Odlehčení krossového kola pro holku

21 nepřečtených
  • F1L

    Ahoj,

    chtěl bych poprosit o tipy na odlehčení kola pro holku. Koupili jsme Author Statos ASL 2013, odkaz:

    http://archiv.author.eu/…3-ua42816701

    Kolo má podle výrobce 12,9kg (předpokládám bez pedálů). Na kole jsem hned vyměnil příšerně dlouhý těžký představec UNO, dále gripy za silikonové. Nějaké to deko ubylo, ale chtěl bych ještě ubrat.. Kočka je lehká, tak ať se s tím netahá. Ale zas bych do kola nechtěl příliš investovat (to už bych koupil raději jiné. :-)).

    • Uvažoval jsem hlavně o vidlici..toto je samozrejmě úplnej low-end, ale má 1,9kg a a nic moc lehčího odpruženýho, navíc na V-brake sem nenašel, uvažoval sem teda o pevné, tam by váha skočila o kilo, ale slečna má strach, že ju to vytřese. Já si ale myslím, že oproti této pružinovce pevná karbonka nebude tak hrozná. Nemáte tip na pevnou karbonku na V-brake?
    • Pláště mají 540g, to si myslím, že je fajn
    • Nelíbí se mi tam ty origo náboje..s lepšíma to povalí lépe, to je jasný, ale váhově to asi nebude velkej rozdíl?

    Shrnuto..nepřijde mi, že by na kole bylo nějaké hrozné těžítko s vyjímkou tedy vidle, jak to vidíte?

    Díky za tipy.

    0 0
    • novas752  

      Představec a gaučosedlo budou taky pěkný těžítka, na obojím tipuju nejméně 2×100g za celkem malé peníze, na karbonové sedlovce za cca 15 euro ušetříš taky 150g. To máš z fleku dalších 400g dole.

      Karbonové podložky pod představec také ušetří nějaký grámeček za drobné (aliexpress), sedlová objímka na šroubek to samé.

      Kola celkově určitě nejlehčí nebudou, rotační hmotnost má navíc zásadní vliv, ale rozumný upgrade ne lehčí bude šplhat dost nad 5 000. Pláště neznám, ale tipuji že moc nepojedou a asi je to drátová patka.

      A na klikách s dutou osou by se taky dalo ušetřit asi 100–150g oproti čtyřhranu.

      0 0
    • Markony  

      Vidle a co dat karbon : https://www.kupkolo.cz/…rbon_z92254/ to máš už 1 Kg dole , nebo tuhle http://www.cyklostanek.cz/…r-disk-cerna?… a máš 450g dole, ale dle mého se už dolu moc nedostaneš možná ještě jiné sedlo ?

      0 0
    • hrota  

      Držel bych se rad kolegů, vidla, pláště, představec a sedlo jsou upgrady za pár korun. Záplety bych taky neřešil, jen s tím karbonem z Ali se nějak nemusím.

      Co se pevné vidle týká, do města a na takové to ježdění po polňačkách mám krosa, ocelová vidla, balon pláště a při rozumném tlaku mne to nevytřese. Samozřejmě kořeny apod už člověk cítí, ale dá se to přežít.

      0 0
    • Val  

      řekni slečně ať zhubne ona a máš po problému

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Optimalizujte i další faktory – pro placatý skororovnoměrný skoropřímočarý pohyb je hmotnost málo významná.

      https://www.bike-forum.cz/…silnici-lepe#…

      0 0
    • F1L  

      Díky za postřehy. Jak jsem uváděl, představec je pryč, sedlovka je lehká, to sedlo možná jo, ale slečně se zdá toto hodně pohodlné. Pláště jsou v drátu, ale mají 540g a jedou výborně, ty bych také ponechal.

      U těch kol je pravda, že by to vyšlo draho..hrál jsem si s myšlenkou vyměnit jen náboje, ráfky mi přijdou fajn..ale do toho se pouštět nebudu.

      Tedy to vypadá jen na tu vidlici. Díky za tipy, problém je, že krosová karbonka od force má jen 415mm a do této geometrie rámu potřebuju 470 a to je celkem problém najít..našel jsem od force MTB, ale ty zas maj jen držák na kotouče..

      Jinak s tím zhubnutím slečny dobrej vtip..už teď má pod 50, tak nevím, kam by to ještě šlo :-)

      0 0
      • novas752  

        Na nábojích neušetříš skoro nic. Právě ráfky mají největší vliv (hned po pláších), protože jsou nejdál od středu otáčení, což se hodně projevuje při zrychlování.

        Jak tu ale někdo psal, hmotnost kromě jízdy do kopce nebo právě zrychlování a případně manipulace s kolem nemá skoro žádný vliv a i ten rozdíl v kopci je docela malý.

        0 0
        • jardalee  

          a paradoxne muze prave tezsi kolo ,tezsi vyplety znamenat vetsi setrvacnost a mene namahy :) treba na rovince

          0 0
          • Floydie  

            To se sice tak mozna zda, ale ve vysledku to neni pravda ani nahodou ;-) Fyzikalni zakony neobejdes.

            0 0
            • jardalee  

              no setrvacnost tak funguje,pokud nemenis vyrazne rychlost tak to tak funguje viz treba ruzny drahovy kola nebo casovky kde je tezky uplne vsechno a je to jedno :) ale zase pokud chces zrychleni a vrcharskej special tak hmostnost dela hodne,protoze musis roztocit vetsi hmotnost ale zase to neni tak jednoduchy protoze ta hmotnost je dulezita podle vzdalenosti od stredu,takze nejmene dulezite jsou naboje ty muzou byt klidne v uvozovkach tezky ale rafky a plaste musi byt proste jako pirko :D nj on to uz psal predemnou tak nic no,uz je to nakej patek :D

              0 0
    • gersa  

      Kolik jsi za to kolo dal? Aby se postupně cena za upgrade nevysplhala výše než cena kola

      0 0
    • Honzis  

      Nejvíc udělá pevná vidle – na rovinu si myslím že tahle odpružená ji stejně nezachrání (kor když má 50kg ,hne se ta vidle vůnbec jinde než na obrubníku třeba?)

      Dá se ušetřit i na klikách + kazetě. Pláště se dají sehnat též lepší + light duše ale to už je tunning v tisícovkách :-( a možná lepší chvíli jezdit a zjistit co ji fakt „vadí“, záplety se projeví, ale při průměru do cca 25km/h a do kopce při 10km/h tě ani 200g pláště nespasí, to je bohužel fakt.

      0 0
    • t29  

      Co se týká vidlice – hodně štěstí při hledání kombinace délky 470 mm a čepů na véčka pro 28" ráfek. Bubaaak použil právě tu krátkou Force vidli a co to kolo pak dělalo si můžeš přečíst – https://www.bike-forum.cz/…vo-pelasidlo – pokud někdo dává přednost klidné kochací jízdě, tak krátká vidlice není vhodná cesta.

      Jinak podle specifikací tam není nic vyloženě těžkého, můžeš to osekávat po kouskách, výměna plášťů za Marathon Supreme bude cca čtvrt kila dolů, výměna kol bude max deset deka. Něco by se dalo srazit výměnou klik za Alivio HT2, něco bys srazil výměnou řidítek (Author ve specifikaci nepíše „alloy“ tak předpokládám ocelové řidítka, zkus jestli chytají magnet)…

      Počítej ale s tím, že při vyměňování dílů za chvilku vyměníš celé kolo. Začal bych tím, že všechno sundám a zvážím samotný rám.

      0 0
    • F1L  

      Ahoj, oživím své staré téma a zeptám se na výměnu klik. Žena na na kole kliky MT500. Mám možnost od kámoše vzít kliky M7000 (SLX). Dotaz zní, zda takový upgrade má cenu ve smyslu, že kliky budou lehčí? Nechce se mi odstrojovat a vážit, tak jestli někdo nemáte zkušenost. :) Nebo bude jediná změna vzhled? :) Převodník by měl mít stejnou rozteč, že? Má 1×11. Díky moc.

      0 0
      • jecnak  

        MT500 868g

        M7000 721g

        0 0
      • Markony  

        Dle mého nemá škoda penz co jeto za kolo a tak možná půjde odlehčit jinde ale otázka zní zda se to vyplatí .

        0 0
        • F1L  

          jasný, ale, viz. jecnak výše..krásných 150g za málo peněz :) samozřejmě kdyby nebyly takhle vyloženě za babku k mání, tak kupovat nový vzhledem k levnýmu kolu je určitě blbost..to by se dalo efektivněji odlehčit jinde..

          0 0
          • jardalee  

            podle me to 150 nebude protoze tam je srovnani dvoplacka nebo trojplacka navic s ocelovyma prevodnikama vs jednoplacka asi teda,hledat se me to nechce :) navic maji jinou roztec na NW prevodnik ,trojplackovy slx vazi 801gramu

            2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.