• JakubTM

    Bude to asi milionprvní dotaz na to samé téma, ale kdyby to šlo jinak, ušetřil bych Vás toho. 10let jezdím na „hardu“, pak si koupím full Trek Fuel EX5…a najednou mi to nestačí. Potřebuji skákat, zkoušet nové technické pasáže, a zase skákat…hloub, dál… Neexistuje vyjížďka, kdy bych si aspoň 3× nenamlel, ale přesně to je ono, potřebuji přesně tohle, jezdím tak dlouho, dokavad tu zatáčku nekrouhnu dostatečně rychle a dokavad ten skok nedám podle svých představ. Nesměřuji přímo do bikeparku, spíše těžší technický terén, kde bych se nemusel bát odlepit a letět…ale kromě toho vyjet i nahoru a mnohem, mnohem dál, než moji kémové s XC, prostě, když na to přijde, chtěl bych být univerzál (protože na víc, než na jeden bike nemám). Myslel jsem si, že stávající bike to zvládne, ale při některý skocích cítím, že jsem na kraji jeho možností, no a když ne teď, tak na jaře ano. Proto jsem se začal pročítat fóry, navštívil jsem nékolik prodejen a projel se na biku kamarádů. A výsledek??? Každý lobuje za své…no a proti tomu žádná, ale odpovědi se nemohu dobrat. Takže co za bike? Myslel jsem si na Secialized Enduro Comp, Trek Remedy 8 nebo Giant Reign 1…co Vy??? Kuju ;-)

    0 0
    • logoman  

      tohle uz tady opravdu bylo milionkrat, podivej se na kola s vidlici 35–36mm, zdvih ramu od 150 do 180. Zbytek osazeni dle pozadavku na jezdivost.

      0 0
      • JakubTM  

        Děkuji za info, nicméně nic z běžně dostupných (a osvědčených) biků to není, ale chápu, že pořádný videl jsou nutností.

        0 0
        • logoman  

          enduro je s 36 i 35 (2013 model s 34 :)

          0 0
          • logoman  

            jinak ja mit hodne penez tak si koupim tohle http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

            0 0
            • JakubTM  

              Tak jako moc pěkné, ale trochu mám pocit, že tohle opravdu není ten správný kompromis, ale spíš speciál ;-). A na to to chce ty peňouze. A jinak máš pravdu, Spešl je oproti zmíněným dvoum opravdu kusBike, byl to můj favorit, ale po Spešl masáži ve Spešl prodejně fakt nevím. To co jsem do té doby hltal na webu, bylo najednou fuč a z témeř univerzálu se stalo ortodoxní enduro a abych to posoudil, musel bych se svézt…no ale oproti závazné objednávce nebo 50k…u Treku ani Giantu tohle nechtěji.

              0 0
              • bucivoj  

                http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                Když jsem hledal kolo,tak jsem se koukal i na tohoto Canyona,ale největší velikost je L a já měřím 190cm,takže na to moje „všechno ježdění“ to je malý rám :o( Je to škoda,protože vypadá nádherně!

                0 0
                • logoman  

                  Ty mas enduro v XL? To jsou strasny stafle :DD pri presednuti z endura v XL na moje si pripadam jak na bmx :D

                  0 0
                  • bucivoj  

                    To jo,je to koza :o)

                    0 0
                  • bucivoj  

                    Ale je to brko :o)

                    0 0
                    • logoman  

                      No popravde mit 190 (mam 186) tak se na to enduro v L radsi naskladam. To kolo je divne vysoky, spis tak na 200cm cloveka :D

                      0 0
                      • bucivoj  

                        kdybych měl o 50 000kč více,tak bych koupil možná to L :o)

                        0 0
                      • bucivoj  

                        Myslím,že si zvyknu :o)

                        0 0
                        • logoman  

                          Tak jezdit se na tom da, ale obratny to uplne neni, treba kamaradovy vadi, ze nejde dat poradne dolu sedlo, pak tam je jeste extremne dlouhy predstavec.

                          0 0
                          • bucivoj  

                            Dlouhý představec přece není problém vyměnit,ne?Já jsem hned měnil řídítka za širší a to sedlo mi zatím nepřipadá nějak jako problém.Jak říká,je to o zvyku.

                            0 0
                            • logoman  

                              Ne to neni, spis jsem to bral jako inspiraci pro vylepseni. Tak hlavnem ze se ti na tom pekne jezdi, to je hlavni.

                              0 0
                      • cat  

                        190 cm je kategorie L, XL je nesmysl pro technicky jezdeni. Kamarad se 200 cm jezdi Lko s 50 mm predstavce a vpoho.

                        0 0
                        • bucivoj  

                          Máš pravdu,že XL je na těch. ježdění asi velké,ale já na tom jezdím a budu jezdit všechno od přesunu po silnici po sjezdy atd… Moc vysunutá sedlovka není moc optimální řešení.Nejsem ale žádný velký skokan a sjezdař,ale chtěl jsem nějaké kolo,které bude mít větší dvihy a bude bytelnější než to předešlé.Ta velikost mi vyhovuje,jen musím dát ještě kratší představec.

                          0 0
                        • Luk02  

                          Přesně tak mám 190 cm, a mám taky Lko (GT Force). Je to dost individální ale u téhle kategorie to spíš nemá cenu brát velký.

                          0 0
                • bucivoj  

                  Já ho koupil jako testovaci kolo.Bylo na něm jednou jeté a stálo mě polovinu ze 100t na 50t,ale je jako nové,žádný škrábanec a záruka tam pořád nějaká je :o)

                  0 0
                • Pedro404  

                  Ten Canyon přece nemůže vážit pod 14 kg jak píšou, nebo jo?

                  0 0
                  • bucivoj  

                    To netuším,ale kilo sem kilo tam,na tom už moc nesejde :o)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Mně příde že v kategorii 180 mm zdvihu to je spíš tak 3–4 kila sem a tam, a na tom už mi trochu sejde:)

                      0 0
              • logoman  

                Rozdil jak pojede toto a enduro od speslu bude zanedbatelny … vic nez zdvih, to ovlivni gumy. Treba spesl ma zakladni tlumeni, tady dostanes vicemene to nejlepsi. Ja bych nevahal … :D

                0 0
                • JakubTM  

                  A dá se to někde projet?

                  0 0
                  • logoman  

                    Obavam se ze ne. Jedine najit nekoho v okoli kdo ho ma a pujci ti ho. Ale nekde tu je canyon vlakno, se zeptej tam.

                    0 0
            • TeryPV  

              To já radši tohle :-) http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

              Až na toho Talase…ale tak taky se dá :)

              0 0
    • bucivoj  

      Taky jsem řešil podobný problém a příští rok na jaře jsem si chtěl koupit nový bike,ale stalo s to,že minulý měsíc jsem měl narozeniny a od přítelkyně jsem dostal peníze na nové kolo,takže jsem pak 3 dny seděl nonstop u compu a hledal :o) Nakonec jsem koupil Specalized Enduro Expert 2011 a nemůžu ho zatím vynachválit!!!Jsem moc spokojený :o)Doteď jsem jezdil Meridu One-Five-0.Byla dobrá ale taky jsem tak nějak cítíl,že dostává trochu na prdel :o) Než jsem ale koupil to Enduro,tak jsem pokukoval i po Specialized SX TrailNo ale mám co mám a jsem moc spokojený!

      0 0
      • JakubTM  

        Šťastný kluk, gratuluji ;-). A co jezdíš za terén? V obchodě mě odrazovali, že se tento bike hodí jenom do akce a tudíž na svezení to moc není a člověk musí počítat s posezem alá čopr, aby to bylo ono ve sjezdech a technických pasážích. Na mých 180 cm bych prý potřeboval 180cm, takže bych se vozil jako paní starostová a tudíž by to nebyl ten kýžený univerzál.

        0 0
        • bucivoj  

          Dík počasí jsem se na hory ještě nedostal asi letos už ani nedostanu :o( .. Ale zatím to je opravdu jako na čopru :o) Člověk si na to musí zvyknout,protože ten posed je opravdu (aspoň pro mě) jiný.Můj styl ježdění na „starém“ kole byly beskydské hřebenovky.Jsem z Karviné.Ikdyž ta merida měla zdvihy 160/150 tak naše průměrné výlety měly cca 60km a více a to byla ta merida těží než ten spešl.Párkrát jsem byl i v Rychlebkách a každý rok jezdíme s partou na Velocamp.No a nemyslím si,že si budu mít nějaký problém to jezdit i na spešlu.Ono mě totíž začalo více bavit skákání,takže jsem chtěl něc bytelnějšího.Jediné co budu muset změnit,budou převodníky na klikách.Teď tam je tuším 36/22 a chci tam dát 40/28 ,abych se nešlapal při přesunech :o)

          0 0
        • bucivoj  

          Díky :o)

          Jsem z Karviné,takže projíždím beskydské hřebeny.Naše vyjížďky mají 60km a více.Díky tomu,že jsem ho koupil minulý měsíc a taky díky počasí se letos na hory asi už nedostanu,ale nemyslím si,že bych se spešlem nemohl jezdit to co doteď.Moje „staré“ kolo Merida One-Five-0 byla oproti tomu spešlu těžší.Zdvihy byly 160/150.Hodně jsem na té meridě pojezdil jak sjezdy,tak prudké výjezdy.Neměl jsem v podstatě problém s žádným terénem!První pocit,když jsem sednul na Enduro,tak byl,jak jsi napsal ty ČOPR :o) Ta vidlice je opravdu hodně „vystrčená“ dopředu :o) Ale věřím tomu,že to je jen o zvyku!Vzpomínám si,když jsem kupoval tu meridu -bylo to podobné,protože předtím jsem měl GT (zdvihy 120/120).Párkrát jsem byl v rychlebkách -super a každý rok jezdíme s kamarády na VeloCamp.Jezdím opravdu všechno,ale nejraději mám skoky a sjezdy.

          0 0
          • JakubTM  

            Asi to opravdu odpovídá a abych řekl pravdu, tohle by se mi líbilo. Za barákem mám super terén, takže stačí hoďka a jsem vyřáděný. Nicméně, chci se svézt i na delších trasách a představa, že jedu jako na Sobi 20..no to není úplně ono. Ale chápu, že tohle je přesně na hranici a je potřeba si vybrat.

            0 0
            • bucivoj  

              Asi takhle-kompromis je na hovno :o( Bohužel! Nejlepší je to i to :o) Ale ty peníze :o(

              0 0
              • JakubTM  

                Souhlasím, ale to jsi mi moc nepomohl :-D. Ale abych řekl pravdu, enduro to asi nebude, je to opravdu z těch tří největší speciál a asi bych ho úplně nevyužil. Ale ještě nepřišel den D ;-).

                0 0
                • bucivoj  

                  Pro mě je tohle kolo asi už vrchol.Na to na co si troufnu skočit si myslím je to kolo mnohem víc stavěné,takže to beru tak,že ho nebudu muset měnit z podobného důvodu ,jako tu meridu .

                  0 0
            • bucivoj  

              Podle mě si člověk zvykne.Když je fyzička a technika tak to jde podle mě na čemkoli .Kdysi jsem ty hřebenovky jezdil na celopevném kole,což teď už ale nějak nechápu :o)

              0 0
    • FreshAir  

      Za mě REMEDY, celkem univerzál ale na nějaké velké skákání to nebude

      0 0
      • JakubTM  

        Byl to můj první favorit, protože mám menšího bratříčka, s kterým jsem nad míru spokojený.

        0 0
      • kesu  

        remedy není na skákání, musel bys vyměnit tlumič za DHX ideálně coil.

        0 0
    • kesu  

      Postav si liteville 601, je to sice šíleně drahý ale máš kolo na kterým se dá jezdit v parku bez omezení a přitom i na 190mm zdvihu jede výrazně líp než Speš Enduro. Taky má daleko tužší zadní stavbu. K tomu si připočti nastavitelnou geometrii, vychytanou osu zadní stavby a celkově dotažený detaily. Na takový ježdění co popsiuješ je to ideální. Když položíš hlavu, má to geometrii jak dh kolo.

      Měl jsem jak Remedyho, tak enduro, ransoma a další kola týdle kategorie a 901 je po ransomu opravdu nejuniverzálnější.

      0 0
      • kOmE  

        Ja ho mam uz jako kandidata na rok 2014. Uz se na nej setri.

        0 0
        • kesu  

          připrav se na to, že od voltage má 601 úplně jinou geometrii. Voltage je hravý „slopestylový“ kolo. 601 se blíží spíš ke sjezďáku (v nejnižším nastavení). Přitom je ale velmi dobře ovladatelná..

          0 0
          • kOmE  

            Ja mam Voltage v L a jel jsem na 601 v mku a geometrie mi prisla uplne stejna. Drobny rozdily jsem nepostrehl. Me voltage hodne vyhovuje geometrii a az tak slopestyle geomterii to nema, ramy jsou sice kratsi ,ale proto jezdim se svejma 174cm Lko.

            0 0
            • kesu  

              tak pak asi jo, já porovnával Lko s 901 Lkem a tam je rozdíl znatelnej.

              0 0
      • scret  

        taky bych doporucil 601ku…

        0 0
      • logoman  

        Ja teda na liteville nejel ale ty dlouhy zadni stavby se mi nelibi. Bojim se aby to nebylo neco podobnyho jako v testu dirtbikeru v10 vs demo kde bylo celkem nazorne videt uz z jizdy na videu, jak si hazel paradicky na demu a ocividne se hodne bavil (coz i nasledne potvrdil). V10 bude perfektni technicky, ale ja jsem lama a nepotrebuju kola, ktery jsou nejrychlejsi, ale spis nejovladatelnejsi.

        Treba jdou litevilly na zadni dobre, ale moc tomu neverim.

        0 0
        • kesu  

          To bych úplně nepletl dohromady, V10 má o 2cm delší zadní stavbu ostatně jako všechny novější dh kola. Ale výsledek testu je ovlivněnej podle mě hlavně chodem. U V10 člověk opravdu netuší co se děje pod zadním kolem, vyzobe to snad každou nerovnost. A taky se to v tom zdvihu trochu topí, takže to člověka nenutí se nažit a něco na tom předvádět. Podle mýho nastavit to na 215 a utáhnout tomu malou kompresi tak se to dá nastavit velmi podobně demu. Nicméně doufám, že nová V10 bude mít stavitelnou zadní stavbu jako má intense m9.

          0 0
          • logoman  

            Jo zdvih bude delat hodne, ale i cs udela dost 440 na me pusobi u ne dh kola moc.

            0 0
            • deekay  

              tak mam dojem ze treba i SC Nomad ma ke 440ti (439 nebo tak nejak?)

              Spesl ma ty zadni stavby extra kratky, coz me na nich trochu stve (420 je fakt uz malo na me :) )

              Ale holt to zalezi na pouziti a chuti kazdeho.

              0 0
              • kOmE  

                Stara Glory 8 mela taky snas 445. Ono se da zvyknout na vsechno. Na gloryne jsem nemel problem ani s trailsovejma dirtama, jen ji zkazili tou 66,5° hlavou.

                0 0
        • KRAJIC  

          Přesně ten pocit mám z těch kol taky. Ochota jít na zadní mi přijde u lesního kola hodně podstatná. Ale taky jsem na tom nejel.

          0 0
      • cat  

        To zni jako zazrak :)

        0 0
    • bleach  

      co GT force LE?

      ale na ceskych strankach ho nemaji..

      0 0
    • KRAJIC  

      Sežeň si starý RB MONSTER AM do roku 08. Rám asi není nejlehčí, ale dle mého předběhl dobu a podobný typ rámů se zase vrátí – celodenní jízda keine problem, prudké výjezdy keine problem, dropy, skoky keine problem – mám fotky, mám svědky, mám kolo pořád v jednom kuse.

      0 0
      • Smazaný účet  

        prasklinky kajne problem:)

        0 0
        • KRAJIC  

          Holt máš špatný ročník. Můj pozdní sběr zatím bez fraktury. Stejně tě to stálo celkem hovno.

          0 0
      • goofy  

        Ja myslim, ze takovych kol bylo kdysi vice, a asi se zase vrati, bo co s tema plechovkama co se ted vyrabi, ze jo :-)

        Ten muj 6point taky neni zadny drobecek, ale zase nemam nejakou prehnanou obavu, zebych ho v Beskydech nejak zasadne otloukl, nebo zeby divocejsi jizdu neprezil. Proste kolo, se kterym si dam v pohode celodenni xc nebo neco divocejsiho, aniz bych se o neho zasadne bal.

        0 0
        • Smazaný účet  

          asi tak…je sice fajne mit LV ktery ma 12Kg, ale jednak to stoji ranec a druhak pak resis cim to oblozit aby ti neproletel sutr ramem…

          0 0
        • logoman  

          proc myslis, ze se vrati?

          0 0
          • KRAJIC  

            Vyplývá to z dosti diskuzí, kde borci co podobný typ kola měli nemůžou najít náhradu. Gay AM sračky jim praskají pod rukama a sjezdové tanky na výlety tahat nechtějí. Sám takové kolo jezdíš ne? Navíc rostoucí obliba Endura jako takového.

            0 0
            • logoman  

              Ja jsem pro vyvoj, LVL mi je sympaticky, lehky a na praskani netrpi. Nemyslim si, ze lehky ram je „gay“.

              Dalsi kolo doufam budu mit z carbonu. Sx mam jen proto, ze se mi libi geo. To, ze je dost nadimenzovany roli nehralo. Udelat nekdo ram s geo SX, z carbonu a s nastavovaci geometrii, zacnu setrit :)

              0 0
              • KRAJIC  

                Právě v té geometrii je zakopaný pes. AM se dělají ať to jede a má to fest zdvihu, který řeší úplné hovno. Tzn. jsou to trail biky s větším polštářem pod prdelí co při skoku táhnou na předek jak prase.

                0 0
                • logoman  

                  Je plno lehkych kol se sjezdovejsi geo.

                  0 0
                • cat  

                  Vyvoj smeruje k polozenejsimu hlavovemu uhlu, nizsimu stredu, delsimu reach. Takze tyhle gay kola maji geometrii jak driv kategorie FR a vazi 12 kilo, mel by ses na takovem, pekne vybavenem kole nekdy projet. :)

                  0 0
                  • KRAJIC  

                    Projet bych se projel, ale nevím jestli bych tomu s klidným svědomím i naložil – tím myslím jako zlý sedlák co všechno zas tak nepočistí.

                    0 0
            • TeryPV  

              Řekl někdo kdo má pomalu 10 let starou praskající a neskutečně škaredou potvoru :D

              0 0
      • Oakey  

        +1 pokud chceš kolo na blbnutí, který je skoro nesmrtelný a dá se na něm jezdit i horekopcom (nejede tak dobře jako většina současných AM kol/ty zase nejedou tak dobře dolekopcom :) )

        Problém je sehnat rám…

        0 0
    • saintjv  

      A co takhle cenovy rozpocet? Pokud mas dost penez par univerzalu by tu bylo.

      Treba Santa Cruz Tallboy LT nebo LTc

      0 0
      • scret  

        proc by proboha mel chtit Tallboye na tenhle styl pouzivani?

        0 0
      • logoman  

        Rek bych, ze chce cely kolo za cenu ramu jako je SC nebo LVL (uvadel enduro comp, asi kolem 60k), tohle SC je dost mimo :D

        0 0
        • saintjv  

          aj:) Enduro jsem prehlidl cetl jsem AM:) tak se nepo:).

          0 0
          • deekay  

            Endurem myslel spesl enduro comp a pise to kvuli cene :)

            0 0
            • JakubTM  

              Je to tak, cenově jsem myslel do 60k, ale pokud bude potřeba přitvrdit, stane se. Ale moc se mi do toho nechce. Jinak všem děkuji za diskuzi, ale abych řekl pravdu, tak jsem překvapen, jak dalace se liší názory na některé bajky. Tím myslím to, co uvádí výrobce, to co uvádí prodejce a to co uvádí uživatel a tím nemyslím samozřejmě technické parametry, ale to, že tohle měla být přesně ona kola pro mnou popsaný způsob využití…no a zkušenosti bikerů jsou jiné – Remedy se při skoku rozpadne, Enduro je vlastně koza na blbnutí a Reigna vlastně ani nikdo nechce. Koukal jsem i na youtube, a to co jsem viděl u Endura, Remedyho nebo Reigna mělo naprosto odpovídat mým požadavkům. Chápu, že jsem se svými požadavky trefil přesně někam mezi, ale stejně, proč ta masáž výrobců a prodejců? Prachy a zklamaný zákazník…nebo je zákazníkům vysvětleno, že musí začít nakupovat nové komponenty? To mě rozčiluje, protože kdybych si řídil doporučením na prodejně, tak výhodím prachy luftem.

              0 0
              • logoman  

                Ta koza byla myslena u velikosti XL, verim ze v M,L to bude porno :D jedina chyba toho kola je bidny osazeni.

                Toto je taky krasne osazeny http://www.yt-industries.com/…es/Wicked170 geo se mi zda rozumna.

                0 0
                • deekay  

                  A coz treba nove banshee rune V2? to se mi docela pozdava :)

                  Neni to plechovka, nastavitelny to je, kinematika vypada schopne, oproti predchozim banshee komplet na loziskach a vysoka tuhost by mela byt zachovana :)

                  http://www.bikemag.com/…e-version-2/

                  Otazka o kolik bude drazsi ram nez puvodni Rune.

                  0 0
                • bucivoj  

                  Ano,tou kosou jsem myslel,že to Xlko je „velké“ kolo.Nevim ale co myslíš tim bidným osazením?

                  0 0
              • kesu  

                remedy se nerozpadne ale chodí pořád nadoraz

                reign je spíš AM kolo

                0 0
      • cat  

        Neni to uplne vypovidajici hodnota, ale ted na tom vyhral Cedric Gracia nejaky enduro zavod, takze to pouzitelne bude.

        0 0
    • logoman  

      Tady je par testu ruznych kol (podle fotek na nich snad jezdily, tak by nejakou vypovidajici hodnotu mit mohli :D) http://www.bike-forum.cz/…-zdvihy.html#…

      0 0
    • TeryPV  

      řeknu to tak, mám 190cm a 110kg. Mám AM (viz profil) a naprosto v pohodě, nikde se nic nekroutí kolo drží. Je fakt, že úplně tak jako Ty asi neprasím, ale v klidu nějaký ten skok atd nemám problém. Technický ostřejší sjezdy naprosto v pohodě. Pokud nejsi takové prasátko (váhově) jako já, nebál bych se vůbec AM kola. Už proto, že to chceš třeba i na delší výlety. Některá AM kola jsou opravdu dobré univerzály. Osobně, kdybych kupoval znovu kolo, koupil bych http://www.canyon.com/…es/bike.html?… Podle mě snese drsné zacházení a přitom bude v poho i na výlety.

      0 0
      • JakubTM  

        Koukal jsem na to a asi láska na první pohled, chtělo by to otestovat.

        0 0
        • TeryPV  

          Jjj taky se mi hrozně libí. Mezi náma ať si říká, kdo chce co chce, na Tvoje použití a na požadavek univerzálnosti naprosto ideální kolo, za skvělé peníze a osazení taky parádní. Jen objektivně musím říct, že akorát Talas bude mít trochu větší odtrh. Jinak bych určitě neváhal:)

          0 0
    • Draw in soul  

      Proč máš proti Enduru Reigna a ne Reigna X?Pokud by ses rozhodl zrovna pro Giant,tak bych šel asi touhle cestou (bohužel pro tebe jen L – 19 palců) – starší Reign X2 za 42tisíc,prodal za dvojku brzdy,koupil lepší brzdy (The one,Saint,XT/XTR),př­ípadně koupil pořádný rodla a ideální představec,te­leskop,eventu­álně i kliky a hotovo.Zbytek je spotřebák a měnil bych ho až to bude potřeba nebo z rozmaru,kdyby byly prachy :) Odpružení ok,kola totéž.Cena do 60 papírů.Plnou MOC cenu bych za to osazení nedal u žádnýho Gianta.Já mám svoje kolo po úpravách sotva v MOC ceně :)

      0 0
      • Draw in soul  

        Nebo ta velikost L není bohužel a neměříš 190cm?Četl sem teď tolik příspěvků z různých témat,že se mi to možná zamotalo :))

        0 0
      • goofy  

        No nevim… Menit takove zbytecnosti jako jsou brzdy a kliky na Reignu X2, kdyz tam je vidle a tlumic totalne oskubany

        0 0
        • Smazaný účet  

          +1…„poradne rodla“ taky nechapu…

          0 0
          • Draw in soul  

            Na svým kole mám 670mm a asi vezmu širší.Nevím kolikátky mám Xko,ale 740–780 by pro mě na to kolo byl ideál.Takhle to bylo myšleno.

            0 0
        • Draw in soul  

          Odkdy sou brzdy zbytečnost?Za­jímavej názor.Možná na XC kole,pro enduro/AM určitě ne,aspoň ne u mě.Já třeba ocenil přechod z Elixirů 1/5/R na Sainty fakt hodně.Už bych vlastně slabší brzdy na svým kole ani nechtěl.Kliky by se někomu nemusely bez duté osy pozdávat.Já osobně bych rozdíl asi nepoznal.

          Rock Shox Lyric R Coil a Fox Van R je nějakej nefunkční *******?

          Mně spíš připadne zbytečný vybavení XTR v podobě přehazky,přesmyku a klik u nezávodních kol.Řazení a brzdy bych pochopil.

          0 0
          • logoman  

            na AM/EN elixiry staci, nejsou zadna hitparada, ale dostatecny jsou. U reigna to rozhodne chce teleskopku. S tlumicema to je slozitejsi, tam zalezi na geometrii odpruzeni, zda je potreba ji krotit tlumenim.

            0 0
            • Draw in soul  

              Měl sem jedničky a musely jít pryč.Pětky sou podstatně lepší,ale i tak sou pro mě o dvě třídy níž než sainty.Ano,sta­čí,ale není to ideální.Stačí spousta věcí…Nevím,jestli trpím na předloktí,ale po intenzivnějším brždění ho mám totálně odvařeny,že pak při dalším sjíždění nemyslím skoro na nic jinýho a už nemám sílu dát drtit páku.Takže v tomhle ohledu fakt nehodlám trpět.

              A ten Lyrik?

              0 0
              • logoman  

                To je ze sjezdu po 8 kolech v koutech jsem mel taky ruce KO. Mozna jsi ty 1 mel spatny. Mam moznost zkouset 3,5 R a vsecko je stejny, zalezi na odvzdusneni.

                0 0
                • Draw in soul  

                  Špatný ty jedničky nebyly.Každý se chovaly krapet jinak.Co kus to originál.Na gumovej chod nemá vliv odvzdušnění,ne?Mož­ná tak na délku chodu,ale tu sem nebral v potaz.Neříkám,že se saintama mě nebolí,ale o hodně míň a mám víc jistoty,líp se mi dávkujou,neměknou při otočení kola vzhůru…Ale dost o brzdách,někomu stačí třeba i mechanicky.

                  Řekne mi někdo něco o tom Lyriku R Coil (Reign X) vs. Lyriku Solo Air (Enduro)?

                  0 0
                  • logoman  

                    Mne brzdy taky nemekly kdyz byly odvzdusneny. V zasade ta vidle je o hodne lepsi nez oem foxka, protoze za nejakych 100E nebo kolik, (to vi deekay) se do nich da koupit tlumeni a pak jsou stejny jako vidle za 15k+ (coz je lepsi nez kupovat kliky …) jestli air nebo coil, dle chute kazdeho soudruha.

                    0 0
                    • deekay  

                      za 100e je kompresni tlumic a za 75e je rebound tlumic s vetsim prutokem a HS expanzi, i tak se to vyplati, apc z toho mas RC2DH a to je za nakych 17kKc myslim

                      http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                      http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                      0 0
                      • Draw in soul  

                        Můžeš to trochu rozepsat?Zkoušel si jezdit vidli v původním stavu a můžeš porovnat proti stavu po zákroku? :) Zvládne člověk výměnu sám?Na kolik přišlo poštovný a za jak dlouho to dorazilo?

                        0 0
                        • deekay  

                          Jezdil jsem i pred zakrokem, pred nim bylo znat ze to nema kompresni tlumic vubec, prekmity, celkove takovy nekontrolovany. Po uprave se vidle uklidnila, pribyla HS expanze a muzu si ji postelovat kompresema.

                          Vymenu zvladne clovek co dokaze rozebrat a slozit vidlici. Je to lego, stare veci ven, nove veci dovnitr.

                          Postovny a cas dodani nevim takovydle bezvyznamny veci si nepamatuju :) Ale nevybocovalo to urcite od jinych nemeckych eshopu.

                          0 0
                    • goofy  

                      Kdyz to beres tak, tak ja jsem za polovicni cenu koupil komplet RC2 patronu do lisaka, ale hlavne R-kova Foxka ma hs expanzi a funguje docela rozumne, oproti R-kovemu Lyriku. To jen tak na okraj :-)

                      0 0
                • TeryPV  

                  Nevím no, mám Elixiry 5 a 110kg a jedním prstem ubrzdím vše, i dlouhé sjezdy a problém jsem zatím neměl :)

                  0 0
                  • firegon  

                    :-O měl jsem taky, 80kg a na dlouhých sjezdech (např.rychleby) jsem na ně musel tlačit jak na Včka, bolely ruce, pořád odpočívat. Jasně, že na fleku to zastavilo,na asfaltě flokovalo a byly uplně v pořádku,žádny bubliny ani vytíkání kapaliny. Ale na mě byly malo, je to i o tom v jakém stavu jsou ruce :)

                    0 0
                    • deekay  

                      Elixiry jsou fakt kus od kusu, napriklad co jsem mel dvoje eRka, tak ty prvni naprosto bezproblemu, a ty druhy problemy odnova.

                      Jinak hodne delaji taky desticky, byl sem spokojenej s Goldfrenama, nemely tak ostry nastup, ale pri zahrati ve sjezdeech mi prisly lepsi nez origo avidy.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      ;)

                      0 0
                      • firegon  

                        Mám v zelené :) A myslím, že tenis,stolni tenis,nějaky léta hraní na PC s myší udělají se zápěstím a rukou své.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jinak k tomu flokovani na asfaltu, to brzdis jenom zadni brzdou?:)

                          Kup cervene, je tvrdsi:) Jinak paradni trening na predlokti je pleteni dratenych kosil…desitky hodin mackani klesti maji slusny vysledky:)

                          0 0
                          • firegon  

                            samozřejmě přední a trénuju lítání přes rodla, učím se od birell cykloškoly ;-)

                            Mačkání kleští mám myslím dostatek, prostě karpály se ozývají no :(

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jo..rozumim…mel jsme podobne problemy a rekl jsem si ****! nebudu ze sebe delat slecinku! jezdil vice a ono se to srovnalo:)

                              0 0
                              • firegon  

                                srolovalo ne ? Ty karpály se přetrhaly,vyskákaly a máš klid :)

                                Úplně zbytečny nervy v zápěstí.

                                0 0
                      • Baba-Ji  

                        ano ano

                        0 0
          • goofy  

            Brzdy tam nejsou zadna traga… Mozna to neni zadny hajtech, ale ubrzdit ubrzdi vklidu kazdeho, kliky sice jsou tezitka, ale taky zadny dalsi problem nevidim, tak proc takove zbytecnosti menit? Ano rodla a predstavec jsou hodne individualni, a tam uz si to musi kazdy poladit, ale co je pro mne zaklad je pruzeni, a to u Lyriku R je docela bida. Je to vpodstate srovnatelne s tim nejlevnejsim Domainem, jenom je to krapet lehci. U tlumice, pokud je nejak odledeny na ram, by to jeste mohlo jit, ale taky prenamentni propedal a nemoznost dalsiho naladeni na potreby jezdce…

            0 0
    • Carlos.f  

      Podívej se na Felt Compulsion.

      Já mám ročník 2010. Je to 150/150. Jsem menší (ale ne lehký), takže mi vyhovuje kratší zadní stavba (43cm).

      Od roku 2012 je možnost i 160/160 konfigurace.

      0 0
    • cyborg  

      za me Banshee Rune V2 nebo Norco Range se 750B

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • jeffino  

        akorát že distributor norca pro čr sem žádný 650bečka nedoveze, takže at žije kapitalismus:-)

        0 0
    • logoman  

      Sem to spis patri :) http://www.lyze-kola.cz/…on-velm.html

      0 0
    • hanness  

      4 sezona v plnem nasazeni GT Force1-zatim menim jen retez a plaste… ;)

      0 0
      • AsiJura  

        Jestli to myslíš vážně, tak plné nasazení vidíme asi každý jinak:)

        0 0
        • hanness  

          Ty me znas???

          0 0
          • mr.antik  

            co třeba stíráky vidle?

            0 0
            • hanness  

              Letos,to vis,spise to bylo mysleno tak,ze jsem s nim nadmiru spokojen;)

              0 0
          • AsiJura  

            Neznám, ale AM/EN full po sezóně opravdového ježdění v terénu potřebuje trošku větší údržbu než vyměnit řetěz. Ale tak pokud je vypovídající tvoje profilovka z cyklostezky tak potom není o čem a souhlasím s tím co jsi napsal

            0 0
          • Luma  

            Psal jsem ti email,kolik prosím Tě měříš.Dík

            0 0
    • ZuzicK  

      Já budu též lobovat za vlasní značku! :-) Tedy Reign. Ale pokud budeš více poskakovat a drtit to, tak doporučuju spíš X. O Reignech tady na foru je toho spousta.

      0 0
    • Oakey  

      Když se mluví o bytelnosti napadá mě ještě česká značka A-Ganga a Cult- http://www.agang.eu/…cifikace.htm

      Bytelný a odolný to bude, osazení za ty peníze moc pěkný, jenom geometrii nedokážu posoudit – nikdy sem ho nejel…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.