Nelze seřídit QRM+ ložiska zadní náby

12 nepřečtených
  • Pajas04

    Zdravím,

    mám celkem problém se seřízením QRM+ ložisek zadního náboje mých nových Crossmaxů SLR 2013.

    Princip seřízení samozřejmě chápu. V zadním kole je ale vůle, a pokud utahuji seřizovací matici, tak se do určité chvíle nic neděje – jen narůstá odpor ložisek. Ve chvíli kdy je vůle již „dokonale“ vymezena a byl bych plně spokojen jsou už však ložiska předepnuta natolik, že jde cítit opravdu značný odpor vůči otáčení :( (toto samozřejmě zkouším při vyndaném kole z rámu).

    Vím určitě, že vůle je v kole a ne někde v patkách či jinde – zkoušeno na více rámech.

    Studuji strojárnu, tak chápu, že v ložiscích nějaký odpor bude, ale mám po ruce další nové totožné Cmaxy SLR a rok jezděné Crosstraily a obojí mají hladší chod a jsou zcela bez vůle – tedy mám s čím srovnávat.

    Co myslíte, mám zkusit dotáhnout ložiska tak, aby tam vůle nebyla a znovu je projet? Trochu se toho bojím, protože vím, že když mají ložiska takový odpor, tak bych na nich jezdit neměl.

    Díky za rady.

    0 0
    • Petr78  

      Moje Crossridy 2013 na pevnou osu mají po upnutí v rámu taky malinkou vůli. Ale jenom v rámu. Když jsou kola venku, tak ložiska vůli nemají.

      Obě kola to mají stejně a mají QRM (neseřizovatelná) ložiska, takže buď jsou obě kola zmetky anebo je ta vůle normální.

      Rozhodně nedoporučuju ty ložiska přetahovat tak, že půjdou ztuha. To je dobrej způsob jak je zničit.

      To vás ale ve škole snad učí, že ložisko pro správnou funkci musí mít určitou provozní vůli, ne?

      0 0
    • jecnak  

      Ciste nahodou nemas povoleny orech? Tohle byva celkem klasicka diagnoza pri podobnych indikacich. Tzn povol QRM+ serizovani loziska, sundej cepicku na leve strane osy, nasad inbus, nasad inbus u orechu, dotahni, nasad cepicku na leve strane osy, nahod kolo do ramu, utahni rychloupinak a pak az dotahuj s citem QRM+.

      0 0
      • Pajas04  

        Na těchto SLR už nejsou imbusy, ale je to řešeno jinak – viz. obr. Co se týče ořechu, tak jsem byl právě dost překvapen, že žádnou pozorovatelnou vůli neměl.

        0 0
        • jecnak  

          Jasne. Pak bych teda zkusil vyndat osu a ruku zkusit vuli v loziscich. Jestli neni uz takova, ze proste pri vymezeni vule celeho kola se opre vnejsi krouzek a nebo prachovka a nebo neco jineho o QRM konus a nebo neco podobneho na strane orechu. Orech nema vuli, jelikoz je uz v tomto rocniku na prumyslech. V rozkresu nevidim naznacene zavity, takze tezko rict jestli je neco i na strane orechu. Jestli delas strojarnu a mas trochu cit pro techniku, tak cely naboj rozhod a na problem v mziku prijdes, je to par soucastek.

          0 0
          • Pajas04  

            Než jsem narazil na tenhle pro mě nepochopitelný problém, tak jsem myslel, že nějaký cit mám a s ničím na kole jsem nikdy neměl problém.

            Právě se mi nechtělo náboj jetý sotva 20km rozebírat (nebojím se, že bych ho znovu nesložil, ale je mi to trochu „líto“). No vypadá to, že mi nic jiného nezbude :(.

            Každopádně díky za radu.

            0 0
            • jecnak  

              Jestli ma 20km, tak snad bude jeste v zaruce.

              0 0
              • Pajas04  

                Kola jsou koupena oficiální cestou, takže mám ještě skoro 3 roky záruku. Každopádně jsme to teď seřizovali ve dvou a vypadá to, že je to lepší – vyzkoušeno při upnutí v centrovací stolici, tak uvidím jak to bude vypadat, až to zase projedu.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.