Po návratu z dovolené se vidlice Recon pokazila.Je to vzduchový model, zdvih 130 cm. Zdvih je poloviční a je tam cítit tvrdý doraz. Nefunguje zamykání vidlice. Nevíte kde v Ostravě opravují tuto značku. Díky
Po návratu z dovolené se vidlice Recon pokazila.Je to vzduchový model, zdvih 130 cm. Zdvih je poloviční a je tam cítit tvrdý doraz. Nefunguje zamykání vidlice. Nevíte kde v Ostravě opravují tuto značku. Díky
yogi na nadrazni…v centru
Na svých stránkách mají psáno, že k servisu berou jen kola koupené v Yogi
daval jsem tam sveho domaina…na vymenu oleje kontrolu po zimne, kdyz sem si na to jeste netroufl a normalne mi to udelali za dva dny…
nepamatujes si na kolik to vyslo???
Zrob si to doma akorat tlumici olej si kup v Yogi. Je to jenom o povoleni par sroubu…
v zivote jsem se v tom nehrabal a nerady bych tam neco odjebal
Koukni na youtube na servisni videa sramu a bude ti to jasne…ve zkratce:
a jdem na samotne kluzaky.
a jdem skladat…
Ještě nezapomeň skopnou nádobu se zbytkem oleje. Když už, tak už:)
Tys mě viděl? Sklínku s olejem jsem dal na skříňku, nechal pootevřená dvířka. Po chvíli jsem cosi hledal (bod: „najit kam popadaly gumove podlozky“) sehnul jsem se, narovnal, vrazil si roh dvířek pod lopatku, flaška s olejem mi spadla na záda a následně se kutálela. . . .
To znám, naštěstí jen s menším množstvím, ale i pár kapek na dlaždičkách stačí aby se postupně celý byt proměnil v kluziště :D
No my to vyměnili, zapatlali kámošoj celou dílnu a on to dorazil skopnutím flašky ve které byl olej ze 2 vidli. Ještě, že toho tam kluci od RS nedávaj moc:)
To rad slysim, ze v tom nejsem sam. A pak i dyz uklidim a zlehka vytru, vidim rano manzelku jak se malem natahla, ale ustala to. Za ni probihal pejsek, ten uz min a po zadech prolitl cely obyvak. No a na otazku, jestli jsem vcera doma neco nemontoval radeji nasadim nepritomny vyraz.
To já si jednou otočil vidli, že to vytáhnu ze spod a místo abych vytáhnul vzduchovej pístek, tak jsem vytáhnul tlumení = 220ml oleje v botách, na kalhotech, triku a všude kolem – naštestí v dílně :D
dik moc, jeste musim pohledat ty videa
:-D
Bagbike na Zborovské. Stejně to většinou pošlou dovozci na servis, ale za zeptání nic nedáš…
Mrkni se na stránky cyklozitny.cz. V technické podpoře najdeš autorizované servisy.
uz jsem se koukal a v ostrave nic, bude muset do třince
Na stránkách Cyklo -Žitný Třinec nevidím
normálně to dones do yogi, ted jsem tam dával servis reby a recona. recon stál 230 kč. v centru na nádražní mají větší fičák, v mariánkách je ted trochu omezenější prodejna tj. méně zákazek. udělají to rychle, bez problému se domluvíš na kdy to chceš.
Osobně můžu doporučit servis Kolik v Bohumíně,jsou levní a rychlí.
Vitej v klubu vadneho o-krouzku 12×3,5mm :-P
ano zakladem servisu vidle RS je nakoupit furu techto okrouzku a pri kazdem vetsim servisu nebyt linej ho preventivne vymenit :-) A proto silne zvazuju jit pristi ro do SR :-)
vykopu tohle vlakno, nema nekdo video na udrzbu/servis RS s Air Uturnem? diky.
zadne video?
Videl bych to jen na ten jejich manual :(
jj:(
Do ceho polezes a kdy? By se mi hodily rozmery tesneni v U-Turnove Rebe :-D…
Ale tak i ten navod je pekny. Jen cucim, ze jsem tam nikde nevidel zadny olej do pruzici nohy…
Mám U-turn RVL a ty rozměry souhlasí. Asi to bude stejný i u reby. A když ne, tak je to do dvacetikoruny.
Ale me jde o to, aby ta vidle nebyla rozebrana 2 dny, respektive dele, nez se tam dostanu.
Ale teoreticky by to mohlo byt uplne stejne. Jeste zkusim mrknout na soupis dilu…
No ono by to mělo být stejné, nicméně jak jsem byl v servisu a chtěl těsnění na mého RVL, tak mi řekli, že to je stejné jako na rebu a dali mi pár kroužků na ní. Přišel jsem domů, rozebral a rozměry neseděly. Nevím jestli se spletli a dali mi něco jiného, nebo tj fakt jiné, ale neřešil jsem to. Těch pár kroužků jsem dostal zadara, protože jsem tam kupoval ještě něco jiného. druhý den jsem zašel do průmyslového obchodu s o-kroužky ložisky atd, donesl jsem si originály, tam mi to přeměřili a dali stejné rozměry. Všechno funguje bez problémů a celé mě to stálo asi 20 korun.
Rozmery na Rebu tady na foru jsou. Uz jsem je jednou kupoval a nebyl problem.
Jenom mi jde o to, aby ty krouzky byly na U-Turnu stejne jako na Rebu ;-).
A do prumysloveho obchodu s O-Krouzky pujdu.
No však právě o tom mluvím, že jsem chtěl kroužky na RVL a dali mi kroužky na rebu. Neseděly, byly to jiné rozměry, tak nevím jestli se spletli a dali mi špatné kroužky, nebo jsou rozměry různé.
Já jsem koupil ty, co jsou tady na tom učtu a sedely na RVL
Aha, tak to jo.
No ten seznam na obyc Rebu funguje, dokonce tam je pod tim napsany i seznam primo od Zitneho…
Mozna ti tam dali neco jineho :-).
Tak ty rozmery nesouhlasi… V samotnem vzduchovem pistu jsou krouzky 20×3 (2 ks – Reba 2010 Race U-Turn)…
Pak tam je jeste nejaka mala potvora, co asi jen tesneni, aby dovnitr netekla voda…
nejspis do Pika 454
Pro U-Turn Rebu 2008 mi seděly tyto rozměry http://forums.mtbr.com/…-579868.html
Jo, tomu verim, akorat s krizkem po funuse (dneska bylo pretesneni) :-(.
Jinak odkaz super – diky ;)
Video už na yt jaksi není, asi ho smázli, ale mám někde na disku dokument ve wordu, kde mám popsaný servis včetně obrázků. Je to na RVL 2010 DA U-Turn 120–150. Pokud bys měl zájem, mohl bych to zkusit pohledat, snad to najdu.
uz jsem nejakej navod nasel, skoda ze neni videjko jako na DA atd. primo od sramu…
Njn…Já si udělal vlastní návod podle toho videa co kdysi bylo na yt + překlad toho orig manuálu od sramu, tak nějak se to celkem dá, ale když už máš, tak ať se servis zadaří, není na tom nic složitého :) Jenom pozor na tu plastovou u-turnovou část, které je „zalisovaná“ do hliníkové vzduchové tuby. U některých verzí je tam zalisovaná napevno a u některých se dá vyndat a rozebrat tak vnitřek. U té mé verze to bylo napevno, jenže jsem měl návod na tu, kde to napevno nebylo…tak jsem se řídil heslem, když to nejde silou, tak to jde ještě větší silou a nakonec jsem to dojebal úplně..Naštěstí mi to na reklamaci uznali :-D
Dokument hledat nemusis…http://www.sram.com/service/rockshox/7
page not found :p
Me to nabehne v pohode… A co toto: http://www.sram.com/…rockshox/all
Jo to už fičí, nicméně, mě tj jedno, já vím jak na to, ale scretovi to třeba pomůže :)
http://www.bezvakolo.cz/ zkus to tady .
Dnes jsem servisoval Recona.Daval jsem novy servisni kit + olej.Misto oleje s viskozitou 5wt mi poslali 15wt.Chtel jsem se zeptat jestli bude vadit kdyz misto 5 wt jsem tam zvrhnul 15wt.
Vidlici jsem slozil dohromady, namontoval na kolo a jel to project do lesa.Na funkci se mi zda, ze to nema zadny vliv.
Pochybuju, ze to na funkci nema vliv.
Ale tak, kdyz to neregistrujes, tak proc to resis.
Tak to je slušné maso, z 5wt na 15wt. Na funkci to bude mít zásadní vliv.
Pri funkci jsem nic nezpozoroval, jen jde o to aby se tam neco nedokurvilo.
To se nemusíš bát, pokud jsi vše správně seskládal, nemá se co vy*urvit. Jde o to že s hustým olejem ta vidlice musí být strašně pomala (přetlumená?).
Dnes jsem tam dal olej jak ma byt 5wt, sice jsem rozdil nepoznal, ale pro klid duse.
S tim 15wt muzou byt problemy pri nizsich teplotach, ze zhoustne.
Jinak diky za reakce.
Ten rozdil poznas kdyz si propruzis vidlici ve stoje a zkusis si nastavit krajni pozice zpetneho utlumu.
hehe:))
Měnil jsem poprvé olej v SID 2014 v tlumící patroně. Co mě překvapilo – na všech videích vidím jak tam člověk nalije olej a dá zpátky tu tlumící patronu a jde mu tam celkem lehce.
Já mám X-Loc, takže ta patrona je standardně v zamknuté poloze (abych ji odemkl, musel bych otočit korunkou). Patrona mi tam teda jako hodně hrubě nešla. Síla nakonec zvítězila, ale pak lockem vůbec nešlo otočit.Takže zas rozborka.
Má se tam dávat při zamknuté poloze, nebo odemknuté? Něco mi říká že to druhé, ale pak nechápu ta videa (leda by měli všichni nějakej model co je defaultně odemčenej…?)
Tak logicky v odemcene poloze…
Smysl to samozřejmě dává :). Takže myslíš že v těch videích měli patronu která je v defaultu odemčená?
Bohužel, nemám křyščálovou gulu…
a nemenili to dementi u RS? tusim jednu dobu jsi mel vidlici normalne odemknutou a packou zamykal, pak to idioti obratili, takze vlastne packou vidli odemykas… To by mnohe vysvetlovalo:)
Je to tak…u starsich vidlic byt defaultni stav odemceno a zamykalo se proti pruzine…a nekde to obratili..asi kvuli zavodnikum…:(
idioti!
To mas fuk. Nezavodnik nevozi dalkac a pak je to jedno.
A stejne to zabili tim jejich soloairem, tak je to uz uplne fuk.
Proč myslíš že zabili? Fox třeba taky na většině modelů nemá dvě vzduchové komory (a přitom bych řekl že funguje líp)..
prtze SA je snad ve vsem horsi:)
A evidentne se to se.e jeste vic nez DA…
Tak jedna věc je obecně systém soloair jako takový, kterého nejsem příznivcem a to tedy ani u Foxu. Nejraději mám ocelovou negativku i přes nevýhodu, že musí být vhodná tvrdost na daný nafoukaný tlak (samozřejmě v určitém rozsahu to funguje dobře, ale tak cca 3 tvrdosti negativek jsou potřeba pro lehké až těžké jezdce).
A když už vzduchová negativka, tak mám mnohem raději dual air pro jeho daleko větší možnosti nastavení.
Jenže tu pak navíc přichází na řadu provedení soloair u RS, to už vyloženě nesnáším. Tím myslím divné chování úplného počátku zdvihu + nedostatečně velká negativka, takže se stávají případy, kdy s hodně povolenou expanzí vidlice klepe při návratu.
A třeba co mám udělanou speciální úpravu expanze u Epixonu i Auronu, tak to by na RS solo airu nefungovalo vůbec, to by klepalo při návratu neustále. Na Epixonu a Auronu to díky ocelové negativce funguje perfektně.
A co se týká poruchovosti, tak v tom je soloair (jak už zmínil scret) také horší než dualair.
Bohužel dualair zmizel nejspíš z důvodu zcela neschopných uživatelů, kde si každou chvíli někdo ani nevšimnul, že musí foukat i negativku a tím zcela zabil vidlici.
Hele kdo má novější vidlici která je v defaultu zamčená, dáte-li tam správně oleje, má vůbec patrona na tu hladinu narazit? Potom by se měla trochu odemnkout aby šla vůbec dát ještě níž a chytit se závitu…
Já jen že jsem zjistil že odměrka měří o 10ml jinak, takže jsem tam měl původně oleje moc. Ale když jsem na to přišel, a dal tam oleje správně, stejně mi přijde že to šlo trochu pod hladinu což by možná nemělo??
No, rozum rika, ze aby system fungoval, musi byt ponoren v oleji. Kdyby tam neco o neoc narazelo, tak se to snaze vysype. Na Starem MC jsme oleje daval vzdy tak, aby my MC asi centak potopeny.
I jen malo potopene to nefunguje jak se olej trochu napeni. Nepotopene je uplna hovadina.
To je velice dobra poznamka, dekuji. Ja MC vozil porad otevreny, takze napeneni mne netrapilo. Spravne kolik CM by asi MC mel byt potopeny?
To se nedá říct. Ideálně co nejvíce. Limitem je ale kolik je v daném konkrétní vidlici místa, aby nedošlo při chodu k dorazu k vytvoření olejového dorazu ještě před koncem zdvihu.
Tedy co nejvíce oleje tak, aby k tomu nedošlo. A kolik je to přesně v potopení se může lišit i dle zdvihu.
V praxi prostě jakmile začne sem tam lock vynechávat, tak je to známka toho, že je potřeba trochu oleje přidat, že při napěnění už to nestačí.
Můžeš prosím více rozvést tu první větu? Myslíš tím že třeba ten 1 cm, který zmiňuje lukasakamitro, je právě málo? (ten by totiž zhruba odpovídal tomu co jsem tam měl já při kontrole přes druhou odměrku a použitím na ml stejného množství které předepisuje manual)
Proste musi ho tam byt tolik, aby to bylo zaplavene a zaroven nedoslo, pri plnem zdvihu, k hydraulickemu dorazu + nejaka rezerva na roztaznost oleje.
On to má RS celkem detailně popsané pro všechny vidle v servisním manuálu. Třeba pro Rebu
https://www.sram.com/…ox/7,103,434#…
v eng servisním manuál na str. 9
Doporučená množství oleje u RS bývají většinou ok pro dobrou funkci. Pak ale stačí, že je tam nepatrně méně a už může být problém.
A naopak zase výrazně více způsobí předčasný doraz jak píšu výše.
No já jsem tam měl chvilku místo 106ml (což říká manuál) 116ml (protože odměrka ukazovala o 10 míň) a vidle šla možná tak na 60% zdvihu.
Asi by se ta délka zkráceného zdvihu dala spočítat při znalosti vnitřního průměru nohy a právě těch 10ml navíc.
Nicméně mi ani při tom správném množství nepřijde že by to šlo zamknout tak jako předím, prostě ten lock není tak tvrdej jako byl.....
Co se zamykani MotinControll tyce, pri jeho opetovne moznazi se muze poskodit tesneni a pak trochu vidle propruzuje.
Znizeny zdvik je dusledek zvyseni progresivity tlumice. Olej v nem stlacuje vzduch, ktery uz nemusi mit misto. Coto byla jedna z motivaci pro vyvoj charger tlumice, ktery tento nedostatek odstranuje pruznou manzetou.
No jasně, prostě o co tam bylo víc oleje, tím o to víc byl zdvih limitován protože o to víc se stlačoval vzduch kterej tam byl.
… jestli to treba nebude tim, ze ti tam patrona hodne hrube nesla, kdyz jsi ji tam cpal zavrenou.
No počkat, já ji tam cpal zavřenou jen při tom prvním pokusu, potom nefungovala vůbec (nešla odemknout, tím lockem prostě nešlo otočit).
Při druhém jsem tam měl stále moc oleje (to byla ještě pořád špatná měrka) ale už jsem ji tam cpal odemčenou. To lock moc nefungoval a nešlo to do zdvihu.
Při třetím a zatím posledním jsem ji tam dával odemčenou (šlo o poslední cca centimetr) a množství oleje bylo správné.
Ještě bych rád podotkl, že service manual ani neříká nic o potřebě cpát ji tam odemčenou (což technicky není ani jednoduché udělat) – viz strana 20.
Ale může to být tím těsněním jak píše lukasakamitro.....
A je to presne manual na tvou vidlici…rok, typ a tak?:) On je v tom trochu bordel:DD
Ano prosím :). SID RL 2014 (service manual je jen 2013 a 2015).
No ted jeste kolik revizi toho manualu existovalo? :)
Tak to je teď jedno, dělal jsem to poprvé podle toho posledního co byl k dispozici :)
Ale jinak, kdyz kouknu na tu odkazovanou stranku 20, tak tam pisou „Turn the hex shaft to the unlocked position. Insert the compression damper into the upper tube. Press down and rock side to side until the damper is installed.“
U toho x-locku to bude mozna slozitejsi, nevim, ten jsem v rukou nemel.
V tom případě beru svůj příspěvek z 16:38 zpět a všechny další pod ním taky, tohle jsem přehlédl a evidentně opakovaně. Kurnik! :)))
Nez ml, tak pouzivam spis hodnotu, kolik ma byt oleje od korunky vidlice. Davam tam horni hranici mnozstvi oleje a pak zkontroluji pri vypustene komore, zda jde vidlice na doraz, nebo je tam oleje uz moc…
To je nejlepší postup.
Zajímavé!
Celkem by mě zajímalo proč když na jedné straně dají na ml přesně objem, proč potom ta výška není taky přesně ale v intervalu?
když přelíváš,také nenateče plné množství :)
měření od korunky je značně zjednodušující…pokud nepřeliješ