• lucas03

    Ahojte, kupil som si Giant Anthem X4 z roku 2012 v Brne. Dufal som, ze ho len dam dokopy a jednoducho ponastavujem a mozem jazdit. No ale ako som to dal teraz dokopy, kotucove brzdy suchaju (skusal som povolit, zabrzdit a zatiahnut znova, ale nepomohlo), neviem ako nastavit odpruzenie a ako robit udrzbu. Miesto toho, ze by som ho dal do servisu by som sa to rad naucil.

    je take nieco v Brne (ideal okolo mendlaku) mozne? ze by som k niekomu prisiel, spravil by mi servis aj s tym, ze by mi to ukazal/vysvetlil?

    0 0
    • MirosPikos  

      YouTube znáš? Najdeš tam naprosto všechno co potřebuješ. A pokud to nedáš podle YouTube, radši se na to vykašli a najdi si kvalitní servis.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zkusil bych jak si říkal zabrzdit a hodně lehce utáhnout oba šrouby, zkusit protočit kolo a koukat na mezerky mezi kotoučem. Potom povolit šroub na jehož straně to škrtá a lehce prstem přitlačit na mezerku.

      A zkoušet a točit.

      To vše za předpokladu, že máš rovný neházející kotouč.

      Ale jak píše Miros-jedno je o tom povídat a druhý je to povídání převést do praxe.....

      0 0
      • Rychlej turista  

        Zapoměli jste nejdříve roztáhnout písty, tím vżdy začínám :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Který ti pak stejně zajedou na původní pozici.

          .

          Ještě používám v případě když už selže veškerý ladění způsob, kdy přes odvzdušňovák dvakrát a třikrát vypumpuju pákou trochu kapaliny, sice je trochu delší krok na páce, ale neškrtá to.

          Ale nikdy sem to nemusel dělat na Shimanech.

          .

          Mimochodem co tam má za brzdy?

          0 0
          • mirorek2  

            Jojo odpustit kapalinu je absolutně nej řešení…

            0 0
          • Rychlej turista  

            Já je roztahovat musím i při výměně kol, na nichž mám různě sjeté kotouče, jinak bych tam ten silnější kotouč ani nestrčil. Ale já mám Formulky R1, pověstné svou úspornou šířkou :-)

            0 0
          • lucas03  

            brzdy su stroker ryde.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Aha...... Bez komentáře.....

              0 0
            • novas752  

              Ty se servisujou tak že se vyhoděj a koupí se Shimano. Taky jsem měl tu čest. :)

              0 0
              • kyl  

                Tímhle stylem asi budu servisovat Shimana,vyhodím a koupím něco od Avidu.Tam se mi ještě nestalo že by se něco podělalo.

                0 0
            • atty  

              Podle tohohle starého threadu je odstranění škrtání u těchto brzd skoro neřešitelné, takže bych se s tím buď smířil, nebo řešil jiný brzdy.

              Měl jsem Formula R1, u těch to bylo nemlich to samé (pazvuky při brždění neodstranitelné, škrtání rovněž), nicméně to alespoň byly lehké a hodně silné brzdy. Ale ze „škrtacích“ důvodů stejně šly do světa… :)

              A na běžnou i neběžnou údržbu je fakt ideální youtube – najdeš tam prakticky všechny servisní úkony, co se na kolech dělaj, většinou to má i titulky (kdo nevládne cizím jazykem) a není nic lepšího a osvědčenějšího, než sledovat někoho, kdo mtomu rozumí, má zkušenosti a ukazuje, co dělat a na co si dát pozor.

              0 0
    • novas752  

      Youtube namátkou: GCN, GMBN + jejich Tech deriváty, Parktool, Kanály výrobců, například SramTech, nebo třeba Vorsprung Suspension…

      Z českejch třeba Štěrba + tuna informací co dohledáš tady a na ivelo.cz domácí servis kol.

      Hlavni je se toho nebat, neni to raketoplan, ale zaroven si dobre nastudovat postup i s pripadnejma tipama navic – napriklad u tech brzd to vzdycky takto nemusi vyjit a trmen je potreba dorovnat vuci kotouci rucne a pak po kouskach utahovat napreskacku srouby. A samozrejme musi byt kotouc rovny coz je zasen problematika rovnani kotouce.

      0 0
      • Youda  

        Možná i vyčistit písty aby se vracely.

        0 0
        • losik_p  

          jj, clovek ktery neumi seridit trmen aby mu neskrtal kotouc, bude ten trmen urcite rozebirat :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Většinou stačí jen chvíli cvičit :-)

            0 0
          • novas752  

            Stačí je trochu vytlačit bez kotouče a prostříkat to čističem na brzdy a vydrbat hadrem. Pak zase opatrně zatlačit zpět.

            0 0
            • LM  

              Co na ten čistič na brzdy říká těsnění kolem pístku?

              0 0
              • novas752  

                Nic pokud je bez acetonu. Čistič na brzdy je překvapivě dělanej na čištění brzd.

                Nebo se dá použít isopropyl nebo jinaj alkohol, ale ten asi neni ve spreji a tak se musí o to víc drbat.

                0 0
                • LM  

                  OK, já tu právě mám isopropyl ve spreji :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    Vida, ale je to nejake drahe. :) Ja mam litrovou plechovku za podobnou cenu.

                    0 0
                    • losik_p  

                      nebylo by treba reseni koupit si v lekarne lahvicku s rozprasovacem a preplnovat to? :)

                      0 0
                      • novas752  

                        No tak nějak jsem to vyřešil já. Starej prázdnej cca 150ml rozprašovač proti klíšťatum/komárum.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Mám tohle a k tomu 5L kanystr čističe na brzdy. Výborná věc. Jen je třeba mít to čím tlakovat.

                          0 0
    • Corek  

      Slováci mají pěkný videa MTBIKER, jinak něco od Štěrby tu někdo psal taky není špatný, hledej…

      0 0
    • Sodoma  

      Doporučuji tuhle knihu od Park Tool

      0 0
    • spider111  

      Připojím se k tomuhle vláknu, snad nevadí… Nechci zakládat nové a nevím, zda-li se to „komplexně řešilo“.

      Jak se pravidelně staráte o silničku a jak o bike? (např. mazání čeho a jak často:o)…).

      0 0
      • Jakobo  

        Toto jsou celkem nedomyslene dotazy. Ono je to pak videt i z odpovedi. Kazdy ma kolo jinak osazene a jezdi jinak, jinde, ruzne silove, rekreacne atd. Obecne na 1. miste je retez, parkrat namastim a pak uz je vetsinou treba menit. Na cisteni retezu kaslu. Na druhem miste jsou u me kola (namazat naby pokud mas konuse, orech, dotahnout vyplet), u nekoho to bude vidlice a tlumic. Zbytek vetsinou az se neco podela nebo jednou za rok dva pri komplet rozborce (novy stred, neopren pod retez…).

        0 0
      • novas752  

        Na to si každej musí přijít sám, viz výše každý jezdí jinak, jinde…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.