• joannes.janek

    Ahoj všem, chci si koupit nášlapné pedály na Mtb. Mám vyhlídlé tyto od Shimana Spd od m540

    http://www.mojekolo.cz/…d-m540-bronz

    O výhodech nášlapných pedálů jsem již přesvědčen. Jedná se mně však o to, že využívám při jízdě i šlapání ve stoje a nejsem si zcela jist, zdali bude mít člověk na nášlapech potřebnou stabilitu. Nechci pořizovat typ pedálů, že jedna strana je nášlapná a druhá normal. Koukal jsem i na značku Crankbrothers ohledně jejich systému, že se tolik nezanáší blátem, ale jsou zase o jiných penězích.

    Písněte mně prosím vaše zkušenosti a popřípadě doporučení.

    • Lada,s  

      právě díky nášlapům máš ve stoje mnohem lepší stabilitu a záběr tím že máš fixovanou tretru a nemůže ti např. sjet z obyč. pedálu atd… 540 jsou v pohodě

    • Bucci  

      Přečti si nejdřív tohle vlákno.

      • Phantasma  

        Tak nakonec muj stupidni dotaz muze i nekomu pomoct :-D

        Jinak ja se na naslapech nakonec naucil, jo, do pul hodiny se s tim clovek szije a je to OK. Uz bych nikdy nevlezl n klasicke ohradkove. Jednak z jizdy vyzdimas maximalni vykon a jednat ae i lip slape. Pri spavnem nastaveni mas nohu ve spravne poloze, nehybe se a navic clovek slape „kruhove“ , takze nijak nezdrhava pri slapni a to jiste oceni i kolena.

        Jen si to chce trosicku nacvicit a hlavne navyk out, ze pred zastavenim musis vypnout nohu. Ja sem debil hned vyjel a za 20 minut sem byl doma s odrenym kolenem :-D pak sem spadl jeste jednou – hned druhy den :-D od te doby ale zadny pad a po roce pouzivani v tom vidim jen sama pozitiva. Nekdy neni ani tak hrozny ten pad jako spis ten pocit leknuti, to cloveku pekne hrkne :-D

        Kdyz vyberes spravne tretry, muzes s nema i bez omezeni chodit, pokud rad jezdi clovek na takove ty klasicke rodinne vylety. Mam teda SPD 520 , nejak mi neni jasny rozdil mezi520 , 540 nebo XT. Snad jen rozdil ve vaze?

        • novas752  

          To šlapání do kruhu s SPD zase tolik nesouvisí, to se člověk musí naučit i tak a pozná to jedině na celopéru tím, že se to míň houpe a je to o trochu efektivnější.

    • novas752  

      Se stabilitou na nášlapech neexistuje problém. Kromě toho, že jsi do kola přicvaknutý (a výhod/nevýhod) s tím spojených je to úplně to samé. Jasně – zdá se, že plocha pedálu je mizivá, ale díky tomu, že se noha nemá šanci posouvat atd. s tím neni žádný problém. Blátem a sněhem se to zanáší až když je toho opravdu hodně a znamená to, že nejde nacvaknout, vycvakneš vždy.

      Během první zkušenosti se doporučuju chytit rukou zábradlí a poctivě každou nohou nacvaknout i vycvaknout aspoň 10×. Nejdřív budeš polohu pro zacvaknutí hledat dýl, ale brzy si to mozek zapamatuje a pak to dělá automaticky. Během prvních cca 20–40h (podle předchozích zkušeností které musíš „přemazat“ :) ) je dobré hodně se soustředit na to, že jsem zacvaklý a pro jistotu vypínat obě nohy před plánovaným zastavením (opět než si to mozek zapamatuje.) Je možný, že se ti povede „lehnout“, ale při pádu za jízdy kupodivu nohu vycvakneš velmi snadno a ani o tom nevíš.

      Taky doporučuju cvičit stabilitu na kole (jízda co nejpomaleji atp.). Hodí se to dost v terénu a při zastavení na semaforu ani nemusíš dávat nohu dolu a jen tak zvolna popojíždíš/po­poskakuješ – výhoda nášlapů, že jednoduše můžeš „tahat“ zadní kolo

      • joannes.janek  

        Ok. Díky moc.Půjdu do těch 540. Chtěl jsem jen ujistit.

      • Espen  

        Opět z toho děláš neuvěřitelnou kovbojku. I moje debilní ex se na tom naučila za 15 minut a to jí pořád ještě dělá problém jíst příborem. 40h? Tolik snad nemáš ani na to, aby ses naučil řídit v autoškole :-D.

        • Lada,s  

          :D

        • novas752  

          Tak kdyby někdo jezdil třeba 30 let na obyčejných pedálech, tak by mohl mít „tak silnej zvyk“ že by mu ani to nestačilo. Píšu to víc obecně proto aby někdo další, kdo se sem někdy podívá tušil co a jak. Samozřejmě každý je jiný a každý snad umí uvážit jak moc mu to jde.

          Snadno se stane, že se na to pár hodin někdo soustředí, potom si řekne „pohoda, umim to“ a na následující křižovatce lehne. :)

          Přítelkyně předpokládám nejezdí aktivně 30 let, tudíž to nemá tak zažitý. Síla zvyku je svině! :)

          • Espen  

            Víš vůbec jaký je problém ženskou přesvědčit, aby na to vůbec vlezla? Nedej bože kdyby kvůli tomu lehla. Takže to žádná věda prostě není. Co budou podle tebe dělat všichni Ti chudáci, co si pořídí Sram Red eTab? To aby byli nějaký školící centra, aby všichni cyklisti, kteří to pořídí byli chropni vůbec přeřadit.

            • novas752  

              To vážně netušim když eTap nemá ani kabely na uškrcení. :)

              Řadíš klidně 200× za vyjíždku, vyzouváš/nasedáš tak 20× když hodně a když tam omylem hodíš špatnej převod, nic tak hroznýho se většinou nestane. Když se nenaučíš vycvaknout, jseš minimálně za blba a máš odřenej loket/chránič.

              Exka to asi vzala zodpovědně a vzhledem k nevalným předhozím zkušenostem neměla co „přebíjet“. Funguje to asi takhle. ;)

              • Espen  

                Ale co se chceš nenaučit na vytočení paty do strany?

                • Bubaaak  

                  automatickou reakci

                  letos jsem viděl sice jen jednoho cyklistu co padl jak hruška na semaforu, ale loni touhle dobou jsem viděl 4… to už jsem i v autě začal vozit akutol :)

                • novas752  

                  Naučit se je jedna věc. Zautomatizovat aby si nad tim nepřemýšlel a nezmatkoval v krizovkách je věc druhá.

                  Jasně nic na tom neni, ale nějaký ten čas to pro sichr chce. Stejně se tim nikdo nebude řídit a měřit 40h na stopkách. Psal jsem to jen obecně, že někomu to může trvat dýl ať už že se bojí nebo že musí překonat návyky.

                  HOWGH

        • Kouba_2005  

          Nesmíš si nabrnknout kofolu, která nemá základní návyky.

          • Espen  

            Tys viděl kofolu někdy na kole? Tedy vlastním. Ne když tě urve v kopci, bo je nahoře zastavárna.

            • Kouba_2005  

              Takže paní byla bílá :-) U nás tu jezdí jeden opálenej a pokaždý i na stejným kole, takže asi fakt cyklista.

    • joannes.janek  

      Jakou máte.zkušenost s tím blátem? V sobotu jsem jel Praha Bike a v jednom uséku jsem skončil nohama v pěkným blátě. Není pak s nacvaknutím problém?

      • novas752  

        Občas jo, ale spíš ne.

        Když jo tak to tam buďto narveš silou, nebo zkusíš „odrbat“ bláto z boty o pedál podobně jako sníh na lyžácích o vázání. Vozim SPD 2,5 roku včetně sněhu (tam se to zasírá víc, protože sníh přirzne na kufru) a jetě se mi nestalo, abych musel zastavit a šťourta to něčim.

      • Johnnyxjr  

        Pro jistotu bych bejt tebou vozil ještě tuhle vychytávku

        http://www.walkerswestern.cz/…-p-7411.html

        • joannes.janek  

          :-)

          No v poho. Takže lámání hlavy s patentovaným systémem spol. Crank Brothers jsou fuč. :-)

      • JendaH  

        Přijde mi, že jedno šlápnutí do bláta k zanesení nestačí (nebo jsem ještě nepotkal dostatečně silné bláto). Ale když v něm uděláš víc kroků, tak už je to na prd. Prošel jsem po zoraném poli a pak jsem to musel odrbat větvičkou.

        Totéž ve sněhu, párkrát šlápnout na zem je v pohodě, pak se ale udělá ledová koule, která dokonce i brání další chůzi. I při teplotě lehce pod nulou ale za půl kilometru zmizela (nejspíš tlakem, při vyšším tlaku má led nižší teplotu tání).

    • Kire  

      Máš možnost regulovat sílu potřebnou k vycvaknutí nastavením pružin na pedálu. Můžeš si koupit kufry 56, ty mají vícesměrové vycvaknutí – jen pro doplnění informací.

      • joannes.janek  

        Díky moc. Předběžně jsem rozhodnut pro tyto http://www.mojekolo.cz/…30-mtb-cerne

        Ty 56 koupím. To je rozumný.

        • Bucci  

          Jo, ty jsou dobré pro začátečníky, mnohokrát tě zachrání před pádem, než si na nášlapy zvykneš. Akorát s nimi nesmíš dělat bunnyhopy s taháním za pedály, to bys nedobře pochodil. :-E

          • joannes.janek  

            Sorry, Bunnyhopy??? Skoky nahoru celým kolem? Proč ne?

            To mám právě v úmyslu. Jedna z dalších výhod nášlapů…

            • Espen  

              Kup 520. S těma bunnyhopy jdou a ještě ušetříš

            • novas752  

              S pedály v balení jsou kufry normální (Tuším 51) se kterýma to jde na jakémkoliv SPD pedálu.

            • Bucci  

              No jo, ale právě by se neměly dělat s těmi začátečnickými kufry. Vycvaknou se ti při výskoku.

            • Jirka24x  

              To jo ale nesmíš tahat za pedál ale udělat banyhop jak kdyby jsi SPD neměl. akorát si nameles když ti náhodou povolí, vycvaknes se a budeš ve vzduchu :)))) taháním za pedály se bunnyhop nedela.

            • Fredos  

              Co je to za výhodu se nikdy nenaučit techniku BH?

      • JendaH  

        Mně by se asi vycvaknutí více směry nelíbilo, bál bych se překvapení, že mi noha vyletí omylem. Mám 51 a zatím jsem nespadl (6000 km).

        • Jirka24x  

          tak to je jinej level :D neznam nikoho kdo by s SPD nespadl minimalne 1×

          • JendaH  

            Ze začátku jsem poctivě vycvakával vždycky kus před zastavením obě nohy. Krizové to bylo jednou, když mi před kolo bez rozhlédnutí vstoupil chodec, ale těsně jsem to vybalancoval.

            Kupodivu mi déle trvalo naučit se zacvakávat (nemohl jsem se trefit).

            • Jirka24x  

              aha. no kdyby jsi jezdil v horším terenu tak mas krizovek určo víc :)))

              • Bubaaak  

                to jo, ale koupit 1. nášlapy, utáhnout je na fest a hurá na sjezd… to chce buď velké koule, nebo známou v nemocnici :)

                • Jirka24x  

                  o utahovaní na max tu nikdo nemluvil :D to je snad logicky ne? Že si to dam na minimum…ale i tak se ti to nemusi podařit pokud na to nejses zvyklej :) nebo neovladas kolo v terenu

                  • Bubaaak  

                    Jojo, nemluvil :D ale pomalu mi tady přijde, z toho co je všude tady napsáno, že SPD nemaj vuli do stran, regulaci a podobně :)

                    Začal jsem přemýšlet kde mám šlapky, když jsem to tady četl :D

                    • Jirka24x  

                      no jo, on tady taky každej hleda nějakou zazračnou radu, jak se naučit s SPD a pak se to takhle zvrtne :D

                  • Atilla  

                    Nevím, jezdím spd chvilku pedály dotažené tak na 75¨% a už jsem je několikrát vykopl při sjezdu a to je pěkně hnusný pocit, takže minimum asi není úplně nejlepší nápad.

                    • Breakpain  

                      Mno, problém podle mě je také to, když jsi zvyklý s nohou pracovat na platformě – posouvat ji a vytáčet – to u SPD neděláš. Tam je potřeba mít nohu „fix“ za každých okolností.

                      Samotnému mi to dělá problém když si poskakuju do stran, abych u pravé nohy nezačal vytáčet patu …

                      • pitos  

                        Tak tohle se bude týkat převážně systému SPD. U CB mallet jsem měl vůli dostatečnou a umožňovaly pohyb paty do stran, aniž by náhodně vypnuly.

                        • Breakpain  

                          Pravdu máš… u Looku to bylo v pohodě :)

                          • KAITEN  

                            u vsech ostatnich jeto v pohode, akurat u SPD jeto nap..u

                            • novas752  

                              Já mám teda na pedálech XT PD-M780 s kufry 51 vůli do strany dobrou – rozsah asi 6cm patou aniž by vycvakly.

                              • Bucci  

                                Jsi si jistý těmi kufry 51?

                                • novas752  

                                  Jo. :)

                                  Pedály mám utažené lehce přes půl, ale to s tim nesouvisí. Staré jsou 2,5 roku.

                              • Lada,s  

                                já podobně, mám 520 + kufry 51 a taky vůle do stran docela velká

                                • pitos  

                                  Tady jde o to, že ti takovou vůli musí ten systém poskytnout i při jízdě v terénu. Ne jen na místě nebo silnici.

                                  • novas752  

                                    Jakože tam je nějakej přepínač a když se vjede do terénu vůle zmizí? :D Bych řekl, že vůle je tam vždy a stejná (pomineme-li nějaký zadělání bahnem atp.).

                                    • pitos  

                                      Nezmizí, ale noha při takovém úhlu snadněji u spd vypne.

                        • Atilla  

                          Jak říkáš, přešel jsem na mallet a nohu na horu nevytrhneš, ale do stran má vůli a vypne až když nohu hodně vytočíš. Musím říct, že mi ten jejich systém sedí o dost více než SPD

                    • novas752  

                      Ze začátku určitě jo. Taky je dobrý hned nejezdit stejnej terén jako bez nášlapů ale během pár jízd se k tomu propracovat a pedály postupně pomalu utahovat.

                      Ze začátku jak jsou neopotřebované tak chodí pro začátečníka dost ztuha i když jsou povolené na max.

      • Lada,s  

        Dík za info, o tom rozdílu 51 vs 56 jsem nevěděl. Když jsem koupil SPD tak v krabičce byly klasika černé 51 ale doma jsem měl ještě náhodu i ty stříbrné 56, ale myslel jsem že jsou stejné tak jsem tam prdnul ty stříbrné. A pak mě příšlo divný že i při plně utaženém pedálu se mi párkrát podařilo vytrhnout nohu jiným směrem než jen do boku. Takže už to vím a rovnou tam hodil 51…

    • joannes.janek  

      Tak teď nevím. Pochopil jsem, že bunnyhop není určitě jen o záběru pedálů,ale určo se jimi k provedení člověk dopomůže. Jaké pedály teda, aby člověk nevylítnul ????

      • Chlebovnik  

        Bunny se líp učí na platformách. Ten pohyb je vlastně taková vlna kdy nejdřív zvedáš předek a pak zadek. Tahání za pedály a řidítka ve stejnou chvíli se jmenuje J-hop. Pokud budeš mít dobrou techniku bunny hopu (natrénovanou na platformách), nevypadneš ani z nášlapů.

      • novas752  

        Nejde o pedály ale o kufry. Pedály jakýkoliv, kufry typ 51, které jsou v balení s pedály.

        Návody na bunnyhop tady. Mělo by se to dělat jakoby tažením za pedály přes paty než zvedat to špičkama, ale špičkama pomocí SPD je to jednodušší a pro nějakých 10–15cm to stačí.

      • Jirka24x  

        Pedal kup 520tky a dělej banyho jak se má a nevylitnes

        • joannes.janek  

          Jjj. Už mám jasno. Zítra jdu do nich. Díky moc všem -:)

        • Petr L2  

          +1

          • joannes.janek  

            No jsem zvědav kolikrát sebou fláknu -:)

            • Jirka24x  

              No párkrát určitě jo ale da se to prezit. někdy je to i hodně vtipný, když třeba vycvaknes levou a padas do prava :D to už myslíš jen na pád a kam si usteles, takže už nestihnes vycvaknout a prasknes sebou třeba do bláta… Aspoň takhle já padal že začátku…

              • novas752  

                Já právě spadl kvůli SPD jednou jedinkrát. Vycvakl pravou že si stoupnu na obrubník a zřítil se doleva. :D Hodně vtipná situace a panickej pocit bezmoci. :D

                Ale obětoval (rozuměj odřel) jsem pedál a řídítka a nic se mi nestalo.

                • Jirka24x  

                  Já takto padl na kraj řeky do bláta . byl jsem jak polomacena sušenka…

                • Jirka24x  

                  Já takto padl na kraj řeky do bláta . byl jsem jak polomacena sušenka…

                • Jirka24x  

                  Já takto padl na kraj řeky do bláta . byl jsem jak polomacena sušenka…

                • Bucci  

                  No a před tímhle by tě právě zachránily ty začátečnické kufry (56). Začneš padat, reflexivě škubneš nohou na stranu a ono to povolí, takže nespadneš. Ale zase ti můžou vycvaknout i při výšlapu do kopce, při tom bunnyhopu (zvlášť při tom špatném tahaném) i jindy. Je to prostě dvousečné.

                  • Jirka24x  

                    Tady jde o to že myslíš na pád na reflexivni škubání nohou nezbyde cas.. Většinou

                    • Bucci  

                      Když jsem se učil jezdit s SPD, stalo se mi to aspoň 5× … a nikdy jsem se nevyválel. Pokaždé jsem tu nohu vytrhl a nastavil včas.

            • Jirka24x  

              .

            • Jirka24x  

              .

            • Trichi  

              Já sebou párkrát fláknul na začátku když v krizi člověk zazmatkuje. Nakonec jsem si pořídil jednostranné s možností i normálního nášlapu bez spd a když je terén hodně těžký, nebo hrozí riziko překvapení na úzké stezce bez viditelnosti. Jo a jednou jsem byl zmalátnělej po třech pivech…

              • novas752  

                Jakože v terénu jedeš na tý ohrádkový straně s tretrou? Sakra to bych se zabil daleko dřív než s SPD. Já jsem s nášlapama v každém terénu jistější, stačí se naučit rychle vytrhnout nohu.

                • kolond  

                  Jak rychle vytrhnout nohu, pokud potřebuji rychle brzdit? S nohama ve vzduchu se brzdí špatně. Na místě s nohama na pedálech neustojím.

                  V terénu jsem naopak s SPD mnohdy nejistý. Dobře se s tím dělají skoky, že neodletím z kola, ale při najetí na šikmé nerovnosti, ostrých zatáčkách, kdy dávám pro jistotu nohu z pedálu, je každý desetina sekundu prodlevy znát.

                  • novas752  

                    Tak právě to potrénuj. Vklidu zabrzdíš, vycvakneš, pohoda. Najdi si videa jak na to.

                    Vytrhnout nohu jsem myslel když třeba ustřelí kolo nebo ztratíš rovnováhu v nějakym balamcovacim úseku.

                  • Tencovozikmin  

                    Chce to cvik. Hlavne potrenuj techniku jizdy a volbu prevodu. Kdyz te neco zaskoci a mas zarazeny tezky tak je pak kunst se z mrtva rozjet nebo hned vycvaknout. Myslim ze je blbost ti vyjmenovavat vsechny mozne situace,proste si tim musis projit. Hlavne opatrne v provozu to by nemuselo dobre dopadnout. Jinak neni ceho se bat,chvilka cviku a seznameni se a pak uz jen sama pozitiva…

                  • Tencovozikmin  

                    Zdravim krajane. Primo z UH,nebo okoli?

                  • Jirka24x  

                    Jak rychle vytrhnout nohu :D no tak rychle aby jsi nespadl. Prtrenuj si to třeba na louce kde padnes do mekyho. Až si na to zvyknes tak budeš jistej i v terénu, nohu z pedálu nedavej nejsi na motorce. Kolou musis dát prostor v zatáčce. ne sedět jak prilepenej a vystrkovat nohu.

                    • Tencovozikmin  

                      O zatacky snad nejde asi myslis silnicku kterou stejne nemas ta noha v luftu ti stejne nepomoze,jak ti to podjede tak jdes na zem. Kdyz pres mesto a semafory tak v klidu a klidne s jednou vycvaklou.V te­renu,pokud se snazis projet a vyjet vse tak nevycvakavat snazit se to zdolat a mit radsi lehci prevod,kdyz v teto rychlosti lehnes tak se prd stane(kameny a srazy jsou horsi). Takze vse nevyctes mosis si tim projit.

                      • kolond  

                        V terénu – je otázkou jaký terén máme na mysli, já např. výjezd od pomníku po modré pod Brdo, či přímo výjezd/sjezd na Brdo po té skále vlevo od červené turistické. Tedy zejména pomalé úseky, kde je potřeba být v záběru, neprohrábnout a mít i balanc. Ano, je to o praxi, ale s SPD tu nohu z pedálu dám vždy později než bez.

                        SPD520 (+ SH-51) mám povolené na minimum.

                        /cca 15min kolmo od UH.

                        • Tencovozikmin  

                          To se uz ale bavis o necem jinem…Balanc muzes trenovat aniz bys sebe nebo jine ohrozil,nikdy se me noha do kopce nevytrhla za to pri blazneni po rovine a spurty ve stoje se me to jednou povedlo a byl jsem hodne rad ze jsem to v te rychlosti zvladl bez karambolu.

    • losik_p  

      trosku zneuziju vlakno :)

      roky mam SPDcka.. jakou vyhodu budu mit, kdyz je vymenim za pedaly

      http://www.koloshop.cz/…-pedaly.html

      krome husteho vzhledu a toho, ze budu lehci o zhruba 2 tisice? :)

      • Jirka24x  

        Možnost udělat si míchaný vejce na švihu :)))

      • Lada,s  

        ještě budeš každej rok lehčí o 500kč za ožvejkané kufry které prd vydrží :-)

        http://www.kupkolo.cz/…leats_z3840/

      • tomxxx  

        Když koupíš CB, tak krom toho co řekli nademnou, tak ty pedály docela ničej podrážku, dostávaj velmi rychle vůli a jako subjektivní nevýhodu vydim, že většina lidí vozí SPD, takže si nemůžeš prohodit kolo s kamarádem.

        Výhoda je váha, možnost nášlápnout na 4 strany a asi lepší funkce v bahně, ale se shimanem sem jel už hrozný prasárny a nikdy sem neměl problém našlápnout.

        Zkusil jsem všemožné gramařské pedály, ale vždy jsem se vrátil k shimanu a už to měnit nebudu.

        • Lada,s  

          6 let jsem vozil CB, letos SPD a už bych taky do CB nešel

        • Drobeczech  

          Taky jsem sešel na scestí a nechal se zlákat Lookama. Poté jsem koupil obyč. shimana 530 za třetinu ceny a jsem spokojenější.

          • krabica  

            Co ti vadilo na Lookách?

            • Drobeczech  

              Tak byly takové horší na vycvakávání a ze začátku jsem dotáhl ohrádku tak že se z nich blbě vylejzalo – myslel jsem že je to chyba pedálů. Ale i přes nastavení to není tak jednoduché jako o Shimana a i kufry odcházejí mnohem rychleji.

            • Breakpain  

              Drahé kufry, cca v půlce sezóny vakl. A to hlavní, v dolní úvrati se blbě vycvakává noha. V horní úvrati to jde samo … Shimano to má opačně, to je vlastně jediný důvod změny…

      • Tencovozikmin  

        Kdysi jsem o nich uvazoval,ale po zvazeni pro a proti jsem zustal u spdcek. Kdybych do nich sel..(ne nizsi rady) znamenalo by to velkou investici. Koupit min. dvoje pedaly a troje zarazky,na coz jsem se vyprdl…(doma a v okoli,vsichni spd) takze by to bylo jen pro me a kompatbilita s ostatnima je v riti. Jinak se me slehace strasne libi vzhledove,jenze jsem je nikdy nejezdil a treba by me vubec nesedly. Prvne bych je musel nekde otestovat,nez bych do toho ty prachy dal.

        • Breakpain  

          Možná su kokot, ale k čemu je Ti kompatibilita s ostatníma? Pominu-li ošidné půjčováni, které nemám v lásce (což se dá řešit prohozením pedálů).

          • Tencovozikmin  

            Treba nahradni dily,stalo se me ze jsem jeden pedal znicil,tak jsem prehodil z jineho kola a nebo sedl na silnicku na ktere mam taky spd.Met doma vice systemu pro me neni zadny prinos. Nejsem silnicar ale rad se na ni svezu tak zas at nekdo nehroti silnicni tretry a pedaly.

      • losik_p  

        okok :) diky za vysvetleni :)

        na vahu na kole kaslu, vzhledem k tomu, ze mam asi 10 kilo nadvahu :D jinak vidim same negativa..

        az mi odejdou ty co ma, koupim znova klasicke SPD..

    • Jirka24x  

      Kupte M520 a neřešte cipoviny :D

      • joannes.janek  

        Zítra už jdu pro ně. V Decathlonu je maj za 649,– Měsíc budu trénovat a pak hurá na závod na Karlštejn

    • Bucci  

      Investice do kufrů je záležitost cca 300 korun. Standardní kufry (51) zároveň člověk dostane ke každým SPD. Pokud na tom pojede poprvé, doporučoval bych pro začátek koupit i ty 56, na přechodnou dobu (1 – 3 měsíce, než se to zažije) a naučit se s nimi jezdit, a pak je jednoduše vyměnit za normální 51.

      A ještě jednu věc bych doporučoval komukoli, kdo prvně v životě pojede s SPD: Vzít bajka, najít si nějaký rovný plácek, a prostě to natrénovat. Jezdit tam do kolečka, rozjíždět se a zastavovat, vycvakávat a zacvakávat (aspoň 100× – dokud to nezačne dělat rutinně).

      P.S. Víte, jak dlouho se třeba jeskyňáři učí SRT (technické lezení)? Někteří klidně rok. A některým to jde hned.

      • Esi  

        někdo se to nenaučí nikdy :-) , o víkendu jsem si lehnul protože jsem nevycvaknul, vylo to v prudkém výjezdu na nejlehčí převod, protočilo se mi zadní kolo a už jsem ležel, teda jen jsem se tak bokem opřel o břeh co tam byl. Jezdím s nášlapama cca 25 let začínal jsem tuším 505, jinak máš pravdu prostě pořád dokolečka zacvakávat vycvakávat, ze začátku jsem to potrénoval opřený o garáž a potom ježděním před garáží tam a zpátky. Padnout kvůli spd někde na rovině a podobně se mi podařilo jen jednou hned ze začátku, jinak už jen takové jako o víkendu a řekl bych že na platformách by to dopadlo stejně :) tak že nebát se toho je cvik který si každý zažije za prvních 100km

        • losik_p  

          takto ležím pravidelně při každé druhé vyjizdce, když jedu trosku prudsi kopec a měkčí teren.. protoci se zadní kolo a je hotovo :)

        • Bucci  

          vylo to v prudkém výjezdu na nejlehčí převod

          To jsi jako tak rychle točil nohama, že středové složení dělalo wůůůůůůůůůůůů­ůůůůůů? :-DD

        • ulipik1  

          Nandal jsem SPD a vyvalel se na křižovatce na semaforu 1× potom za 2 dny nalitej, jsem opět zastavil a nevycvaklej zalehnul, no a potom už je jednou v terénu do prudkýho kopce a jinak už nikdy. Je to prostě o zvyku. Bez SPD jsem na kole jak nahatej.

          • joannes.janek  

            No jak to tak čtu tak se mám.na co těšit -:)

            • Bubaaak  

              Neboj se vlka nic!

              Musíš jezdit rychle a nezastavovat :)

              Mně největší problémy dělalo šlapání, když jsem začal, tak jsem nohu netahal nahoru, jen jsem jí vezl jak na šlapkách, když jsem se zaměřil zas na tahání, tak jsem nešlapal dolů :)

              • novas752  

                Za pedály se normálně při šlapání NETAHÁ! V nějakym ostrym výjezdu, spurtu nebo při „tricích“ klidně, ale tahat takhle dlouhodobě je jednoduchý způsob jak si zaručeně oddělat nohy.

                • Bubaaak  

                  Díky za info, mě všichni učili jak je to bomba že šlapeš nahoru i dolu a tím využívaš celý potenciál noh :)

                  Teď se zas naučit šlapat normálně :/

            • Esi  

              s klidu s nášlapama jsem odvozil 2 děti v dětské sedačce a v pohodě bez jediného problému, je to fakt o zvyk

    • joannes.janek  

      Jak se říká "těžce na cvičišti… No naštěstí u nás žádný semafory nejsou a do Prahy se mně s tím moc nechce. Raději jezdím po lesních cestách atd. Tak tam ty pády snad tolik bolet nebudou -:) Ale těším se na ně. Jak jsem jel v sobotu ten Praha bike cap tak jsem několikrát málem vyletěl z normálních pedálů. Určitě to bude lepší. Těším se.

      • Esi  

        no když padneš na klacek nebo pařez, tak zlatej hladkej chodnk :-)

    • joannes.janek  

      Rozhodně však díky za rady. Na netu toho je spousty. Různý vychytávky. Různý značky. Původně jsem uvažoval o nášlapech od crankbrothers kvůli tomu jejich systému s blátem. Cena už tam je oproti 520 dost mazec a na mé ježdění pro radost tyhle budou stačit.

      • Esi  

        přes bláto většinou našlápneš v pohodě, horší je kámen našláplej mezi kufr a podrážku. bláto odrbeš o pedál i za jízdy většinou se pustí a v pohodě nacvakněš

    • ulipik1  

      je to lepší a zvykne se na to rychle. Je to úplně v pohodě, mám pocit, že se z toho tady dělá zbytečná kovbojka

      • joannes.janek  

        Pro nováčky to je fakt asi nezvyk. Koneckonců to poznám zejtra. Ale faktem je, že kdo jezdí už trochu víc tak má nášlapy a to mluví za vše.

        • Ivan  

          Jen abych to trochu zrelativizoval: Nášlapy jsem měl na biku od roku 1994 (první byly elastomerový Onzy, pokud je tu nějakej pamětník). V roce 2010 jsem pořídil na trailbika první platformy a minulej tejden jsem je dal i XC hardtaila. Vývoj opačným směrem, nějak mi teď platformy vyhovujou víc.

    • Bucci  

      Když má SPD vakl po 300 km, reklamovali byste to?

      • Tencovozikmin  

        A jak dokazes ty km. Zalezi jak dlouho to mas a trebas staci dotahnout. Ale reklamuj.

      • tomxxx  

        každý shimano maj poměrně rychle vůli, páč si to sedne, stačí to dotáhnout a pak vydržej dalších 5000 bez vůle, pak zase dotáhneš a takhle jezdíš do nekonečna. Jestli nemáš shimana, ale něco s průmyslama, tak reklamuj určitě.

        • novas752  

          Moje PD-M780 teda neměly „počáteční“ vůli ani za 6000km (pak jsem udělal preventivní rozborku).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.