Ochrana spodni ramovky - carbon, vyroba

123 nepřečtených
  • deekay

    Objevil jsem tuhle jednoduchou, ale dle me celkem ucinnou karbonovou ochranu spodni ramovky. Hodila by se mi do sutrovitejsiho terenu, precijen, nechci mit omydleny a dulkovaty ram.

    http://tartybikes.blogspot.com/…otector.html

    Bohuzel, dela se jen v prumerech, ktere jsou pro me male.

    Potreboval bych neco na prumer 56mm.

    Byl by tu nekdo schopen a ochoten neco podobne vyrobit na konkretni ram? Pripadne, jestli by slo sehnat carbon trubku a riznout napul, ale to netusim, jak moc bude dobre fungovat.

    Co se tyka montaze, nejlepsi by bylo, kdyby chranic zabiral pres polovinu trubky a sel na ni jednoduse „nacvaknout“.

    Pripadne, kdyby nekdo vedel o necem uz hotovem, ale hledal jsem a nenasel. (pouze na Gianty a Treky na Ebay)

    0 0
    • Carloss  

      navnadil si mě, mám dola zlomenou carbonovou brankařskou hokejku, zkusím tu širokou část nařezat a udělat blatníky na singla..:D

      0 0
    • Janouch  

      Nechávam si ted delat podobnou samolepku jako je na fotce :)))

      0 0
      • deekay  

        Samolepka je maximalne proti skrabancum, ale dulku po odletnutem kamenu nezabrani. A myslim ze zrovna pro vas, jezdce na 901 by se naka vetsi ochrana hodila, pac jezdite z kopce v horsim terenu a rychlejs nez ja na 301. U dnesnich biku jsou tu trubky hodne slabe a dulek se udela pomerne snadno. Co jsem koukal po zahranicnich forech, kde se tohle resilo, tak nejvic jsou tim postizeny majitele sjezdovych Treku.

        0 0
      • mountaineer  

        Bude to potisk carshield folie nebo jak to máš vymyšlený?

        0 0
        • Janouch  

          bude to specialni folií co se lepi na MHD ktera odola nepřízni počasí a bude tam laminace… je fakt že ten carbon bude asi odolnější mužem si pak napsat kdo je s čím spokojenej… nevylučuju pokud se vám ta carbonova ochrana osvědčí tak do ní taky pujdu Jarda mi shodou okolnosti nechava tu samolepku dělat tak baych si u nej objednal ten carbon pokud to bude dělat…

          0 0
    • mountaineer  

      Jak bys ten kryt chtěl mít dlouhý?Můžu ti to z karbonu upéct.Jarda z 3riders je kamarad takže bych si rozměry mohl přeměřit přímo u něj.Vnitřní průměr krytu bych udělal cca o 1mm menší aby držel na rámu „předepnutý“.

      0 0
      • deekay  

        To by bylo paradni, premerim doma kolik bych potreboval, podle me idealni by bylo od stredu po napis Liteville, s nakou mezerou teda mezi tim. At je to chraneny a nezakryva napis. Vecer sem hodim naky obrazek, rozmery atd.

        0 0
        • mountaineer  

          OK.Budu o víkendu mimo civilizaci tak se nediv když nebudu reagovat:o)

          0 0
          • deekay  

            Nevadi, to zase tak nespecha :) Diky

            0 0
          • kubad  

            upeč zrovna i jeden pro mě 301 taky :D

            0 0
          • deekay  

            Tak jsem udelal hrubej navrh. Pokud k tomu ma nekdo nejake vylepseni nebo poznamku, sem s ni.

            0 0
            • mountaineer  

              Navrhuju tl. 3mm možná by stačilo i míň ale těch pár gramů navíc snad uvezete:o)Samoz­řejmě půjde o celokarbonový provedení,žádny vycpávání sklem apod.

              Cena za kus i s povrchovou úpravou 1.200,–,termín cca 3–4 týdny,platba na účet po dodání krytu.

              Prosím deekaye a kubada o potvrzení,jestli se chce ještě někdo přidat tak dejte vědět.

              0 0
              • soc  

                neni lepsi udelat to ze skla a navrch hodit jenom pohledovou karbonovou vrstvu? Preci jen pro tenhle ucel mi to prijde jako mrhani materialem…

                P.S. ale ne, ze by se mi to taky nelibilo :)

                0 0
                • kubad  

                  myslím že s cenou to až tak nehne, tak proč to řešit

                  0 0
                • mountaineer  

                  Nemám tu v mrazáku žádný uhlíkový a skelný prepreg se stejnou pryskyřicí takže i proto čistý karbon:o)A hlavně cenový rozdíl by byl cca 100,–.

                  0 0
              • kubad  

                za mě OK, jen technická – nestačily by 2mm?

                0 0
                • mountaineer  

                  IMHO 3mm budou mimo větší odolnosti taky líp držet nacvaklý na trubce,ale záleží na Tobě,klidně Ti samozřejmě udělám 2mm variantu.

                  0 0
              • deekay  

                Potvrzuji, souhlasim a predem dekuji ;)

                Za me radsi ty 3mm, sutry jsou svine :)

                Predpokladam, ze i ty 3mm budou pruzne dost, aby se to lehce nacvaklo na trubku, kdyz to bude o 1mm mensi prumer. Pripadne by mi nevadil i stejny prumer, protoze si stejne zevnitr na ten kryt asi do stycnych bodu nalepim jeste slabou pasku, aby to nedrbalo ram. Ale provedeni necham na Tobe, ams s tim vice zkusenosti.

                0 0
      • gazman  

        Tohle prodávaj už nějakou dobu

        0 0
    • Luma  

      A nebylo by jednodušší to udělat z ABS plastu.

      0 0
      • deekay  

        Karbon bude imho oproti ABS plastu vyrazne lepe chranit vuci narazum leticich sutru.

        Samozrejme pres to muzu uriznout kus ABS trubky, ale to se me moc zrovna u tohodle ramu nechce. U nakyho otloukanka bych to tak asi udelal.

        0 0
        • rbcrx9  

          Nalepil jsem na spodní trubku velkou nálepku pod řetěz od fy. Shaman racing, rozměr 50/80 na délku 280 mm.

          0 0
    • kali222  

      to je na nejakym trialovym ramu, nie?

      0 0
      • deekay  

        Jo je, puvodne je to pro trialaky. Ale myslim ze to vyuzijou i ostatni, zvlast ten kdo jezdi kamenite sjezdy.

        0 0
    • Jakobo  

      Nalepit kus lina, funkce bude lepsi za zlomkovou cenu. C laminat ma vysoky modul, tedy tuhost, ta je v tomto pripade nepodstatna na rozdil od razove houzevnatosti, krehkosti apod. V tomto je mekcene PVC jedinecne a 3 mm lino hned tak nejaky kamen neprosekne. Taky to narozdil od C utlumi ranu.

      Horsi to bude s tvarovou pameti, asi bych prvne kus lina ci tak neceho nahral horkovzdusnou a smotal na prumer ramu a pak teprve odrizl pasek. Nalepit chemoprenem nebo zigzig pasky. Jeste lepsi by byl kus sjeteho plaste.

      Ten carbon je z materialoveho hlediska fakt blbost, maximalne to zvysi wow efekt.

      0 0
      • mr.antik  

        a co hmotnost?

        0 0
        • roud  

          LOL

          0 0
          • Jakobo  

            Nevim ted z hlavy presna cisla, ale hmotnostne na tom bude PVC mnohem lepe, PVC ma hustotu kolem, 1.2 a CF myslim 1.6 g/cm3.

            Sila materialu by mela odpovidat stylu, na lehke XC by stacila i uzka 1.5 mm deska, na agresivni downhill pres pul obvodu klidne 3–4 mm, tam na hmotnosti stejne moc nezalezi.

            Nema smysl vyrabet chranic z CF, dulezita je funkce a ta bude silne pokulhavat. Jo, ale takova je doba, hlavne, aby to vypadalo cool.

            0 0
      • mountaineer  

        Lino ti přece nepomůže proti důlkům po šutrech,drobný škrábance to pobere ale cokoliv většího ti poškodí rám(ani se kvůli tomu to lino nemusí proseknout).Když sundáš karbonovej kryt bude pod ním rám jako novej,po linu těžko.

        A když už tam něco lepit tak houževnatou carshield folii a ne lino chemoprénem.

        Zkoušel jsi někdy reálnou odolnost karbonu?Spousta lidí má pořád v hlavě představu že karbonovej rám upustíš na zem a on celej popraská/je v něm díra jako vrata/exploduje…

        0 0
        • deekay  

          Nekde sem videl pekny video, jak typek ve sveraku mlatil do staryho cannondale karbon ramu a pak do staryho zeslabovanyho ALu ramu kladivem. Do toho carbonu musel pekne rezat. Alu byl placatej hned. Samozrejme busil do casti kde jsou ty roury nejvic zeslabeny. Podle me v tech mistech je to slabina Alu ramu a v silnejsich mistech bude zase nachylnejsi karbon. A liteville ma spodni ramovku fakt slabouckou. Stejne tak novy treky a obecne vsechny zeslabovany alu full ramy s vahou kolem 2.5kila.

          0 0
        • mr.antik  

          Ideální je, když to už řeší výrobce, což se docela u Litevillu divim, protože oni to příslušenství dělaj

          http://www.cambriabike.com/shopexd.asp…

          0 0
          • deekay  

            U toho Moja je to jen cable guard, uz se to resilo tusim na MTBR, kde typkovi pekne sutr rozcisnul BB domek. Nic pevnyho ta ochrana neni, ale samozrejme lepsi nez nic. A u LV je todle vicemne jedina funkcni vec co me na tom ramu sere. Radsi bych videl spodni trubku silnejsi a par deka navic. Ale holt clovek nemuze mit vsechno. Tuhy to je jak svine i pres tu nizkou vahu, takze spis jen tak pro sichr. Nicmene treba uplne padaji nosice na kolo, na strechu auta, kde se bike chyta svornikem za spodni trubku. To bych asi mel po ni.

            0 0
            • Janouch  

              svou 901 jsem na střešním nosici už mel ale jediný co jí ohrožovalo byl dementní napad řidiče zajet do podzemních garaží!!!! naštěstí byl včas mnou upozornen no řval jsem na něj jako blázen :))))

              0 0
              • deekay  

                Tak bud ma 901 o dost silnejsi stenu trubky nez 301 (coz asi mit zase o tolik nebude), nebo ste to fakt uchytili s citem, nebo ste meli nakou vychytanou klemu s mekkou vlozkou ktera umi chytit i trubky o velkem prumeru. Ale dyz jedu nekam s kamosem, tak jeho kolo je na nosici a 301ce se sundaj kola, ty putujou do kufru a zbytek dozadu na sedacku :))

                0 0
                • Janouch  

                  hele bylo to tak tak stim uchycenim klemou to slovo neznam ale asi se myslí ta čelit na uchyceni kola jinej problem byl že to kolo bylo na ten nosic dlouhy cca o 10 cm tak jsem musel odpustit trochu přední kolo a pak se paska přes rafek dala protahnout jinak to šlo

                  0 0
                  • deekay  

                    No kamos ma takovejdle obycejnej

                    http://autoprocar.cz/…nstrukce.jpg

                    a do toho bych si to kolo proste nedal, je to delane na uzke trubky, takze by to drzelo jen bodove a dyz to clovek utahne to matici, tak dle me jednoduse zborti trubku.

                    0 0
                    • Janouch  

                      aha no on mel Thule nevim jakej model, ale ta celist byla pogumovana a utahovalo se to jen rukou ja na to byl dost opatrnej pac ta 901 se musela chytit pod tim vahadlem a tam jssou tažený kabely brzd a řazení…

                      0 0
                      • deekay  

                        Tak to pak asi jo

                        0 0
                        • Janouch  

                          jak jsem psal napred byly problémy to kolo tam bubec umístit a když se to povedlo tak ho malem ustřelil o nízkej strop garaže :() tenkrat jsem to dlouho vydejchával 901 jsem mel asi mesic …

                          0 0
                          • deekay  

                            Ja obecne nemam nosice na strechu rad, nekde jsou dost nizko vetve a podobny veci…Uplne nejradsi mam bike uvnitr v aute, ale na to zase nemam auto :)) (musim sklopit sedacky a vyndat predni kolo)

                            0 0
        • Jakobo  

          Popravde prakticke zkusenosti s chranicem na dolni ramovku nemam, ale s plasty a kompozity pracuju, nejake zkusenosti z dilny a samozrejme jezdim, tak si dovedu problem celkem realne predstavit. Nevim, mozna mas pravdu, ikdyz si myslim, ze v realu ti kamen do ramu netriskne jak 5 kg kladivo. Jestli ale kolem tebe kameny letaji takovou rychlosti, ze by prosekly 3 mm lino, tak pak ano. Ale takovy kamen ti snad musi zlomit nohu.

          Zkusim to vysvetlit nejak nazorne. CF ma vysokou tuhost (pevnost) a nestipne se napul (diky krizeni vlaken), tim zabrani pruniku hrany kamene k ramu, ale ta tuhost soucasne znamena nizkou tlumici schopnost, takze raz na ram prenese velmi dobre, coz tady neni az tak podstatne. PVC by mohlo byt dostatecne houzevnate, aby zabranilo pruniku hrotu kamene a navic pohlti naraz. No, kostrbate napsane, ale tak nejak to holt funguje.

          Je mi to celkem fuk, namontujte si co chcete (bez arogance), jenom se proste s mymi zkusenostmi zamyslim nad funkci a cenou.

          0 0
          • kubad  

            meleš nesmysly, očividně nevíš o jaké rázy a síly se jedná.

            CF náraz roznese na obrovskou plochu takže jeho tuhost je žádoucí howg,

            a navíc bych chtěl vidět někoho co si nalepí na rám za 2t.eur kus linolea

            0 0
          • Jakobo  

            Jo, a k tomu promacknuti, tak CF deska naraz rozlozi do vetsi plochy, tim se snizi riziko promacknuti ramu. U toho lina to rozlozeni bude horsi, ale podle me to bude porad v mezich a navic pri dostatecne tloustce se vyznamna cast narazu pohlti.

            Chtelo by to prakticke zkusenosti, CF se protlacil z marketingovych duvodu, pouziti mPVC by byla fraska.

            0 0
      • pepek  

        Kus lina? Myslíš TO lino, co já? Nalepit chemoprénem? Na Litewille? Panebože.

        0 0
        • Jakobo  

          Ty voe, hruza trepe kurnikem. Jo a dneska to uz neni jak za totace, klidne si tam muzes nalepit PVC fake CF :-P

          0 0
          • pepek  

            hruza trepe kurnikem ty mosíš byť z hané, moja babka to taky tak říkávala :-)

            0 0
        • Janouch  

          taky me ta představa jak nechavam zaschnout chemoprén trochu vyděsila :))))

          0 0
          • deekay  

            Nahodou chemopren je fajn v tom, ze to pak das celkem dobre dolu, kdyz chces.

            Ale stejne to nebudu riskovat :)

            hezky dame karbonovy chranic a bude…

            A vsadim se, ze dyz to psotnu na nemecky IBC do liteville vlakna, tak by zajemcu bylo hafo, uz se tot am taky probiralo.

            0 0
            • Janouch  

              a nejak mi uniklo jakym zpusobem se ten karbonový chranic bude na tu trubku pridelavat ?

              0 0
              • deekay  

                jelikoz bude do jiste miry pruzny, tak se udela zpusobem, ze to bude jakoby vice nez polovina podelne rozrizle trubky a prumerem se udela o 1mm mensi. Tzn. ze se normalne nacvakne a pro pripad cisteni se zase da dolu atd.

                Jako na tomdle videu

                http://vimeo.com/12617930

                0 0
    • Smazaný účet  

      mělo by to smysl i na karbonvým rámu?

      0 0
    • Koty2017  

      Ahoj, je toho tu hodne o ochrane, ale muze nalepka poskodit lak karbonoveho ramu? Pri sundavani/vyme­ne..poridil jsem sadu od Zefalu a chci to dat na novyho Canyona Lux, kterej by mi mel dorazit v unoru. Rad bych ochranil hlavne spodni ramovku a body, kde se bowdeny dotykaji kola. Diky moc!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.