• DaveX

    Ahoj všem, potřeboval bych poradit, co přesně mám koupit, abych mohl vézt kola na střeše vozu. Auto je felicia. Jinak koukal jsem na toto: http://www.kupkolo.cz/…ol_1765.html a na toto http://aukro.cz/…9304642.html#…. Bude to spolu dobré? Nemám s tím zatím zkušenosti. Díky moc

    • BigKarel2  

      Bude, když pak vemeš ještě nějaký řemínky, a taký ty gumový pavouky atk to bude držet pevně.

    • Havy  

      Mužu nabídnou příčníky na feldu dvakrát použitý zamykací Hakr.

    • Lance  

      jen na okraj, jine nez thule mi nesmi na auto :-) nynejsi zkusenost

      • BigKarel2  

        Nó taky máme Thule, a nemůžu na ně říct jediný křivý slovo…

      • drawec  

        Souhlas !!! Nikdy jsem ani o jiných neuvažoval. Já kvůli spolehlivosti a jednoduché obsluze, moja kvůli vzhledu ;-) Vozíme nejen kola ale i rakev. Příčníky celoročně, jen jednoduše nahodíš co potřebuješ, zamkneš a jedeš. Investuj do Thule.

    • Rulfino  

      jak často chceš s kolem jezdit? Jestli častěji tak na tohle zapomeň.

      • Lance  

        pockej narazis na ten nosic nebo ty pricniky? protoze pricniky mam taky hakr a drzely fest zatim

      • DaveX  

        Asi tak 3× do roka, víc ne.

      • Bren  

        Ty nosiče jsou na pikaču, bacha na to, i výrobce upozorňuje na to, že jsou jen na občasné převezení kola. Nechápal bych ten slovní obrat, ale z těchto jednoduchých nosičů ty kola umějí krásně vypadávat, když to přivážeš gumickuma, ještě ti nádherně poničí auto. Řešil jsem to opakovaně u policie a mému kolegovi jsem komplet asi dva týdny předělával dvě kola, které mu z tohoto jednoduchého nosiče slítly.

        Nekupuj to, jestli se kol i auta nechceš elegantně zbavit.

        Ber ty držáky, kde jsou ty šrouby před i za rámovou trubkou. Tohle je fakt na kulové.

        • Vhalasta  

          Ty nosiče jsou naprosto dostačující. Jediné omezení které vidím od výrobce je na maximální rychlost 110 km/hod., což jsem mnohokrát výrazně převyšoval a nikdy se nic nestalo. Jen je potřeba vždy zkontrolovat dotažení všech šroubů, které nejsou nijak jištěny proti vyšroubování a to je vše.

          Thule nechej někomu, kdo neví co s prachama a vozí v nich kola denně.

          • bubas  

            To není jen o penězích, ale i o jednoduchém ovládání a (skoro)jistotě, že to prostě udrží.

            Táta měl tyhle nosiče taky a autě a během jedné sezony šly pryč, byly úplně uvolněný, ty kola sice v čelistech držela, ale celý nosič se různě kymácel…

            Vim, že stačí to zkontrolovat a dotahovat, ale taky stačí jednou zapomenout…

            • DaSnail  

              ja zas poznám turistov ktorí majú podobné lacné nosiče už kopu rokov a najazdili mnoho tisíc km bez problémov.

              neni to žiadny hajend, ale velocipéd na tom prepravíš.

              matičky so silonom sa nepovolujú.

              je pravda, že keď zabudneš tie matky zatiahnuť tak to nedrží. ale to imho neni chyba konštrukcie…

              • bubas  

                No ja bych bral jako chybu konstrukce už to, že se ty matky povoli po jednom vikendu – podle zkušenosti našich cesta LBC – PHA a zpět.

                Ale samozřejmě se s tim jezdit dá když na to budeš pořád myslet, nicméně si myslim, že rozdíl v ceně cca 500 oproti FreeRide 530 by přece jen stál za uvažování… Je mnohem víc než jednou tolik muziky :-)

                • DaSnail  

                  matičky so silonom sa nepovolujú. ;o)

                  • bubas  

                    Jo, to už jsem četl, ale proč si kupovat nosič, na kterém abych hned po koupi preventivně vyměnil všechny matky, co ho drží u auta? Sice to asi vyjde levněji, než si připlatit za dražší nosič, ale asi bych se i tak o ty kola bál :-)

                    Přece jenom jeta konstrukce už od pohledu daleko míň pevná…

                    • DaSnail  

                      tak matky sú investícia v ráde korún a eliminujú potenciálny problém.

                      ano,konštrukcia je menej pevná jak thule.

                      nikoho nepresviedčam aby si to kúpil, len píšem skúsenosti a každý si to už pre seba prebere

              • xshreck  

                Tokubas: jj ten co máš tty se mi líbil :-) až budou nějaké finance tak si koupím ten levnější.

                Tak a teď k tobě – to tam vozíš ty kola s tenkýma trubkama? To se nedivím že no problem :-) taky ty máš takové tenounké trubky že ti to tam vleze pěkně. Jak to tu psali s meridama atd – široký rám jak hovado a nejde to zavřít :( Spíš bych si na to vymyslel jiný úchyt a pak snad OK :(

                • DaSnail  

                  hoss… 8o)

                  a napr krosový author enigma nemá tú trubku úplne tenounkú.

          • xshreck  

            Radši teda Thule … dá se sehnat kolem litru jeden, provedení perfektní … montáž kola taky jednoduchá, navíc se to dá to kolo zamknout a nic se ti nevyšroubuje…

            • bubas  

              Já vozím ProRide 591 a ten je uplně v pohodě, dáš tam prakticky jakékoliv kolo a hned, nic se nemusí povolovat, ale je dražší.

              Naši mají teď FreeRide 530, ten je levnější (o dost) a myslim si, že bohatě stačí. Víceméně, kdybych nedostal slevu na ten ProRide, tak ho mam taky :-)

              • Vegan  

                Jsou to asi dva roky zpet co Thule 530 skoncil v testu ADAC na lepsim umisteni jak proRide 591 se zduvodnenim ze casem to rameno dostava stranovou vuli. Navic pokud se nepletu tak 591 ma vahove omezeni 15kg a 530 18kg.

          • Pedro404  

            U těchhle nosičů dost záleží na typu rámu… Pokud je spodní rámovka úzká tak, že se vleze do těch čelistí, tak je to celkem v pohodě. Ale když sme v tom vezli kola z Českýho ráje do Prahy tak se kámošovo Enduro, který má ten rám tlustší, nekulatej průřez a ty čelisti ho držely zespoda jenom tak aby se neřeklo, na dálnici z těch čelistí úplně vyvlíklo. Kdyby nebylo prošpikovaný skrz naskrz gumicukama a přikurtovaný eště k mýmu kolu vedle, který drželo trochu líp, tak sme se s nim mohli rozloučit. Takhle sme zastavili, obmotali ty čelisti dalšíma gumicukama aby se to ani nehlo a jeli dál. Ale znova bych to zažít nechtěl.

    • jIrI___  

      Nosič kolo v pohodě udrží, jen upínání nebude tak komfortní jako třeba u drahých Thule.

    • Foose  

      můžu nabídnout ty nosiče na kola. Původně hakr, ale jsou skoro stejné jako ty co máš z kupkola. Mám 4 nevyužité.

    • d69  

      absolutně nejlepší podle mě = Thule pro ride 591,akorát,že se dost kradou :(

    • tomasjirka.cz  

      ahoj, příčný nosiče na felinu jsou v pohodě, ale tyhle nosiče si na střechu nekupuj – už nejednou jsem se setkal s tím, že kolo najednou viselo vedle spolujezdce… tyhle levný nosiče totiž pořádně nedrží rám (některý jako Merida HFS do toho navíc vůbec nejdou kvůli profilaci trubek do čtyřhranu!!) a navíc se jim uvolňují ty spodní šrouby a nosič se celý kymácí… Pokud chceš, aby přežilo kolo a auto, kup Thule ProRide 591, zaplatíš sice daleko víc (cca 2000), ale vydrží to daleko dýl, je bezpečnej pro jízdu a lze uzamknout nosič ke střeše a kolo k nosiči, což v čechách není k zahození ;) Tahle investice se vážně vyplatí…

    • Rulfino  

      On to každý za chvíli pozná, když je tak bohatý, že si může kupovat levné držáky na kolo.

      Jedeš na dovču a budeš to pokaždé sundavat ze střechy?

      = nebudeš , zaprší a máš to rezavý.

      Sundáš je a za chvíli postrácíš matičky a šroubky.

      Zamykat kolo k držákům zámkem na kolo? no nevím taky možnost ale opruz.

      S kvalitním držákem se dá jet v poho 140.

      Přijedu domu a za 10min mam dvě kola dole a držáky i se zahrádkou v kufru.

      A žena je schopna si kolo sundat i nandat sama.(někdy)

      Kvalitní držák mi vydrží, …prostě hlína nekoroduje.

      …takže hurá do lídlů pro plechový, protože jsou za babku.:-)

      • jIrI___  

        140 km/h se dá jet v pohodě i s tím nejobyčejnějším plechovým držákem (jeli jsme tak do Slovinska, 3 kola na střeše v plecháčích a na dálnicích byla rychlost kolem 150 km/h). Jen s tím člověk nesmí moc řezat zatáčky, to pak vydávají takové nepěkné zvuky :). Jako jedinou výhodu drahých držáků vidím to, že je člověk rychle nasadí a sundá.

      • DaveX  

        Nevím, ale možná sis to špatně přečetl. Říkal jsem, že to je na felicii a s felicií opravdu 140 nee, ani 110. Když jedu s přítelkyní, tak jezdím 50, 90. Pokud někdy mám pocit, že potřebuju jet ryhleji, tak do toho nikoho netahám.

        Takže jsou to opravdu držáky, které využiji 2 – 3× do roka a pokaždé příjdou z auta dolů. Studuju, takže si prostě drahé držáky nemůžu dovolit, ale to bohužel vy, pracující lidé, nepochopíte.

    • Lance  

      jel sem pred 14 dny na dovcu, ja velky odpurce kol na strechu, vzdy po republice dovnitr, tak sem to tam narval i ted a byl sem na mrtvici, furt mi hlavou leti JESTLI TO DO TEBE NEKDO NAPERE ZEZADU,TAK TY RODLA MAS V HLAVE, rikam kola neberu, samozrejme nasrany,ze sem to zas vse nechal na posledni chvilu, do odjezdu zbyvalo 7 hodin, tak telefon a obvolavat kamose, zadny to nebral, az jeden vola zpatky a co potrebuju, rikam nosice, tak jo, nakonec to vyslo a valil sem pro jeho thule proride a od te doby (asi 14 dnu) nechcu nic jineho i kdybych s tim jel za rok jen 7 km na strese (jo byl sem rozhodnuty koupit ty srackove globusacke kdybych je nesehnal). v aute mista po kokot a poradek (relativni), takze stalo me to flasku a par piv, ale sem mu neskonale vdecny, je to parada, po dalnici 110–140 bez problemu (rychleji sem nejel, nemam na pokuty a borci merili)

      • K2  

        Známý dělá ve vývoji ve Škodovce a tam dělají s kolama na střeše testy na okruhu při plné rychlosti a crash testy – používají Thule. Nikdy jim prý nic neulítlo.

        Sám jsem s půjčeným ProRidem vyletěl s autem na objížďce mimo silnici na hromadu vyfrézovaného afaltu a kolo i nosiče v pohodě (bylo to v noci a rychlost nebyla zas tak velká, stihli jsme začít brzdit)

        • K2  

          Zase na druhou stranu , když jsem jel na Ukrajinu, tak majitel cestovky měl plecháče nosiče, kde se kolo navíc jistilo vždy 3-mi pásky z klipsen a taky v pohodě. Pokud je to zapáskované na kolech a rámu, tak už musí uletět celý nosič ze střechy – ty pásky to podrží fest

        • brtnick  

          jojo, žena najela i s kolama do garáže. urvalo to voba origo příčníky na espacu a celá sestava (2 kola ve dvou thule proride) vodskočila za auto a tam si kecla na beton. kola i thule naprosto v richtiku, příčníky ovšem stály vosumnácet na vrakáči.

          • jIrI___  

            To bych považoval za nevýhodu. Mít tesconosiče, tak se urvou ony a za 800,– bys pořídil pár nových :)

            • brtnick  

              těžko říct, třeba by se jen zkroutily a petruška by do ty garáže fakt vjela a všecko to namuchlala skrz vrata. to je asi vždycky loterie takováhle příhoda.

              žena kamaráda nacouvala do venkovního stání s votevřeným kufrem a zničila jenom starej trám,kufr ani škrábnutí. tak tam dal traverzu, takovej nerozum :)

    • pstasek  

      Vozim plecháče, rezatý jak liška, už 4. rokem. Ten plastový bazmek, co drží matičku jsem sundal a šroubuju klíčem. Mezi rám a držák dávám hadr, abych rám neškrábal. Matici dotáhnu a zahýbu kolem, aby si sedlo, potom znovu dotáhnu a opakuju, dokud dotahovat jde. Nikdy se nestalo, že by se kolu cokoliv stalo. Vozit kolo denně, koupim Thule, ale na semtam převoz kola ty plecháče stačej.

      V nejbližší době budu muset ale koupit nový, protože ty co mam jsou už hodně shnilý.

      • Lance  

        taaaaaaaak a sme u toho :-)

        • pstasek  

          Btw msylíte, že nosiče Thule by mi na autě vydržely takhle dlouho, když parkuju na sídlišti a přes celou sezónu je nechávám na autě? Za cenu 250,–/ks si svoje odsloužily. Není to tak dlouho, co se tu ukradený ProRide řešily…

          Příště koupím spíš něco takovýho:

          http://www.kupkolo.cz/…ci_6032.html

          • bubas  

            Jak často to kolo vozíš, že je necháváš na autě celou sezonu?

            Ja nosiče nandavám před víkendem a v neděli jdou zas dolů, autem jezdim do práce a nějak mě ani nenapadlo je tam nechávat pořád :-)

            • pstasek  

              Jsem hrozně línej je sundávat :-D

              • Lance  

                kdyz je nechas na tech pricnikach a sundas to s nema, tak kdyz to prezenu, tak do dvou minut to mas dole

                • pstasek  

                  To bych to ale musel odvézt 11km do garáže. Jinam to nemam kam dát.

                  • Lance  

                    kola za padesat auto urcite za petset,ale za nosic nepriplati :-)

                    • pstasek  

                      Dodržuju pravidlo cyklistiky:

                      Kolo na střeše má větší cenu než auto, na kterým se veze … :-D

                      V profilu uvidíš, že kola za 50 to určitě nejsou ;-)

                      • Lance  

                        do profilu sem nekoukal a je to jedno, proto sem tam mel smajla, ja te chapu, ze je nechces, sidliste je holt sidliste, ja to mel na placu u baraku a nespal sem strachy

                        • bubas  

                          To jo sídliště je sídliště :-)

                          Na druhou stranu myslim, že FreeRide od Globusu laik na pohled nerozezná :-)

                • Flegmatik  

                  A není to fuk? Na jaře to dá na střechu a do podzimu se o to nemusí nijak starat :-) Narozdíl od Thule, který se musí pořád sundavat a celková časová úspora se tak vyrovná těm obyčejným plechovým držákům.

          • jIrI___  

            U těhle nosičů by mě zajímalo jak člověk napasuje, aby přesně seděl rozestup mezi předním a zadním kolem. Každé auto má přeci příčníky různě daleko od sebe.

            • Flegmatik  

              To jen auta, která mají úchyty na příčníky pevně ve střeše. Auta, která tyto úchyty nemají, tak si mohou dát příčníky jak chtěji – buď na hagusy nebo nějak pod gumy nade dveřmi.

              • pstasek  

                Tak tak … se vzdáleností si můžu pohrát v gumách nade dveřma. Navíc ten zadní díl je excentrickej, takže se dá dát buď dopředu nebo dozadu.

                Kámoš vozí kolo na domorobo svařenejch držácích na vidli, kde chytí vidli matkama a zadní kolo připáskuje k příčníku koženýma páskama s klasickou sponkou. Dá se nahradit i gumicukem. Řešení za pár korun a absolutně spolehlivý. Navíc do toho jde dát cokoliv s klasickou osou.

              • jIrI___  

                No máme Ibizu, ta nemá žádné úchyty, ale poloha předního příčníku je pevně daná tím, že má vyvrtané díry se závity na jeho připevnění nad dveřmi a poloha zadního není daná v podstatě ničím, jen je tam vyznačené místo na jeho umístění a jde pak posouvat jen zhruba ± 10 cm. Právě toto mě zaskočilo. Pokud má člověk hagusy, tak je to jasnačka :)

      • bubas  

        No luxus :-)))))))))

    • jecnak  

      Jestli chces, tak mam pricniky na feldu bez hagusu a na to 4 drzaky z Globusu. Za par stovek je to cely tvoje. My uz Feldu nemame a kola vozime na drzaku na kouli.

      • DaveX  

        Mohl by jsi poslat odkaz jaké to jsou? Myslím ty příčníky.

        • jecnak  

          Ne, jsou prastary, takze je uz nikde nemaj. Kazdopadne vypadaj prakticky jako na obrazku – maj drazku, pridelavaji se sroubama, zamykani nemaji, jsou lehce orezle. K tomu mam 4 nosice z globusu, tak ruzne orezle, ale funkcni. Vali se mi to uz dva roky v garazi.

    • Krutor  

      Zkusím se přiživit na vlákně…

      Majitelé kol GT Marathon, resp. GT-ček s i-Drivem – jaké nosiče na střechu používáte? Nebo jakej fígl? Spodní rámovka je hodně vysoko na standartní rozměr nosiče, mám Thule Freeride 530, musel jsem posunout v ramena v lyžinách tak, že vpředu je kolo úplně na konci těch lyžin, mám někdy strach, že v tom místě je soustředěné příliš váhy kola.

      Co třeba Thule Proride591, je tam stejný problém?

      Díky za tipy.

      • pstasek  

        Asi bych v případě „nestandardních“ rámů volil uchycení za vidli se sundáním předního kola.

    • Freem007  

      Já jsem nedávno koupil tyto. Jsou u nich i fixační pásky, a za ty peníze je to vcelku dobrý kompromis.

      • Flegmatik  

        Mě to pořád přijde, jako ty obyčejný na 5 způsobů. Tenhle má akorát lepší úchyt na rám, ale pořád je stejný jako tamty.

        • Freem007  

          Neříkám, že jsou dokonalé, ale za nějakých 600 mám nosič i pro šílené profily rámu (mám GF a dětského 20" authora), který má zámek (myslím, že stejný jako thule), je jištěný 3-mi pásky (2× na kola a 1× na čelisti u rámové trubky) a jednoduše se montuje, díky plastovým vrtulkám na matice. Kdybych to chtěl lépe upevnit, můžu za pár Kč použít matice se silonem.

    • DaveX  

      Tak jsme se hezky pohádali o držáku kol :) Chtěl bych ale taky nějaké doporučení. Pořád mám v hlavě toto: http://aukro.cz/…9304642.html#….

      • Flegmatik  

        To je obyč příčník, co s ním?

        • DaveX  

          Jen jestli něco vydrží. Také uvažuji o držáku za auto, ale nevím. Není to jednoduché.

          • Flegmatik  

            Jo, ty příčníky jsou snad bez problémů. Někde výše jecnak ti je nabízel za pár stovek i s držáky na kola… Za 1500 z odkazu mi přijde dost.

    • DaveX  

      Například se mi taky celkem líbí toto:

      http://www.nosice.com/…a/50363.html

      nebo toto:

      http://www.nosice.com/…a/27831.html

      Jsem na vážkách. Toto si myslím je taky dobré řešení.

      • gaston  

        mám wjenzeka na tři kola a v poho, pohledej v historii bylo tady vlakno kde se nosičum na kouli venovalo…

      • Slash  

        Taky mame Wjenzeka a jsem spokojeni :-)

        • Lance  

          ty latky na tom plotu, je to drevo nebo plast?

        • Lance  

          dle horniho frezovani bych tipl drevo,ale clovek nikdy nevi

        • gaston  

          hale zkoušel jsi si spočítat jaké je maximální vertikalní zatížení tazného? pač 4 kola to mas podle hooodne přetížený…

          • Flegmatik  

            Bývá to kolem 50 kg?

            • gaston  

              na webu wjezeka je manual jak to spočítat, mne to vyslo podle tabulky od wjenzeka na najakých 55Kg (včetne nosiče)

              http://www.nosic-kol.cz/cz/navody/

              • Flegmatik  

                Ono to bývá uváděné přímo ke konkrétnímu tažnýmu zařízení (nebo na jeho štítku, pokud ho tam má).

                • Foose  

                  ano, měla by být samolepka na tažném a váha je uvedena i v papírech k autu… otec pracuje v servisu a co jsme tak študovali tak tažné na offroad s nosností 70kg je skoro stejné jako tažné na malé auto s nosností 45 kg.

                  • jecnak  

                    Je to skoro stejne, spis jde o to do jakeho plechu je tazne uchycene na aute – do nosniku ci do plechu podlahy kufru apod. Samotne tazne jen tezko praskne je to masivni plny odlitek spojeny pevnostnimi srouby se svarencem konstrukce za ktere drzi na aute.

          • Slash  

            Zkoušel :-),byva to konkretně vždy k tažnému a i na tom nosiči je nosnost, kterou bys neměl překročit. Neboj, přetížené to není :-)

          • Slash  

            Jinak: 75kg je svislé zatížení tažného, 17,6kg je hmotnost nosiče a 60kg je maximální zatížení nosiče, takže 17,6 + 60 = 77,6 ⇒ při plném naložení bych překročil o 2,6 kg. A ty kola dohromady 60kg nedai ani nahodou :-)

            • gaston  

              se nebojim jen mám strach :D

              oki jen jsem chtel varovat, pac jsem byl prekvapenej k cemu jsem se dopocital, cekal jsem výrazne větší zatížení…

              BTW. neni to svisle zatizeni ale jeste je to namáhane na páku… takže ty síly tam budou vetší…

              • Slash  

                K cemu jsi se dopocital?

                • gaston  

                  no zhruba k 55 kilum včetně nosiče… protoze je to podle mne snížené o to namáhání na páku…

                  spočítal jsem podle toho manuálu max zatízení a pak to odečetl v tom grafu co je tam taky. V grafu je uvedé maxímální zatížení nosiče a to bylo něco přes 35kg…

                  • v-
              • jecnak  

                Pokud tahnes vozik, tak mas take namahani na paku, byt tahem dozadu ci dopredu podle toho jak brzdis ci zrychlujes/jedes do kopce. Sila pusobici na tazne je podobna jako pri uchyceni nosice kol.

      • bubas  

        Na ty jsem koukal taky, ale nakonec me odradila jednak nutnost koule, kterou nemam a pak taky vysledna delka auta (mam Mondeo).

        Ale pokud tazne mas urcite je to dobrej zpusob, akorat bacha na nosnost

        • DaveX  

          No právě, že tažné nemám, ale to by se dodělalo. Ale jak nad tím tak uvažuju, tak si myslím, že to nejspíš bude zbytečné, když pojedu dál s kolama cca 3× do roka. Půjdu do těch držáků Thulle 530 a střešních nosičů hakr. Mělo by to být v pohodě.

    • Havy  

      A tohle je moje samodomo.Jezdím stím už nějakej pátek na oba dva zpusoby a nemužu si vynachválit.

      Instalace/dein­stalace na příčník trvá minutu nasunutím do T-drážky bez použití nářadí(křídlov­ky,podložky,se­grovky).

      Fakt tomu věřim a co se týče estetiky kupodivu se zato ani moc nestydim.

      Výrobní naklady 0kč všechno sem našel doma.

      Max. rychlost co sem stim jel 140 a oproti uchycení za spodní rámovou trubku nesrovnatelně stabilní.

      • Slash  

        Tobě to opravdu drží jen za předek?

        • Havy  

          Vzadu samozřejmě řemínky na fotce chybí

          • Slash  

            No, i tak, normálně to drží tak, jako to máš ty + rámovka ne?

      • Foose  

        to zadní kolo máš jako bez zajištění? tyy voe :)

      • jIrI___  

        Máš na to homologaci?

        • Havy  

          Je to jen břemeno převážené na střešních nosičích jako cokoliv jíného třeba deska z dřevoprodeje a přichycení břemene(nosiče)je řešeno pomocí atestovaného T-adapteru prostě když převážís třeba latě taky je nemusíš mít atestovaný:-)

    • DaveX  

      Tak jsem koupil nosič HAKR a nosič kol Thule :) Snad to něco vydrží, když už jsem to koupil ;)

    • Cvoky  

      chtěl bych se zeptat jestli někdo nezná účel toho „trnu“ na klíči k zahrádce – jeho smysl mi uniká :)

      • ammix  

        Ten kľúč asi nie je kompletný. Keď sa kľúčom doťahuje, tak funkčná časť sa skrúca a ten tàň má ukazovať silu dotiahnutia na stupnici. Stupnica je na terčíku – platničke upevnenej na funkčnej časti. Jednoducho primitívny momentový kľúč.

    • kilekou  

      Bacha nato ten držák, jak si napsal na začátku temata.. tak ten sme měli na autě a vezli sme kola .. po výletě jsme zjistili že to kolo vyskočilo z držáku .. naštěstí jsem to měli ještě nějakou ráčnou dotáhlé přez kola a přez rám..

    • Breakpain  

      Nazdar, střelím to sem.

      Aktuálně vybírám nový držák na střechu (to je podmínka).

      A zvažuju zda koupit Thule 598 (celé kolo v držáku), anebo Thule 561 či 565 (bez předního kola).

      • chci tam vozit XL rámy, enduro typu Capra a sjezďáky
      • v případě 561 / 565 trošku nevím, kam s předním kolem (asi bude ještě nějaký držák – extra na přední kolo na příčníky?)

      Spíš se přikláním k 598, protože není třeba vyndávat přední kolo… ale nechám si poradit s tím druhým typem nemám zkušenosti, jestli to má nějaké výhody v případě DH kol …

      Díky za „nasměrování“ ;)

      • Namtos  

        Podle mého se přední kolo dává do kufru auta..

        • Breakpain  

          Ou, tak to je silně naprd, místa tam moc není a ještě další kolo rvát do kufru :-) … Pokud mě někdo nepřesvědčí o „brutální“ výhodě typu, kdy se to chytá do držáku za přední osu, tak to vyhraje 598…

          • zdenal8  

            Ještě doporučím projet si letáky. Myslím že to byl leták globusu, kde ten nosič byl v nabídce pod nějakou jejich noname značkou. Cena ovšem výrazně nižší. Možná je to starší model, ale dát za to přes 2tis. nebo 1200, to bych zkousnul i starší verzi.

            • palo7  

              Okoko 1200 se daji pořídit 591 na inzerci a dost často mají třeba i sjednocení klíčů

            • Breakpain  

              Já starší verzi nezkousnu ;) … 591 + FreerRide mám a vyřazuji je, měl jsem možnost si půjčit 598 a je mnohem příjemnější a líp mi v tom drží kolo. Takže klidně mrknu, ale musel by to být identický model.

              • goofy  

                V čem je ten 598 tak zázračný oproti těm předchozím?

                Jinak kolo se opravdu dává do kufru. Šel bych do 598, pokud máš malý kufr.

                • figur  

                  Je to třeba tady.

                  • goofy  

                    A pásky pořád překáží při nandávaní kola? Nechápu proč u Freeride to jde zaháknout a u Proride nešlo.

                  • goofy  

                    .

                    • Breakpain  

                      Zaháknout to šlo i u 591 a u 598 to jde taky, ale zase se o to hůř vytahujou, jak jsou na diagonálu. Ale to kolo oproti 591 v tom držáku zase sedí a skoro se nehne – takže tohle jsem ochotný překousnout.

                      • goofy  

                        Hmm. tak to si možná pletu s jiným nosičem. Už v tom mám guláš. :-)

                • Breakpain  

                  Přesně jak psal kolega figur ;)… přesně z těch důvodů to měním. Plus tam mám bovdeny a hadici brzdy a 598 je tolik nemačká a přitom to drží.

                  Hele, já netvrdím, že 591 je špatnej – ale 598 mi sedí víc (hlavním impulsem je to cvakání té brzdové hadice). Je to neekonomické řešení, jde pouze o pohodlí ;)…

                  Malý kufr, to ani né, ale tak mám v něm plno věcí :-) … obvykle jedu někam s pojízdným servisem – kdyby se mi vysralo kolo, abych to mohl opravit a zase jezdit. Občas vozím i náhradní záplety s pláštěma do sraček a ono se to nezdá, ale je to takový neskladný. Že bych tam chtěl přidávat další kolo, to se mi vyloženě nechce :-). A když jedeme ve dvou, tak by to bylo čiré zlo.

                  Takže jsem sondoval, zda to má / nemá něco do sebe, ale asi zůstanu u klasiky „komplet“ kolo na střechu…

                  • goofy  

                    No já jsem úplně zpátečník. Vozím Freeride a jsem s ním spokojený, jen mě zajímalo, v čem je ten apgrejd. :-)

                    • Breakpain  

                      Já mám taky FreeRide – řešil to cvakání bovdenů, ale mám po cestě docela dost kočičích hlav (velkých) a ten držák se posouvá … takže mi přestala fungovat levná ochcávka.

                      V 591 mačkám ty hadice tak, že mám bobky, abych nedojel s ruplou hadicí … tak to holt vyměním za 598 a mám klid.

                      • goofy  

                        Tak to se mi naštěstí zatím nestalo, že by se posunul. nejdál byl v Rumunsku, kde ty cesty taky nejsou žádný med. :-)

                        • Breakpain  

                          Mno, ono to tam je jak tankodrom – háže to i s pasažéry ;)… problém je, že tam bydlí slečna :-)… To nejsou klasické kočičí hlavy, tohle je extrém a když nedáváš bacha, vezmeš to podlahou o zem ;). Problém je, že se to projet musí (v mém případě) a snášet kolo mimo tento úsek už všechny otravuje.

                          A ten držák to neudrží ani při jízdě krokem…

            • koko0925  

              Thule varuje před kopiemi. Tak jen pozor, jestli je to opravdu Thule. (reakce na Globus)

              • zdenal8  

                No tak to je jasný, že musí. Ještě by někdo mohl přijít na to, že je Thule dost předražený.

          • scota  

            Pokud spodní trubka nemá průměr víc než 5 cm tak by to mělo být OK.

        • Sgt Pepper  

          thule dělá i extra držáky na to vyndaný přední kolo, takže ho do auta dávat nemusíš

          jinak teda:

          https://www.bike-forum.cz/…elo-vise-511

          • Breakpain  

            Mno jo, ale to je kolo na 15 – 20mm pevnou osu a co jsem koukal, dáš tam to sólo přední kolo jen s RU osou :-(.

      • Roura74  

        Koukal si na Thule Upride 599? Mám je cca měsíc a velká spokojenost. Cenově sice raketa, ale upneš do nich cokoliv.

        • Breakpain  

          Čoveče… koukal, ale nějak nevím…

          Máš srovnání s 591 / 598? Je to o tolik lepší? Respektive, drží v tom kolo pevněji? Raketa to je, ale plánuju jen jeden, tak by to nemělo být tak strašné…

          • Roura74  

            Měl jsem 4ks 591, dva jsem střelil a koupil 2× 599. Důvod byl karbonový rám na mém novém bajku, který mi přijde, díky obdélníkovému profilu, míň odolný na zmáčknutí než na bývalém. Navíc Cube i lepí nálepky neupínat za rám. Druhej jsem vzal na manželčin e-bajk.

            Držák je tak dvojnásobně těžkej než 591, nandávání kola je jednodušší, ale chce to chytit grif. Kolo drží spolehlivě, nicméně se trochu víc kýve. Ale tím že nedrží za rám, tak se nemá co odřít. Kolo se nemá jak distat ven. Co se mi líbí tak integrovanej lankovej zámek. Sice tenkej, ale odradí od rychlé zlodějské akce.

    • Delkim  

      Tak mám jednu velmi nepříjemnou zkušenost s nosičem za přední vidlici Yakima. Naštěstí jsem měl neskutečné štěstí v neštěstí.

      Nové kolo, den staré a během jízdy na závody se na dálnici vytrhla přední vidlice z držáku a kolo naštěstí zůstalo viset z auta díky pásku za zadní kolo, to se trochu víceméně poškodilo, ale jinak naštěstí nic, jen pár rýpnutí na střeše auta.

      Absolutně mi nedošlo, že by se něco takového mohlo stát.

      Nový Canyon totiž nemá na přední vidlici takový ten ochranný „zobáček“ nebo výstupek nebo jak to nazvat. Má to úplně rovné…

      Na fotce standardní vidlice s „ochranou“ a pak ten Canyon.

      http://www.yakima.cz/…izdnich-kol/

      • Sgt Pepper  

        kolik jsi jel? 250?

        • Delkim  

          Tempomat 110 km/h! Víc s kolem standardně nikdy nejezdím. Ale byly docela silný poryvy větru. A je to koza, takže jak se ti ten vítr zvedá od kapoty po přední skle tak to naráží přesně na plochu sklopených plochých TT řídítek, podpěrek atd.

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ty zobacky, „lawyer lips“, se objevily jako bezpecnostni prvek nekdy v devadesatkach, predtim je kola nemely. Myslel jsem ze jsou povinne na modernich kolech, ale mozna to tak neni. Duvod proc tam nejsou je ze zpomaluji vymenu kola, protoze nemuzes mit prednastaveny RU na spravne napeti.

            To by hodne zamrzelo, novy kolo.

        • Breakpain  

          Thule drzaky vetsinou neofiko funguji do 200 km/h… Spis smula.

          • Sgt Pepper  

            tak píše, že to nebolo Thule, ale nějaká laciná čína…

            • Delkim  

              tvl ty seš taky laciná Čína :)))

              • Sgt Pepper  

                a u koho myslíš, že si to Poláci nechávají vyrábět? nevím teda, jestli zrovna přesně tenhle nosič, ale obecně valnou většinu jo…

                • Delkim  

                  Ty seš taky Pšonka ty experte :)))

                  Yakima Products Inc

                  4101 KRUSE WAY

                  LAKE OSWEGO OR

                  97035–2541

                  USA

      • jecnak  

        Popravde uz bych si kolo na strechu nikdy nedal a kdyz jsem pred casem vezl lehokolo na strese, byl jsem hodne nervozni. Na kouli ten nosic sedi mnohem lip a mam celou dobu kola pod dohledem ve zpetnem zrcatku a muzu jet kolik chci. Pripadne hodim kolo do kufru, kdyz jedu sam a nebo ve dvou – silnicky. Cimz nechci rozpoutavat diskusi, co je lepsi. Jen zkusenost.

        • Breakpain  

          Popisu svuj stav, taky neni podnet k flamu:

          • panoramaticka strecha = vidim na kolo
          • kouli nemam
          • drzak na kouli je pomerne velky (uskladneni)
          • sjezdove kolo v XL bude IMHO vycnivat do stran v drzaku na kouli

          Pro me se to nerentuje, ale taky jsem o tom uvazoval.

          S Proride 591 mam nalitano 130 – 200 km/h a dokud to clovek nereze v zatackach jak prase a pribrzdi si, tak dobry.

          S FreeRidem jsem jezdil jen do 160 km/h… pro lepsi pocit, prijde mi „forovejsi“.

          Tim nechci rict, ze tak jezdim vzdy, ale mam to otestovany. U nas dodrzuju cestovni rychlost 130 km/h. V tomhle modu to je otestovany dlouhodobe.

        • 01carbon  

          Vzdycky kdyz vidim Jirku Chybu tak premyslim jak kolo do toho jeho mimiwagenu nastrka.

      • koko0925  

        Ale nosič je to krásnej

      • duk  

        To je zvláštní že tam Canyon nemá ty zoubky proti vypadnutí kola. Vzhledem k tomu že má na rámu plaketku UCI, tak by to měl mít, na závodech je to povinné už min 15 let. Myslím že je na to i nějaká euro norma pro všechna nová kola. Tady by to teda zřejmě stejně nezachránily, bývají dost subtilní a v tomhle typu nosiče když se to uvolní je to namáhané celkem dost. Vím že v 90 letech závodníci často řešili uvolněné letované patky na Fe vidlích od tohoto typu upnutí na doprovodnejch autech. Přecijenom pro kolo je to dost netypické zatížení, srovnal bych to s upnutím do ergáče. Dřív jsme taky hodně najezdili s tímto typem nosiče a vždy OK, ale dnes bych do něj kolo s klasickými patkami už nedal. Na pevnou osu to bude asi OK. Každopádně určitě bych před jízdou vždycky zkontroloval, aby to bylo fakt fest utáhlé, na výmolech tam bude slušná páka v těch patkách.

        • jonti  

          Na závodech to nemusí být kvůli těm zoubkům, ale jen kvůli tomu, že kolo musí být stejné, jako se běžně prodává.

      • Delkim  

        Po konzultacích s dovozcem jsme se mimo jiné shodli na tom, že na tom vytrhnutí přední vidlice mělo asi zásadní vliv použití zadního DISKU… Poryvy větru na dálnici z boku mohly působit jako páka na celé kolo a tu přední vidlici svým způsobem VYVIKLAT z toho držáku, než jen klasické vytržení díky náporu vzduchu jízdou vpřed!

        Asi jako kdyby to chtěl sundat nějaký zloděj, taky by to zkoušel do stran.........

        Jinak při klasickém použití zadního obyč kola a dostatečného utáhnutí vidlice do držáku by se tohle neměl stát, i tyhle situace výrobce zahrnul do svého testování!

        Teď jen omrknout zda píšou v návodu něco o tom disku a pokud ne, šup žaloba :))))))

        • duk  

          Jenom technická… Jak je kolo s diskem u tohohle nosiče připevněno vzadu?

          • Delkim  

            Normálně páskem, kolem ventilku to těsně lze.

            • 01carbon  

              Stejne klika – to cele mohlo dopadnout hodne blbe (a to nemam na mysli jenom to kolo) – a jak zuby?

              • Delkim  

                Tak po 4 dnech fakt drsnýho průběhu zubařka zjistila, že se udělalo tzv. suché lůžko a že se rána tím pádem nezaceluje a nehojí… Tak tu ránu otevřela, aby začala krvácet, a vložila tam ve formě nějaké suché pěny krevní destičky a ty tomu pomohly, že se to chytlo a rána se začala hojit. Dneska v noci poprvé bez bolestivých „ataků“, takže snad už bude jen a jen lépe!

                Ale bylo to peklo, na ty ataky nezabíral ani Tramal, což už je opioid. Byl jsem po něm jako chodící mrtvola. Hnus.

                • 01carbon  

                  kloktat šalvej OPATRNĚ nebo jen vyplachovat, „nevysávat“ dáseň – ale to už Ti asi Dr řekla

    • ruinin  

      Abych nezakládal vlákno… Mám specifický příčníky pasující pravděpodobně pouze na fiat panda druhé gen. Jde o to, že nejdou zamknout. Je tam osm šroubků na imbus. Myslíte si,že by se zloději vyplatilo celou věc odšroubovat i s nosníky thule, který bych tam měl zamknutý k těm příčníkům? Je hroznej vopruz celou věc montovat na střechu. Nebo tam nechat jen příčníky, ale ty jdou imbusem sundat. Otázka je, kdo by o ně stál. Pravděpodobně neprodejný, protože panda musí mít na střeše podélně lišty. A to má málokterá.

      • Breakpain  

        Pricnik, Ti tam nechaj. Ale jakctam budou Thule drzaky, od Tech Ti pomuzou radi ;)…

        Pricniky neresit, drzaky dolu.

        • Breakpain  

          smatlave prsty ;)

        • 01carbon  

          Nosic pro 4 kola na kouli je sundany nebo nandany za cca 1min. Sundavat nebo nandavat ze strechy 4 nosice (nebo na zadni dvere) je operace na 1/2 –1hod. a hodne skripani zubama.

          • goofy  

            Povolis pricniky a za 5 minut nemas co delat

          • Breakpain  

            1 min na jeden drzak ;)… A mezi nami tezim z toho, ze je to na strese, nemusim je sundavat – bez kol nezvazi ;).

            • 01carbon  

              za posledního

              Tak joo – manipulace s příčníkama na které jsou 4 nosiče je určitě prima. Zvlášť když se to usazuje zpět na střechu auta. A nechávat nosiče (nebo i jen příčníky) na autě je v Praze určitě OK (viz vlastní poznámka výše). Včetně náročnosti usazování (tetrisu) 4 kol na střechu nebo na zadní nosič. Nikoho nepřesvědčuji – je třeba si to zkusit :-)

              • goofy  

                Nosič mám na autě proto, že ho chci kdykoliv použít. Proto sundavám jenom pár krát ročně při mytí, a když máš hagusy, tak sundat příčníky s nosiči je asi tak složité, jak nést nosič na kouli, takže tak.

                • lukas aka mitro  

                  No jo…ale on je trochu rozdil parkovat v dedine u baraku a pres den v praci nebo nechat auto stat cely tyden na jendom miste na ulici plnou kriminalnich zivlu:)

                • jIrI___  

                  A to by člověk řekl, že zrovna v Havířově mu ten nosič dobrovolníci sundají během jedné noci :)

              • Breakpain  

                Dyt v poho ;), ja mam specificke vyuziti, tak nemam takove trable. Co bych ale mel s nosicem na kouli, kam s nim :)

                • ruinin  

                  Našroubovat příčníky u mě znamená asi tak půl hodiny práce. Mám je už s nasazenými nosníky. No zatím vozím kolo v autě, ale pořád se mi může stát, že budu chtít vézt někam dvě kola, takže si říkám, jestli tam ty příčníky nechat přes noc. Asi malá pravděpodobnost krádeže, ale pořád asi nějaká je a pak jsou mi ty nosiče thule k ničemu…

                  • Breakpain  

                    Ty příčníky – jsem měl na mysli, že Ti asi nikdo krást nebude ;). Míněno, že bych tam nenechával držáky kol ;-) … a ty tam jsou nasazené hned ;).

                    Příčníky nesundávám… jen v zimě, když nejezdím a sere mě to pískání ;)

                    • Carloss  

                      občas se zamyslím, jaké by bylo žít ve světě, kde bych se nemusel bát o své věci :(

                      • Breakpain  

                        Jo, bylo by to fajn ;-) … ale beru to tak, že když Ti neukradnou doklady s klíčema od bytu, tak je to vcelku ok ;o) a hned je mi lépe :).

          • koko0925  

            Já mám standardně na příčníkách 2 nosiče 591, to používám nejčastěji. S pomocí 2 hadrů to nandám sám na auto za 30 sec a pak 2 minuty dotahuju patky (bez nářadí). Když beru všechny 4 nosiče, tak tam ty 2 další přišoupnu už na autě, to je taky za chviličku. Sestavu 2 příčníků a držáků věším do sklepa na závitovky ve zdi.

        • ruinin  

          Tohle jsem sakra přehlíd, tak to by bylo řešení.

      • Sgt Pepper  

        …což ovšem zloděj v momentě demontáže vědět nebude…

        • ruinin  

          Mohlo by mu dojit ze to je naprosto nestandartni model. Ale ty thule bych tam nenechaval. Soused ma pred barakem auto s nosnikama uz snad tri roky a nikdo neukradl. Mozna je to nejaky laciny sunt a ne thule. Kouknu mu na to…

    • Delkim  

      Byl mi nakonec doporučen opravdu univerzální a bezpečný držák kola, který řeší i případné atypické tvary rámových trubek a pod.

      Uchycení kola pouze za přední a zadní kolo.

      Asi ho zkusím, přijde mi to jako dobré řešení.

      Yakima Frontloader – nosič jízdních kol

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      • Breakpain  

        Tenhle system je sikovny, ale zajimalo by me, co to bude rikat pri rychlostech 150–200. Ne ze by tak clovek jezdil porad, ale obcas je potreba prislapnout pedal a predjet. Klasika 951 od Thule se slusne rozkmita (predni kolo).

        Kazdopadne by to resilo problem atyp ramu co mam a pokud to uveze 20kg bajk, tak je to v pohode :)…

        Musim si o tom neco nacist …

        • JMT  

          598 zvlada vyssi rychlosti uplne v poho. Nekmita se nic. (I vyssi nez pises ;-)

          • Breakpain  

            Jj to vim, kamarad ma a testoval jsem. Defakto jsem ho uz objednal, ale pak jsem krapet studoval ram Tuese a IMHO mam problem, jak to rameno zacvaknu do ramu ;)… Tak se divam i na jine alternativy :)

      • scota  

        THULE 598 ProRide

        • Delkim  

          A viděl jsi o jaké kolo mi jde? Nebyl bych si vůbec s tímhle držákem tak jistý.

          • ELx  

            Tak hnusný kolo bych dal radši do auta :-)

          • scota  

            A jak vysoká je ta spodní oválná trubka?

          • Vrci  

            Koukni na sponzory Kaťuši a movistaru. Třeba mezi nima bude i výrobce střešních nosičů, které používají.

            • treatt  

              Sociální sítě jednoznačně tlačí Seasucker :)

              • Delkim  

                Tak tohle bych psychicky nedal :)

                To už bych věřil gumicuku skrz okýnka :)))

          • Lister  

            Podle mě to není tak vysoké, aby se to do toho stojanu nevešlo.

            Zkus to změřit a je tu spousta lidí, kteří můžou změřit maximální rozevření té čelisti na držáku.

            • Delkim  

              8 cm na výšku

              nahoře na šířku 2,5 cm

              dole na šířku cca. 1 cm

              • Lister  

                Zaběhl jsem si k autu – mám sice starší verzi toho stojanu (591 nebo jak se to označovalo), ale vstupní otvor je tam cca 10cm vysoký, když se lehce sltačí tu guma, co na čelistech je, tak se dá vymáčknout i 10,5cm.

          • roman II  

            takovej hi-tech rám a voni to postavěj na deoréčku

            • nitraq  

              105 je podle tebe deore? Bych spíš řekl slx, když sora odpovídá aliviu a tiagra deore.

      • mikub  

        Ale v tomhle držáku imho nevyřešíš vytahování vidlice z RU. Jenom nahradíš pevný RU na příčníku předním kolem, které je alespoň částečně pružně uchycené.

    • romanholy  

      Máte někdo zkušenosti s nosičem kola na střechu s přísavkami? Našel jsem buď drahé typu SeaSucker, pak ještě zatím není v prodeji VacuumRack, anebo podstatně levnější Rockbros

      Chci to na občasné převezení kola jen pár desítek kilometrů. Jezdím více auty, proto hledám univerzální řešení.

    • Simpi  

      nemá někdo zkušenost s nosičem Car Comfort ATLANTIS? ta ceny vapadá dost super, ale zase aby mi to neulítlo :)

      https://nosice-kol.heureka.cz/…specifikace/#…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.