víc brzdy než pláště…

          0 0
          • Wojtek  

            nene, na asfaltu máš o dost delší br. dráhu s drapákama, jak s hladkejma(teda pokud nechceš jít do smyku)

            vyzkoušeno

            0 0
            • drtyc  

              suchej? mokrej? leskle hladkej? profilovanej kaminkama?

              0 0
            • nox159  

              wojtku tim mi chces říct ze silnicka z nabušenýma galuskama zabrzdi lip nez nez bike z 2.5" hrubým DH pláštem (nafoukanzm tak na na pul) ?

              0 0
              • Wojtek  

                neřikam že silnicka,ale horák se stejně tlustejma gumama ale hladkejma jo

                a neřikej že ne, mám to vyzkoušené , když máš hrubý vzorek, tak to de rychlejc do smyku

                0 0
                • nox159  

                  jde o stejne plaste, akorat jeden je sjedy a druhy ne, nebo jsou to 2 odlisne plastě ?

                  0 0
                  • Wojtek  

                    aji s tím sjetým se to dá přirovnat,ale spíš třeba nějaký NN a nějaký slick

                    0 0
                    • nox159  

                      to je podle me blbost ale mysli si co chces podle me spis zalezi na smesi plaste a na tom jak je na foukany ;-)

                      plast z mekší smesi zabrzdí lip nez plast s tvrdou. A tak je to i s foukáním, když mas plast nabušený tak to brzdí huž nez kdyz je nafoukaný mín.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tohle je sice pravda, ale to s tím vzorkem taky. Tedy když budou dva pláště ze stejné směsi (nebo aspoň dost podobné), podobně široké a i podobně nafoukané, tak ten bez vzorku bude jak držet lépe v zatáčkách, tak i lépe brzit.

                        A konkrétně třeba Marathony Supreme 2,0 jsou na dobrém asfaltu (když bude rozbitý, tak už je to sporné) lepší (tedy jak v zatáčkách jak drží, tak při brždění) než RR i NN. A NN je na asfaltu horší než RR.

                        0 0
                        • nox159  

                          no s tema zatackama bych ti veril protoze treba u tech RR ten bocni vzorek celkem ujizdi.

                          jinak pokub by slo a obsolutne hladky asfalt a kdyby byly ty plaste stejne jak pises, tak by to tak asi mohlo byt. Kdyz je stejna smes a dotyka se zeme vetši plocha tak to bude brzdit lip no to je asi to jak si to myslel ne?

                          ale z vlastni zkušenosti: mam slicky ritchey 1,4 v dratu ( presne nevim co to je za model ) a v porovnani z RR brzdi a drží huř. A stejne kdyz jezdis po nasich cestach tak takovy asfalt ktery by vyhovoval tvoji teoriji moc casto nenajdes.

                          ale jo teoreticky pravdu mate, to priznávám ;-)

                            
                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To ale srovnáváš mnohem užší a ještě s tvrdší směsí, to jsou už extrémní rozdíly a tam bych si i bez testu v praxi vsadil na ty RR taky.

                            Jinak v praxi to platí rozhodně pro většinu asfaltu u nás (tedy žádná pouze toerie, ale ověřeno více než 1000km na asfaltu na všech těch pláštích), zas tak hrozné to s povrchem silnic není. Najezdil pro srovnání na všech těch pláštích i po asfaltu poměrně dost (na Supreme 2,0 jsem jezdil převážně asfalt a nejel necelé 2tis. km), na RR a NN sice jezdím převážně terén, ale zase na nich mám už hodně tisíc km, takže asfaltu z toho bude také dost včetně i pár převážně asfaltových akcí typu sjezd ze Sv. Jure v extrémním mokru). Ty Supreme jsou jen o trošku užší než RR a NN a směs mají také poměrně srovnatelnou směs (i když jsem jezdil ještě model 08, kde byla směs magic compound, 09 by už byly přímo totožné, ty jsou třísměsové nano compound ze stejných tří směsí jako současné RR a NN 09).

                            Na asfaltu bych minimálně v 90–95% případů vsadil na ty Supreme (těch 5–10% jsou ty situace extrémně rozbitých silnic, kde vzorek už výrazně pomůže).

                            A ještě je tady ta podmínka je vozit na podobné tlaky, Supreme jsem vozil jen o 5psi více než RR a protože mají o trošku menší objem, tak chováním to bylo podobné.

                            Ty Ritchey 1,4 jsi předpokládám (kromě toho, že jsou uzoučké a mají tvrdší směs) také i foukal na výrazně vyšší tlaky, ne?

                            A to celé srovnání píšu ve prospěch Supreme i přesto, že jsem se vrátil i na HT, se kterým jezdím dost asfaltu k RR (důvody jsou ale někde jinde a to že jsou UST, objemnější a tedy o něco pohodlnější a hlavně jezdím s HT teď i více do terénu než když jsem tam měl ty Supreme).

                            0 0
                            • nox159  

                              vím že to co jsem napsal srovnatelne neni ty ritchey maji o dost tvrdsi smes ( prave proto sem je kupoval protoze vydrzi hodne) , jen sem tim chtel naznačit z ceho sem cerpal kdyz sem psal to co sem psal, nikdy jsem nepotreboval silnicni plaste se stejnou smesi a sirkou jako plaste do terenu, proto byl muj usudek možná trochu zkresleny ;-)

                                 
                              0 0
    • Schoscha  

      Za sebe doporučuji Hutchinson Python

      0 0
    • Tyboo  

      jestli se nenápadně můžu přidat k dotazu. jezdím na těchto pláštích . ted sem si všiml té jejich hmotnosti a pokud RR váží 430g jedna tak tady můžu ušetřit půl kila valivé hmoty. má cenu do toho zainvestovat? nebo byste mi mohli poradit jiný plášť. ale žádný hardcore freeride.

      0 0
      • nox159  

        cus, urcite poznas dost velky rozdil , prechazel sem z plášťu co meli kolem 850g jeden ( takove ty no name plaste za 150,–)  na RR07 a byl to rozdil fakt pořádny kolo bylo najednou o dost živějsí ;-)

        ale jestli se ti to vyplati nemuzu posoudit, protoze nevim kde jezdis, jak moc a kolik mas penez že?

        pisni kde tak jezdis, bydlime ve stejnem meste, tvim jak to tu v okoli vypada, tak bych moh poradit ;-)

          
        0 0
        • Tyboo  

          hezkýý kopr:-D:-D mnoo tak ty pláště sou zatím docela nové ale jednou se určitě sjedou a ty RR sem měl možnost vyzkoušet minulý týden a držely pěkně v lese. jinak jezdím třeba v okolí bílé hory. od rozhledny směr štramberk sou pěkné sjezdíky. pak v okolí červeného kamene. tento týden tam bylo hodně bláta. a pak třeba javorník ale tam člověk skoro celou dobu jede po něčem zpevněném. ale ted v pátek jedu směr pustevny-martiňák tak se už těším na nějaké ty pěšiny:-) jinak bys mi mohl i napsat kde dál se tu v okolí dá pěkně zajezdit v přírodě. nebo nějaké tipy na singly, pěšiny a tak. do ted sem byl pěší turista tak ani nevím jaké možnosti na kolo tu sou

          0 0
          • nox159  

            Jako je toho tu celkem dost, jestli chceš čiste přírodu tak zkus libotín a od tama směr na nový jičín. Je to tam pěkné takove lesni cesty. Dá se tam jen tak najezdit klidne i 50 km aniž bys stejnou cestou 2× je tam toho fakt dost. Jinak směrem na bilou horu toho moc neni nej ten sjezdik na štramberk ten je fakt pekny. Pak ten červený kámen, tam je celkem dost tras ktere se daji jet myslim že primo na tabuli co je tam na horizontu u hajenky jsou 3 trasy ktere jsou celkem pekne. Jinak tam celkem rad jezdim tu „DH“ trat co si tam kluci postavili, jestli nevis kde tak u koupaliste smerem nahoru kolem husovy lipy je tam taková pekná cesticka ( raci to jezdim nahoru je to celekm dobre na techniku, dolu se to taky da v poho pokud jedes slusne a nejezdiš tam na ty skoky :D  ). a jak říkáš že ten javodník je jen asfalt tak zkus i jiné cesty co tam jsou vetšinou se neni kde ztratit tak zkoumej, a asi tak posledni o čem se zmíním jsou mustky ve frenštátu tam je taky par krasnych cesticek lesem a dojedes tam klidne i z javorniku.

            Doufám že jsem ti dal aspon nejakou inspiraci pro vylety, ale porád je tu plno míst kde se da zajet tak poradim jen: hledat, hledat, hledat ;-)

             
            0 0
            • Tyboo  

              páni díky moc. no tipů až až. javorník sem chtěl sjet po pěšinách ale žádné sem nenašel. pak na mapě teda už jo.  jinak s tím liboténem tě beru za slovo. to je celkem velká oblast. jooo já myslím že čím víc člověk bude jezdit tím častěji se dostane na nová místa. zatím sem toho na novým biku moc nenajezdil. ted sem se vrátil z deště na kole:-D

              0 0
      • roud  

        jestli jezdíš na tomhle klidně bych šel do furious fredů od schwalbe…

        0 0
        • nox159  

          myslis že pro něj bude cena/vydrž přijatelna?

          jinak uvazoval sem o nich že bych je vzal, protoze me zajíma co na nich „všichni“ vidi , a ty s nima mas jistě zkušenosti,  tak by me zajímalo kolik vydrží. Protože nemám na to, abych co 1000km kupovat nové pláště proto se ptam ;-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Hodně, opravdu hodně. Přední s NoTubes mi vydržel od loňské Jistebnické 24 až do Valašské 24, před níž jsem ho sundal. Nějakých 6 736 km bez defektu, který bych musel řešit jinak, než dofouknutím. Teď ho ještě dojíždím dohladka vzadu s 295 g FR duší.

            0 0
            • nox159  

              mluvis asi o bezdusové verzi že? Jak je na tom oproti tomu klasicka verze, nemam na bezdušáky ráfky a ani po nich zatím moc netoužím.  Přemýšlím o tom že bych ho dal jen dozadu( dopřeru bud rona nebo ralpha). Jakou bys volil šířku FF ? 2,0 nebo 2,25 diky

              0 0
              • roud  

                mě vydržel s přehledem přez 3000km

                0 0
              • jIrI___  

                Nejsem si moc jistý tím, jestli je FF to pravé ořechové pro místní kamenité terény. Abys pak nebyl zklamaný třeba „defektivostí“ (někde se ta nízká váha projevit musí) :)

                0 0
                • roud  

                  s fredem sem začal defektit až když byl hodně sjetej jinak nebyl problém…

                  0 0
                • nox159  

                  jako lidi nadávájí i na defekty u ralphu a ja na nich píchl jen jednou za 5000km a jeste je jezdim ;-)

                  0 0
              • Rychlej turista  

                Je to klasický dušový FF 2,0" jen s NoTubes vložkou v normálním ráfku. FF 2,25" jezdí Roud.

                0 0
                • nox159  

                  No jak to tak vidím až sjedu ty 4 ralphy co mam doma, tak vemu asi FF 2,0" a dám do něj klasickou duši. Uvidím jak to dopadne :D

                  jinak když už se tu o tom bavíme koulit ten plášt foukáš?

                  Neodsuzujte mě tady za to, ale ja foukám všechny plášte tak 5psi pod jejich maximálku. Ale jezdí se mi tak dobre, zvykl sem si na to a nemám s tím žadne problémy.

                  0 0
                  • roud  

                    myslels asi 5 barů myslim že rychlej turista nefouká o moc míň já sem na tom stejně…

                    0 0
                    • nox159  

                      abych to líp podal -  na plasti (RR08) mam primo psane – tlak : min 35psi – max 55 psi  tak foukám něco mezi 50–53psi  ( jinak když beres bary tak 55psi jsou myslim 4 bary )

                      FF maji asi vyššsí limit pro foukání. Kdybych dal do tech svojich RR tlak 5 barů tak by se nejspíš  nic nestalo, ale raději se drzím doporučení výrobce.

                      0 0
                      • roud  

                        ve verzi 2.0 maj min tlak 2,5 a max 5barů  ve verzi 2,25 maj min 2 a max 4,5barů oboje foukám kolem 4 barů pokud plánuju jet na silnici klidně tam vrazim maximální tlak pak letěj jak raketa…

                        0 0
                        • nox159  

                          jinak sem si vsiml ze mas na kolech v profilu FF na předním i zadním kole. tak by me jeste zajimalo jak drzí ten přední? Když mi lítá zadek tak mi to nevadí, ale ve předu mam rači kdyz to slusně drzí.

                          0 0
                          • roud  

                            mno hlavně si ujasni na co to chceš je to na lítání po zpevněnejch cestách a lehkym terénu tam neni co řešit a drží to jak přibitý i když zrakvit se dá na všem peklo je to s nima na písku to je snad lepší kolo hodit na záda co se týče bláta atd dá se s tim jezdit jezdim fredy celorok ale nečekej zázraky ( hlavně si uvědomit k čemu ten plášť je a nestěžovat si že nedrží jak přibitej na šutrech atd.)

                            0 0
                            • nox159  

                              přesne jak píšeš rád bych ho na zpevněné cesty a lehčí terén. rád bych na něm zkusil i nějaký ten závod ( jasne ze nejaký technicky lehčí) jak to tak vidím tak zatím ( možná až príští sezonu)  koupím jen jeden na zadek a jestli budu spokojeny zkusím jeste druhy dopředu.

                              jinak moc dekuju za rady a nazory na vec ;-)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Na krátké rychlé XC bych ho nedoporučoval, ten plášt by to nemusel rozdýchat. Ale na nějakém delším maratónu, kde není moc šutrů a který se jede v klidu jeho přednosti oceníš. Co se týče bláta, tak vsedě s ním vyjedeš o maličko víc, než s drapákem vestoje.

                                0 0
                                • nox159  

                                  tak tim co si tedka napsal si me trošičku odradil, protoze na delsi jak 30–40km zavody nejak jeste nemam, mam radeji rychle kratke trate tak tedka vaham.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Protože tyto krátké a rychlé divočiny je jedou nakrev a na hraně možností jezdce i kola a k plášťům tím pádem dost nešetrně.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      no to mas pravdu. Tak sem zas tam, kde sem byl…  chcu zkusit neco „lepsiho“ nez ralph a zas nic :(

                                      0 0
                                    • roud  

                                      zas tolik bych se toho nebál byl sem s nima i na půl maratonu i na nakym XC a pláště by jeli s jezdcem už je to horší :O)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        no uz to neresím, proste jak sjedu ty co tedka mam tak si jeden koupim a uvidim jak mi padnou( kazdy jezdi jinak, ma jinou techniku a je jinak tezky, takze kazdemuvyhovuje neco jineho ) . kdyz mi vyhovovat nebudou tak si je necham jen na treninky nebo je dam holce ktera jezdi prevazne asfalt ;-)

                                         
                                        0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Nejde o to, že by ty pláště nejely, ale že by nemusely vydržet. Vidím to sám, když jedu nějaký závod - vždycky mívám defekty zkraje závodu, když ještě jedu trošku svižněji a nic moc neřeším. Při normálním ježdění defekty prakticky nemám vůbec. A XC se jede na doraz, tam není čas pláště šetřit. Tohle jsem měl na mysli. Když by plášť vydržel, tak určitě velké plus, ale obávám se, že by to byla loterie.

                                        0 0
                                        • roud  

                                          mám pocit že kolega neni až takovej závodník aby tohle musel extra řešit…

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            V tom případě nic lepšího, než Furious Fred nenajde :-)

                                            0 0
                                          • nox159  

                                            jen pro predstavu na zavodech dojiždím tak v první desetině ze všech ucastniku, casove je to cca 13–17 min za prvnim (absolutni poradi)  na trase do 40 km.

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Na to nemusíš být žádný závodník, stačí když chceš sjezdy trošku pustit a ani to nemusí být nic vyloženě agresivnějšího.

                                            Před 14 dny jsme takhle jeli s Kralického Sněžníku směrem na Polskou stranu. A teď nemám na mysli ten horní technický místy hodně těžký úsek po zelené s šutry (tam to samozřejmě není nic pro FF), ale cyklotrasu, která vede v Polsku blízko podél hranice směrem na Jodlow a to spodní polovinu. Je tam pěkná široká cesta s tvrdým podkladem, která nemá moc zatáček a je poměrně prudká (odhad z gpsky je že to je souvisle 14% několik kilometrů). Směrem dolu to tedy opravdu jelo, místy přes 60km/h (a brzdily to občasné zatáčky). A v tomto sjezdu kamarád prorazil (a to ne že by cvaknul, ale prostě přímo prorval běhoun možná o nějaký mini kamínek nebo mini klacík, o co jsme nenašli a žádné větší překážky typu šutry a klacky na cestě nikde nebyly) Smart Sam alpencross verzi a to ještě jel na fullu. A ta cesta byla opravdu pohodová, na HT tam jel další úplně stejně rychle a neujížděli jsme mu, cesta nebyla rozbitá.

                                            Já bych tohle nazval typickou pěknou cestou na kterou by snad tedy měl být FF cílen, ale abych se pak bál na něm jakýkoliv sjezd trošku pustit a vše jezdil opatrně pomalinku. Když takhle šla prorazit alpencross verze Smart Samu (která je výrazně odolnější než obyč verze Smart Samu), nechtěl bych vidět, co v takovém sjezdu budou dělat FF.

                                            Je jasné, že na závodě když se s tím počítá, tak sjezdy se pojedou opatrněji a pomaleji (tím se zas tak moc neztratí) a získá se díky menšímu valivému odporu jinde.

                                            0 0
                                            • roud  

                                              Řek bych že tohle nevypovídá vůbec o ničem prostě smůla a může se ti to stát s jakymkoliv pláštěm…

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Stát se to může s každým pláštěm, s tím souhlasím. Ovšem čím odolnější plášť, tím je menší šance, že se to stane a stávat se to bude méně často. Taky jsem chtěl pouze demostrovat, že i mnohem odolnější plášť lze prorazit i na pohodové cestě při trošku větší rychlosti.

                                                Objektivnější srovnání odolnosti je možné brát třeba dle měření Bike magazinu, kde mají docela dobré oba testy odolnsti, které dělají (jeden je propíchnutí, druhý prorvaknutí). A tady FF je na tom dost drasticky, mnohem hůře i než obyčejná verze RR (že dopadne hůře bylo jasné, ale že o tolik…).

                                                0 0
                                        • nox159  

                                          Jasne pochopil jsem co jsi tim myslel, na druhou stranu za tu dobu co trochu vic jezdim sel pichl jen 2× ( jednou z vlastni blbosti)  za cca 12000 a to tedka ralph na kterem jezdim ma mín jak milimetr vzorku :D  Ale jezdi se mi na nem super a nemam problemy, proto sem chtel zkusit ten FF, treba v poho vydrzí a moje zavodni tempo a styl jizdy.

                                           
                                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To máš jednoduché, prostě bude držet o trošku hůře než RR. A on ani ten RR na předním není žádný zázrak.

                            0 0
                  • Rychlej turista  

                    Teď, co jezdím NoTubes, tak dozadu dávám 2,8 a dopředu 2,5. Na rychlosti moc neztratím, ale vlastnosti pláště v terénu se hodně změní k lepšímu. Prvních pár hodin jsem s nima jel Valašskou 24 a trošku jsem se tam o tom rozepsal. Je to prostě plášť, který má obrovské přednosti, ale taky značná omezení a je třeba k němu tak přistupovat.

                    0 0
                    • nox159  

                      dik za odkaz aspon mam co čist ;-)

                      0 0
                      • siafu  

                        tak místo RR můžeš ještě vyzkoušet Karmy od Kendy. Zkušenost s RR08 už nemám, ale Karmy mi vyhovují víc než předchozí verze RR07. Takže to by byla taková alternativa k těm RR.

                        Jinak po většinu sezóny jezdím vpředu Karma 2.0 a vzadu Furious Fred 2.0 – vše nejvyšší kevlarové verze. No možná to na kole vypadá trochu divně – aspoň takový byl první dojem :) ale tato kombinace mi vcelku vyhovuje a zatím si netroufám nasadit FF i na přední kolo. Vzhledem k lehčím ráfkům 370 g se snažím foukat do 45 psi, při používání vyšších tlaků mi už praskl zadní ráfek (jen UFO rim), ale ani ráfky ZTR vyšší tlaky aspoň podle doporučení výrobce nesnesou.

                        FF tedy ok, ale pro mě je to plášť pro povrch s pevným podkladem, pokud se s kolem dostanu trochu do blata, tak zatímco přední Karma vcelku jede, tak FF postup vpřed začne brzdit…

                        0 0
                        • nox159  

                          tak podle me jsou na tom RR08 lip než 07, a ta karma nevypada vubec špatne ( uz sem se na ni kdysi dival ) ale tedka hledám něco rychlejšího než RR a to myslim že ta karma nebude.

                           
                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak ono taky rychlejší než RR není kromě FF v podstatě nic. Pláště jako Race King nepočítám, ty řadím do karegorie stejně rychlé jako RR (tedy nepočítám je do rychlejších (rozdíly v desetinách watů z testu jsou nepodstatné). Těch na stejné úrovni jako RR by se našlo více.

                            0 0
                            • nox159  

                              moh bys mi prozradit jake plaste by to byly? jako z RR sem celkem spokojený,ale v téhle „skupine“ pláštů mam zatim vyzkoušené jen je ( 07 a 08).  Pred nima jdem jezdil zatim jen same noname za 200,– takže opravdu nemám s čim srovnávat.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Znovu odkaz na tabulku, který už jsem dával několikrát. Nebo tady ta samá tabulka už seřazené dle valivého odporu (pozor na to, že dost těch nejlepších hodnot je bez duší).

                                0 0
                                • nox159  

                                  diky moc, zatim sem to jen tak lehce proletěl a vidim přeba že ralphy v 2,25" maji menší valivý odpor nez v 2,10. ( teda jestli to dobre chapu ) no ale to asi nebude znamenat že 2,25 pojedou lip ne? jako jsou širší, težší..... podle ceho se tam mam teda řídit? nebo si proste jen  „zprumerovat ty hodnoty “?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Hlavně se koukej na ročník testovaného pláště (dle datumu konkrétního testu). Současná verze vzorku tam ve 2,1 vůbec testovaná nebyla.

                                    Ona může být změna i pro model 09, který jsem zatím v testu neviděl (nevim jestli nevyšel nový test, v pdfkách to vychází se zpožděním), valivý odpor mohl jít nepatrně dolu (dle pocitů u NN jsem ale rozdíl nepoznal, tam došlo pro 09 ke stejné změně směsi jako u RR).

                                    Šířka plášťů a její vliv na rychlost pláště pro různý typ terénu se tu už taky mnohokrát řešilo. Znovu zopakuje odkaz na test, který to celé dobře objasňuje.

                                    Rozdíl konkrétně jak pojede 2,1 RR x 2,25 RR bude zcela minimální a téměř zanedbatelná. Tady budou hlavní rozdíly v tom, že širší plášť je možné foukat na nižší tlaky bez rizika procvakávání a v tom, že širší plášť v terénu lépe drží (až na některé specifické situace jako některé typy bahna, kde může být lepší užší). Dušové Schwalbe jsou dost podvyživené (jsou užší než by být měly), takže bych volil rozhodně 2,25tky.

                                    0 0
      • obda  

        Tyhle Schwalbe Land Cruiser se mi válí doma taky, byly na Supovi :( Po pár km jsem je přezul. Teď nevím, jak se jich zbavit – vyhodit je nehcu, nové stojí něco pod tři kila. Ale neznám nikoho, kdo neřeší váhu pláště a na druhou stranu ocení puncture protection. To je tak na ježdění s brašnama po hodně rozbitých polňačkách a lesních cestách. Že bych je zkusil dát za 150 na cyklobazar?

        0 0
    • Luk02  

      Ahoj,

       

      doporučil bych asi:

      1)Kendy Karma 2.0 drát do 500 kč se v poho vejdeš…super rychlej univezální plášť

      2)IRC MYTHOS Kevlar 2.0 osvědčenej plášť, nebojí se ani většího terénu a přesto super jede. S cenou se taky vejdeš.

      3)Ritchey ExcaVader kevlar 1.9 Poměrně slušnej universá. Dobrá cena

      Jinak RR, je taky super, nějakej contík bude taky OK.

       
      0 0
    • Tyboo  

      píšete tady o pláštích FF. koukám že váží 300g a že to sou závodní pláště. mají cenu i pro hobbíka? vydrží? nebo kvůli váze hodně defektí? chci totiž nějaké lehké rychlé pláště co mě podrží v terénu a i na cestě mě nebudou moc brzdit a aby teda vydržely a nemusely se co 2 měsíce měnit. takže nevím jestli FF nebo RR..

      0 0
    • Wojtek  

      bude toto dobrý plášť na zadní kolo do mokra?

      0 0
    • pete_ax  

      Premyslim, ze bych prdnul na bajk (AMko) tyto dva plaste – predek Syncros Point´n Chute 2.35, zadek Conti MountainKing 2.2 Protection. Co myslite, jezdi(l) nekdo ten Syncros? Ted mam Schwalbe Smart Sam a zadni pomalu dosluhuje, alespon podle poctu defektu v tomto roce…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.