• killme

    ahoj

     

    Rad bych zde zalozil soupis odtrhu vidlic.

     

    Odtrh vidlice vyrobci v katalogu neuvadi, pritom mi prijde jako hodne dulezity udaj (po precteni spousty mistnich diskuzi).

    Sam jsem nedavno vybiral novou vidlici (zvolil jsem RST z duvodu moznosti vlastnich pokusu  na ne moc drahe vidli) a dospel jsem k nazoru ze v urcite cenove hladine jsou nabidky znacne vyrovnane co se tyka moznosti nastavovani vidlice (nechci zabihat do podrobnosti, nemam na to, a ani to neni zamer tohoto threadu). Ruzne jsou zkratky a nazvy…

    Z meho naprosto laickeho pohledu na vec – udaje o odtrhu se nikde neuvadi jelikoz svedci o urcite kvalite a to se do sveta reklamy nehodi.

     

    Chtel bych vas tedy pozadat o prispevky do pripravenych kategorii podle vyrobcu.

    model, rok vyroby, cca kolik najeto / nova, odtrh v Kg

      

    mereni odtrhu vam nezabre temer zadny cas, staci sundat predni kolo, polozit vidlici na osobni vahu a oprit se o riditka, hodnota ktera se vam objevi na vaze v momente zanoreni vidlice je pozadovany odtrh. (snad jsem to napsal spravne, informace cerpana zde z fora)

     

    debatu, pokud mozno k veci, smerujte az pod katalog aby v tom nebyl bordel :)

     

    jde mi o prehled ktery prida dalsi hodnotu podle ktere lze vybirat vidlici,

     

    jsem laik, necht me odbornici doplni :)

    jestli to tu uz je, ja to nenasel…

    • killme  

      RockShox

      • Bafoon  

        RS Reba race 29" 100mm 12–13kg, +100psi –80psi

      • t29  

        RS Tora 318 SoloAir 29", zdvih 80 mm, rok 2007, odtrh 14 kg

        • t29  

          jo… 100 psi, najeto 5000 km.

        • t29  

          RS Tora 318 SoloAir 26", zdvih 100 mm, rok 2008, nejetá, odtrh 12 kg při 110 psi.

      • MlokCZ  

        Reba Race U-turn 2007, pár km zajetá (tedy témě nová) – 10kg Reba Race U-turn 2008, pár km zajetá – 10kg Reba Race U-turn 2007 upravená u Milana (ta samá, co první řádek), těsně po úpravě a znovu měřeno i po pár stech km – 5kg

      • pitos  

        RS Lyrik solo air 08.,cca 1rok zajetá, 8–9kg.loni po necelé sezoně měla 10kg.

        RS Pike Coil U-turn 08.,0,5roku zajetá, 7kg

        • madcat  

          Hele napiš mně prosimtě jak seš spokojenej s tím lyrikem… už delší dobu přemýšlím o nějaké nové vidli na mou Konu, a furt nevím , jestli se na to úplně vykašlat, nebo koupit Lyrika nebo nějakou Foxku 36 van/float…? A teď jsem našel jednoho pěknýho lyrika 2008 solo air na e-bayi za dobrou cenu.. Jak to žehlí, jak to chodí na doraz, jak je to nastavitelný…? Dík!

          • pitos  

            přečetl jsem si to až dnes:)..no nic,není to špatná vidlice,skoro mi vyhovuje ale pravděpodobně ji dám manželce na Spešla Pitcha,chci totiž něco kapku odolnějšího a progresivnějšího.

      • weekend warrior  

        pike coiluturn, r.08, 1200km: asi 8kg

      • vrrr  

        RS Tora 302 SL 100mm model 2008, modra pruzina, cca 3000 km. odtrh kolem 14,5 kg.

      • kesu  

        RS Lyrik Soloair motion kontrol po sezone cca 14kg

        RS Lyrik Uturn motion kontrol po cca 60hodinach jizdy,krali sumavy a naslednem umiti vapkou 10kg

      • kolečko  

        Recon 351 Solo Air 2007, rok jetý, 80 psi – asi 8kg

      • Vhalasta  
        REBA SL Disc 08 – černá; 4000 km; 8 kg

        Bez jakýchkoliv úprav a moc se o ni nestarám, foukám 130/130.

      • martinpav  

        Pike Air U-turn 2009, tlak 105/105, cca 250km, bez uprav pred vymenou oleja priblizne 8kg

      • Log1ck  

        Recon 335 SoloAir, 09, 120mm, 68psi, jetej asi 1kkm, odtrh asi 8kg.

      • v POHODÌ klokan  

        RS Duke U-Turn XC 63–108mm, rok výroby nejspíš 2002, odtrh kolem 13 kg.

      • xshreck  

        Tora SL 09 – něco mezi 14–16Kg

      • jecnak  

        Reba Team 2007 26", zdvih 100mm, jeta tak 7000km, 7kg pri 90/90psi upravena Milanem, ale sprasena havarkou, trochu pridira jedna noha

        Sid Team asi 2001, zdvih 80, jeta taky kolem 7000km, pod 6kg 90/90psi

      • lukas aka mitro  

        Domain 318 U-Turn, najeto asi 1000Km, odtrh asi 14 Kg:(…dokud jsem to nezmeril, zdalo se mi ze docela zehli:D

      • pitos  

        RS Totem coil 2010,rok zajetá,právě po výměně olejů 6–7kg.Loni během sezony měla odtrh o dobré 1kg navíc.

      • xshreck  

        Reba XX 2010, jetá rok, okolo 10000km ± 5,5kg +135/-130psi

      • Senoy  

        Totem Solo Air Mission Control 2010, 50 PSI, nová kolem 14kg, po půl roce ježdění a neustálého mazání 11kg. Po Milanově tuningu 6kg.

    • killme  

      FOX

      • Lister  

        No nevím jeastli ti to k něčemu bude, ale když chceš:

        Fox Float R 120mm r.2007 najeto cca 1000km: asi 6–7kg

        Ještě bych mohl změřit pružinového Blacka, ale ten má teď po repasu a vyčištění odtrh tak nízký, že bych ho musel sundat z kola a to se mi nechce, bude to uřčitě pod 5kg

      • MlokCZ  

        Talas RL 2007 upravený u Milana – 7–8kg (v originále už nevím přesně, ale myslím, že něco kolem 13kg) Talas RLC 2008 upravený u Milana – 6–7kg (v originále měl něco kolem 11kg)

        všechny hodnoty po pár stech km od koupení/úpravy

      • Gomez35  

        Talas RLC 2009 upravený u Milana – 5kg (Upravený od BikeLive cca 10kg, Neupravený jsem neměřil, ale bylo to znatelně horší)

      • Sidney  

        FOX F100 RLC 2007, upravena od Milana 7kg, originál nevím

      • Alliosa  

        Zdar, mam FOX F100 RL 2006 jetá dost. Po výměně oleje najeto 500km, pravidelně mazana silikonem. Odtrh zacal na 4,5kg o par miliků a po 5ti kilech zajela vidle dál…

      • RUR  

        Vanilla 130 (2005?) sundaná, při 3,2kg pohyb 3mm, Povolená pružina i tlumič.

      • Kynio  

        Float RL 140mm 2007, 55 PSI…odtrh kolem 10Kg

      • AsiJura  

        Fox 36 talas R 2010 cca 700km 18kg

        • mpIII  

          No tak to je fakt bída…

          • AsiJura  

            To teda, je, zatrest půjde příští týden k Milanovi.

            • mpIII  

              Stejně jsi měl vzít VAN :0) Tam bys byl o 10kg v základu níž :0)

              • Kynio  

                proč se vlastně furt přeferuje vzduch přes pružinou?

                V případě, že chci větší citlivost, bych měl jít asi do vanily, že?

                • AsiJura  

                  V mém případě t onebylo o vzduchu či pružině, ale o možnosti snižování zdvihu, bohužel jsem až teď zjistil že bych tuhle fíčuru obětoval, ale už je pozdě.

                  • nox159  

                    ale… snizovani je super vec ;-)

                    • Kynio  

                      snižování bych nevyužil..já hlavně potřebuju černou vidlu. Nejsem si jistej, jak by dopadlo přelakování u nějaký firmy.

                      Určitě mi jde o citlivost a mám vyzkoušeno třeba u Reconu, že na začátku je vidle krásně citlivá, to sice jo, ale jakmile už jdu víc do zdvihu, tak se projevuje ona necitlivost a kopání. Prostě zrovna recon mi nevyhovoval, proto šel taky pryč a momentálně mám floata. Jenže mě trápí ročník 07 a jeho otřesná barevná kobinace :) Líbí se mi talas 2011..viděl jsem ho na živo a je to nádhera. Doslova skvost.. prostě nepopsatelný :) jenže vyhodit za něj 24 000Kč to je trochu šílenost :( takže jsem tak nějak bezradnej

                      • mpIII  

                        Talas 32ka? Ten bude ok, bude i celkem citlivej, AsiJura mluví o Talasu 36, ten je necitlivej až běda.

                        • Kynio  

                          hmm zrovna toho sem chtěl.V ypadá mohutně, to se mi právě moc líbí :) ale teda v citlivosti asi nic extra. Jak je na tom třeba vidla X-fusion Vengeance? nefunguje na BF vyhledávání, takže si o ní ani nic nepočtu

                          • AsiJura  

                            Po tuningu ti tu napíšu na jakou hranici jsem se dostal, a taky se to ještě zajede, teda to jsou jen moje přání, nerad bych šetřil na vana a těžce pod cenou pouštěl talas ven.

                            • mpIII  

                              Za 1000 tě ho zbavím :0)

                            • MlokCZ  

                              To jsem zvědav, pak napiš. Talas 36tka bohužel u starších ročníků ani po úpravě nebyla žádný zázrak, snad to bude u 2010 lepší.

                              A to máš ještě celkem rozumný kousek, odtrh může být i přes 20kg (v originálním stavu).

                • goofy  

                  Preferuje se pro hmotnost. Ano bez do vanilly ;-)

                • mpIII  

                  Jde o to, co ti bude vyhovovat – pružina je lineární, vzduch progresivní. Kdysi se tu ukazovaly grafy srovnání vzduchu s pružinou. Pružina šla do zdvihu na stejně velké překážce míň než vzduch. Čili vycházelo, že pružina je na středních překážkách méně pohodlná.

                  • jecnak  

                    To je nesmysl, vzduch muze byt postaveny temer linearne a bezne jsou pruziny progresivni. Tady jde spis o to, ze muzes u vzduchove vidlice dokonale vyvazit pozitivni a negativni pruzinu a tim docilit maximalni citlivosti.

                    • Vilém  

                      Bezne jsou progresivni pruziny? Seriove montovane? napadaji me stare bombery, ty ac byly pruzinove, tak ke konci taky tuhly, ale to bylo tim, ze se projevil utesneny prostor vidle a zacal se projevovat vliv vzduchu v ni.

                      • jecnak  

                        No ja mluvil spis obecne. Tj. ze kdyz je nekde pruzina neznamena to automaticky ze ma linearni charakteristiku. Navic jak zminujes muze se do toho nejakym zpusobem jeste michat vzduch. Totez kdyz je nekde jako pruzici medium vzduch nemusi mit nutne progresivni charakteritiku, protoze se treba nevyuziva pro chod pistku cely objem komory, takze chod bude temer linearni. Proste, ze to tvrzeni rozhodne neni tak jednoznacne.

                        • Vegan  

                          Muzes uvest nejaky priklad kde je pruzina v zakladu progresivni a neni to zpusobeno vlivem tlumeni ? Nedokazu si moc predstavit ze by se v zakladu do nejakych vidlic strkaly pruziny s progresivnim vynutim.

                          Se vzduchem vicemen souhlas asi jde udelat linearni ale podle me ne tak linearni jako pruzina napriklad u VANu.

                          • jecnak  

                            To nemuzu, protoze z hlavy o zadne takove nevim. Psal jsem jen, ze mluvim obecne. Chtel jsem upozornit na to, ze zkratkovite „pruzina je linearni a vzduch progresivni“ nemusi byt pravda.

                            • Vegan  

                              Tj ale opravdu nevim o zadne vidlici ( Totem, lyrik, tora, van, vanila) ktera by byla v zakladu s pruzinou progresivni snad v uzavrenych prostorech pro pruzinu s pouzitim hodne meke pruziny by to mohlo hrat roli ale jinak faktycky nevim.

                              • jecnak  

                                Rikam si, jestli treba Judy Race, coz byla pruzinova XC vidle s 80mm zdvihu, jestli nemela timhe zpusobem osetrene hospodareni se zdvihem, prece jen 80mm neni moc. Ale jen hadam, musel by to potvrdit a nebo vyvratit nekdo kdo ji ma/mel.

                                • pepek  

                                  Moje Judy XC byla taky progresivní, pokud se nedalo podstatně míň oleje, než bylo předepsáno a nezvětšil se tak objem vzduchu.

                                  • Vegan  

                                    to ale mluvis o vzduchove ne ? jecnak mluvi o pruzinove

                                    • pepek  

                                      Ne tato měla 2 pružiny-ročník asi 1999, olejová lázeň. Ten vzduch byl nad olejem a způsoboval tu progresivitu.

                          • fousek  

                            Marzocchi ktery maj preload resenej dofukovanim vzduchu

                            • jecnak  

                              No jo, ale my jsme resili, kde je progresivni samotna pruzina, ne cela pruzici jednotka.

                              • fousek  

                                No tak samotnou progresivni pruzinu moc vidli mit nebude, ale je jeste jedno reseni a to jsou ruzny elastomery a v nekterejch vidlich spolu s ocelovou pruzinou

                                • jecnak  

                                  No je pravda, ze uzivatele stejne zajima spis ten chod nez co je uvnitr mimo te pruziny. Coz mi pripomina stary Suntour XC-Pro, kde byla prave v posledni tretine chodu v pruzine vlozena guma/elastomer, takze konec chodu byl hodne progresivni. U novejsich low end vidlic to pocitam bude hodne podobne.

              • fousek  

                mozna

      • Kynio  

        Nová Fox Float 32 RL 150mm 2010. 55PSI a odtrh zhruba okolo 12Kg. Je asi ještě trochu zatuhlá :) Chce to pořádně projet, ale už teď v domácích podmínkách vidím obrovskej rozdíl oproti floatu stejný verze, ale ročníku 2007. Chod tý 2010 je mnohem hladší a jde plynule a hladce až skoro do konce zdvihu i při těch 55 PSI. 2007ka je od půlky vejš už hodně v odporu a moc se jí nechce víc do zdvihu. Zatím teda s 2010kou velká spokojenost. Hned jak dojde redukce pro Hope na 15mm osu, tak pojedu projet a vyzkoušet v terénu. Buď nechám zajet, nebo rovnou pošlu Milanovi..uvidíme

    • killme  

      Manitou

      • kesu  

        Manitou Nixon elite 160mm 2007,celou sezonu 5,5kg,sla do zdvihu vahou kola

      • v POHODÌ klokan  

        Manitou Black comp (pružina) 120mm 2004 – odtrh zhruba 16kg.

      • VOiD  

        Manitou Black Elite 100 TPC 2004 (modrá pružina) – 10kg (po vyčištění a namazání) Největší odpor způsobuje těsnění tlumiče kolem tlumičového prutu, zkoušel jsem ho vyměnit za podobný, který jsem sehnal ve firmě zabývající se těsněnícími prvky, ale bohužel to kolem něj teklo :-( . Ovšem odtrh s ním byl 5kg ! :-)

      • Lister  

        Co s těma chudinkama Blackama děláte, že vám nechtějí pracovat :-)

        Manitou Black r.2005 TPC coil – 4,5–5kg – mařeno při sundání z kola, najeto asi 6tisíc, po repasu a vyčištění

      • Lišák  

        Blacka comp (coil/FFD 2003), mazaný v originále vazelínou (předělaný na olej) pružina originál bez barevného označení asi střední - 9–10kg

    • killme  

      SR Suntour

      • t29  

        Suntour XCR 100 mm, nová, odtrh 13 kg.

      • Bafoon  

        SR Epicon 2009, tuning-test, 100mm, tlak nevím, cca 6kg, nový, po vybalení z krabice :-)

      • soc  

        Suntour RUX E, asi 2005, 130mm, odtrh mezi 10 a 11kg, bez tlaku.

      • baboon  

        Durolux, model 2008 (asi, kupoval jsem ho jetý), je předělaný na olejové mazání a trochu jsem se mu pošťoural v tlumení, aby neměl tak obří kompresi.. Tlak 70psů dole, 35psů nahoře odtrh na zdvihu 180 9–10kg, na zdvihu 140 taky 9–10kg.

      • vikicek  

        SR Epicon 08, neupravená, najeto cca 2000km, odtrh 7–8kg … čekal jsem to skoro horší, ale úprava by to asi trochu stlačila :)

      • Lišák  

        XC-PRO-SL 2003 (úprava T-T) 4,5–5kg

      • Luma  

        Epicon RLD 09,nová odtrh cca 11kg,po předělání na olej mazání 8kg,zdvih 100mm,tlak 75Psi.

        • Luma  

          Tak jsem natočil video vidlice,kdo se chce kouknout tak tady je odkaz http://www.youtube.com/watch…

          • slavekRM  

            Pěkné video a pěkná trasa, kde to je? Ale chod té vidlice mi přijde docela slabý – pokud se dívám, tak mimo sag chodí tak cca 2 max 3 cm. Zkoušel jsi nižší tlak?

            • Luma  

              Jsou to Palkovické hůrky u FRýdku-Místku.Nafouklou jsem jí měl akorát,je to tam celkem rovné tak nešla moc do zdvihu.

          • Kubas.1  

            ta páska na vidli to je normálně tohle ? nepoškrábe to ty kluzáky?

            • MlokCZ  

              Nepoškrábe. Samozřejmě tu pásku neutahovat nějak moc. A stačí i nějaká užší.

            • lukas aka mitro  

              Jo, bzz-paska. a neposkrabe, bo stejne je vetsinu casu na jednom miste.

      • v POHODÌ klokan  

        AR Suntour Epicon LOD 2008 100mm netuněný, odtrh 8–9 kg.

      • jaja.k1  

        Epicon RLD 2010 bez úprav, najeto cca 500km odtrh 6,5 – 7kg.

        Měřeno dnes (2°C) na dig. váze.

        Jsem zvědavý, co to udělá s olejem – nechal bych ji tak, ale stejně budu zvyšovat zdvih.

      • Georrge  

        Novej epicon 2011, nejetý a na vazelíně, odtrh 7kg

      • beranek666  

        Epicon 2012 od Milana

        když byl nový tak cca 7 kg

        po roce ježdění jsem na 14 kg, dlouho to nevydrželo

        • lukas aka mitro  

          O servisu jsi neuvazoval?:)

        • Vilém  

          A nejakou udrzbu na nem delas?

        • pavlik6022  

          cim to asi bude?

          • beranek666  

            Pravidelnou údržbu samozřejmě dělám. Vnitřek vidlice je čistý, bordel se dovnitř nedostává. Tak poraďte, čím to asi bude???

            Wapkou nemyju, agresivní čističe nepoužívám, kluzáky pravidelně čistím a občas máznu silikonem.

            Celkově nejsem s přestavbou spokojený, protože „ideální“

            hodnoty byly ideální jen určitou dobu. U neupravovaných vidlic zůstává stav víceméně stejně průměrný po celou dobu. Toť moje zkušenosti.

            • xshreck  

              Správné oleje, vezelínky, kroužky… na všem záleží

              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

              • beranek666  

                Mám najeto 5 tisíc, kroužky snad není třeba měnit :)

                Olej mám přímo od Milana.

                • Mr.Duck  

                  Tak ja ti teda verim no!

                • xshreck  

                  poslal bych jí k němu, a´t se na ní mrkne. Protože vidlice neznecitliví jen tak ;)

                  • beranek666  

                    To samozřejmě nenastalo jen tak – např. po vyčištění že by přestala být citlivá. Ona ztrácí citlivost průběžně používáním. Jako by se žasem lehce „zadírala“.

    • killme  

      RST

      • killme  

        RST titan, 2009, nova, odtrh 17kg

        • killme  

          RST titan, předělaná na olejové mazání, tlumící olej 5W RS pitstop, najeto asi 900 km,

          odtrh 11kg, 60PSI

      • Bafoon  

        RST Neon, nová, odtrh 29–30kg

      • Wojtek  

        F1RST PLATINUM.nová,na­jeto cca 150km,foukám na 60psů(sag 20mm), když je v pohybu,tak mi dá něco kolem 7.5kg,když dlouho nic nedělá,tak je to až 18kg!!!!!!!!

        • v POHODÌ klokan  

          A co jinak, jaká je ta vidle po nějakých těch kilometrech?

          • Wojtek  

            hrozná!!!!!! koli ní už sem si skoro párkrát pořádně rozbil hudu,a podařil se jeden snakebite,je tak dobrá,že s ní frčím a vepředu nic necítím ale vzadu mě to dycky šííleně nakopne

            takže verdikt zní: mega žehnička

      • kyl  

        RST Omega SL (upravená)110/110ps­i,odtrh 9kg.

      • JakeF  

        RST Gila TnL 80mm, model myslim 2006.

        Odtrh: 24.5kg

        Na to, že už má docela dost za sebou, údržby moc nepobrala a je to jeden z nejlevnějších modelů, tak mě ten výsledek překvapil, čekal jsem hodně nad 30kg.

    • killme  

      Marzocchi

      • Maynard  

        66 rc2× 2007, ježděná od srpna 2008, odtrh 5kg. měřeno na vidlici sundané z kola po servisu. teď po zajetí stíráků je to snad možná ještě míň:)…

        • MlokCZ  

          Tedy opravdu když položíš kolo na váhu, tak jde vidlice sama do zdvihu pouze vahou kola?

          • Wojtek  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • pitos  

            Určitě se Maynard vyjádří osobně ale jeho naměřenému odtrhu bych na té jeho špagetě i věřil.Když jsem měl možnost jeho vidlici vyzkoušet poprvé, tak jsem byl sám hodně překvapen,nic tak citlivého jsem předtím nezkoušel.

            Ale jak říkám,k přesnému naměřenému odtrhu se musí vyjádřit sám.

          • Maynard  

            jo, když nadzvednu kolo (obě kola ve vzduchu) a pak zase normálně položím tak se vidla tak 3mm zanoří. zkoušel sem eště 66 rc2× 2006 170mm s rok a půl starýma stírákama a bylo to eště takové máslovější:)…vedle ostatních mařen sou ty rc2× trchu přírodní úkaz no:)…

          • Maynard  

            prostě to na začátku žere mravence a ke konci to krásně zprogresivní:)…budu jí určitě dávat všechen možný dostupný servis, aby mi vydržela co nejdýl, protože tohle mi fakt maximálně vyhovuje…co sem tak zkoušel 08 RC3ku tak to mělo vakl a nechodilo to ani náhodou tak máslově jak moja:)…

      • kesu  

        Z1 QR20 2002,jeta dost,temer bez oleje,na servis ceka,odtrh asi 14kg

      • kesu  

        Marzocchi 66 ATA 2008, 10–15kg,laboruju z tlakama a hladinou oleje,tech 15ukazala ted pod vyjizdce v desti nasucho

      • RUR  

        Xc 600 ETA, airasist (pružina / vzduch),  ( 2007? ) OEM, upuštěná vzduchová komora, 8,4 dofouknutá cca 10 je to o dost hůř poznat. Otázka je co ta váha váží, vychází mi totiž o skoro půl kila lehčí kolo :-)

      • Pesto  

        Marzocchi 55 RC3 Ti 2012, cerstvo z krabice pred nahodenim na bajk 5.5–6kg, na digitalnej vahe to presnejsie neodmeriam.

        • pavlik6022  

          paráda

        • Pesto  

          Po asi 9 hodinach jazdenia ide vidla do sagu pri samotnom polozeni bajku na zem. Zatial najlepsia citlivost, aku som mal moznost vyskusat.

          • volodaj  

            Cez zimu budem rozoberať bicykel, tak zmeriam odtrh mojej MZ 44 RC3 Ti. Tiež kúsok zachádza už po položení bicykla. Top vidla čo som jazdil zatiaľ.

            • kubad  

              mas ji i dofukovanou? nebo ti vyhovuji jen samotne pruziny?

              • lukas aka mitro  

                Tak vis jak..pokud pri nezatizene vidli nedojde k dotlaceni nedagivky na doraz(at uz vzduchu nebo pruziny), tak rpi poloze pohne skoro vsechno..kdyz s tim „trochu“ bochnes, tak jenom pomuzes…pohnul se i muj domain, ktery mel odtrh cca 9Kg…

              • Pesto  

                Z mojej som vyfukol vzduch pri stlacenej vidle, cize teoreticky by tam mal byt nizsi ako atmosfericky tlak. Je to krasne citlive, ale trochu na hrane, v plnej zbroji vazim tak 85kg.

                • volodaj  

                  Ja mám 85 bez výstroje v civilnom oblečení. Do jari by som chcel mať okolo 80–82, tak potom asi sfúknem úplne tiež.

              • volodaj  

                Mám tam asi 5 psi od predchádzajúceho majiteľa. Zatiaľ nemám adaptér, tak som sa neskúšal s tým hrať. Mal asi o 5–8 kg viac ako ja, tak mne by možno stačila aj bez vzduchu. Vravel, že to dával hlavne kvôli koncovej progresivite.

                Na jar skúsim polaborovať aj s týmto. Zatiaľ som nastavoval len odskok a kompresiu.

    • killme  

      Magura

    • killme  

      Debata, at se to nezvrhne, jde mi o prehled :)

       

      Malem bych zapomel, diky vsem za prispevky do prehledu

    • MJ24  

      ať se někdo pobaví:

      Marzocchci MXC Air 2002, najeto cca 40 000Km, odtr kolem 30kg :))) a víc z ní nedostanu

      • domin  

        3O kg? No to se ti snad ani nehne.

        • MJ24  

          ale hne ale třeba na šotolinu a podobné nerovnosti samozdřejmě nereaguje, bere fakt jen velké věci, ale zase se nehoupe takže nepotřebuju lock out. Chtělo by to už asi novou.

    • Vilém  

      Je tu vlakno s grafama, tam sis to moh nastudovat.

      • Lišák  

        Zase tady, pokud by to lidi nepokazili a nepsali nahoru blbosti, ale jen typ rok výroby, km a odtrh, bylo by to přehlednější. Pokecat o konkrétní vidlici se dá tady dole. Navíc doporučuji zakladateli vlákna všechny příspěvky nahoře, které nebudou k věci, mazat.

    • DoomHammer  

      a co tohle řešení: sešit v google docs, na každém listu výrobce…

      mohlo by to být přehlednější – bez debat, jenom údaje

      • DoomHammer  

        samozřejmě jsem nevypsal všechny výrobce, takže dokument patřičně rozšiřte a upravte…

    • Polo21  

      este by som dodal ze odtrh by sa mal merat pri 90 stupnovom uhle medzi vahou a vidlicou, ak sa nemylim tak pri roznych uhloch je aj odtrh odlisny

      • drtyc  

        vidlice sama neco taky vazi. nemela by se spravne merit jenom rozdilova hmotnost?

        • kubad  

          prostě by tu měla být popsaná a upřesněná metodika měření jinak je to soubor čísel které nic neříkají

          • goofy  

            To uz tu je popsano 1000×

          • baboon  

            Tak metodika ještě jednou,schodím kolo,postavím to na váhu bez vyvažování,protože váha kola se do odtrhu taky počítá..Takže by člověk měl naměřit stejná čísla se samotnou vidlí jako když je na kole..Úhel může asi trochu zkreslit,ale není to nic tragického..Nikdy to nebudou rozdíly desítek stupňu..Navíc na kole ta vidla taky nechodí v 90° a navíc každej má ten předkop trochu jinej,že..A další věc, kolo před testem trochu propružit,ať se to pěkně promaže..:)

            • Foose  

              jen upřesňující dotaz, když kolo položím na tu váhu, tak už se mi na váze objeví třeba 5 kg, a vidle se pohne na 12 kg tak beru jako odtrh 12–5=7kg ne?

              • kubad  

                ne bereš tu váhu kde se to pohne takže 12kg

                • baboon  

                  přesně tak..Protože váha toho kola se přeci k odtrhu taky počítá..:) Kdybys tu vidli vzal samotnou bez rámu, tak bys měl taky těch 12 naměřit..Možná vzhledem k tomu úhlu by to bylo malinko míň,ale max tak o půl kilka..:) Jinak proto je tady 5kg označováno za magickou hranici, znamená to že už jen stojící kolo bez jezdce způsobí na vidlici minimalni sag..Tedy je fakt citlivka..:)

                  • kolečko  

                    To je přece kravina. Když namontuješ stejnou vidlici na lehké kolo, tak bude ten celkový odtrh nižší, než u těžšího kola s tou stejnou vidlicí! A přitom se vlastnosti vidlice vůbec nezměnily. Prvotní hmotnost působící na váhu v klidu by se snad měla odečíst.

                    • meikyq  

                      Odtrh je vlastnost vidlice- nic jiného do toho neplést.

                    • baboon  

                      Tak tohle mi vysvětli..:) Ten odtrh bude pořád stejnej..Je jedno,jestli těch 5kg uděláš rukama,nebo ti to udělá rám..Těch 5kg tam prostě fyzicky nad tím je, je jedno v jakej formě..Prostě vezmeš vynulovanou váhu a postavíš na ní vidli..Stlačíš než se pohne a koukneš,kolik tam máš..:)

                      • kolečko  

                        Tak nevím, jestli si rozumíme. Skutečný odtrh na vidlici bude samo pořád stejný. Ale tady se píše, že se sleduje na váze údaj i s hmotností kola a to je ta kravina. Postavím kolo na váhu a bude tam, plácnu, 5kg v klidu a vidla se „odtrhne“ třeba při 15 kg. Ale když postavíš na váhu samotnou vidlu, co má 2kg, tak se odtrh ukáže už při 12 kg. Takže podle mě je potřeba odečíst prvotní hmotnost působící na váhu v klidu.

                        • lukas aka mitro  

                          Imho to blbe odečítáš. Pokud je odtrh vidlice 10 kg a rám působí 5kg, musíš ještě 5kg přitlačit, aby se odtrhla. Pokud váha rámu je 2 kg a odtrh je 10 kg, musíš přitlačit 8 kg. Prostě nebude konstantní síla, kterou půsovíš jenom ty, ale součet ty+rám, toť vše.

                        • baboon  

                          to mi přijde jako nesmysl..Vždyť ten rám ti tam sice udělá 3kg navíc,ale bez něj ty 3kg budeš muset stejně dotlačit rukama..Ten rám má snahu tu vidli taky stlačovat! Podle obrázku si dovoluji tvrdit,že f3, tedy výsledná síla kterou bys musel stlačit vidli bez rámu je součtem f1 jakožto síly kterou působíš s rámem a f2 jakožto síla kterou působí na vidli rám, což je tedy řekněme ty 3kg navíc..Tedy f2 bude o 3kg míň oproti f3

                          • Foose  

                            lancův nástupce :))

                          • kolečko  

                            Kua zní to logicky. Nepočítal jsem s tlakem rámu. Takže váha by měla ukázat v obou přpadech stejnou hodnotu. Rozebírat kolo ale kvůli tomu nebudu :-)

                          • zichis  

                            mušu fodečíst aspoň chmotnost fenkovních nochou? Ať mám to tšísílko co nejchezči ;-)

                            • Vhalasta  

                              Ne, to aby sme my Rebisti byli znevýhodněni :(

                              • Vhalasta  

                                Ono to samo tady má skutečně logiku, tato síla (váha) už na pružinu netlačí, ale když se výsledky udávají v celých kg…

                        • Vilém  

                          za kolo, v tomto pripade nepovazuj predni kolo, ale to co je nad vidlici, tzn riditka, predstavec, cast ramu …

                    • Ruprt2  

                      kilogram je kilogram tady není co řešit a porovnávají se tu vidlice a ne kola.

                      • drtyc  

                        K cemu jsou ty kiogramy dobry? Da se podle toho cisla rict, na ktere vidli se vysekam, kdyz ma jit do komprese pri najezdu na povrch, ktery ma nizkou prilnavost? Treba pri najezdu na vystouplou kolej v mokru? Bude rozdil mezi vidli s odtrhem 5 a 30kg? Ta 30kg se bude chovat vic jako pevna, tak hadam, ze by mohlo dojit na to, ze se otre o tu kolej a snaz o ni sklouzne, protoze tech 30kg pretlaci tu prilnavost proti tem 5kg nebo je ta uvaha uplne zcestna a stejne se to urve?

            • lukas aka mitro  

              Dovolím si malou polemiku. Mi se rpostě nelíbí, že, když se měří odtrh vidlice, kdy jde o zjištění koeficientu statického tření ve vidlici, tak se naprosto neuvažuje předpětí pružiny/nafoukání vidlice. Zkoušel někdo změřit odtrh vidlice bez pružiny/vyfouklé a s ní/nafouklou? nebudou se tyto hodnoty lišit? Podle mne prostě musí už proto, že se mění ceslkový počet sil v systému.

              Uvaha:

              vyfouklá vs. nafouklá vidlice: chci změřit odtrh, tak působím zvyšující se silou a hledám, kdy je síla působící na pouzdra/gufera dost veliká, aby překonala sílu vyvolanou třením. Ale když přidám pružinu, tak krom tření, mám ještě sílu té pružiny. Tedy ve chvíli, kdy bych působil stejnou silou, jako v případě bez pružiny nedojde k odtrhu, protože síla, kterou působím, je zmenšena o reakci pružiny.

               

              Dle mého by odtrh měl meřit buď  bez pružení nebo zjiš´tovat sílu potřebnou u utržení od polohy SAGu. V poloze SAGu jsou totiž síly přižení a síla způsobená jezdcem vyovnané a jsme v situaci „bez pružení“.

               

              Protože ve chvíli, kdy je zvolená špatná tvrdost pružiny, nebo tlak ve vidlici, projeví se toto ve změřené hodnotě odtrhu a samotný údaj je sice hezký, ale zatížený brutální chybou a tím ztrácí na vypovídací hodnotě. Pokud jsem se někde zmýlil, prosím opravte mne.

              • lukas aka mitro  

                kua..uz to mam. Vami popsana technika mereni odtrhu funguje, ale jenom za předpokladu, že v klidovem stavu neni vidlice pritlacena pruzinou/vzduchem na pevny doraz. Tedy ze sila pusobici pruziny je kompenzovana pusobenim negativni pruziny. Nebo ze sila pozitivni vzdochove komory je stena jako pusobici sila negativky. melo by to fungovat i u Solo-air, kde se komory rozdeli az pri zmene tlaku(->pohybu).

                 

                Omlouvam se za tapetovani a se stahnutym ocasem se jdu ucit.D

                • baboon  

                  :) Docela peklo takhle při zkouškovym,co..:) To by člověk jen diskutoval..:) Ale je to tak,no.. Jen problém je s tím vzduchem, ale to už jsem popsal níž..:)

              • baboon  

                Ale pružina by ti nikdy neměla přidat třecí odpor! Když bude předepnutá hodně,tak určitě pak změříš haluz,ale to bych řekl že už je chyba nastavení vidle..Faktem je,že měřením bez pružení by se asi dosáhlo lepších výsledků ohledně čistého odporu, ale takhle se zase koukneš na výsledky tak, jak tu vidlici v reálu jezdíš..Navíc u vzduchovek se tady tlaky píšou a ber v potaz, že vzduchovka ti se vzrůstajícím tlakem bude klást i vetší třecí odpor, protože tim nafouknutím se o to více „našponují“ hroty tesnění a tak dále..Hlavně to se děje i v průběhu zdvihu, v čemž jsou vzduchovky naprd..Takže ty v klidu změříš na váze krásných 7kg,ale při sagu 20% už může být všechno jinak..A to by naopak u pružiny být nemělo, ta klade pouze větší pružíci odpor, tření by mělo být konstantní..Hlavně tady nejde o zjištění nejakých kilových odchylek, ale všimni si, že některý vidle tu maji třeba 30kg a některý 10..Navíc měření bez pružení by už opět chtělo asi mnohem přesnější váhu,neb já když tu svou vypustím,tak je odtrh na osobní váze nezměřitelnej..

        • Lišák  

          V podstatě by problém s hmotností mohly dělat jen části, které jsou napevno spojeny s venkovníma nohama a venkovní nohy samotné. Ostatní části-vnitřní nohy, olej, korunka sloupek… už vidlici stlačují vlastní hmotností, takže se do odtrhu počítají. Stejně tak hmotnost přední části kola, když není vidlice sundaná. Problém by byl jen s úhlem vidlice při měření, jak už tu někdo psal.

          • fík  

            co se stane (jaký bude rozdíl), když budu stlačovat vidlici ve vodorovné poloze, např. kolmo proti svislé zdi?

            • Lišák  

              To by bylo fuk. Jde o úhel vodorovně položená váha a nakloněná vidlice.. Ve Tvém případě svisle zavěšená váha a vidlice (vůči ní) pod stejným úhlem, jako při měření s váhou vodorovně ;-)

              • Lišák  

                Sypu si na hlavu popel ;-)

                 

                Se svolením Fíka kopíruju jeho mail:

                 

                Ahoj Lišáku!

                Řekl bych, že „V podstatě by problém s hmotností mohly dělat jen části, které jsou napevno spojeny s venkovníma nohama a venkovní nohy samotné“ by tento problém mohl vyřešit vodorovný způsob měření, kdy síla od těch „problémových“ hmotností ( při stlačování vidlice se nepohybujících ), která působí vždy svisle, se do vodorovného směru ( svisle umístěné váhy ) neprojeví ( třeba Ti pomůže představa 20 kg vnějších nohou). Rozdíl hodnot „odtrhu“ svisle a vodorovně + hmotnost sundaného kola je cca neodpružená hmotnost předního pružení.

                msf fík

                 

                a moji odpověď:

                 

                Ahoj Fíku

                Máš samozřejmě pravdu! Já to bral jen z hlediska úhlu. Úplně nejpřesnější by to asi bylo, kdyby se upnila vidlice za sloupek do svěráku a váha na ni přitlačila.

                Doufám, že nebudeš mít nic proti tomu, když tento mail zveřejním na B-F? Nemám problém, pokud mě někdo opraví, když se pletu

                Lišák

                 

                (kopírováno i s překlepem: upnila=upnula)

                • RoKo  

                  sheldon tuk tuk sheldon tuk tuk sheldon tuk tuk…

                   
                  • RoKo  

                    ps: neber me vazne (veltilnske zelene  2007 pozdni zber s privlastkem 0,75)

            • baboon  

              žádný..:) Tady jde o to,že kdž máš tu vidli pevně na kole,tak máš snahu jí stlačováním zároveň jakoby „prohýbat“ a tím taky zvětšuješ mimo jiné i třecí sílu která je mezi vnitřní nohou a pouzdrem..

        • ropman  

          jenže to bys musel znát hmotnost dolní (vnější) části vidlice, protože hmotnost části, která se zasouvá do vnějších nohou (vnitřní nohy, sloupek) už pomáhá odtrhu a zasunutí vidlice a tedy ji potřebuješ zahrnout, vnější nohy třeba desetikiliový na to žádný vliv nemají

    • meikyq  

      SR Suntour XCM 2008, cca 800km (olej-pružina) 16–18kg

      • Vilém  

        Odkdy je XCM pruzina olej?

        • meikyq  

          No třeba od 2008 :-) nevim , starší neznám. Pokud myslíš tlumení olejovou patronou teda.

          Píšou to třeba tady. A teda ještě doplňuji že zdvih je 80mm.

          • meikyq  

            Aj… tak jsem četl nepozorně… Tak je tam jen olejový LOCKOUT nikoliv tlumení :-/ to je mi teda nemilá novinka, jsem myslel, že mi jen nechodí jak má a ono tam neni :-/… proklatý obchodníci mi řikali že jo, když jsem to kupoval..

          • Vilém  

            No ted koukam, ze maji opravdu dve verze s olejovou patronou, konkretne HLO a DA. Zda je nektera z techto verzi na tve meride, to opravdu nevim. Je to mozny, ale co jsem se setkal s jejich kolama, tak jsem zatim zadnou XCM s patronou nevidel.

            • meikyq  

              Hm… tak já mám tu HLO- takže akorát ten speed lock a tlumení nikoliv jestli tomu dobře rozumim.. a já se divil že to na skocích tak vykopává :-D…

    • cihla  

      marzocchi mx comp eta-2004-okolo 36–42kg :-D  -asi bych s tim mel neco delat

    • drtyc  

      na odtrh kolem 30kg pro nejaky hubenoury by mozna stacilo toto

    • vrrr  

      Ostatni vidle

      • vrrr  

        A hned pridam.

        Cannondale Ultra Fatty DL 80mmnafoukana na 50kg bikerku

        odtrh nemeritelny, tedy pod 5 kg.

         
        • v POHODÌ klokan  

          Proč by měl být odtrh pod 5 kg neměřitelný? To, že ti samo kolo stlačí vidli snad nevadí,ne? Stačí, když budeš rám kola nadlehčovat do té doby, kdy se už vidle nepohne…

    • bunny_HOP  

      pls pomoc chcem na gt chucker singlespeed , apotrebujem na to singlespeed naboj

    • nobody  

      RST Titan 120, vidle nová, nezajetá (najeto do 100 km), předělaná na olej – odtrh pod 10 kg. To si myslím není špatné, časem by to mohlo klesnout k 7 kg.

    • gazman  

      Rock Shox BOXXER WC 60psi jetá 1 a 3/4 sezony 6,3kg.

    • fichtl  

      Magura Durin Race 2010 – 12–13kg. Měřeno Milanem, čeká se co s o kolik jí dostane dolů..

    • pustipav  

      Muzete mi nekdo vysvetlit, jaktoze tato metoda nezavisi na tlaku ve vidli? V historii jsem to nenasel… nemuzu na to nejak prijit:)

      • lukas aka mitro  

        Vliv tlaku pochopitelne je, ale jenom co se tyce deformovani jednotlivych dilu pruziciho ustroji.

        Jinak finta je v tom, ze chychazis ze stavu, kdy jsou vsechny sily ve vidlici v rovnovaze(po­zitivni a negativni prizina/komora pusobi na pistek stejnymi silamy a ten je tak vklidu).

        • pustipav  

          takze v jakem stavu se tu ty vidlice meri? asi jsem natvrdlej, nejde mi to do hlavy. Preci kdyz ji nafoukam na 2 vetsi tlak, tak sila, pod kterou se pohne bude uplne jinde ne?

          • MlokCZ  

            Tak by to bylo pouze v případě, že je to vidlice bez negativky nebo s extra slabou negativkou a nezatížená vidlice je v předepnutém sta­vu.

            A to se běžně nestává.

            • pustipav  

              takže chápu-li správně, bere se tu v potaz, že každej má tu svoji vidli nafouklou tak, že poměrově vychazí pozitivka a negativka přibližně stejně jak pro 50kg rachytyka tak pro 100kg ramba?

              • MlokCZ  

                To právě vychází vždy (až na ty ojedinělé vyjímky předepnutých vidlic).

                U vzduchových negativek není vůbec, co řešit. Tam mají obě komory stejný tlak (nebo u dual airu maximálně někdo použije lehce rozdílný).

                U vzduchové vidlice s pružinovou negativkou (tedy kde pro rozdílné foukání je pořád stejná negativka) dojde ve chvíli přifoukání pozotivky k tomu, že vidlice vyjede lehce ze zdvihu a ustálí se v nové rovnovážné poloze. Opět ale v tu chvíli je tlak pozitivky a negativky vyrovnaný (i když na jiném zdvihu).

                To je právě taky důvod, proč tu často vznikají zmatky s výškou vidlici. Každý ji změří na jiném tlaku, tím je na jiném zdvihu a pak se najednou výšky liší.

                V extrému pak může dojít až k předepnutí vidlice, kdy ten extra velký tlak pozitivky chtěl vidlici tlačit oproti negativce více ze zdvihu než je to možné. V takovém případě má ale dotyčný stejně zcela nevhodnou negativku a měl by ji vyměnit za tvrdší.

                • pustipav  

                  Pravda, mě to nebylo jasný s těma vinutyma negativkama…

                  Nedošlo mi, že se to vyrovná jinde…

                  dík

            • Kynio  

              a jestli to chápu správně i já, tak se při fecování vidlice upravuje tlak i v negativce? Protože jinak by byl tlak v negativce stále stejný a tím pádem by se v pozitivce mohl vytvořit vyšší tlak a tím by vidlice šla obtížněji do zdvihu

              • MlokCZ  

                U Soloairu nebo třeba Talasu je v negativce vždy automaticky stejný tlak co v pozitivce (tam se to automaticky přepouští u nezatížené vidlice) a uživatel to nemůže ovlivnit.

                U dual airu se většinou fouká také stejný tlak v obou komorách.

                Když u dual airu nafoukáš rozdílný tlak, tak on tam stejně rozdílný tlak nezůstane. Stane se to samé, co jsem popisoval pro pružinovou negativku. Tou změnou zdvihu se změní objemy komor a tlaky se opět vyrovnají.

                V extrému typu téměř vypuštěná negativka u dual airu by už k vyrovnání tlaků v komorách nedošlo, protože vidlice neumožní vyjet ze zdvihu tolik, kolik by bylo k tomu potřeba a tím dojde k tomu zmiňovaném předepnutí.

    • BigKarel2  

      Asi dělam něco divně :D Mě to ukazovalo i 70 kilo :D

    • miloso  

      RS Tora 09 SL mäkká pružina 7000 km, prepätie pružiny na stred. Touto metódou pri zanorení 0,5 cm dáva odtrh 7 až 7,5 kg, to je dobré či zlé? Škoda že som pre porovnanie neurobil pred servisom, lebo som tam dal obyčajné normalizované gumené gufera, ktoré oproti originálom kladú oveľa menší odpor, pridal som tam aj mazacie molitanove krúžky, dal 10w olej namiesto 15w a tak.

    • Kami  

      Při jakým tlaku vidlice se měří odtrh? Nějak je tu nevidím uvedené, tak na tom nezáleží? Když nafoukam vidlici na 160 psi nebo 80 psi, tak je jasné, že se utrhne při jiné váze.. Tak jaký je na to figl? :) Dik

      • lukas aka mitro  

        Figl je schovan v negativce;)

        • Kami  

          hmm, kde má takovej Recon negativní komoru, když má jen jeden ventil a uvnitř neni negativni pružina? Neni na foru nějakej podrobnější návod? Asi blbě hledám.

          • Kami  

            tzn. 2 v 1 z toho plyne, že porad netusim na jakej tlak ji foukat.. Jednou bude mit odtrh 2kg a jednou 40kg.

            • xshreck  

              vzduch se přepustí a v obou komorách je stejný tlak = pořád „ideální“ stav… dejme tomu.

              Takže odtrh by měl být stále stejný.

              Problém je u vidlic s pružinovou negativkou, kde musíš foukat vocamcáď pocamcáď

          • lukas aka mitro  

            recon je solo-air ne?

            (solo-air = heslo do vyhledavace na BF)

            • Kami  

              jojo, je to soloair takže má negativni i pozitivni v jednom, vim ( teda alespon si to myslim), ale pořád nevim, jak u ni změřit odtrh

              • lukas aka mitro  

                no, a co ti neni jasne?

              • Kami  

                tak jsem to byl zkusit a:

                RECON soloair při

                50psi 15kg

                120 psi 19kg

                150 psi 23 kg

                FOX F100 RLC

                50psi 6kg

                100psi 14kg

                Z toho teda moc moudrej nejsem… nějak se mi zdá, že jsou tyto údaje docela k ničemu.

                Měřeno: oddělal jsem přední kolo, vidlici položil na váhu (ukazovala 5,5kg), dal prst na kluzák, zapružil a odečetl hodnotu

                • pepek  

                  To neřeš, odtrh u RS se ti změní během vyjížďky až o 235,4% k horšímu.

                • Kami  

                  mně se zdá, že by tyto hodnoty něco říkali jen v případě, kdyby se u každe vidle měřil odrh při třech odlišných tlacích, ale vždy při těch stejných.. Třeba 50psi, 100psi, 150psi. U dual air by bylo dáno například 50/50psi, 100/100psi,.. Vidle s negativní pružinou by se posuzovala stejně jako soloair.

                  • Kami  

                    i když s pružinou by se musela posuzovat ještě jinak.. to by šlo jen za předpokladu, kdyby vzduch vyvážil tlak pružiny.

                    • lukas aka mitro  

                      pokud tlak vzduchu pretlaci pruzi je jasne za musi byt jina pruzina…

                      Jinak u tveho mereni pochopitelne desne zalezi jak moc vidlici stlacujes..pak se ptojevuje natlakovani.

                      • Kami  

                        ale u foxe negativní pružinu nevyměníš (nebo vyměníš i posuneš, ale to předpokládám nikdo moc nedělá )

                        • Vilém  

                          A proc bys nevymenil?

                          • Kami  

                            vyměnil i posunul, ale chci vidět lidi, kteří si koupi bajk, maj 50 kg/tlak 70psi, negativni pružna je nastavena například na hmotnost 80kg/tlak 130psi..(určitě si ji nepujdou hned vyměnit) a pak sem hodi udaj, že má odtrh 6 kg (lineárni chod), když při 130psi ma třeba 12kg (progresivní chod)

                            • xshreck  

                              Tak můžeme změnit pravidla. U odtrhu se jedná spíše o to, jak „dřou“ pouzdra atd – tzn když se vykuchá celý systém pružení a nechá se jen tlumení. Tak vytáhneš vidlu do zdvihu a zasuneš :-D poznáš pak hned

                            • Vilém  

                              Tak pokud se tim ten nekdo hodla zabyvat, tak vymena neni problem.

                              Vetsina lidi se tim zabyvat nebude a tak to necha v seriove podobe.

                              Ale to snad plati pro jakoukoli vidlici s pruzinovou negativkou.

                              • Kami  

                                to každopádně, ale pak tu muze být moc hodnot, který dost zkreslují hlavně u systému s negativní pružinou. Nejlíp se dá asi posoudit soloair, kterej si tlaky sám rozděluje a potom dual air, když se udá tlak obou komor.

                                Pokud někdo nafouká negativní komoru na 100psi a pozitivní na 80psi, tak bude mít samozřejmně odtrh mnohem lepší než když bude foukat naopak

                            • lukas aka mitro  

                              to je ovsem radna picovina:DDD

                              • Kami  

                                ale prd.. je to odzkoušený :-P

                              • Kami  

                                ale prd.. je to odzkoušený :-P

                                • lukas aka mitro  

                                  co rovnovaha sil, ta se asi diva jinam, co?:)

                                  • Kami  

                                    o rovnováze sil je tu řeč už půl dne :) když ti budu tlačit na ruku z obou stran silou 2kN, tak ti ji nejspíš rozdrtím, ale nepohneš s ní ani na jednu stranu.. ovšem když zatlačím silou 20N, tak s ní pravděpodobně pohneš tam i tam..

                                  • Kami  

                                    o rovnováze sil je tu řeč už půl dne :) když ti budu tlačit na ruku z obou stran silou 2kN, tak ti ji nejspíš rozdrtím, ale nepohneš s ní ani na jednu stranu.. ovšem když zatlačím silou 20N, tak s ní pravděpodobně pohneš tam i tam..

                                  • Kami  

                                    o rovnováze sil je tu řeč už půl dne :) když ti budu tlačit na ruku z obou stran silou 2kN, tak ti ji nejspíš rozdrtím, ale nepohneš s ní ani na jednu stranu.. ovšem když zatlačím silou 20N, tak s ní pravděpodobně pohneš tam i tam..

                                  • Kami  

                                    o rovnováze sil je tu řeč už půl dne :) když ti budu tlačit na ruku z obou stran silou 2kN, tak ti ji nejspíš rozdrtím, ale nepohneš s ní ani na jednu stranu.. ovšem když zatlačím silou 20N, tak s ní pravděpodobně pohneš tam i tam..

                                    • lukas aka mitro  

                                      To jsem rad, ze jsi mi to tak hezky vysvetlil.

                                      • Kami  

                                        nejsi ty ironickej doktorand na VŠ ? :D

                                        • lukas aka mitro  

                                          to jenom kdyz mam dobrou naladu:D

                                          • Kami  

                                            to je fakt s tim doktorandem? :D

                                            • lukas aka mitro  

                                              jo…

                                              • Kami  

                                                :-D já už poznám doktoranda i po netu, kurna

                                                Takže jsi beztak strojař..tudíž určitě víš, jak všechno funguje a proto se možná mylně donmívám že:

                                                když mám tu FOX RLC, ve které je negativní pružina a nějakou silou tlačí proti pozitivní vzduchové pružině, která ovšem pusobí měnší silou na tu negativní, tak mi přece stačí vyvinou měnší sílu proto, aby šla vidlice do zdvihu

                                                ještě laičtěji:

                                                negativní tahá vnitřní nohy dolů určitou silou

                                                pozitivní tahá vnitřní nohy nahoru určitou silou

                                                ted se nebavím o soloair

                                                • lukas aka mitro  

                                                  Prvni radek mas dobre, zbytek je spatne…

                                                  teda, mas pravdu s tim, ze se mylne domnivas…

                                                  kdyz budou proti sove tlacit dve pruziny, tak se zastavi v bode, kdy se sily vyrovnaji…mala vychlylka z tohoto botu bude takrka zadarmo…pri vetsi uz pretlacujes jednu z pruzin…

                                                • xshreck  

                                                  ale to už asi nebude řeč o odtrhu :)) ale špatně nastavené vidlici

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    voe ty to nechapes…ta napruzena pozitivka ciha az bude jeji chvile a potom nakopne negativku aby vidle sla do zdvihu…a v nestrezenem okamziku se zase stane do ustrani!:D

                                                • MlokCZ  

                                                  Vidlice vždy zůstane v rovnovážné poloze, tedy bude dle nafoukání pozitivní komory (u vidlice s ocelovou negativkou) různě zasunutá ve zdvihu. A vliv na odtrh z této rovnovážné polohy budou mít pouze pasivní odpory vidlice.

                                                  Jediná vyjímka (které v praxi občas nastat může) je případ, kdy se dříve vidlice zarazí o doraz maximálního vysunutí a zůstane předepjatá a nedojde k dosažení rovnovážné polohy díky příliš slabé negativce. V takovém případě je ovšem už zcela nutné vyměnit ocelovou negativku za vhodnou pro daný tlak pozitivky (ono je to vhodné i když nedojde k předepnutí, ale ještě to nemusí být taková tragédie bez výměny za vhodnou), aby k tomu nedocházelo.

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    tadaaaaa…sice jsem ho chtel dotlacit az na to prijde sam, ale co:)

                                                    Diky jako vzdy.)

                                                  • soc  

                                                    10 bodu z 10, jako obvykle…

                                                  • Kami  

                                                    noo, dyt o tom tu porad mluvim.. myslím ten 2. bod kdy je negativka slábá ba naopak hodně silná

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    silna negativka az tak nevadi, zmizi ti zdvih vidle…slaba je problem az pri extremni situaci..

                                                  • Kami  

                                                    to už je moc silná, když mi zmizi zdvih, ale co takhle uplně na hranici rovnováhy nebo těsně za ní (směrem k síle negativky), kdy ještě zdvih nemizí, tam se ten odtrh musí trochu projevit

                                                  • lukas aka mitro  

                                                    Nerozumim…dokud se nedotknou zaviny negativky nebo dokud spodni nohy nenarazi na mechanicky doraz, tak nejakym zpusobem porad funguje a vyrovnava sily.

                                                  • Kami  

                                                    nechme to, ale v jednu chvili si myslim, že může pomoct odrhu viz. moje údáje na váze..

                                      • xshreck  

                                        počítá že budou jiné tlaky na těsnění, tak to pude možná o něco hůř :) ale zase o kolik?

                • allrose  

                  jo ty čísla tady je přeměřování pindíků,ale na druhou stranu je to podnět se naučit servisovat vidle k tvé spokojenosti,na rozdíl od servisu,kde provedou „běžnou“ údržbu.2×jsem reklamoval vidli s tím,že při zanořování pocukává,on bafnul za brzdu,skočil 100kilama na řidítka a řek ,žeje to dobrý.pak na švihu po 40km se přidřela a nechodila…rada po telefonu-otoč kolo at nateče olej na futra,cákni pod síráky silikon…nikde žádný olej,jen trocha vazelíny mimo futra..ponaučení-nákup maziv,náhradních dílů a dělám si 1× ročně servis sám.

                  nová 2 měsíce stará reba najeto 800 a stále tupá…přemazáno a chodí jak víno…jo co si člověk neudělá…

                  • Seky  

                    S tim se nadá než souhlasit. Ten Revelation co mám v profilu. Hrůza děs běs, když jsem vyjel s novým kolem, sem si myslel, že je to snad nějakej zmetek. Všici mi říkali, to se zajede a vono to bylo jen horší. Po vlastním servisu a přemazání, chodí k plné spokojenosti.

                    • Ondra P.2  

                      revelation je super vidlice, jen je ji potřeba hned po koupi oservisovat. Mám ji jako záložní verzi RCT3…

                      Co dost zásadně změní citlivost a celý chod, je ze vzduchový patrony komplet dostat tu vazelínu co tam sram cpe , vyčistit a dát tam Fox Fluid, nebo 15WT. Ten Fox fluid je ale mnohem lepší. Používám ho i do Foxe do vzduchovky.

                • xshreck  

                  a ten soloair jsi jen foukal, nebo jsi po něm párkrát poskákal aby se vyrovnaly tlaky atd? :)

    • smash_mouth  

      Chtel jsem se optat na problem s odtrhem FOX 36 FLOAT RC2. Vidle se mi zadrhava jakoby lepi k horim noham, je to cim dal tim horsi.

      Je to parne zejmena kdyz jedu na kole a sedim, muzu pumpovat rukama (davat impulzy lehke az stredni) a vidle se ani nehne, dokud nedostane vetsi pecku odspoda nebo nepumpnu vice ve stoje. Kdyz se to utrhne a zase se situace uklidni tak se opet „prilepi“

      Dal jsem ji na servis, mazli omrkli … vse prej OK. :-S kazdopadne me se to ok nezda a mejm rukoum uz vubec ne …

      Nema nekdo podobnou zkusenost ci radu ?

      • mr.downhill  

        vyber lepsi servis… pripadne kontrola stavu , typu a mnozstvi oleje pro tento typ vidle

      • Pedro404  

        Zkoušels sundat spodní nohy, abys viděl, jestli to nezadrhává v patroně? Pokud to je fakt ve spodních nohách, tak musí snad jedině bejt bordel ve stírákách nebo špatný stíráky/pouzdra, popř. žádnej olej.

      • Concorde  

        U 32 foxek mi to vetsinou delalo stare tesneni na vzduchovem pistku. Po vymene oleje a promazani je to trochu lepsi, ale vetsinou pomuze spis vymena.

      • allrose  

        jak píšou kluci

        schodit spodní nohy a zkusit zda se nelepí pístnice či patrona (té bych moc nevěřil,je uzavřená v oleji..nebo bude blbnout a je vadná)

        spíše věřím v lepící stíráky,začal jsem používat brunox deo a zlepšení

        když vidle lepí více,vezmu stříkačku a jehlu,odhrnu stíráky a vpravím jehlou 1c toho jejich 20W na mazací kroužky,až začne vytékat ze stíráků,chvíli to kroužkuje…pak otevřu komoru vzduchu a namažu/stáhnu vazelínu k pístnici…ve starém předpisu dávali i olej (20W a celkem dost),stím bych byl opatrný,protože zůstává v negativce a zmenšuje jí

        Fox 34 soloair

      • bathed  
        1. nespadls nějak moc? (jestli nemáš mimoběžné spodní nohy)
        2. co tam máš za střed? RU? Pevná? (už jsem viděl ‚propadnutý‘ střed – v podstatě se o 1mm zúžil a když sji to zarval upínákem, šly spodní nohy ne rovnoběžně, ale křivě......)

        A mezi náma: řešil bych to hned, než si serveš povrch horních nohou!

        • goofy  

          RU na Fox 36? :-)

          • bathed  

            Blbě jsem to přečetl. Ale ono je to nakonec šumák: ten stažený střed o kterém píšu byl na kombinaci DTswiss 350, DTswiss EXM150 s pevnou osou 15.

        • smash_mouth  

          Zadnej velkej kreš nebyl … mimobezne spodni, zajimavej tip :-) to by mne nenapadlo.

          Taky jsem zpozoroval ze kdyz pumpuju nohama tj. k plus 20% nad sag tak se vidle ani nehne :-O nepamatuju ze bych mel na jinejch ramech takhle strnuou vidli. Ale mozna jsem to jen nesledoval …

          • bathed  

            Rozdělej, vytáhni patrony (jestli) to jde a zkoušej jenom rukou, jak ti chodí horní nohy ve spodních..... Když zjistíš, že to má v nějaké poloze jiný chod, máš to pokřivené. První ale vyzkoušej propružit s povolenou osou......

      • goofy  

        Který to je ročník a kdy byl naposled dělaný komplet servis (měněná i těsnění)? Osobně si myslím, že budou jeté stiraky nebo těsnění na vzduchovém pístku, které prostě začalo lepit, a tam už pak moc nepomáhá ani klasický mazací servis, i když se to třeba na chvilku trochu zlepší.

      • smash_mouth  

        Stara je rok. Zadna tesneni zatim menena nebyla. Jen ten kontrolne mazaci servis.

        Pokud je vidle v zaruce tak to bude muset jit ke Svecovi co? Potreboval bych to rychle zpet :-(

        • tonik666  

          mel sis nechat lyrika

        • goofy  

          No jako Švec je sice drahý, je sezóna, ale pokud fakt tápeš, tak bych mu to hodil a bude to nejrychlejší řešení. Hlavní mechanik je kokot, a jeho vyjádření třeba přefiltrovat a vzít si to důležité, ale zase tomu rozumí a mají ND skladem. Možná jim můžeš zkusit zavolat, jak jsou na tom s časem. Průběh je to fakt divný a takhle těžko radit. Buď je něco skříplé, nebo je něco ohlé, a nebo ojebali servis. Normální to každopádně není.

      • smash_mouth  

        Tak se zda ze vec je vyresena. Prodejce poslal vidl ke Svecovi a ten udelal full servis – 2920,–

        Problem byl v te nafukovaci gumove fusekli v olejove patrone. Byla tak zavzdusnena ze nesla vyndat.

        Bohuzel zadna reklamaca uznana nebyla. RS toto u chargerdamperu uznava, ale Svec ne.

        Projel jsem to vcera a dnes a vypada ze maka jak ma (zapomele jsem rukavice oba dny a bez nich to byl dost nezvyk).

        • wladeq  

          Zjednodusene vychal olej z FIT patrony…nefungovaly komprese ani odskok ;)

        • goofy  

          Tak na těsnění je záruka 3 měsíce a tento měch je u Foxu v sadě těsnění a má se pravidelně servisovat (měnit) v rámci velkého servisu (co X hodin nebo jednou ročně). Pochybuji, že u Sramu by po roce Charger dobrovolně měnili. Jedině, že by neměl být v rámci servisu pravidelně měněn, a tudíž je s ním počítané, že vydrží celou životnost vidlice.

          • smash_mouth  

            tvuj nazor vs moje vl zkusenost …Kdyz jsem mel pika tak mi zitny problem se zavzdusnenym ChD vyresil aniz bych platil korunu …

            • goofy  

              Zavzdusneny charger je u Piku zcela bezna vlastnost a vubec neznamena, ze je vidlice poskozena. Odvzdusneni je otazka chvilky. U Foxu zavzdusnena patrona znamena vetsinou poskozene tesneni, tudiz se dela repas. To je priste fakt. Pokud ti zitny delal komplet repas zdarma, tak to ho chvali, ale zcela jiste to neni bezny pristup v prurezu skrz vsechny znacky.

              • wilda81  

                Přesně, odvzdušnění ChD je jen o fous složitější než u brzd. Defacto potřebuješ jen odpovídající koncovku na hadičku.

              • smash_mouth  

                platil jsem u svece full u zitnyho nulu, at uz do toho zitny dal jen praci nebo menil dily, nepatral jsem.

                i tak vam diky za tipy, vypada to ze konec dobry

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.