• RRbiker

    Hojte, máte někdo e-biku předělaný sensor ze zadního kola na vnitřní stranu kliky, aby se odblokovala rychlost 25km/h ?

    Já mám a je to lepší při jízdě po rovince, kdy to nevypíná a lehce to tahá dál.

    Dotaz zní : bude vadit nějak tento zásah elektronice motoru ? díky

    1 53
    • Velomiwookie  

      nemam

      0 0
    • wilda81  

      čas na popkorn

      8 0
    • Barak  

      Chvilku vydrž. Tady je spousta fanoušků e-biků.:-)

      7 0
    • K2  

      https://www.pear-control.com/…g-elektrokol

      Problém není v rychlosti dopravního prostředku, ale v IQ uživatele.

      Auto umí jet 200, ale rozumný řidič jede v obci 50 a tam, kde nevidí i méně

      Když jdu s malými dětmi po cyklostezce na procházku, většina cyklistů rodinu respektuje a objede nás slušně. Pak se najde nějaký k…t silničář, který vás zezadu mine 40kou 10 cm od vašeho lokte nebo dítěte…

      5 0
      • Libores  

        Když jdu s malými dětmi po cyklostezce na procházku…:D

        1 0
        • K2  

          Je to cesta pro pěší a cyklisty společná

          https://www.bezpecnecesty.cz/…sty-spolecna

          0 0
          • RRbiker  

            cyklostezka nemusí být pokaždé taky pro pěší.

            0 0
            • xtonda  

              Cyklostezka není nikdy pro pěší, pak je to chodcocyklostezka.

              0 0
          • Libores  

            I smíšené stezky lze jen težko považovat na vhodné místo pro procházení se s mlými dětmi, sorry.

            2 1
            • Velomiwookie  

              stejne tak je lze tezko povazovat za vhodne misto pro jezdeni 40 na silnicce :)

              Kdyby vsichni trosku premysleli a byli ohleduplnejsi, bylo by tu lepe…

              2 0
              • TK75  

                Chudáci silničáři…na silnicích do nich ty rodinky v autech najíždějí, no a když se přesunou ze zoufalství na cyklostezku, tak tam po nich ta samá rodinka zase háže svoje děti a pejsky :-)

                Kde si teda mají zasportovat?…

                6 1
                • Peterko  

                  Jediným řešením, je zákaz rodinných výletů! To bude ráj na zemi…

                  2 0
                • Velomiwookie  

                  tak bud jedu po cyklostezce a neohrozuji me auta a ja se prizpusobim, tzn. kdyz vidim dite, tak zpomalim na rychlost chuze a objedu ho na jistotu a nebo chci honit prumery a jedu po silnici a nikdo me nebrzdi, neni to az takovy drama :D

                  1 1
                  • gerrard  

                    Cyklostezka není chodník. Jestli na ní někdo potřebuje mít malé dítě navolno a vyžadovat od ostatních maximální ohleduplnost, tak je lepší na ni nechodit.

                    3 1
                    • Velomiwookie  

                      z nejakeho duvodu se to jmenuje smíšena stezka pro chodce a cyklisty… proste mista typu „modranska cyklostezka“ nebo cyklostezka „do prahy na kole“ jsou vyuzivane chodci stejne jako cyklisty a prasit to tam plnou na silnici je o hubu… a kdyz nekoho sestrelis, tak rozhodne nebudes v pravu

                      1 2
              • gerrard  

                Jít na procházku na cyklostezku může jenom magor. Tama maximálně jen když to jinak nejde a pokud možno hned pryč.

                2 2
                • Venda  

                  Coze???? Ja bydlim na vesnici, kdysi davno pred cca 25-ti lety si tu traktoristi udelali asfaltku k polim a mistni na takovyhle siti cest se prochazime, jezdime na bruslich, na kolech, chodime do poli s detmi, se psi atd.

                  Pred par lety tuhle cestu zaradili jako cykloztezku (z Hradce na Kuks). To jako diky tomu tam ted nemam chodit na prochazku z detma????

                  2 1
                  • novas752  

                    Je třeba rozlišovat. Na nějaké cyklostezce kdesi uprostřed polí to asi není příliš velký problém. Zato i na smíšené stezce uprostřed města, kde se odpoledne pohybuje takřka nepřetržitý proud cyklistů, běžců, bruslařů atd. v obou směrech asi není nejlepší nápad jít venčit pejsánka nebo dítě.

                    0 1
                  • gerrard  

                    Fakt tu neresime cyklostezku na vesnici, kde skoro nikdo nejezdi, ale ve mestech a vetsich vesnicich, kde ten provoz zanedbatelny neni a spousta lidi cyklostezku vyuziva jako regulerni dopravni infrastrukturu pro kola.

                    0 1
                    • Georrge  

                      Snažit se jezdit nějaké tempa v místech vysokého výskytu lidí je tak trochu blbost, nemyslíš? Prostě se člověk musí smířit s tím, že se v takových místech budeš spíš jen promotávat okolo ostatních.

                      0 1
                      • novas752  

                        No jo ale to nemusíš jet žádné tempo. Když okolo řeky (kde ty cyklostezky často jsou) foukne trošku do zad tak jedeš na silnici 35km/h aniž by ses nějak snažil.

                        0 1
                        • Georrge  

                          A je potřeba jet tak rychle v místech, kde je hodně lidí? Já taky po smíšených stezkách a chodnících ve městě jezdím o dost pomaleji, než co by šlo. Jakmile frekventovaný úsek přejedu, zase přidám.

                          1 1
                          • novas752  

                            No bylo by to asi docela fajn. Když už tam ta speciálně vybudovaná cyklostezka stojí. Reálně to nejde, protože musíš kličkovat mezi čoklama na špagátu a pobíhajícíma děckama, což samozřejmě spoustu cyklistů v létě nebaví a raději jedou po nedaleké silnici a celý smysl cyklostezky se tak míjí účinkem. Ale zase máme další místo na venčení psů a hrajících si dětí.

                            2 1
                            • Georrge  

                              Tak je to speciálně vybudovaná cyklostezka, nebo smíšená cyklostezka? A on se opravdu někdo bude raději motat mezi autama, než objet pár čoklů a kočárků?

                              0 2
                              • novas752  

                                To by ses divil. Podívej se někdy v létě třeba mezi Podolí a Braník. Poměrně široká ale brutálně frekventovaná stezka hned vedle dvou a pak čtyřproudé silnice, ještě s tramvajema. Většina se samozřejmě pohybuje na stezce, nezanedbbatelné procento však jede raději po silnici, zejména směrem z města.

                                0 1
                                • Georrge  

                                  Tak ono dost lidí jezdí po silnici i pokud je hned vedle naprosto prázdná cyklostezka. Chápu že na některých frekventovaných úsecích je to složité, motat se mezi autama ale není řešení. A ty úseky cos psal, tam to vypadá jak? Pás asfaltu pro všechny, nebo barevně (či čárou) oddělený pruh pro chodce a cyklisty? Jestli celá šířka pro všechny, tak se nediv že se motají. Jestli tam je oddělený pás pro cyklisty, tak to by chodci respektovat mohli…

                                  0 2
                                  • Jezevec70  

                                    I když je to barevně nebo čárami rozlišené, tak velké části chodců je to jedno.

                                    2 1
                                    • Georrge  

                                      Však píšu že tohle by chodci respektovat mohli… ale to by musela být nějaká mediální snaha ty lidi vychovávat :) nasratý cyklista, který bude řvát po chodcích nebo jim dělat naschvály, nikoho nevychová…

                                      0 2
                                      • bubacek  

                                        platí zde to, co mnozí chodci netuší, tedy že na cyklostezce se musíte chovat stejně jako na silniční komunikaci – tedy že se nechodí vpravo, ale vlevo. U cyklistů naopak platí, že jezdí vpravo. Takže cyklista s chodcem se při míjení vždy vidí a nedochází k nechtěným kolizím.moje zkušenost 97% chodců tohle vůbec netuši

                                        1 1
                                        • xtonda  

                                          Chůze na stezce vlevo možná dle striktního výkladu zákonů, vyhlášek a mezinárodních smluv platí, ale rozhodně to není praktické a plynulosti a bezpečnosti provozu to neprospívá.

                                          Taky pokud je na smíšených nedělených stezkách nějak vyznačeno kdo se kde má pohybovat, tak snad vždy je to ve stylu, že všichni vpravo.

                                          0 1
                                        • Georrge  

                                          To máš pravdu, ale ve výsledku to až takovou roli nehraje. Cyklostezky jsou úzké, takže ať už jdeš po jakékoli straně, vždy se k tobě zezadu bude blížit cyklista, který tě předjete s poměrně malou mezerou. Ono by bohatě stačilo, kdyby byli lidi naučení chodit (a jezdit) u kraje a než výrazněji vstoupí směrem do stezky, tak se podívat jestli je zrovna něco nemíjí.

                                          Nedávno jsem taky jel po cyklostezce, u pravého kraje šel pán se psem, paní která šla kousíček za ním byla jiného názoru a šla u levého kraje. Ve výsledku tedy zabrali celou šířku stezky… a vinu dávám té paní, přestože šla podle zákona správně. Ale viděla, že těsně před ní jde někdo vpravo a její chování tak vedlo k zablokování stezky. Pán před ní šel sice blbě, z jeho pohledu ale nechal vedle sebe dost místa a neměl tušení, že hned za ním jde paní, která volné místo zablokuje. A paní se ho rozhodně nesnažila předběhnout, šli za sebou dlouho (dokonce si myslím že patřili k sobě).

                                          0 1
                                        • novas752  

                                          Což je mimochodem úplný nesmysl, to je jako by traktory po silnicích měly jezdit v protisměru, akorát to vede k situacím, kdy musí oba úplně zastavit protože se kvůli provozu na druhé půlce nemohou vyhnout. Kdyby chodci museli chodit vpravo po jednom při kraji, bylo by to lepší. Chodec by dále šel a cyklista za ním by zpomalil na rychlost chůze a vyčkával, stejně jako když chce auto předjet traktor.

                                          0 2
                                          • Vrci  

                                            Traktor není chodec ale motorové vozidlo. Cyklista je vozidlo. Stezka pro chodce a cyklisty je buď účelová komunikace nebo nebo silnice 4. třídy. Pokud se nejedná o chodník, pohybuje se chodec vlevo, vozidla při pravém okraji.

                                            0 1
                                            • novas752  

                                              Ano, takhle to v zákoně platí, ale logicky je t na cyklostezkách nesmysl. Cyklostezky jsou často úzké, pokud se nelze vyhnout druhým pruhem, často se vyhnout nejde. Takže pokud jde chodec (nebo bruslař, běžec…) vlevo a cyklista jede v pravo, tak se potkají tváří v tvář a oba musí úplně zastavit a počkat na uvolnění vedlejšího pruhu. Což je prostě nesmysl nesmyslů. Kdyby se všichni pohybovali v pravo, tak by předjížděný pokračoval v klidu dále a předjíždějící zpomalil na rychlost předjížděného, ani jeden z nich by nemusel zastavit.

                                              Pro znázornění jak nesmyslné to je uvedu možnou paralelu na silnicích znova: je to jako kdyby traktory (jsou výrazně pomalejší než auta, stejně jako chodec je výrazně pomalejší než cyklista) musely ze zákona jezdit vlevo. Nesmysl. Když jedou normálně v pravo, auto za ním prostě zpomalí a až to bude možné tak předjede.

                                              0 1
                                            • Jezevec70  

                                              Bruslař je vlastně taky chodec. Takže by měl jezdit vlevo?

                                              0 1
                                            • Jason Voorhees  

                                              Chodec chodí vlevo jenom do počtu dvou kusů. 3+ už by měli jít vpravo (skupina). Aspoň tak nás to učili ve škole a na táborech.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Tak jsem se těšil na diskusi o odblokování e-kola…BF nezklamalo :-)

                                                1 0
                      • gerrard  

                        Tady nejde o tempo, tady jde o možnost bezpečně projet.

                        1 0
                        • Georrge  

                          Bezpečně = pomalu, neumíš jezdit pomalu okolo lidí? Zvonek je taky fajn věc.

                          0 1
                          • novas752  

                            Zvonek většina lidí ignoruje. Buď maj sluchátka v uších nebo jsou zabraní do rozhovoru nebo vlastních myšlenek, na zvonek ti uhne možná každý čtvrtý. A na některých úsecích by si fakt mohl mít zvonek elektrický a soustavně zapnutý.

                            0 1
                          • nooski  

                            Zvonek je k nicemu. Lidi se otoci a zacnou panikarit. Za roky se mi osvedcilo, pokud to situace umoznuje, lidi objet bezpecne bez upozornovani na sebe.

                            2 0
                            • Georrge  

                              „pokud to situace umoznuje“

                              to je jaksi dost podstatné…

                              0 0
                              • nooski  

                                Samozrejme. Vsak za ty desitky tisic km po preplnenych stezkach jsem nemel ani jednu nehodu. Konfliktu vsak hromadu. Nechapu mozkove pochody idiotu, kteri v naproste spicce nechaji navolno behat psy nebo ucit decka jezdit na kole/bruslich. Jednou jsem maleho kluka na kole dovezl asi o 2 km dale, kde se o nej mela „starat“ teta, ktera si nevsimla, ze decko je fuc…

                                3 0
                            • TK75  

                              Jo přesně, co nejvíc potichu a nevyplasit ..jinak se nesmyslně rozprchnou na obě strany…a baba s šňůrou v ruce vždy na druhou stranu než pes. Taky manžel většinou.

                              2 0
                              • xtonda  

                                Tohle funguje až do chvíle, kdy se někdo náhodou rozhodne se bez ohlédnutí pohnout tobě přímo před kolo. Kdykoliv někde chodci nenechávají dost prostoru abych je objel s aspoň 0,75m odstupem, tak už zdálky zvoním.

                                0 0
                                • TK75  

                                  No já to tak dělám a pochopitelně při tom zpomalim na rychlost chůze a potom se usmeju a řeknu; halo jedu zleva :-)

                                  Ono taky upřímně řečeno tak jezdím tam kde není nikdo a když musím přejet kus stezky kde jsou turisti tak je to děs…nechtěl bych jet takovou stezkou třeba 5 km a proplétat se

                                  0 0
                              • novas752  

                                V tomhle je účinnější kratičký smyk nebo zakvílení vlhkou brzdou. Funguje to stejně, akorát proces rozprchnutí se je mnohem rychlejší. :-)

                                1 0
                            • -b-n-x-  

                              A co nejrychleji!

                              0 0
                          • gerrard  

                            :) Aha, takže se postaví infrastruktura pro kola na které se nebude dát jezdit, protože si tam z toho budou dělat chodci hřiště a budou mít pocit, že jakékoliv ostražité chování je zbytečné, protože na takové sdílené infrastruktuře si můžou dělat co chtějí. Cyklostezka prostě není chodník a jezdí po ní kola běžně rychlostí 30km/h a stejně jak po silnici, tak po ní můžou chodit i chodci, ale úplně stejně si nemůžou dělat co chtějí, ale musí se v rámci vlastní bezpečnosti chovat předvídavě. Cyklostezky se stavěli proto, aby se na nich dalo jezdit, jakékoliv vyžadování pomalé jízdy je na nich naprosto scestné.

                            4 0
                            • Vrci  

                              Jen tak mimochodem mimo obec neplatí pro kola rychlostní omezení.

                              0 0
                • K2  

                  Další možností je hlavní silnice bez chodníku, chytráku :-)

                  1 1
                  • Venda  

                    Presne tak

                    0 1
                  • gerrard  

                    To musí být, ale strašná prdel, kde nic jiného není. Tam musí být strašný život.

                    0 0
                  • psbiker  

                    Tak tam máte jenom pochybnou chodníkostezku, kam by pravověrný silničář stejně nevjel, zobecňovat to nelze. Nebyl to spíš rekreant na e-biku?

                    0 0
        • hrota  

          Kdo by tam ty cyklisty čekal :D

          0 0
          • Velomiwookie  

            stejne tak muzes rict kdo by tam cekal deti z pohledu kola, kdyz je to cesta urcena i pro ne…

            0 0
            • mirorek2  

              a čokly na špagátu přes celou šířku

              1 0
              • Velomiwookie  

                jorksir hop

                1 0
              • MartyM  

                za špagát páníček nakonec zatáhne, pokud si toho špagátu teda v tom fofru všimneš že, ale top bylo když postarší zamilovaný pár měl štěně na volno, šlo mezi nimi, já za rachotu zvonku v podstatě zastavil, lidé se rozestoupili každý na jinou stranu cyklostezky a čokl zůstal vyhukaný uprostřed a člověk nevěděl na kterou stranu se nakonec rozejde!

                0 0
            • hrota  

              Děti mají být pod dohledem rodičů, zákaz ohrozit a určitá míra ohleduplnosti platí pro obě strany.

              0 1
              • Markony  

                Souhlas ale pokud máš nebo měl jsi dětí tak víš čeho jsou schopné, osobně dítě na cestě brzdím a už x se mi to vyplatilo, ale možná patříš do skupiny v´však má byt pod dohledem a nejlíp uvázané na krátko to je potom problém .

                Asi by se ti moc nelíbilo kdyby ti děcko někdo srazil a argumentoval však je to vaše vina nehlídali jste si ho .

                1 1
                • hrota  

                  Hele ono hlavně moje prvotní reakce byla na čistou cyklostezku, tam procházky moc být nemají.

                  U těch smíšených je to jiné a já se těmhle trasám vyhýbám. pokud už musím jet a nejsem sám, tak automaticky čekám, že si mne nikdo nevšímá a proto dávám pozor.

                  1 0
                  • Velomiwookie  

                    prijde mi, ze jsem snad na vylozene CYKLOstezce nikdy nejel… jezdim teda prevazne kolem Prahy

                    0 0
                    • novas752  

                      Ono je to v praxi stejně jedno, liší se to jen cedulí, lidi stejně couraj pěšky i na těch „pouze pro kola“.

                      2 0
                    • Jezevec70  

                      Přijeď si zajezdit. :-). Ale počítej, že tam stejně chodí plno lidí. I když na druhé straně ulice mají svůj chodník

                      https://mapy.cz/s/cokunuzaja

                      Pokud jdou po kraji, tak mi nijak nevadí, ale vrchol je někdo se psem na volno nebo skupina roztažená přes celou stezku

                      0 0
                      • gerrard  

                        Kočár jedoucí prostředkem nebo stojící uprostřed, u něho maminka s telefonem u ucha a kolem skáče pes na volno. Občas ještě jako bonus babička s pohledem vraha. :) Známý to úkaz.

                        0 0
                      • Velomiwookie  

                        lakava nabidka :))

                        zas jako ale z pohledu chodce se vubec nedivim, kdyz kolem te silnice neni chodnik, ze tam pak lidi lezou :)

                        0 0
    • Slavik  

      Co to má jako být, soutěž o největší počet palců dolů?

      0 1
    • roman 3D  

      za pár týdnů se bude schvalovat 35 km/h, takže v klidu pumpičky:-)

      1 0
      • psbiker  

        U pedeleců? Za pár týdnů? Psali na můjmoped.cz?

        0 0
      • K2  

        Těch 30–35 km/h podobně jako v USA by bylo lepších. 25km/h dosáhne běžný cyklista po rovině na normálním kole běžně

        2 0
        • jeniiiik  

          Jojo, kdežto mamlas který na kole xyz s V brzdama pojede najednou 35 bude zcela bezpečně schopen reagovat. Těch 25km/h v krizovce na obyčejném kole 90% cyklistů (spotřebitelů) není schopno ukocirovat.

          Vím co mi lidí dělají na testovacích akcích když přijíždí zpět ke stánku. Běžně vrazeji do lidí, dalších kol atp. A najednou mají někde lítat 35km/h.?

          0 0
        • Alojs01  

          A nemaji to v USA nahodou nejak rozdelene? Jina povolena rychlost v obci/meste a jina mimo obec?

          0 0
          • novas752  

            Tam mají více kategorií elektrokol.

            1. je myslím do 20 mil, druhá je to samý ale může to mít ruční plyn, třetí pak má do 28mph což je něco jako u nás S-pedelec.

            0 0
            • Modus2  

              Stačilo by těch US 20 majlí, bo 25 km/h po silnci je fakt dost průda. Třeba nakonec projde ta celoevropská iniciativa na zvýšení limitu.

              1 4
              • nooski  

                Vsak co ti brani valit to 32 kilaku po rovine? Pedaly to snad ma, ne?

                2 1
                • Modus2  

                  Já s tím problem nemám, ale velká část éčkařů jo.

                  1 0
              • Chlebovnik  
                • Kdo měl odblokováno doteď, bude i nadále mít odblokováno.
                • Kdo si stěžoval na „nesnesitelné cukání“ okolo rychlosti 25 km/h, bude si i nadále stěžovat na „nesnesitelné cukání“ okolo rychlosti 32 km/h.
                1 1
                • Modus2  

                  První bod souhlas, druhý nesouhlas. Dost záleží na tom, jaké by byly kontroly a pripadne restrikce.

                  1 1
                  • Chlebovnik  

                    Druhý bod: Bude to naopak ještě horší, protože pro dosažení rychlosti 32 km/h bez přípomoci, musí jezdec vynaložit CITELNĚ vyšší výkon, než pro dosažení rychlosti 25 km/h. Tím pádem bude rozdíl mezi aktivní přípomocí do této rychlosti a následném odpojení po jejím dosažení pocitově VÝRAZNĚ MARKANTNĚJŠÍ a ono „nesnesitelné cukání“ se bude opakovat.

                    A nenalhávejme si nic, 99 % uživatelů elektrokol po rovince jezdí stylem „nejmenší pastorek a kadence 50“. To je pak jasné, že po odpojení přípomoci takový převod při té rychlosti prostě neutočí → snížení rychlosti → reaktivace přípomoci → cukání.

                    1 1
                    • novas752  

                      Přesně tak, i na mopedech odblokovaných do 40km/h je to otravné.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Pro slušný motor a rozumnou kadenci by to nebylo horší ani u větší rychlosti. Máš pravdu s tím, že po odpojení motoru v té rychlosti bude potřeba citelně vyšší výkon než u 25km/h, ale to opět řeší plynulé snižování dopomoci. U větší rychlosti by asi jen chtělo ten interval rychlostí pro snižování dopomoci mít o trošku větší, aby přechod vypnutí dopomoci byl pořád hezky plynulý.

                      Pokud někdo má nějaké mizerný motor, kde to utne domomoc z plné přípomoci na žádnou pro přesnou jednu pevnou rychlost, tak je jasné, že to je pak na ho..o.

                      0 1
                    • psbiker  

                      To ‚nesnesitelné cukání‘ je spíš fobie a panika, že jedou bez ‚přípomoci‘ :)

                      1 2
                      • novas752  

                        Ono je to fakt dost nepříjemný. Speciálně na tolik oblíbených cyklostezkových korábech, teda pardon, trail/enduro mopedech. :-) 25+kg, 2,6" těžké pláště, prostě na cyklostezky „must have“ výbava. S motorem to krásně letí, ale za svoje by si s tim fakt nechtěl jet ani 20km/h.

                        3 0
                        • psbiker  

                          Letím jako vítr, vypne přípomoc a předjede mě babka s nákupem v košíku :)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          To jsou ale dvě rozdílné věci. Je jasné, že po plném odpojení motoru to opravdu moc nejede. Někde jsem tu psal jak jsem testoval jet 34km/h cca 5–6km v háku (za výrazně výkonějším, trápil bych se v té situaci i na klasice na rychlejších pláštích) po rovině na silnici při jednom dojezdu na konci (a to vozím na éčko hodně rychlé pláště 29×2,35" NN supertrail soft/27,5×2,6" Rock razor supertrail speedgrip) a už to opakovat nehodlám. Ale pokud to je nějaká rozumnější rychlost (těsně po odpojení kolem těch 26–27km/h, tak to ještě jde).

                          A druhá věc cukání, které opravdu nevnímám žádné.

                          Trošku mi to jen překvapilo, když se mi to poprvé stalo v ne zrovna mírném výjezdu (v takové situace se to ale běžně nestává). Dojížděl jsem ostatní (zkoušel jsem si vyjet něco mimo trasu a po návratu na trasu dojížděl zpět ostatní), takže jsem na chvíli jel maximální přípomoc a k tomu jsem sám i makal co to šlo. A tak se dalo jet 23–24km/h do cca 12% stoupání po šotolině.

                          Pak najednou kopec trochu zmírní a díky tomu zrychlím a dostanu se těsně přes hranici rychlosti přípomoci a pak to je trošku šok, když zmizí plná podpora motoru (v té chvíli jsem byl na maximu co motor umí).

                          Ale přesto ani tady žádné cukání.

                          0 1
                          • novas752  

                            Si myslím že většina tím cukáním nemyslí cukání které máš na mysli ty. Trhaný záběr on/off jako když se žák autoškoly učí se spojkou maj skutečně jen ty nejlevnější motory.

                            Člověka ale štve i to když jede po nějakém konstantním dost mírně zvlněném sklonu akorát na hranici a kolo každých pár sekund vypíná a pokud jezdec skokově nezvýší svůj výkon aby rychlost nad limit udržel, tak rychlost klesne a kolo třeba na 5 sekund zase zapne, urychlí tě opět nad limit a celé se to opakuje znovu a znovu. I u těch nejjemněji naladěných motorů (za což v současnosti považuju motory na kolech Spešl Terro/Vado/Como) je to značně obtěžující.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To co popisuješ se stávat může. Já bych takovou situaci popsal jednoduše: špatně zvolený převod.

                              Pokud jedu něco trochu zvlněného v terénu (tedy není to čistá rovina s pěkným povrchem, kde udržím přesnou rychlost na libovolný převod), tak vždy raději točím spíš vyšší kadenci a u hranice přípomoci jedu převod 36/16 a občas i 36/18 (27,5" zadní kolo). Pak abych se dostal nad hranici přípomoci bych musel jít kadencí opravdu hodně vysoko a to se omylem nestane (jedině cíleně). Současně je to dobré i proto, že lze udržet tempo i pro nějakou prudší krátkou vlnku (aniž bych zvyšoval přípomoc).

                              Tedy já s tím nemám problémy vůbec. Na čisté rovině při přejezdu bych asi uvítal mít limit přípomoci o 2–3km/h výše, ale protože takovým situacím se stejně většinou vyhýbám (místo nudného přejezdu to skoro vždy lze vzít přes zajímavější kopce, což bych na klasice v rámci šetření sil nikdy neudělal), tak ani to není tak podstatné.

                              A pak také dost může udělat použitý režim přípomoci. Když jezdím sám, tak klidně používám i více vyšší režimy dopomoci, ale výhradně jen do pořádných prudkých výjezdů. Na rovině nebo velmi mírně zvlněném terénu nikdy nejezdím nejvyšší režimy, protože i když cíleně často dost šetřím šlachu (abych mohl jezdit delší a také hlavně v součtu dlouhodobě více), tak šlapat skoro do prázdna mě také nebaví.

                              A pak když náhodou dojde na situaci, že motor vypne úplně, tak ta ztráta podpory není tak velká jako když to někdo má osolené na vyšší režim i v těchto situacích.

                              1 1
                    • Modus2  

                      Jezdíš někdy na éčku? Já občas jo a nikdy mi nic necuká. Jen to prostě plynule přestane při dané rychlosti pomáhat. A to nemám žádný high end Bosch nebo Yamahu, ale obyčejný čínský no name motor.

                      0 0
                      • Chlebovnik  

                        Ano. Občas se svezu na Levu s Brose nebo s Mahle. A limit 25 km/h mě nikdy v ničem neomezoval. Nevidím důvod pro zvyšování rychlostního limitu. S Levem SL se dá po rovině jet na pohodu 28 – 30 km/h bez asistence motoru.

                        0 0
                        • Modus2  

                          Slušná značka, to ti to určitě nic necuká. :-) BTW, když si dáš Brose do gůglu, vyskočí na tebe hafo reklam na chip tuning rychlosti, cena do 5 tis. Kč. Čínský noname motor bez omezovače stojí přibližně stejně jako ten chip. :-)

                          0 0
                • MlokCZ  

                  Kdo si stěžuje na „nesnesitelné cukání“, tak buď si neumí koupit vhodný ebike nebo neumí šlapat. Všechny současné slušné motory nemají ani náznak cukání kolem limitu dopomoci, je tam plynulé ubrání dopomoci, popisuju situaci při rozumné kadenci jak jezdím, zkušenosti pro kadence typu 40ot./min nemám (tam to jistě může být o dost horší).

                  0 1
                  • novas752  

                    No jo, jenže většina uživatelů nejezdí zrovna rozumnou kadencí. :-)

                    0 0
        • Lister  

          Jestli schválí 35, tak to už bych si jedno Ecko mohl pořídit, to by mě už na silnici reálné zrychlilo.

          0 0
          • Modus2  

            Tak s tím nepočítej, petiční návrh na evropskou změnu je 30km/h. :-)

            0 0
            • TJK  

              tak i tech 30km/h s dopomoci je hodne dobry

              0 0
              • Janes  

                Pokud projde 30, nechám si možná svoje kolo zase zablokovat, při 32km/hod (USA) bych to udělal určitě.

                0 1
                • psbiker  

                  To by nebylo logické, aby bylo e-kolo rychlejší než auta, po dozavedení 30 km/h všude ve městech. Podporujme 30 km/h pro všechna e-vozítka!

                  0 0
    • kovar  

      Elektricnij dopomižnij velociped, idi na c h u j.

      5 2
    • Modus2  

      Jsem přesvědčený, že to elektronice motoru nevadí. Btw, na trubce je taková úprava zastoupena v poměrně hojném počtu.

      0 0
    • roud  

      A jak jsi na tom s povinným ručením a ridicakem až zpusobis nějakou nehodu aby ses nedivil :/ ???

      1 4
      • Markony  

        Nijak to nikdo z těhle šílenců neřeší jen jedou co to dá a následky je najímají však ono to nějak dopadne .

        1 1
    • dedek55  

      Neblbni . Já nechápu proč v této republice tak všichni tíhnou k porušování všech předpisů a zákonů . Kompenzace za „malé ohambí“ či co ? :-)

      8 3
    • mais  

      ne, protože elektronika motoru neexistuje.

      0 0
    • K2  

      Taky si zjistěte, jak se hradí škoda na vozidle, majetku nebo zdraví způsobená nezodpovědným dítětem, zvířetem nebo chodcem. Možná budete překvapeni, pojišťovna protistrany je to připravena na vás vymáhat

      1 1
      • Slavik  

        Tak povídej, jak se hradí škoda nezodpovědným dítětem, to jsem zvědav.

        ;-)

        1 1
    • Modus2  

      Nechápu co řešíte. Dotaz zněl: bude vadit nějak tento zásah elektronice motoru ? 99% příspěvků je OT. :-(

      1 1
      • TK75  

        To je tradice…pokecat o důležitých věcech (pěšáci, stezky, covid atd) u těch nepodstatných jako je skútr :-)

        1 1
        • Jezevec70  

          Přesně tak, Tazatel může být rád, že mu tím vlákno držíme nahoře. :-)

          0 0
          • RRbiker  

            Ano moc rád nejsem, protože než jsem projel všechny příspěvky , které se mého dotazu vůbec netýkají , tak poobědval… :)

            1 0
    • xtonda  

      Ne, motoru / řídící jednotce to vadit nebude, to omezení je umělé, pro pohon je náročnější pomalá jízda do kopce než rychlá po rovině.

      Je potřeba si ale uvědomit, že tím vzniká motocykl kategorie L1e-B, který ze zákona musí být schválen a mít techničák, což mít nebudeš. A motocyklem nesmíš do lesa na cyklostezky apod. a s neschváleným motocyklem nesmíš ani na silnici. Čili provoz něčeho takového je jednak přestupek a jednak v případě tebou nezaviněné nehody se může stát, že nic nedostaneš nebo dokonce zatáhneš škodu viníkovi.

      8 0
      • Modus2  

        Dík, konečně smysluplná odpověď. :-)

        0 0
      • embi  

        Na soukromem pozemku se s tim muze vozit jak hrdlo raci. Takze rozhodne nelze rict, ze je to prestupek vzdy.

        3 2
      • Harley-Davidson  

        Co se týká neplnění u tebou nezaviněné nehody je samozřejmě blbost. Jsou to dva „obchodní“ případy. Pojišťovna se může maximálně snažit hodit na tebe alespoň část viny, ale musí prokázat že za to může ( nehodu) právě ta úprava, což se jim těžko povede. Osobně si nedokážu představit kdy by za to tato úprava mohla, navíc se potom nebavíme o tebou nezaviněné nehodě.

        0 0
        • novas752  

          Je to stejné jako by si jezdil autem bez technické.

          0 0
          • mais  

            Auto bez technické je proti tomu čajíček. Protože při prokázání dobrého stavu je technická formalita, tohle je jízda s vozidlem, které nebylo pro schváleno pro provoz.

            0 1
            • Georrge  

              Sice nebylo schváleno pro provoz, ale taky ve „výchozím“ stavu nepotřebuje žádnou technickou ani povinné ručení. Tak jaká pojišťovna že se to bude cukat zaplatit vzniklou škodu?

              1 0
              • novas752  

                Ve výchozim stavu je to schválené na přípomoc do 25km/h. Jakmile to předěláš, tak už je z toho technicky moped a žádný z dílů na takové použití není dělaný = máš najednou moped nevyhovující požadavkum a šmitec.

                Navíc pojišťovny se velice snaží vykrucovat i z oprávněných případů. Pokud se zjistí že bylo kolo čipnuté tak věř tomu že si dají extra záležet aby nezacálovali ani korunu.

                Stejně tak nějaká záruka na motor a baterku od výrobce tim zaniká.

                1 2
              • Peterko  

                Přibývá lidí, kteří si své kolo „vylepší“. Tedy pomocí hardwarového klíče nebo chiptuningu nechají zvýšit maximální rychlost pro asistované šlapání. Z kola se tím rázem stává „moped“ se všemi důsledky, které z toho pro majitele vyplývají – tedy nutný řidičský průkaz či zákaz jízdy po cyklostezkách a podobně.

                „Většina zákazníků a prodejců si neuvědomuje nebezpečí, kterému se takovou úpravou vystavují,“ míní výkonný ředitel společnosti ZIV Siegfried Neuberger.

                Technický zásah do kola podle něj způsobí trvalé konstrukční změny, pro které není navrženo samotné kolo, ani komponenty elektromotoru. Většímu zatížení jsou vystaveny například brzdy, ale i řídítka, vidlice a rám.

                „Pokud pojišťovna, u které je sjednáno pojištění odpovědnosti, zjistí, že škodu zavinil řidič vozidla nezpůsobilého k provozu na pozemních komunikacích, což elektrokolo po tuningu bezesporu je, odmítne pojistné plnění a náhrada škody jde za řidičem – viníkem,“ varují dopravní experti.

                3 1
              • mais  

                každá. to je stejné, jako když pojedeš pod vlivem alkoholu s autem, i když stokrát nebudeš za nehodu moci s alkoholem v krvi jsi automaticky de jure minimálně spoluviník – v praxi viník nehody

                0 1
                • Georrge  

                  Ty máš na kole povinné ručení?

                  0 0
                  • mais  

                    zarím ne, pojistka pro škody způsobené jízdním kolem pro členy domácnosti v čr máme doma kryté z pojistky domácnosti (zatím) a platí pro e-kolo a kolobku do 25 km/h, v zahraničí je to pak z pojištění kreditní karty (ale zase bacha ne každé pojištění kreditní karty to má), ale pozor e-koloběžka má výjimku, tam to všude neplatí, co jsem si všiml, tak ekolobky tymy xiaomi scooter pro mají v Německu a asi v Rakousku poznávačky – takže nějak registrované mají.

                    0 0
          • Georrge  

            Zase nebudeme přehánět :)

            0 0
        • mais  

          uvažuješ špatně – jim stačí prokázat, že nelegální úprava byla provedena – protože v tu chvíli to bylo nelegálně použité nelegální vozidlo, tak mají hned důvod minimálně krátit plnění. Protože takové vozidlo s takovým použitím nemělo co dělat a pokud tam by tam tedy legislativně správně nebylo, tak by se nic nestalo.

          0 0
          • Harley-Davidson  

            Za to jsou samozřejmě sankce uvedené v zákoně, ale k pojistné události vzniklé nehodou se to nevztahuje. Jak píši, dva „obchodní“ případy.

            Jeden vlastní nehoda a její viník a druhý v tomto případě nelegální úprava.

            Cituji:

            O vztah příčinné souvislosti se jedná, vznikla-li škoda následkem porušení právní povinnosti škůdce či právem kvalifikované okolnosti, tedy je-li jeho jednání a škoda ve vzájemném poměru příčiny a následku, a tudíž je-li doloženo, že nebýt protiprávního úkonu (škodné události), ke škodě by nedošlo. Byla-li příčinou vzniku škody jiná skutečnost, odpovědnost za škodu nenastává; příčinou škody může být jen ta okolnost, bez jejíž existence by škodný následek nevznikl.

            0 0
            • mais  

              To klidně rozkládat můžeš, závěr je, že dotyčný ty prachy ve výsledku mít nebude, pač o ně a pravděpodobně i o víc ve výsledku prošetřetní – klidně řekněme tohoto komba případů – přijde.

              A že to pojišťovny řeší, jestli nebylo kolo upraveno atd, to je snad jasné – jednak pojišťováci taky jezdí a druhak intenzivně sledují vše, kde se něco masově děje a co může mít vliv na plnění pojistek a tedy výši zisků.

              Za sebe předpokládám, že brzo dojdeme k povinnému ručení z elektrokol

              2 0
        • roud  

          Pokud ecykl nesplňuje podmínky legalnosti provozu na pozemních komunikacích jsi automaticky viník nehody ty ;)

          1 1
          • Janes  

            Ale jdi, ty kecko :-))

            1 0
            • roud  

              Vozidlo je nezpůsobile k provozu na pozemních komunikacích dle zákona pak si tě každá pojišťovna vychutná a nejsem žádná bota ;)

              0 0
              • Janes  

                Formulace tebou použitá je nesmyslná. Tenisko.

                1 0
                • Vrci  

                  Má pravdu. Ekolo po odblokování je nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích, stejně jako auto po zvýšení výkonu o více než 20 %, které nemá tuto úpravu zapsanou v TP.

                  0 0
                  • Janes  

                    Ale neznamená to, že je automaticky viníkem nehody.

                    2 0
                    • Vrci  

                      Záleží na důslednosti a důraznosti druhé strany při řešení nehody. Ono i takových 75 % viny a tedy i nákladů na opravu auta nebo nákladů léčení může být více než citelné.

                      0 0
                      • Janes  

                        Jasně, tomu rozumím, ale jak to kategoricky napsal, tak je to kravina. To jako pojedu na odblokovaném e-kole a zezadu mě namydlí auto a já budu viník?

                        1 0
                        • Vrci  

                          Pokud bude dotyčný trochu znalý, tak velmi pravděpodobně ano, a to z více než 50 %.

                          Možná reakce při příjezdu policie by byla: To kolo jelo divně, nestabilně, jsem přesvědčený, že je upravené a tomhle chování za nehodu může. Pan se v tom po pádu vrtal a něco přepínal, chci to prověřit. Víc říkat nebudu, tady je kontakt na mého právníka. Do prošetření prosím o zajištění kola.

                          Světlo na novějším autě máš za 100.000, lakování každého dilu 8.000, půjčení náhradního auta 2.000 na den. Na tvým kole bude škoda kolem 20.000. Dostaneš zavinění 70 % a víc. Tak začni budovat rezervu.

                          0 0
                  • Tomas-kellys  

                    Mohl bych se tě zeptat, jakým způsobem ti někdo změří rozdíl mezi reálným výkonem a výkonem zapsaným v TP?, v ČR je brzd na měření výkonu opravdu málo a jsou na ně dost dlouhý čekací doby.

                    0 0
                    • Vrci  

                      Třeba soudní znalec při požadavku tvého právního zástupce, zástupce protistrany nebo státního zástupce pokud to bude požadovat pro přenesení celé nebo části viny za dopravní nehodu.

                      0 0
                      • Tomas-kellys  

                        Existuje v Čr aspoň jeden reálnej případ, kdy se prokázalo úmyslné zvednutí výkonu mimo rozsah výkonu zapsaného v TP? Nedokážu si představit co by musel člověk zavinit za nehodu, aby k tomu došlo.

                        Většina z nás kupuje auta z druhé ruky, povinnost zjišťovat na brzdě jestli sedí výkon opravdu není.

                        2 1
                        • Peterko  

                          U motorek je to běžné, v TP zapsáno omezení výkonu do 25kW (možnost řídit od 18 let).

                          Poté co se demontje škrtící tryska je výkon motorky opět neomezen.

                          U dopravních nehod takových motorek, se tehnický stav řeší téměř vždy.

                          0 0
                          • Tomas-kellys  

                            Jakožto účastník nehody na moto o obsahu 50ccm ve skutečnosti objem 80ccm, v TP 2kw real podle udaju motoru 16kw(nemeřeno) si dovolím tvrdit, že je tvá teorie lež.

                            Další případ: silniční moto obuto na slikach bez atestu pro silniční provoz, nedání přednosti v jízdě od auta-uznána vina řidiče auta, motorka totálka, motorka komplet proplacena pojišťovnou kromě ceny pneumatik.

                            1 1
              • roman 3D  

                tolik Mirků Dušínů na jednom fleku:-)

                1 4
                • nooski  

                  Holt nekdo neplati dane a potrebuje si nelegalne tunit kompenzacni pomucku pro telesne postizene a ostatni tomu nerozumi, no.

                  2 0
                  • roman 3D  

                    bys koukal kolik odvádím každej měsíc na příživníky a nemakačenka:-)

                    1 1
        • xtonda  

          Související část legislativy sem nečetl, ale někdo tu popisoval případ, kdy to to tak bylo, může to být urban legend, ale dá se čekat, že viník a jeho pojišťovna se budou snažit vykroutit se jak ze zavinění tak z plnění.

          Pokud díky tomu, že jedu na neschváleném vozidle vyrobí z nehody, která by jinak byla nezaviněná, nehodu částečně zaviněnou, tak to už je jenom slovíčkaření.

          0 1
      • RRbiker  

        JJ, o riziku vím, proto nechci dávat čip. V nejhorším případě odlepím magnet z kliky , ten původní v zadním kole jsem tam nechal. Myslím , že po vypnutí omezovače nebudu nebezpečnější pro okolí, když pojedu po cyklostezce na rovince 33 km/h místo 25km/h.

        Kolem dalších lidí , dětí a psů atd skoro zastavuji nebo jedu max.10km/h.

        1 1
        • Markony  

          Ono bude sakra rozdíl brzdit v 33 a 25.

          0 0
          • Janes  

            Nesmíš bejt přizdi…

            0 0
          • RRbiker  

            Shimano XT Ice Tech brzdí dobře :) vyzkoušeno z kopce na cestě cca 66 km/h

            0 0
          • K2  

            Horské kolo dá z kopce kolem 70–75 km/h a silnička ještě více, přitom je méně stabilní.

            Opravdu si myslím, že 33 není závratná rychlost. Většina dospěláků má řidičák na auto se kterým mohou jezdit 130 km/h a tím i na skůtr 125 ccm myslím do 12,5 kW, který dá s větrem v zádech přes 100 km/h.

            Můžu vám garantovat, že leckterý čínský skůtr 125 cm by záviděl vašemu kolu kvalitu brzd, pneumatik, odpružení a osvětlení :-)

            (Nebavíme se o levných kolech ze supermarketu. Minulý rok jsem dceři namontoval na kolo nejlevnější kotoučovky Shimano a divil jsem se jak to brzdí…)

            2 0
          • Georrge  

            Zas takový rozdíl to není a hlavně je to o lidech. Prasit okolo lidí na frekventované cyklostezce při 25km/h je víc než dost, budeme kvůli tomu snižovat přípomoc? A co když je takhle prasí někdo na kole, které motor nemá? Zavedeme rychlostní limity?

            Částečně chápu argument, že díky přípomoci se na tyhle rychlosti dostanou lidi, kteří by za svoje takhle rychle nikdy nejeli a tedy nemají dostatečně vypracovaný odhad. Ale zase je to hlavně o těch lidech. Na cestách je spousta míst, kde je legální jet autem 90km/h ale spousta nezkušených řidičů by v takvé rychlosti skončila ve stromě, nebo v někom v protisměru. Přitom by ale žádný předpis neporušili (kromě přizpůsobení rychlosti okolním podmínkám, což můžeme aplikovat i na cyklisty a e-cyklisty).

            2 0
        • scret  

          V cem mas problem, ze kdyz bys jel nad 25kmh, tak bys slapal za svoje??

          1 0
          • roud  

            Víš jaká bude sranda až mu v 35 vypne motor a bude muset šlapat za svoje :D

            0 0
          • Georrge  

            Hele ale teď vážně. Pro mě by odblokovaný e-bike byl ideální na dojíždění do práce. Jezdím po stezce, kde je minimální provoz. Pokud by mi s e-bikem stoupla průměrná rychlost o 10km/h, byl bych v práci rychleji, zároveň by mě to motivovalo jezdit častěji (i ve dnech, kdy se mi tolik nechce nebo kdy hrozí horší počasí). Takže bych pořád jezdil z velké části za své a častěji. A takový e-bike je pořád velmi skladný a lehký, alternativa na trhu neexistuje. A stejně jako teď neprasím lidi na stezce rychlostí 30km/h, tak bych to nedělal ani s e-bikem. Kvůli vysoké ceně (dlouhá návratnost investice za ušetřený benzín) a nelegálnosti jsem do toho zatím nešel.

            2 0
            • scret  

              Souhlasim s tim, ze e-bike je genialni dopravni prostredek na dojizdeni do prace… V tomhle ohledu si ho dokazu velmi dobre taky predstavit. Rozhodne lepsi, nez jet autem…

              Ale kdyz pojedes 25kmh misto 35kmh, tak to zas takovej problem asi nebude, holt si privstanes o 10minut driv :))

              Ale i tohle bych byl ochotny za urcitych pravidel pustit.

              Problem je ten, ze kdyz to povolis, tak 90% hovadek, ktery to nemaji jako dopravni prostredek, ale jako instantni zabavu, tak budou litat 35 po lese hlava nehlava… Aniz by trochu umeli ovladat kolo…

              5 1
              • Georrge  

                Bohuzel, je to tak…

                0 0
                • scortis  

                  Tak pořád můžeš jít cestou, že si na ten ebajk uděláš technickou a PR nebo to zatím nejde?

                  Za mě by to byla správná cesta, přípomoc klidně jen do 20 a když chceš víc, tak řidičák a technickou. Kdo to reálně využije a jezdit umí tak si udělá ten řidičák, kdo ne tak nemá co jezdit ani těch 25, obzvláště po nějaké přeplněné cyklostezce.

                  0 2
              • VojtaXY  

                otazka je, jak dlouho to budou schopni delat

                0 0
              • MlokCZ  

                Já tedy nejsem pro zvyšování limitu na 35km/h (když už zvyšovat, tak opravdu jen decetně, i 30km/h by bylo až až, možná pořád moc), ale úplně z jiných důvodů.

                Pokud má ebike mít stejné výhody jako klasika, tak by bylo nejlepší limit nezvyšovat vůbec.

                Spíš by se hodilo mít třeba ještě další kategorii, kde by ještě nebylo nutné mít poznávací značku a technickou, ale která by sice měla vyšší limit, ale také by byla omezena oproti klasickým kolům. Např. že smí jen tam, kam smí motorky + možná ještě navíc stezka pro cyklista (ale jen pro cyklisty, už ne na smíšenou).

                V lese je to totiž ve většině případů úplně jedno, jestli je limit 25km/h nebo vyšší. Jednak v lese se stejně téměř vůbec nad 25km/h nedostateneš, protože tam nejezdíš po delších jezdivých rovinách.

                A pak když má někdo problém s ovládáním při 35km/h, tak už je jedno, jestli k problémům dojde na rovině nebo ve sjezdu. Tím chci říct, že takový budou nebezpeční i s limitem 25km/h nebo i na klasice bez motoru (i když na klasice je to lepší, protože kopec musí vyjet za svoje a to už pak dost těch, co neumí vůbec ovládat kolo, odradí a tedy k tomu sjezdu se na ebiku někdy nedostanou vůbec).

                Zvýšení limitu by bylo rizikové ne ani tak v lese, ale především na frekventovanějších smíšených stezkách s dobrým povrchem s převážně rovinatým profilem.

                Dojíždění do práce je pak stejně nejvíc limitované počasím. V dešti nebo zimě se už moc nikomu nechce. A v zimě by to na ebiku s vyšším limitem bylo akorát ještě horší než s nižším limitem nebo než na klasice (ještě daleko větší zima). Takže tady nějaké davy dojížděčů do práce mimo hezké počasí stejně nehrozí.

                3 1
                • Georrge  

                  Technická, SPZ a nějaká levná pojistka by mi asi ani nevadila. Pak by ale bylo fajn mít tu přípomoc alespoň na 40km/h, nebo klidně i kousek výš, a to z toho důvodu, aby člověk nebyl brzda mezi autama (protože na smíšené stezky už nesmíš).

                  S tím počasím nesouhlasím. Když hrozí déšť, na kole nejedu, nemám blatníky. Na kole pro dojíždění do práce bych blatníky klidně měl, motor s tím pomůže a méně pak bude vadit i pláštěnka. Navíc jsi rychleji doma nebo v práci. A v hnusný den si třeba dáš i silnější přípomoc.

                  0 2
                  • MlokCZ  

                    S počasím to má každý jinak a nejde o to, jak to vidíš konkrétně ty nebo já. Já třeba více let dojížděl do práce na kole celou zimu a jezdil jsem někdy i když už pršelo ráno a tedy vyjížděl jsem do deště. Teď moc nejezdím, protože ráno řeším obě děti a navíc mně to ježdění po městě poslední dobou už moc nebavilo.

                    Ale o tyhle jednotlivé případ nejde. Bral jsem to z globálnějšího pohledu. U toho vycházím jako příklad stav u nás v práci. Přes teplou část roku v pěkných dnech klidně i 50+ lidí přijede na kole a musela se kvůli tomu rozšiřovat kapacita stojanů.

                    Oproti tomu přes zimu a v deštivé dny i když není taková zima nejezdí téměř nikdo. Ve velkých mrazech i když bylo sucho (tedy žádné náledí nebo sníh) to bývá tak 2–3 lidi.

                    Když jsem sám jezdil, tak se mi stalo, že občas jsem v takový den byl jediný.

                    Ten rozdíl dle počasí je prostě propastný a dělá nejvíc.

                    Tak v případě technické, SPS a pojistky nejsi limitovaný ani teď, taková kategorie existuje. A tam žádný limit 25km/h není.

                    0 0
                    • K2  

                      Mi na trhu chybí dostupné elektroskůtry, které dokážou počasí částečně eliminovat. Kolega jezdí na skůtru i v zimě, protože šetří ve srovnání s MHD a autem cca 20 minut na jedné cestě do práce (skůtr 15–20min, auto nebo MHD 30–45min)

                      Mají blatníky, nohy jsou v suchu a závětří na plotně, pod sedlem je úložný prostor na přilbu nebo nákup. Líbí se mi například BeRider od Škodovky. Skutry jsou rychlejší a ve městě drží tempo s autama.

                      Čím jednodušší konstrukce, tím lepší: motor v náboji kola, Cyklo brzdy a pneu, větší cyklobaterku s možností dobití doma, maximálku kolem 50 km/h a cenu kolem 50 tis Kč, úložný prostor pod sedlem na přilbu

                      0 0
                      • psbiker  

                        To je jistě dobrý příspěvek k možnostem dopravy. Pokud se kolegův vehikl nebude vydávat za jízdní kolo podle legislativy, je třeba to podpořit.

                        1 1
                        • K2  

                          Samozřejmě SPZ, nějaké levné povinné ručení a chtělo by to zlevnit řidičák na malé skůtry, který je myslím od 15ti

                          0 0
                  • nitraq  

                    Koukni na ten odkaz níž, Spešl a Trek má elektrokola s legální rychlostí 45 km/h.

                    0 0
                • Nitroglycerin  

                  Jako e-kolistovi s fullem a drapáky:-) mi 25 km/h bohatě stačí, víc nepotřebuju.

                  0 0
              • -b-n-x-  

                Však se zrakvi a bude to ok.

                0 1
              • Lister  

                Odhaduji, že u mě by to bylo 20 minut tam a minimálně půlhodina zpátky a to už je docela dost času.

                Druhá věc je, jestli bo to celá dala baterka – přece jen jsem na limitu dojezdu současných écek a předpokládám, že vyšší rychlost by dojezd snížila.

                0 0
                • kubad  

                  v práci dobiješ?

                  1 0
                • scret  

                  tyjo, jak daleko dojizdis?

                  0 0
                  • Lister  

                    Beru to proti klasickému kolu.

                    Jinak moc daleko ne – cca 35km, cesta tam 1:10–1:15, zpět 1:25–1:30 – do práce to mám víc z kopce.

                    Kdybych dostal průměr na 35km/hod, tak mne to zrychlí hodně.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A jak to máš se vzdáleností a případným možným zkrácením (kdybys jel cíleně i přes větší kopce)?

                      U ebiku se současným limitem 25km/h, pokud chceš být někde co nejrychleji, tak platí pro výběr trasy úplně jiná pravidla než když jedeš na klasice:

                      • rozhodující je především vzdálenost a vůbec se nevyplatí jet delší rovinatější cestou
                      • kopec do určitého sklonu naopak průměrnou rychlost ještě zvýší (do určitého sklonu pořád udržíš rychlost blízkou 25km/h a pak trochu získáš ve sjezdu) a ta hranice sklonu je poměrně vysoko (přesně se napsat nedá, protože závisí od konkrétního kola, hmotnosti jezdce a dalších faktorů)

                      Pokud bys tedy teď jezdil znatelně delší trasou z důvodu, aby to nebylo tolik kopcovité, tak je klidně možné, že bys mohl výrazně zrychlit i se současným limitem 25km/h.

                      U vás v Jeseníkách přitom taková situace může nastat snadno. Vím odkud zhruba dojíždích, ale netuším kam, tak nemohu konkrétně posoudit.

                      0 2
            • gerrard  

              Jenom 35km/h? U nás s tím pár chlapů lítá běžně 50km/h. Všechno samo domo úpravy normálních kol.

              0 0
            • nitraq  

              Legálně to lze. Ale furt je to drahý, to jo.

              https://blog.kolasvorada.cz/…-do-45-km-h/

              0 0
              • xtonda  

                Docela opruz je ta motopřilba.

                1 0
              • Jason Voorhees  

                Kterej chytrák to psal? Do konstrukční rychlosti max 45km/h není potřeba RZ ani povinný ručení, pouze pojistka a AM, viz Babetta.

                0 1
                • xtonda  

                  Já mám pocit, že se to nějak měnilo s tím, že pro vozidla uvedená do provozu před nějakým rozhodným datem je tam úleva, že tu RZ mít nemusí, v tomhle článku je rychlé ekolo s RZ

                  https://mtbs.cz/…y-turbo-vado

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Aha, měl jsem Babettu ročník 1989 a tam byla SPZ dobrovolná. A už jenom z logiky věci, nemáš SPZ, tudíž nejsi v registru vozidel, takže neni ani povinný ručení. Jenom pojistka, když na tom jezdíš. Může stát třeba 3 roky ve stodole a nemusíš nic platit jako u auta.

                    0 0
          • K2  

            Můj pohled na ebiky a využití:

            • Pracovní stroj (rozvážím noviny, letáky, zásilky v centru města
            • Dopravní prostředek – Dojíždění do práce nebo do školy
            • Trail eBike – náhrada lanovky (sjedu kopec vícekrát) nebo udělám si trail a zábavu i z cesty po rovině nebo do kopce (jede to rychle, užívám si terén)
            • Výletník – moc mi to nešlape, ale na ebiku si užiju delší výlet venku nebo výlet s kamarády, kteří jezdí rychleji
            • Dálkový výletník – všechny výlety do 50 km už mám 100× projeté, chci jezdit dál po vlastní ose a chybí mi síly nebo čas
            • Přítelkyně závodníka – nebaví se mi pořád dívat na jeho zadek s vyplazeným jazykem, na kole si výlet neužiju. Když jedu na ebiku, tak si to užiju já i on

            Ve všech kategoriích je potřeba používat hlavu, kde je hodně lidí nebo děti, jedu pomalu…

            ebike neberu jako náhradu nebo konkurenta kola, ale jako doplněk, další možnost…ano, leniví lidé mu dají přednost

            4 1
            • ZdenekP  

              Jo ještě třeba fotograf, co se potřebue dostat na pátou ráno na kopec aby fotil východ. Kvůli tomu to pořád zvažuju :)

              0 0
            • psbiker  

              Tady to je často sportovec ‚co si chce máknout víc jak na klasice‘, jenom pro doplnění :)

              5 2
              • gerrard  

                Sice sem se už na klasice zadýchával a vyjel jenom málo kopců, ale co jsem pořídil ecko, tak už sem zase plně při síle a makám víc než na klasice. :)

                3 1
                • psbiker  

                  Ano, kopec teď vyjedu víckrát a 2× rychleji, makám já, motor nejede, ten pouze připomáhá :)

                  2 1
                  • Vrci  

                    Pokud vyjedeš na těžším kole 2× rychleji a vícekrát než předtím, tak maká motor a ty pouze pomáháš.

                    1 1
                    • MlokCZ  

                      To jsou všechno nepodstatná srovnání.

                      Vždy je to o tom, kolik výkonu podá jezdec samotný. Kolik přidá motor a jestli je to více než jezdec nebo méně než jezdec je už pak úplně jedno.

                      Když to vezmu jak to mám já, tak se teď z jara musím na ebiku více hlídat než na klasice, mám tendence se oddělat více na ebiku než na klasice.

                      A proč to tak mám? Ebike vs klasický bike bych u sebe srovnal trochu jako silnička vs bike, protože:

                      • na klasice na biku jsem letos dal první tři vyjížďky (letos se mi přes zimu nechtělo a cca 3 měsíce jsem na kole neseděl na žádném)
                      • fyzička dost bídná, jak jsem se 3 měsíce flákal (ani moc jiného pohybu nebylo)
                      • na klasickém biku to pak nejede a abych se úplně nezrušil, tak cíleně vynechány náročné výjezdy v terénu a i ty výjezdy trochu prudší po slušném povrchu jsem prostě jel na nejlehčí krokem
                      • nějak hodně přišlápnout jsem pocitově potřebu neměl, protože jeslti jedu 6km/h nebo 6,5km/h nebo 7km/h není žádný pocitový velký rozíl a to nepatrné zrychlení nic pocitově nepřinese, ale odrovnat by mohlo snadno
                      • oproti tomu na ebiku s pomocí motoru, když jedu místo toho třeba 15km/h (když jedu sám, tak si klidně pomohu motorem více), tak už je zajímavé pak v tempu udržet rychlost i na kratším výrazně prudším místě a celé to odsejpá, takže mě to prostě táhne k tomu všude tempo více držet
                      • a ani extra náročným výjezdům jsem se na ebiku nevyhýbal (což už je pak potřeba i pořádný můj výkon, abych to vůbec vyjel)
                      • paralela je u mě se silničkou, kde když jedu v tempu, tak také skoro vždy na kratší vlnku jdu ze sedla, hodně navýším výkon a držím rychlost

                      Výsledek tak byl, že třetí moje vyjížďka letos na klasice byla 2,5h a nikde jsem to nepřepálil a dojel úplně v pohodě. Následovala první vyjížďka na ebiku, která byla také 2,5h a já se úplně zrušil (na konci úplně hotovo, jak jsem to na dost místech napálil).

                      Éčko má pak akorát velkou výhodu v tom, že když se to takhle přepálí a je potřeba dojet poslední kus zpět, tak to není takové trápení, protože se pak dá cíleně více flákat. Na klasice to bývá trápení větší. Jenže na té jsem se takhle už dlouho neodvařil vůbec.

                      O tom kolik to bylo na kilometry nebo výškové metry to není, to je fuk a je jasné, že s pomocí motoru to bude více. Rozhodující je pouze srovnání doba a podaný výkon jezdce.

                      1 1
                      • MlokCZ  

                        Někdo jiný to může mít jinak a samozřejmě se na ebiku lze cíleně prostě flákat oproti klasice.

                        0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Myslíš „ten“ doplněk kola, který až se zase trochu pohnou parametry akumulátorů, má šanci, že zcela kolo bez motoru převálcuje (nahradí)?

              0 0
              • nooski  

                Hele normalni kola tady budou furt, to bych se fakt nebal ;-) Treba se ale pohne mentalita nekterych lidi a misto nejakeho mnozstvi aut ve mestech budou jezdit lidi na mopedech, coz je taky fajn.

                1 0
                • R-A-D-I-U-S  

                  Buďme optimisti, ale pamatuj, že „věci“ se vyrábějí a prodávají jen pokud se to vyplatí. Takže kola bez motoru možná budou furt, ale možná budou trochu dražší. I když ve světle věcí současných – (válka, energie, atd.) – možná to bude jediný dostupný způsob individuální dopravy, který nám zbude ;-)

                  0 0
            • scret  

              Nedelejme si iluze o lidech. Normalni lidi si uz dneska nekupujou jiny kola nez e-biky… A prodejci si mnou ruce…

              2 0