Nižší gravitace na Taiwanu???

82 nepřečtených
  • marekvnoucek

    Tak jsem se rorzhodl, že postavim fulla pod 10 kilo. Plán pro leckoho šílený, ale reálný…no já objednal haldu věcí, který byly v závěru ještě lehčí než předepsaný hmotnosti..a pak jsem objednal rám (z nedostatku financí hliníkový), doma ho hodil na váhu a zjistil, že je o celých 600g těžší než mu píší v té samé velikosti…Nechápu, jak je tohle možný..asi to váží bez laku, bez tlumiče, šroubů, objímky… taky se vám to stává??

    0 0
    • Hnoj  

      Když výrobci uvádějí hmotnost rámu bez specifikace velikosti, uvádějí v 99% případu váhu nejmenší velikosti rámu, dost možná i bez laku…

      0 0
    • kubad  

      krutá realita, bohužel, pár překvapení tě ještě asi čeká :-(

      ve finále budeš rád když se vlezeš do 11kg.

      0 0
      • marekvnoucek  

        No tak já mám už všechno doma..zvážený, ještě jsem někde přidal nějakou rezervu a mělo by to být někde kolem 10,35kg. Koupil jsem Meridu 96..hmotnost je udávaná v 18", což jsem taky koupil…ale nemá 2,21, ale skoro 2,5kg …to je fakt masakr:-D

        0 0
        • marekvnoucek  

          oprava.. 2,8kg

          0 0
          • Gorgov  

            jo tak to už je fakt hodně, to bych jim vrátil:)

            0 0
          • kubad  

            tak to je fakt brutus, je ale možné že existuje víc druhů rámu, a může se trochu lišit použitým tlumičem, váží se to samozřejmě bez všeho, patka, objímka, šrouby, hlavové atd

            0 0
          • qasko  

            Ja mám pováženýh pár bikov a rámov Orbea a váhy mi sedia . Pri bikoch je váha udávaha s pedálmi a s udavanými váhami vyrobcu sedí veľkosť M pri rámoch tiež M no bez hlavového zloženia.

            Btw: čítal som niečo o Litespeede a oni keď vyrobia lahší rám ako deklarujú ide do šrotu :-D

            Btw 2: tá Merida 96 je ojeb :(

            0 0
            • marekvnoucek  

              zvláštní je, že u karbonových rámů to obvykle sedí..u hliníku už moc ne, to že lehčí rámy Litllespeed šrotuje, to dělaj asi kvůlu bezpečnosti.. to že je 96ka ojeb, jsem taky zjistil…škoda, že tohle člověk neví dřív

              0 0
              • prodi  

                Abych pravdu řekl, byl jsem trochu prekvapen, že zrovna ty chceš jít do 96ky :) Co jsem na ní seděl, tak se mi nezdála jako extra chrt

                0 0
                • marekvnoucek  

                  Ahooooj:), víš, že jezdím hlavně dlouhý maratony..a já už jsem z toho HT naklepanej jako řízek.. ta 96ka v karbonu na XT je dost líná, však má skoro 12 kilo, ale když jsem na ní jel pár sjezdů a výjezdů, tak jsem jel o dost rychleji. I když se to nezdá, když to potunim aspoň kolem 10,3kg, tak to chrťák bude;-)

                  0 0
                  • prodi  

                    jo přesně tu sériovku na XT jsem myslel, ale když to nějak potuníš, mohlo by to jet :) Nicméně za sebe musím říct, že já jsem ještě pro fulla nedozrál, ať se snažíš jak chceš, vždy to bude za pedálem pomalejší, než HT.

                    Ale s tou váhou jsi teda překvapil :(

                    Vem ten rám a jdi to otřepat o hlavu víš komu :)))

                    0 0
                    • marekvnoucek  

                      No myslim, že největší efekt bude mít to, že jsem o 5 kilo zhubnul, to, že bude bajk o 03,5kg těžší mi nevadí.. jinak jsem to zkoušel jet i se zamčenou vidlou, můj osobní pocit je, že se to rovná HT, ale názor má každej jiný..každopádně v terénu zrychlím.. Problém je, že rám jsem vzal od Vítka..otázka je, esi si něco pomůžu tím, že ho vrátím, měli by to vzít, to je fakt, není použitej.. ale co dál? Jakej rám? Já už totiž HT nechci… Jinak náš bejvalej šéf mě ještě okradl u toho reklamovanýho HT o hlavový složení:(

                      0 0
                      • prodi  

                        Přesně jak říkáš, názor má každý jinej. Pokud ti full vyhovuje, tak ti přeju jen samou spokojenost. Hezky ho vylaď, každopádně jako „powered by marekvnoucek“ to bude jeden z nejrychlejších biků mnimálně v Praze :)

                        0 0
                        • marekvnoucek  

                          Kristova hodino :-D, to mi, Dane, tolik věříš? To je od tebe moc hezký. Tak díky, budu se snažit:) .. rozhodně se to pode mnou jen tak nerozsype:-D

                          0 0
                          • prodi  

                            Výsledky ve Velosérii snad mluví jasně, ne? :)

                            0 0
                            • marekvnoucek  

                              no možný to je, i když škoda, že mě po tom Karlštejnu zlbily tý skříplý nervy..pořád mě pak bolela při vysoký zátěži noha..a před Sudetama jsem byl ve Velosérii 3. celkově, to 8.místo (tušim správně?) mě nakonec trošku zklamalo.. ale pořád nejsme žádná extratřída:) ..

                              0 0
                      • McBlacky  

                        ja jsi ty mohl zhubnout o 5 kilo? to mi přijde jako unreal

                        0 0
                    • petebike  

                      :-) taky sem se vratil z fulla k pevnaku a to ten full byl docela lehouckej a fungovalo to, ale proste to nebylo ono :-)

                      0 0
                      • prodi  

                        pod tím prvním smajlem si mám představit, žes pochopil, co jsem myslel tou poslední větou? :)

                        0 0
          • Thidney  

            To je mazec a mě přišly 3kg u Iron Horse na 140mm zdvihu moc .)

            0 0
          • McBlacky  

            tak to je hustý už jsem na ní skládal penízky, tak to ****** Merida. Holt dám ještě roček závody na HT a pak Epic

            0 0
            • marekvnoucek  

              Prosim tě..používáš někdy icq?Já si tě uložil, tak kdyby ses divil, že si tě někdo přidal:D Jinak já to napodzim střelim a jdu buď do Epica nebo vezmu 96ku, ale karbona, někdo to bude určo prodávat…

              0 0
        • Vilém  

          Udavana vaha bude bez tlumice, jeho sroubu atd. Pak by ses k tomu priblizil.

          0 0
          • marekvnoucek  

            To možná… však nějak prodat musej… no psali tomu včetně tlumiče, ale už to mám doma, tak je to jedno:D

            0 0
        • mates555  

          a neni ta udávaná hmotnost za karbon???:-)

          0 0
          • marekvnoucek  

            Není, fakt ne. Je to psaný u hliníku. ve 18" vč. tlumiče = 2,21kg :-D..asi ho napodzim řachnu a koupim zase jinej…

            0 0
            • karliner  

              takže na podzim se objeví na prodej nevyužitý rám od Meridy, jetý 500 km po polňačkách holkou :-))))))

              0 0
        • treatt  

          U skladani kola plati jeste zvlastni rovnice – celkova vaha kola rovna se soucet jednotlivych komponentu plus asi pul kila – kde se bere to navic, je zahadou :)

          0 0
          • Krys  

            To je hmotnosť Duše ktorú do toho vkladáš tým, že to skladáš sám.

            Samozrejme nemyslím gumenú dušu, ale Dušu ako nositeľa mravného a duchovného života a priesečník citu, vedomia a etiky ako bytostne individuálnych schopností.

            0 0
            • Daník  

              Krásna teorie:)

              Bohužel realita je zcela prozaická – půl kila je rybářská latina výrobců! Trh prostě žádá lehké díly, tak tam, kde by dosažení požadovaných hmotností bylo na úkor bezpečnosti si je prostě vybásní. Na druhou stranu je to možná pořád serióznější, než když zvolí verzi druhou a odsoustruží z výrobku materiál na požadovanou hmotnost s vědomím, že to bude „na hraně“ potřebné pevnosti a trvanlivosti…

              Koupil jsem tendle týden Fizík Aliante (+10% váhy) a Fulcrum Red Metal 1 (+ 90g pár). Tak jsem písnul do Fulcrumu dotázek, jakpak se s tím vypořádají – všechna čest, odpověděli hned i když asi nic nového:

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>The nominal weight of our products is in the website and in the catalog. <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;">If there is a difference (on new products) it is because the catalog is done before the website. 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>Please note that we offer a nominal weight, which is the theoretical weight of the product, but can be different from what you actually measure on each individual product. <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;">This is especially 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>true with wheels, due to the many variables in the production cycle of the rim an, to some extent, of the aluminum spokes. For example an Racing0 rim is extruded (with a thickness variation of +/-0.1mm, which is 10% in most of the rim) then it is subject to the toroidal machining, with a variation of +/- 0.1mm, then it is machined in the sidewalls, with approximately the same tolerance. 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;">So for a pair of wheels the variation from the nominal weight can be substantial, especially the first year of production, when the nominal weight is calculated and then stated before actual 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>production. Beside, spokes end quick release have minimum differences, even though bearings and hub are full of grease like bignè at the beginning! 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>You'll find the nominal weight of Speed or Light to be very close, though. If you are very concerned about weight, you should put the actual wheels on a scale before you buy them. 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;" lang=„EN-US“>Please note that what I said is true for all manufacturers, albeit to possibly different extents. 

              <span style=„font-size: 11pt; font-family: "Calibri“,„sans-serif“; color: #1f497d;">Hope the above helps. 

              0 0
    • mr.antik  

      bez tlumiče, to je ale asi normální, pokud to tam explicitně nenapíšou.

      0 0
    • Vilém  

      To je zjisteni:))

      0 0
    • Singlespeed  

      Ostrovem Taiwan prochází obratník Raka, takže leží o hodně blíž rovníku než Česká republika. Tíhové zrychlení na Taiwanu je tedy, vzhledem v větší odstředivé složce menší. Na Taiwanu bude tedy zvážená hmotnost tělesa vždy menší než u nás. (ovšem o půl kila asi těžko…) :-)

      0 0
    • jonti  

      To je celkom blbe, prave o tomto rame z dovudu nizkej hmotnosti som premyslal ako o nahrade za specialized epic ktory mam a vazi v Lku tiez 2,8kg. Aspon usetrim.

      Podla katalogu som chapal, ze sa jedna o vahu ramu v 18tke vratane tlmica. Asi zabudli vazit aj zadnu stavbu teda :((( Toto je dost blbe, zistujem ze ten HT od superioru za 7kKc co vazi 1,4 realne v 20tke je asi fakt este dobry.

      0 0
      • marekvnoucek  

        Aspoň jsem ti ušetřil problém:-D …takže za rok bych to viděl taky na 96ku, ale v karbonu

        0 0
    • Airbag  

      Pro Taipei jsem našel hodnotu: 9,78959460 (Zdroj: http://www.geodesie.ird.fr/bgi/spip.php?…).

      Pro nás platí 9,806. Tedy, ano, na Taiwanu je gravitace nižší.

      0 0
    • janskricka  

      Ahojte,

      přečetl jsem si dnes ráno diskuzi k rámu Merida Ninety-Six HFS 1000-D a přiznávám, že jsme na našich stránkách skutečně měli u daného rámu chybně uvedenou hmotnost. Při zadávání váhy jsme vycházeli z údajů, které nám poslali z Německa.

      V době, kdy se katalog a online katalog kol na sezónu 2009 tvořil, jsme ještě v ČR většinu produktů neměli k dispozici a nebyli si tak schopni ověřit informace, které jsme dostali.

      Chybný údaj o hmotnosti rámu je již na našich stránkách opraven.

      Pokud by měl Marek Vnouček, s ohledem na chybnou informaci o hmotnosti, zájem rám vrátit, ať mě kontaktuje na emailové adrese info@merida-bike.cz. Určitě mu vyjdeme vstříc.

      Za Merida Czech s.r.o., Honza Skřička

      0 0
    • dua  

      Pokud se budu drřet názvu, tak na Taiwanu je opravdu gravitace nižší, jelikož je země zploštělá, tak vzdálenost do středu země je větší, a navíc na těleso působí odstředivá síla.

      Ale nemá to nic splečného s tím, že blbě váží :-D

      0 0
    • michal.z  

      Mám úplně stejnou zkušenost s hliníkovým rámem merida 96, který jsem pořídil kvůli dobré váze uváděné na stránkách meridy a odmítl jsem nabídku půl roku starého v carbonu za 28k. Ale už jsem se s tím smířil a nakupuji komponenty. Zajímalo by mě co na svého fulla dáváš za komponenty a na jakou váhu ses dostal. Já mám vše v XT (krom brzd – avid J5), vidli reba team, kola zatím mavic crossride, sedlovku FSA SL250, představec token TK939A, ridítka truvativ team flat a zatím to vypadá na celkovou váhu pod 12 kg. Dík za odpověď.

      0 0
      • marekvnoucek  

        Ahoj, tak já tam dal XTR disc brzdy, American Classic kola, kliky XT, ale modifikovaný na dvouplacku, jinak komponenty Easton, KCNC, Velo Carbon, vidlu R7, pláště Continental, Ultegra smyk apod.. tak, jak to mám zvážený a spočítaný jsem zatim na cca. 10,2kg, ale rád bych to do léta potunil a měl bych se dostat na cca. 9,6kg, ale to asi až příští rok, protože to bude stát nějaký prachy…hodně zdaru kolego!!

        0 0
    • antuch  

      ty vole, 2,8 kg, jo?

      To by mě potom zajímalo, kolik váží ta moje klasika od nich s dlouhým tlumičem ( Tlumič sám váží 350gramů). Celek mám 11,5kg a to sem to moc nehonil, pod 11 by se dalo v pohodě.

      Taková váhy by mě fakt dost nasrala:-(

      Lituju

      0 0
      • Bully  

        Jak se tak divam na tvuj bike, tak prave od hranice, kde jsi ted, to prave dolu v pohode nepujde vubec. Resp. ano, ale toho pul kila dostanes dolu skoro za celou cenu sveho biku. (Samozrejme v pripade rozumneho snizovani vahy, pocitat jako hmotnostni usporu to, ze tam clovek da 300g plaste je o nicem).

        0 0
    • vlk  

      Tak to je snad jasný, že ty váhy rámů jsou vždy bez tlumiče. To je jakoby jsi chtě,l aby to mělo tu váhu co uvádí včetně vidlice.

      0 0
      • antuch  

        to je jasný, ale oni tam uváděli váhu jako celek. A když tak machrovali s karbonovou 96, jak je lehká, tak bych jim 2,5 s tlumičem věřil taky…

        0 0
        • marekvnoucek  

          Toho karbona teď má kámoš a tam si asi dali bacha…je zajímavý, že u karbonových rámů jsou rozdíly menší

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.