• Oggyn

    Ahoj, mám už nějaký pátek kolo AUTHOR TRACTION 29 rok 2010 https://en.author.eu/…0-ua42773901 . přemýšlel jsem o koupi nového kola, ale je mi líto dávat 30 tisíc za nové. Nejsem žádný extra jezdec najedu tak 4 tisíce ročně a dostal jsem nápad, že bych si nechal tohle staré a jen nahodil nový „kabát“. Jsem lajk a znám jen pár základů co se týče, dílů, rozměru atd a nejsem vůbec v obraze co se týče ceny atd. (na něco jsem koukal ale vzhledem k tomu, že pořádně nevím jaký díl na kolo půjde dát tak sem se v tom dlouho nevrtal)

    Chtěl jsem Vás poprosit o radu

    1. Vyplatí se přestavět kolo na 1×12 jak je dnes moderní :D
    2. Jak nejlépe vybrat díly?
    0 0
    • Arminius  

      Ahoj, asi záleží co od kola očekáváš. Jestli pouze aby vypadalo moderně, tak to podle mě nemá moc smysl. V tomto ohledu kotoučovky to má…

      Jestli nejsi nijak náročný na používání a stačí ti to takhle, tak bych tam dodělal tak maximálně karbonovou sedlovku z číny, červené koncovky lanek a další barevné blbinky které jsou drahé a jen pro parádu.

      Jestli ti to nestačí, tak doporučuji koukat po něčem, co má pevné osy, apod.

      Přestavba na 1×11 či 1×12 by se dle mého asi vyplatila pouze ve chvíli kdy budeš mít celý drivetrain na vyhození… (včetně vytahaných 3 převodníků) -pozor systémy 1×X mají většinou menší rozsah a větší skoky

      0 0
    • Na-kochacku  

      Slape to, radi to, brzdi to, je pohodlne a si spokojen?

      Tak nic neres a jezdi. Ted stejne dobre kolo asi nesezenes, kol je malo. Komponenty to ma slusne. Jezdil bych a nic neresil.

      0 0
    • michomin  

      To kolo může mít dle tvých informací až 40 000 km. Ojetý je úplně všechno. To nemá cenu modernizovat. Stálo by tě to ranec. Jezdi, dělej jenom nutnou údržbu. Radši ušetři, kola v obchodech zase budou (příští rok?), pak si vybereš podle svého gusta.

      0 0
      • Smazaný účet  

        souhlas, vyměnit jen to co je opotřebované (pláště, gripy apod).

        jestli si chce udělat radost tak může koupit třeba karbon řídítka nebo sedlovku (to pak může dát i na budoucí nové kolo) Víc bych neřešil.

        0 0
    • novas752  

      Vzhledem ke stáří a nájezdu lze očekávat že bude vyjeté a opotřebené skoro vše. Generálka na takovém stroji může velmi snadno vyjít přes 15 000, klidně i o dost víc…

      Změna řazení na 1×12 by udělat šla ale není jisté jestli by to byla změna k lepšímu – 1×12 je dobré do kopců, ne na roviny.

      0 0
      • jonti  

        Navic soucasne ceny komponentu na eshopech tomu moc nenahravaji. Jsem se ted dival, ze roce 2019 jsem kupoval XT pedaly za 1350Kc, ted jsem je videl i za 2000, podobne se zmenila i cena brzd. A dostupnost dilu taky bidna, co jsem resil ve vedlejsim vlakne, treba brzdovy trmen co jsem potreboval jsem nasel na jedinem ceskam eshopu posledni dva kusy, v nemeckych ani ostatnich CZ eshopech nic.

        0 0
    • Tomcat  

      Nechal bych to být.

      Výplety > vidlice > brzdy > sedlovka > řidítka představec… … až na konci bych to viděl na 1×12.

      Za rozpočet 30000,– s DPH nemusi být nějaká změna tak znatelná proti starému.

      0 0
    • jonti  

      4000km ročně není úplně málo a 11 let taky.

      Lepší než měnit něco za modernější je udělat kompletní servis a vyměnit opotřebované části. Znamená to minimálně: servis nebo výměnu všech ložisek

      nejspíš výměna opotřebovaného pohonu – převodníky, kazeta i řětěz

      nová lanka i bovdeny

      servis vidlice

      výměna sjetých nebo starých plášťů

      výměna gripů

      docentrování kol

      Nebude to levné, ale pojede to úplně jinak než teď. Navíc nebudeš riskovat, že ti nové kolo nebude sedět a pojede se na něm hůř než na starém.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.