Natankování benzinu místo nafty

68 nepřečtených
  • blaza84

    Zdarec, zadařil se den blbec, při kterém jsem sáhnul po špatné tankovací pistoli a do nádrže začal přitékat benzín místo nafty. Natankoval jsem necelých 6 litrů, než jsem si uvědomil omyl. Dotankoval jsem naftu (tu „prémiovou“, dražší) do plné nádrže, což bylo 45l nafty. Před tankováním už byla nádrž téměř vyjetá. Od pumpy jsem odjel domů, což jsem měl nějakých 5 km. Jde o koncernový motor 1.6 TDi 77kW r.v. 2012, common rail, DPF.

    Podělal jsem to? :)

    Samozřejmě dále budu řešit v servisu, ale mít nějaké informace neuškodí. Určitě se zde fundovaní odborníci najdou :)

    • bezdratova.sprcha  

      No mám podobnou příhodu. Chtěl jsem si koupit pomerančový sirup, ale vzal jsem broskvový, který má úplně stejnou barvu ale nechutná mi :(

      EDIT: Sorráč jestli moc nevhodné, mám pár ginů v sobě a zapíjím to tím nedobrým sirupem.

    • Sgt Pepper  

      tohle je furt lepší kombinace a v daném poměru by to takový průser být nemusel

      http://auto.idnes.cz/…utomoto.aspx?…

      přidat aditivum na zvýšení mazivosti a asi to bude OK

      • deleteduser  

        tak tak :)

        kolega jednou natankoval plnou nádrž benzínu, ujel s tím asi 30 km a zkurvil motor :)

    • Libores  

      Stalo se mi to taky, i v podobnem poměru. Průběžně bych dotankovával naftu aby se to furt ředilo a vic to neřešil.

      Jednou se mi povedlo toho benzínu natankovat plnou. Došlo mi to při placení, takže od pumpy na odtahovce;)

    • MirosPikos  

      Težko říct, co na to katalyzátor, filtr pevných části nebo vstřiky. Asi taky bude záležet, co je to za motor. Přeju velkou spotřebu, ať je to rychle pryč :)

    • plzakj  

      Servisak mi ve velkejch mrazech radil 1L benzinu na nadrz nafty proti zamrznuti. Tak by ten tvuj pomer nemusel udelat nic. A nebo to taky muze znicit cerpadlo nebo nevi dalsiho.

      Rozhodne bych se ptal v servisu nebo na auto foru.

      Jestli chces mit jistotu, tak odtahnou a vycerpat.

    • hmm  

      Nic to neudělá 6L je málo, pokud bys slwdoval nějakou zásadní změnu v chování motoru tak odtahovku

    • Japhy  

      Rozhodně tomu moc za studena nenakládat dokud se to dostatečně dotankováváním nenaředí. Ale 6 litrů benzínu na 45 litrů nafty nic fatálního opravdu nezpůsobí. Možná bych i uspíšil výměnu oleje.

    • atty  

      Taky se mi to před lety stalo – cca. 15l benzinu, než jsem vypnul pistoli, jelikož jsem si uvědomil, že tankuju blbě. Ještě od stojanu jsem volal známému/majitel servisu pro Volva, co s tím a jakej je to problém. Řekl mi, že je to v pohodě, ať dotankuju plnou (dotankoval jsem ještě asi 45 l nafty) a protože mně čekala 350km jízda, tak ať jedu velmi v klidu, nevytáčím auto, neakceleruju a sleduju teplotu motoru a další parametry. A po dojezdu zase natankovat co nejvíc nafty. Protože jsem jel po dálnici jak pos*anej, tak jsem dojel těch 350km s průměrkou asi 80km/h a dotankoval asi necelejch 14l. Jezdil jsem takhle „opatrně“ ještě cca. dalších 500 km, než jsem opět něco dotankoval – žádnej problém nenastal, auto jelo normálně. Samozřejmě čím novejší motor, typ vstřiků a elektronika, tím větší to může být problém, u TDi cammon rail bych to viděl tak, že problém nenastane (dotankovat co nejvíc nafty, opatrná jízda, nevytáčet, pomalu zahřívat, nejlépe si udělat výlet pár set kilometrů po dálnici 90km/h, jezdit pod cca. 2500 ot/m a zase dotankovat.

    • KAITEN  

      nemel by to byt velkej problem, nalej dvojnasobek aditiva nez je doporucene na obalu, a co nejdrive dotankuj, klidne po 5Litrech abys to aditivum dobre promichal v nadrzi.

      6L uz je skoro dost, trpi vstriky, tak bude lepsi to co nejdriv dotankovavat naftu klidne po tech 5 litrech nebo 10L nepises jak s tim autem jezdis.

      na zimu /pokud je velkej mraz/ bezne davam 2L benzinu na 50L nafty plus aditivum, mam na aute 400Tkm a motor zadnej problem.

      • Idas  

        Muzes prozradit jaky mas motor?

        Nevim proc riskovat nadrz vypumpovat a je to. Ta nafta se da vyjezdit na nejakem staren aute.

        • Sgt Pepper  

          400 tisíc…to už asi bude staré auto ;-)

        • KAITEN  

          Honda CR-V 2,2 i-CTDi – peugeot co byl ve firme, tak na plnou nadrz benzinu ujel 50km a pak zacal protestovat, kamaradovo passat ujel na benzin jenom 3km, a to to bylo uplne novy auto.

          ja to mam obracene, vzdycky kdyz mam natankovat benzinak tak se divim, ze tam ta pistole nevleze :-) dehtaky uz jezdim 25let

    • random  

      Šáhl jsi po správné tankovací pistoli, špatné máš leda tak auto.

      • Kuba78  

        no hlavne obracene by se mu to nestalo – do benzinoveho auta natankovat naftu jde fakt blbe. Na druhou stranu, pokud uz by se mu to povedlo, tak je to pro benzinovy motor skoro konecna. Naftovy motor trochu benzinu prezije (pokud nedas plnou jako kdysi kolega, ktery na chodove dal plnou Vpoweru a v pruhonicich udelalo TDI papa..).

        • Chiron  

          A tak jde to. U nás jeden talent z práce natankoval do benzínového TSI naftu od rezervy do plna. Zastavili až když auto fakt skoro nejelo. V servisu naftu vytáhli, motor pročistili. Dotankoval se pořádný benzín a auto jezdí úplně v pohodě. Cena servisu do 2k.

          Talenti z předešlé práce natankovali do nafťáku benzín, plnou nádrž a jeli dokud to jelo, oprava cca 60k.

          • Kuba78  

            na natankovani nafty do benzinoveho motoru musi byt clovek opravdu talent, aby si nevsiml ze naftova pistole je sirsi nez dira do benzinove nadrze..

            kdysi kolega zkousel naftovou pistoli u stojanu pro kamiony do TDI oktavky – taky skoro neslo. furt mu to vypinalo, asi moc silny proud nafty.

            • Chiron  

              Moc jsem se nevyptával, jak to bylo, ale co vím, tak ne úplně všude mají na naftu širší pistole. Každopádně si osobně myslím, že borec to tam prostě nějak přidržoval a tankoval…

            • oddie  

              Blbý auto, já tou kamionovou natankuju v pohodě :P

      • blaza84  

        Já bych šel taky raději do benzínu (nic proti dieselu), ale schválně poraď, jaký benzínový motor, řekněme 70 – 100 kW, dnes vzít? O maloobjemové přeplňované tříhrnce plné kurvítek nemám zájem. Proto jsem sáhl po osvědčené technice, i když i tam už se dnes má co pokazit. Díky rádoby ekologickým předpisům stojí zážehové motory za posledních 10 let za pěkný hovco.

        • Japhy  

          Třeba Mazda 6 s 2.0 nebo 2.5? Vybírám nástupce za jedničkového Focuse a zvažuju, jestli si (asi naposledy v životě) neužít trochu silnější benzinovou atmosféru. Nebo CX-7, v bazarech to vychází podobně a přeplňovaná 2.3 by nemuselo být špatný svezení.

          Přeplňované litrové tříhrnky mě poněkud se… iritují.

        • Sgt Pepper  

          Suzuki furt dává atmosférický čtyřválce…sice to neni moc úsporný, na druhou stranu ten motor přežije cokoliv…

          navíc v některých je rozvod řetězem

          • Bubaaak  

            dodal bych spolehlivý rozvod řetězem…

            ve VW i rozvody řetězem dokazali dokur***

            A i Toyota s Hondou má atmo benzíny :)

        • skorpion  

          Toyota 1,6 benzin atmosfera s vykonom 97kW

    • Johnnyxjr  

      Jednou se mi povedlo něco podobného v It tankoval jsem R Midlun prvních 50L benál pak jsem dotankoval 150L naftu všechno v pohodě.

    • blaza84  

      Tak bavil jsem se s dvěma mechaniky (jeden z autorizace) a oba mi řekli, ať dotankuju naftu do plné (což jsem na pumpě hned udělal) a ať nějakou dobu často dotankovávám do plné, ať se to zředí. Že prý se autu nic nestane.

      Na chodu motoru, ani spotřebě nic nepozoruji. Tak snad bude vše ok.

      Dík za rady chlapi

      • KAITEN  

        vsak to pisu :-) to aditivum bych tam pro jistotu ale dal.

        • Sgt Pepper  

          tak tak, tím nic nezkazí

        • TJK  

          vetsina lepsich paliv je aditivovana… imho lejt tam treba vif mi prijde uplne zbytecne

          • KAITEN  

            lepsich :-) nikde nepise ze tankuje OMW

            • blaza84  

              Tankoval jsem na OMV :) a vzal jsem tu lepší naftu, s aditivy, Max Motion tomu myslím říkají, nebo jak :)

          • Sgt Pepper  

            tojo, jenže se jaksi nepočítá s mícháním s benzínem, tak tím přidáním aditiva to musí vrátit na původní level mazavosti

            • TJK  

              6 ku 45 si nemyslim ze je problem na jednu nadrz… nekde jsem cetl ze na 45l nafty na zimu ideal 3l benzinu proti zamrzani… jestli je to real netusim… ja tankuju Vervu kvuli jistote ze v tom nejsou zajebane bioslozky a myslim ze v tomhle pomeru doliti kvalitni naftou bude ok…

        • blaza84  

          jj vim, cetl jsem, diky :)

    • André Vebr  

      Chlístnul bych tam litr-dva fritovacího oleje a mělo by to být ok

      • Roxteedy  

        Muzes trochu rozvest duvod? Mne to prijde jako picovina.

        • Bubaaak  

          kvuli lepšímu mazání vstřiků a čerpadel, ale vyprdl bych se na to… 6/45 není tak hrozný poměr ani pro moderní motory, zvlášť pokud netankoval bio naftu.

          Pro lepší spaní bych tam kydnul adetivum, ale spíš bych jen dotankovával po 10l.

          • Roxteedy  

            co píšeš – souhlas. Jen bych se vysral na ten fritovací.

            • Bubaaak  

              to je možná vžitý, že dřív starý Fordy a VW bez turba jezdili i na starej fritovací olej… jen jet za nima bylo za trest :)

              Si pak smrděl jak hranolky, rybí prsty nebo něco jinýho… a auto nešlo umýt

            • André Vebr  

              Oprava – ne fritovací, ale rostliný. Já ještě neobědval… :)) a ano, je to kvůli lepšímu mazání čerpadla, rozhodně se tomu nijak neublíží, myslím tím v tomto případě, ne na to jezdit pořád.

    • Josech  

      Ctvrt plechovky VIFu, neresit, jezdit, redit. Sest litru je nic.

    • Cavendish  

      Pracuju jako zkušební inženýr common-rail systému a můžu ti tedy říct,že to problém není. Běžně testujeme čerpadla i vstřiky na Kerosinu a vydrží to stovky hodin. Tvůj motor mě rukou taky přišel a je docela dost odolný. Přidej VIF cca 0,2l aby se obnovila mazivost nafty a nebude problém. Hlavně tam nenalij bio naftu nebo nějaký olej. To vstřiky rádi nemají.

      • TJK  

        ta posledni veta me utvrzuje opet jen v jedno…ze do svyho auta budu lejt Vervu dokud to pujde…

        • pepek  

          Čepro tvrdí, že má taky naftu bez Babišovy přísady

          • felix.org  

            A jak je na tom Maxxmotion od OMV? V 90 % sice tankuju Vervu, ale někdy to nevyjde, tak musím na OMV.

            • pepek  

              To nevím, ale omylem jsem to dal do služebáka a jelo to objektivně, pocitově a zhruba odhadem rozhodně líp, jak normální OMV.

            • Vilém  

              Podle starych mereni na tom je OMV, v tomto smeru, o dost lip.

        • Cavendish  

          Dobře děláš. Máme s bio naftou docela problém ohledně osobaku. Natankuješ bio naftu, vyjedeš půl nádrže a pak auto na 5 dní odstavíš. Výsledkem jsou zalepené vstřiky a následně cisteni ultrazvukem. Prostě tvoří úsady vlivem vysokých teplot. Prepad injektorů má i 170st.

        • Vilém  

          I v te verve jsou bioslozky.Kdyz to jde, tak beru od eurooilu,bez podilu bioslozek.

          Ale jinak ta verva asi dobry,byli jsme ted na dovolene,kde jsem najel cca 3500km,vesmes jsem tankoval vervu a byl jsem pak nemile prekvapen,kdyz jsem nabral plnou shell max motion.Auto prestalo tahnout, spotreba sla nahoru a to si ten shell mnozi chvali,ze neni nic lepsiho. Tak nevim.

          • TJK  

            u nas Shell? ja NIKDY vic!!! i kdyby se stolrat zlepsili tak za dob co sem mel 2.0 Turbo benzin a zkousel jsem jejich V power racing tak nikdy nejel lip nez obyc 95 od Benziny a OMV… takze od te doby Maxxmotion nebo Bule octans99 tedy ted Vervu… nikdy jsem nemel problemy ani s jesnim autem… Nafta i Bmezin… vsechno jelo pocitove kousek lepe a o oar deci prumerne sla spotreba dolu… ted mam Benzina Kartu a s ni je Verva na litru korunu levnejsi… a opravdu nebudu u V6 riskovat ze mi s najezdem 200+ tkm nekde kleknou vstriky na vyjebanou naftu sredenou buhvi cim nebo s vysokym podiém bioslozky…

            • Vilém  

              Koukam, ze jsem to napsal spatne, melo samozrejme byt Shell v-power:) Bylo to v polsku na dalnici. Ta verva byla take v polsku, Benzina a Orlen asi jedno jest.

              • TJK  

                nejsem si jist ale mam za to ze Orlen a Benzina jsou to stejne… ale mam to z doslechu… takze treba kecam

                • jIrI___  

                  Bude to pro mnohé zděšením a jak jsou na B-F kluci od rány, tak možná bude zahájen i bojkot Benziny, ale majitelem Benziny jsou opravdu poláci PKN Orlen.

                  • Bubaaak  

                    taky mě to štve, ale bohužel s benzinou jsem v čr nejspokojenější…

                  • TJK  

                    ja jsem v klidu, po cele republice maji stejnou naftu/benzin… a i u Orlenu v polsku tankuji… takze klidne… dokud budou drzet kvalitu tak nemam problem

                  • deleteduser  

                    Já už je bojkotuju delší dobu, beru u Eurooilu :)

                    • jIrI___  

                      Taky jsme se do toho opřeli a celá rodina už dlooouho tankujeme jen u ONO, to je ta pumpa kde by někteří nevzali ani benzín do sekačky :D

              • Roxteedy  

                Myslíš Želví Pavr? :)

        • lumyr  

          Hele a není ve všem podíl biosložky? Vím jen, že čepro se chlubí palivem bez obsahu biosložky…

          • TJK  

            asi je.. ale imho do Vervy toho budou davat malo… navic je aditivovana vic a proste je to premiovy palivo.. takze tomu verim spis nez obycejne levne nafte s tou buresovou radobyekologickou srackou

      • blaza84  

        Zajímavá informace, díky.

        A nestačí, že mám dotankováno OMV Maxxmotion? Samozřejmě aditivum klidně přidám.

        • Bubaaak  

          Stačí, hoď tam ještě dvakrat, třikrat po dvoukilu a už to neřeš :) ten poměr je v pohodě, jsou i větši střelci…

    • vsudenakole  

      Doufám,že se ti zadře motor a začneš jezdit víc na kole.

      • pepek  

        Číslovka právě umřel, tak dobře že jseš tady aspoň ty.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.