• Modelar

    Tohle nové za cenu cca 25 tis. nebo bazarovku v karbonu atd…

    Anketa: nové (25 tis.) nebo lepší bazarovku ?

    14x
    45%
    17x
    55%
    0 0
    • krykra81  

      Šel bych do nového, pokud neznáš dobře uživatele kola a původ, tak bych si ojeté nekoupil.

      0 0
    • Milvus888  

      já bych šel do nového.. i váha není špatná u toho feltu

      0 0
    • maajkee  

      Nedávno tady někdo koupil Felta 2011 na 105ce asi za 16 nebo 17 tisíc, to byla pěkná koupě.

      25 tisíc za toho Felta už je tak na hranici, pokud bys koupil bazarové kolo, můžeš sehnat i celokarbon a nebo pěknou hlínu na ultegře a výš.

      Každopádně pokud bazar, tak vyžaduj doklad od kola, aby ti ho pak náhodou někde nesebrali, že je kradený.

      0 0
      • KIRBY  

        Možná myslíš mě , já jsem teď objednával Felt Z85 2012 za 15990 Kč .Našel jsem ho náhodou na bazaru nového přímo z prodejny a sleva byla 27% , jinak se prodává okolo 21000 Kč.

        0 0
        • Modelar  

          Díky tvému vláknu jsem ten Felt vybral. Těch 16 tis. je dobrá cena.

          0 0
      • karliner  

        Já se nestačim divit. V jednom vlákně napíšeš, že u levnejch kol doklady neřešíš a ve druhém radíš, že pokud bazar, tak že má vyžadovat doklady. Buď máš bordel ve svých nickách nebo ve svý hlavě.

        0 0
        • maajkee  

          A proč myslíš, že jsem to teď napsal. Zdá se mi spíš, že ty postrádaš jakoukoliv logiku, holt mozek stárne no.

          A vůbec, nechceš třeba taky někdy řešit něco co se kol týče?

          0 0
        • Seky  

          Tak já bych řek, že se spíš pořádně poučil a že ho to asi ještě nejspíš něco bude stát, takže ta jeho rada zní velmi logicky. Já jsem bazar taky nikdy neřešil, ale z Majkeeho příkladu si beru ponaučení a už si taky budu radši dávat pozor.

          0 0
    • McBlacky  

      u silnice v klidu bazar. Pokud není moc osápaná až tak bych se nebál. Navíc carbon jde z nejhoršího opravit

      0 0
      • ememem1  

        nikdy ale nevies ci na nom niekto nedrbol a zrovna na carbone v tomto smere nemusi nic byt vidiet a ani nic nezistis. (moju skusensot s diagnostikou carbonu tu). ja bych do carbonu z bazaru nesiel (resp. ak nepoznam uzivatela a povod biku asi do ziadneho, nove je nove, radsej nova hlina jak carbon z bazaru.)

        0 0
        • McBlacky  

          těžko říct. V pro Tour jistě nemění rám po každém větším pádu. Největší team fasuje zhruba 5 rámů na jezdce a například v průběhu GT má k dispozici vždy tři kola. Malé teamy jsou na tom daleko hůř.

          Co se týče nedestruktivního testování hliníku, taky to není 100%, že se zjistí chyba.

          U carbonu jsem spíš zažil poškozenou vrchní vrstvu a drželo to. to, že by se někomu rozlítnul rám (při jízdě) tak to vím jen o jednom MTB ale rám nebyl můj a nevím co měl za sebou – respektive jestli nebyl pohledově načatej nebo viditelně poškozený.

          0 0
    • Kebo  

      Jednoznacne karbonovy bazar, bude to pravdepodobne na lepsich kolech. Ted jsem nekde zahlidnul Simplon za 23tis, nijak hluboce sem jej nezkoumal ale vim ze byl na Dure,kola AC…

      0 0
      • kubad  

        tak jednoznačné to zase není, šance že koupíš olítanou lopatu je na cyklobazaru poměrně velká

        0 0
        • Lada,s  

          Tak kolo se snad nekupuje se zavřenýma očima, je potřeba trochu pečlivěji vybírat a hlavně kolo pořádně prohlédnout. Je to samozřejmě větší riziko než jít do obchodu a koupit nové kolo, ale na druhou stranu se dají koupit pěkné kousky za slušné peníze

          0 0
          • kubad  

            jj ja jen že bazar je občas loterie a chce to pečlivě vybírat

            0 0
            • Kebo  

              Samozrejme je to vetsinou investice do cesty a osobni prohlidky, ale fakt myslim ze se da udelat hodne dobrej kup a za 25yis uz bych nevahal.

              0 0
          • Modelar  

            tak ono je to i tom mít trochu štěstí, říkám si dobře koupím si nějakou karbonovou bazarovku na duře, s dobrejma kolama. Projedu si jí, bude se mi to zdát dobrý budu z toho nadšenej. No a pak třeba po 300 km něco odejde resp. bude zralý na výměnu – ty jednotlivý kompenenty nejsou nejlevnější tak bych na to hodil 105 , pak trefím někde díru a ty dobrý kola půjdou do kopru a nějaký dražší tam opět nekoupim – takže ve výsledku z toho udělám něco jako Felt.

            0 0
            • Lada,s  

              No a pak třeba po 300 km něco odejde resp. bude zralý na výměnu

              A co by mělo po 300 km odejít? Tak snad jde poznat v jakým stavu jsou převodníky, kazeta, řetěz, šaltr atd. Je to přesně o tom co píšu – je potřeba prohlížet a kupovat s rozumem. Není nic „lepšího“ než koupit očividně olítanou vránu, půlku věcí hned vyměnit a pak nadávat jaké je riziko kupovat na bazaru :-) Takže doporučuji si k nákupu vzít někoho zkušeného, kdo ví na co se podívat a co zkontrolovat. Kupuju pouze bazarovky a nikdy jsem neměl problém ;-)

              0 0
              • Modelar  

                Scalar to napsal lépe – náhlý kolaps některého komponentu > to nepozná ani ten nejzkušenější.

                Hlavně si nedělám iluze, že to někde za vlhka nebo na kostkách hned někde nepoložím.

                btw. MTB mám taky z druhý ruky, ale od známýho.

                0 0
                • maajkee  

                  Jak třeba vypadá náhly kolaps nějakého komponentu?

                  0 0
                  • scalar  

                    teď mne mrzí, že jsem kdysi při stěhování zrušil svoje „muzeum“ – sbíral jsem od zákazníků a kamarádů díly po kolapsu, bylo toho dost :-)

                    0 0
                    • Lada,s  

                      co konkrétně třeba? nějak si nedovedu představit co by mohlo náhle bez nějakých známek opotřebení zkolabovat, možná tak proříznutý plášť :-)

                      0 0
                      • scalar  

                        u silniček přehazky, převodníky, kliky, vidlice, ráfky, pedály, představce, sedla (rámy jsem nesbíral)…

                        0 0
                      • Tina  

                        Najhorší je „náhly kolaps“ krku vidlice na silničke. Voľným okom pri prehliadke to nepoznáš, že by sa také niečo malo stať. Následky bývajú dosť nepríjemné.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          kolik se jich stane za rok?

                          0 0
                          • Tina  

                            myslíš na celom svete, alebo len užívateľovi Modelar?

                            0 0
                            • McBlacky  

                              koukám dost na závody v pro tour a že by někdo sebou seknul protože mu upadne vidle to bylo naposled na P-R a to už je let zpátky.

                              přijde mi to dost přehnaný bát se takového failu. To je jako se bát, že ti v zatáčce u auta upadne kolo a poletíš do stromu.

                              0 0
                              • karliner  

                                Navíc tam tehdy Hincapiemu praskl představec, ne?

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  já myslel, že krk. Každopádně P-R je trochu jiný ježdění než turistika v ČR

                                  0 0
                                  • roud  

                                    ono dost bude záležet po kom to kolo koupíš sám určo uznáš že je rozdíl zda bude mít najeto 5000 nebo 50000km můžeě narazit na stroj co bude jako z prodejny a kolo dojebaný namrdky :O)

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      pokud máš nasazený růžový brýle, z kapsy ti čouhaj petilitry a tak strašně moc chceš ten naleštěný vrak s nápisem author asi ti není pomoci.

                                      Normální lidi si to kolo trochu proklepnou před koupí při osobní prohlídce

                                      0 0
                                  • karliner  

                                    Pravdu máš, krk

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Karbonový Treky přeci nepraskaj, to jsem si já jen tak vymyslel, abych je očernil :D. Já ještě kdysi našel tuhle fotku. Nevím, odkud to je, ale je to Scott… No, radši hliníkovej krk :D. U karbonový MTB Swissky ten krk taky jeden z S&H Superior přelomil…

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        dt swiss vidle jsou podle mě na to co stojí velký sračky, ani tlumiče na tom nejsou nijak závratně s životností.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Tak ono při tý váze se není až tak čemu divit… Spíš by mě ale zajímalo, jak je u silničních vidlí řešený napojení hliníkovýho krku a karbonovejch nohou. Obecně to spojení bývá celkem problém, tak jestli to nakonec není větší riziko, než celokarbon…

                                          0 0
                              • Tina  

                                a oni už na pro tour jazdia bazarovky do 25tis? Navyše ja nikde netvrdím, že sa mu to stane, alebo sa to stáva pravidelne (hoci som videla taký prípad). Ak si ešte raz prečítaš vyššie môj príspevok tak som iba reagovala na „náhly kolaps komponentu“ a napísala som, že „Najhorší je „náhly kolaps“ krku vidlice na silničke“.

                                0 0
                                • Lada,s  

                                  Ok, beru že zrovna krk vidlice při nákupu bazarovky na první pohled neprohlédneš. Ale přijde mi to už vyhnané do extrému, to by byli jeté kola vlastně úplně neprodejné, kdyby se každý bál že se mu zlomí krk. Spíše byla řeč o náhlém kolapsu ostatních komponentů, ale to se dá odhalit na pohled podle opotřebení nebo horší funkce, pokud kupující není absolutní laik.

                                  0 0
                                • karliner  

                                  Myslím, že ještě fatálnější, než náhlý kolaps krku vidlice na silničce je třeba zemětřesení, pád letadla na cyklistu nebo vlna tsunami. Četnost s náhlým kolapsem krku vidlice je zhruba stejná.

                                  0 0
                                  • Lada,s  

                                    kór ta vlna tsunami je v našich končinách docela vzácná :-D

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      Tak u bazarovky, která může být např. bouraná to možné je.

                                      0 0
                                  • Tina  

                                    Takže to mal Hincapie vlastne šťastie. Mohlo na neho padnúť lietadlo.

                                    Doporučujem pri predaji svojich bajkov do inzerátov písať, že Karliner sa vám zaručí za to, že krk vidlice vám vydrží.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      ani 30tkm na českých silnicích nenaloží kolu tolik co jedno P-R.

                                      To je jako jezdit DH tratě na XC HT.

                                      0 0
                    • Lada,s  

                      Neryju, jen se ptám :-D

                      0 0
                  • Modelar  

                    se Ti nikdy nestal? Na kole, v autě, na PC, nebo třeba na motorovce? Prostě Ti najednou něco přestane fungovat tak jak má bez zjevné příčniny např. přílišný opotřebením a tak. :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Nevim no, asi se mi nic takovýho nestalo, asi je to tím, že žádný komponenty mi na kole nevydržej tak dlouho aby k tomu mohlo dojít :D

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Treba se zaberes do pedalu a poseres se…

                    0 0
    • scalar  

      Nesmíš zapomenout na to, že každý díl má svoji životnost. Tedy na jetém kolo mohou být díly v polovině svojí životnosti nebo i třeba na konci svojí životnosti. Z tohoto pohledu pak už cena ojetiny nemusí být úplně zajímavá. Když koupíš něco v polovině životnosti za poloviční cenu, není to vůbec výhodné, nový díl většinou slouží lépe.

      0 0
      • Modelar  

        pozdě jsem aktualizoval stránku, beru to na vědomí.

        0 0
        • Ruprt2  

          Na bazaru je ještě problém, od koho nakupuješ.

          Když nezvolíš dobře, tak se stává, že kolo musíš vrátit.

          0 0
      • McBlacky  

        jasný ale silnice a její komponenty mají obecně životnost mega dlouhou proti bajkům.

        Když ti někdo prodá kolo jeté 30tisíc, dalších 30 na tom v klidu najedeš.

        0 0
        • scalar  

          …ale když si koupíš nové, tak na něm najedeš 60 tis. A nové osazení bude funkčně lepší, s menšími servisními nároky a s menším rizikem náhlého kolapsu některého komponentu než to v polovině životnosti.

          0 0
          • Vilém  

            Tak ted uz nastal cas neco nabidnout.

            0 0
          • McBlacky  

            pointa je v tom, že 30 najedeš třeba za 3–4 roky, ale klidně za 5–6 no a na to ti bude ta bazarovka za méně než půlku původní ceny bohatě stačit. Po tom to bude 5–10+ let staré vylítané kolo a stejně ho někomu za babku prodáš na dojetí jako zimáka nebo tak.

            Kdo jezdí víc než desítku, ten o bazaru neuvažuje myslím.

            0 0
    • Jakamodo  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.