• P e t r5

    Prosím o radu: koupil jsem lehce jeté celopéro a zadní kyvka nejde zamknout. Dokonce se mi zdá, že poloha páčky na tlumiči (O2,160mm) vůbec nemá vliv na tuhost kyvky. Tlumič jsem nafoukal na 12 atm. a kolo jen ztvrdlo. Nemůže za to třeba nedostatek oleje? Jestliže ano, kolik ho má být? A ještě jedna věc: mám tam Magury Marta(kotouče 160 mm) s deskama BBB a i když jsem je perfektně vyčistil čističem brzd, tak kolo prostě nepostavím na přední, což mně hodně zklamalo, to umí každé véčka. Poradí mi někdo jaké desky koupit? Předem dík.

    0 0
    • pajan  

      Jj, neni tam dostatek oleje, kolik ho má bejt ti neporadim… To fakt nevim ;-)

      0 0
      • P e t r5  

        Dík za rychlou reakci, teď ještě jaký? Do obchodu se nedostanu(stejně je většina zavřených), doma mám několik druhů motorových, hydraulický a LHM do citroenů. Co je nejbližší originálu?

        0 0
        • Vilém  

          Radsi bych se do toho nepoustel. V tlumici je olej, narozdil od vidlice, pod tlakem. Tzn, ze bys napred musel vypustit plyn z tlumice, doplnit olej a nasledne tlumic opet natlakovat. Tim natlakovanim nemyslim vzduchovou cast, ale tlumicovou cast.

          0 0
          • P e t r5  

            Pustit se do toho musím, kdo měl někdy citroena tak se hydrauliky nebojí. Jen mi prosím poraď ty tlaky.

            0 0
            • baboon  

              Jak pise dole kesu,asi to bude spis ta planžetka..Je tam takova plechova,zrovna nedavno se mi stalo neco podobneho,vnikla mi tam necistota,planzetku nadzvedla a nefungovalo to..Jinak mam Rock-Shox Bar 2.1..Daval jsem tam tlumičovej olej vizkozity 10w a funguje bez problemu..Jo a jestli se do toho budeš pouštět,nezapoměň si vypustit vzduch z hlavni komory i z expanzky(to je to,o cem tu vsichni mluvi). Bejva to takovej utopenej ventilek plnenej dusikem..Ja tam pak fouknul normalni vzduch a funguje to,ale musel jsem predtim ten ventilek predelat,protoze jsem nemel jak to nafoukat..:( Je to utopene,tak jsem zkoušel udělat nějakou koncovku,ale nešlo to..:( Tak jsem to vyšrouboval a vyvedl ten ventilek ven..Jinak co se týče tý expanzky,pokud jí nenafoukneš,bude ti ten tlumič nechutně střílet.. Jo a tlak do expanzky – je hodně malinká,tak jsem tam dal tak nějak co to dalo a funguje to bez problémů..Jinak rozebrat to není žádnej problém,jestli tě to baví jako mně,tak to bude v poho..jen nezapoměň na to vypuštění! Mohlo by ti to taky pěkně vystřelit..

              0 0
              • P e t r5  

                Takže hotovo, bylo tam fakt málo oleje, planžeta (nebo co tam je, to ovládání už jsem rozebírat nemusel) v pořádku. Teď už jen nějak dofoukat tu expanzku(před tím tam stejně tlak už nebyl, to kolo asi fakt stálo dlouho) u mně je tam jen gumička a červík. Asi to taky předělám na obyč ventilek, dělat nebo shánět přípravek se mi nechce. Jen přemýšlím na co tam ta expanzka je? Buď stlačuje případné bubliny v olejové části nebo chrání tlumič před vrůstem tlaku při zahřátí, nebo obojí. To stlačení bublin mně napadlo, protože se mi ta olejová část prostě nepodařila úplně naplnit, vžycky tam nějaký vzduch zůstal -uvítal bych tam nejaký odvzdušňovák. Není na to nějaký fígl?

                0 0
                • baboon  

                  Ta expanzka je tam proto,aby jsi mohl tlumič smontovat bez vzduchu..To se ti právě asi nepovedlo..Hned jak přijdou zasebou rychlejdoucí překážky,olej ti napění a přestává to úplně tlumit!! Začne ti to střílet a chodit na horní doraz hodně natvrdo..No uvidíš sám..:) Já takto chvíli jezdil a nedá se to.:) Fígl je jednoduchý..Nejdřív k tomu ventilku – Já tam měl červíka a pod ním je obyč autoventilek,ale utopený..Nafouknuté to bylo dusíkem..Po vyšroubování ventilku pak expanzku zkus úplně vytlačit(třeba vzduchem)..Je tam jen obyč protipístek proti oleji..Potom,až jí budeš zasunovat,nezasunuj jí až na dno..Pak přilij olej a velice opatrně a jemně ponořuj tlumič..Tak aby olej tekl jen tryskama ale abys nehýbyl celou expanzkou!! Jestli jsi strojař,dokážeš si snadno změřit kolik oleje a jak vysoko by měla expanzka být..Jinak expanzka jistě nebyla vypuštěná,jestli se teda už v tlumiči někdo nehrabal..Poznal bys hned,že je vypuštěná,tlumič by šel první cca. půlcentimetr naprosto naprázdnu,jen by pružil,a až potom by zacal tlumit..Prostě expanzka tam funguje jako ten odvzdušňovák..

                  0 0
                  • P e t r5  

                    Množství oleje jsem neodhadoval, jen jsem bez oleje protipístek zasunul pístkem tlumiče nadoraz (tím jsem vytvořil expanzní prostor). Pak jsem tlumič napustil až po vrch-ale asi mylně sem nabyl dojmu že se olej musí dostat až k ovladači tuhosti, ale to je asi blbost, ten převod k pístku tlumiče bude asi mechanický. Spíš mě teď napadlo že bez tlaku v té expanzní části ten protipístek neudrží správný objem tlumící části.

                    0 0
                    • baboon  

                      Tím žes to zasunul jsi právě dosáhl toho,že to nikdy nebudeš moct smontovat aniž bys měl v tlumící části vzduch..:)

                      0 0
                    • baboon  

                      Abys měl expanzní prostor,nesmí bejt ten pístek nadoraz…

                      0 0
                      • P e t r5  

                        Nadoraz jsem zasunul pístek tlumiče a podle jeho polohy jsem posunul protipístek, takže tam prostor je.

                        0 0
                        • baboon  

                          tak teď už jen nafouknout..:) Nicméně hlavně nemít v oleji vzduch..To potom dovede zkazit jízdu…

                          0 0
    • kesu  

      nemusi to bejt jenom nedostatkem oleje,ostatne pochybuju,ze by to bylo prave tim,ikdyz mozne to je.Spis bych si tipnul na poskozeni ty planzetky ktera zabranuje prutoku oleje.Osobne bych se do rozborky tlumice bez predchozich zkusenosti a nebo nekoho kdo to umi fakt nepoustel.

      Co se tyka mart tak doporucuju poradne odmastit kotouce a potom vymenit desky,na martach mam nejlepsi zkusenosti s originalama,daji se koupit tusim i ve dvou provedenich co se tyka rozdile zivotnosti a brzdneho ucinku.Vice na www.pells.cz

       
      0 0
      • P e t r5  

        Jsem strojař a tyhle opravy mě baví, zkušenosti se snažím najít tady. Určitě jsem už opravoval (a opravil) složitější věci a ten tlumič mám jako zábavu na zítra (v neděli chci vyjet). Zásadně nepoužívám násilí (jen když vím že musím), takže doufám že nic nezničím.

        Ty kotouče jsem odmastil, ale přední desky vypadají jako nové, možná si ještě sedají.

        0 0
        • kubad  

          tak hodne stesti s tim tlumicem, ale olejem to urcite nebude, podle me je prorazena planzeta co uzavira prutok oleje, prakticky neopravitelne bez original dilu a ty nesezenes, takze setri na novy tlumic

          0 0
          • P e t r5  

            Ještě nevím jak ta planžeta vypadá, ale možná půjde vypálit na laseru. Stejně budu experimentovat s pálením kotoučů, dělal jsem je kámošům na krosky a těm se mnohem víc osvědčily místo chladících dírek drážky-desky se pak krásně rovnoměrně opotřebovávaly.

            0 0
        • jonti  

          Zamastene mozes mat nie len kotuc ale aj dosky. Alebo s tym skus prejst aspon tak 100km v terene a potom uvidis, ci tam skutocne problem je.

          Rozoberanie toho tlmica fakt nedoporucujem, a ak ano tak si najprv zohnat k nemu servisny manual a schemu. A davat aj pozor, vcera som cital cosi o diere v stene pri servise inak pokazeneho tlmica :)

          0 0
          • P e t r5  

            Desky jsem samozřejmě odmastil taky, kolo dlouho stálo, asi chtějí fakt ohrkat.

            Do toho tlumiče se pustit musím(o té díře jsem četl taky), musím dobře namířit. Když to neklapne, tak to svařím dohromady a bude chvilku pružit jen předek. Jinak ohledně těch manuál, mi ta značka O2 nic neříká, zná to někdo? Já se cyklistice věnuju asi jen 3 měsíce, řeším tím globální oteplování-do teď jsem jen lyžoval.

            0 0
            • baboon  

              přečti si muj příspěvek vejš..:) Když to vypustíš,žádná díra nebude..:)

              0 0
              • JSt  

                pri stuck down u foxu (coz teda neni tento pripad) to nevypustis ;-). zasukovana hadra v oku pistnice telo tlumice vpohode chytne ;-).

                0 0
                • baboon  

                  což tak ta hlavni to je mazec,ale ono kdyz zapomeneš vypustit expanzku,protoze ti nedojde,ze tam je vubec jeste nekde nejakej tlak a pak povolis samotnej tlumic vevnitr,tak mas garanci krasne naolejovanyho stropu.:))

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.