Nekvalitní elektrokolo easy-bike od firmy Auto Kelly

177 nepřečtených
  • Rumca

    Před rokem a půl jsem koupil manželce elektrokolo easy-bike od prodejce Auto Kelly.

    Kdokoliv toto čtete, prosím neudělejte nikdo stejnou chybu!

    Již po roce baterie ztratila minimálně 1/4 své kapacity. To jsme ještě neřešili. Ale letos na jaře přestal fungovat elektrický motor.

    S tím jsme již kolo reklamovali.

    Bylo nám však řečeno, že byla zjištěna koroze motoru, proto se nejedná o výrobní ani materiálovou vadu, ale poškození vnějším vlivem.

    No tak pokud tedy se nejedná o vadu nekvalitního materiálu (po roce a půl provozu – dvě léta), tak už tedy opravdu nevím, co by takovou vadou pak mělo být.

    Kolo bylo používáno běžným způsobem, ježděné pouze za pěkného počasí (nejsme žádní závodníci, proto máme elektrokola), samozřejmě nějakou louží jsme projeli.

    Kolo jsme tedy používali i mimo obývák, na což evidentně nebylo stavěné.

    Musím říci, že já mám elektrokolo kvalitní značky Apache, jezdili jsme s manželkou vždy společně, tedy i ve stejném počasí a kolo je naprosto bez problémů (a to jak baterie, tak elektropohon).

    Pokud tedy uvažujete o koupi elektrokola tak velice doporučuji si připlatit a rozhodně nekupovat tuto nekvalitní značku od Auto Kelly, či od kohokoliv jiného.

    • Frostty  

      kvalitní značky Apache :)

    • nozaki  

      nic

      • Vilém  

        To by me zajimalo, jak se to mohlo zaradit sem, mezi dva prispevky 10 dnu stare.

    • novas752  

      Ono kupovat kolo, byť elektrický, v supermarketu s autodílama je vůbec nápad hodný génia…

      • kubad  

        to nemění nic na tom, že by si prodejce měl stát za svým produktem

        • lumyr  

          Zrovna v kelly se divím, že dělaj s tou reklamací problémy. Já u nich reklamoval několikrát elektro nářadí a vždy hned výměna kus za kus.

        • scalar  

          .

        • petrx  

          Tak Autokelly a jeho díly starline patří k tomu největšímu low-endu co lze u nás sehnat, takže i to by mělo být už varování..

          • zdenal8  

            Tak to si trochu vedle. Ne vždy je to pravda. Má to pouze obal starline, jinak jsou to stejné díly co tam mají třeba v obalu Bosch. Výrobce je pak někdo v Polsku nebo Turecku. Jako u většiny značkových dílů.

            • Bubaaak  

              :D Nic proti, ale Bosch mi na auto taky nesmí

              • zdenal8  

                Tak to je úplně fuk, co je to za značku. Prostě je výrobce konkrétního dílů a dává to do různých obalů. Včetně Starline. Třeba jsem koupil brzdový hadice. Na obalu Starline a na hadici bylo Semperit.

                • lumyr  

                  Což ale pořád neznamená stejnou kvalitu jako u originálu

                  • zdenal8  

                    Když tomu chceš věřit. I ten originál někdo vyrábí a další stejný díl se prodává pod několika různýma značkama za různou cenu.

                    A kolikrát ta druhovýroba je ve finále lepší jak ten originál.

                    • Bubaaak  

                      to je pravda, třeba druhovýroba třeba aisin, děla kvalitnější čerpadla, jak prvovýroba Bosch :)

                    • lumyr  

                      Když chceš věřit tomu, že jde kvalitativně o stejný díl, tak ti to vyvracet víc nebudu ;D

                    • Drobeczech  

                      Ono většinou ta druhovýroba horší je protože je pro východní trhy.

                    • H8me  

                      Puvodni dil z auta je vzdy lepsi jak „original“ dil, co koupis jako ND .....

                      • lukas aka mitro  

                        On se nikdy neobjevil pripad, kdy by vyrobce neco zvrzal a oprava se elegantne resila novym dilem, treba od jineho vyrobce?:)

                        • H8me  

                          samozrejme ze jo Lukes, napriklad moje zapalovaci civky (original Bosch puvodne z Turecka), pak si nenastartoval, tak pak Bosch z Nemecka na svolavacce a cajk! Stane se samozrejme! Moc dobre to vim, pac delam v Helle :D Ale myslel jsem to tak, ze kvalitu dodavanych dilu si automobilka hodne hlida, takze treba tlumice z vyroby nezreznou za 2 roky jak ty „originaly“ Skoda, co jsem tam pred dvema rokama daval a co vypadaj, jak kdyby jezdili v Mrtvym mori! :D

                      • kubad  

                        hmm

                        v rámci seriových dodávek se dodávají i ND, padají ze stejné linky jsou to úplně stejné dily

                        • Bubaaak  

                          někdy záleží na roku výroby, občas změní dodavatele…

                          • H8me  

                            to se taky stava, delaj se uspory timto stylem :) proto je nejlepsi koupit auto po cca roce, kdy je ve vyrobe – to by meli byt teoreticky odladeny nedostatky od zacatku vyroby a zase ke konci vyroby modelu uz se to lepi z jine vyroby, obcas i jinych materialu apod :)

                        • H8me  

                          po konci vyroby jeste chvili jo ale po tusim 5 letech od konce vyroby uz ne … myslim tim tyto dily, na auta stary napriklad 10 a vic let …

                • Spock lone wolf  

                  Problém je v tom, že nikdy nevíš co v tom obalu bude. Protože jsou to opravdu jen přebalovači a berou všechno, co jim zrovna kdo dodá za nejnižší cenu. Takže můžeš mít štěstí a mít tam kvalitní díl nebo taky ne a bude to díl, jehož rozpadnutím ti za čas vzniknou vicepráce v řádech tisíců. Viděl jsem třeba říznuté filtry stejného typu Starline koupené v různou dobu. Jeden byl uvnitř kvalitní, druhý vypadal jako když vezmeš plechovku od fazolí a dovnitř vrazíš zmuchlaný hadr.

              • oddie  

                To se ale zařizuje poměrně blbě, protože výrobců vstřikování a podobných celků moc není a je to stejně navíc z bláta do louže.

              • snas89  

                To ny me zajimalo jak to zaridis kdyz je bosh v nejaly mire v kazdym novym aute:)

          • Sunshine 29  

            Marketing funguje :)

      • Rumca  

        Že to byla chyba samozřejmě teď už vím. Jen jsem se o ten zážitek chtěl podělit, aby stejnou chybu udělalo co možná nejméně dalších lidí.

      • davids0108  

        Takže měl dotyčný tohle kolo koupit někde jinde a bylo by to OK? V čem by byl rozdíl? Kvalita kola závisí spíš na výrobci a ne na prodejci nebo mi něco uniká?

    • mr.ricardo  

      Loni jsem byl pro nejaky dily primo v Ocelarsky a behem cekani jsem tam ty kola prohlizel, meli je na prodejne. No, kdo tohle koupi, tak si ty problemy snad i zaslouzi …

    • snas89  

      Dekujeme za varovani. Nicmene tady se kolum lidi spis venujou a popravde si nedokazu predstavit ze by tohle nebo „kvalitni apache kolo“ dobrovolne koupil:)

      • Bruca  

        On nevaruje, ale cpe to na diskusní fóra. Asi by nebylo špatné dát info autokelly, třeba bysme se dozvěděli pohled druhé strany. A to by mohlo být hodně zajímavé :))

    • puka  

      Elektrokola nebrat. Měl jsi koupit něco s jednopřevodníkem – nemusíš šlapat ani do kopce a do schodů je jako pírko, i kdyby bylo osazeno nejhoršími komponenty. :)

    • jaspy24  

      Přidám taky svůj postřeh. Kolo z autokelly jsem manželce koupil před rokem a půl, aby mi stačila (i tak někdy nestačí :-P). Má najeto asi 1500km. Kapacita baterie je naprosto v pohodě, nezaznamenal jsem úbytek. Pravda je, že na dno jsme ji vybili asi jen 2×, jinak max do půlky. Po návratu z výletu dávám hned dobít a přes zimu dobíjím každé dva měsíce. V pohodě dáváme 50km trasy a baterie se vybije tak o 1/3. Výrobce udával u baterie asi 2000 cyklů…

      Co se údržby týče, tak kolo jsem za tu dobu myl 2× nebo 3×, občas to máznu, ale jinak nic. Co jsem řešil, byly brzdy, které jsem vyměnil za hydrauliky od Shimana, pak kratší představec a odpruženou sedlovku.

      Když vezmu jaké ceny ebiků nebo přestavbových sad byly před rokem, tak mi toto kolo s 13Ah baterií nepřišlo tehdy vůbec za špatnou cenu. Jasně díly jsou na tom levné (starý představec měl 300g :-D), přehazka Altus taky shit, ale manželka je lehká, extra terénem taky nejezdí. A jestli kolo vydrží 4 roky, což zatím vypadá že jo, tak budu spokojen a budu to brát jako dobře investované peníze.

      Třeba jsi měl smůlu na špatný kus :-(

    • jaspy24  

      Ještě mě napadá, jestli se dostala voda do motoru a ten zrezl tak musí být chyba na krytu motoru. Já ho mám zalitý v plastu, takže průsak vody by měl být vadou toho krytu. Obecně vše na tomhle kole, baterie i konektory, jsou dělány tak aby se tam nedostala voda.

      Takže být tebou projdu kryt motoru a hledám praskliny a nenechám se v autokelly odradit. Podle mě to na uznání reklamace je.

    • jirkous3  

      Myslím, že varování zde je na místě. Určitě se najde více lidí jako Jaspy24, kteří kupují elekrokolo manželce, rodičům atp. To, že se kolo pokazí se stát může, zarážející je ovšem odmítnutí reklamace. Asi by stálo za to zkusit se obrátit na Sdružení pro ochranu spotřebitele, případně na ČOI. Jestli byla zjištěna koroze motoru, musela někde nastat závada, gufero apod. Elektrokolo přeci musí být stavěno i na jízdu v dešti, tedy pokud není určeno pro africký trh.

      • iron.hide  

        elektrobikeri predsa v dazdi nejazdia, takze nemusi

        • jirkous3  

          Proč si to myslíš? Tak jako cyklisty netřeba házet do jednoho pytle (určitě se nechceš srovnávat s tetinou jedoucí na Libertě do Kaufu) tak i elektrocyklisti jsou různí. Já znám minimálně dva, kteří jezdí za každého počasí trasy přes 100 km. Jeden je po dvou bajpásech, druhý má přes 80 let.

        • davids0108  

          A co když elektrobiker vyjede za slunečného počasí a pršet mu začne až po cestě? Tak co má jako dělat? Teleportovat se domů?

      • Bruca  

        SOS má asi stejná práva jako zahrádkářský svaz, to ti fakt nepomůže :-D

        předpokládám, že v manuálu k tomu elektrokolu bylo psané něco o „voděodolnosti“, a že se s tím nemá jezdit v dešti.

        Oni mu to navíc očividně do reklamace vzali, jen ji pak neuznali – a na to mají právo. Stejně jako on má právo si najmout znalce a jít s tím k soudu, kde to pak projede a zacvaká to všechno :-D

    • MichalBr  

      Při takové závadě bych si za reklamací stál i za cenu znalce, kterou by pak uhradil prodávající. Hlavně si nenechat xxx na hlavu, protože kolo asi nebylo levný.

    • Rumca  

      Díky všem za rady (i za ostatní názory), už jsem to sepsal pro tu ČOI tak uvidíme.

      Dám určitě vědět jak to dopadne.

      Asi to nebude hned, přímo on-line formulář varoval, že toho mají moc a že se mi ozvou do několika týdnů…

      • hrota  

        Čoi ti nepomůže, neuznanou reklamaci musí vyřešit soud, protože se jedná o občanskoprávní spor… Tady je info co ČOI může řešit a co ne :)

    • Petr L2  

      Pokud si někdo dal tu práci a přečetl si podmínky reklamace baterií, nebude se stavu baterie divit, vše ostatní je díky místu kde je kolo koupené docela očekávané :-)

      • oddie  

        Hlavně nakupovat tam jako člověk z ulice je dost nerozum, někomu s velkým obratem by to kolo vyměnili kus za kus bez mrknutí oka.

    • Davidakta  

      Táta má easybike už čtvrtou sezónu a je hrozně spokojený. Včera jsme koupili nový model pro mámu tak snad nešli s kvalitou dolů.

    • Drobeczech  

      To že ti jde kapacita baterky po roce dolů je snad normální, rez v motoru už ne.

    • Davidakta  

      S autokelly nemám nic společného,to byla jen moje zkušenost s kolem a rodiče si můžou i v šedesáti vyšlápnout na prameny Vltavy

      • Bubaaak  

        Jojo, mi víme :)

        Přihlášen v den kdy si začal hájit auto kelly, nikde jinde ani jeden příspěvek …

        Rovnou si mohl založit topic: V auto Kelly maj super E bike a když tam budete, můžete si koupit něco na škodovku, protože s Toyotou Vás pošleme do prdele

        • oddie  

          Copak neměli na Toyotu? :)

          • Bubaaak  

            Matku na výfuk m10×1,25 :)

            Pak jsem zjistil že stejná je na škodě 105 a tu už měli, ale musel jsem si to dohledat sám, protože m10×1,25 pro ně nic neznamená a neumí to podle toho vyhledat (není to železářství)

            • oddie  

              No jasně že neumí, takové drobnosti obecně v TecDocech moc nejsou, díly většinou bývají podle kódů, matka výfuku bývá v univerzálních dílech, co mechanik objednává podle oka :)

              • Bubaaak  

                Jak píšeš, ale potřeboval jsem tři matky a na kole byla cesta přes kelly :) teda musel jsem si zajet 50metrů :)

            • Roxteedy  

              Tyve, ty nadelas… a podle toho sou cely Kelly nahovno?

              • Bubaaak  

                To netvrdím, já je mám celkem rád, ačkoliv spíš jezdím do Elitu když už ne originál :)

                Je to jak Hornbach, maj tam všechno, ale to co potřebuješ, zrovna nemaj :)

                • oddie  

                  Ono taky pro koncáka nemá nákup v Kelly valný smysl, to je distribučka pro servisy, pokud tam člověk nemá registraci, zaplatí pálku. Jinak když tam něco kupuju, zásadně tam přijdu už s objednacími čísly, resp. si ještě předtím ověřím, že to na pobočce skutečně maj a kdyžtak zavolám, ať mi to tam přivezou, rozvoz jezdí 4× denně, takže než přijedu z práce domů, už to tam z centrály je. Na tohle je to dobrý, plus v případě nouze otevíračka i o víkendech, byť v pobočce, která je dál.

                  • zdenal8  

                    Když už si to vyhledáváš na jejich e-shopu, není jednodušší to hned naházet do košíku a objenat? Pak jenom počkáš na SMS a dojedeš si pro to. Nemusíš nikam volat nebo tam chodit 2×. Navíc s těma rozvozama to ráno objednám a cestou z práce vyzvednu.

                • lumyr  

                  Kelly a Elit je jeden majitel, mám takovej dojem.

                  • Bubaaak  

                    jo, ale na ičo dostanu slevu jen v Elitu, protože v kelly neni registrace :)

            • Japhy  

              Nad Kellyšema a Elitem už jsem dávno zlomil hůl, vrchol byl, když mě telefonista od Kellyšů začal přesvědčovat, že mám neplatné VIN auta, ponivač nemá správný počet znaků. Auto VIN samozřejmě má a je odhadem dvakrát starší než namistrovaný telefonista. Přitom jsem věděl kód z katalogu výrobce, kterého běžně dodávají. Nezajímaly mě náhrady, beztak to nikdo jinej nedělá, zajímal mě konkrétní kousek, který (objednaný nakonec z Anglie) pásnul jak prdel na hrnec.

      • roman II  

        a jedééééém:-)

      • MilanT  

        S autokelly nemám nic společného,to byla jen moje zkušenost s kolem a rodiče si můžou i v šedesáti vyšlápnout na prameny Vltavy:

        To jsi mě drobátko překvapil.

        Mě už je tedy víc jak 60 a prameny Vltavy beru na biku jako nenáročnou projížďku pro děti :-)

        V našem věku se má ještě jezdit do kopců a občas si střihnout nějaký ten nenáročný závod (minimálně).

        Na e-kolo je čas (dokud tedy není nějaký zdravotní problém).

        Takže asi tak.

        • Davidakta  

          Tátu zabrzdila kyčel.

        • Roxteedy  

          Tak ses pochvalil :)

          Kazdej ma tohle jinak… ikdyz pravda, vetsina limitu je v hlave. A kdyz nekdo celej rok na kolo nesahne a pak jej vezme na sumavu, tak je to tura jako krava…

          P.S.: myho tatu jsem dovezl po 60ce s manzelkou, tandemem a karkou na Maloja pass (IT-CHE hranice, prameny Innu), myslel sem, ze od nich bude pokoj. Pripadal jsem si jak ten typek co nechal v lese Jenicka a Marenku :) No a oni byli do tejdne zpatky :)

        • Petr L2  

          Jo jo, k pramenu Vltavy jsem z Kvildy vozil v kočáru dvojčata, když nemohly zabrat, volným krokem, naboso v žabkách :-)

    • Davidakta  

      Protože jsem k tomu měl co říct ze zkušenosti.

      • Vilém  

        Ted muzes zkusit tu o Karkulce.

        • laudy  

          To myslíš že všichni prolézají BF jen aby řekli něco pozitivního o „své“ firmě? Chápu to když se jedná o kola, ale proč by to dělali lidi z Auto Kelly, kde ty kola můžou být tak tisícina procenta z obratu?

          • Vilém  

            To se zeptej jich.

          • Delkim  

            tak jde o jméno značky

            lidi si pak řeknou, že když dělají dobrá kola tak asi mají i kvalitní výfuk a svíčky :)))

          • Bubaaak  

            Některý firmy maj Vyhledávacího bota, ten vyhledává slovní spojení, pak stránku označí. Pak už je na každým, jak to vyhodnotí, někdo se začne bránit, někdo mávne rukou…

            Na Hifi forech je uživatel Federman a jak někde napíšeš Federman, je pruser na střeše, schválně za jak dlouho se logne tady :D

            • Vilém  

              Asi tak. Podobny soft mame na firme, kolikrat je zajimavy se tim prochazet, kdo nas kde zminuje, kdo kouka na nase stranky atd.

              Snad sem toho silence F.......a neprivolas :)

          • Roxteedy  

            Nejen BF. Nevim esi zrovna Kelly, ale jinak na to treba existuji agentury, co ti na kseft delaji PR v diskusich. Nejcastejsim zakaznikem jsou mobilni operatori a politicke strany…

          • MnemonicJ  

            a Ty si myslíš, že všichni co přispívají do různých fór jsou opravdu jen lidi, kteří se o to téma zajímají? V předchozí firmě jsme platili studenty, ktří procházeli fóra a psali pozitivní zkušenosti s různými produkty. Nedávno jsems e bavil s člověkem, který se ohledně marketingu motá a říkal, že podle nějakého průzkumu v Americe, je snad přes 20% příspěvků v diskusích dílem marketingových společností.

          • Drobeczech  

            Tak budu tomu věřit víc než že se najde uživatel co prochází fora a zaregistruje se jen proto aby napsal svojí dobrou zkušenost.

    • Davidakta  

      Tady jde přece jen o to rozervat pozitivní reakci:)

      • Drobeczech  

        Ale to víš že jo, prostě si se jen registroval kvůli tomu.

      • Bubaaak  

        Snažit se rozšířit pozitivní reakce v tématu, kde hrozí baterkou po ksichtu :D

        Skutečně nejsi místní ani BF nesleduješ z povzdálí :D

    • Davidakta  

      :)))

    • Davidakta  

      Já tady sleduju diskuse o jídle a pití na kole,protože s tím mám problémy.Tady jsem se zapojil asi omylem a zbytečně :))Jinak nakupuju v Elitu:)

    • Tina  

      Elekrokolo za 25tis kč a diviť sa nízkej kvalite je to isté ako „závodní kolo“ Olpran za 5tis zo supermarketu.

      Pred kúpou je dobré si niečo o problematike naštudovať. Keby si sa spýtal iba koľko stojí nová batéria (7 – 15tis), z tej ceny ešte odpočítať elektromotor a ovládanie tak by si vedel, že zvyšok kola musí byť totálny šrot.

      • davids0108  

        Co to je proboha za názor? Tady píše, že kolu odešel motor a neuznali mu reklamaci. Je přece jedno kolik to kolo stálo. Jde o ten princip. Já si třeba koupil auto za 375 000 Kč, úplně nové auto a taky mi neuznali několik reklamací. Chceš snad napsat, že "nové auto za 375 000 Kč a divit se nízké kvalitě … " Vedle toho elektrokola mají v Auto kelly benzínové skútry za 21 000 Kč, tedy ještě o 4 tisíce levnější. Ty skútry jsou teda ještě větší šrot a vydrží jenom půl roku?

        • Roxteedy  

          Souhlas. Mas zaruku, v zarucni dobe to musej dat do richtiku.

          Nesmyslne nizka cena vsak poukazuje na to, ze nekde bylo neco ojebano. Takze po zaruce panbuh s nami…

          Jinak ty skutry sroty jsou :)

        • novas752  

          Právě si přistál z Marsu?

          Vydrží víc tenhle skůtr za 20 nebo nějaký lepší třeba za 100?

    • Delkim  

      čistě ze zvědavosti, ty baterie, to je něco speciálního nebo je to klasika narvaná typem 18650 stejně jako snad i ty akumulátory Tesla?

    • Petr L2  

      Tak většinou Samsung 22P, Samsung 29E, Panasonic NCR-18650 ......

    • Marlonsa  

      Jaký motor je nejlepší na elektrokole?

      • l.bily  

        ten co ta uveze

      • novas752  

        Sram eTap.

      • Roxteedy  

        Mam na fatbike BAFANG a super

        • Petr L2  

          Já bych zase řekl že Brose :-) to je naprosto nesmyslná otázka, protože motor není vše, hodně dělá také řídící jednotka a SW, takže vždy se budou chovat líp kola co mají motor a systém na míru než ty co je výrobce seká z běžných sad, ale to je otázka kol hodně nad 100 000,– a to je stejně mimo debatu, takže je to vlastně fuk …

          • Roxteedy  

            Leader fox je dela na miru. Ladi si SW a slusny poridis cca za 30–40tis Kc.

            Jinak souhlas

            • Petr L2  

              Na míru jsem myslel, že jim fabrika dělá celý komplet ke konkrétnímu kolu a požadavkům na chování, tak jako je to třeba u Rocky Mountain, Specialized, Cannondale atp, ne že si fabrika upraví menu a parametry v budíku, to si může udělat každý i na tom nejlevnějším Bafangu, pokud ho dokáže po fabrice odemknout.

              • Roxteedy  

                LF to nekde na webu popisuje, jak to ladeji.

                • novas752  

                  Nějak se mi nezdá, že by si zrovna Leaderfox nechal dělat custom verzi řídících softwarů, když jejich nejdražší počin osazují vidlicí XCR, čili vyráběj lowcost kola s motorem.

                  • Acanthophis  

                    Zrovna leaderfox máme doma, a že by to byla nějaká výhra, se rozhodně říct nedá… naopak…

                    • bezdratova.sprcha  

                      Tzn. že to je prohra?

                      • Acanthophis  

                        Pro ponteciálního kupce / redaktora tuším mladé fronty?, který zrovna jednoho leader foxe (dokonce ještě nižší model, než doma máme) označil za vítěze testu – to určitě nebude zrovna nejlepší možné řešení, v rámci vstupu do téhle kategorie… nicméně, co si budeme povídat, ono „lepší“ modely a hlavně lepší motory opravdu začínají na trošku jiné cenové hladině… ale jestli chceš slovíčkařit, tak ano, klidně to ber jako prohru :)

                        • bezdratova.sprcha  

                          Nic ve zlem :) Ja jen cele vlakno beru s trochu vetsim nadhledem nez je u me obvykle.

                        • Roxteedy  

                          jednak jde o to, s čím redaktor porovnával – mezi slepými jednooký králem

                          a za druhý, tyhle redakční testy bejvaji dost ovlivněny ekonomickou stránkou věci :)

                    • Roxteedy  

                      já šel do nejvyššího modelu (45"+k Kč) se středovým Bafangem a max. spokojenost. „Značkový“ mašiny za kilo budou jistě lepší. O tom žádná.

                      Mám fatbike, se kterým tolik km nenajezdím. Takže pořádně hodnotit budu tak min za 5tis km. Což bude odhaduju min 2–3 roky.

                      Někdo, kdo si to koupí jako primární kolo a najezdí 5+k km ročně, může povídat víc…

                      Třeba tohle už by se dalo. Ikdyž raději bych viděl min SLX výbavu, lepší vidli a třeba +10k Kč cenu. Ale zaměření značky je spíš velkosériová výroba pro široké masy.

                      Nižší modely jsem nezkoušel, ani bych do nich nešel. Zadní motor v nábě není dobrý řešení a ani ostatní komponenty nejnižších řad by mi vadily. Ono vejít se do magických 25k Kč, když jenom baterka stojí 12, neni jednoduchý. Otázka, jestli je to správná cesta a jestli si nekurví značku…

                      • Acanthophis  

                        V podobné cenové hladině jsme brali před dvěma roky také (tuším byl to model 2016? – možná už 2017, netuším musel bych dohledat) – nicméně motor s výkonem polovičním oproti konkurenci (tuším, že bafangy ačkoliv udávané jako 250 mají opravdu max. polovinu) je opravdu znát… jasně, neměl jsem/nemám úplně přesné porovnání, jelikož teď leader stojí v garáži na jihu a jen pro test se až z Ústí s příp. druhým kolem pro porovnání nepotáhnu :) – nicméně jakmile je kopec prudší/táhlejší, tak ani režim turbo nestačí a magická hranice 25km/h (již výrobce uvádí, jakožto omezení) je jen krásným snem – naopak je člověk rád, že se s úporným šlapáním na kopec nakonec doplazí :) → a to ani neřeším, jaká je přesnost řazení na elektrokole, jako takovém…

                        Suma, sumárum… na běžné poježdění po cyklostezce/ne­náročných polních cestách OK, na větší výletění/zdolávání opravdu větších kopců už to ovšem není a samo člověk musí jezdit jen za krásného počasí :) (protože systém, pokud se tak dá nazvat, utěsnění je opravdu kapitola sama o sobě…)

                        • Roxteedy  

                          Tyjo, moje zkušenosti jsou opačné. Mám 150 kg + fatbike.

                          Pokud se chci vezt a dám přípomoc 5 z 5, tak fakt šlapu rekreačně a během chvilky mám na polňačce 40kmh, kam jsem si omezovač nastavil. Při rozjíždění mi kolo ujíždí pod prdelí, než připnu boty. Na 5 a nejlehčí převod vyjedu kopeček, který dost zdravých lidí sotva vyjde.

                          Na asfaltu i do kopce (nijak brutálního) mně omezuje spíš kadence, než že by kolo nemohlo (kdybych povolil omezovač).

                          Běžně dávám přípomoc 2 z 5 na rovince + víc v kopci. Ujedu i se svejma kilama a těma balonama na sichr 60km na baterku. Kdybych šetřil, možný 100 dám. Když jsem línej a dám přípomoc 5 z 5, tak odhaduju 25km výdrž.

                          Určitě mi nechybí výkon. Samozřejmě by byla super větší kapacita baterky. Na celodenní vejlet to nestačí. Ale můžeš vzít trafo do batohu. Vypadá jak na notebook.

                          Na řazení je třeba si zvyknout a hodně při něm zpomalit šlapání. Jinak nohy + přípomoc tahne tolik, že to řadí fakt blbě. Ale to i na normálním kole.

                          Zkoušel jsem „čínský jebky“ s motorem vzadu a „plynem“ a to byla hrůza. Vyšší modely a značky, než mám já, jsem nezkoušel. Jistě s cenou cca půjde nahoru i kvalita. otázkou, jako u všeho, v jakém poměru. A pak samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha :)

                          • Acanthophis  

                            Tak ono i možná to omezení může hrát svoji roli. Na zmíněném kole jsou „jen“ 4 stupně výpomoci (1/2/3/turbo) a omezený je opravdu na využití v běžném provozu (tzn. dle zákona 25km/h) – a jak říkám, dokud člověk opravdu nenarazí na „větší táhnutí“ směrem nahoru, tak ok (a dokonce se i shodnu na tom, že „ujíždění“ při prvním šlápnutí je vcelku nemotorné a párkrát mě už překvapilo, nicméně tam jsou na tom skoro všechny kola stejně a záleží na režimu výpomoci – někdy to „kopne“ méně, někdy více…) – tož tak… (ale zase je otázka, zda-li u toho fatbiku opravdu není jiný/silnější motor – příp. jestli nemá třeba již motor novější → jak jsem psal, náš domácí leader by měl být opravdu modelově starší)

                          • Petr L2  

                            Na 25 kg hovado brzdy úplný základ a k tomu prý nosnost 140 kg !, no potěš koště !

                            • Roxteedy  

                              Kdybych si mohl vybrat, dal bych si tam to co mam na hlavnim kole. XTcka brzdy, ice kotouce, chlazeny sintry. Ale jsem prekvapenej, jak to brzdi. Je fakt, ze jsem tomu jeste nedal kour z kopce. Tam bude jiste slabina.

                              Jinak ve skutecnosti mam saltr i kazetu deore. Coz jsem rad videl. Z Alivia jsem mel strach

                              • bezdratova.sprcha  

                                Popravde je skoro sumak jaka je hazka, dulezitejsi jsou packy.

                                • Roxteedy  

                                  Myslis radici packy? Ty mam taky deore

                                  A na pacce jako zalezi vic nez na saltru?

                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Packa je cast ktera taha lanko a drzi pozici. Kdyz jsem mel deore packy, rozdil mezi XT a deore hazkou jsem nepoznal. Rozdil v packach ale fakt citim. Nemel jsem teda ale ty novejsi Deore, ty na tom mohou byt lip.

                                    Hlavnim argumentem pro lepsi hazku bych asi videl vetsi ocekavatelnou­ vydrz,

                                • Petr L2  

                                  Obávám se, že nejdůležitější u e-biku s motorem uprostřed je řetěž, kazeta, hazka a ořech, protože motor těmto částem dává daleko větší kouř, než na který jsou tyto komponenty dělané.

                                  • Roxteedy  

                                    +1

                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Pokud se nepletu, maximalni dovoleny vykon ebiku je 250W, coz bych si fakt netroufl tvrdit, ze je mimo specifikace techto komponent (pokud to neni uplny smejd).

                                    • l.bily  

                                      ale to je len papirovo, muj treba dava max odmeranych 700w a tez ma napisane 250 w

                                      • Roxteedy  

                                        co máš za motor? Jak si to měřil?

                                        • Vilém  

                                          Zajel si na valcovou brzdu:)

                                          To byl jen takovy jeho maly mimodek.

                                          • Roxteedy  

                                            :) právě mně nenapadá, jak jinak to změřit. A ikdyby, tak jak odečteš svoje haxny? Pač tenhle typ kola snímá tvou sílu a podle toho dávkuje přípomoc. Bez nohou ani nehrábne…

                                            • Vilém  

                                              Byl tam smajlik, ze by to nejak meril o tom pochybuju.

                                              Spis chtel jen nenapadne pripomenout svuj „Specialized TURBO LEVO FSR SHORT TRAVEL 29 2017 2017“ na ktery je tak hrdy a za ktery tu jistou dobu zaryte bojoval, pricemz u vykonu vychazel z toho co uvadi vyrobce.

                                              • l.bily  

                                                ty si hodne zakomplexovany co? Len tu reagujem na to ked si niekto mysli ze to ma iba realne 250w. Myslim ze vyrobca tiez uvadza 250w .Mera to vykon a zobrazuje v aplikacii a tak isto rozlisuje vykon jezdca, alebo motora atd.

                                    • Roxteedy  
                                      1. výkon průměrného trénovaného cyklisty je cca 200W (zdroj wiki)
                                      2. Bafang co mám, má v papírech trvalý 250W, „v nárazech“ 350W. Ve skutečnosti mi na displeji ukazuje až 700W (kdoví jak to měří). Jsem přesvědčen, že je to jak píše Bily. Jako u motorek či čtyřkolek. S tím rozdílem, že u kol to NIKDO nikdy nekontroloval…

                                      Každopádně, ikdyby to bylo „košer“ max 250W, tak pořád je to dvojnásobná zátěž. A i to cítím, když zaberu s maximální přípomocí, a náhodou bych chtěl řadit, tak mam pocit, že ten řetěz musí okamžitě rupnout. Jsem přesvědčenej, že životnost bude hodně snížená. Vozím s sebou nejtovačku a spojku, pač bych nechtěl zažít tahnout tlusťocha několik km v tretrách domu…

                                      • Vilém  

                                        A co je u motorek a ctyrkolek?

                                        • Roxteedy  

                                          Motorky a čtyřkolky mají v určitých kategoriích homologační omezení výkonu. Nejčastěji 15kW. Motor a celý stroj je od výrobce však vyvinutý na výkon větší (i několikanásobně)

                                          Technicky se to řeší mnoha způsoby. Nejčastěji:

                                          • úprava SW u motorů s EFI (elektronicky řízená stříkačka)
                                          • úprava dorazu plynu u karburátoru
                                          • restriktor na sání
                                          • restriktor na výfuku

                                          či kombinace různých způsobů.

                                          A každej prodejce Ti rovnou nabídne „otevření“, pač ten stroj kurvíš a navíc kdo chce mít nižší výkon? Kurvíš – např. u 4kolky je variátor a rozběhová spojka. S nižším výkonem dostává dost zabrat, než to plně převezme vario. Restriktory jsou jasný – jak přibrzdíš sání nebo vejfuk, motor nemá co potřebuje.

                                          Jenže pak se může stát, že Tě buď změří na válcích. V AT běžně na silnici, unás snad jen možnost na STK. Považuje se to za porušení homologace a můžou ti vzít techničák. popř. při nehodě pojišťovna může odmítnout krytí. Jsou to spíš teoretická rizika. U nás těch strojů jezdí NAPROSTÁ VĚTŠINA otevřených. Někde tě nechají podepsat, že s tím souhlasíš, někde se ani neobtěžují to zavřít. Dost typů chodí od výrobce normálně v sériovým stavu a k tomu „homologační sada“ či "homologační SW.

                                      • bezdratova.sprcha  

                                        Zajimave. To mi pripomina, ze chci vyzkouset ebikovy retez, jestli nema delsi zivotnost.

                                        Kazdopadne hazce by to porad melo byt jedno podle me. Hlavni pnuti je jen od pastorku po prevodnik (tj. vrchni strana). Spodek pohonu zaziva jen velmi maly stres.

                                        • Roxteedy  

                                          jo, hazka to odnese asi nejmíň.

                                          Co jsem zjišťoval, tak ebikový řetězy jsou hlavně delší. Že by byly odolnější si nemyslím. Pořád jseš vázanej nějakým přesným rozměrem.

      • Roxteedy  

        X

      • Petrousmatous  

        Podívej se na elektrokola s motory od Bosche :-)

        • Vilém  

          To u vas urcite prodavate, ze?

          • Martinek1  

            Díval jsem se po netu a není tady zrovna moc prodejců s motory Bosch, to tak se zajet podívat do Německa

            • Vilém  

              Zapomnel jsi se prihlasit z jineho nicku a predevsim vlozit odkaz na toho jedineho spravneho prodejce.

              Priste tipuju, ze dostanu odpoved od Milana236 eventualne Hanzlik111, nebo kolik nicku vlastne pouzivas.

            • Petrousmatous  

              Podívej se na moustache-elektrokola.cz, cyklospeciality to prodávají :-)

              • Vilém  

                Bez uz do prdele, ty i tve ostatni nicky.

              • kolond  

                Co je to Elektorkolo ?

                popis kola:

                Díky nově nastupujícím pneumatikám

                širší řídítka, silnější brzdy, skloněnější sedlovka – hydraulické kotoučové brzdy Shimano M395 o průměru 180/180

                Ty stejné brzdy jsou i u modelu kola za 139 900 Kč.

    • bezdratova.sprcha  

      Já kopil kole značky v přímo za budovou (je to hned naproti) a musím říct že a abych jenom nekecal, mohu dokázat, že jízdy na něm jsou zcela a řazení se chová velmi. Ke všemu při rychlejší jízdě je kolo a to se musí taky ocenit. Pak jsme ale šli za prodejcem a řekl že to kolo omylem a od té doby už to není co bývalo a nikdy bych si ho znovu nekoupil v této prodejně jenom nějaké jiné prodejně.

    • Wolfik  

      Dobrý den, já kolo vlastním 2 roky najeto 1280 km. Nepocitil jsem ztrátu kapacity baterie najedu na nabití 100km, samozřejmě podle asistence. Loni jsme byli s manželkou v Maďarsku a chytla nás opravdu velká bouřka. Jeli jsme 20km ve velkém dešti projeli tolik louží všechno mokré včetně spodního prádla a kolo jede pořád. Žádný problém s ním nemám. Za mě je kolo v pohodě akorát jsem vyměnil brzdy za hydraulické. Asi by to chtělo lepší vydlici a devitikolečko na silnici. Jinak kolu dávám zabrat. Jezdím s ním singl trail a vymetám všechny možné výmoly. Jezdím po poli v lese dokonce jsem ho vytáhl do sněhu a kolo drží nic se mi s ním nestalo divím se, že jsem ještě v lese nepichnul. Příště bych asi šel do Lectronu RSX, ale to je jiná cenová kategorie. Nedělám reklamu autokelly je to jen má zkušenost. Jel jsem i na Apachy, jak píšete než jsem koupil toto. Mě víc vyhovoval easybike jízdou a hlavně designem. Reklamací se nenechte odbýt moje kolo to se mnou nemá lehké a přes vaše negativní zkušenosti moje drží a funguje.

      • JFtryall  

        1280km za dva roky? To je teda poctivej test matrose. :-)

      • JakeF  

        Ještěže jsi napsal, že neděláš reklamu… Protože jinak bych si podle data registrace a vytažení starýho vlákna myslel, že určitě reklamu děláš :)).

      • lukas aka mitro  

        No jeeeejda…aby se ten akumulator osoupal, kdyz ho nabijes jednou za dva mesice:))) Nemela manzelka vlhké gaťky z tebe?

      • Petr L2  

        O tom jestli najedeš na jedno nabití 100km by se dalo dlouze diskutovat, můj táta také najede 120 km na jedno nabití, ovšem elektriku zapíná pouze do kopce, reálně na elektriku dá tak 70 km, žena to má podobě, pochybuji, že zrovna tenhle vejhykl bude o moc lepší … Co se týká kapacity baterie, po 1280 km máš za sebou asi tak 20 nabití, to ještě nic neznamená, kapacita na začátku klesá velmi pozvolna a nenápadně, zato konec pak je znát dost a přichází rychle, dej vědět, dávám ti tak rok :-) Jinak te nájezd je tak malý, že to o kvalitě kola nic nevypovídá , to za rok najede můj táta víc a to už mu bylo 80 :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse