• The_Trooper

    Zajímal by mě Váš názor na tyto levné karbonové rámy.

    • jak jsou na tom s kvalitou v porovnaní ze světovými značkami (uvádíže se jedná o 12K karbon a 3K karbon)
    • většina karbonových rámů se vyrábí na Taiwanu, tyto určitě nebudouvyjímkou
    • kteří výrobci MTB karbonových rámů nevyrábějí na Taiwanu?

    Ceny těchto rámů bez polepů se pohybují kolem 9000kč (váha kolem 1250g), má vůbec cenu do nich investovat, nemůžou byt tyto rámy nebezpečné svou ztrátou pevnosti a náhlým lomem rámu?

    Anketa: Koupily by jste takový rám?

    Ano
    27x
    68%
    • roud  

      u noname carbon rámů nebudeš nikdy vědět co kupuješ může to bejt parádní rám ale taky šlupka co nic nevydrží :O( nemluvě o tom že nemáš žádnou záruku :O(

      • The_Trooper  

        No právě ta záruka je velké mínus.. mam známeho co jezdí rám z prvního obrázku něco přes půl roku a je spokojený pár závodu rám vydržel, i pár ran od šutru ve sjezdu vydržel a vše v pohodě..

        Spíše bych se bál namotávaní řetězu a následné opotřebení dolní stavby od řetězu v bahnitích závodech není vyjímkou..

        ocenil bych tam kovovou krytku jak je u některých výrobců zvykem.

        Dále by mě zajímala odolnost karbonu horní rámové trubky při pádu kdy se přetočí řidítka a seknou do rámu.. U hlíny se mi to stalo hodněkrát taky tam mam pěkné záseky..

        • roud  

          tu kovovou krytku jsem už na dvouch carbonovejch scalpelech po měsíci ztratil(takže to taky nic moc neřeší) takže nevím zda je vůbec k něčemu co ji tam nemám nevim o žádnym problém ale asi je to jistota…

          • Foose  

            hm já ji tam nemám vůbec a jednou mi spadl řetěz z malého převodníku a střed je pěkně oškubanej :( není na to nějaká vychytávka aby se to neopakovalo?

            • jIrI___  

              marekmaue tu tuším nedávno řešil přichycení nějaké kovové krytky proti osekání karbonu řetězem.

            • juli  

              No jestli. Já třeba, mám přímo přípravu na rámu pro ten první anti chain suck.

              • přišlapávač  

                ja ten antichainsuck pouzivam tak 5 let a ram je jako netknuty, ale retez mi spadl jen parkrat..

            • raf007  

              Mám doma úplně nový modrý anti-chainsuck od tektra a taky nový Jump-stop od N-gear na 31.8mm, kdysi jsem to objednal a nepoužil, kdyby měl někdo zájem, klidně napište.

      • frederick  

        Záruku máte hosi 2 roky:) Nekteri prodejci to tam maj rovnou, nekterych jsem psal mail a vsichni napsali to same.Tyhle rámy se válí na E-bay pokud vím a mel jsem to i doma v rukách…je to uplne normálni rám…jen je bez polepů;) a cena vic jak slušná:)

        • roud  

          hehe už tě vidim jak to reklamuješ xD xD xD

          • frederick  

            Kdyz to rupne, tak to rupne…naval novej…navic pokud to tam maj napsany rovnou, můžes se obrátit na Eaby servis, kterej by ti v pripade problémů mel pomoct:) Navic ja mel s Asiatama jen kladné zkušenosti:)(za­tím…)

    • Beeda  

      nebal bych se toho…

      ale volil bych tento tw ale uz z evropy…

      http://212.202.110.172/…Hardtail.htm?…

      350e neni co resit…

      • The_Trooper  

        No Saint MaxAri mam taky v hledáčku, cena na kolokrámu kolem 18000, ale říkam všechno se to peče na Taiwanu.. pár lidí na BF tento rám má a myslím že odezvy byli kladné.

        • Beeda  

          350×25=8000kc..

          • duk  

            ale na Kolokrámu prodávaj už jenom ten novej a ten maj němci za 650,– Každopádně těch 350 je dobrejch ;-)

            • destr  

              Ale maj jenom 21 velikost bohužel, jinak už by byl na cestě :-(

      • The_Trooper  

        Beedo ty objíždíš závody na kterém kole s profilu tvých bajku? Docela pěkně se umístujěš na závodech :) vím že to není o kole ale o nohách, nicméně kolo take pomůže k výkonu a hlavně k pohodlí a radosti z jízdy…

        • Beeda  

          mam KONA deluxe, neni v profilu…

          • Beeda  

            btw, kolo melo 11.4kg , po malevilu jsem menil crossride takze se dostal asi na 10.8;-)

      • destr  

        Ovšem, tak už vím, jakej bude rám na příští rok :-D :-D ted jenom vyreklamovat současnej rám a zpeněžit ho.

    • Pumsc  

      http://cgi.ebay.com/…140464676146?…

      za 5 litrů:)asi to koštnu…

      • metr-x  

        Sakra to je krasavec :)

      • miki  

        Připočti si ještě clo a DPH.To je lepší ten předchozí odkaz.

      • hctr  

        kdyby tohle nekdo objednaval kolem vanoc, tak by to bylo super taky ybch si 1 vzal, ale na ebay nic nekupuju takze netusim jak to tam chodi.

    • Pumsc  

      někdo tu jezdí ten starší mrx-vlastně to stejný co je na cyklobazaru za cca 8 tis.,a nestěžuje si:-)

      • The_Trooper  

        Michal XTR?

        • Pumsc  

          asi taky,ale ještě někdo…nemůžu si vzpomenout na nick…

      • Prochna  

        já ho mám z cyklobazaru za cca 8500, jezdim ho asi 2 měsíce a super, váha je 1290g ve 20"… jel jsem na tom zatím asi 3 závody a už schytal i několikrát docela velkou ránu od šutru a v pohodě, uvidíme co vydrží…

        • The_Trooper  

          No vida, sice pochybuji že se jedná o MRX rám bez polepu (geometrie neodpovída), ale určitě to nebude nějaký termoplast.. Kolo vypadá úžasně..

          Dostal jsem nabídku na tyto karbon rámy bez polepů všechny mají jakoby kratší geometrii žadný SUP to není..

          Teď jezdím na rámu 20" CUBE ltd 2008 doublebutted (1880g) jedná se taky o kratší hravější rám. Ale chtěl bych okoštovat karbon, někdy na jaře si udělám radost.

          • jIrI___  

            Díval jsem se někde u taiwanců na geometrii a ty rámy mi připadají teda sakra hodně krátké. V 20" byla efektivní délka tuším něco málo přes 585 mm?

            • The_Trooper  

              No právě, hodně krátké. Tady je geometrie k tomu prvnímu rámu na začátku vlákna..

              • jIrI___  

                Jo tak to já viděl ještě nějaké kratší. Těch 600 mm se u 20" už celkem dá.

              • The_Trooper  

                ta délka hlavové trubky 150mm k 20" je taky docela dost..

              • siafu  

                proč má rám ve vel. 16" hlavovou trubku 135 mm? to k tomu mám jako dávat představec –20 stupňů? …

                • Hnoj  

                  Proč mám pořád pocit, že jsi postava z nějaké bikerské mutace seriálu „Big bang theory“?

                  • přišlapávač  

                    :-)

                  • siafu  

                    pocit nepocit, zajímá mě důvod, proč je geometrie toho rámu takto navržena – v čem má dlouhá hlavovka v malé velikosti takového rámu přínos?

                    • roud  

                      13cm hlavovka je normální velikost…

                      • DaSnail  

                        135mm v 16ke je imho zbytočne moc. sú rámy ktoré majú 90mm.

                        • roud  

                          nj jenže pak z toho rámu prodej zkrácenou vidlu :O( podívej se na kolo siafu má několik cm podložek a představec do negativu pokud si pamatuju takže tohle řešit je imho kravina…

                          • DaSnail  

                            tak keď plánuje vidlu predať, alebo meniť rám, tak je logické že krk rezať nebude a radšej dá nad forbec podložky, ne?

                            siafu má na alme predstavec bez podložiek a v negatíve. keby nemala hlavu 110mm ale 135mm, tak by mohla mať celkom problém aby rodla dostala tam kam chce. a vypadalo by to dost hnusne.

                            • roud  

                              já pamatuju ještě její meridu nechtějte abych hledal její fotku ;o]

                              • DaSnail  

                                no vidíš. a preto je 135mm hlava v 16ke na závoďáka na ho.no… ;o)

                                • roud  

                                  Ale ;o] každej nepotřebuje bejt na závoďáku nataženej jak na skřipci a proto existujou i tyhle varianty aby si každej vybral co mu vyhovuje…

                                  • DaSnail  

                                    s tým, že každému môže vyhovovať niečo iné, súhlas.

                                    s tým posedom nevim. keď niekto na závodnom biku honí gramy na titanových, hliníkových a nylonových šróboch a potom sedí tak, že má odpor vzduchu ja skrinová avia, tak sa mi to zdá trochu neefektívne. 8o)

                                    • roud  

                                      nejde o efektivnost ale o pohodlí a ovladatelnost kola zkus se několik hodin honit na závodech každej tejden nataženej jak na skřipci časem bys došel k tomu že na tom nic až tak extra super neni ;o]

                                      • DaSnail  

                                        v závodoch ide imho o to, aby si bol čo najrýchlejšie v cieli.

                                        ale ja nezávodím, tak mám o tom možno mylné predstavy… 8o)

                                      • v POHODÌ klokan  

                                        U závoďáka jde především o pohodlí?:-D Já myslel stejně jako DaSnail, že je to o rychlosti ;-)

                              • siafu  

                                Merida měla hlavovku 125 mm a bylo to dost. Orbea má 110 mm, představec tam mám –8 st, nad představcem jsou potom dvě podložky 10 mm a 5 mm. Podstatné je to, že teď s Almou už sklon představce nemusím řešit.

                    • Hnoj  

                      A nemáš pocit, že jsi v tomhle EXTRÉMNĚ zkostnatělá, že lpíš na všem „starém“ a nezkusíš nic nového? Myslím, že 3 cm na HS totálně nehrajou roli a že sedět o kousek vspřímeněji je spíš ku prospěchu věci než cokoliv jinýho.

                      Kdy jsi naposled vyzkoušela něco naprosto jinýho, než jsi vozila dosud?

                      • siafu  

                        No pokud by se mi nechtělo nic zkoušet, tak místo rámu Merida Magnesium vemu rám Merida FLX. Ale chtělo to změnu, mimo jiné má Alma kratší efektivní délku o 18 mm ve srovnání s Meridou.

                        A pokud by teď někdo přede mě postavil rámy Merida O.nine nebo Orbea Alma a vyber si, co chceš – tak volba by padla právě na Almu a to ne proto, že to je Orbea, ale proto, že mi ten rám pocitově víc vyhovuje. Myslím, že geometrie v oblasti XC už je delší dobu přeci jen standardizovaná a stejně jako délku Supu ve vel. 16.5" 603 mm (?), tak i hlavová trubka 135 mm na rám 16" přeci jen vybočuje mezi tyto rozměry a je otázkou, proč takovou geometrii už dávno nepreferuje třeba Scott, Specialized nebo Trek…

                        • roud  

                          prosimtě jak může bejt standartizovaná ? každej výrobce má rámy jiný a u spousty je to o hódně pokud ti nevyhovuje 13 hlava hledej u jinýho výrobce měla bys bejt ráda že je to takhle moc rozmanité a že si můžeš vybrat…

                          • siafu  

                            to ehm neznamená, že by ty rámy měly být stejné, prostě jsou řekněme intervaly, ve kterých se ta geometrie už drží a v tom si můžeš vybrat – viz úhly cca 71/73 st., délka ZV je opět nejčastěji 420–425 mm, pro „S“ rámy hlavová trubka 90–125 mm, délka 550–575 mm atd. Když se podíváš na několik geometrií, tak hlavová trubka 135 mm z toho zkrátka vybočuje, ale budiž, opět se může najít někdo, komu toto bude vyhovovat, ale běžné to zkrátka není a takových lidí bude minimum. A pokud si bude takový rám někdo kupovat, tak už by měl také vědět, že z nějakého důvodu „potřebuje“ takto dlouhou hlavovku či jiný méně standardní rozměr resp., že mu toto nezačne časem vadit :)

                            • Polka  

                              Ja s tebou souhlasim, ze 135mm hlavovka na 16" ram je totalni blbost. A efekt. delka 603mm je snad jeste vetsi blbost :)

    • frederick  

      Jo a ten carbon 12k by mel být údajně lepsi…nekdo dával vysledky testů těchto dvou carbonů v jiným vlákně:)

    • Hnoj  

      Napiš mi prosím na email.

      Díky

    • brkoslav  

      Ten na poslednich dvou fotkach vypada stejne jako On-One

      http://www.on-one.co.uk/…hippet-frame

      • jIrI___  

        Poslední a předposlední jsou myslím odlišné rámy. Ale ten předposlední v tom surovém nenablýskaném karbonu vypadá hodně pěkně.

    • Smazaný účet  

      Sednu si jen na to na čem je podepsaný nějaký výrobce. Ceny už jsou v součastnosti na takové úrovni (výprodeje), že nevidím smysl v riskování koupě „no name“.

      • pelhrimov  

        Právě z tohoto důvodu jsem si vytvořil vlastní značku :) Zabiju tím dvě mouchy jednou ranou, nejezdím na no-name kole a jen já rozhoduji o tom jestli se ta značka stane opovrhovanou masovkou nebo ne :)

    • Blade  

      Zajímavé je, že ač je anketa určená pro dívky, tak reagují pouze pánové :)

    • vysmátej bajker  

      chce to si zeptat proč kupovat karbon rám jestli využít vlastnosti nebo vzhled karbonu.Pokud vlastnosti tak snad bude vhodnější nějaký renomovaný výrobce a připlatit si nebo za to co stojí ty karbonový koupit značkový hliník s zárukou na vady a vlastnosti.Pras­knout může vše ale snadněji se to řeší v blízkosti bydliště než na dálku.

    • Charles2k  

      Také uvažuju o podobných rámech jak na silničku, tak MTB.

      O rozdílech karbon 3k a 12k je něco na:

      www.storckbicycle.com/usa/index.php…

      a

      http://corecomposites.com/…tResults.pdf

      a dodavatelé rámů v Asii:

      www.alibaba.com/…me_pid122203?…

      • jIrI___  

        Zdá se mi to nebo tohle velice blízce připomíná Spešla Enduro? Za tu cenovku bych si to teda nechal líbit :)

      • Hnoj  

        Já zrovna řeším dovoz několika vzorků rámů přímo z Asie, kdyby někdo měl zájem stát se test riderem :-)

        • nox159  

          ja… :)

          • Hnoj  

            Ale musel by sis to zaplatit :-)

            • nox159  

              testovaci jezdec by to mohl dostat zadarmo ne ? ;-)

              když už je to na vlastní nebezpečí :D

              beres jen karbonove HT nebo i jine ?

              jinak porad to myslim na pul vazne az budes mit geometriji ramu + cenu tak dej vedet ;-)

            • Meduza  

              Ja bych toho nejakyho fulla asi testnul. Ty vogo, kdyby se nekde dal sehnat 29" ram za tydle prasule… Ale to by mi chudak Frankenstein asi neodpustil :) Zvlast kdyz zrovna ted dostal ty novy loziska od tebe :)

        • gard  

          Pokud to jsou to tyto co byly na Bike Brno, tak by mě zajímala geometrie FMC-AM11 29" ER 21" a hlavně cena pro testery :-)

        • ZuzicK  

          kdybys tam měl něco odolnějšího ve stylu 4× pevňáku IBIS, tak bych to risknul :-))

        • Mr.Infernal  

          A jaké rámy budeš brát?

        • luv  

          Kdybys tam měl i silniční verzi, tak bych to klidně testnul :-) Zrovna se poohlížím po novém rámu na příští sezonu.

          • Hnoj  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • McBlacky  

      u většiny lepších značek máš doživotní záruku, tedy v reálu do 5ti let. To je dobrý důvod k zamyšlení.

    • Mr.Infernal  

      Tady je zajímavé vlákno v angličtině, koukám že v zahraničí na něm chlapi jezdí bez starostí a nebojí se na něj hodit i lepší osazení.

      navíc si tam člověk může nalepit co chce, jako jeden týpek jak říká pro štěstí tady :-D

      • Mr.Infernal  

        zapomněl jsem přidat odkaz na fórum kde ty rámy řeší http://forums.mtbr.com/showthread.php…

      • vikicek  

        Neví někdo, co je to za sedlo? (1. a 2. obrázek)

        • vikicek  

          aha, tak už sem to vyčet z toho fora .. prej je to nějaká psycho 90g skořápka z ebaye

          • prvniodkonce  

            Tady

            • vikicek  

              Cože, za litra? To by stálo za to zkusit :)

              • Foose  

                moje řeč.

                • Mr.Infernal  

                  Nevím, z toho bude akorát bolet zadek :-D Ale ty rámy, podle toho co se dozvídám tak je to naprosto plnohodnotná alternativa k těm co se v obchodech válí za dvoj/troj-násobek ceny.

              • prvniodkonce  

                Jako, taky si říkám, nejhůř by skončilo na zimáku, žejo :)

              • v POHODÌ klokan  

                Ber ho! Já se pak na tvým kole projedu, vyzkouším a posléze bych ho možná taky vzal :-)

                • vikicek  

                  hned bych ho bral, jedinej problém je že neumim nakupovat z ebaye a nemam platební kartu schopnou platit do zahraničí .. jinak v poho :o)

                  • McBlacky  

                    jako že bys klidně vyhodil litr, aby jsi měl sedlo o 45gr lehčí než TTčko na kterém ale se dá sedět a je to vyzkoušený?

                    já nevím, možná si zkus sundat ze současného sedla co máš veškeré měkké části a pak na tom chvíli jezdi, dostaneš tak představu o pohodlí tohohle miláčka.

                    IMHO když bezpotahový celokarbony nevozí nikdo z ProTour, něco na tom asi bude…

                    • destr  

                      No neřekl bych že mezi SLR a tímto bude velkej rozdíl.

                    • v POHODÌ klokan  

                      Někdo tvrdí, že čím tvrší sedlo, tím dýl na něm vydržíš :-) Mě se to taky nezdá, ale vyzkoušet aspoň na závody by to chtělo :)

                      A navíc tohle noname sedlo se docela podobá SI SLR C64 a to už někteří závodníci myslím vozí…

                      Ale je jasný, že šetřit gramy zrovna na sedle (na úkor pohodlí) je trochu ujetý.

                      • McBlacky  

                        ta první věta má omezenou platnost :) navíc funguje jen za předpokladu, že to sedlo je dobře vyrobený a testovaný. Ne že se někdo rozhodne vyrábět sedla ví ± jak sedlo vypadá…

                        • destr  

                          Tak hlavně je rozdíl jestli je to sedlo na bajkovi nebo silničce. Měl sem SLR TT jak na bajku, tak na silničce a bajku sem ho jezdil uplně bez problémů, ale na silnici mi docela vadilo (a to tim, že na bajku jedu chvilu v sedě, chvilu ve stoje, sjezdy se taky jezdí ve stoje, takže se na něm oproti silničce ani moc nenasedí).

                    • vikicek  

                      Nejde přece o váhu, jde o imidž :) .. jinak nebojim se, že bych ho neuseděl, teď jezdim obyč SLR a je to poměrně křeslo .. nic jako „zažiješ středověk“ co mi lidi psali po koupi se u mě nevyplnilo :) … když by mi jó nesedlo, tak bych ho moh přece poslat dál :)

                    • mr.antik  

                      tak stačí vystřihnout kus karimatky a nalepit na inkriminovaný čás­ti…

                    • prvniodkonce  

                      Sinkewicz to vozil (při závodě mu to jednou ruplo).

      • Hnoj  

        Tohle je Axman M1…

      • hctr  

        vypada to KURVA dobre!

    • Prochna  

      sice to sem úplně nepatří, ale co si myslíte o tomhle: http://www.alibaba.com/…e_frame.html ? Nemůžu uvěřit té ceně…

      • přišlapávač  

        zaplatíš a nuvidíš ani peníze, ani kolo :-) (Čína/ Francie/ Western Union)

        • Prochna  

          bylo by to super kdyby to šlo…nebo ještě tohle: http://www.alibaba.com/…ks_Epic.html

          • Hnoj  

            Je tohle skutečně bike po kterém mají mladí mužové toužit?

          • přišlapávač  

            viz. jak jsem psal + se stci podivat na popis- road bike, 12 Gears, Alloy aluminium :-) Jestlize za tohle da nekdo byt jen jeden jedine j $ tak je pako :-)

            • Prochna  

              jsem si přečetl ten popis až teď no…:( vypadá to na silnici a blbý obrázek

              • přišlapávač  

                ne, vypadá to na jeden velký podvod, při kterém ani o silnici ani o MTB nejde ;-)

                • Foose  

                  je to tak.. cetl jsem o tech inzeratech z alibaba na MTBR. Slo tam o firmu ze singapuru, tak jeden mistni typek se sel podivat na adresu te firmy a zjistil, ze tam jsou jen rodiny baraky, samozrejme tam nenasel odpovidajici cislo a nikdo nevedel, ze by tam byla firma, ktera muze produkovat 600 kol mesicne… takze FAKE jak prase!

    • frederick  

      Dneska byly na Soběšické Muldě k vidění hned 3 takové rámy:) a osazené velice slušně:) Pánové co na nich bejčili byli i solidně umístění. Já jsem zastánce názoru, že je to úplně normální rám, jen to nemá nálepku známé firmy…

      • pepek  

        Dyť on se pánů neptal, ptal se zda by si to koupily holky. To je úplně jiná situace.

        • frederick  

          Já vím, že se Pánů neptal…jen vyjadřuju svůj názor:)

          • pepek  

            Ale ty se právě nemáš co vyjadřovat, bo máš pindíka. Chápeš?

    • Volf  

      V Brně se prezentovali výrobci z Taiwanu a protože je technologie výroby celkem jednoduchá a také zvládnutá, tak si myslím, že nějaké výrazné nebezpečí nehrozí. Další otázkou je, s jakými logy potom v Evropě tyto rámy jezdí. Možná je bezpešnější nějaký noname rám z prayskřice, než od špatného svářecího automatu.

    • The_Trooper  

      Co říkáte na tohle noname carbonové celopéro cena: 13500Kč (u nás 16000kč)

      Do toho celopéra bych nešel ale o tomto HT cena: 6200kč (u nás cca 8700) silně uvažuji, znám borce kteří jsou s tím rámem spokojeni.. a co tak hledám googlem tak na nich spousta vesele závodí..

      Jen by mě zajímalo kde seženu náhradní patku? :)

      • Zdyn  

        Stejnou patku pouziva X dalsich vyrobcu, takze s tim problem nebude.

      • Hnoj  

        Připočti DPH a CLO, protože když se nedomluvíš s odesilateme, celníci tě stáhnout o cca 25% navíc.

      • frederick  

        Pripadá mi to jako rámy Prodoli:) jak ten full tak HTčka:) btw

    • The_Trooper  

      Taiwan carbon road frame + lak v Německu = Cube Litening tohle sem někde našel co vy na to?

      • frederick  

        Taky jsem na to kukal a taky mi to připadá obšlehnuty od Cubu..:)

        • The_Trooper  

          250$ = 335$ = 8690kc

          • Hnoj  

            Konečně to někomu došlo :-)

            • frederick  

              Já už to vím dlouho:) snažil jsem to to taky prodat, jenže loni o to jeste nikdo moc nejevil zájem…:(

              Jinak me se libi spis tenhle rám, nez ten s tim monostay…

              • Hnoj  

                Ten je moc hezkej.

                • frederick  

                  A sehnal by jsi ho i za stejnou cenu, jako je ten s tim monostay? a jeste jedna otázecka…framy na 29er by byly taky?

                  • Hnoj  

                    Bohužel neuměl.

                    29er ano.

                    • frederick  

                      Nj, ale jak pises niže, jen v male velikosti:/

                      • Hnoj  

                        Tohle je jiný 29er, než ten co tady mám já v katalogu. Já mám možnost i 19 a 21".

                        • frederick  

                          Ten co byl vystavenej v Brne na vystavisti ze?

                          • Hnoj  

                            jo

                            • frederick  

                              Nj ten taky nebyl uplne špatnej, ale tento me dostal na první pohled…no stejne to budu resit az na jare, ale kdybych se nechal zvyklat na carbon, tak se ozvu;)

                        • Polka  

                          Muzes mi pls poslat cca cenu, geometrii + pripadne foto toho 21" 29eru na mail? Pokud je to uz nekde tady, tak jen nakopnout, uz se v tech ramech ztracim :)

                        • Polka  

                          Tak pro me je to unreal, delka ve 21" pouze 620mm, to je na me malo.

                          • Hnoj  

                            Mám dojem, že to všichni berete moc vážně :-D

                            • Polka  

                              Ja to ale nechcu na BMX :-D Se zavedenou geometrii proste uz nechcu sibovat a rozhodne ne do mensi delky. Ale vo me nejde, me se ty ramy co jsou ted na trhu stejne nelibi, i ten karbon ram je takovej zohlej jakejsi. Takze nakonec skoncim u tenkyho ocelaka a bude po prdeli :)

                            • mates555  

                              takže podle tebe je vlastně jedno jakou geometrii má rám ??? nezlob se , já se jen ptám , protože z toho co tu píšeš mně to tak přijde …

                              prostě se to nějak posklád aby to nějak vypadalo a na nový kolo si člověk zvykne ???

                              • Hnoj  

                                Neříkám, že je to úplně jedno, na druhé straně, kdyby každý striktně řešil, že jeho bike musí být stejně velký jako jeho původní, tak by jeho možnosti změny biku za nový byly téměř nulové.

                                Ale zabývat se délkou HT nebo efektivní délkou v v rozdílů 2cm mi přijde naprosto zbytečné, protože já osobně jsem to nikdy nepoznal a neřešil. Proč bych měl? Viz. přechod z Duratecu na Spark, rozdíl délky HT 35mm. Prostě jsem otočil představec nahoru a dal tam o jednu podložku více – vyřešeno…

                                Je to přeceňovaný, asi jako citlivost vidlice :-D

                                • mates555  

                                  jasný … ±1cm řešit na délce je nesmysl … ale rozdíl 3cm na hlavovce už třeba mně přijde podstatněj … hlavně když potřebuju o ty 3cm míň … ale to je každýho věc .. hlavně jak si k tomu co potřebuje došel , jestli to má opravdu opodstatněný a umí si to obhájit sám před sebou … pak to pro něj třeba má smysl řešit a nemá cenu mu to vymlouvat :-)

                                • JSt  

                                  a kdybys to chtel naopak, tak to je slozitejsi ;-).

                                  nicmene souhlasim, ze bazirovat na malichernostech je nesmysl.

                          • mastihuba  

                            si nech něco svařit aspoň 650 s tvou vejškou bych kratší nebral :D

              • The_Trooper  

                1230g 3K karbon

                • jIrI___  

                  V té zelené vypadá super!

                • logoman  

                  rozhodne, tyhle sou asi tak milionkrat hezci nez ten uvodni s tou extremne skaredou zadni stavbou. :)

                • Hnoj  

                  Bacha, teď přijde SIAFU a řekne, že to má moc dlouhej krk ve velikosti S :-D

                  • The_Trooper  

                    :D

                  • vikicek  

                    Ne, teď přijdu já a řeknu, že jsou moc krátký .. v 17,5" mam delší rám než voni v 19" .. :)

                    • jIrI___  

                      Takového dlouhána jako je Trek budeš hledat horko těžko… Můj je v 18,5" delší než jejich 21", ale beru, že 600±10 mm v 20" je v pohodě a člověk si to případně jednoduše doladí.

                      • vikicek  

                        no vidíš to, a kamarádi co se na mym bajku projeli tak řikali „Ty to máš nějaký krátký“ :o))

                  • DaSnail  

                    toto je 17ka a má 115mm. predtým to bola 16ka a mala 135mm. to ti príde jak ideál?

                    • Hnoj  

                      Nevím, proč bych to měl řešit, je to pro mě naprosto bezvýznamný údaj.

                      • DaSnail  

                        no, len v tomto vlákne si to asi dvakrát naťukol, sa zdalo že dlhé hlavy sú tvoja srdcofka.

                        keď ne, tak pohůdka, neřeš to… ;o)

                        • Hnoj  

                          Spíše naznačuji, že se mnoha věcem připisuje daleko větší význam, než skuetčně mají…

                  • siafu  

                    Asi to bude tím, že ty s malým rámem nemáš žádnou zkušenost. No a rám, který má v nejmenší velikosti 17", je na mě beztak moc vysoký.

                    • roud  

                      to nebude rámem všichni pamatujem tvůj posed na meridě :O(

    • frederick  

      http://cgi.ebay.com/…250713137269?…

      uz delaj aji integrovany sedlovky…:D

      a ten frame dole na toho 29era je super!

      • Hnoj  

        Jo s tímhle týpkem jsem mluvil 29er má jen 17.5" a větší velikosti se zatím prý nevyrábí.

        • frederick  

          Aha:( to je velka skoda…vypadá to jako Specialized Stumpjumper HT 29ER…to by byla paráda sehnat za rozumny love a vetsi velikost:)

          • McBlacky  

            ten z odkazu nahoře?

            tak to snad od spešlu ani víc odlišný být nemůže…

      • The_Trooper  

        no a hlavní výrobce HONGFU používá karbon TORAY

    • frederick  

      http://cgi.ebay.com/…220682805845?…

      aj ten hezci tam je:)

    • The_Trooper  

      Ještě otázka, jaký je rozdíl mezi 3K a 12K karbonem vlastnostmi?

      • frederick  

        nekde tu byla i tabulka…

        12k má mit vic uhlíkových vláken – má být pevnejsi

        • pelhrimov  

          Pevnější = lacinější? Nevím jestli to souvisí s karbonovými rámy, ale našel jsem web doc. Ing. Zdeňka Kořínka, CSc. a tam zajímavou větu: "Cena uhlíkových vláken pro letecký průmysl (1k – 24k, k=kilo (tisícovky elementárních

          vláken), čím menší je číslo před k, tím větší je cena cívky rovingu) vzhledem k rostoucí

          poptávce a rozsáhlému použití uhlíkových vláken u nových dopravních tryskových letadel

          (Boeing 787 a Airbus 350 XWB) se zvýšila. Opakuji nevím jestli se to týká hotových rámů, také pevnost může v různých aplikacích znamenat něco jiného. viz. http://www.volny.cz/…k/vlakna.pdf od strany 20

    • Trog  

      Mam ten rám s uvodního příspěvku,a díky bohu zadím drží o tom že je to aušus není pochyb.Koupil jsem ho v Srpnu,zažil 3 závody jeden !štastný! pád,rám vydržel ale ja měl 4 stehy a par modřin:(.Geometrie mi přijde ok,(rychlá)

      • The_Trooper  

        Já si nemyslím že by mělo jednat o nějaký karbonový aušus, jen prodejce Vám vsugeroval název MRX Baselite. Rám se pochází z čínské fabriky Hongfu

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.