Našroubování sedmilolečka na náboj

23 nepřečtených
  • Mr.Voza

    Ahoj všem. Dávám do kupy takovej starší vrak a budu kromě jinýho objednávat nový komplet zapletený zadní kolo s novým sedmikolečkem. Chci se zeptat, jak se to šroubovací sedmikolečko na náboj montuje? Je k momu potřeba objednat ještě něco, nějakej další díl, kromě toho kola a sedmikolečka? Je k tomu potřeba nějký spešl nářadí?

    http://www.koloasport.cz/…vojity-rafek

    http://www.koloasport.cz/…index-leskle

    Sorry za lama dotaz, ale nikdy jsem vícekolečko nesundával, tak pořádně nevím, jak tam drží, ani jsem nikde nenašl kloudnej návod.

    0 0
    • scota  

      Suntour:

      http://kovys.cz/index.php?…

      Velo:

      http://kovys.cz/index.php?…

      P.S.

      v tomto obchodě bych radši nenakupoval

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Kvůli každému dílu jednoho kola nezakládej nové vlákno.

      Na nábu pro rychloupínák a šroubící sedmikolo se vykašli. Je to low cost úsporný v konstrukci a ošizený na kvalitě materiálu – osa se ohne.

      0 0
      • Vilém  

        Asi tak. To uz radsi nejakou obycejnejsi kazetovou nabu, nez sroubovaci x-kolecko.

        0 0
        • Jades  

          Na 120 km ročně? Není to šumák?

          0 0
          • Vilém  

            Aha, ted jsem na to koukl, nervedel jsem, ze je to tentyz clovek:)

            Ale i tak nebude myslim rozdil v porizovaci cene nijak zavratny, bude to mit i tezsi prevody a spolehlivost je jinde.

            0 0
            • Jades  

              Asi bude chtít použít ten RevoShift na 7 sp., co tam má. Záplet s kazetovou nábou vyjde o chlup dráž, než šroub, kazeta pak taky. Převody těžší nebudou, kazeta 11(12) – 28, šroubovák 13(14) – 28, Megarange 14–34. Ale s nájezdem 500 km za 4 roky to fakt stačí obout, přejet ocelákem, promazat a vyměnit lanka a nevymejšlet…

              0 0
              • Mr.Voza  

                Omlouvám se za založení novýho téma, nechtěl jsem do původního tématu, kde se bavíme o vidli, míchat sedmikolečko.

                Na horským kole (Alpina Eco M20) mám taky to samý šroubovací 14–34 (myslím) a zatím jsem nepozoroval nějakej problém, že by mělo bejt někde něco ohnutýho. A jezdím s tím po lese přes kořeny, na sigletrack apod. Na tohle trekingový to bude stačit, když to bude jezdit jenom po dobrým povrchu, ne? Nechci kvůli jinýmu typu náboje a kazatě předělávat něco dalšího. Nebo by to fungovalo se součastnou přehazovačkou?

                Původně jsem myslel, že to nechám jenom vycentrovat, obuju to a bude, ale dneska jsem vzal kola, že je donesu vycentrovat. Týpek na ně kouknul a říkal, že vycentrování je OK, ale že jsou ty ráfky probržděný, proto házej do stran. Pak mě ukázal, co tím myslí, když tím zatočil – ráfek jako takovej do stran nelítal, ale ty „límce“ na kterejch držej plášty jsou hodně pokroucený. Přesně mě bylo jasný, jak se to stalo – brzdový špalky totiž asi nikdo nikdy neseřizoval, aby dosedaly celou svojí plochou na ráfek, tím se postupně obržďovaly „do špice“, tak si sedaly níž a níž, až tím postupně zdeformovaly ráfek. Prý mám radši koupit nový zapletený kola, že u tohohle hrozí, že svlíknu plášť. Navíc si myslím, že by to s tímhle ráfkem nebrzdilo plynule, ale „kopalo“ by to. Kupovat samotnej novej ráfek a nechávat ho přeplejtat se prej v týhle cenový relaci nevyplatí, natož na starej náboj, kdoví v jakým je stavu.

                Tak jsem si řek, že na tom kole udělám komplet generálku všeho – ať je všecko 100% cajk. Pak možná novej lak, ať se mě to kolo i líbí.

                0 0
                • Pán z Dubu  

                  Domnívám se, že na tom MTB máš nábu s ořechem na 7s kazetu http://www.bikesport.cz/…azetove_3315 . Pokud trváš na šroubící nábě, tak radši s plnou osou a matkami bez rychloupínánu např. http://www.bike-eshop.cz/…der-stribrny .

                  0 0
                  • Mr.Voza  

                    Když to budu chtít předělat na kazetu, budu muset měnit ještě něco jinýho? Přehazovačku nebo něco dalšího? Nebo to bude chodit s tím, co tam je?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Akorat se to bude asi muset znovu seridit, tot vse.

                      0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Zbytku kola je jedno, jestli je 7 rychlostí na kazetě na ořechu či na šroubícím vícekolečku. Rozteče pastorků, a tedy i řazení jsou tytéž.

                      0 0
                      • Mr.Voza  

                        Přední osu mám taky nějak předělat na „neco lepšího“, nebo tam je jenom jeden typ? Kde koupit nejlíp zapletený kola s dvojitým ráfkem za nějakou přijatelnou cenu? Libily by se mě černý ráfky, jak jsem dával odkaz v původním dotazu. Nebo koupit ráfky a náboje zvlášť a nechat je zaplýst? Servisák v krámě říkal, že se to v týhle cenový relaci nevyplatí, proto jsem koukal po zapletenejch.

                        0 0
                        • Pán z Dubu  

                          Ráfky a celé záplety se (vedle ceny a barvy) volí zejména podle zamýšlené šíře pneumatik, zátěže kola tzn. tělesné hmotnosti + bagáže a jízdního stylu (nenáročné pojíždění Ti určuje celé kolo). Nejlehčí co Tě uveze. Ráfky a záplety vyrábí v ČR http://www.remerx.cz

                          Spojení předního náboje, pokud je technicky v pořádku, je s ocelovou vidlí bezproblémový.

                          O aktuální nabídce a cenách tohohle přehled nemám.

                          Jestli tomu nehovíš, nemáš na to vercajk a nebudeš se v tom šťourat sám, zanes celé torzo do servisu – ať Ti to dají do cajku.

                          0 0
                      • Mr.Voza  

                        Kdybych chtěl teda koupit zapletený kolo s dvojitým ráfkem, na který by šla sedmikazeta místo šroubovacího sedmikolečka, bude to jedno z těhlech zapletenejch kol? Který? Jak poznám jestli to má náboj na vícekolečko nebo na kazetu?

                        http://www.koloasport.cz/…kola-trek-28

                        z kazet bych vybral jednu z těhlech

                        http://www.koloasport.cz/…-4-Kazety-7s

                        Jaký jsou výhody kazety proti šroubovacímu vícekolečku?

                        0 0
                  • mates555  

                    Je tam seriove sroubovaci vck. A ten rozsah taky odpovida.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.