• mosquito

    s novym kolem sem zacal vice divocit :) ale jaksi neumim zastavit :((

    jedu z prudkyho kopce v lese rekneme 40kmh, brzdim prerusovane co to da obema brzdama, obe kola stridave blokly (predni kupodivu nemelo ani tendenci jit do smyku) nicmene porad to zpomaleni je silene maly – je na to nejaky trik kdyz pak potrebuju rychleji zastavit treba nejak smykem do boku ??? nebo neni rady a chce to plast z poradnyma spuntama (ted maxxis ignitor)

    dik

    0 0
    • raceman  

      brzdi víc přední, ale bacha ať třeba na štěrku neujede

      0 0
    • Trojci  
      • Prdel dozadu – můžeš pak víc zmačknout přední brzdu aniž bys přeletěl..
      • Brzdit jenom na úsecích bez kořenů a šutrů – jinak zbytečně ztrácíš kontrolu nad kolem (při téhle rychlosti)
      • Když chceš na fleku zastavit, tak prostě zamáčkni vobě brzdy a dávej bacha na těžiště – ať nepřeletíš.

      Hmm.. jestli to není tím, že máš slabý brzdy :-o))

      0 0
      • Trojci  

        tak brzdama by to bejt nemělo..

        0 0
        • mosquito  

          brzdy jsou OK .. obe kola neni problem zablokovat (dokonce i predni) ale proste to flokuje a jede dal .. samozrejme ze to i brzdi jen se mi podarilo zastavit asi tak po 30–40m coz nepovazuju za vubec bezpecne

          0 0
          • JJ  

            Tak ze 40km/hod v terenu jen tak nezastavis. Hodne taky bude hrat roli jestli mas fulla nebo ne a jak moc mas plaste nafoukany

            0 0
          • enjoy  

            to zase ale nemuzes chodit moc za sedlo,pac si zase odlehcis predek a pak ti to predni odskakuje,jde do smyku. na predni kolo spis trosku tlac,jdi dozadu tak nejak primerene:-) pak nebrzdi prednim prerusovane,zadnim si delej co chces.

            0 0
    • jaski  

      dam zadek dozadu a hamtnu za obe co to da. zadni tioga xc de vetsinou do smyku ale to asi kazdej plast a predni tioga xc drzi. teda pokud to neni na mokru nebo sterku :-) tam radsi takhle nebrzdim

      0 0
    • -b-n-x-  

      v prudkem kopci zastavit ze 40 km/h moc ani nejde. Teda, zalezi co se mysli tim „prudky kopec“. No a dale zalezi na plastich a samozrejme na povrchu. Ja jednou jel asi 20 km//h na mokre trave po jedne prudsi sjezdovce a misto toho aby mi to brzdilo, byl jsem rad ze se to rozjizdi cim dal vic jen trochu. Dole jsem mel tak 40 km/h ale to uz nastesti byla rovinka :-).

      0 0
      • goofy  

        Nebylo to v Rece? Tu jsem jednou sel s pichlym kolem dolu, a myslel jsem, ze to nezeslezu :-)

        0 0
        • -b-n-x-  

          jo, Reka to byla. Plaste novy maxxis mobster 2,7 vepredu, highroller 2,5 vzadu. Nechapu ty galuskace co tu radi 2,1. Takove plaste se na mokre, prudke sjezdovce opravdu „vyplati“ ! :-)

          0 0
          • goofy  

            To kazdopadne! Vis jak rychle budou dole? Prece jenom to jsou chrti ;-)

            0 0
            • raceman  

              ale ale :-)

              0 0
              • goofy  

                Urcite znas to o potrefene huse ;o) btw: prijedes na ten sraz do Beskyd?

                0 0
                • raceman  

                  rád bych, ale v sobotu mám Půlkolonu

                  0 0
                  • goofy  

                    Nevadi. Ja se pripojim taky az v sobotu. V patek totiz delame koncert, takze sobota uklizeni a dopijeni zbytku ;o)

                    0 0
                    • raceman  

                      já ji mám od 18 do 22, dopoledne závod a v neděli bych nesehnal odvoz

                      0 0
                      • goofy  

                        Hmm… No vlakem tak jak ja. No ja taky nevim jak budu vypadat po tom patku a sobote, ale chtel bych se krotit…

                        0 0
            • Vampix  

              tak jako sory panové ale ne každemu se do vidlice vleze vic než 2.1 :-D:-D A to mi při dopruženi ještě zadře o vrch:-D

              0 0
              • goofy  

                Uz kupuj to kolo, at se aspon trochu rozkoukas. Na jare uz mam v hlave upgrade te trati na Pajde ;o)

                0 0
                • Vampix  

                  No jo, no jo Ale tatik se nějak nechce rozkyvat:-D A ted jsem ještě v zadu z rafku vyrval drat komplet z rafku tak mam v zadnim kole o jeden miň:-D

                  0 0
    • chupas  

      ja bych zacal u plastu. ty prenasej brzdou silu. zkus osadit neco nad 2.1" → mene se to rozjede a bude to mit vetsi plochu. a taky poradny spunty. treba bude prave tohle ten problem. ja osobne, kdyz vim, ze budu potrebovat nekde brzdit, tak to tolik nerozjedu. jinak receno, nebudu to kulit z kopce 60tkou, kdyz vim, ze na konci sjezdu je betonova stena, treba :). moje technika brzdeni nespociva v prerusovanem brzdeni, ale ve stylu „co to da“. neboli, brzdim na hranici padu, zadni plna brzda a kdyz citim, ze to neustojim tak povolim. predni vetsinou drzim permanentne od zacatku kopce do konce, s tim, ze reguluju silu brzdeni – vztazeno na zkopec jak krava.

      0 0
    • Vampix  

      Tak moje technika je nejezdit tam, kde vim že nedobrzdim. Když už jedu nějaky větši kopec tak ruce v pohotovosti a většinou trošku přibržduju a podle situace brzdim vic nebo min.Jinak každemu sedi jinej styl.:-D Někdo třebas poleti celej kopec se zadnim kolem ve smyku někdo to povali po přednim:-D. Ja se snažim jit za sedlo hodně brzdit zadni a předni tak aby to brzdilo, nesmykovalo. A do toho všeho jenom pevně doufam že to vydrži lanka:-D

      0 0
    • motylekmodry  

      zmacknout brzdovou paku postaci, smerem k riditkum ;o)

      0 0
      • motylekmodry  

        ale vazne, pouzinvam k brzdeni obe brzdy soucasne. z vetciho srazu brzdim prubezne. „kometu“ neubrzdi ani nejlepsi brzdy…

        0 0
    • jonti  

      Jednoducho ak ides rychlo a nemas dostatocnu trakciu tak nezabrzdit. Navyse pocitaj s tym, ze zavislost brzdnej drahy od rychlosti zavisi kvadraticky. Urcite pomoze zmena plastov, hoci podla mna tie ignitory su tak maximum drapakov co by som vozil. Hoci sa to mozno nezda, ale pomoct by mohlo aj mat hydrauliky, tie sa lepsie moduluju pri maximalnej sile brzdenia. Brzdenie prerusovane je podla mna vseobecne blbost, prerusit brzdenie ma zmysel iba vtedy, ked ti ide koleso do smyku a chces ho stabilizovat.

      0 0
      • mar_tin1  

        on ma hydry. nove deorka 535… (aspon dufam, ze hovori o tych brzdach)

        0 0
        • mosquito  

          jj neresil sem problem toho ze by brzdy nebrzdili (muzu je klidne podusit tak ze bloknu obe kola) ale jak co nejrychleji zastavit v prudkym sjezdu ..

          0 0
      • raceman  

        no ale když je ten kopec hodně dlouhej a prudkej, tak musíš brzdit přerušovaně bo bys uvařil brzdy a nebrzdilo by ti to vubec ;-)

        0 0
        • McBlacky  

          když jedeš rychle nemusíš… brzdu snáz uvaříš v pomalým technickým sjezdu a stačí ti i pár stovek metrů rychlostí 10–15km/h. Naproti tomu rychlej sjezd několik km není problém.

          rada k tématu: Když chceš kudlit sjezdy tak opravdu to bude chtít 2,1+ pláště se vzorkem, nafoukáno okolo 30psi.

          0 0
      • Dijck  

        Ignitory su dost zle:) To sa len tvari ako drapak…

        0 0
        • TinkTink  

          Imitace :-D

          0 0
        • goofy  

          Doporucuju Kendy Nevegal 2,5" ;o) Este se mi nepodarilo dostat predni do smyku, a pri dekceleraci, kterou umoznuje XT se bojim, kdy ustrihnu vidli :-)

          0 0
    • MlokCZ  

      Hrozně záleží na jakém myslíš povrchu. Pokud jedeš 40km/h v hodně prudkém úseku a je to hlubší šotolině, písečku nebo podobném sypkém a klouzavém povrchu, tak prostě jen tak nezastavíš. Pokud je povrch tvrdý nesypký a máš solidní plášť, tak se dá zastavit dost rychle. Přesně jak psal enjoy, lehounce za sedlo, tak abys moc neodlehčil přední kolo (když je to ale hodně prudký, tak většinou je i tak zatížený dost), zapřít se pořádně o řídítka a především se trošku ohnout (tím snížíš těžiště a zabráníš poletu přes řídítka, ale současně udržíš zatížení předního kola).

      No a pak už jen zmáčkneš pořádně brzdy, žádný přerušovaný brždění (to potřebuješ při delším sjezdu, abys neuvařil brzdy, ale ne ve chvíli kdy potřebuješ rychle zastavit). Nejlépe trénovat na asfaltu, tam se solidním pláštěm přední kolo při větší rychlosti jen tak nezablokuješ a téměř vždy tě bude limitovat udržení se na kole, abys neletěl přes řídítka a nebo výkonnost brzd.

      Jak už jsem uvedl, tak kromě těch klouzavých sypkých povrchů slušný plášť na předním fakt podrží a spíš to vypadá, že brzdíš prostě málo. Tam zablokovat kolo při správném brždění jen tak nehrozí. Zadní blokneš v prudkém sjezdu hned, to ubrzdí dost málo, ale přeci jen taky něco. Zadní se snaž udržet na hranici smyku, aby se ještě otáčelo, v tu chvíli brzdí nejvíc.

      0 0
    • RUR  

      1.Pláště-dost to ovlivňuje i tlak 2.Smyk je největší chyba- aby to slušně brzdilo, musí se kolo odvalovat 3. Snížit co nejníž těžiště, ale udržet kolo vyvážený(sednout si, resp nestát)

      0 0
      • raceman  

        já bych teda neseděl

        0 0
        • RUR  

          Nemyslím ve sjezdu, ale když se snažíš o max. brzdný účinek tak dosednout se zpevněnýma rukama. nejjednodušeji tak dostaneš těžiště níž a skoro vyvážíš kolo. Jinak se musí umět držet předozadní rovnováha tak, aby se zadek hned nesmýkal a na předku bylo dost váhy a brzdil na max.

          0 0
          • Manas  

            Na to prijdes tak ze se ti zacne zadni kolo zvedat. Pak staci jen decentne dozadu a mas maximum. :-)

            0 0
            • raceman  

              mi se ještě zadní kolo při prudkém brždění přední brzdou do vzduchu dostat nepodařilo

              0 0
              • Manas  

                Me se to stane kdy chci :-)

                0 0
              • McBlacky  

                tak to se mi děje dost často a dost často nechtěně :) když jsem měl představec 13,5 tak jsem byl na předním pořád

                0 0
                • Manas  

                  Kdybych mel predstavec 13.5cm, tak uz tomu rikam kolo na trial :-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jsem to tak koupil od Peeta s rámem, řidítka 53,5 a 13,5 představec. Jezdil jsem to asi 4 měsíce a měl jsem pocit že jsem zapoměl jezdit z kopce. Hrozná deprese :) Pak jsem to korigoval na 58 a 12 což na xc/maraton je ok

                    0 0
    • Peslezedirou  

      Tak takový starosti bych chtěl mít :o)) Spíš mi dělá problém kolo rozjet než ubrzdit :))

      0 0
    • Meesha  

      jak uz se to psalo… zadek mirne za sedlo a dolu, nohama se zaprit o pedaly, predni brzdu na hranici tesne pred zablokovanim a zadni kolo si myslim, ze je jedno jestli se toci nebo ne. vetsinou ho zablokuju. Sice tu radim, ale dneska se mi to nepovedlo resp. sem to nejak nestih a skoncil sem ve vyschlym koryte potoka… :-)

      0 0
    • george.n  

      Me by spise zajimalo jak se projevuje brzdeni prednim na jeho prilnavost a schopnost zatocit. Zrovna vcera sem to kalil 30 na takovym singletracku asi 40cm sirokym (povrch pevna hlina, par kaminku) a najednou levotociva a vne byl sipkovej ker. Tak jdu na brzdy a snazim se zatacet, ale porad velka rychlost a bal sem se to vic polozit az sem zastavil tesne pred tim kerem a v podstate nezatocil. Plaste mam IRC Serac XC, ale zrovna sem si je nafouknul na 3/3,2 a mam 67kg. Vetsinou si pribrzdim a pak do toho zase slapnu, ale ted sem chtel zkusit odvahu a ono prd. :-)Klopite to na ne moc prilnavem povrchu?

      0 0
      • JJ  

        Kdyz brzdis, tak kolo hur zataci, nekdy je lepsi to tesne pred zatackou odbrzdit a zkusit projet, nez stat na brzdach. A co se tyce klopeni, tak nektere plaste ti daji predem vedet, ze asi ujedes a nektere ustreli necekane, seracy neznam

        0 0
      • MlokCZ  

        Hodně záleží na povrchu, čím víc sypký povrch, tím míň předním brzdím v momentě zatáčení. Na hodně sypkém raději vůbec. Takže když je krize na hodně sypkém povrchu a mám moc velkou rychlost, tak mám vždy úplně stejné dilema, zda pustit brzdy a v zkusit to v té rychlosti projet nebo brzdit co to dá a v podstatě nezatočit a pokračovat rovně mimo cestu.

        Tu hranici kam až kdy můžeš přednim při zatáčení na jakém povrchu brzdit s konkrétním pláštěm si musíš najít sám.

        0 0
        • george.n  

          Vzdy si vzpomenu na jizdu v aute na snehu, kdy se dostanu do smyku a vymacknu spojku, tak predni kola hned chytnou grip. Ted jde o to jestli to bude platit i na kole na sypkym povrchu. Spis se porad bojim to v terenu naklapet. Preci jenom je lepsi si pribrzdit, nez si podelat celou vyjizdku a neco si udelat.

          0 0
      • McBlacky  

        jestli jsi měl seraca 1,9 tak se nedivím :) ani ve 2,1 není nic moc

        0 0
        • george.n  

          Mam 2.1, ale stejne se mi to zda uzsi. Co bys mi doporucil, abych to drzelo v terenu a na silnici sem se extremne nedrel? Jezdil sem Maxxis Minotaur 1.9, ty byly good, ale hrozne rychle se sjely. :-(

          0 0
          • McBlacky  

            jezdim dost schwalbe takže dopředu noby nic a dozadu racing ralfa. Pro rychlejší jízdu 2,1 pro pohodlnější 2,25. Nebo pythony mrc high, ale ty se víc zanášejí v bahně

            0 0
      • Daf  

        To ze musis brzdit v zatacce vetsinou znamena ze jsi udelal nekde chybu a sel pozde na brzdy. Me kdyz se to stane, tak se snazim predni nebrzdit vubec nebo jen lehce. No a brzdit hlavne brzdou zadni. Pak to tolik nevynasi.

        0 0
    • dedek55  

      jednoduchý…v létě se naučíš na kole NEBÁT… a vzimě se naučíš na kole JEZDIT :-))

      0 0
      • Radek Broz  

        V jaky nadmorsky vysce bydlis?;-)

        0 0
        • dedek55  

          :-) nezáleží v jaké..sněhu je poslední roky dost všade :-) ale jinak bydlím kousek od Kladna .

          0 0
          • Radek Broz  

            No prave, ze tady je snehu tolik, ze se jezdit neda celou zimu temer nikde.

            0 0
            • mm  

              ty tvoje hlasky o strasnych vrstvach snehu „tam u vas“ uz nejsou originalni. problem bude asi zakopan taky jinde, nez v tom snehu

              0 0
      • goofy  

        V zime jsem se maximalne naucil hazet snih, kdyz jsem si chtel zprovoznit aspon jednu bouli, a stejne mi to bylo nahovno, bo behem noci to zase zasypalo… Na techniku idealni ;o)

        0 0
        • dedek55  

          :-)))) že jo…vzpomeneš si na házení lopatou a je po brždění :-)))

          0 0
        • Radek Broz  

          jj, celej den odhazuju jeden skok na fourcrossce, aby dalsi den zase zapadl. Znam;-)

          0 0
    • Luka  

      nejezdim ani zdaleka tak rychle, ale problem s brzdenim mam docela casto… hlavne na listi a nezpevnenych vecech v lese… tam nekdy zjistim, ze brzdim, zadek na zadnim kole a bajk ne a ne zastavit… proste se smyka jak po ledu.. ale funguje to, spomaluje to… ale nezastavim se na miste, to ani nahodou.

      jednou jsem brzdila ze 40tky na asfaltu kvuli coklikovi a i kdyz jsem byla vzadu predpisove, brzdila co to slo predni a i zadni, tak jsem mela pocit plynulyho smyku a brzdna draha byla az nechutne dlouha, ale byly to stary brzdy … ted jeste zajizdim novy, ale zadni do smyku dostanu az moc lehce, predni zatim jen zastavi, smyky jeste neumi. Zato uz mi ted o vikendu vibroval kotouc… docela jsem nechapala, ale po chvili sebevrazedny jizdy po korenech bez brzdeni to prestalo a zase to brzdilo skoro bez hluku a dobre :)

      0 0
      • martt  

        ja som kvoli coklovi brzdil dole z kopca na silnicce asi zo 70 km/h, brzdna draha bola nechutne dlha (aspon 50 metrov), ked konecne blby pes zmizol z cesty som este stale isiel asi 30 a som pri tomto manevri znicil uplne novy plast, prepalil som ho az do kordu.

        0 0
      • marapara  

        To už je lepší kvůli čoklíkovi ho přeskočit, když to nejde ubrzdit. Nebo poslední možnost, bohužel pro čokla, postavit to na zadní a přejet ho. Trefit ho předním kolem, tak je držka jasná. Ale pozor, nesmí být moc velký :). To se mi jednou stalo. Jel jsem zhruba 40 km/h a najednou mi pes

        0 0
        • jaski  

          kamosovi jednou na motorce vybehla zpod auta kocka. nestih ani sahnout na brzdy a lup… prej mel co delat aby to ustal jak to na ty kocce plavalo. kdyz se vracel tak tam kocka nebyla ale pochybuju ze to prezila. prej ji vzal presne v pulce :/

          0 0
          • filipes  

            ja jsem jeste na prehistorickem kole s 6cm elastomerovou vidli prejel slepici a plynule pokracoval zmizet do nejblizsiho lesa. Je to asi o technice :-) Na brzdy jsem ani nesahl…

            0 0
      • Daf  

        Pri prejizdeni psa cestou z kopce je dulezite pribzdit co nejvic to jde a prenest teziste dozadu. Pak tesne před psem povolit brzdy, cimz se minimalizuje riziko poletu pres riditka. No a po prejeti prekazky opet pokracovat v brzdeni. Samozrejme tento postup plati pro mensi plemena. Ty vetsi se objizdejí :)))

        0 0
    • miki  

      pořid si na brždění tohle!!!

      0 0
      • raceman  

        to sem viděl na fotce ve velu

        0 0
      • Vampix  

        no myslim že to moc nepomuže Maximalně k tomu aby si proletěl jako superman:-) Na těch brzdach tolik nesejde. Jde o to nebat se předni brzdy ale nepřehnat to. Ja mam kamoše co třebas vyhradně brzdi pouze zadni brzdou aby nepřeletěl . Což mně brzdit neděla problem. Je pravda že v letě jsem se přes kolo prohoup asi 3 krat ale co.

        0 0
    • Meesha  

      kdyby furt nic, tak tady je to docela dobre popsany… :-)

      www.fickr.com/index.html

      0 0
    • krtex  

      Kdyz to nebrzdi, okamzite leham – naposled po tme v desti sjel sem z cesty do srazu, krovi slehalo do bryli, viditelnost s celovkou PETZL nula.. Rano jsem se jel podivat a mel jsem stesti – strom vedle stromu..

      Nekdy je lepsi nebrzdit, zjistil jsem poprve v 8-mi letech pri „DH“ na BMX na kamenite ceste na chate kdyz jsem skoncil po smyku v kamennem uzaku.. (tehdy jeste zadni kontra brzda ;)

      Dnes mam pri brzdeni nejveci strach, ze se mi ulomi vidla – pri CITY FR vyjizdce, z nejakeho pekneho 20st. kopce s retardery (napr. Dehylov to Hlucin ;), kdyz clovek brzdi skoro 50km/h zadkem na zadnim kole, adheze obrovska (KENDA Kinetics 2,35), stoji to skoro na fleku ale kdyz si uvedomim jaky tlak je vyvijeny na vidlici.. zlomil uz tak nekdo vidlu ?

      0 0
      • jaski  

        o tom sem taky premejslel. kdyz vidim korunku kde je v ni na spodku krk a predstavim si co to s takovym docela slabym spojem musi delat kdyz poradne vemu za predni tak me obcas zamrazi.

        0 0
      • morlo  

        No to povidejte nam stokilovym, tuhle jsem sjizdel kratkej svah a pod nim byl rygol, znam to tam, takze to poustim a v zaveru nadhazuju predni a dopadam na vsechny ctyri, tentokrat me ale neco zaujalo a zvedl jsem to pozde, zarazil jsem se vidli do protisvahu a zustal stat na prednim v rovnovazne poloze, nakonec jsem zakony fyziky ukecal a vratil se zpet, ale prvni, co nasledovalo, byla kontrola korunky… byla to docela slupa, divim se, ze se nic nestalo (nebo mozna jo, ale neni to videt) :)

        0 0
    • ddd - andy  

      Z toho co popisujes mi vychazi jedna rada:

      Jezdi vic na kole a nesed u compu! :-D

      PS:Abych nebyl za rejpala… Necet jsem sice ani jeden z kometaru tady, ale ver mi, ze cit pro brzdeni si proste musis vyjezdit! Ten ti proste nikdo neporadi. Kazdej teren, kazda cesta, kazdy pocasi, kazda zatacka – vyzadajue jinej pristup – muzes toho tady precist tuny, ale nikdy ti to neda tolik, jako si petkat zkusit zabrzdit na ruznym povrchu, ryznym stylem. Ted me tak napada, ze by se z tohodle dala udelat univerzalni odpoved na „skolu jizdy“ ale on se stejne vzdycky najde nekdo kdo se zepta… :-)

      Takze: Zadek dozadu a ne prerusovane, ale plynule s rostoucim tlakem zmacknout paky…

      :-D

      0 0
      • Manas  

        "ale plynule s rostoucim tlakem zmacknout paky… " a pak udivene sledovat jak se ta zeme rychle blizi :-)))

        Ne, delam si srandu – mas samozrejme pravdu.

        0 0
    • mimras  

      já nikdy tento problem neměl nech je prokluzovat a pomalu přitlačuj a je to to je asi nejlepší hlavně ne kolo do smyku to jedeš pořád stejně (z kopce) =) prostě těžiště a obě brzdy

      záleží jestli máš dobře seřízino jsou takový paka co neumí seřídit brzdy a pořád něco kupujou aby to brzdilo nevim jestli je to tvuj případ =)

      0 0
    • Gorgov  

      držet přední kolo těsně před hranicí smyku, klidne zadní ve vzduchu. stejne zadnim v podstate nic neovlivnis. Ale samo zalezi na terenu, co sem napsal plati 100% na asfaltu

      0 0
    • Misiak  

      posledny vylet → plynule zvysovanie tlaku na brzdu (saint 160+mythos xc2 2.1) v zjazde lesnou z 35–40km pred obrovskou mlakou a asi v 15tke si fyzika povedala ze stacilo a efektne som vzlietol (a pristal nastastie len na ramene). ked som potom pozeral na teren nebola tam ziadna nerovnost, takze som to zjavne prehnal, pritom som bol za sedlom. podobne potom na asfalte pri brzdeni na cervenu-zodvihlo zadok, nastastie bez preletu. nech mi nikto nehovori ze 160 kotuc je malo :) treba s citom a vela jazdit…

      0 0
      • raceman  

        třeba já se instinktivně bojím pořádně tu přední brzdu zmáčknout

        0 0
        • Misiak  

          no to ja ju kludne chmatnem aj ked je fakt ze iba jednym prstom-ale staci to… je to o jazdeni a skusani. urcite treba ale skusat v polohe za sedlom, nech ta ani nenapadne sediet alebo dokonca skumat ponorenie vidlice pri brzdeni pohladom spredu ;)

          0 0
        • vlk  

          Odmontuj si na nějakou dobu zadní.A když to přežiješ :o), tak se už budeš umět přední brzdit docela dobře :o)

          0 0
          • Cortez  

            tak jezdim uz druhej tyden :) jenom na sypkym povrchu je to trochu neprijemny…

            0 0
    • kolobrnda  

      no, ja brzdim zadni a predni doladuju. predni pouzivam hlavne pri prudkych sjezdech. rek bych ze spoluprace zadni s predni je ideal…predni je lechtacka..a taky je dobry to mirne hrnout do smyku a predni si mirne drzet jak u krosky…je to spise o citu a hlavne nastaveni citlivosti brzdy..ja teda prerusovane nebrzdim…ale v velke rychlosti na asfalte mozna dobry…proste to ber smykem a drz predek na doladeni…

      0 0
      • enjoy  

        ber to smykem a doufej,ze tenkopec nebude tak prudkej:-),protoze jinak ti ani panbuh nebude nic platnej:-))

        0 0
      • MlokCZ  

        Vskutku zajímavá rada.

        Zadní má šanci v prudším sjezdu tak na 10–15% možného brzdného výkonu. Ve smyku účinnost značně klesá, takže dejme tomu na polovinu (tohle už je jen odhad na dokreslení). To jsi na 5–7,5%. Doladění beru jako lehké přibrždění, tak 20% možné brzdné síly. Přední má šanci odbrzdit těch zbylých 85–90%, z toho použiješ jen 20%, takže to máš 17–18%.

        Podle tvého super doporučení bude tedy brzdit maximálně kolem 25% toho co jde, místo aby se snažil dostat ke 100%.

        Takže jak psal už enjoy, ani modlení už ti nepomůže.

        0 0
    • Ho  

      no… asi bych to moc nerozjížděl, být Tebou :-)

      0 0
      • Ho  

        To jsou tady všechno rady nad zlato.. ale ono to kolikrát vypadá uplně jinak. :-)

        0 0
    • McBlacky  

      nejvíc se naučíš když budeš jezdit s někým kdo to umí, bude ti ujíždět a ty se budeš snažit mu stíhat no a někdy mezi hrůzou že se zabiješ a strachem že ti ujede se naučíš brzdit :)

      dost taky záleží kdy ve sjezdu brzdíš, jakou jedeš stopu, jak využíváš vlastnosti terénu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.