Odvzdušňování brzd (Saint Br-M820) - Jak zlepšit lever feel

10 nepřečtených
  • Iam_Macek

    Ať jsem chytl do ruky jakékoliv sainty, prostě tam nebyl ten tvrdý „level feel“, který bych očekával. Dneska jsem ty moje rozhodl odvzdušnit, a změna ± skoro nepoznatelná, byly furt měkké (A to jsem se fakt snažil). Zrovna ale seběhl ze schodů kamarád, a ptal se mě co dělám (On vlastní cykloservis). Řekl jsem mu, že jsou ty páčky prostě měkké. Borec dvakrát zmáčkl brzdu, a měl jasno „však nemáš vystředěné třmeny“. Tak jsem si pomyslel, co je to za blbost, však ty brzdy vůbec nedřou, když se kola točí. No pravda byla ta, že ty brzdy sice nedřely, ale opravdu to nebylo vystředěné (hýbaly se pouze 2 pístky ze 4), a po vycentrování toho třmene, byla ta páka jako beton. Takže tímto bych chtěl všem méně zkušeným poradit pokud se vám nezdá „lever feel“, a máte rádi fakt hodně tvrdou páku jako já, tak zkuste normálně uvolnit třmen, párkrát zmáčknout páčku a držet, a mezitím dotáhnout třmen zpátky.Jelikož jsem viděl spousty lidí co se stímto trápili tak jako já, přišlo mi fajn se o tuhle informaci podělit. Přeju hodně nalétaných kilometrů hned z jara :) (Foto pouze na upoutání)

    0 0
    • Breakpain  

      No, já dávám třmen na střed vizuelně s kotoučem (třmen má středovou drážku)… takže tohle dělá tu houbu? Fakt jen povolit, dotáhnout a i když to bude trochu nakřivo (ten třmen), tak takhle nechat, jo?

      Kde si vzal ty opletený hadice? Já myslel, že jsou jen pro DOTku…

      0 0
      • F3RDH  

        Ten třmen se ti po zmáčknutí páčky sám vystředí o kotouč, pak už jen dotáhnout.

        0 0
        • novas752  

          To nemusí vždy. Často jedny pístky resp. pístek vyjede víc a kotouč je hned na kraji drážky takže může drbat o tělo třmenu nebo o jednu destičku. Někdy to potřebhje trochu pomoc.

          0 0
          • allrose  

            přesně,toto řeším „resetem“ pístů,do třmenu krásně zapadne tělo šuplery,písty se srovnají a až pak centruji

            pístky se za dobu sjetí desek pěkně rozhodí,tak je tímto pěkně srovnám,pravda často měním záplety dle terénu,tak je to trochu nutnost to udělat 2× za život desek :)

            0 0
        • Breakpain  

          Viz Novas, proto me to zajimalo, tahle metoda mi to soupla vzdy sejdrem, tak jsem to zacal delat jinak. Nu zkusim se k tomu vratit ;)…

          0 0
          • goofy  

            Jo taky jsem to zpozoroval. Na XT to nebylo třeba řešit, bo desky jsou celkem krátké, takže pokud to metodou zabrzdění bylo moc mimo, tak jsem to trochu srovnal a pístky se pak po pár zabrzděních srovnaly. U Saintu jsou desky celkem velké, takže tam pokud nejsou pístky dostatečně rovno s kotoučem, tak už to může dělat neplechu (chodí tam dva pístky navíc). Takže srovnám zabrzděné, a když neškrtá, tak neřeším. Pokud jo, tak třeba rozhýbat pístky, ať chodí ± stejně a pak srovnat zabrzděním. Většinou zabrzdím, lehce dotáhnu, pak roztočím kolo a zabrzdím, a třmen si pěkně sedne.

            0 0
      • Iam_Macek  

        Hadice na webu yaroline.com (nebo nejak tak) jsou to origo Goodridge, a sežere to aj dotku :) (tim padem i mineralni olej)

        0 0
        • Zdyn  

          Jen upozorním, že když neco vycrží DOTku, neznamená to, že vydrží automaticky minerál.

          Dotka poškodí těsnění v brzdě na minerál a obráceně (v naprosté většině případů).

          Ale hadičky Goodridge jsou odolné obojímu. To je pravda.

          0 0
    • RttB  

      Jak funguje třmen Saint s tím kotoučem SM-RT66 L ?

      edit: až v tvém profilu jsem si všiml, že máš SM-RT86.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.