nove cross kolo - alivio ci deore?

30 nepřečtených
  • kuba83

    dobry den,

    mam v planu si koupit nove kolo do ±15 000,–kc.

    mam par otazek. jezdim spise po cestach a stezkach, v prodejnach mi spise doporucuji alivio. co myslite, ze je lepsi? uz jsem nove kolo mel s deore, ale vratil jsem ho, byly tam nejake vady. dale bych se chtel poptat po vidlici. jaka je dobra? olejova?? nebo kombinace olej vzduch?? vim, ze se to musi co chvili dofukovat, tak jestli mi nestaci jen olejova s uzamykanim na riditkach. jakou znacku kola preferujete?mi se libi kellys ci merida.co rikate na maxbike?u nas v opave skladaji maxbike na miru. myslite, ze je to kvalitni? mam 170 cm, ale asi jeste neco porostu.

    0 0
    • jIrI___  

      Kua to je otázek naráz :-D

      1. Deore je v hiearchii Shimana o řadu výš než Alivio ⇒ je lepší a můžeš mít na kole devítikolečko, u Alivia jen osmikolečko.
      2. olejová vidlice neexistuje, ty asi myslíš pružinovou s olejovým tlumením. Já osobně bych vzal raději vzduchovou, to že se musí často dofukovat není pravda. Jednou nafoukáš a pak by ti vidlice měla dloouho ten tlak udržet. Zamykání na řidítkách je dobrá věc když často jezdíš po asfaltkách.
      3. Značku si vyber podle toho, které kolo se ti víc líbí a má pro tebe lepší geometrii. V téhle cenové kategorii si myslím, že rozdíly v rámech různých značek budou zanedbatelné.
      0 0
      • kuba83  

        jo, pardon, s olejovym tlumenim. jezdim prave po asfatkach a stezkach. slysel jsem, ze retez na deore je tenci a ze mene vydrzi nez na alivio, snad az o polovinu. a nevim, jestli 9ti kolecko vyuziji. kdyz jsem jel na tom kole s mel ten nejtezsi prevod, tak jsem tezce slapal, ale navyseni rychlosti zadne a kamarad me predjel, bylo to z kopce. jeste ze kdyz je 9 kolecek, ze prehazovani neni tak citlive, je tam pry velky rozsah, co si na to myslite??

         
        0 0
        • Skalamander  

          no tak čím větší rozsah, tím citlivější, ne?

          0 0
        • t29  

          Ano, řetěz Deore má užší články, aby se vešel do užších mezer devítkových pastorků.

          Výdrž řetězu je závislá na stylu jízdy a tady na bike-foru se to v pár vláknech probíralo – styl jízdy (plynulé šlapání do kruhu nebo dupání na pedály, těžké nebo lehké převody atd) ovlivní výdrž řetězu víc, než šířka článků. Padesát procent rozdílu se mi zdá hodně.

          Recepty pro výdrž převodů jsou – kvalitní kazeta (tady je problém u osmiček, které se dneska většinou dělají z horšího materiálu), včasné výměny řetězů (např. mít řetězy dva nebo tři a střídat je dokola po pár stech kilometrech)

          Využití devítikolečka – pokud potřebuješ vzadu rozsah zubů 11–34, tak devět převodů, v osmičce jsem 34 zubů neviděl. 11–32 jsou v osmi i devíti převodech, tam záleží, jestli máš radši jemné nebo hrubé odstupňování. Citlivost přehazování záleží na stavu bowdenů, lanek, síle pružiny (vyšší řady používají silnější pružinu, musíš se s ní víc přetahovat, ale líp řadí). Velikost rozsahu osmiček a devítek je u varianty 11–32 zubů stejná a na citlivost nemá vliv.

          Popisovaná jízda z kopce – tvoje pocitová pomalost může mít spoustu důvodů a vůbec to nemusí být o převodech. Nejvíc udělá výběr plášťů, aerodynamický posez, nahuštění, kvalitní náboje kol.

          0 0
      • kuba83  

        jsou nejake nevyhody olejove vydlice?? musi se nak olej dolevat??

         
        0 0
        • Almond  

          Vidlice se dělej na 2 zakladni skupiny: 1) PRUŽINOVÉ 2) VZDUCHOVÉ. Olej je v obou druzích vidlic a má na starosti tlumení. U obou druhů se doporučuje dát čas od času vidlici do servisu, kde ti můžou kromě vyčištění olej vyměnit. Pravidelné dolévaní rozhodně není potřeba. A vřele doporučuju pročíst si historii ;)

          0 0
        • vladkyxxx  

          olej sa meni iba vtedy ked potrebuje vymenu kvoli cistote, to zavisi od typu vidlice, terenu, podmienok…, vo vseobecnosti je to cca 1–2 krát rocne. inak len sem tam premazes vonkajsie nohy, tak aby bol chod hladky a malo by to byt vsetko. premazat mozes tym istym olejom co je vo vidlici, alebo nejakym na to urcenym.

          0 0
    • kuba83  

      dobry, jsem stale  v rozpacich. vidlice „nepruzinova“ bude asi lepsi. vyuziju na mou jizdu (cesty a stezky) olejvzduch, nestaci jen tlumeni olejem? chtel bych uzamykani vidlice na riditkach, to se mi zda lepsi… mam 17 let, a tak nejsem vydelecne cinny a chtel bych usetrit. s jednou otazkou mam velke problemy. je to ta prevodovka. alivio ci deore  (nebo nakou radu lx, xt??). mohli byste mi v tomto ohledu poradit? vim, ze jsem tuto diskusi jakoby otevrel znova, ale ted, prosim, konkretne.

      0 0
      • Almond  

        Spousta je toho v historii, zkus hledat ;) Ale v tech vidlicich mas koukam hodne solidni bordel…

        olejvzduch, nestaci jen tlumeni olejem?

        Ve vzduchovy vidlici zajistuje olej tlumeni, vzduch pružení… co víc k tomu říct… Tlumení olejem máš v každý vidlici, kromě tlumení musí vidlice ještě pružit :o)

        Řada od Shimana: alivio, deore, lx, xt – obecně od nejhoršího k nejlepšímu (z těch co jsi jmenoval).. Záleží, co si můžeš finančně dovolit.. Jako nejrozumější kompromis mezi funkčností a cenou mi přijde lx nebo deore…

        0 0
      • jIrI___  

        Takže znovu – tlumení je vždy olejem, ať už u pružinové nebo vzduchové vidlice. U vzduchové vidlice je ta výhoda, že si ji nafoukáš na jakýkoliv potřebný tlak. U pružinové verze ti nemusí sedět tuhost pružiny – buď může být vidlice příliš měkká nebo naopak tvrdá. Za uzamykaní z řidítek si klidně připlať, je to dobrá věc. Mezi Aliviem a Deorem je velký rozdíl. Menší rozdíly jsou právě např. mezi Deore a LX  nebo LX a XT. Já bych bral minimálně Deore kvůli devítikolečku a přesnějšímu řazení.

        0 0
        • kuba83  

          no v cenove relaci ± 15k, no a je to tak hrozne s tim retezem u deore lx?? na nekterich clancich tu pisou, ze jim to vydrzi treba jen tech 800–1000km. a retez stoji neco od 300 pres 600 do 1000, jak jsem se dival…

          0 0
          • Almond  

            Řetěz je spotřební zboží, až ti doslouží ten první, s kterým kolo koupíš, můžeš si tam dát jinej, kterej ti bude vyhovovat víc… ja jsem věrnej starýmu dobrýmu HG-53, pár tisíc km mi vydrží..

            0 0
          • jIrI___  

            Dívej, tady na B-F jezdí 97% lidí na devítikolečku. S výdrží řetězu to není nijak hrozné. Podívej se do histrorie, několikrát se tu řešila výdrž řetězu v závislosti na stylu šlapání a podmínkách ve kterých jezdíš (bahno, prach, sníh, atd.). Výdrž řetězu by byla fakt ta nejposlednější věc kterou bych se při nákupu nového kola zabýval ;-)

            0 0
            • kuba83  

              dekuji za Vasi snahu. nasadili jste mi brouka do hlavy a budu premyslet.

              jak je to s vahou kola?? je to hodne dulezite?? poznam to nejak extra?? treba 13 kg od 12??? myslim si, ze to je pro mne zbytecne…

              0 0
        • burnout/syndrome1  

          Vše důležité jsi napsal.Rozhodně deore pro možnost 9kolečka,vidlici vzduchovou se zamykáním na řidítkách,zvláště na asfaltě se využije.Od suntouru je výběr velký,nešel bych do vidlice pod cenu 3000kč.to jsou mé pocity po cca 2 ročním užívání krosového kola při cestách do práce ( šterk,nekvalitní asfalt). Zatím jsem pro únik dofukovat nemusel,jen při chtěné změně tlaku.

          Merida good,maxbike neznám,Kellyœ proč ne,osobně bych preferoval Apache či Superior,ale krosů je nyní opravu velký výběr,šel bych spíše po výhodném poměru cena/osazení

          0 0
          • burnout/syndrome1  

            špatné zařazení,mělo to být pod jIrIho

            0 0
          • kuba83  

            maxbike je ostravske…

            ramy kellys se mi libi vzhledove, merida je pry take dobra, uvidime. jak uz to tu nekdo psal, v teto cenove relaci to bude asi jedno…

            0 0
    • kuba83  

      dekuji za Vasi snahu. nasadili jste mi brouka do hlavy a budu premyslet.

      jak je to s vahou kola?? je to hodne dulezite?? poznam to nejak extra?? treba 13 kg od 12??? myslim si, ze to je pro mne zbytecne…

      omluvam se za spam, ale tady to bude vice videt…

      0 0
      • Almond  

        Osobně jsem mezi 14kg Meridou AM 800 a 13kg Canyonem relativně velkej rozdíl poznal.. subjektivně. Nejdůležitější je hmotnost rotujících dílů… Do podrobna je tohle téma rozepsané opět kde jinde než v historii, na kterou jsem tě už párkrát odkazoval

        0 0
        • hribik A1  

          zaujimave…na tom vyzname rotujucich dielov nieco bude, lebo pri tych nerotujucich som si ziadny velky rozdiel nevsimol. napriklad dneska som vyrazil z domu len s prazdnymi flaskami a v chocholnej pri prameni natankoval a nalozil 5 a rozdiel medzi jazdou predtym a potom som si nevsimol. ked pravda nalozim litrov 25, tak uz je to setsakra rozdiel :-D

          0 0
      • burnout/syndrome1  

        U krosů tolik na váze nezáleží,pokud nemáš závodění v hlavě.Ve stejné cenové skupině jsou krosová kola ± podobně těžká,co jsem vypozoroval,jsou těžší než MTB,asi z důvodů těžších rámů.Počítá se totiž asi s tím,že jsou spíš pořizována na cykloturistiku než na trénování nebo závodění,a než o pár set gramů méně jde spíše o to,aby něco vydržela i při zatížení taškami a baťohy

        0 0
        • t29  

          Souhlas. Ovšem i tak se počítá každé kilo – když vezmu blikačky, brašnu s duší a nářadím, pumpičku a košík s lahví, dostanu 1,5 kg váhy navíc.

          0 0
    • Bafoon  

      podivej se na nabídku krosových kol apach na www.kupkolo.cz taková wakita nebo wakan by te mohli zajímat

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.