• pm74

    Ahoj, repasuju vzduchovou NRX 9100 a narazil jsem na problem. Negativni pruzina je evidentne po smrti. Nezna nekdo parametry originalu? Zajima me hlavne delka, ostatni mam zmereno. Suntour ani Bplumen nepomohli (resp. Bplumen nejakou poslal, ale prijde mi, ze nepasuje). S tim souvisi dalsi dotaz. Co se stane, pokud bude negativni pruzina prilis dlouha a tvrda?

    0 0
    • pm74  

      Jeste zkusim upresnit. Pruzina je tak dlouha, ze v klidu umozni jen 2/3 zdvihu vidlice. Je to tak v poradku, protoze se pocita i s naslednym predpetim? Prijde mi hodne tvrda. Rozumim tomu dobre, ze by mela umoznit deklarovany zdvih i na nejmensi tlakovani pistu?

      0 0
    • pm74  

      Dokonce 2/3. Ta vidlice ma mit zdvih jen 63 mm. Nenatlakovana s novou pruzinou tak 40…

      0 0
      • novas752  

        No to bude tim, ze je to negativni pruzina, a ne pozitivni. Negativni pruzina ma za ukol tlacit vidlici do zdvihu, takze pokud proti ni netlaci vzduch, vidlici zatlaci do sve nezatizene delky. Kdyz vidlici nafoukas, povyleze kousek nahoru.

        0 0
        • pm74  

          Zakladni princip chapu. Co myslim tim „…vidlici zatlaci do sve nezatizene delky“?

          0 0
          • Fredos  

            Že se neg. pružina natáhne a vidlice zaleze do zdvihu.

            0 0
          • novas752  

            Ze kdyz vypustis vzduch, na stlacenou negativni pruzinu prestane pusobit sila, takze se roztahne do sve prirozene delky a vidlice kvuli tomu zajede o tu 1/3 do zdvihu, takze zbydou jen ty 2/3.

            0 0
            • pm74  

              Dobre, takze s predpetim se pocita. Ale i pri nejmensim tabulkovem natlakovani by mel byt k dispozici cely zdvih, ne? Tady neni ani na max.

              0 0
              • MlokCZ  

                To určitě neměl. Jakmile má vidlice ocelovou (ne vzduchovou) negativku, tak prostě funguje dobře jen pro určitou hmotnost jezdců (včetně toho, že ± odpovídá zdvih) a když jsi výrazně mimo, tak musíš negativku vyměnit.

                0 0
              • novas752  

                Nevím kolik je nejmenší tabulkový, ale obecně neměl, protože to stlačení negativní pružiny právě zajistí až dostatečný natlakování. Často s tim mívají problém lehký ženský, protože na svou muší váhu tlakují málo a kvůli nedostatečnému stalčení pružiny malým tlakem vzduchu přicházejí o zdvih (řeší se to výměnou pružiny za menší tuhost).

                0 0
                • pm74  

                  Takze to funguje i opacne, pri neadekvatne silne pruzine hrozi, ze vidlice natlakovana na plny zdvih ztuhne k nepouziti? Nebo jeste jinak: kdyz natlakuju podle tabulky na svoji vahu a nemam plny zdvih, znamena to, ze je pruzina prilis tvrda? Originalni mela prumer dratu 2,5mm, Bplumen poslal 3mm. Pocitove je ale skoro dvakrat tvrdsi, nez origo.

                  0 0
                  • novas752  

                    Ano presne tak, kdyz nemas plny zdvih, pruzina je tvrda. Jedna vec je prumer dratu a druha vec je tuhost pruziny – neni to jen o prumeru ale i o materialu, ale nejspis ti poslali tvrdsi no.

                    Ale tabulkou se nerid, to je fajn na orientacni nastrel tlaku. Natlakuj si to tak abys mel sag (zanoreni po nasednuti do neutralni pozice) cca 20–25%

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.