Natáčení videa s NAKOLEONem v Brně - hledáme komparz

134 nepřečtených
  • smichal

    Zdravím všechny,

    chystáme se natočit propagační spot pro brněnskou jízdu s NAKOLEONem (www.nakoleon.cz). A hledáme lidi do komparzu, kteří by byli ochotní ráno vstát a věnovat nám dvě hodiny svého času. Tady je více podrobností:

    Máme tým na tvorbu videa, Ondru a Dana (dobrovolníci), a budeme točit video Nakoleon přijíždí do Brna. Příběh – Nakoleon s východem Slunce přijíždí od Slatiny směrem centrum, na křižovatkách se k němu připojují jeho věrní v tričkách, formace šipka, hrnou to směrem k Denisovým sadům, „je to on, Nakoleon“, pozvánka na jízdu. Natáčet se s komparzem věrných bude jedno ráno mezi 5.00 a 7.00, a potřebujeme sehnat kompars, čím více lidí, tím lépe. Které ráno to bude? Podle počasí, avšak nejdříve 21. a nejpozději 24./25. srpna, ale ideálně hned ve středu 21.8. Pokud tedy budou už hotová trička, což by měla být.

    Potřebujeme co nejvíce lidí, pro efekt přidávání se k Nakoleonovi, aby s ním ve finále jel opravdu malý dav. V komparzu může být kdokoliv, tak klidně přizvěte i další. Třeba i člověka bez kola – já sám mám dvě k zapůjčení.

    Jestli máte zájem, napište mi na sindelar.mich@gmail.com a přidejte na sebe telefon prosím.

    Anebo kdybych to mohl jakkoliv upřesnit, tak se ptejte.

    Díky moc.

    Michal

    • pepek  

      :-)

    • p@X  

      Jaký je smysl samotné akce?

      • smichal  

        Smyslem je ukázat přítomnost lidí používajících kolo jako dopravní prostředek do města, podpořit budování dopravní cykloinfrastruktury v Brně, zkusit se na město podívat jinak a zažít si ho jinak, projet se na kole s ostatními, třeba se pobavit na afterparty v Denisových sadech, ukázat lidem, že se nemusí bát jezdit na kole v Brně.

        Hlavně asi ukázat kolo v Brně jako něco normálního, jako jsou třeba auta :)

        • lukas aka mitro  

          Takze prioste jenom nastvete kupu lidi, kteri jezdi do prace autem a budou muset poustet nejaky chumel cyklistu, kteri (ruku na srdce) nepojede podle pravidel.

          Pak spolecne zachlastate a spanile se budete motat potemnelym Brnem (pochybuji ze radne osvetleni).

          Vysledkem bude par desitek podrazdenych ridicu, par desitek nadsenych lidi (kteri se teda projelu na kole), a podlite aleje.

          Chapu to dobre?

          • nox159  

            jeste bych dodal ze se na tom par lidi napakuje… kdo by to taky delal zadarmo…

            • lukas aka mitro  

              ja se nechtel poustet do odvaznych spekulaci:)

            • smichal  

              Všichni děláme na NAKOLEONovi zadarmo. Příspěvky dobrovolníků použijeme na úhradu nákladů (pronájem Denisových sadů od VZMB, kostým Nakoleona, tisk plakátů a letáků atd.).

              Nikdo nám žádné peníze nedává na osobní ohodnocení, jen na náklady spojené s akcí (=dobrovolné příspěvky).

              • smichal  

                Víceméně produkujeme spíše ztrátu z našich vlastních kapes. Takže akce je dotována lidmi z Brna, kteří na ni pracují zadarmo a dávají do ní vlastní peníze.

                • nox159  

                  napada me teda otazka… kdo a proc by dobrovolne produkoval ztratu z vlastnich kapes…?

                  • borda  

                    Nadsenci. Do cehokoliv.

                    Chapu, ze to neni tvuj styl, ale takovy lide jsou.

                    Jinak cyklojizdy mi prijdou taky jako pekne ujeta zalezitost.

                  • Vilém  

                    Jak jim rika JxD, slunickovi lide.

                  • pepino  

                    Neřeš, to nepochopíš. Radši si s Lukášem zanotujte, jak je lepší jít plechovejm krabicím z cesty a nebrzdit je při cestě do práce.

                    • nox159  

                      ty jako veris tomu ze kdyz naseres pulku ridicu v brne, ze se to pohle nejak k lepsimu?

                    • lukas aka mitro  

                      Jo..motat se jako stado brnem musi byt desny vovdaz a kuul akce..to jo…mozna i nejake samicky tam budou…

          • jeffino  

            tak důležitý je, že někteří řidiči aut, taky jezdí podle pravidel, sleduju to ze sedla bajku v brně denně:)))), ale nic jim zacpávat a brzdit nebudu, oni si to zpravidla zvládnou sami:)).

            • vratik  

              Po Brně taky jezdím často na kole. Co mě naprosto vytáčí, tak je nerespektování některých základních pravidel cyklisty. Přejíždění po přechodech a hlavně podjíždění na semaforech. Samozřejmě výjimkou není ani jízda na červenou. Samozřejmě i mezi řidiči se najdou troubové. Na kole po cestě prostě jedu minimálně metr od kraje. Je to z toho důvodu, že co kousek někdo strčí čumák auta z boční silnice do té hlavní. Snažit se předjíždět mě v momentě, když míjíme nástupní ostrůvek je taky hovadina.

              • pepek  

                Přejíždění po přechodech a hlavně podjíždění na semaforech – proč? Dělám to taky, není na tom nic nebezpečného. Samozřejmě si nevynucuju na přechodu přednost, ale to nedělám ani pěšky, jak někteří mladí kkti.

                • vratik  

                  No protože to nebezpečné je. Když jedu autem, tak koukám jestli na přechodu je chodec … není, ale najednou se na přechod zpoza zaparkovaných aut vyřítí cyklista klidně třicítkou. To opravdu nemám šanci předvídat. Jezdit na kole přes Přechod pro chodce je asi stejné jako jezdit na kole po Silnici pro motorová vozidla.

                  • pepek  

                    Samozřejmě si nevynucuju na přechodu přednost, ale to nedělám ani pěšky, jak někteří mladí kkti

              • borda  

                Podjizdeni na semaforech je jedno ze zakladnich pravidel pohybu na kole ve meste (samozrejme se tam nelze rvat za kazdou cenu) a smi se to a ma se to.

                Jezdeni minimalne metr od krajnice a to takovehle „ze zasady“, kvuli nejakemu hypotetickemu nebezpeci, je jedno ze zakladnách pravidel, jak ty lidi v autech poradne nasrat.

                • Dejv94  

                  Jedu tak, aby to bylo bezpečné, což znamená, že klidně pojedu po středu pruhu abych nekličkoval u krajnice kolem kanálů, přece jen jsem taky vozidlo a mám nárok na jízdní pruh. A s vjížděním z bočních ulic, někteří jsou fakt hovada, vlítnou mi tam, já je málem naberu a ještě se vztekaj že jsem jel na kole moc rychle po silnici a že to nečekal.

                  • borda  

                    přece jen jsem taky vozidlo a mám nárok na jízdní pruh

                    Tak to se dost pletes

                • vratik  

                  Jo to mám nejradši. Boreček musí podjet těch pět aut na semaforu, aby oni ho pak museli zase předjíždět. Kolik toho času při podjetí ušetříš? Je to 10sekund nebo celých patnáct? Klesla by ti průměrná rychlost o 0.5km/h? A nejlepší machr s se SPD, které se mu nechcou vycvakávat. Podjede a frajersky se opře o střechu toho prvního auta na světlech. To už je fakt na přeražení té pazoury teleskopem.

                  • jIrI___  

                    +1

                  • mastihuba  

                    Vadí ti na kapotě mastný prsty? :-)

                  • Rorejs74  

                    To je zase blabol … a proc by je jako nemel podjizdet kdyz tim nic neporusuje … to je jakoby jsi chtel aby chodci co jdou stejnym smerem jako ty zustali stat na tve urovni jenom proto aby jsi jim treba pak nemusel dat prednost pri odbocovani.

                    A kolik tim usetris ty, kdyz zustane stat za tebou a nebudes ho muset pak pripadne objizdet ? A kdyz zustane stat za autem pred tebou … pojedes za nim v klidu a poslusne pres celou krizovatku nez bude dostatek prostoru aby jsi ho predjel ?

                    Samozrejme opirani se o cizi auto uz je prasarna.

                  • Schoscha  

                    Třeba včera byla kolona od Ronda až po Nový sady, to sem měl zůstat stát za posledním autem? Ani omylem.

                    Občas se mi stane, že auto na semaforu naschvál najede co nejvíc ke pravému kraji, abych neprojel.

                    V drtivé většině je to taxík, nebo modrá dodávka s trumpetkou na boku.

                    Pokud jedu autem, tak mi to žádný problémy nedělá.

                    • jIrI___  

                      Nám už v autoškole říkali, že na křižovatkách si máme najíždět co nejvíc k pravému okraji ze dvou důvodu – ať vlevo je víc místa pro projetí bezpečnostních složek a ať nás při odbočování vpravo nemůžou pravou stranou objet cyklisté a nevznikají tak nebezpečné situace.

                      • Schoscha  

                        " pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem předjíždět nebo objíždět z pravé strany pokud je vpravo od vozidel dostatek místa"

                        Já ani ty nic neporušujeme.Pokud někdo zajíždí ke kraji, aby jiní neprojeli, je to kokot.

                      • reza.traktor  

                        Tak budem všichni doufat, že k nim nestihlo chodit moc lidí.

                    • Rorejs74  

                      No to jo, dost casto se najde pitomec kterej s tim mavne schvalne co nejvic doprava aby ho nahodou nekdo na kole nemohl podjet … uplne nejlepsi jsou ti, kteri to udelaji kdyz si te vsimnou v zrcatku.

                      Odpovida to poznatku nekde z vedlejsich vlaken ze delani si naschvalu je cesky narodni sport ;-(

                  • Polka  

                    Jo, takze si bude kazdej uzivat kolony s autama a vyhoda jizdy na kole po meste bude kde? V prdeli Kefalin, v prdeli ;-)

                    • Schoscha  

                      Aneb, když nejedu já,ať nejedou ani ostatní.

                    • mastihuba  

                      kolo je na to aby se s ním dalo jet všude. Vubec nevidim pointu kola v tom jezdit okolo kolon aut po městě. Ať jsem jezdil do popuvek, nebo včil do krpole, tak kolo je na to aby se to dalo propálit tama kama auta nemužou. :)

          • smichal  

            pojede se mimo spicku, podle pravidel a za domluvy s DPMB, Dopravním inspektorátem Policie ČR, Městskou policií, Brněnskými komunikacemi, Ředitelstvím silnic a dálnic, Magistrátem města Brna, Jihomoravským krajem, Brnem-střed.

            Bude podporována cyklistická etika (http://prahounakole.cz/…eta-podruhe/ ) tzn. osvětlená kola a slušné chování, alkoholické nápoje se pravděpodobně podávat nebudou, pojede.

            Lukáši, myslím že to chápete po svém. Ale neodpovídá to realitě a tomu, o co se snažíme.

            Pomůžete nám s komparzem?

          • smichal  

            Jinak naťukl jste hřebíček na hlavičku – nedostatečné osvětlení některých jízdních kol.

            V Denisových sadech bude po jízdě připraven workshop s množstvím reflexních fólií pro polepení kola. Takto upravené kolo je potom ve tmě vždy vidět v záři reflektorů, viz foto zde http://www.facebook.com/BrnoNaKole .

            Takže se snažíme myslet na bezpečnost a aktivně ji prosazovat.

            Ale stejně potřebujeme pořád dobrovolníky pro komparz, kdybyste měli někdo zájem, tak se prosím ozvěte. Za dnešek už máme cca 10 dobrovolníků, avšak čím více, tím lépe.

            • Ondry  

              spíš jen shop? takže se nějaká ta korunka najde :)

              • smichal  

                reflexní fólie darovala firma www.HICON.cz, pro dobro bezpečnoosti silniční dopravy.

                pro lidi budou zadarmo, s polepem budou pomáhat neplacení dobrovolníci, úklid bude na náklady (čas) organizátorů.

                bože, to je jak bojovat s nějakou konspirační teorií! nikdo na tom nebohatne a vše děláme s vírou v dobrou věc – NEUVĚŘITELNÉ, CO?

                • pepek  

                  Tady asi 1000 oveček nenajdete ani náhodou. Obrátil bych se spíš na ty, co teď pochodují v Praze, tam se určitě najde exhibicionistů dost, stačí je jen posadit na kola.

                • Ondry  

                  aspoň reklama když už nic ;)

                  já se tak nějak dívám na to jak funguje a co znamená workshop a neumím si to představit, celý…

                  • smichal  

                    hmmm, díky za informaci. asi to budeme muset podat více srozumitelným způsobem.

                    prakticky to bude vypadat tak, ze na místě budou k dispozici samolepící reflexní fólie, nůžky, a lidi si je budou moci nalepit na kola, popřípadě jim s tím pomůžeme.

                    • Člověk a jeho svět  

                      Takže ekoteroristi s koly. Nedovedu si představit nikoho kromě těchto jakože aktivistů, kdo by si dobrovolně lepil na kolo, které si hýčká často víc než sebe a celou rodinu, takovou ohyzdnost jako reflexní nálepku.

                      • Motyll  

                        Třeba já na zimáka.

                        Nicméně tím se k této skupině rozhodně nehlásím.

                      • karliner  

                        Třeba ten, co na kole opravdu jezdí…

                      • smichal  

                        Sám jste ekoterorista a jakože aktivista.

                        • Člověk a jeho svět  

                          Fašos, byť na kolech, zde nechceme, to se nesmíte zlobit.

                          • smichal  

                            Áááá, už jsme tady. Godwinův zákon platí! („Pravděpodobnost, že se v online diskusi objeví porovnání s Hitlerem či nacisty, se s růstem délky diskuse blíží jedné.“)

                            Je milé, že mluvíte v první osobě množného čísla. Snad abych jim začal onikat.

                            Tak to se jim omlouvám, slušnejm lidem, když oni tady fašos nechtějí.

                            Máucta.

                            • hony007  

                              A končí tím daná diskuze, takže to by bylo, co tam máš dál? :-D

                              • smichal  

                                No hledám lidi do komparzu přece… Přidáš se?

                                • hony007  

                                  Ne, v tu dobu jezdím do práce (na kole/MHD), ale úplně jinou trasou.

                                  • nox159  

                                    Lžeš!!! protoze v brne se nakole zatim neda jezdit to zmeni az Nakoleon :D

                                    • hony007  

                                      No, řekněme, že celá Provazníkova a Drobného by mohly být řešeny úplně jinak, zvlášť když tam teď už nejezdí tolik aut. A že by celá souběžná trasa (spodem) se Štefánikovou a Palackého mohla být jednosměrka (tak jako už některý boční ulice sou) s cyklostezkou­/pruhem. Ale i teď se tam jezdit dá, jen ty chodníky mi přijdou zbytečně široký, ale policajti (kteří kontrolují vtipně ve směru na Tomkáč místo z Tomkáče na Provazníkovu) držej hubu, když jedu po chodníku širokým tři metry, kde skoro ani lidi nechodí.

                            • Člověk a jeho svět  

                              Ano, maucta.

                              Podíval jsem se na vaše stránky. První věta u akce s názvem cyklojízda: … lidé svobodně se pohybující na kolech po městě…

                              Jenže aby se svobodně pohybovali, omezují nutně svobodu jiných, nemyslíš?

                              Můj názor je ten, že kolo je pro většinu takto myslících lidí pouze záminka pro svoje v podstatě netolerantní postoje – v duchu boje za tu svoji jedinou pravdivou pravdu.

                              • karliner  

                                Nepruď.

                              • smichal  
                                1. To má k fašismu hodně daleko.
                                2. Ano, svobodně, a ano, za cenu omezení jiné dopravy. Je to dvakrát do

                                roka (spolu s jarní cyklojízdou) a cyklojízda dává jejím účastníkům možnost zakusit město jinak. V místech, kde se neustále táhnou kolony aut, kam se málokdo na kole sám odváží, v místech, kde je neustále, automaticky a mechanicky realizována „svoboda“ motorové dopravy, chceme výjimečně realizovat něco jiného, dát lidem možnost si zažít město, ulici, své okolí jinak.

                                1. „takto myslící lidé“, „netolerantní postoje“ – toto je zlo.

                                Není třeba hned lidi kategorizovat a dělat z nich nějaký typ osobnosti, nějaké odlišné specifické individua. Většina lidí na cyklojízdách běžně jezdí autem, mají stejně rozmanité postoje, zájmy a „pravdy“, jako řidiči aut, mlíkaři či rybáři.

                                Prostě kdo chce vidět a zažít si město jinak, výjimečně, na jednu hodinu za půlrok (19.září od 18.00 do 19.00), tak mu dáváme příležitost, a věříme, že ji mnoho lidí žijících v Brně s chutí využije.

                                A kdo nechce tuto příležitost využít, proti gustu žádný dišputát. Ale dělat z lidí organizující Nakoleona či jedoucí s ním v jízdě fašos, ekoteroristy či lidi s netolerantními postoji – to je mimo a je mi to líto.

                                Upřímně řečeno, dogmaticky („boj za tu svoji jedinou pravdu“), na mě zatím působíte vy. Celou věc vidíte černobíle a máte připraveny nálepky a odsudky vůči té „špatné“ straně, kterou máte jasně zaškatulkovanou. Působíte takto na mně, to ještě ale neznamená, že takový jste.

                                • Člověk a jeho svět  

                                  Díky za vysvětlení.

                                  Vy na mě působíte jako myslící jedinec, o tom žádná.

                                  Zřejmě generalizuji, je to dost možné. Byl jsem svědkem jedné podobné akce, nevím, zda vaší, nebo pořádané někým jiným. A bylo tam dost jedinců, kteří se vyloženě klepali na to, jak to těm ostatním natřou a vyvolali pár konfliktních situací stylem jedu na kole, ostatní z cesty a běda, jakmile ne. Byla z toho málem bitka.

                                  Eko aktivisté se většinou chovají hodně netolerantně a drží se často motta „Zabij bobra, zachráníš strom“. Často jejich snažení končí šíleným průserem, kdy jsou zneužiti / sami konají jistým způsobem kvůli vlastnímu prospěchu (teď co je horší, vychcanost nebo nevědomost) v zájmu zisku na ně nalepených lidí (Zelená úsporám, solární byznys, podchody pod dálnicemi pro zvěř a brouky, etc.). Toto všechno nevrhá na podobné aktivity dobré světlo, aspoň pro mě.

                                  Vy byste mohl být asi výjimkou, dokážete argumentovat vcelku rozumě. Tak se nezlobte, fašista asi nebudete ;).

                                  Navíc generalizuji i proto, že věřím člověku, nikoli lidem, tedy skupině… Tož tak.

                                  • Člověk a jeho svět  

                                    Edit: … rozumně…

                                  • jIrI___  

                                    Líbí se mi to „nasrávací“ internetové vykání, když se řeší vážné věci :))

                                  • smichal  

                                    Akci s NAKOLEONem se cíleně snažíme dělat nekonfliktní, hlásíme se k cyklistické etiketě (http://prahounakole.cz/…eta-podruhe/), účastníky nabádáme k ohleduplnosti a slušnému chování (http://www.nakoleon.cz/…l-mass-ride/). Při vyjednávání s úřady zdůrazňujeme, že kdo nebude dodržovat dohodnutá pravidla, bude na místě okamžitě z jízdy vyloučen. Cyklojízdu budou doprovázet desítky organizátorů-dobrovolníků, kteří případné problémy budou řešit.

                                    Budeme tento aspekt asi muset v naší komunikaci směrem k veřejnosti systematicky zdůrazňovat, protože někteří lidé (zdá se) očekávají nějaký skoro násilný protest.

                                    • Polka  

                                      Problem na ktery tady nekteri upozornuji je ale ten, ze tim nedocilite toho, aby se po meste dalo jezdit na kole bezpecneji a svobodneji celorocne. Proto hodne lidi ty jizdy neuznava a pripadaji jim beze smyslu, protoze krome jakehosi cyklohapenningu nemaji zadne dalsi vysledky.

                                      • smichal  

                                        Docílíme. Brno na kolo, o.s., dlouhodobě lobbuje na magistrátu, účastní se různých jednání (naposledy byli zástupci Brno na kole přizvání jako experti na téma pronájmu městských kol, viz http://aktualne.centrum.cz/…clanek.phtml?… , o kterém Brno uvažuje).

                                        Organizováním cyklojízdy:

                                        1. upozorňujeme na pomalé, velmi pomalé tempo budování cykloinfrastruktury

                                        (i když v posledních měsících se konečně začalo něco dít)

                                        1. zdůrazňujeme přítomnost populace lidí užívajících kolo pro dopravu

                                        po městě a potenciál této populace

                                        1. dodáváme lidem sebevědomí po Brně jezdit.
                                        2. skrze mediální prezentaci dostáváme městskou cyklistiku do obecného

                                        povědomí a děláme ji tak „normální“. Už sama tato diskuse, co tady vedu, nese v tomto ohledu své plody.

                                        Při dalším lobbingu na magistrátu potom úředník anebo politik bude těžko zlehčovat městkou cyklistiku jako nějakou okrajovou věc podivínů, ale budou ji více respektovat a věnovat ji odpovídající pozornost.

                                        Věřte mi, desítky dobrovolníků nevěnují stovky hodin svého volného času věci, o jejímž smyslu a možnému úspěchu by měli pochyb.

                                        Věci se samy od sebe nedějí, je třeba se o ně snažit a usilovat. A jízda s NAKOLEONem je částí tohoto úsilí.

                                        PS: Už máme cca 40 dobrovolných komparzistů, kteří ráno ve 4.30 vstanou a přijedou na natáčení.

                                        • pepek  

                                          Zkus kontaktovat Spícího knížete a máš 41. Ten se určitě rád přidá. Akorát ho těžko uhlídáte, aby nevyrazil na sólo únik.

                                        • Vilém  

                                          Tak super, uz jen 960, to za 1–5 dni v pohode zvladnete, ne?

                                        • Jamin  

                                          Bod 3 je torchu dvousečný. V Brně sice nebydlim, ale na kole sem jednou projížděl. Podle mě je dobrý motivovat ty lidi k jízdě, ale zároveň je strašit nebezpečenstvíma, který je v provozu potká. Lidi s velkym sebevědomim pak skáčou z obrubníků pod couvající auta a pod.

                                    • cabbage  

                                      Body 2,3,4..

                                      ad 2 – vylekaný pěší je účastník, který nevěnuje pozornost provozu a je tedy sám nevychovaným čunětem.

                                      ad 3 – Porušovat červenou se snažím kdykolivje to jen možné a snažím se jít v tom příkladem ostatím – je to snaha o nařazování rozumu nad nesmyslné zákony.

                                      ad 4 opět, čím více jedu po chodníku, tím více nutím chodce sledovat provoz a méně překážím autům. Cyklisty kličkující mezi chodci oceňuji jako řidič i jako pěší – dělají mi cestu mezi nevšímavými z bodu 1.

                                • mastihuba  

                                  Ad bod2. Po brně se dá svézt na kole všude. Jen to není vhodný v určitý hodiny a musí se to nechat na pozdější hodiny. Na to už tady jednoho experta máme. :)

                • jeffino  

                  hlavně, když tyhle konspirace zní od někoho, kdo je velkej antikomunista a pravičák, přitom by měl spíš jakýkoliv „podnikatelský záměr“ kvitovat s povděkem:), spíš malá česká závist, že ho to nenapadlo samotnýho:)

        • Ondry  

          Takže hlavně endura a sjezďáky :)

        • p@X  

          Osobně považuju dobrovolnou jízdu v centru za nevhodnou.

          Těžko počítat s tím, že ve městě s hist. zástavbou bude někdy vytvořena propojená infrastruktura. Cyklostezky jako na Chodské moc nechápu, pohyb na ní mi připadá nebezpečnější než ve vozovce…

          • hony007  

            Zkus si někdy zajet do západní Evropy a uvidíš že i ve městě s hist. zástavbou lze vytvořit propojenou infrastrukturu. Třeba v Troyes (F), to funguje v pohodě, taky se dá jezdit jednosměrkama v protisměru, řidiči tě na víceproudové silnici objedou vedlejším pruhem, nikoli 10–20 cm od tebe ve tvým pruhu atd.

            • bluma  

              Je to o teleranci a informovanosti. Ovšem hovada se najdou všude, i ve městech se sebelepší cyklo infrastrukturou. Tím nechci říct, že by u nás nebylo co dohánět, ale nejlevnější a nejúčinější by bylo začít právě u té tolerance.

    • MirosPikos  

      Když vidím na stránkách ty (faši)cyklojíz­du…tak se raději zdržím jakéhokoliv dalšího komentáře.

    • jIrI___  

      Kolik člověk za ty své obětované 2 hodiny času dostane?

      • smichal  

        kolik byste čekal?

        • jIrI___  

          Já jen tak orientačně, info pro případné zájemce (nejsem z Brna) :)

          • nox159  

            muze si nalepit reflexni foliji na kolo ;-)

          • smichal  

            jak jsem vysvětloval opakovaně výše, všichni na NAKOLEONovi pracujeme zadarmo a náklady hradíme z vlastních kapes.

            pro komparz ráno alespoň přichystám dobrou kávu a čaj, snad něco k snídani.

    • hony007  

      No pokud to budete dělat každé den během následujících několik let, tak to asi smysl mít bude, protože zatím máte těžkou konkurenci, auta mají happening každé den, v mnohem větším měřítku, neshánějí si na ně(j) povolení a ani se nemusí svolávat.

      • smichal  

        přesně tak :)

        vtipné je, že při jednání s DI Policie ČR musíme popsat, jak bude ovlivněn silniční provoz a jak jeho případně narušení hodláme řešit, jaká opatření navrhujeme.

        automobilové kolony ve městě jsou prakticky celoročně a automaticky hájené, i když se naprosto zřejmě jedná o přemnožený druh likvidující benzo(a)pyrenem a polétavým prachem životní prostředí pro lidi ve městě žijící.

        a když se to člověk snaží na jednu hodinu v roce (!) změnit, tak se dočká obvinění z organizace fašicyklojízdy. má to ta silniční motorová doprava v myslích lidí dobře zmáknuté…

        • deekay  

          No zrovna tenhle prispevek je mozna to, na co tu ostatni narazi, typicky anti-autarsky, coz je jakysi spolecny znak tehle eko-cyklojizd.

          Za Brno mluvit nemuzu,ale co se tyka Prahy, tak pokud potrebuju, jedu autem, pokud chci, jedu na kole, pokud je to blizko, jdu pesky a pokud nezbyva jina moznost, teprve lezu do MHD, protoze to rozhodne z vyse uvedenych splnuje nejmene moje predstavy o pohodlne a bezpecne preprave.

          Musim ale rict, ze vic nez nedostatek cyklopruhu, cyklostezek apod me brani v jezdeni na kole jiny fakt – nemoznost si brat kolo na urady, na postu, do obchodu atd. Proste ani svyho zimaka venku nechavat nebudu (A na starym favoritu za petikilo me taky nikdo jezdit nedonuti). Takze kdykoliv potrebuju po praci nekam takhle jet, vitezi auto (pravda, tyka se to okrajovych casti prahy, kde je doprava autem nejrychlejsi a bez kolon, do centra nepachnu jak je rok dlouhy a jsem za to rad).

          A na zaver, uz tu na foru bylo uvedeno dost ruznych zdroju o tom jak cyklodoprava az zase tak ekologicka ve vysledku neni a navic, pokud se clovek nesoura po meste na stare rozvrzane esce (coz ve meste povazuju za nebezpecne, protoze i tam chci kolo co kvalitne brzdi dobre se ovlada a je an nej spoleh), tak je cyklodoprava i drazsi na km nez auto.

          • pepek  

            Tak, konečně objektivní názor. Chtěl bych vidět, kolik z těchto zelených cyklo-exhibicionistů skutečně denně na kole ve městě jezdí. Ti, které znám a kteří denně jezdí, mají k této stádní cyklistice zásadní odpor.

            • JDF  

              Nejsem teda zadny eko/zelenac, ale jelikoz nevedu auto ani ridicak, takze na kole trebas ja osobne jsem opravdu denne :)

              • Dejv94  

                Jezdím na kole i autem (někdy i na motorce). Ale spoustu věcí také objíždím na kole, ale ten strach o kolo, i když ho nechám 5 metrů od sebe a projde kolem něj tucet lidí, to je něco hroznýho. Chtělo by to něco jak je šatna v divadle, tak zavést kolárnu na úřadech, myslím, že by se to chytlo a třeba tu 20 za odložení kola bych klidně dal.

                • JDF  

                  Pravda, ze vyse zminena nevyhoda mi vadi taky.

                  Ale treba z nonstop Tesca mne nevyhodili, normalne jsem tam napochodoval s kolem a nakoupil si. Ostatne – spousta obchodu nema samolepku se zakazem kola.

                  Jinak aj bych kolo nikde nenechal, to by bylo jasny.

                  Kdyz nekam potrebuju jit, tak holt pesky z domu nebo prace (posta ci obchod na dosah) a kdyz nekde dal, tak MHD.

                  • šimlos  

                    Často si po vyjížďce kupuju pivo v malý vietnamský večerce u domu a vždycky si radši kolo beru sebou,v parčíku naproti hřadují často různé existence,kterým šanci dát fakt nechci.Vietnamci se tím náramně baví a ostatní zákazníky vesele varují: Pózór pání kóló:-). Úřady jsem zatím nezkoušel,jenom žižkovskou poštu a tam to nikomu taky nevadilo,ale to je možná vyjímka..

                    • Dejv94  

                      Někdy je to v obchodech vpoho, někdy jsou tam velmi nepříjemní lidé a hned ve dveřích mě vyhazují.

          • Dejv94  

            Naprostý souhlas, hlavně s tím, že kolo nelze nikde nechat!

          • smichal  

            Typický anti-autářský? máte pravdu, za Brno nemůžete mluvit.

            V Brně prakticky neexistují cyklostezky ani cyklopruhy ani piktogramy vedoucí centrem města, navíc do samotného centra (nám. svobody) ani na kole od 9.00 do 17.00 nesmíte. takže abyste jezdil podle předpisů, tak se musíte pomalu vypravit na malý městský okruh…

            V Brně cykloinfrastruktura pomalu neexistuje a tak si ani nemůže volit mezi plnohodnotnými alternativami, ale pouze mezi plnohodnotnou možností motodoopravy, anebo dobrodružnou možností cyklo, popřípadě plnohodnotnou MHD.

            Juchů, a už je ze mě ekoaktivista a pořádám eko-cyklojízdu. To si člověk už ani nesmí postěžovat, že Brno překročilo celoroční limity pro polétavý prach už někdy v březnu. A že za to může motorová doprava. To raději prostě mám držet hubu a poslušně dýchat a kašlat, abych nepůsobil jako ekočlověk.

            Mám auto, mám motorku, roky jsem jezdil jako student MHD, a teď chci prostě jezdit na kole a mít pro to alespoň trochu přijatelné podmínky. Zatímco v ostatních městech se cykloinfrastruktura dynamicky rozvíjí, v Brně se nic neděje. A jízda na kole je pořád v Brně dobrodružství, už i mně srazilo auto – chyba řidiče, on poškrábaný lak, mně odvezla sanitka. A cyklojízdou prostě říkáme – podívejte, jsme tady a chceme mít v tomto městě možnost jezdit bezpečně a důstojně na kole. Brno, dělej pro to něco.

            Nj, ale to je anti-autářské, tady tyto eko-faši-cyklojízdy… Prostě ať nám raději v těle bují rakovina z benzo(a)pyrenu, v lepším případě člověk rychle zhyne pod koly vozu na Kolišti.

            • borda  

              Clovece, jak ty cyklo jizdy nemam rad, tak tobe fandim, ponevadz mas evidentne mozek v hlave.

              A po tom, co tady predvedli nasi hosi prospechari, s extremne vzacnym a drahym casem a trapnyma konspiracnima teoriema si myslim, ze nejsem sam :-). Docela ti i pichli, protoze ted ta spravna strana sily teprve vynika :-).

              Ja teda nejsem zadnej filantrop, ale udivuje me, ze lidi nejen, ze nejsou ochotni udelat neco z cisteho enthusiasmu, ale ani neveri, ze nekdo jiny toho schopny je. Je to ostuda. Prijde mi, ze uz ani nemaji na vec jiny nazor (byt treba negativni) nez ten, kolik (a pripadne komu) to hodi.

              • pendergast  

                +1

              • Fran-tic  

                +1 , naprosto souhlasím a má můj respekt. V Brně studuji, je to krásné město i na projíždění na kole, ale bohužel tomu není adekvátně přizpůsobeno. Takovým akcím jen a jen fandím! Na ostravskou vyjížďku určitě půjdu. Navíc se tam schází supr lidi od festek po normální nadšence.

            • mastihuba  

              Jezdím po brně na kole 20 let a vždy to šlo. Stačí se vyhýbat hlavním tahum a dodržovat předpisy. Někde to možná lepší je, ale to je obraz celku a ne jen jednoho segmentu.

              • smichal  

                Jasně, jde to. Ale člověk si musí systematicky dávat bacha. Třeba když jede kolem podélně zaparkovaných aut, tak si dávat alespoň 1m odstup a prakticky tak jet uprostřed pruhu (zabijácka dveřní zóna). Anebo být hodně asertivní v pohybu na vozovce a hodně komunikovat s řidiči. A pořád si dávat bacha.

                A proč? Protože neexistují cyklopruhy, piktogrammy, cyklostezky v městě, které by nějak alespoň symbolicky oddělovaly cyklodopravu od automobilové. Člověk na kole se tak musí pohybovat mezi vozidly. Ano, jde to, ale může to být o hubu. A je to o hubu mnohem více, než kdyby existovala v Brně cykloinfrastruk­tura.

                Ale to je pořád dokola…

                • mastihuba  

                  Úplně stejně se chovám v autě. V brně krom zidenic a spuntu v zabinach prakticky problém skoro není. :) horší je projet nymburk.

                  r

                • Dejv94  

                  Z pohledu cyklisty: Spousta cyklistů se chová ohleduplně v provozu, sám jezdím na kole v provozu přes Brno celkem dost. Část řidičů je ohleduplná k cyklistům, část je na silnicích trpí, ale prostě hovada v BMW se vyskytují v hojném počtu (hlavně ti mladí kteří mají auto od tatínka). Bohužel, i někteří autobusáci jsou agresivní vůči cyklistům.

                  Z pohledu řidiče: Mnohem lepší je předjíždět cyklistu, kterej jede prostředkem silnice vklidu než cyklistu kterej zoufale kličkuje u krajnice mezi kanálama a vypadá jak kdyby měl každou chvílu spadnout. Ale i na druhou stranu, někteří cyklisti na silnicích (většinou výletníci bez přileb a se sluchátkama) jsou nebezpeční, protože neukazují, nedívají se kam vjíždí nebo dávají ruku zároveň když začnou zatáčet.

                  Takže myslím si, že ze strany řidičů by měla být větší tolerance na komunikacích (aby větší počet řidiču respektoval cyklisty) a každy kdo chce jezdit na kole po silnici by si měl osvojit pravidla pro bezpečné ježdění ve městě.

                • lukas aka mitro  

                  tkze chces v brne cyklostezky abys mohl vypnout mozek?

                • RomanH  

                  Brno je proste stare mesto. Udelas cyklopruhy, jednosmerky, a ucpes to.Pro dospeleho cloveka by nemel byt problem pohybovat se po Brne na kole.

            • Vilém  

              Uz se tesim, az do ulic vyrazi treba bruslari, bezci, konaci …

              • smichal  

                Na inline bruslích lidé pravidelně vyrážejí, viz http://www.brno-inline.cz/…jizdy-mestem.

                Avšak ani inline brusle, ani běh, ani koňský hřbet nemají potenciál stát se masovým způsobem osobní dopravy po městě. Zatímco jízdní kola tento potenciál reálně mají a jsou tak řešením pro město s přetíženou motorovou dopravou.

              • lukas aka mitro  

                Konaci vyrazi jenom jednou…a do historie se ten den zapise jako hneda sobota (pokud vyjedou teda v sobotu)..

          • karliner  

            Tak už to vypadalo, že snad každému došlo, že si Jákl na svém blogu s úvahou o neekologické jízdě na kole dělal srandu a on se ještě najde maník, kterej mu to sežral :-))))))

            • deekay  

              Nevim jakyho jakla a blog myslis, zjevne neco ve vtipech a tam to tak casto nectu :-D

    • blaza84  

      Nevím, jestli nejlepší způsob propagace cyklistiky je ucpat město. Tím naserete hodně lidí, a to včetně cyklistů, kteří zrovna někam jedou autem. To pak klesáme na úroveň sobeckých řidičů, kteří mají pocit, že silnice patří jen jim a na úroveň pěších, kteří jdou roztažení přes celou cestu a když chcete projet, tak zaslechnete něco o buzeratech na kole.

      • Polka  

        Ja je zas svym zpusobem chapu, je to to nejjednodussi co lze podniknout. Do nekonecneho vyjednavani a premlouvani ouredniku se asi nikomu moc nechce. Mozna by byl v tomto z jejich strany lepsi lobbing za nejakou stranu (zeleni), ktera by mela po volbach daleko vetsi sanci neco zmenit.

      • karliner  

        OK, jeho řešení jsi zkritizoval, jakým způsobem bys to tedy řešil ty?

        • blaza84  

          Zájem o cyklistiku je v ČR poměrně vysoký a zastupitelé měst na tuto skutečnost reagují budováním cyklostezek, cyklopruhů atd. Buduje se postupně, za rok celé Brno cyklostezkami prošpikovat nejde. Chování řidičů k cyklistům a chování účastníků sil. provozu obecně je věc druhá. Tam má český národ opravdu mezery a měli bychom si vzít příklad třeba od Rakušáků. Pokud ode mě chceš slyšet nějaké řešení, tak například televizná šoty alá BESIP by na někoho mohly zapůsobit. Další dobrou formou propagace jsou open závody, které, pokud vím, získávají na oblibě.

      • JDF  

        V Brne si silnici pravidelne zacpavaji auta sam na mnoha tazich.

        Takova Stara Osada a jeji okoli, to je panecku neco.

        Kdyz jsem jezdil MHD pred sezonou, tak cesta misto obvyklych 20 minut trvala klidne i pres hodinu.

        • blaza84  

          Oni se nesvolávají na určitou hodinu. Většina lidí prostě preferuje tento způsob dopravy a preferují ho sami od sebe, žádný autojízdy nebylo třeba pořádat.

          • karliner  

            Já bych to zase tak moc nehrotil. Dokud je ohlášená demonstrace povoleným způsobem prosazování nějakých zájmů, neuděláš nic. Tady v Praze furt nějakcí troubové za něco demonstrují, obvykle odboráři, ae třeba teď homosexualisté, takže jsme zvyklí… A cyklistům i fandím, ačkoliv se neúčastním, Auto*Mat má prokazatelné výsledky.

            • blaza84  

              Jako v pohodě, ať si klidně jedou. Když teď mohli mít pochod Prahou úchyláci, tak cyklojízda je úplně v klidu :) Jen tvrdím, že se cyklojízdy míjí účinkem. Člověk, který bude mít kvůli cyklojízdě problém dostat se do práce, bude jistě plný klidu, míru a pohody, až pak v normálním provozu bude muset jet někde za cyklistou :) Pojedou stejně jen vyznavači a těm ostatním, před kterými to chcou propagovat, to bude akorát vadit.

    • mastihuba  

      si dycky vzpomenu na izera a jeho úvodní větu. :)

      http://www.youtube.com/watch…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.