Neuznaná záruční reklamace RS Tora - co si o tom myslíte?

29 nepřečtených
  • mtb.matysek

    Abych pravdu řek, tak to semhle píšu jen tak, abych si postěžoval…ani nepřemýšlím, že to budu Žitnýmu omlacovat o hlavu, jen bych rád věděl, co si o tom myslíte…

    Takže před měsícem jsem posílal Toru na záruční reklamaci (po půl roce provozu) s tekoucím olejem v oblasti reboundu. Do reklamačního protokolu jsem napsal, že mě přes víkend vytekl olej a přestal fungovat Lockout což je asi kvůli tomu úniku oleje. Vidlice jinak předtím fungovala naprosto v pohodě…

    Dnes mi vidlice konečně došla, ale musel jsem zaplatit 650Kč…zde je vyjádření od Žitnýho:

     

    Neoprávněná reklamace. Vratný útlum opraven v rámci záruky bezplatně.

    Kompresní útlum Turnkey byl poškozen neodborným zásahem, oprava byla fakturována.

     

    Teď ovšem nechápu, kde jsem jako udělal ten neodborný zásah…vidlice fungovala v pohodě, tak jsem si jen po 400km nechal vyměnit v servisu olej a to je vše…u opravené vidlice byl jinak přibalen původní „váleček s lockoutem“ (takovej modrej váleček s tím Turnkeyem) a skutečně mi na něm nepřijde, že by byl nějak poškozený, sice tomu prd rozumím, ale nevím, jak na to přišli u Žitnýho, že jsem do toho neodborně zasahoval…asi se chtěli zbavit náhradních dílů, potvory jedny:)

    Jinak by mě zajímalo, jestli je teda normální, když mi tekl olej u reboundu, že hned po vybalení z krabice byl ten šrou mastný od oleje, ale snad to bude ok…

    0 0
    • Pavel100  

      Už to tu bylo.....dost podobný poblém. Není nic jednodušího než to vesele naúčtovat zákazníkovi:-)

      Ono to časem bude ještě veselé, až se zdejší nejoblíbenější vidlice začne časem(po 2 nebo 3letech) kazit a jestli bude vůbec k dispozici tolik náhradních dílů a kolik to vlastně bude stát.

      0 0
    • BH  

      logicky ten neodborny zasah musel vzniknout pri vymene oleje. stejne je divne ze si nekdo necha vymenit olej po 400 km.

       
      0 0
      • kubad  

        no co mrknout do návodu k vidlici co tam píšou o první prohlídce a oleji?

        0 0
      • JSt  

        zejo. melo by se to delat po trech stech ;-).

        0 0
    • daymaker  

      Dost brzká výměna oleje, dle mě. Nebrát ani manuály úplně doslova. Dokud žehlí tak jak má, nesahat. Kromě pravidelné údržby samozřejmě. :-) Ale stejně divné, no kšeft musí být…

      0 0
      • assassin  

        kvalitni nazor. u auta doporucujes to same? dokud se to nesere tak olej, brzdovku atd nemenit?

        ono vidlice a jakejkoliv mechanismus se po sestaveni zabiha – vzajemne se zabrusuji plochy ktere se o sebe trou apod… pri tom vznikaji drobne spony,piliny atd, proto se prvni vymena dela relativne brzo, aby takhle „abrazivem“ znecisteny olej neopotreboval dal tyhle kluzne plochy, trysky atd.....

        0 0
        • Pavel100  

          Kdyby mi při zajíždění vidlice vznikaly špony a piliny uvnitř vidlice, tak bych si ji nikdy nedal na kolo. Špony nebo piliny tam jsou od výroby když to plní olejem a nechce se jim to zrovna moc čistit tak to svedou na brzdkou výměnu oleje…stejně pokud tam je špona, tak i po těch 300km dokáže vevnitř něco zničit:-)

          0 0
    • juli  

      Videl bych to tak, ze pokud ti olej menil servis, ktery neni autorizovany pro vidle RS, pak je to ten „neodborny zasah“, ac by to delal clovek, ktery tomu rozumi, ma to spravne vybaveni a je hvezda ve svem oboru a nic pri sve praci nepokazil.

      Ofiko dovozci se vyskolenim „svych“ servis center nebrani jen onem neodbornym zasahum, ale ma to i navaznost na jine okolnosti, treba sedy dovoz.

      Spis bych problem, ktery u tebe nastal omlatil o hlavu servisu, jenz ti menil olej.

      0 0
      • Pavel100  

        Vidím to stejně prostě neodborný zásah znamená jakýkoliv servis vidlice mimo servisní centra…v tom případě jde jednoznačně o pěknou hajzlovinu hlavně z toho důvodu že se má olej měnit po pár set km tak proč to nemontují pořádně ve fabrice a nemohl by pak nastat žádný problém případně téměř žádný problém a vidlice by stačila servisovat 1× za rok. Jak říkám, s těma Rebama to bude ještě časem zajímavé:-))))))

        0 0
        • jecnak  

          Bavime se tu o Tore, tedy o silne lowend vidli, ale to je detail.

           

          S Rebama to mozna zajimavy bude, ono totiz spousta lidi zapomina, ze funkcni vidlice chce pravidelny servis a investice. CO se tyce nedostatku nahradnich dilu, tak toho bych se opravdu nebal. Jednak cast tesneni a stiraku je v unifikovanych rozmerech a tudis se daji pouzit i neorginalni a jednak Reba se stale vyrabi a vyrabet bude v temze provedeni minimalne i pristi rok.

          0 0
          • Pavel100  

            jo vím že se píše o Tore:-) Nevidím problém s výrobou Reb ale s tím, že každá vidlice potřebuje servis. Výměna oleje nemůže být neodborný zásah, to by mělo být pouze v případě výměny nejakého dílu, jedině že by byla vidlice uvnitř viditelně mechanicky poškozená.

            0 0
            • jecnak  

              To je ovsem problem dovozce a zakazniku. Meli by kupovat RS se znalosti techto faktu. Osobne si nedovedu predstavit jak mi vyrobce dokaze, ze jsem ujel na vidlici vic jak 400km. Vazba zaruky na prace v autorizovanych servisech mimochodem neni nic noveho – viz. treba FOX. Ja osobne to povazuju spis za plus, protoze co jsou nektere servisy schopne s vidlici provezt je opravdu k podivu.

              0 0
              • Pavel100  

                Dá se souhlasit, vidlice(tlumiče) jsou asi nejsložitější komponenty na servis(dá se to jednoduše pod…:-). Sposta lidí žije v představě dřívějších vidlic Marzocchi, u kterých servisní zásahy byly minimální resp. téměř žádné.

                0 0
          • Pavel100  

            Nahradní díly záleží kolik jich dovezou, aby odpovídal přiměřenému počtu vidlic. Ano dá se použít třeba i neoriginální díly, jenže to je otázka pár lidí co tomu rozumí, aspoň počítám že to nebude většina lidí.

            0 0
            • jecnak  

              Jak pisu vyse, to uz je pak problem dovozce. Pokud dily nebudou, bude to pro nej ve vztahu k zakaznikum velky problem, ktery se ucite provali i dal a ve svem dusledku bude znamenat zhorseni image znacky a potazmo prodeje.

              0 0
              • Pavel100  

                Jak se to vezme…pokud nebudou náhradní díly, vidlice se neopraví a nedá se na ní jezdit. Zbytek souhlas. Třeba kamarád potřeboval servisovat Manitou Skareb 2005 a náhradní díly prostě už nejsou a nebudou…a to si myslím že s Progressem je celkem dobrá řeč (vztah zastoupení-zákazník).

                0 0
      • mtb.matysek  

        dobře, chápu, že jsem si to nechal měnit v neutorizovaným servise, ale ten člověk co ten olej měnil těm kolům fakt rozumí, tudíž tam bych problém určitě neviděl…navíc teda pokud vím, tak nemají u reklamací napsaný, že se k vidlici musí přidávat doklad z autorizovaného servisu o všech servisních úkonech na vidlici…

        Spíš mě přijde být divný, že mi opravili to co jsem chtěl – tj. vytékající olej z reboundu, ale ještě mi zjistili na vidlici závadu, která tam předtím, než jsem ji posílal nebyla – tj. že mám pokaženej lockout, který ovšem předtím půlroku fungoval naprosto bezchybně…a to že přestal fungovat po té, co mi vytekl olej je asi celkem normální ne? Není olej, není lockout…

        A na tom lockoutovým válečku – náhradní součástce co mi poslali, jako pokaženou fakt není nic poznat, že by tomu něco bylo…klidně sem hodím foto…

        No, neřeším to, jsem šťastnej, že mám vidli zpět a jezdím…:) Ale stejně ten přístup docela naštve…

        0 0
        • juli  

          V orginalu reklamacniho protokolu na vidle RS je, pokud me neklame pamet, uvedeno, ze je pri reklamaci potrebne dolozit zarucni prohlidky, coz vymena oleje po uvedenem poctu najetych kilometru, nepochybne je.

          To ze ti vymenili ve vidli dil, ktery podle tebe je funkcni ja neposoudim, spis by si meli sahnout do svedomi soudruzi u Zitneho, zda to bylo fakt nutne, nebo si jen timhle vykonem zaplatili reklamaci.

          Docela zajimave by bylo, namontovat LO, ktery je podle nich vadny do vidlice a zkusit co umi.

          0 0
        • BH  

          Podle meho  neni problem v tom, zda tu vymenu oleje provadel autorizovany a nebo neautorizovany servis,ale v tom, co s tou vidli predmetny servis skutecne provedl. Ten clovek ,„co tem kolum fakt rozumi“, musel zcela jiste pri vymene neco pos…, kdyt ti ten olej nasledne po tom jeho zasahu vytekl ne? Tvuj prispevek je kasicka zakaznicka mistifikace typu:"ono se to samo pokazilo a ten lump Zitny me nechce uznat reklamaci ". Ve finale se pak zjisti, ze se ti v tom nekdo pred tim neodoborne hrabal… nebylo by rozumnejsi si to vyridit s tim servisakem?

          0 0
          • mtb.matysek  

            No jenže ten olej začal týct asi PO PŮL ROCE a 2000 km od výměny oleje…do té vidlice se mi rýpat radši samotnýmu nechce, takže jsem to dal do toho servisu, ale když ten olej měnil, tak jsem u toho byl osobně a nevšiml jsem si, že by s tou vidlicí něco proved (i když jak píšu, těm vnitřnostem vidlice moc nerozumím)…

            0 0
    • kolobrnda  

      co nejrychlejc se ji zbav … horsi vidlice nez RS neznam !!! bohuzel jsem ji tez jezdil 6 mesicu a stalo se tam jeste vice poruch ..

      0 0
    • crowe  

      No já osobně bych se šel pořádně pohádat.Pokud ti tekl olej dole u regulace odskoku,tak to 100% nemá nic společnýho s lockoutem.TEnto problém má každý druhý a už se to tu řešilo.Příčina je neodstranitel­ná(vzhledem k použitému sistému) a řeší se výměnou celého dílu.Vzhledem k netěsnosti,dojde ke snížení hladiny oleje a pak dojde k tomu že,nefuguje lock(fizika zákl.školy o stlačitelnosti kapalin).Pro ty kteří se s tekoucí torou trápí,jeden vykoušenej tip:Nastavte ideálně odskok,vyndejte ovládání a prohodte šrouby(vyzkoušeno u RS TORA Solo air).Doporučené množství oleje výrobcem je 150ml W15.Až jí budu rozebírat vyfotim a popíšu.Jo jinak NEDEJ SE.

      0 0
      • Lombardoo  

        Pánové nevim nevim jesi ma cenu se tam hadat,servisaci tam vsecko berou nejak laxne,

        po trech tydnech co mam u nich tlumic (u zitnyho) ,mi servisak oznamil „s vysmechem“ ze

        zatim nemel jak tlumic rozebrat – prej nemel naradi ,na servis docela zajimavy..

        sem zvedavej co tam najdou za zavady..

         

        zajmalo by mne kdybych tam poslal neco novyho,co by na tom nasli.

         

        ale maj i dobry rockshox centra,v jednom co mi delali repas vidle…  sem jejich praci reklamoval nekolikrat,a prvni dve akce se mi servisak snazil v nutit ze to praskani je normalni atp.......  a ted tam du znova.vidla uz zase tece po 3×

        0 0
        • mtb.matysek  

          Good luck:-) Já se z Žitnýho snažil dostat nějaký vyjádření, ale ani to se nepodařilo…

          0 0
          • Pavel100  

            Asi jim došel papír, tak to vyjádření neměli na co napsat;-)

            Jak říkám, ono to s těma Rebama(nejpro­dávanější vidla) bude ještě zajímavé až se začnou časem *****…mi se sere taky:-(

             
            0 0
            • Lombardoo  

              k tomu zitnymu

              jaroslav.zitny@telecom.cz

              to by mnel byt jeho mail,a na vebu sem nasel i tel cislo : 602 648 436 ,otazkou zda tu neco funguje

              hele k tomu ze ti tece olej z reboundu,myslim ze tam bude neco zle ,ja po servisu vidle poradne osusil rebound sroub, samozrejme sem ho vytahl a vse kolem vysusil.po tydnu co kolo stalo opreny o zed byl sroub mastny jako p.ase.a nezemi par kapek oleje, takze pudu do sterby znova na reklamaci opravy…

              vlastne muzes mit poskozene tesneni na noze s reboundem ,ale muze to byt i tim ze je malo dotazeny ten sroub,nedotahuj sam ,kdyz dotahnes moc tesneni popraska a si co???…

              ja se smiril ze moje vidle po servisu je je na dve veci.asi ulozim do zberu,kdyby mel nekdo nakyho mrzaka na vyhoz (aspon 7dni jizdy by moh vydrzet) ,nemam uz ani floka na vidli,dejte vedet

              0 0
              • Petr L.  

                Mam nove kolo s vidlici Rock Shox Tora 302 air koupeno v http://www.teamsport.cz/. Do 30 dnu se mam dostavit na garancku, je soucasti garancky i vymena oleje ve vidlici nebo to je ukon navic? Znamemu tora mirne tekla a opravili mu to + vymenili olej zdarma ale bylo to v jinem eshopu. 

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse