• dipous

    Rozjíždím znovu diskusi o nosičích na tažné, neboť ani historie nic moc neukázala. Chystám se koupit nějaký ten nosič a jde mi o provedení. Na tažné jsou víceméně dva typy, a sice takovýto http://www.google.cz/imgres… kde kola stojí a takovýto http://www.centrumnosicu.cz/…la-p-74.html kde kola visí. Zajímaly by mě Vaše zkušenosti. Měl jsem půjčený takové kde kola stojí, je úplně super, ale je těžký a neskladný oproti tomu kde kola visí, zde se bojím, že se o sebe budou při cestě tlouct ( obalovat různými molitany se mi nechtějí – to je takové divné řešení. Co vy na to?

    0 0
    • jecnak  

      Je to presne jak rikas. Na nosici, kde kola visi se o sebe drou. V historii je to dost popsane (u nosicu na zadni dvere).

      Kup si nejaky kvalitnejsi duralovy nosic na kouli. Vaha je pak kolem 16kg, coz mi prijde v pohode.

      0 0
      • dipous  

        No já momentálně nemám tolik peněz abych mohl dát ranec za značkový, ale potřeboval bych něcoi na dovču, tak to řeším. Za slušný peníz je Thule 970 http://www.google.cz/images… je to super skladný, ale nesklopný a pak se mi líbí ještě ta Siena 3, má z toho už 14 dní hlavu v pejru a nějak nemůžu najít radu.

        0 0
        • Necris  

          Fungují půjčovny. Levný nemá moc cenu. Taky jsem chtěl co nejlevnější, ale pak jsem zjistil, že nebudu jezdit 600+ km se střešním nosičem nebo malinkatým polským šmejdem, který se hrozně viklá.

          PS: Na některé nosiče je problém dát 3× 29" kola ;)

          Na popovezení stačí asi cokoliv.

          0 0
      • dipous  

        Jinak, měl jsem půjčený ten „stojací“ od kámoše, koupil ho kdysi v penny za cca 2,5K, absolutní noname. Ujel jsem s ním cca 800km po různých silnicích a byl super, nic se nehnulo, vše fungovalo tak jak má. On na něm vozí normálně tři kola každý rok do Chorvatska a po dálnici to pálí 160 v pohodě, tak trochu přemýšlím, jestli má vůbec cenu dát 11K za značku…:-/

        0 0
        • Vilém  

          Tento z Penny mam a spokojenost velika. Stal 2700,–, loni jsme s nim absolvovali cestu do Rumunska, kde dostal vcelku zatezkavaci zkousku a obstal na vybornou.

          0 0
          • dipous  

            Kdybych ho viděl, okamžitě ho také beru. BTW nemáš ho zvážený? Zajímalo by mě kolik váží, abych měl srovnání při výběru.

            0 0
            • Vilém  

              Zkusil jsem zagooglit a zda se, ze je maji zrovna v Globusu, jen drazsi, nez byl v penny.

              0 0
              • dipous  

                díky :-) ale za tu cenu bych právě mohl mít tu Sienu na tři kola :-/

                0 0
                • Vilém  

                  Tak to bude lepsi ta siena. Mimochodem nektere plastove dily jsou uplne stejny jako u toho Unitecu.

                  0 0
        • jIrI___  

          160 po dálnici se v pohodě dá i plechovýma nosiči za 300 Kč na střechu. Na max rychlost jízdy bych já osobně při výběru vůbec nehleděl. Jinak pokud nosič chceš jen na dovolenou, tak se dá za pár stokorun vypůjčit.

          0 0
          • dipous  

            já to právě nechci jen na dovolenou, ale UŽ na dovolenou :-) Samozřejmě se mi nechce dávat „pár“ stokorun za něco, co si stejně chci koupit. Jinak na střeše jsem vozil kola dříve ( s předchozím autem) a nic moc teda, dost se změnili jízdní vlastnosti, víc to žralo a celkově jsem byl dost nesvůj ( několika známým kola spadly). To už absolvovat nechci :-)

            0 0
            • JMT  

              Dobře přidělaný kolo s nosiče který neni po smrti ti kolo prostě nespadne a je fuk jestli stojí 300 nebo 15000czk. A po smrti znamená třeba naprostá „zrezlost“ což je asi 5 let a víc u toho uplně nejlevnějšího oceláku na střechu…Znamí ať si to raděj pořádně přidělaj.

              P.s. teď o víkendu jsem testoval top model na kouli od Thule a rozhodně to neni taková hitparáda jak jsem si představoval :-/

              0 0
              • JMT  

                Konkrétně : Nosič na tažný je hrozně těžkej a blbě se nosí+skladuje a nandat na to 2 kola aby se moc nejebaly byl hroznej porod (nakonec stejnak najebanej elox na řídítkách)

                Od cca 100kmh se to celkem klepalo (ale už pořád stejně až do 200kmh) Nárust spotřeby víceméně nic, max litr-dva ale jel jsem spíš svižněji. Když se pojede třeba do 150kmh tak to bude asi skoro stejný jak bez kola na kouli.

                0 0
                • dipous  

                  Díky. Měl jsem půjčenej nosič na kouly na tři kola a vezl dvě, kola se vůbec o sebe nejebaly. Akorát jsem musel na jednom kole dát níž sedačku, neboť se jí dotýkaly řidítka. Takže ten závěsný systém je asi na hovno co? Jediný plus bude ta skladovatelnost a váha.

                  0 0
                  • JMT  

                    No já jsem naopak teď ve stavu že bych možná i ten „závěsnej“ pokoupil. Když se to ojebe na čemkoli, tak proč mít obrovskej těžkej neskladnej…já navíc většinou vozim kolo jedno, takže je mi to fuk, o nic se mi to nepodrápe a případně bych druhý podložil

                    0 0
                • jecnak  

                  To je ovsem problem Thule, ze nejdou posouvat zarazky prednich a zadnich kol a tedy i nastavit v jake poloze je jeden bike vedle druheho. S trochou sikovnosti jde treba na Atere nastavit (posunutim zarazek pro predni a zadni kolo), ze se kola vzajemne nikde nedotykaji a ani nejsou pobliz, aby se za jizdy nemohli dotknout. U 3 kol to jde celkem v pohode. 4 kola je uz obcas porod.

                  Zas je u Atery limitujici pevne uchyceni drzaku na trubku.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Tak ted koukam, ze by posun zarazek mel jit i u Thule.

                    0 0
                    • JMT  

                      Neprislo mi, ale mozna jsem to malo zkoumal. Kazdopadne to je velky spinavy tezky a na manipulaci mnohem mene pohodlny nez jsem si predstavoval :-( Ale asi jsem cekal zazrak.

                      0 0
                • capo  

                  Chtěl jsi napsat, že:

                  • spotřeba s koly na nosiči na tažném je o 1–2 litry větší nežbez něj
                  • je zhruba stejná jako s koly na střeše

                  nebo jsem to pochopil úplně špatně? :)

                  0 0
                  • JMT  

                    Myslel jsem to tak ze s kolem na kouli to zere asi o litr-dva vic nez bez nej, ale zo to plati jen pro sviznejsi presuny. kdyz pojedes do 150kmh tak to bude zanedbatelny

                    0 0
                  • Tomínos  

                    S nosičem na kouli jsem zvýšení spotřeby nějak razantně nezaznamenal, kola na střeše nevozím, ale třeba s rakví jsem zvýšení spotřeby poznal.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Taky tak. Ale je mozny, ze treba na sedanu to znatelne bude.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Kdesi jsem viděl článek, kde laboratorně měřili odpor dvou kol na střeše a dvou kol na nosiči na tažné zařízení na různých typech aut a porovnávali to mezi sebou. Pokaždé jim vyšlo, že kola vzadu mají odpor větší. Údajně kvůli turbulencím vznikajícím za autem (bylo to anglicky, snad jsem to dobře pochopil :) ).

                        0 0
                        • jecnak  

                          To se mi moc nezda, ale s jednim kolem na strese mam spotrebu na 300km trase o litr vyssi nez se dvema na nosici na kouli. Tohle me mereni mi staci.

                          Mimochodem kdesi jsem videl obrazek, jak bimetal zahrivany svickou napajel elektronkove radio ;-)

                          0 0
                          • jecnak  

                            … o litr na 100km vyssi nez se dvema na nosici na kouli.

                            0 0
                        • MirosPikos  

                          Jedna věc jsou turbulence a druhá věc, jak snadno se kola nahážou na ten zadní nosič.

                          Nejlepší je pak Transit nebo Transportér a kola postavit dozadu :)

                          0 0
                          • Toutou  

                            Jojo, tranďák, vejde se pět lidí i s bajkama :)

                            0 0
                          • JMT  

                            Nevim co může být na ježdění dodávkou nejlepšího :-/

                            0 0
    • warps  

      Na kouli klasika si kup , mam uz 4 roky a bez problemu. Vozim na nem 4 sjezdaky kazdy cca 20 kg nikdy zadnej problem … mam ceskej wjenzek nebo jak se to pise a naprosta spokojennost o 2 tis levnejsi nez thulle.

      0 0
      • dipous  

        a o tý sieně 3 jsi neslyšel? Dá se koupit za 3,5K to bych před dovolenou zvládl.

        0 0
        • parduba  

          Kdyby jsi chtěl nosič půjčit tak se ozvi,mám na dvě kola.Jsem z Křešic a nosič mám u bráchy v LTM.

          0 0
          • dipous  

            Díky za nabídku. Já jsem taktéž z Křešic ( toho času v Litoměřicích) a navíc skoro soused ( jsem Míra od Křížů ;-) Já si půjčuji od Mirka Mrvy, ale chci už svůj vlastní, neboť se ho chystáme využívat častěji a častěji :-D

            0 0
    • metelesku  

      tak nejak nechapu, proc je tu nejcasteji zminovanou znackou Thule. pri pohledu na stresni boxy je videt, ze to jsou uplne stejni bridilove jako vsichni ostatni. Delaji je sice asymetricky tvarovany, ale podle uciva fyziky pro stredni skoly kazdy nehumanitne vzdelany clovek pozna, ze jsou aerodynamicky optimalizovany pro couvani.

      0 0
    • maajkee  

      Já bych nosič na tažný nechtěl nikdy, už jen proto že teď cestou do Rychleb to do kámoše napálil zezadu kamión. Vymlácený sklo, ale kola na střeše se nehly a naprosto OK, podotýkám že na tý střeše byly kola v ceně přes 100 tisíc.

      Takže je to na každým, buď jezdit o litr na sto víc s kolama na střeše a nebo se modlit aby to do mě zezadu někdo nenapral a já si vůbec nezajezdil.

      0 0
      • maajkee  

        dokumentace :)

        0 0
      • Bafoon  

        Po pravdě jsem uvažoval o prodeji svých dvou 591 a nákupu na tažné áááále tohle se mi tu na BF vrací jako ozvěna a něco na tom bude :-)

        0 0
        • maajkee  

          Tak ono je to o náhodě a o smůle, ale tyhle ťukance zezadu se prostě stávaj. Proto já zůstanu u kol na střeše, ale každej ať si vozí kola jak chce.

          0 0
          • dipous  

            Já je mám v rámci pojištění auta taktéž pojištěný pro tyhle případy ;-)

            0 0
            • Bafoon  

              na novou hodnotu kola nebo na časovou? :-)

              0 0
              • dipous  

                Je tam jen základní paušál nějakých 20tis., tedy nic moc, ale lepší než drátem do oka ;-) Na druhou stranu jak často Vás někdo nabourá zezadu?

                0 0
                • jIrI___  

                  Podle tohodle vlákna bych řekl, že některým bourají dozadu minimálně 1× týdně :D

                  0 0
                • Bafoon  

                  Chápu, aspoň něco. Na HT by to asi stačilo, ale jak jsem psal výš s dodatkem toho co psal Mlok – řešit takhle FS tak je ta částka v podstatě nezajímavá :-(

                  Statisticky bych si tipnul, že podobné „nedobrždění“ bude procentuelně poměrně časté, riziko nosičů na tažném mi přijde prostě obecně větší.

                  Mě se třeba povedla zlomenina kotníku 0,01% ale zezadu jsem ještě neboural :-)

                  0 0
                  • dipous  

                    To si pak můžu říct, že když je dám na střechu a překlopím se do škarpy…:-) Statisticky je nejpravděpodob­nější, že Ti kolo ukradnou:-)BTW nikomu z mého okolí nezničili kola tím, že do něj nabourali a třem lidem již ze střechy kola spadly :-D

                    0 0
                    • Bafoon  

                      no… život je pestrý :-D

                      0 0
                    • Tomínos  

                      A nebo pojedeš s kolama na střeše na dovolenou a kámoš vedle ti řekne, hele zajeď támhle do obchoďáku (na to podzemní parkoviště) ještě si tam musím něco koupit a ty tam zajedeš :-)

                      0 0
          • Bafoon  

            Jasně, ale právě si tak říkám co mě bude mrzet víc – naťuknutý auto za 40tis nebo můj oduševnělý bajk za xkrát víc :-) a řešit s pojišťovnou cenu bajka by byla hádám kapitola sama o sobě … střecha a hotovo :-)

            0 0
      • jecnak  

        Myslis, ze bys za znicena kola nedostal od pojistovny ani korunu?

        0 0
        • MlokCZ  

          Určitě by něco dostal.

          Jenže je otázka kolik by dostal. Zvlášť u kol, kde se měnilo více dražších dílů včetně věcí jako úpravy tlumiče a vidlice by ztráta (o kolik by dosta méně než by to znovu pořídil) mohla být dost velká.

          A pak je tu druhý pro mě ještě zásadnější problém. A to ten, že bych kvůli tomu byl hezky dlouho bez kola (kol). Dost velkou část roku by stejné kolo nebylo dostupné a pak následné ladění.

          A to riziko je poměrně velké. Mně se to stalo v situaci, kdy jsem se opravdu snažil mít co největší odstup od auta přede mnou, abych omezil v kritické situaci jak moc budu muset jít na brzdy.

          Když ta kritická situace nastala, tak jsem nešel ani na maximum na brzdy (jen tolik abych odvrátil problém přede mnou) a přesto mi jiné auto zkončilo v kufru.

          0 0
          • jecnak  

            Vse ma pro a proti. Obcas zas nekdo nadava na to, ze sundal kola o strom, podjezd ci vjezd do garaze.

            Sam jsem zazil situaci, kdy to do nosice malem nekdo napral, ale podarilo se to zvladnout zajetim na krajnici. To riziko tu je a ne male, ale dnes uz si nedovedu predstavit rvat kola na strechu. Takhle i Jitka zvladne nalozit kola bez problemu.

            Co se tyce pojistovny, pak pokud mas uctenky, da se z pojistovny dostat celkem dost a mne to treba pokrylo kompletne opravu kola. Jsou tu i takovi, co jim dala pojistovna na komplet nove stejne kolo. Muzes to udelat treba tak, ze se dohodnes s pojistovnou na oprave v nejakem servisu s tim, ze to zaplati. Podobne jako u reseni skody na aute.

            Dalsi vec je, ze jsou kola, ktere na nosic na kouli nedas. Ted jsem treba dlouho laboroval s lehokolem a nepodarilo se a slo na strechu.

            0 0
      • MlokCZ  

        Už jsem to tu psal. Taky už jsem tohle osobně zažil, že jsem byl ze zadu nabourán (na dálnici).

        Kola na střeše také zcela ok, odnesl to nárazník a zadní dveře.

        0 0
        • vinca  

          Ale, kdybys měl kola vzadu, tak jedeš rychlejc. A nikdo do Tebe na dálnici zezadu nenabourá :-))

          0 0
          • pepek  

            dobrá úvaha!

            0 0
          • MlokCZ  

            To asi dost těžko, když se to stalo za deště kousek před Prahou na úplně zacpané dálnici v místě, kde ubýval levý pruh, což někde pár aut přede mnou (neviděl jsem to jak to bylo několik aut vepředu) došlo k situaci, která odstartovala trošku ostřejší brždění následujících aut.

            Kdybych jel rychleji, tak bych měl akorát menší odstup od toho před sebou a dopadlo to ještě o hodně hůře (to bych třeba ani nedobrzil sám a boural i předkem).

            0 0
            • vinca  

              No , možná bys byl až před těma co tu situaci způsobili. Takže bys v ty době už byl třeba dávno v Praze. Pokud byla délka tvé cesty cca 100 km , tak jsi klidně mohl být dál o o minimálně 5 km.

              0 0
    • beavis  

      Ja se rozhodovat mezi drzakem na strechu vs. na kouli, tak hlavne zacnu u toho co mi prijde levnejsi. Ja treba na aute kouli nemam, takze na nakej drzak na kouli se ani nevyprdnu, koupil sem na aukru pricniky a pak taky Thulacky 591ky, minuly tyden sem je testnul do Alp a zpet a fungujou opravdu skvele! Takze tak. Vono vsechno ma svoje, je fakt ze kolo na strese je vic znat na chovani auta, trosku zvedne spotrebu apod., ale von i drzak na kouli nebude optimalni. Kazdopadne mit kouli, tak naopak koupim drzak na ni:-) Samozrejme clovek musi pocitat s prip. rizikem ze to do nej nekdo muze ze zadu „coudnout“ nebo me ted treba jeste napada jak asi bude kolo vypadat kdyz se pojede v desti:-)) Ale to uz je spis hledani picovin. Ten i ten drzak bude ve finale i tak makat k max. spokojenosti uzivatele. Tak stejne nema cenu se s tim nejak hloubeji zabejvat. A to samy je v zivote se vsim…;-)

      0 0
      • dipous  

        V dešti v pohodě, zablácená kola byla pěkně umyta. V malém dešti se ani nenamočila ( asi ten vzduchový balík za autem), stejně jako se při malém dešti za jízdy nenamočí zadní okno.

        0 0
        • nitraq  

          K jízdě v dešti jeden čerstvý poznatek. Kolo moc zaprasený není, problém je v brzdách. Mezi desky a kotouč se dostane plno písku/hlíny a je potřeba před jízdou brzdy propláchnout vodou.

          0 0
    • pepek  

      Takže z uvedených skutečností a poznatků o použití držáků různého druhu a určení je zřejmé, že pořád nejlepší je strčit kolo dovnitř do auta.

      0 0
      • dipous  

        Mně z toho tedy vyplývají jiné závěry:

        • jet celou cestu na kole
        • nechat kolo doma a jet jen autem
        • nejlepší varianta- vůbec nikam nejezdit ani autem ani na kole

        :-DDD

        0 0
        • nitraq  

          Poslední varianta není uplně marná v souvislosti s právě probíhající Tour:)

          0 0
      • jecnak  

        A tam ho samozrejme bezpecne ukotvit.

        0 0
      • MlokCZ  

        To bych ale musel jezdit už nějakou dodávkou nebo náklaďákem.

        V mnou popsané situaci, kdy jsem byl zezadu nabourán, tak jsem kromě 3 kol na střeše měl ještě další dvě kola v autě…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.