• BikosNikos

    Zdarec bikeri, mam jen par dotazu orientacnich.

    Byl jsem v servisu a byla mi doporucena vymena orechu hg za XD, tak se chci jen zeptat v cem jsou rozdily a jestli to ma vyznam? Kolo slape jak ma, jezdim na fullu a jen jsem ho daval na posezonni servis Najeto ma cca 700–800?

    A druha vec je, na biku se mi udelala ryha ma zadni stavbe asi malo naplym retezem? Nevim? Normalne jsem jezdil, sem tam les, sem tam mesto, trosku blbnul a udelala se casem ryha, tak jsem tam hodil kus stare duse. Bike je v zaruce, jestli se to nejak resi nebo to nereklmujou?

    Kdyby nekdo vedel treba poradil tak budu rad, diky moc, at to jezdi!

    0 0
    • Georrge  

      Pokud máš 11 nebo 12 rychlostní kazetu, tak verze na HG ořech začíná s 11z kolečkem, kdežto kazety na XD ořech začínají s 10z kolečkem. XD kazety tedy mají obvykle větší rozsah převodů s těžším nejtěžším převodem. Jelikož 11 a 12 rychlostní systémy na HG jsou spíše low-cost, tak XD kazety bývají obvykle dražší. Takže si rozmysli, jestli ti to za vyšší investice stojí.

      Rýha na zadní stavbě od řetězu bude bráno jako běžné opotřebení vlivem používání, na to se asi reklamace vztahovat nebude. Pokud ti to dodali bez ochrany zadní stavby, tak to měla být jedna z prvních věcí, které jsi tam měl dát. Ale ve výsledku to ničemu nevadí, stejně to zakryješ nějakou ochranou a nepůjde to vidět.

      0 0
      • BikosNikos  

        Mam 12sp sram sx kazetu. Takze bych musel v podstate jit do nove kazety? Protoze mi rekl, ze on by doporucil vymenit jen orech za XD a vlastne, ze to je v cenove relaci neco pres 1000,– tedy pokud by to tak nejak bylo, tak to je vklidu celkem.

        Dekuji za objasneni a rady.

        0 0
        • Georrge  

          Musel bys dát novou kazetu, protože SX je pouze na HG ořech. Ta cena, co ti řekl, je pouze za nový XD ořech, k tomu potřebuješ i novou kazetu. Kazeta je ale spotřební zboží, to znamená, že až kazetu sjedeš a stejně budeš potřebovat novou, tak potom dává přechod na XD větší smysl, než vyhodit málo jetou SX kazetu. Připrav se ale na to, že kazety na XD ořech jsou dražší (byť to částečně kompenzují delší výdrží než SX).

          0 0
          • adam320  

            Nj, jenze sjet SX kazetu muze trvat taky nekolik let:)

            0 0
            • Georrge  

              Tjn, je to jen na něm, jestli mu zní výhody XD dost silně na to, aby třeba uvažoval nad prodejem té SX kazety na bazaru.

              Za mě se ale nevyplatí spěchat a v klidu tu SX kazetu dojet. Sám jsem začínal na 11–50 HG kazetě a po přechodu na 10–50 XD to nebyl zas takový skok kupředu, abych kvůli němu spěchal :)

              Jinak jak píše bathed, XD kazety nejsou zrovna levné a být jím, tak bych přemýšlel nad microspline, pokud se na jeho náboj takový ořech dělá. Jinak krom Sramu je tady levnější alternativa v podobě Garbaruku nebo výrazně levnějšího čínského ZTTO.

              0 0
              • adam320  

                SX kazeta ma krom ukrutny zivotnosti i tu vyhodu, ze ji nemusis prodavat na bazaru, ale dostanes za ni stejny prachy i ve vykupu surovin na vahu:)))

                Jo hele vidim to stejne, pokud clovek neresi vahu komponent, tak funkce je uplne v klidu a mimo to se da jak pises resit jinejma vyrobcema se zachovanim orechu

                To udela vic hazka s razenim pripadne

                0 0
            • McBlacky  

              SX vydrzi nekolik let max zabalena v krabici ;) jinak ji staci par tisic km a je vetsinou mrtva

              0 0
              • adam320  

                Par je kolik?

                Rozhodne najede petinasobek GX

                0 0
                • McBlacky  

                  Ja mam od servisaku teda jiny cisla. Tri retezy a dost vetsinou, takze kolem 3–4 tisic.

                  Petinasobek gx nedas ani na xx1 ;)

                  Teda pokud to neberes ze na gx pretocis prvni shitovej retez a po 1000km ji hazes do kose.

                  0 0
                  • adam320  

                    3–4 retezy dam na GX kazete

                    SX jsem vyhazoval po osmi kusech a byla jako nova

                    O XX1 se cubec nema smysl bavit. Nikdo soudnej to z hobbiku v horach nevozi.

                    Uprimne, od vzniku SX eagle jsem potkal pri servise tak dve kola s ohoblovanou SX/NX kazetou. Obe dve ty kola mela najeto zemekouli v cyklopujcovne. A s timhle pohonem jsme meli tech kol cca 40. Krom prehazek v katastrofalnim stavu nemuzu rict krivyho slova

                    Podle me to ale beztak vsichni predelaj na cokoliv lehciho drive nez to umre

                    Ale jasny, urcite v jinym kraji nebo servise muzou byt jiny zkusennosti. Nehadam se

                    Osobne spis nemuzu z ty vahy u ty soucastky:)

                    1 1
          • BikosNikos  

            Tak to necham jako zalezitost budoucnosti, ted to nepotrebuju zatim. No a kdyz u jsme u toho, je lepsi jit uz do vyssi rady ne? koukal jsem na radu sramu NX/GX nebo shi a to bych jako dal, ale X01 uz je jako pro moje potreby nadstandart

            0 0
            • vaclaw  

              NX používá taky HG ořech, takže by sis nepomohl. Za mě ekonomická a rozumná varianta je GX lunar, ne kvůli 52 zubům, ale že je vcelku vychytaná. Do Shimana bych asi nešel, když už máš SRAM, aspoň to můžeš měnit postupně a ne všechno.

              0 0
              • bathed  

                Říká se mi to těžko, ale žádná SRAM kazeta není ekonomická a z tohoto pohledu rozumná varianta… Na svém kole mám XD a pořídil jsem Garbaruka, ale to proto, že v daný okamžik na můj náboj neby microspline…

                0 0
                • vaclaw  

                  Tak to je zase jako pravda, že to s tou kazetou oproti Sh moc sláva není, nicméně já nemám úplně nejlepší zkušenost s životností Sh komponent, takže SRAM je pro mě trochu sympatičtější v tomhle ohledu. Každopádně je to jenom moje osobní zkušenost.

                  0 0
                  • ladys  

                    Pokud se nehobluje jen asfalt a mění se řetěz včas, tak je životnost kazety na několik let.

                    0 0
          • kejda  

            No, hlavně bude muset ještě přeplést kolo…

            Takže kazeta, ořech nebo lépe náboj s XD ořechem a přeplést kolo.

            Jestli tohle bude za litr, jak říkal servis, tak si tlesknu dvěma cihlama :))

            0 1
    • Baroninakolech  

      V podstatě záleží hlavně na tom, jestli cítíš, že potřebuješ ještě o zub těžší nejtěžší převod. Pokud ti vyhovuje, to co tam máš nyní, nic neřeš a ušetříš i nějakou tu tisícovku Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.