• canda22

    Ahoj, hledam vhodny nosic vhodny na rychlosti 130–140 km/h. Limit bych videl na 1400,–. Nemel by to byt nosic ktery drzi vidlici, protoze pak bych nemel kam dat predni kolo (mame male auto). Dale mam pak problem se specifickym tvarem spodni ramove trubky, jedna se o silnicni kolo Superior Road Issue. Uz jsem se dival na nosice Hakr, konkretne Speed Alu a je tam zminka o T profilu, nevite co to je? Dik za reakce.

    • murnik01  

      Na střechu bych asi nedal nic jinýho jak thule.

      http://www.thule.com/…ike-carriers?…

      Ale ten limit je pak někde jinde.

      • canda22  

        Tak dalo by se o tom uvazovat, tedy pokud je rec o FreeRide 532. Ale stejne jako ten Hakr ma certifikaci na 130km/h vyplati se tedy opravdu dat ty penize extra? Dosud jsem se bez toho obesel. Takze neplanuji s tim nosicem vic nez 2000km za rok.

        • goofy  

          Mám přímé srovnání a vyplatí…

          Edit: když jsem loni kupoval Freeridera, tak Hakr stál o 50 Kč méně, což už vůbec nemá cenu řešit. Bavím se samo sebou o podobných hliníkových variantách.

        • roud  

          S thule klidně i 180 a nikdy jsem o žádný kolo nepřišel :)

    • goofy  

      Thule Freeride, pokud se tam vleze ta trubka.

      T-profil je myšleno přichycení nosiče do drážek v hliníkových příčnících.

    • jirka146  

      mám tyto http://www.e-stresninosice.cz/…de-532-i223/

      právě jsem koukal, proleze rám 8cm

      jestli máš na příčníkách gumu, tak po vyndání se objeví T profil

    • Kuba78  

      Thule proride 591. Osvedceny, robustni. Navic ted je novy model ktery zas o tolik lepsi neni tak se 591 prodava za levno, koukni na net. Ja jej pouzivam roky, rychlost sem moc nezkousel, ale 180 to zkousne v pohode.

      T profil je podle me zpusob uchyceni nosice do pricniku, jake mas?

      • Breakpain  

        +1 … používám také …

        200 km/h … zcela bez problému na dálnici ;) …

        Funguje excelentně i po letech a jsem stále spokojený … snad jen, že jsem si jich měl koupit více se stejným zámkem :-) … 2 nebylo očividně šťastné číslo … chce to mít 3 ;) …

        • Kuba78  

          200 s kolem na strese? to si spechal na zavody, nebo testoval kolo na aerodynamiku?

          • Breakpain  

            To testoval kolega v Německu na dálnici, aby tušil, co to s kolem dělá …

            Já bych si to s kolem nelajsnul ;-) … Každopádně jsem jel s ním, takže už vím, že to při klasické rychlosti opravdu nemůže upadnout :)

    • Preclicek  

      Odpověď je http://nosice-kol.heureka.cz/…proride-591/

      za 1800, trochu víc nad tvůj rozpočet, ale kvalita je hodně dobrá. 160 na dálnici vydrží bez problémů, navíc je už pár let mívám přes léto neustále na střeše a žádné křehnutí plastových částí…

      • ZdenekM  

        Nechal jsem ho na střeše přes noc a ráno tam nebyl, až pak jsem se dozvěděl že ty zámečky jsou zlodějům k smíchu a umějí je jednoduše otevřít šroubovákem.

        • goofy  

          Zámečky tam jsou hlavně proto, ať nosič za jízdy nepovolí.

        • Breakpain  

          Zlodějům jsou k smíchu i „zámečky“ od auta, cos čekal ;).

          Nosiče na autě nechávám jen na vyjížďce, diky „T“ upnutí je to za minutu dole ;).

          To samé zámek od čelisti, která drží rám – je to proti samovolnému povolení, ne proti zlodějům.

          • roud  

            mám na autě thule prakticky celoročně a zatím ok :D

          • bajkondra  

            Thule je pro zloděje cenné zboží a nevyplatí se nechávat na autě byť jen příčníky.Trochu pomůže si je pomalovat barvou třeba, když musíte nechat nosiče kol, tak sundejte plastové držáky s páskami na držení kol, v bazarech jim za to odečítají dost peněz a někdy to rozhodne o tom, že vám je nevezmou.Jinak tyto pseudozámky na thule jsou úplně k ničemu a thule by se mohlo trochu zamyslet, jestli za ty prachy co to v kompletu stojí, by se nedalo instalovat něco co se nedá odemnout nůžkami, nožem apod.Klukům švédskejm by měl někdo říct, že u nás není mravní kultura jako v zemích severských :-)

            Jinak mám thule starší aero příčníky, koupil jsem k nim set na hyundai i30 / předtím jsem měl vw s hagusy / a nestačím se divit.Jen s příčníky na střeše jezdím od 50 km/h se zvukem nervózní meluzíny, je to fakt velmi velmi otravné a myslím že se to line od těch patek, protože na golfiku ani ťuk.Takže za mě thule má své pro ale bohužel i proti.

            • lukas aka mitro  

              Nez zacnes hazet moudra, taky by ses mel zamyslet nad samotnou funkci zamecku, chytraku.

              aby to nepistalo, musis zadelat T-drazku.

              • bajkondra  

                proč chytráku, ty chytráku ?? kdo ti řekl že nemám zadělanou t drážku , ty chytráku ?? navíc jediný změna je změna automobilu a patek, ty chytráku, s t drážkama se nic nedělo, ty chytráku .....a nad funkcí zámečku jestli se mám zamyslet ty chytráku ??

                no nevím , možná si myslíš, že si chci nechávat kola na střeše auta přes noc, ale pouze jsem upozornil x lidí na to, že je dobré si sundat i příčníky , neboť i ty chmatáci kradou jako straky , ty chytráku !

                nicméně moc děkuji za tvé postřehy, ty chytráku , ale zkus nejdřív pochopit nenáročný smysl příspěvku a pak reaguj, kromaňonče :-)

                co je to prosím ,, nepistalo´´ ?? to je nějaké mládě nepišťala obecného ? nový poddruh hvízdáka otravného, tvého souseda ?

                Lidi jako ty, by asi neměli vůbec mít možnost přispívat , bylo by to pro nás normální lepší.......

                • lukas aka mitro  

                  Takze drazku jsi mi vysvetlil, to dekuji:)

                  Chtrak byl na konci vety o funkci zamecku, tedy se k drazce nevztahoval. Zamecky jsou ciste pro zabezpeceni proti samovolnemu povoleni, neslouzi jako ochrana pred odcizenim. Tak se to doctes snad i v navodu.

                  Libi se mi tvuj pohled na vylepseni spolecnosti, pracuj na tom a nekam to mozna dotahnes.

      • canda22  

        Nakonec jsem tedy koupil Thule 591.

        Montaz na pricniky byla rychla a snadna avsak z toho uchyceni typu quick release jsem mel z pocatku obavy. Upevneni kola bylo take jednoduche a bylo videt, ze vse drzi pevne a to i presto, ze jsem ten ram upnul relativne nizko. Celkove si tedy myslim, ze to byl dobry kup.

        • Mikimik  

          dobrý kup určitě, ale bál bych se vyškubnutí kola viz https://www.youtube.com/watch?…

          řeší to 598 .. novinka letošního roku, cca o 500 dražší a má momentový utahovák.

          • blaf  

            dobry kup, ale nosic nefunguje :) prvni a druha veta si trochu odporujou :)

            kdyz jsou pridelana kola paskami, tak by to melo drzet

    • Kuba78  

      novinka 598 vyresi tak maximalne to, ze zlodej misto sily pouzije vetsi silu a znici drzak. Uvedom si ze jak zlodej uvazuje – to neni takove to prvorepublikove „nenapadne ukrast, hlavne rychle a nezanechat zadne stopy“, ale to jsou smazky nebo recidiviste, kterym je vsechno jedno. Krast za bileho dne, pred svedky, znicit pri tom auto, prohodit cihlu okynkem jen aby se podival jestli neco neni vevnitr.. vsechno jedno. Ukradnou ti kolo za padesat a streli ho obratem do zastavarny za par tisic. Ukradnou ti plecku, jen proto ze se potrebujou svezt.

      Jeden cas se velmi mnoho kradly navigace ze skodovek, protoze to bylo celkem snadne to vypacit z palubni desky. V me byvale praci vykradli v podstate vsechny superby a oktavky s navigaci, nektere opakovane. Jeden kolega si auto poridil s bezpecnostnimi skly, aby ztizil vykradeni okynkem. vysledek? ukradli mu ji stejne, akorat misto skla v aute mel rozsekany i ram dveri a skoda byla vyssi. Stejne tak jiny kolega, kteremu vypacil zlodej navigaci z palubky pajcrem, takze tam mel diru jak vrata ze zaseky jak od krumpace.

      pokud chces zabezpecit kolo pred ukradenim z drzaku na strese, nenechavej ho bez dozoru, nechej ho jen tam kde si myslis ze by ho ukrast nemeli.. nebo ho proste do drzaku nedavej. neexistuje bezpecny drzak na kolo.

      591 je dobry drzak, pouzivam jej (naposled dnes, dve kola a 200km), za ty penize co ho ted prodavaji si poridim jeste asi dalsi. 598 nevidim zadna vyrazna vylepseni ktera stoji za ty prachy navic. ale kola nechavam na strese jen po dobu jizdy, maximalne kdyz jsme nekde na obede tak tam, kde na ne vidim. a to nemam ani nahodou tak draha kola.

      • Mikimik  

        Pravda je že ten nosič je určen k nošení kola, ne k jeho zabezpečení, ale také mohu ujistit že když jsem kupoval 598 tak mi prodejce předvedl jak drží rámová trubka v té uzavřené čelisti oproti otevřené, a lešenářskou trubku z tama nedostal ani docela velkou silou a to měl nosič výhradně na tyto testy, když přijde nějaký jouda jako já a bude argumentovat právě tímto :)), takže za mě když se vyskytne situace že bych měl nechat kola bez dozoru byť jen na chvíli tak mám alespoň trochu větší klid v duši že to tam tu chvíli vydrží. Jinak kola v nich drží výborně.

        Je to jen názor a moje zkušenost.

        • lumyr  

          Tak ono stačí vylomit zámek, což je sranda a pak nemusím nic páčit. Celkem vtipný vlákno o tom, jak jsou kola na střeše, kor s vybroušeným číslem zámku, v bezpečí :)))

        • raw 4  

          Pohledej trochu je tady takovy hezky video s tim jak ti to vypaci za pil minuty:-(

          • zdenal8  

            Nj. Ale to bude ta starší verze co mám já. Otec si to teď taky nově pořídil a ta čelist už je jiná, uzavřená.

    • Tehu  

      Kdyby měl někdo zájem tak jsem se rozhodl že prodám 2ks Thule Proride 591 r.v. 2013. Více informací do zpráv.

      Důvod: půjdu cestou nosiče na tažné

    • Delkim  

      jako asi většina mám Thule Proride 591

      nicméně měl jsem možnost vyzkoušet příčníky i nosiče kol Yakima a za mne tedy velké plus

      jak přidělání kola tak i velký rozdíl v hlučnosti samotných příčníků

      http://www.yakima.cz/

      vozí je někdo?

      • Nikovlas  

        Maj tam vtipnej graf – super, že víme, že je to měřeno na Novém Zélandu – jen škoda, že u hodnot nemají uvedeny jednotky…

      • jirka146  

        Na superbu a jsou opravdu tiché, jen se tam asi nevejdou 4 kola.

    • snas89  

      vždycky když to vidím v seznamu vláken, tak to přečtu jako nosic kol na prcinky:))))

      • smash_mouth  

        presne kvuli tomu sem to ted votevrel .. a rikam si … prciny na nosici ve 130mk/h? to je joke jako ? 

    • pumpy  

      Ahoj, přečetl jsem dost ohledne nosičů – kt také shaním (i s příčníky na hagusy) a jak jsem pochopil Thule je asi nejlepší volba.

      Jinak jaký je rozdíl mezi freeridem a proridem – je ten proride o tolik lepši ze se vyplatí si připlatit litr navíc ?

    • Breakpain  

      FreeRide 532

      • to rameno, kterým se chytá rám kola, lze ho posunout dopředu/dozadu? (potřebuju dozadu, mám velký rozvor a přední kolo přesahuje). U ProRide to jde, tady jsem si donesl držák domů a ejhle, nejsou tam šrouby, ale nýty …

      Koupil jsem to včera = lze to vrátit. Zajímají mne nedestrukční metody, jak to udělat (pokud to již někdo dělal) :) …

      Děkuji.

      • goofy  

        Neposouval jsem, jelikož mi to vychází tak akorát na hraně, ale už mě to taky napadlo… Jedině odvrtat nýtky, posunout a hodit tam klasické šrouby.

        • Breakpain  

          Stastlivec co nema XL ram, co :p …

          No, jeste uvidim … ale srouby se vlastne neda nic posrat :) … Jen me sere, ze tohle nedomysleli …

          Kdybych to mel bazarove, tak to hned upravim, u noveho vyrobku vaham …

          • goofy  

            No to zas nelze tak obecně říct. Spíš záleží na sklonu a poloze spodní trubky a hlavovém úhlu. Mám minimálně dva kámoše s M rámy, kterým to vychází výrazně hůř. Jinak jo tohle mohli hodit na matky… I Hakr to má na matkách

            • Breakpain  

              Tvl … HAKR … Mno … :)

              OK, to me presvedcilo, vracet nebudu, predelam na matky a posunu to o 10 – 15 cm dozadu :).

              Zrakvil jsem se, tak mam cas se v tom hrabat a nedela mi dobre, kdyz ProRidem mackam brzdovou hadici a radici bovden :) …

          • gerrard  

            Ja mam pocit, ze to slo posunout bez odvrtani jestlimsi to dobre pamatuju. Stacilo jen zabrat.

            • Breakpain  

              Áha … mám zrakvené rameno, takže nemůžu zabrat … prověřím ;) … dobré vědět.

            • Breakpain  

              @náhodné kutily – Freeride 532, předělání nýtů na šroubky s matkou…

              Tak, bez odvrtání to nešlo – i když jsem jeden „nýt“ odvrtal – stále se s tím nedalo hnout. Úplné párátko nejsem – asi tenhle udělali pořádně.

              Anyway – po odvrtání – opatrném, pokud nezvětšíte díru – pasuje šroub M6×16 – s plochou hlavou (netřeba podložka – a to je důležité, potřebujete totiž malou výšku hlavy šroubu), z druhé strany podložka a samojistná matka.

              Minimálně u mých příčníku (ATERA) se přední šroub s plochou hlavičkou musí dát směrem dolů – kdyby tam byl šroub s vysokou hlavou, anebo jste matku nechali vespod – bude to dosedat na příčník a držák nepůjde nasadit :-)…

        • lukas aka mitro  

          Ja nad tim uvazuju pokazde jak nandavam kolo…ale je to na hrane ze to zatim nebylo akutni.

          Po predelani bych to radeji znova zanytoval nez srouboval.

          • Breakpain  

            Důvod? Přijde mi, že když tam dám podložku, šroub a zalepím lepidlem na závity v kombinaci s pojistnou matkou, že to držet musí …

            • lukas aka mitro  

              Ja mam zkusenost, ze spoj ktery ‚musi prece drzet‘ povolil…kdyz ne nyt, sroub, obyc matka a rozmlatit…jo.­.i tohle se da povolit…

              • Breakpain  

                Takže, chápu-li Tě dobře, mluvíme o samovolném povolení?

                Rozmlátit konec šroubu? To nevím, zda půjde… Zkusím zjistit, kde by mi to snýtovali… Tos mě nepotěšil, ale vtipné je, že Hakr to má na matky z výroby… njn.

                • lukas aka mitro  

                  Jj. Samovolne povoleni, nejednalo se o nosic na kolo ale o soucast slozitejsiho mechanismu…tah­lo/ojnici nebo tak nejak…

                  Ja nerikam ze zalepene se samojistici matkou to nebude drzet. Nejspis bude a je to snad i jistejsi, nez kdyz se to blbe snytuje.

                  • Breakpain  

                    Ok, chápu, dobře míňená rada ;-)… děkuji.

                    Zatím to tak nechám a budu sledovat … zda se to nepovoluje … udělám si tam značku barvou :) …

                  • goofy  

                    Já bych se toho zas tak nebál. Kdyby se to náhodou povolilo, tak to na střeše začne dělat takový bordel, že si toho člověk musí všimnout. Podle mě, pokud to člověk jednou za čas zkontroluje, tak není problém.

                • Namtos  

                  Někde bylo řešeno i to, že Hakr má na šroub a matku i sklápění nosiče na kouli pro přístup k zadním dveřím, takže já bych se k tomu jejich systému šroubů moc neupínal…

                  • Breakpain  

                    Jako že to bylo prokazatalně na „kokot“ ? :)… Prd o tom vím, jen to tu někdo zmínil ;-)…

      • FGE  

        Ahoj, řeším právě úplně stejný problém, potřeboval bych celé rameno s konzolí posunout o 10 cm dozadu, aby se mi na nosič vešlo přední kolo. Nepřišel někdo v mezičase na to, jak to provést nedestruktivně? Prohlížel jsem to uchycení konzole na trubku nosiče a připadá mi, že při troše násilí (gumové kladivo?) by se to mohlo dát posunout, aniž by bylo potřeba cokoliv odvrtávat.. Máte s tím někdo zkušenost?

        • Breakpain  

          O tom silne pochybuju :)

        • Petys22  

          Ahoj, poklepal jsem to oparně přes dřevěný špalek a celkově posunul o 6 cm, jak jsem potřeboval. Spoj zůstal nadále stejně pevný, ani lak se neodřel… Jen jsem před poklepem sundal ještě dole z trubek tu plastovou krytku, aby mi nepraskla a podložil si trubky opět dřevěným špalkem a pak jí zase vrátil.

          • cervikpetr  

            Trochu to oživím, včera jsem dostal stejný nosič a už přemýšlím nad posunutím ramene, teď to drží těsně u převodníku ( to mi přijde nízko). Drží ti to pořád po posunutí? Mě se to kolo trochu houpe, je to normální? Prvně budu tahat kolo na střeše tak se trochu bojím..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse