Nastavení předozadní pozice sedla

3 nepřečtené
  • checkdrummer

    Ahoj, možná toto téma patří jinam, ale hodně souvisí s kvalitou tréninku a jízdy.

    A sice by mě zajímalo správné „předozadní“ nastavení pozice sedla. Existují různé poučky, ale spíše by mě to nastavení zajímalo z hlediska efektivity šlapání. Např. existuje nějaké pravidlo, že při pozici nohy na šlapce na třech hodinách (tj. pedál co nejvíce vpředu) by se osa pedálu měla nacházet přímo pod přední částí kolena. Ovšem triatonisté a časovkáři mají často koleno o dost více předu (před osou pedálu), tak by mě zajímalo, v čem je tato pozice při šlapání efektivnější, jaké svaly v tomto případě např. více a lépe zabírají a proč takovou pozici (koleno více vpředu) nemají nastavena řekněme třeba i silniční kola. Laicky bych řekl, že takováto pozice je vhodnější pro udržování nějaké konstantní rychosti a méně vhodná při změnách rychlosti, zejména při stálém rozjíždění se, apod. Otázka také je, jak moc je vhodná do kopců (při jízdě v sedle). Díky za názory.

    • MlokCZ  

      K.O.P.S. vzniklo pouze pozorováním, že to tak většinou kdysi dobře vycházelo.

      Reálně nepotřebuješ vůbec řešit samotnou polohu sedlo vs střed, ta sama o sobě není nikdy jediná správná.

      Rozhodující je dosáhnout správného úhlu trup vs nohy. To pak znamená, že čím sportovnější posed, tím více sedlo dopředu oproti středu (triatlonisté mají právě extra sportovní posed z důvodu co nejlepší aerodynamiky). A opačně, čím narovnanější posed, tak tím sedlo více dozadu oproti středu.

      K.O.P.S. je vhodná startovní pozice pro další ladění pro takový mírně sportovní posed (tedy ani extrémně položený, ani extrémně narovnaný).

      Třeba tady si můžeš počíst více:

      https://www.sheldonbrown.com/kops.html

    • Rychlej turista  

      Jde o úhly.. Posaď se do houpacího křesla a sleduj, co se jak posunuje při zachvání stejných tělěsných úhlů.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.