• Tina

    Nové vlákno o novinkách 2015. To prvé bolo zaplevelené.

    Cannondale pre sezónu 2015 prekopal Jekyl a Trigger. Oba modely budú na kolách 27,5". Obe kola sú vraj kompletné prekopané a Jekyl navyše bude mať Lefty s doteraz najvyšším zdvihom (160mm).

    • goofy  

      Konecne normalni vlakno :-)

      Sramacke brzdy

      • nitraq  

        Redaktor má asi slušnou pifku na Avid brzdy.

        • obda  

          :D Taky to na mne tak pusobi.

        • goofy  

          Ja se mu nedivim :-)))

          • nitraq  

            Klidně ať si o nich myslí, co chce, ale tohle není normální článek, to je spíš fejeton. I když zas to je na DK, to by mohlo být vysvětlení:D

            • goofy  

              A proc by ne? Je to autoruv pohled. To vsechny clanky musi vypadat jak PR kecy vyrobce? To si kdyztak precti na MTBS nebo strankach Sramu :-)

              • nitraq  

                Mi to prostě přijde, že tohle už je lehce za hranou, ale to je o vkusu každého soudruha:) A dost, nebudem plevelit Tině nový vlákno.

      • lukas aka mitro  

        ty brzdy mne docela zaujaly…snad se jim vyvedly:)

      • Ruprt2  

        Sice jsou hnusnější, horší a dražší, ale za to jsou těžší.

        Dobré preview :-)

      • jecnak  

        Vypada to, ze Juicy se vraci.

      • tomxxx  

        Vypadá to, že Shimano XT už nebudou nejhnusnější brzdy na trhu. Kdyby to aspoň brzdilo stejně jak ty XT, tak by se vzhled dal odpustit…

        • tomxxx  

          Jak na to tak koukám furt dokola, tak asi už nebude nejmenší důvod koupit Sram než shimano, jestli bude sedět cena… S timhle asi nemůžou moc konkurovat.

      • Kubiczech  

        Jelikož by si to s nápisem Avid už nikdo nekoupil, říkejme tomu Sram. Páku si půjčíme od Tektra, narveme ji technikou od Shimana a třmeny necháme… (:

        • tomxxx  

          A jelikož to furt nebrzdilo, tak tam musíme narvat 4 písty.

          • Radek Broz  

            A pak zkusíme tejden ožírat novináře v Moabu, aby napsali aspoň, že to neni tak blbý jako ty předtím.

    • AleZ80  

      By mě zajímalo, jestli někdy udělají také něco pěkného. S tím Triggerem už zachází do extrému.

      • nitraq  

        U toho Triggeru se především mlátí barvy – zelený rám, stříbrný kola, bílá přední nába. Kdyby to ladilo, tak by to bylo i hezký kolo.

      • Radek Broz  

        Mně se to docela líbí. Clementzovo Jekyll mi přijde docela super.

    • romachain  

      Začínám šetřit :-) Prodám všechny kola co mám a chci 2015 Jekylla!

      • romachain  

        Jediný co se mi na první pohled nelíbí je, že tam nemaj integrovaný představce s tou novou leftynou, ale třeba to ještě doladěj…

    • MirosPikos  

      Na stezku dobrý, ale do lesa bych s tím asi nejel. Veverky to totiž vůbec neocení a divoký prase jakbysmet :)

    • kesu  

      jekyll se mi moc líbí..

      • TJK  

        no radsi bych jinak vyreseny trojuhelnik.. ta vzpera sedlovky se mi moc nelibi.. ale opticky to zase vyvazuje prepakovani na tlumici.. rozhodne hezci nez u triggeru kterej mi prijde jako takovej odflaknutej…

      • TJK  

        btw.. psal jsem do Reverb vlakna.. sedlovka je doma.. sice jeste musi jednou zpatky (preplnena olejem a chodi jen 7cm) ale to je moje blbost pac sem rozebral i to co sem nemel.. chod jinak vystavni.. ani se nehne.. vakl nula… cena 700kč .. ale bylo by to mín kdybych se do toho nevrtal :-D

    • vasek80  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • šlapatko  

      další zaplevelené vlákno :-(

    • Tina  

      Lefty SuperMax. 160mm travel. Carbon verzia 1855g a Alu 2055g. Vnútorná noha má priemer 36mm.

    • bimjeam  

      až sa to sem bojím postnúť, aby sa tu zas nestrhol flame

      http://www.youtube.com/watch…

    • Azmir  

      Tak je to zřejmě ofociální, SPecialized Stumpjumper EVO ve verzi 27,5 spatřuje světlo světa :))

      http://www.pinkbike.com/…go-650b.html

      • logoman  

        Maji TOP 26 kola, 29 kola a ted uz i 27,5 :-)

        • KOLOMECH  

          Přičemž k tomuto kroku je nikdo nepřemlouval. :D Přišli na to po chvíli (2roky) sami..

          • McBlacky  

            ani ne ale zjistili, že zákazníci doslova škemrali, aby spešl vyrobil AM/EN kolo na tomhle rozměru.

            Tak proč ne, že jo.

            Zatímco jiní vyrobí kolo a pak se ho snaží marketovat, tak spešl si proste počkal a ted to bude solit jako solí epic a SJ

            • Tina  

              To sa IMHO veľmi mýliš. Pred 2 rokmi nikto nič „nemarketoval“. O 650b bajky „škemrali“ zákazníci u výrobcov. A vy ste sa na B-F smiali, že je to hlúposť, ktorá zanikne skôr ako vznikne ;) A bajkeri „škemrali“ aj u Spešlu, ale Spešl ešte pred pár mesiacmi hrdo vyhlasoval, že veľké kolá sú vhodné pre všetkých a všetky kategàie a že žiadne 650b vyrábať nebudú. Odrazu v rozbehnutej sezóne narychlo „vyčarovali“ 2 modely, ktoré sa nedali dopredu ani predobjednať :D Aj súdruhovia od Spešlu sú iba ľudia a aj oni robia chyby.

              • tomfree  

                Výsledek bude ovšem stejný,ať chybovali nebo ne,brzo nebo pozdě,stejně půjdou na dračku jako jiné spešly o čemž se může ostatním výrobcům jen zdát.

                • Tina  

                  To nerozporujem. Otázka však znela inak :)

                  • tomfree  

                    Pokud chceš slyšet,že jsi měla pravdu,tak klidně Tina má pravdu,Spešl má peníze,teď kdo je na tom lépe:-)

                    • Tina  

                      Nechápem pointu. Čo tým chcel autor povedať? Ako to súvisí s tým čo som napísala vyššie (viz „škemrání“)?

                      Na jednej strane sa sťažujete, že ste obeťou mediálnej masírky a že musíte kupovať čo si výrobcovia zmyslia vyrábať a potom napíšeš toto? Veď to je argumentácia dieťaťa predškolského veku. Kľudne si mohol napísať, že aj CTM, alebo Kellys, alebo Superior je na tom lepšie ako Tina…

                      • tomfree  

                        Chtěl jsem tím říci,že vývoj ve všech oblastech jde směrem toho co je trendy a to určí pár hlavních hráčů a tam jde masa a s ní peníze a že tohle nechce pár lidí,kteří tím žijou,rozumí tomu a baví je to nikoho nezajímá.

                      • ememem1  

                        pointu nechapes ty. marketing presvedcil ludi o idiotine (27.5 je neporovnatelne lepsie jak 26) do takej miery ze si o to zacali skemrat. tak sa robi biznis a nie naopak.

                        • ememem1  

                          len tak mimochodom ked na ten spesl pozeram tak stoji o 3 stovky viac jak porovnatelna 26. bodaj by vyrobcovia nepresviedcali o super vyhodach :-DDD.

                          to ze 4.4%-ny rozdiel jedneho parametra na komplexnejsom vyrobku nech je to rozdiel cohokolvek a kdekolvek je hodnota tak tak meratelna na vhodnom teste v labaku a absolutne nijako nemeratelna a neprejavitelna v praxi nechapavej vacsine stoji za tie 3 stovky tak nech sa paci.

                          inak najlpesie su tie „pocitove testy“ novych 27.5 bikov a a nasledna masirka. pokial je niekto skutocne tak senzitivny tak mu docela zavidim jak si potom dokaze uzivat jebacku, to musi byt fakt radost.

              • lumyr  

                650B vzniklo jeno proto, že se 26 blbě prodávali. Nějak jsem si nevšiml, že by lidi stáli fronty a o 650B škemrali. Za to mohla až následná mediální masáž :D. Stejně tak se děje i v jiných oborech, Lenovo mě třeba nas.., nový NTB má jiný konektor napájení a není kompatibilní se starou dokinou, proč asi..

                • goofy  

                  Tak tak…

                • Tina  

                  To je hlúposť. Kto pred cca 3 rokmi rokmi nesledoval trendy a zahraničné fóra (hlavne v USA) tak dnes ťažko uverí/pochopí ako sa 650b rodilo. Osobne som koncom roka 2011 presviedčala Van Nicholas, aby mi vyrobili 650b rám. Zdalo sa im to strašne problematické, pretože by museli vyrobiť prípravok na tvarovanie zadnej stavby s inou dåžkou a to sa predsa pre 1 kus neoplatí. A dnes 26" už ani nevyrábajú tak ako iné firmy :) Mediálna masáž prišla až potom ako sa OEM rozhodli do toho vlaku naskočiť.

                  • lumyr  

                    hele a tohle pokaždý vysypeš z rukávu nebo už ten text jenom kopíruješ?? Tohle už jsem od tebe četl min. 4× :).

                    • Tina  

                      Vidíš, čítal si to min. 4× a aj tak si napísal tú hlúposť čo si napísal. Kde sa stala chyba?

                      Inak samozrejme to mám ploche. Takže iba ctrl+C a ctrl+V ;)

                      • lumyr  

                        dokus jsi to psala 1.4. tak se tomu čověk zasmál, teď už mi ty bláboli a škemrání okolo 650B moc ftipný nepřijdou. Naprosto zbytečnej rozměr, kterej si vynutili výrobci k oživení trhu, ne ty a zástupy amíků, který stály fronty u továren.

                        • AleZ80  

                          Bych řekl, že ten rozměr není vůbec špatný nápad. Narozdíl od 29".

                          • DoomHammer  

                            29" nebrat, ani omylem a ve snu.

                  • iron.hide  

                    tina ty si proste najlepsia

              • Ruprt2  

                Jsi si jistá, že se BF smálo rozměru 650?

              • McBlacky  

                Když se podíváš na trh bez 27,5 brýlí tak je tady dost značek, kde mají 27,5 a rozhodně budou mít hoňku se toho zbavit. To myslím tím, že to někdo vyrobí a pak marketuje. Typicky se jedná o mid a low range výrobce z kategorie followerů.

                To, že spešl nechá trh rozvinout a když zjistil, že poptávka dosáhla kritickou hodnotu vrhne do prodeje kola je uznej solidní tah jak s minimem marketing nákladů vyvařit mega vatu. Cestičku mu prošlapal Scott a nyní masivně marketingově Giant.

                Ono sice to dali na trh last minute, ale firma typu spešl už makala na prototypech od chvíle kdy se rozměr objevil u konkurence. Většina klíčových hráč na trhu dělá věci do šuplíku aby nebyla zaskočena (nejen v cyklo branži)

        • Foose  

          libi se mi jak loni prosazovali velci vyrobci jen velke obruce a na 26ky si nikdo ani nevzpomel. ted kdyz jich uz dost prodali a o 29kach se bavi i necyklisti v hospode zacnou opet tlacit mensi rozmer jen kvuli tomu ze 29 uz je hodne…

          • AleZ80  

            Nebo kvůli tomu, že 29" rozměr byl od začátku nesmysl. Hlavně u vyšších zdvihů…

            • Georrge  

              pro velky lidi je to fajn… nejezdit vyssi zdvihy taky bych o 29" uvazoval. A kdo vi, treba az budu za par let kupovat novy kolo, tak uz budou mit 29" kola se 150–160mm slusnou geometrii pro 190cm lidi.

            • Polka  

              Presne tak, meli dodrzet posloupnost a udelat 28" a 30" a k tomu nabidku adekvatnich ramu a hlavne klik pro vetsi jedince.

            • KOLOMECH  

              :DD

    • nooski  

      Řeší se tu samé cypiny a nová 105ka nikde? http://road.cc/…oes-11-speed

    • goofy  

      Nova Pomada od Santa Cruzu… No nejsem nadsen

      • logoman  

        Vzhled je trochu nenapadity, ale lepsi nez bronson. Geo zlepsili o 100%, libi se mi kratka sedlova trubka v L, pritom je kolo docela dlouhy.

        Svetle modra neni zrovna extra :-D

        • Georrge  

          je to kentus, ale tak je to pro holky no… pokud se k tomu dotycna patricne vymodi tak to bude fajn :)

          cerna verze je uplne o necem jinem, ale k dokonalosti bych pridal cervene cipiny :D

        • AleZ80  

          Asi jak pro koho. Pro mě by byla 16,5ka krátká a u 18ky bych měl zase nedostatečně vytažené sedlo.

        • goofy  

          Ja zas tu modu natahovani za kazdou cenu nechapu…

          • Georrge  

            tak delku bych pochopil, tlaci se na kratke predstavce, ja tam dat 60mm predstavec tak mam stejny posed jako ted. Delka sedlove trubky je taky +/- stejna, co ale opravdu nechapu je delka hlavove trubky, to jako v XL opravdu jen trapnych 120mm??? Kratkym predstavcem toho clovek moc nenazene, zavodne predkloneny posed se tu asi taky neocekava, takze cazala moda kominu pod predstavcem nebo co?

            • AleZ80  

              Dáš na to Boxxera místo Pika a podložky už netřeba.

              Jak dlouho jezdíš toho Epicona předělaného na 150mm ? A zvládá to zatím bez vůle ?

              • Georrge  

                no tak prejit z epicona na boxxera, to by byl panecku skok :D

                jinak epicon to zatim zvlada, ale je fakt, ze mam pouzdra menene… ale jenom horni, mel jsem nejakou vadu a v pouzdrech zazrany nejaky bordel, takze spodni jsou trochu prebrousene, horni vymenene za uplne jine, takze vule tam nejaka je, ale vubec ji nepocituju… kdyz zakvedlas nohama tak trochu citit je, kdyz zakvedlas riditkama na brzde tak trochu citit je, ale za jizdy vubec. Naopak chod je diky tomu libovej :)

          • logoman  

            Pro zpresneni myslim reach a zde novych 436mm neni extra moc.

            • goofy  

              Jo uz jsem si tu geosku pak prosel podrobneji, ze to neni zas tak moc… No tak v L-ku bych se na to snad poskladal. Ikdyz nemoznost mit presmyk… A mozna bych byl radeji s uhlem hlavy spis tech 66°. Asi si moc vymyslim

    • Tehu  

      nevim jestli to tu bylo http://www.bikenow.com.au/…0b-released/

    • Tina  

      USD vidlica Rock Shox RS1 bude dostupná iba ako 29er so zdvihmi 80, 100 a 120mm.

      Sram zároveň predstaví nové superlight XC 29er kolesá Rise XX. Hmotnosť týchto galuskových zápletov bude vraj 1.285g (ráfik 325g).

    • goofy  

      Foxky 2015 – aneb kvuli par gramum zpatky do praveku? Nova 36 bez rychloupinaci osy

      • Chlebovnik  

        Kompatibilita s 20mm náboji je obrovské plus. A ty retro polepy jsou luxusní. =D

        • goofy  

          No tak jeste aby u 36 nechali jen tu detskou osu a musu si rovnou koupit silnicku… :-) Tady je spis 15mm osa pridana navic, protoze vyrobci 27,5 kol nejak zapomneli myslet, ze jsou i jine osy nez 15mm… ;-)

      • kubad  

        váha dolu, tuhost nahoru, tak se nečerti :D

      • Radek Broz  

        Nová osa u Manitou cca 4 sekund. Tohle s vyndáním multiklíče tak 40? Ale ty polepy super – o starym logu jsme přemejšlel už na Monstera, když jsem to dával do barvy – měl jsem to udělat.

        • goofy  

          No prave. Predni kolo vyndavam celkem casto. Ted je to klik klik a vysroubuju… Ne zeby to clovek neprezil, ale podle me mohli udelat i variantu pro lidi, kterym by 50g navic na upinacich nevadilo :-)

          Logo se mi taky libi. Stare polepy mam uz osoupane, tak se asi inspiruji.

      • Georrge  

        36ka co vazi jak muj epicon? zajimavy:)

      • mr.nikdo  

        Kliky vypadaji pekne, ale zase jine BCD – nez budou nejake realne pouzitelne placky :-(.

        Co jsem koukal jsou brzdy. Trail trmen z 1 kusu a XC ze 2.

      • Tina  

        Nové kľuky sú podľa mňa parádne

        • Vilém  

          Silne mi to pripomina nejake lowend shimano kliky, ktere mely na prevodnicich plastove kryty podobneho tvaru.

          • KOLOMECH  

            Skoro jako alu disky na auto. :)

          • vili  

            +1

          • mr.nikdo  

            To jo, ale nema tady tu silenost i Dura a dalsi silnicarske sady? Taky mi to totiz prijde hrozne.

            • jecnak  

              Ano maji. Jsou to dute prevodniky s ocelovymi zuby. Funkcne skvele. Designove v tomhle pripade ulet, ale je to o zvyku. Casem se to podle me zacne libit.

              • p@X  

                Zdejší bonton, když vyleze nový Shimano, 50 lidí má nutkavou potřebu napsat, jakej je to hnus ;)

                • TJK  

                  jestli to neni tim ze to fakt neni hezky … nova Dura by byla super nemit ty nesymetricky packy na klikach.. zbytek sady gut.. 960/970/980/985 sady shimano sou nadherny.. jak kliky tak saltry i brzdy… nizsi sady taky … treba posledni SLX je nadherny… ale tahle nova sada je proste oskliva… bezpohlavni.. bez nejakeho vylozene za oci tahajiciho detailu kterej ti hned rekne.. kua to je XTR … jinak kliky zabiji tezce ten spider… tvar kliky je jednoduchej a hezkej jen kdyby k tomu nebyl tenhle hnusnej spider…

                • Polka  

                  Ale on to hnus fakt je. To uz ty drivejsi XTR jsou hezci, ackoliv se mi taky nelibi :)

                • black.horse  

                  a nakonec si všichni stejně musí zvyknout, protože XTRko je prostě obecně dobře fungující:-)

                  ps. mě se třeba tahle verze líbí mnohem více, než hákenkrojc…

                • jecnak  

                  Vidim to uplne stejne. Chapu, ze ty kliky evokujou Turney s plastovmy prekrytem spoje klika-prevodnik, ale tahle vlna designu ted frci venku ve svete. Reminiscence na plastovy Tureny uz zrejme neni tak silna. Ono si staci vzpomenout na zacatek 90. let jak vypadaly duralovy kola na autech. Tenhle design hloubkove clenenych rotacnich ploch a paprsku se proste vraci.

                  • TJK  

                    to je naprosto pochopitelny.. a taky fakt ze to nikdy nebylo hezky.. neni hezky a nebude hezky :-DD

                  • mr.antik  

                    přesně na to jsem si vzpomněl, 90. léta na autech. Bohužel si to nedovedu představit třeba na pěkně hranatých rámech třeba od giantu a dalších jiných.

                    Co se týká XTR tak osobně třeba hákovej kříž mi přišel povedenej, ale stříbrná nebo stříbrno šedivá prostě k dnešním barvičkám příliš nepaasuje, tohle bude stejný.

                • mr.nikdo  

                  Me se to moc nelibi ani na te Dure.

                  Dokonce neco podobneho ma i snad 105 a tam je to opravdu otres – nelibi se mi.

                  Jeste dodam, ze XTR s „pilou“ (nechce se mi hledat typ), ale takove ty s tim X, se mi zase libily od zacatku.

        • Seky  

          Já nevim, mě se to teda nelíbí. U novýho XTR vždycky brečim co to zase provedli za hnus, ale tentokrát se překonali.

        • TJK  

          HU..MUS… nejhnusnejsi XTR Sada vsech dob.. a to naprosto vazne..

        • cabbage  

          Hezké, ale chybí mi 44/32/22…

      • scret  

        saltr asi jako jedinej se mi libi… Kliky jsou hnus odflaknutej… Trochu mi to pripomina bezpohlavni Firexy…

        • logoman  

          Nevim jestli jsi priznivce eloxovacu, ale kdyz se tu tvori ruzny cernoeloxovany xtr tak nad tim plno lidi slinta, a ted to udela shimano a jsou bezpohlavni, a hodnoceni zaporny … (mozna jsi to schytal bezduvodne … :-D)

          Nejhezci jsou 970 :-D …

          • scret  

            mas pravdu, bezduvodne!:)

            Ano 970ky v cernym eloxu jsou nadherny kliky… Tohle 2015 je u me vyblitej kentus bez tvaru, kterej pripomina ten nejnizsi lowend…

      • ememem1  

        no pekne ale ked sa clovek pozrie na realny prinos (napr. rozsah prevodov atd.) tak mi to prijde jako uplne nezmyselna valka o to kto ho ma vacsi. nech pocitam jak pocitam tak najvacsi rozsah ma klasika 3*9(22/32/44)/11–34. a hmotnostne tiez v nicom nezaostava.

      • metr-x  

        Otřesná sada, snad nejhnusnější, co jsem viděl. A ty kliky jsou ultra humáč

    • bimjeam  

      na oficiálnej fb stránke shimano mtb

      http://www.facebook.com/…62364099957/?…

      No som zvedavý :)

      • Radek Broz  

        To bych vzhledem k tomu, že Di2 se odtajňůje na konci května a vše ostatní už bylo, tipoval na odpočet do 1. svěťáku presented by Shimano;)

    • Tina  

      Rock Shox Bluto – prvá originál odpružená FATBIKE vidla. Zdvih 80–120mm, osa Maxle 15×150mm

      • lukas aka mitro  

        vypada komicky:)

        • Radek Broz  

          Taky je to na komický kola.

          • lukas aka mitro  

            Jj, na cirkusovy:)

            • logoman  

              Me by zajimalo proc ted kazda znacka dela podobny kolo, kdo na tom jezdi? Klauni?

              • mr.antik  

                lidi co maj prachy nevěděj už nudou co dělat. Jinak si to nevysvětlit. Ještě jakžtakž pochopim lidi, co neuměj na běžkách a drtěj tim sníh.

                • lukas aka mitro  

                  no..fatbike jako odobny stroj, ktery diky gumam nedrnca…pak proc ale odpruzenou vidli…leda tak pro nizkoprofilove gumy a pochromovane rafky pro nejakeho cernocha…

                • jecnak  

                  Zkus se na tom projet v terenu – nemyslim na snehu – v terenu. Je to uzasny. Akorat teda hmotnost kol a kola je hrozna, takze do kopce je to hodne velka makacka.

                  • McBlacky  

                    mě to teda moc neoslovilo, obratnost je mizerná a ochota akcelerovat taky

                    • jecnak  

                      Ne ze bych to nepsal. Ale myslim, ze je jen otazka casu a penez, nez nekdo prijde s vyrazne lehcim strojem. Myslim, ze seriovy Spesl s vymenenyma karbon rafkama na bezdusich a par dalsima malickostma by mohl byt hodne zajimavy.

                      • TJK  

                        se podivej na pinkbike… jsou tam testy 2 fullcarbon fatbiku a k tomu aktualne i trek ma svuj fatbike na hliniku…

                        • jecnak  

                          Tam jde hlavne o ty rafky a bezduse. Duralovy standard je kvuli sirce sileny tezitko a duse totez. Uplne to likviduje obratnost.

                • DoomHammer  

                  a nebo je to pro lidi, kterým se běžky z nějakého důvodu nelíbí? ;) já třebas běžky nechci a fatbike by se mi líbil

      • scret  

        :D

      • Rubi  

        aby to nebylo spise blato :D

      • mr.antik  

        nevylezlo to prvního dubna?

    • Tina  

      Prvý XC tlmič od BOS

    • Radek Broz  

      SRAM X1 http://enduro-mtb.com/…-drivetrain/

      Pokud ta kazeta bude stát rozumný peníze, tak se Shimano může jít zase na další sezónu bodnout.

      • JakeF  

        Trochu se děsím tý fotky s kazetou a toho ořechu vzadu… Že by další nový standard? :D Každopádně bych to viděl jako svojí příští sadu :).

      • Georrge  

        mozna pro zavodniky, pro normalni lidy je 1×11 k nicemu, takze shimano je zatim v klidu.

      • destr  

        Dyť tam cenu máš a ta mě zas až super nepřijde.

        • kubad  

          ta cena mě naopak vyrazila dech :-( sem čekal o dost míň

          ofiko 278€ X1 proti 359€ za X01 žádná sláva odhadem 5t.kč e-shopy

          • Lister  

            Není třeba to tlačit opravdu hodně nízko. Lidi jim to i tak rvou z rukou, tak proč se podbízet.

            Díval jsme se na to, moc mne to nezaujalo, cenový rozdíl vůči X01 velký není, kliky mi přijdou zbytečně těžké, to už bych raději volil něco úplně jiného a kazetu bych tak jako tak kvůli barvě a váze vzal XX1. Takže u mne by to vypadalo tak, že bych koupil XX1 kazetu X01 hazku a řazení a kliky a převodník řešil od jiného výrobce.

            • kubad  

              psal sem to protože tu padaly před časem částky cca 3–3,5t že bude X1 kazeta,

              jinak to vidím úplně stejně

              • Lister  

                Což by mi přišlo pochopitelné, protože ta kazeta se už v podstatě moc neliší od běžné produkce. Takže i když bych byl shovívavý a bral to tak, že by mohla být na úrovni těch nejlepších desítkových kazet, tak by mi cena kolem 3 tis přišla ještě akceptovatelná.

        • Radek Broz  

          Cena samotný kazety tam nebyla. Taky jsem čekal míň, tohle bude tak kolem těch 5k. To už se asi vyplatí připlatit na vyšší.

      • scret  

        aneb novy majstrstik od vyrobcu – stejne je to super kseft, kdyz muzou nabidnout min komponentu a za draz a jeste jim to lidi jako pitomci rvou z rukou:))

    • Tina  

      Nová Campa

      • biker jura  

        ty kliky by se mi líbili i na bika;)

      • jecnak  

        Ze by se s Shimanem dohodli na stejne rozteci?

      • p@X  

        Nooskiho vomejou :)

        • nooski  

          Paradoxně jsem se z klik nepoblil, protože rozteče jsou stejné. Bude to vyžadovat chvíli zvykání, ale to snad překousnu. Zatím nemám názor na přehazovačku, která vypadá sakra překomplikovaná. Smyk se evidentně inspiroval u Shimana a výjimečně to vnímám, jako dobrou věc.

    • Tina  

      Elektronická silniční sada Sram bude vraj bezdrátová. Foto drátov na fotkách je vraj iba na „oklamanie nepriateľa“. Údajne každý komponent bude mať vlastnú batériu a musia sa spolu spárovať podobne ako bluetooth zariadenia. Doubletap radenie bude minulosťou. Radiť smerom na ťažší prevod u prehadzovačky sa bude stlačením tlačidla na pravej páke a na ľahší prevod stlačením tlačidla na ľavej páke. Stlačenie pravého a ľavého tlačidla súčasne preradí na prešmykači.

      Viac podrobností v článku

      • blaf  

        mit vic baterii uz vnimam trochu jako problem, budu muset hlidat a nabijet nekolik (4?) baterky :( jedna mi prijde ok, ale tohle uz moc ne

        to razeni jednou pakou nahoru, druhou dolu mi prijde zvrhly a jeste zvrhlejsi razeni obouma pakama najednou, kdyz chci radit vepredu, tak tohle si nikdy nekoupim, jestli bude nekdy elektrika tak Di2

        • Tina  

          Osobne si tiež myslím, že to Sram už trochu prekombinoval a v snahe odlíšiť sa si koleduje o ďalší faux pas.

          Ale nechajme sa prekvapiť :)

          • black.horse  

            Jejich Doubletap mi proti Shimanu nebo Campě přijde jako dokonalost sama:-) ale tohle zní už fakt přehnaně, hlavně protože lidstvo mám aktuálně zažité pravá ruka = hazka / levá ruka = smyk.

            • nooski  

              Vidíš, mě Doubletap příjde jako naprostá prasárna a nikdy jsem si na to nezvykl. Naopak koncept řazení levá nahoru, pravá dolů, obě smyk mi příjde jako vynikající myšlenka. Člověk se nemůže splést a je jedno, jestli má tlusté rukavice nebo ne.

            • mirabike  

              no a hlavně já když shazuju placku na menší, tak zároveň shodím o 2 pastorky na kazetě (moje historická campa to zvládá v mžiku bez problému) a to tady jaksi nepůjde..

              • jecnak  

                Tohle vidim taky jako velky problem.

                • McBlacky  

                  nehledě na ergonomii v jakým úchopech budeš řadit. Pokud se držím u představce tak budu muset přehmátnout obě ruce tipuju. To je velká demence.

                  vůbec nechápu koho může něco takového napadnout. Jediné co je plus je to, že nebudeš řešit jestli řadit nahoru nebo dolů, dvoupila si to vyřeší sama.

                  • jecnak  

                    Dalsi vec je, ze tam bude muset byt nastaven casovy interval, ve kterem bude reakce obou pak brana za ten spravny povel. Nikdy totiz nezmacknes obe naraz. Tj to prinasi zas dalsi zpozdeni. Celkove mi ta fce prijde bud jako nejaky vymysl a nebo dalsi z totalnich debilit Sramu.

        • nooski  

          Předpokládám, že nabíjecí baterky budou v přesmyku a hazce. V pákách by měly stačit CR2032 nebo podobný ekvivalent.

        • Vilém  

          Neboj, to se bude nabijet bezdratove a navic zadarmo. Kazdy dil ma zabudovan prijimac volne energie.

        • Ruprt2  

          ještě další dvě do brzd ne?

      • cabbage  

        ŠŠkoda že hydraulické řazení padlo..

        • lukas aka mitro  

          „prosim kompletni servis…vymenit olej ve vidli a tlumaku, odvzdusnit brzdy, sedlovku, lock vidle, lock tlumaku, prehazku a presmyk“…:)))))

        • mr.nikdo  

          Bych nechtel videt, jak tam potom budes radit. Pujde to jen pri stlacene vidlici na 50 % a radit budes levou brzdou a pravou pakou :-D.

      • mr.nikdo  

        Ze slozite silenosti jeste na slozitejsi. Proc ne?

        Nekde jsem videl ten bezdrat, ale na biku. Jen uz nevim kde :(.

      • skvedo  

        To mačkání pravá/levá na těžší/lehčí mi přijde obráceně. Dal bych pravá na větší pastorek a naopak. Tak by aspoň seděl směr stlačení tlačítka s požadovaným směrem pohybu řetězu.

      • jecnak  

        Uplne vidim jak balik projede kolem nejakeho zdroje ruseni a nebo zlomyslneho fanouska. Vypada to, ze se pece dalsi prusvih Sramu.

      • ememem1  

        imho je cela elektrina aj ked to snnd funguje totalna kravina odsudena na zanik skor ci neskor. paradoxne k tomu prispievaju najviac samotni vyrobcovia ked vymyslaju podobne kraviny ako sram (to sa ako napr. bude treba na chvilu obobma rukami pustit ked budem chciet odradit a najprv budem musiet prechytit ?) alebo shimano, ktore novu duru vypracovalo k snad absolutnej dokonalosti v tom zmysle, ze ked som na tom chvilu sedel tak som rozdiel medzi novou mechanickou durou a Di2 nevidel absolutne ziadny ani po bezprostrednom presadnuti. dobre, na presmyku minimalny bol co ale rozhodne nestoji za to sranie sa s baterkami, debilnou montazou, problemov pri umyvani atd.

        • blaf  

          baterku nabijes jednou za mesic, kdyz jezdis fakt hodne (mobil nabijim denne)

          montaz je mozna debilni, ale udela se jednou, muzes to nechat na servisu

          s umyvanim mas jakej problem?

          i kdyz mechanika chodi pekne tak ma el. stale vyhody, napr. ze chodi stale stejne dobre i ve spatnym pocasi…

          ale co prezije a co umre ukaze jen cas

          • Georrge  

            byla by fajn nejaka nabijeci civka, a kdyz prijedes domu a hodis kolo na misto kam ho vzdycky davas tak tam bude druha civka, ktera ti pres noc kolo dobije.

            • blaf  

              mi to prijde az zbytecny vzhledem k cetnosti nabijeni

              • Georrge  

                ja zas myslim ze jen dobre kdyz je o nejakou starost min :) ikdyz je sebemensi.

            • Tina  

              Keď sa Di2 rozšíri masovejšie aj do nižších sád a MTB tak toto bude možno jedna z najbližších ďalších upgrade vychytávok. Pokiaľ však bude mať batéria takú výdrž ako doteraz tak je to fakt zbytočné. Nabíjať každý deň niečo čo sa po jazde vybilo o 2 alebo 3% asi nestojí za tú investíciu.

              • KOLOMECH  

                Kéž by jedna z vychytávek také byla možnost el. regulace zdvihu za jízdy, hlavně pak u sedlovek na AM/FR.

              • Georrge  

                myslim ze nebude problem udelat to tak, aby se to nabijelo az od urciteho stupne vybiti baterie :)

                ale hlavne, pokud by konecne do seriove vyroby prisla aspon nektera ze „zazracnych“ baterii, ktere se pravidelne demonstruji rok co rok, tak by nebyla starost o barie uz tim tuplem potreba…

          • ememem1  

            baterku nabijes jednou za mesic, kdyz jezdis fakt hodne (mobil nabijim denne) – moja osobna schiza s nabijanim cohokolvek castejsie jak raz za rok pripadne este menej. nenavidim to, zabudam na to a preto mi baterka v comkolvek dojde vzdy v polovicke cinnosti v najnevhodnejsej situacii.

            co sa tyka umyvania z mojej skusenosti kam sa voda teoreticky dostat moze tam s aj dostane. vravel mi chalan co to ma ze uz s vodou problem mal. ja obcas aj silnicku oplachnem wapkou lebo nenavidim ten mastny cestny bordel po dazdi a v zime takze mi to za to babranie sa s tym nestoji.

            // el. stale vyhody, napr. ze chodi stale stejne dobre i ve spatnym pocasi…// – moze byt, ja s tym problem nemam ani u mechaniky.

            • iron.hide  

              a jak potom riesis baterky v blikacke a v prednom svetle? ci take ty nevozis?

              • ememem1  

                v blikacke son baterku sand este nemenil, par rokov vydrzi a potom sa stejne pokazi skor jak sa vybije bateria. pre svetlo plati co som napisal vyssie.

              • blaf  

                v blikacce jsem ted menil baterky asi po 3 letech, tam bych problem nevidel, aurora a pod. to uz je jina pohadka

                • nooski  

                  Buď máte nějaké bludičky, nebo jezdíte málo po tmě. Jen tuhle zimu jsem v zadních blikačkách měnil baterku 2X. Přední světlo jsem nabíjel cca co 3, 4 jízdy.

                  • blaf  

                    mam Smart Super Flash

                    casto blikam i za dne, v noci jsem neco najezdil, ale zase tolik toho neni

                  • ememem1  

                    ne, ty mas shit :-)

                    • ememem1  

                      ale ako vazne – ked to ma pisanu zivotnost svietenia 60h a blikania tusizme 150hodin tak to za zimu isto nemozem zlikvidovat ani omylom.

                      • nooski  

                        A když to bude mít na krabičce napsané, že to bude svítit napořád díky vnitřní energii integrované černé díry, tak tomu taky uvěříš? Jednak jsou tyhle hodnoty dost nadhodnocené a jednak se jedná o mou bezpečnost, takže potřebuju, aby to pořádně svítilo a ne nějakou stealth bludičku.

          • ememem1  

            baterku nabijes jednou za mesic, kdyz jezdis fakt hodne (mobil nabijim denne) – moja osobna schiza s nabijanim cohokolvek castejsie jak raz za rok pripadne este menej. nenavidim to, zabudam na to a preto mi baterka v comkolvek dojde vzdy v polovicke cinnosti v najnevhodnejsej situacii.

            co sa tyka umyvania z mojej skusenosti kam sa voda teoreticky dostat moze tam s aj dostane. vravel mi chalan co to ma ze uz s vodou problem mal. ja obcas aj silnicku oplachnem wapkou lebo nenavidim ten mastny cestny bordel po dazdi a v zime takze mi to za to babranie sa s tym nestoji.

            // el. stale vyhody, napr. ze chodi stale stejne dobre i ve spatnym pocasi…// – moze byt, ja s tym problem nemam ani u mechaniky.

        • jecnak  

          Podle me naopak elektrina vytlaci klasiku do par let uplne na silnici a mtb u vyssich sad.

          Instalace je uplne stejny oser jako u jineho ramu s integrovanymi bowdeny.

          Ja teda rozdil pocituju a pocitis ho hlavne po roce, az se ti original bowdeny zanesou. S umyvanim zadny problem neni. Nabiji se jednou za 3000km.

          • kubad  

            přídám ještě lehkost ovládání + automatika na smyku

            • jecnak  

              Tak zrovna smyk, pokud se u klasiky nastavi dobre je treba cvakat do mezipolohy jen na spanela.

            • Jenda  

              jo, kvuli smyku se tesim az bude elektrika rozumne dostupna i na bika. Pro moje pouziti a kvalitu nohou totiz smyk porad potrebuju :-)

              • goofy  

                To je fakt takovy problem jednou za uhersky rok preradit smyk? :-)

              • goofy  

                To je fakt takovy problem jednou za uhersky rok preradit smyk? :-)

              • goofy  

                To je fakt takovy problem jednou za uhersky rok preradit smyk? :-)

          • ememem1  

            uvidime :-).

            ale mozno mas pravdu. ja sa ale stejne tomu budem vyhybat ako sa da, v jednoduchosti je sila.

            na mtb mam gore bowdeny vedene v kuse uz treti rok a nic im neni. jazdim zima, leto, bordel nebordel. toto riesenie by ma nieco muselo hodne viac presvedcit jak dvojnasobne drahah elektrina aby som ho za nieco vymenil.

            na silnicke sa o tom da diskutovat. ked pises 3kkm tak by mi to kriterium nabit raz za rok pri mojom jazdeni aj splnalo. dalsia vec je spolahlivost riesenia, asi som predpojaty ale posledne co by sa mi pri tyzdnovom vylete chcelo riesit je nejaky problem tohoto druhu.

            je to ale cele vec nazoru a pristupu, kym sa da vybrat je to OK.

            • jecnak  

              Tak pokud se natahne dobre a vcelku bowden a jeho konce se zatesni a nebo jsou smerem dolu aby do nich nemohla tect voda, tak to drzi jak pises. Mam tak stejen natahane Nokony a opravdu drzi nekolik let bez zmeny chodu a neni treba na to sahat. Bohuzel Gore se prestal delat, takze jedine nejake koralky typu Nokon se vsemi nevyhodami. S elektrikou je to jako se vsim novym – neduvera, nejake problemy po spatne montazi, nejake mouchy, cena, dostupnost a kompatibilita.

            • Radek Broz  

              Gore jsem měl taky a přesto, když jsme to po půl sezóně vyměnil, chodilo to hned o 100% líp – podle mě jen nemáš srovnání a jsi na to zvyklej. Jinak souhlas s Ječňákem.

          • blaf  

            +1

          • iron.hide  

            to znie dobre. a je tam nejaka cervena dioda ktora signalizuje ze treba nabit? lebo ak nie, tak sa na to velmi lahko zabudne

            • nooski  

              Opravdu je v dnešní době se třeba ptát na něco, co existuje už dlouho a na netu jsou hromady materiálů? Samozřejmě, že je na elektronických sadách signalizace stavu nabití..

              • iron.hide  

                ale mne sa nechce studovat nejake pdfka o niecom co ma nezaujima

                • blaf  

                  kdyz te to nezajima tak proc ses ptal? :D

                  neni potreba studovat nejaka pdfka, staci si precist nejakej kratkej clanek

                  • ememem1  

                    a tak zas ho nedodrbavajte, je to forum tak co? vsetko sa dohladat (napr. na inych forach) tak potom naco sme tu?

        • royal  

          Kolikrat jsme tohle „je to blbina odsouzena k zaniku“ slyseli?

          U SPD-cek, kotoucovek, odpruzenejch vidli, hydraulickejch brzd, 9-tkovy kazety, 10-kovy kazety, 1×11, celoodpruzenejch ramu, bezdusaku, 29" kol a ja nevim ceho jeste ;-).

          • o.ndra3  

            Ještě u eliptických převodníků, odpružených představců, vodou chlazených brzd, dualů na MTB, 69ers, elektronických lock-outů…

    • Tina  

      Effigear

      Rozsah 444% (viac ako XX1) a vraj iba o 100g ťažšie ako systém z prehazkou. To znie nádejne.

      • KOLOMECH  

        To je moc pěkné. :) Pricing for the frame, drivetrain, and rear hub begins at €3,900 (?3,190).

      • cabbage  

        Tohle mi příjde jako daleko lepší řešení než obrovská kazeta nebo elektrické řazení.

        S jedinou zato zásadní nevýhodou – nejde to nikam namontovat..

        • jecnak  
          • vsechny zname nevyhody Rohlika nebo Alfine.
        • Tina  

          Dúfam, že časom sa nájdu výrobcovia rámov a postupným masovým rozšírením by mohla klesnúť aj cena.

          • Vilém  

            Rohloffu se taky vyrobily stotisice ze by to hnulo s cenou…

            Podobnejch systemu uz se vyrojilo dost, vsechny vsak zanikly.

            • Tina  

              Trochu pochybujem, že by sa Rohlof vyrobil až v niekoľko stotisícových počtoch. Ani desatisícom by som neverila.

              Oproti systému klasickej prehazky by to aj nebolo ani 0,00001%

              • Vilém  

                Muj mel vyrobni cislo 104 tisic a nejaky drobny a to byl vyroben asi pred 4mi lety.

                Oproti klasice je jasny, ze je to mizive procento.

                • KOLOMECH  

                  Ty jsi ho již také prodal?

                  • Vilém  

                    Ne, byl mi ukraden spolecne s dalsim kolem, kolobezkou, naradim, z garaze. Uz je tomu skoro 3 roky, zatim nevyplul na povrch.

                    Takze asi byl vyroben jeste driv, nez pred 4mi lety, kupoval jsem ho jako lehoucce jety.

                • Nikovlas  

                  Třeba měl první kus číslo 100001 :-)

                • Nikovlas  

                  Třeba měl první kus číslo 100001 :-)

                  • Vilém  

                    No to nemel, stotisici kus byl na vystave Eurobike 2008.

                    Kus v v.č. 111111 byl pozlaceny.

                    • Vilém  

                      Posledni zminka k tomuto tematu, at to nezasiram.

                      V roce 2014 mel prvni vyrobeny kus cislo 191399.

                      Od roku 2010 byl rocne vyrobeno kolem 20000 ks, takze pres 200000 uz asi maji vyrobeno.

        • Radek Broz  

          Stejně jako u ostatních převodovek – většina lidí si nic s nižší účinností na kolo dobrovplně nedá, byť by to bylo o 0,1%, takže další blbost pro okrajovou skupinu jezdců.

      • krabica  

        Jenom 9 stupňů, to budou skoky jak sfiňa.

      • goofy  

        NEjakou podobnou funkcni prevodovku ma uz nejaky ten rok Nicolai, ale cena asi bude obdobna :-)

      • goofy  

        NEjakou podobnou funkcni prevodovku ma uz nejaky ten rok Nicolai, ale cena asi bude obdobna :-)

      • TJK  

        ja si rikam jak dobre to musi v tomhle pripade chodit kdyz je stred otaceni zadni stavby nucene v ty pozici stredu te horni osy…

        • mirabike  

          chodit to bude super, jen to bude dost houpat při šlapání :D …ale myslím, že to vypadá jako DH/FR a tam to asi bude jedno…

          • JakeF  

            Když máš čep umístěnej v ose řetězu na horní straně, tak to právě houpat nemusí skoro vůbec, podívej třeba na Mrázky.

            • Vilém  

              Retez nebude zavirat zadni stavbu, takze teoreticky je to jak rika.

              • JakeF  

                Nj, už koukám, že řetěz vlastně nejde přes kliky…

    • ovčák  

      canyon rozšiřuje portfolio – endurance cf. info snad brzy na jejich webu.

      • blaf  

        ze by bajk, na kterej uz dlouho cekam? :)

      • jecnak  

        Jj vsechny velke znacky v tohmle nove vytvarenem segmentu vidi potencial.

        • scret  

          v jakym segmentu? to neni ziletka?

          • blaf  

            je, tzv. endurance kategorie, kratsi, vyssi, stabilnejsi silnicky

            • scret  

              aha, diky za objasneni.

              Nemuzu si odpustit, ale dalsi kategorie kol? to si z nas ty vyrobci uz ale delaj fakt srandu ne?:)

              • blaf  

                tak ona uz tu nejakou dobu je, Spesl Roubaix, Cannon Synapse, Trek Domane, atd. jen Canyon nic nemel

                tahle kategorie celkem dava smysl, s cim dal vetsi oblibenosti cyklistiky zacina na kole jezdit spousta lidi a ne kazdej je ohebnej tak, ze se mu dobre jezdi na silnicce se zavodni geometrii (dlouha, nizka), treba ja ji vitam a novou silnici vybiram presne v tehle kategorii

                • JakeF  

                  +1 navíc ty dnešní tuhý aero rámy si moc nerozumí s naším stavem silnic, přitom rozdíl v rychlosti pro nezávodní ježdění zanedbatelnej… Dneska už bych silnici v jiný kategorii asi ani nevybíral.

              • goofy  

                Taky cumim jak puk… :-)

      • blaf  

        je to tu http://www.canyon.com/…race-cf.html

        nevypada to vubec spatne

    • nooski  

      Přepracovaná mechanika od Campy na rok 2015 http://www.bikeradar.com/…-look-41166/ čtyřpackové kliky, nové šaltry i smyky aj.

    • Tina  

      Sada XTR Di2 oficiálne predstavená. Spolu s ňou aj SynchroShift. Zdá sa vám ten názov povedomý? V roku 2000 Shimano kúpilo patent francúzskeho výrobcu EGS. Viac v článku

      • JakeF  

        S automatickým přeřazováním na převodníku už začínaj celkem dávat smysl ty jejich kombinace převodníků a kazety… Nicméně stát to asi bude brutálně, co jsem koukal na nový Cannony, tak proti aktuálnímu top na ENVE a XX1 je podobný osazení na XTR Di2 dražší o 3000€ :D.

      • lukas aka mitro  

        tohle vypäda moc hezky:)

        • Georrge  

          no mi se to moc nelíbí, protože když řadíš na těžší převod jdeš přes převod, u kterého se přeřadí vepředu, tak nedostaneš těžší převod, ale lehčí, pak na další klik dostaneš stejný převod jako na začátku, a teprve na třetí klik konečně těžší převod. Ale možná se na to bude dát zvyknout, hlavně si budeš muset zapamatovat kdy to řadí vepředu a to místo rychle přecvakat.

          Další věc je, že dokud si přesně nezapamatuješ kdy to řadí vepředu, tak při jízdě do kopce a podřazení ti to v plném záběru začne řadit vepředu, a nevím jak top sady posledních generací, ale neřekl bych že řazení v záběru je silná stránka přesmykačů :) ale možná má elektrika víc síly a bude řadit i v záběru.

          • JakeF  

            :D jasně, u Shimana jsou úplný debilové a když to implementovali, tak při přeřazení vepředu to určitě nekoriguje vzadu :D to jsou teorie zase…

            Jinak nevidím důvod, proč by se to nedalo zapamatovat, prostě to nastavíš tak, že na malou to bude řadit, když už na velký nebude kam a je to stejný jak s klasikou, jen to tam přehází za tebe…

            • Georrge  

              jop díval jsem se blbě, beru zpět (korigování jsem si všiml na poprvé, ale zdálo se mi že koriguje málo). Ale s tím že u shimana nejsou debilové bych si nebyl tak jistý, výrobci dokážou pustit do prodeje různé zmetky :)

              • scret  

                jj, viz. pred par lety neskutecny tlaceni dualu na mtb:)

                • Georrge  

                  Tak. Nebo treba kronolog, sice jiny vyrobce, ale taky nechapu jak tohle mohli pustit do sveta :) a myslim ze by se to dalo rict i o vice teleskopech.