• terkad

    Dnes odpoledne mezi Buchlovem a Břestkem jsem na stezce našla tachometr, který po obdržení toho správného popisu ráda vrátím majiteli :)

    0 0
    • mikš  

      já jsem ztratil černý comp od spešlu v Brdech,je možný že se dostal červí dírou ,nebo nějakou jinou dírou až k Buchlovu.

      0 0
      • MTB-Tony  

        K čemu kdo dneska používá tachometr? To jsem měl naposledy než vznikl smartphone.

        Stejná funkce je dávno v mobilu s mapováním trasy atd.

        I bez extra tachometru vím kolik jsem za sezonu ujel, kde a kdy.

        0 0
        • novas752  

          To ano, spousta lidí smartphony používá. Ale normální tachometr vydrží na jedno nabití stovky hodin, máš na očích třeba rychlost, hodiny, tep, výšku apod. (mimochodem barometrickou výšku má málokterej mobil), nemusíš se o něj bát v dešti, v terénu z důvodu vibrací a pádu, displeje jsou lépe čitelné na slunci než ty v mobilu.

          0 0
          • MTB-Tony  

            Mně to za jízdy nezajímá. Má ho v brašně po rámem. Až dojedu, tak jen ověřím kolik že to bylo a převýšení mi to kazuje taky. Pozná to podle udajů v mapách. Senzor není potřeba.

            0 0
            • Pijer  

              Že tebe něco nezajímá, nebo něco nepoužíváš, neznamená, že pro ostatní to není dobrá volba......

              0 0
            • novas752  

              Mě celkem nezajímá že tě to nezajímá. ;)

              Převýšení z gps údajů je jak počítat spálený kalorie z průměrný rychlosti. poloha gps skáče do stran, při bopohybu prudším svahem to může i s velmi dobrou polohou dělat po prolnutí do mapy výškové rozdíly několika metrů no a v součtu to nasčítá klidně stovky metrů navíc, záleží na oblasti kde se jezdí a přesnosti gps.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              No tak jestli si myslíš, že ten údaj o převýšení z map bude byť jen trochu přesný, tak si to klidně mysli, ale realita je taková, že tomu bývá hodně vzdálený. Taková Strava nemá problém ten údaj zveličit o 50%. Takže ne, nevíš jaké jsi měl převýšení, pouze víš co ti velmi hrubě odhaduje mobil.

              0 0
              • Smazaný účet  

                No…a co budes vedet o vysce, kdyz se ti behem vjizdky zmeni nejak vyrazneji tlak vzduchu? :)

                0 0
                • arny71  

                  Zas kolikrát za rok jezdíš před bouřkou?

                  0 0
                • novas752  

                  Hodne velka zemna tlaku rozhodi vysku tak o 40m. To jsou oproti gps porad drobny. :)

                  0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Porad uplne minimalni rozdily, ne vic jak 10%.

                  0 0
                • Jenda  

                  jelikož jsi utrpěl i fyzikální vzdělání, podívej se jaký je běžný výkyv tlaku vzduchu během dne (v našich zeměpisných šířkách) a kolik že to dělá rozdíl v převýšení.

                  Osobně si nepamatuju, že by mi přes den ulítla nadmořská výška víc než o 100 m.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No to je tak kdyz se nekdo ohani tim, jak je vyska z gps nepresna a argumentuje jinym, taky nepresnym merenim…

                    0 0
                    • novas752  

                      Ale mnohem mene nepresnym. A kombinaci obeho (korekce barometricke vysky, kdyz je velmi dobry signal gps) je to jeste presnejsi.

                      0 0
                      • sodek  

                        Garmin Oregon mi při okruhu mezi startem a cílem ve stejném místě udělá výškový rozdíl klidně kolem 70m.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To je ta „inovace“. Oregon má vysoce debilní korekci výšky dle GPS.

                          Stará 60CSx, kde byl ještě poslední super korekční algoritmus, který mi ze statistiky 300+ jízd z mojeho bydliště nedal nikdy horší výsledek než chyba 3m výšky po příjezdu. A to bez ruční kalibrace na počátku (kalibrace dle startovacího bodu se zadanou výšku jako má Edge to ještě neumělo). tedu i s jakoukoliv velkou chybou na počátku.

                          Mělo to jedinou nevýhodu kvůli které to zřejmě Garmin opustil. V kombinaci velká chyba na počátku bez startovací kalibrace trvalo automatiké korekci nějakou chvíli než se postupně dostala na správnou výšku. A ta pozvolná změna by celá ovlivnila tracklog a nebylo ji jak odfiltrovat. Takže do tracklogu bylo nutné ukládat nepřesnou GPS výšku.

                          Ale aktuální výška byla nejlepší ze všech gpsek co jsem kdy vozil.

                          Oregon 600 o Edge 520 jsou proti tomu nesrovatelně horší v aktuální výšce. Edge nemá žádné průběžné korekce, takže ten je závislý na změnách tlaku. Takže umí po kalibraci dle výchozího bodu mít po projetí okruhu jak přeně stejnou výšku, tak i výrazně odlišnou. Ale nevzpomínám si, že bych někdy dovezl hošrí změnu než 30m. Ale také nepamatuju, že bych jel nějaký den, kdy došlo k opravu nějakým extrémním změnám počasí co se týká tlaku.

                          U Oregonu pak záleží jestli jak je nastavená automatická kalibrace, jestli trvale nebo jen pro počátek jízdy. Při trvalé to pak hodně záleží na podmínkách gps signálu. Jak je bohužel korekční mechanismus vysoce debilní (řekl bych, že má přímé přibárání výšky dle gps výšky, což je hovadina), tak průběžná kalibrace situaci dokáže jak někdy zlepšit, tak i někdy opravdu hodně zhoršit.

                          Přes 40m chybu jsem ale na Oregonu nikdy nezažil.

                          Bral bych okamžitě zpět korekční mechanismus z 60CSx i za cenu nemožnoti využít výšku do záznamu. I když ono by to šlo ji tam použít, jen by byla nutná navíc počáteční kalibrace a to buď ruční nebo dle zadaných bodů jako má Edge (s tím by to byla ideální kombinace).

                          A ten korekční mechanismus 60CSx jsem tu popisoval v historii. Stručně jen zopakuji, že korekce byla pozvolná (relativní změny, nikdy ne přebrání konkrétní gps výšky) a velikost relativní korekce byla závislá na kvalitě gps signálu (při špatném korekce jen při velkém rozdílu gps výšky a výšky barometru nebo až dokonce žádné a čím lepší signál, tím se relativní korekce prováděla při čím dál menším rozdílu výšek).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jinak vozím občas Oregon i Edge současně, u Oregonu používám automatickou kalibraci průběžnou (abych to měl odlišné od Edge) a pak sleduju, jak se někdy výšky začnou rozcházet.

                            A když se rozchází víc, tak se pak musím zeptat kamaráda, který ještě vozí pořád 60CSx jaká výška je reálně správně. A většinou to není ani ta na Edge, ani ta na Oregonu. V průměru bych řekl, že Edge bez jakékoliv korekce s kalibrací na přesnou hodnotu na startu podává mírně lepší výsledky než Oregon s průběžnou automatickou kalibrací.

                            A displej byl na prastaré 60CSx taky lepší než na Oregonu, to bylo u Oregonu taky velké zklamání. Škoda na dnešní poměry hrozně slabého HW u 60CSx, že nezvládne žádné pořádné mapy + neumí současná čidla + omezení pro routu na 250 bodů a navigaci po track logu jen omezeným způsobem, jinak bych u 60CSx stále zůstával.

                            0 0
            • tomxxx  

              Kdo v dnesni dobe pouziva brasnu pod ramem?

              0 0
              • Tencovozikmin  

                Sulin se smartphonem :--)

                0 0
                • bikemike  

                  +1

                  0 0
                • MTB-Tony  

                  Ja nenavidim batohy nebo tahat veci po kapsach. Se vsechno da to brasnicky uprosterd ramu a je klid. Mobil, penuze, pumpa, kapednik, klice, svacina. Atd

                  0 0
                • MTB-Tony  

                  Ja nenavidim batohy nebo tahat veci po kapsach. Se vsechno da to brasnicky uprosterd ramu a je klid. Mobil, penuze, pumpa, kapednik, klice, svacina. Atd

                  0 0
                  • Tencovozikmin  

                    I ptáka si ta tam zastrč a neraď. Brašnička na rámu je pro chlapečky a důchodce.

                    0 0
                    • petrun  

                      Ukázková ignorance …

                      0 0
                    • MTB-Tony  

                      A kde jako máš včechny ty věci když jedeš na 10 hodinový výlet? Jako jezdím já?

                      Cyklo batoh je hnuj, pod ním se pak zbytečně potím.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • sodek  

                        Hnůj jsou ty tvoje zbytečné výpady. Ano, pod batohem se potím, ale dokážu s tím žít. A můžu v něm mít třeba vak na vodu.

                        0 0
                      • Tencovozikmin  

                        Na něco postačí dres a na něco jiného je lepší batoh,tyhle mudrlanty co je nej mám nejradši. Popiš tvou 10h vyjížďku s brašničkou. A co vní vlastně všechno vezeš na takovou celodenku?

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Zelenou klobásu:D

                          0 0
                        • Tomas-kellys  

                          Nebo mudrlanty kteří poznaj buzeranta podle toho e má kapsu na kole…

                          0 0
                        • novas752  

                          Víš jak. Do Camelu naleju 3l vody, nějakou tu svačinu, serepetičky jako pumpička a spol., mobil, peněženku a klíče, případně foťák a nějaký to oblečení navíc a jedu.

                          Kolo je lehčí (minimálně ta absence vody je hodně znát, navíc 3l v bidonech často ani neni možný), o dost snadněji se ovládá v terénu. A ten batoh s vodnim vakem dělá jakousi základní ochranu zad, což se jednou taky může hodit.

                          Dobrý batoh větrá záda celkem obstojně a hlavně dobře drží na těle. Nic nikde neposkakuje, nechrastí, batoh je samostahovací, takže nic nešplouchá…

                          Nemám problém s tim ujet přes 150 v kopcích.

                          0 0
                          • Tencovozikmin  

                            Já s batohem problém nemám.....

                            0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Tak to já osobně nesnáším i 12 minutovou cestu do práce s batohem na zádech, kterou musím absolvovat dvakrát týdně když si vezu oblečení. Kdybych měl jet 150km v kopcích s batohem, tak bych na začátku batoh odložil, a vyzvedl si ho zase na konci.

                            0 0
                            • Martin  

                              Na silničce / grejvlu z batohu taky dvakrát neječím radostí, ale na bajku je to pro mě přirozené, tam zas nemám rád košík s flaškou. 1000 lidí = 1000 chutí.

                              Taky jsem jel hodněkrát Praděd s batohem bo nestabilní počasí a náhradní oblečení.

                              0 0
                              • bezdratova.sprcha  

                                Přesně tak. Každý to má jinak.

                                Já si teď pořídil Camelbak Repack (to je ledvinka, ale nikomu to neříkej). Mohl jsem omezit bagáž na kole na minimum (mám tam jen Endura tool roll s bombičkama a opravama na bezduše, i když važuju že i to zruším), uvezu na kole až o 1,5 litru víc vody, můžu s sebou tahat všechno co potřebuju a nic mi neojebává záda nebo kolo a nekurví celou cestu. Jako bonus jsem si vyřešil nekonečný problém utopených zadních blikaček – teď ji vozím na tom Repacku a bláto se na ni nedostane. Ještě bych potřeboval, aby ta ledvinka vydělávala peníze na jídlo, servis, výbavu, komponenty, a všechny mé problémy ohledně kola by byly vyřešené. Nemusel bych chodit do práce a jenom bych jezdil.

                                0 0
                          • HonzaRez  

                            Takže kolo je lehčí, ale zátěž je na zádech. Tahle logika mi nejede, radši zůstanu zapřisáhlým antibaťohářem a budu se smát bejkerům, co skáčou džumpy s batohem…

                            0 0
                            • novas752  

                              Princip akce a reakce.

                              Těžší jezdec ovládá v terénu lehčí kolo o dost snáze a přesněji než lehčí jezdec těžší kolo.

                              Navíc když to máš na zádech, je ta hmota mnohem lépe odpružená než když to máš na kole, hydrovak tvoří jakousi základní ochranu zad (některý freeride/enduro batohy mají i přímo integrovaný chránič zad).

                              A do batohu klidně naložíš 3 litry vody, což se velice hodí v odlehlých místech.

                              Kdežto na kolo rozumně nacpeš možná litry 2, většinou jen 1,5 a občas je problém i s půllitrovym bidonem (některé fully), což v létě vystačí tak na hodinu.

                              A v tropických dnech si do toho nasypeš led a batoh příjemně chladí cca 2 hodiny.

                              Samozřejmě je potřeba dobrý batoh s pevnější konstrukcí a bedernim i hrudnim popruhem v co největší šířce aby se zabránilo poskakování na zádech a tak podobně.

                              0 0
                              • petrun  

                                To pravda jen částečně. Pokud se vypravím na fullu do lesa, batoh je jasná volba. Nic jiného mi vzhledem ke konstrukci rámu ani nezbývá. Ale pokud používám kolo místo auta nebo MHD k dopravě po věčně rozkopaném Brně, tak prostě batoh nechcu. Přes to nejede vlak, tečka!

                                0 0
                                • novas752  

                                  Psal o skákání s baťohem, takže píšu o situaci, která se k tomu vztahuje.

                                  A i když jsem jezdil do práce přes půl Prahy, stejně jsem skoro vždycky jezdil s batohem, protože jsem si často vozil nějaký náhradní oblečení a/nebo oběd. A to do podsedlovky nenarvu a rámový brašny nosiče apod. pro mě nepřipadají v úvahu.

                                  Ale na silničku si batoh taky neberu, kromě těch cest do práce

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                Pro ovladatelnost kola je hmotnost na zádech sice lepší než na kole, ale na druhou stranu na to kolo toho stejně tolik nedáš (tím myslím hlavně pití, které bývá z toho nejtěžší), takže to z hlediska hmotnosti tak hrozné být nemůže.

                                U batohu je pak sice výhoda, že můžeš vzít pití více, ale na druhou stranu když je batoh těžký, tak to začíná být pak pěkný opruz. Alespoň pro mě rozhodně.

                                Já nakonec skončil u toho, že batoh sice vozím úplně pořád, ale hlavně na objemnější věci (hadry) a pak na věci, které mám jen jednou (tedy musel bych přendavat mezi koly) a na věci, které se blbě dávají jinam (větší mobil, apod.).

                                A pití v batohu vozím vždy co nejméně to jde v závislosti na jeté trase. Většinou už naštěstí i u dlouhých tras jezdím převážně takové, kde je po cestě kde doplnit pití.

                                Takže jezdím většinou jen na jednu 0,75l láhev + někdy k tomu 0,2–0,5l do batohu (akorát mám vyzkoušeno, kdy kolik potřebuju do rezervy do batohu a vozím to bez vaku v malé petce a pak přeluju do láhve na rámu).

                                Více pití v batohu už jen zcela ojediněle na některé trasy na dovolené v horách ale i tam se snažím plánovat tak, aby to nebylo nutné.

                                O batohu do 2kg (komplet vše, tzn. v batohu nemůže být skoro nic, když samotný má 0,8kg) na zádech ani nevím. Nad 4kg už batoh na zádech nesnáším a kazí mi to vyjížďku (a něco mezi snesu, ale už ho vnímám a není to úplně ono). Když jsem kdysi vozil i třeba 2,5–3l vody, tak to aspoň kompenzoval fakt, že byl postupně lehčí jak jsem to vypil.

                                Vak jsem vozil mnoho let a už mě přestalo bavit se o něj starat, další nevýhoda k té větší hmotnosti na zádech.

                                0 0
                            • kejda  

                              bejkeři a džumpy? tak to pak jo :)

                              0 0
                  • kejda  

                    Záleží, na jaké vraně jezdíš, že máš taštičku v rámu. Jestli je to Olplran, tak se to dá pochopit. Některé rámy tuto možnost přímo vylučují…

                    0 0
            • kubad  

              A k čemu je to dobré?

              0 0
          • petrun  

            Stovky? Baterku měním po 2 letech. To je 17520 hodin.

            0 0
            • novas752  

              No ujeteho casu. Tachometr s bezdratovym tepem, rychlosti a kadenci mi vydrzi cca 250h celorocniho provozu (zima), senzory asi 400h.

              0 0
              • petrun  

                Bezdrátové mám doma dva a stejně jsem se vrátil k staré drátové Sigmě. První měl takovou spotřebu, že by žral i trávu kolem cesty kdyby to šlo. Druhej pravidelně ztrácel signál vždy když jsem zapnul blikačku nebo když byl aktivní mobil. Navíc mně šetřiče které po 2 hodinách computery uspí okradly o celkem dost kilometrů. Bezdrát už nikdy víc.

                0 0
                • novas752  

                  Nevim no, ja vozim bezdrat 3 roky (sigma rox 6.0) a zatim me nikdy nevypekl. Ani a mobilem a aktivni gps ani s blikackou.

                  A nevim jak bych si do dratovyho tachace napichnul treba tepak. :)

                  0 0
        • dědek mohy  

          Smartphone se zapnutým záznamem mám v kapse, na řidítkách mám tachometr, kde se můžu dočíst spoustu věcí. Mě třeba zajímá hlavně čas, ujetá vzdálenost, aktuální rychlost. Neřeším, že bych neviděl na slunci, že prší, že jsem od bláta…

          0 0
        • Jirka24x  

          Kvuli tomu ze nemusis jak debil furt zapinat nejkou aplikaci, vidis kolik jedes a kolik je hodin.

          0 0
        • mr.antik  

          Taky jsem si řikal, že si letos budu měřit kilometry pomocí Stravy. ale po prvním výletě jsem přestal, resp. neměřím vše. Většinou to zapomenu zapnout, nebo nemám nabito, prostě mě to nebaví řešit. Dovedu si celkem představit, že bych si dal na kolo tacháč…

          0 0
        • puka  

          Pro někoho, kdo si chce zaznamenat i cestu pro rohlíky, je zbytečnost si zapínat stravu či jinou appku.

          0 0
    •  

      Nepouzivam ani tachometr, ani brasnu jakoukoliv a ani mobil proste jezdim a ty tri veci jsou k jezdeni uplne k hovnu. Ale respekt z pani ktera hleda majitele.

      0 0
      • mikš  

        a navíc moc pěkná,asi jsem se zamiloval. :-)

        0 0
      • terkad  

        A sakra, mluví se tu o mně jako o paní, jdu si to hodit :D

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Oslovení paní je snad dle dekora v pořádku ikdyž nejsi vdaná.

          0 0
          • mikš  

            Tencovozikmin cože,ona není vdaná,že by kapka naděje pro mně?

            0 0
            • podvlada  

              Můžeš zkusit zareagovat na její příspěvek a zeptat se jí přímo, místo toho, aby ses tu o ní bavil těsně vedle. Lásku už jsi vyjádřil, tak je třeba to posunout dál ;-)

              0 0
              • mikš  

                já jsem velice nesmělej,a navíc 20 let ženatej :-(

                0 0
                • sodek  

                  a už byl při té nesmělosti kocour v troubě, nebo se teprve chystáš? :)

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Kocour v troube, umirajici kotatka – lide jsou na kocky fakt zli :-)

                    0 0
            • Tencovozikmin  

              Je to na tobě :-)

              0 0
    • scalar  

      Jsou na něm poslední údaje:

      ujetá vzdálenost: 298km

      průměrná rychlost: 46,2km/hod

      max rychlost: 89,6km/hod?

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Přesně takových jsem už ztratil asi pět. Při jízdách po práci jsem cely rozvrčelý.

        0 0
      • terkad  

        Nejsou, bohužel. Je tam prvních pár letošních kiláků, musí to být fakt někdo z blízkého okolí Buchlova

        0 0
        • wego1991  

          pokud tam není průměrka 50+, tak se obávám, že to nebude od nikoho z bf

          0 0
          • podvlada  

            Tak pořád je tu varianta, že těch posledních 298 km bylo se zmáčklou zadní brzdou coby tréningem na vrcholový útok na TdF, to bych pak tu mizernou průměrku pochopil…

            0 0
        • bikes72  

          Nebyla to bílá sigma 14.12?

          0 0
    • Radza  

      Borka tady najde tachometr, chce ho vrátit a borci někteří tady otočí na co tachometr. Tak třeba já používám tachometr hlavně proto, abych přibližně věděl, kolik mám na kole najeto km a hodin (z důvodů servisních intervalů apod.)

      Samozřejmě taky kvůli rychlosti, kdy se na určitých trasách třeba zlepšuji, hlídám si rychlost průjezdu různými úseky apod. Mobil používám občas taky, tam ale může někdy nastat problém s vydrží apod.

      0 0
      • bikemike  

        Borec se dneska zaregistroval, tak má asi potřebu zaostalé bajkforisty obohatit… :-)

        0 0
        • danielh  

          Ja uz nej vidim 24.6 2016.

          0 0
        • MTB-Tony  

          Tu to je sám honič kilometrů. Na kole se jezdí abych is od všeho odpočinul a je mi jedno jeslti dám zrovna 40 nebo 70. V čem je rozdíl?

          0 0
          • gersa  

            V tom, že kdo chce může ho použít a kdo nechce nemusí. Je to na každém soudruhovi (a soudružce)… Není třeba někomu vnucovat svůj názor co je nejlepčí

            0 0
          • Breakpain  

            Ne, neni to zdani, Ty jsi opravdu ko*ot :)

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Ty vole to je zase vlakno. Jsme pekne hovada, hosi. Holcina se snazi udelat trochu dobra na svete a my zase zacneme kvokat kokotiny o vecech co s vlaknem uz nemaji nic spolecneho.

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Hledá majitele i na FB a tady ho stejně nenajde. Ale třeba se seznámí s někým z BF.

        0 0
        • terkad  

          Majitele už asi nenajdu, ale vzhledem k tomu, že to bude sedět ke kabeláži od mého starého tachometru (mimochodem kdysi ztraceného), tak to přilepím třeba na měšťáka, stejně by mě zajímalo, co na té plečce ročně najedu :)

          A kdybych se chtěla seznamovat, jdu na to jinak :)

          0 0
      • Davidakta  

        Tony se snaží udržet vlákno na hlavní stránce,pro případného majitele:)

        0 0
      • bodlak2  

        +1

        0 0
      • jIrI___  

        To na B-F není nic neobvyklého. Pokud člověk opravdu chce zjistit majitele tachometru, tak musí položit otázku ve stylu „Používáte navigaci nebo raději jdete na pivo?“ a neviditelná ruka B-F pak už diskuzi nasměruje správným směrem :)

        0 0
        • mr.antik  

          Je to naopak. Pragmatické nebo technické téma musíš vždy doplnit o nějakou kontroverzi. To téma by jinak bylo do dvou hodin nějakde v propadlišti dějin

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.