• leonin

    Prosim o radu mam toto tacho:Sigma BC 8.12 ATS a kolo:

    http://www.norco.cz/…rger-61–2012

    Nějak nevim jakou nastavit velikost kola.Poradi někdo?Děkuji.

    0 0
    • Hank Moody  

      Tady máš návod na ten tvůj tacháč:

      http://tinyurl.com/pojo7b2

      Doufám, že to není čórka!

      V tabulce na straně 2 si najdeš rozměr kola, který máš na plášti a podle něj zadáš číslo z tabulky do tacháče.

      0 0
    • kubad  

      dej tam 3650 budes jezdit super rychlostni prumery a km budou pekne naskakovat :-)

      ideal je teda si obvod kola zmerit, pak to bude presne

      0 0
      • kolond  

        Jenže obvod kola při zatížení je jiný než bez zatížení v závislosti na jaký fouká tlak. ()

        Já jsem si čmrknul fixem na plášť a chodník u udělal jsem několik měření.

        0 0
        • jIrI___  

          I kdyby udělal jen jedno měření při nezatíženém kole, tak to s největší pravděpodobností bude přesnější číslo než to číslo vyvěštěné v návodu :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak sou blbý ty němci nebo kdo má sigmu pod palcem že tam píšou rozměry který neplatí?

            0 0
            • jIrI___  

              Spíš je to o tom, že existuje X plášťů rozměru např. 2,2" a přitom má každý z těch plášťů jiný obvod (byť rozměr je psaný stejný).

              0 0
            • pepek  

              No co, soudruzi z NDR zase udělali chybu.

              0 0
    • capis  

      Je to až neuvěřitelné s čím si dnes lidi neví rady.

      0 0
    • newbie  

      nejpřesněji takhle :-)

      0 0
    • dvorák  

      Já si vždy udělám fixou na plášť čáru,kolmo od ventilku. Pak najedu v chodbě na rovnou spáru,vedle které mám nataženej metr. A pak si tak pomalu jedu,dokud ta čárka není kolmo k zemi. Myslím že je to dostatečně přesné.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pííííííííídéé­éééééééé!

      0 0
    • leonin  

      změřil jsem vyšku kola to je 690mm x 3.14 a vysledek jsem zadal to tacha.

      0 0
      • Smazaný účet  

        akorat ze pri zatizeni se vyska kola zmensi:)

        0 0
        • pepek  

          . . . . to ovšem hravě vyrovná roztažení pláště odstředivou sílou, stačí trochu rychleji šlapat.

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak to i těch 2120mm bylo k realitě blíže :-)

        ammix radil dobře, ani těch 2120 určitě nemá (má méně).

        0 0
      • jesperx  

        Což je 2166 mm – no nevím,nevím.-)

        Já mám pro svůj Advantage 2.1 nastaveno 2064.

        0 0
    • ammix  

      Čudujem sa, že stále znova a znova sa objavuje táto téma, akoby tu (alebo tu http://forum.mtbiker.sk/…-topics.html) nebol žiadny pre tento problém dostatočne vyčerpávajúci archív. Ale dnes mám takú náladu, že neodolám prosbe začínajúceho cyklistu.

      K vzdialenosti nameranej so slušnou presnosťou, sa dá priblížiť napríklad takto:

      1. Zistím si vzdialenosť medzi bodmi A a B, kde bod A je napríklad moja domáca adresa a bod B je miesto ktorým bežne prechádzam na bicykli smerom domov. To preto aby som ten istý úsek cesty mohol na kalibráciu tachometra použiť vždy, keď vymením plášť na prednom kolese. Dá sa to napríklad týmito dvomi spôsobmi:

      1. v bode B zadám do navigácie cieľ cesty – a trasa je zmeraná

      okamžite.

      1. na zmeranie trasy použijem napríklad meranie trasy na stránke: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/…

      2. Prejdem vzdialenosť na bicykli a zistím, čo mi nameral tachometer. Takže mám tri údaje:

      • skutočnú vzdialenosť,
      • vzdialenosť podľa tachometra,
      • nastavený obvod kolesa.

      Potom za predpokladu, že mám ukončených aspoň toľko ročníkov základnej školy, aby som vedel čo je to priama úmera si potrebný obvod kolesa si z týchto údajov vypočítam. Pri ďalšej jazde na svojej „kalibračnej“ trase si svoj výpočet môžem overiť.

      Poznámka 1: Používam úsek dlhý cca 10km, dåžka trasy podľa spôsobu a) aj b) vyšla rovnaká.

      Poznámka 2: Odporúčam použiť čo najjednoduchší úsek na asfaltovej ceste aby sa eliminovala chyba pri odbočovaní na križovatkách, …

      Poznámka 3: Reálna jazda na väčšiu vzdialenosť na rozdiel od niekoľko otáčok kolesa (od čiarky po čiarku na zemi) zahàňa aj reálne deformácie plášťa pod zaťažením.

      Poznámka 4: Pri opakovanom meraní na vzdialenosti tých 10km odchýlku ±30m neriešim, to sú ďalšie vplyvy (iná stopa, …).

      Záver:

      Z plášťov, ktoré som doteraz používal v rozmeroch od 26×1.9 po 26×2,35, ani jeden ani zďaleka nedosiahol 2120mm. Boli v rozsahu od 1980 do 2070 mm.

      Pre X-king 26×2,2 používam 2064mm

      Nejaký vplyv na to môže mať aj šírka ráfika, tlak v pneumatike, hmotnosť jazdca, … takže odporúčam individuálne použiť bod 1. a 2.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ac se pozastavujes nad chybama, tak z celeho postupu mi vstavaji vlasy hruzou…:)

        0 0
        • ammix  
          • Postup je jednoduchý. Napísaný je podrobne, aby to pochopil skorokaždý, preto sa možno zdá komplikovaný. Kto neovláda trojčlenku, sa na

          trase so známou vzdialenosťou priblíži k realite postupnou zmenou nastavenia obvodu kolesa metódou pokus-omyl. Pre odhad: zmena ± 10mm na obvode kolesa robí zmenu cca ±5m na kilometer.

          • Komu na pár metroch vôbec nezáleží, nech pokojne použije údajz návodu tachometra. Odchýlka od reality je napríklad pri požadovanom

          plášti (Continental X-king 26×2,2) v pomere 2120 ku 2064 potom 2,7%. T.j. na 100 kilometroch „iba“ 2,7 km.

          • K výpočtu Píííídéééé a následne k údaju zakladateľa témy690×3,14=2167 som sa ani nechcel reagovať,ale podľa mňa je to ešte aj nepresne zmeraný priemer kolesa.
          • Zmeranie prejdenej vzdialenosti po jednej alebo radšej viacerýchotáčkach kolesa zaťaženého, opakujem ZAAŽENÉHO bicykla je samozrejme tiež dobrá metóda.
          0 0
          • Smazaný účet  
            • nejake metry neresim, jsou mi fuk:)

            Ty ale nenastavujes realny obod kola, ale efektivni obod kola takovy, aby ti sedela ujeta drasa s tim, co ukaze cykloserver (ktery to nejak pocita…) a s GPS (ktera taky drahu nejak pocita)…

            Vysledkem je, ze pokud si naklikas cestu z A-B (kalibracni usek A-b), tak mas vysokou shodu, ale data jsou zatizena systematickou chybou, chces-li bulharskou konstantou, kterou jsi vhodne optimalizoval pro zvoleny usek.

            Jak pisu, je otazkou co preferujes…jestli shodu s mapou, nebo shodu s realitou…mapy od reality moc nebudou, ale treba ja mam radeji presne mereni kdy vim, z ceho pochazi danna chyba.

            Jo, a kdyz budes kalibrovat po tahu a cestou budes snerovat, tak odchylka vyjde buhvijaka (na 10Km se toho da nasnerovat dost), ale vhodnou kalibraci bulharske konstanty se opet dostanes ke 100% shode s mapama:)

            0 0
        • Lada,s  

          To je mazec :-D

          0 0
      • jIrI___  

        Kurvafix… Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.