Nepochopitelné kroužkování vidlice Manitou Dorado PRO

37 nepřečtených
  • Bora..2

    Zdravim ve spolek,

    mám dosti kuriózní problém s vidlicí (manitou Dorado PRO). Konkrétně se jedná o to, že po výměně gufer, mi vidlice na olejové noze kroužkuje. A to celkem razantně. Nejdřív jsem si říkal jestli jsem čirou náhodou gufero nenamontoval obráceně nebo něco tomu podobného – nicméně vše bylo ok (v záplavu zoufalství jsem to asi 10× rozebíral a kontroloval).

    Ale k věci. Kuriózní jev je v tom, že pokud z vidlice sundám prachové gufero, tak s použití pouze gufera olejového, vidlice ani po mnohonásobném stlačení nepustí ani kapku oleje. Po znovu nasazení prachového gufera zas naprosto pro mě nepochopitelně vidle začne chcát.

    Dále jsem zkusil ještě jednu věc, a to že jsem prachové gufero zase sundal, a perfektně ho zbavil veškerý vazelíny a mastnoty. Následně jsem vidlici zase smontoval a prachové gufero pomocí plochého šroubováku opatrně stáhnul, aby bylo volně na vnitřní noze. Celé toto gufero jsem stáhnul až na doraz zdvihu a vidlicí mnohonásobně pružil. Samozřejmě neunikla ani kapka oleje, ani sebemenší kroužek na vnitřní noze nebyl spatřen. Po tomto testu jsem tedy zpět nasadil prachové gufero (zabavené mastnoty) do uložení pro něj určené. Vše jsem zkontroloval, zda gufero lícuje s vidlicí a znovu propružil. Po dvou stlačeních je na vnitřní noze zas kruh vod voleje jak prase a mě nezbejvá nic jinýho, než ze sebe chrlit nepřeberné množství nadávek doplněné o slova „jak je to možný“?? (mám s tim problém asi tři měsíce. Za tu dobu dle mýho názoru z vidlice timhle způsobem vyteklo tak 50 až 100 ml oleje, ale hladina oleje v lázni je po kontrole stále stejná).

    Pokud jste se s timhle jevem někdo setkal, prosim poraďte mi, nebo já už začal věřit, že je to satanova vůle a vidle prostě bude chcát za každých okolností, a já s tim nic neudělám.

    (Poprvé se obracím na fórum, protože jsem se nikdy nesetkal s ničím co mi fakt nešlo pochopit, takže se předem omlouvám těm, co mě maj v plánu preventivně vyhejtit, že jsem založil nový vlákno).

    Díky moc všem za případné rady/odpovědi a.. požehnání :))).

    0 0
    • šlapatko  

      Co na to říct, možná špatné gufčo, popřípadě viskozita oleje ( předpokládám ne). Stejně nezbyde nic jiného než zkuit nalisovat nové gufčo. Takhle bych postupoval já.

      Mě kroužkuje epicon, ale seru na něj. Gufča nejsou nejspíš dělané na olejové mazání. Popřípadě dejte epiconisti nějakou radu.

      Docela rád vzpomínám na dual er u staré Reby.

      0 0
    • MirosPikos  

      Po rozborce mi každá vidlice kroužkuje a mám pro to dvojí vysvětlení:

      1. Vidlice je řádně promazaná, olej se dostane všude a tak

      kroužkuje.

      1. Všechna nová těsnění/gufera si musí sednout… vyhladit, aby těsnila

      jak dokážou.

      Moc jsme těch vidlic neservisoval, ale dělala mi to stará maruna, Reba SL DUAL AIR i poslední Auron.

      0 0
      • šlapatko  

        Souhlasím s oběma body. Zase je kroužkování a kroužkování :-)

        0 0
        • 120petr  

          Take bych to videl jako normalni. Domain po vymene oleje krouzkuje a dela to i Tora po vymene gufer.

          0 0
    • johny731  

      Manitou kroužkuje snad každá…aspoň víš že dobře maže.

      Akorát se pak na vnitřní nohy lepí bordel…

      0 0
    • gazman  

      Že ti z vidlice vychcal olej ale je ho tam přitom furt stejně je nejspíš tím, že ten co ve vidli zbyl zvětšil svůj objem tak, že se napěnil vzduchem, není to klasická pěna, uvidíš to až když ho přeliješ do sklenice, stříbřitě se ve světle lesknou mikroskopické bubliny vzduchu, ale 50–100ml by to dělat rozhodně nemělo. Problém s guferem(ne prachovkou) si myslím že může být v tom, že je to aušus. Zkus propružit bez prachovky a vem nějaký savý papír, třeba hajzlák a otři pak vnitřní nohu a zjisti jestli je na ní olej. Olejový film mnemusí být vidět, když ho gufero při znovuroztažení vidle rovnoměrně natáhne na plochu vnitřní nohy, jsou to hodně malé objemy kapaliny, ztratí se to, obzvlášť pokud není olej už zahnojený. Když je tam ale prachovka, tak ta z toho tenkého filmu udělá dobře viditelný kroužek a neštěstí je tu:-D

      0 0
      • allrose  

        Pri zapruzeni pretlakujes spodni nohy,olej se dostane pres gufero ven,nahradni stiraky nebyvaj tak kkvalitni jako ty co davaj oni,neresim jezdim

        0 0
        • gazman  

          Ty vole že já jsem tu zas po dlouhé době lezl:-DD

          0 0
          • pepek  

            Coco? Se tu poučíš a obohatíš, ne? To, že „Gufča“ nejsou nejspíš dělané na olejové mazání, to by mě v životě samého nenapadlo.

            0 0
          • Smazaný účet  

            hehe:D

            Uz mas v merku co noveho postavis?

            0 0
            • gazman  

              Nomad carbon 3 by byl fajn. No ale…

              0 0
              • logoman  

                To nejsi troskar ;-) Taky jsem koukal, ale 2,5k E je uz trochu moc … :-)

                0 0
                • gazman  

                  No furt čekám, že se objeví už nějaký bazar v německu nebo rakousku.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    S tvym stetim je to jenom otazka casu:))))

                    Cim to osadis uz mas vymyslene, zajima mne vidla:)

                    0 0
                    • gazman  

                      Chtěl bych určitě 180 mm asi fox 36 ale nejsem si jistý chodem, musím ještě oprubovat nějaké jiné kusy, ten co jsem měl v ruce moc pěkně nechodil. Těžko říct čím to bylo, nebyla možnost se tomu kouknout na střívko.

                      0 0
                      • logoman  

                        http://nsmb.com/…-cruz-nomad/ v tehle recenzi preferuje pika pred 36, 36 se ve 180 nedela a taky by poslala predek na 64° …

                        Taky obcas kouknu do bazaru, ale jety se skoro neprodavaji a novej stal nejmin 2500 coz je lepsi nez 3500 v eshopech, ale porad uplne mimo.

                        0 0
                      • goofy  

                        Tak tos mě překvapil. Jsem myslel, že to bude chodit obdobně parádně jak ta 40…

                        0 0
          • allrose  

            Sry spatne zarazeno,se necil..original nasazena a v pytliku byl rozdil v tesnosti,toliko zkusenost

            0 0
      • Bora..2  

        Člověče, tak smi vnuknul dobrou myšlenku.. Díky.. Byl to opravdu ten film. Zjistil jsem to tak, že sem zas stáhnul to prachový gufero a pouze s namontovaným olejovým guferem propružil. Následně sem to prachový natáhnul zpět na začátek zdvihu a hned sjel na konec zdvihu… takhle jsem to udělal asi 5krát a hle, byl tam kroužek od oleje. Celou dobu jsem to zkoušel s bílím ubrouskem, jenže jak je ve vidli uplně novej olej, tak to na tom ubrousku nešlo poznat.. Nebo spíš je to tak minimální množství oleje, že to prostě na ubrousku nepoznáš. Každopádně jsem tam švihnul jiný olejový gufero a zatim po oleji ani stopa (na vnitřní noze). Pořád se mi nechtělo věřit, že by mohlo bejt v hajzlu uplně nový gufero… Takže ještě jednou díky :)

        0 0
        • gazman  

          Není zač, zázraky hned, nemožné do tří dnů. Měj se a ať ti to šlape:-D

          0 0
    • -ONDRA-1  

      To, že vidíš kroužek nad prachovkou je logické, protože zatímco gufero má udržet olej uvnitř, tak prachovka má udržet všechno venku. Jinak řečeno, funguje to jednosměrně – prachovka olej ven pustí dovnitř už ne. I nové gufero může stát za ho*no. Pokud teče jak říkáš, tak ho prostě vyměň.

      0 0
    • kesu  

      No, Dorado jezdím 3 sezony a stalo se mi něco podobnýho. Hned jak jsem ji nadal napoprvé na kolo mi to sežralo ten kroužek. Pak to vyteklo na chodník. Náhradní gufera nebyly skladem tak jsem to stáhnul tou pružinkou (normálně ji pokrátil) a nějak to vydrželo než přišly nový gáfera.

      Pak to asi dvě sezony šlapalo a já blbec nechal gufera vyměnit preventivně. Následoval boj s tekoucí vidlí, ty gufera jsou prostě shit. Pak jsem našel kombinaci co netekla a tu tam nechám i kdyby padaly trakaře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.