Nejpovedenější GEO Enduro na 29 kolech?

17 nepřečtených
  • lupa

    Ahoj,

    Mám na letošní zimu u F.Mrázka objednán rám na 29 kola.

    I když vím, že si Franta vždy udělá vše po svém a vždy nakonec správně, tak bych se i tak chtěl obohatit o Vaše názory, jaké že je nejlepší Enduro na 29 kolech z pohledu geometrie? Třebas bych si z toho některé přenositelné parametry mohl přenést a připravit si je k debatě s Františkem.

    Určitě bych chtěl moderní geometrii a zároveň veliký rám. Měřím 191 a mám v plánu si nechat postavit bike opět na dalších 15–20 let.

    Vidlici jsem již zakoupil RS Lyrik 170mm, tedy zadek počítám zdvih 150–160mm.

    Děkuji za doporučení/případný odkaz na základě Vašich zkušeností :).

    Radek.

    0 0
    • ceo  

      Nic takového není. Je spousta povedených geo, které ideálně vyhovují konkrétnímu jezdci a jeho stylu a prostředí

      3 0
    • JakeF  

      Mě hodně bavila minulá generace Slashe. Na tom kole šlo jezdit bikeparky, skákat velký věci, ale pořád to bylo zábavný kolo i na flow trailech, šlo pumpovat a ochotně se zvedalo na zadní. Navíc nemá žádný nesmyslný přepákování s milionem ložisek, i když nevím, jestli by si Franta poradil s tím ložiskem spojeným se zadní osou.

      Dnešní moderní dlouhý a položený geo jsou super do bikeparku a na rychlý závodní tratě, ale ta zábava na lehčích trailech už se dost vytratila.

      1 0
    • MlokCZ  

      Jednak jak už bylo zmíněno, tak nic jako ideální geo neexistuje. Vždy je to o preferencích a požadavcích každého.

      Spíš je ale otázkou, jaké jsou vůbec možnosti při takové individuální konstrukci.

      Dnes v podstatě všechny rámy využívají většího tvarování u hliníku a ještě větších možností u karbonu. To jsou prohnuté/lomené předsazené sedlovky (aby bylo místo na větší zadní kolo), spodní rámové trubky (aby bylo více místa na tlumič + případně láhev), u horní rámovky třeba masivní jednolitý trojúhelník přechodu sedlové trubky a horní rámovky (pro více místa na horní rámovkou).

      Aby to pak nebylo mezeno, že skoro nic z toho realizovat nepůjde a tedy ani použít geometrii většiny současných rámů.

      V minulosti, kdy se tohle u sériovek ještě vůbec nevyužívalo, tak o to měla větší smysl taková individuální konstrukce. Dnes mi to už smysl nedává.

      2 0
      • mirorek2  

        že skoro nic z toho realizovat nepůjde

        co be nešlo https://www.shredwear.cz/zoceli

        1 0
        • oddie  

          Jako, hustej kousek, to se musí nechat, ale asi bych zůstal u nějaké trapné sériovky :)

          0 0
          • Georrge  

            Je to takový to „hustý“, aneb když je to divné, těžké, drahé ale nechceš to vyloženě urazit, tak o tom řekneš že je to hustý :D a na 20 let, to aby to raději bylo z nerezi.

            1 0
            • oddie  

              Tak urazit to určitě nechci, to provedení se mi líbí, ale – stačí mi to na obrázku :)

              0 0
      • lupa  

        Ahoj díky za validní argument.

        Věc se má tak, že ať už DH, nebo XC i Enduro, jsem měl vždy od Franty…(kromě krátkého koketování s Norco a RB)

        Ani neuvažuji, že bych snad “změnil značku” ????.

        Na druhou stranu rozumím tomu co píšeš a dává to smysl. Co si budeme povídat, už poslední Enduro od Franty, bylo v lecčem o smíření se.

        Třebas posed nad zadní nábou, při vysunuté sedlovce na plno do vysokých kopců, kdy bylo opravdu umění udržet přední na zemi.

        Na druhou stranu mám z těch jeho rámů takové zážitky a trvající po mnoho let, kdy přičtu li to, že mám nad sto kilo a jezdím řekněme “na hulváta”, tak upřímně klobouk dolů před jeho rámy. Měnit nechci a pár ALU už jsem v patkách zlámal.

        Proto Franta. A GEO poptávám, protože mám za to, že přeci jen jistě existují nějaké moderní znaky geometrie, jako úhel hlavovky, nebo rozvor kol, které se snad do Frantovo plánu propojit dají.

        Snad jsem srozumitelný ????.

        0 0
        • oddie  

          No tak zrovna ten posed nad zadní nábou, co zmiňuješ, je záležitostí co nejkratší zadní stavby, která je žádoucí kvůli ovladatelnosti.

          0 0
        • Georrge  

          Jak píše oddie, posed nad zadní nábou je kvůli krátké zadní stavbě (kterou nejspíše chceš). Tenhle problém mají spíše vyšší jezdci, protože pro menší lidi je délka zadní stavby stejná ale sedlo mají více vepředu.

          Trochu pomůže více vystrčené přední kolo na moderní geo (malý úhel hlavy) svou hmotností, více to ale řeší strmý úhel sedlové trubky a tedy posunuté sedlo dopředu. Správnou vzdálenost sedlo – řidítka pak řeší delší reach. Navíc při šlapání ko kopce nešlapeš tolik „před sebou“. Blbé je, že takový posed není moc dobrý na rovinky, ale to se od endura asi moc neočekává. Je ale potřeba s tím počítat a pokud chceš hodně šlapavé enduro, moderní geo pro to moc vhodná není.

          0 0
    • logoman  

      https://enduro-mtb.com/…review-2022/#…

      Tady testuji kola a nejlepsi je nejaky simplon, tak asi to … (-:

      1 0
    • TichyA  

      Za mně mohu doporučit přibližně takovou geo,jako má ten simplon v XL. Ale chtěl bych řetězovou vzpěru kratší, tak 440mm. Mám kolo s dost podobnou geo, jen mám vzpěru 438mm a paráda, měl jsem půjčený pivot firebird v xl, dost podobná geo, jen ta vzpěra tam je dlouhá jako u simplonu a bylo to dost znát, ta kratší mi přijde lepší.

      Takže za mě:

      Reach cca 500mm

      Stack cca 640mm

      Chainstay 440mm

      HA 64°

      SA 78°

      Ale jak píšou ostatní, je to dost individuální, každopádně se mi zdá, že poslední dobou se ta geo u výrobců docela ustaluje na dost blizkých hodnotách u XL rámů

      1 0
      • oddie  

        On má 191cm a stěžuje si na zvedání předního kola při jízdě do kopce, to by možná pro něj byla chainstay 450 lepší, u takové velikosti

        0 0
        • JakeF  

          440 zas není tak málo ani na XL, když máš dlouhej předek a ostrej úhel sedlovky.

          0 0
        • TichyA  

          Mám 189cm a nemám problém, pravděpodobně bude mít nějaký starší rám s STA třeba kolem 72° a to je ten problém, se strmějším úhlem se to těžiště posouvá dost dopředu

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.