• spartakcz

    Ahoj, možná se to tu už v nějakém topicu řešilo, ale… Zajímalo by mě, jaké nářadí nebo „díly“ (duše, nýty) sebou vozíte. A s tím souvisí, kam to na kole všechno případně naskládáte (duše, pumpa, nářadí)…

    0 0
    • l-e-t-o  

      vozím sebou náhradní duši, pumpičku, lepení, stahováky a pak sadu nářadí (nějaké imbusy atd.) Teď začnu vozit i cyklolékárničku, kterou jsem dostal na vánoce :) A všechno se mi to vleze do batůžku ve které mám ještě vak s vodou a případně nějaké to jídlo :)

      0 0
    • zirecek  

      Švihy okolo 2 hodin → duše + montpáka + pumpa + kapesník v dresu; minitaštička s klíčema, mobilem, záchoďákem, drobnýma, 1 láhev na pití v košíku.

      Delší, celodenní švihy → batoh → 2 duše + montpáky + pumpa + balení nářadí (mininářadí Author, nýtovačka, centrklíč), peněženka, atd., pití 2 flašky či vodní vak.

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      dusi, spojku na retes, patku k saltru, sadu naradi, montpaky a hlavne  !!!hajzlpapir!!! Ten pouzivam pravdepodobne nejcasteji :D A aby to nenavlhlo vozim to v takovy piksle co vypada jako bidon a neni to bidon. 

      0 0
      • orgoj.chorchoj  

        tohle je ta piksla

        0 0
        • zery  

          myslím že stačí pumpička a duše do batohu nevím co by se mohlo ****** abych sebou tahal imbusy

          0 0
          • Smazaný účet  

            :oO tos mě dostal.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vidím to taky tak, pumpa a duše. V krabičce od lepení si vezu ještě nýtovač na řetěz a na něm těch pár imbusů je taky. Ale musím se přiznat, že jednou jsem si v kapse vezl i elektrický holící strojek :-)

              0 0
              • Smazaný účet  
                • no řetěz už jsem párkrát nejtoval, pražákům je hej, ale skončit 10–15 km od nejbližší vesnice s nepojízdnym kolem je pruda
                • centrklíč není špatná věc, aspoň pro nás co občas padáme a lámeme dráty (a hlavně nemáme crossridy a podobný věci)
                • imbusy bez diskuze, brzdy, sedlo, představec, nášlapy, košík na láhev – snad skoro každej šroub jsem někdy dotahoval, ač třeba jen z kosmetických dů­vodů
                • pumpa + duše + lepení, murphy ví dobře, že dyž píchnout, tak ne jednou
                • eště vozim starej plochej multiklíč, popravdě ani teď nevím k čemu ho mam, ale k něčemu tam asi bude… brzdy?

                jeden čas jsem vozil velkej imbus na kliky, bo se mi onehdá povolil šroub a já na točný obcházel modeláře esli nemaj nářadí… od tý doby dělám častější inšpekci před jízdou. majstrštyk opravu jsem dělal kdysi na cykločundru asi v 16–17 letech, kdy jsem na kokořínsku uklepal šroub přehazky – z KPZ jsem použil drát, ze stromu seříznul větvičku a přidrátoval jí. řadilo to a já dojel 40 km dom. ;o)

                0 0
      • Fana.A  

        Místo h-papíru vozím v dresu papírové kapesníky.

        0 0
        • zichis  

          kromě papíru nebo hadry na utření mě praxe naučila vozit i kousek mejdla. Kdo se už někdy štáral v převodech, nebo v čemkoliv jiným namazaným, tomu zajisté nemusím vysvětlovat nač se používá.

          0 0
          • dua  

            Ja vozím chirurgitské rukavice a jsem v pohodě.

            0 0
    • Volf  

      Ber to takto. Co se nevejde do kapsy tak je zbytečné za předpokladu, že nejedeš někam na expedici nebo třeba jen na víc dnů. Na normální švih vezu malou pumpu, malé lepení, a nymbusáky do 6 mm a redukci na galuskový ventilek kdybych potřeboval k pumpě nafoukat kola a to se vejde do kapsy a hotovo.

      0 0
      • Volf  

        jo a malej centrklíč jen pro strýčka příhodu / kapesníky, toaleťák, mobil a peníze nepočítám do nářadí, ale jsou součástí výbavy také / a v zimě vozím duši, protože lepidlo nedrží…

        0 0
    • deko  

      No podobne tema tu uz nekde bylo. Ale

      Na kratsi vzdalenosti vozim v brasnicce multiklic, packu na demontaz plaste, dusi, lepeni a pumpicku.

      Na delsi pak jeste nahradni sram spojku na retez, radici lanko, v sedlovne mam 2 spice a centrovaci klic.

      Jinak  v batuzku vozim jiz rok lekarnicku a uz se 3× sikla.

      0 0
      • spartakcz  

        Tak koukám, že někdo vozí skoro celou dílnu a někdo jen kapesníky…:-) Jinak jsem hledal a hledal a z multiklíčů se jeví asi nej http://www.canyon.com/…rticles.html?…

        Má někdo případně zkušenosti, nebo rady, kde jej v CZ koupit za NEJ cenu…?

        0 0
        • Fana.A  

          Neříkám ,že je levný, ale taky se mě líbil. Tak tady je jeden prodejce.

          0 0
        • deko  

          Uz se mi stalo, ze jsem musel kvuli totalnu nepripravenosti jit 30km vedle kola.

          0 0
          • zery  

            taky jsem jednou urval řetěz tak nezbylo než se vymotat z lesa a vyhledat pomoc naštěstí jsem našel ale nebyl důvod abych pak sebou tahal nýtovačku když ho urveš 1 za 10 let člověk si vždy poradí

            0 0
    • rock  

      Už to tady bylo, ale upřímně, co ne …

      Multiklíč, pumpičku, lepení, mobil, kapesníky a něco málo peněz.

      0 0
    • miki  

      Jelikož mám na kole jen 3 velikosti imbusu tak nepotřebuji drahej multiklíč.

      0 0
      • drtyc  

        na koncich ty pasky co drzi tu kulicku, ktera ma za ukol drzet ten bit s imbusem… tak ty pasky radsi necim prelep pokud jsou jen nacvakavaci, protoze ja uz ty kulicky postracel.

        0 0
        • miki  

          To je zajímavý ale vozím to takhle 2 roky a drží!.

          0 0
    • jIrI___  

      Vozím jen náhradní duši, pumpičku a jednu montpáku. Když jedu někam dál, přiberu navíc lepení a „miniráčnu“ se 2 imbus bity a jedním torxem (něco jako má miki nademnou) :)

      0 0
      • XC-biker1  

        Já taky pumpičku, 2 imbusy, lepeni a duši, + tedka ještě 1 torx, od te doby co se mi povolila patka a já málem ztatil přehazku :D

        0 0
    • jecnak  

      Vozim tohle + pumpicku s lepenim uvnitr.

      0 0
    • pajan  

      Já vozim vše v podsedlovce (duše,lepení,mon­tpáky a „kapesní nářadí“  je tam od torxu přes imbusy nejtovačku až po centr klíč vše potřebný – děkuji Ježíšku :-D viz foto)

      0 0
    • Sobi  

      No já bych doporučoval, tedy pokud vozíš sedlovku od Pellsu, vozit ještě jednu náhradní!

      Poté co mi rupla si dát cca 10km ve stoje v terénu je fakt super! A poněvadž ve stoje se to sakra houpalo, tak jsem musel zamknout i vidli jinach bych nedojel! Uf na to jen tak nezapomenu…

      0 0
      • jIrI___  

        Snad mě to taky nečeká. Zatím 2 roky drží v pohodě :)

        0 0
        • Sobi  

          Ty jo, já jí měl cca 3/4roku a pak křup pod zadkem a… no nikomu to nepřeju, křeče v lýtkách ješte tři dny… :-(

          0 0
          • drtyc  

            no nevim. ja bych ji proste dorazil a nasadil nizko, at si aspon obcas sednes.

            0 0
            • Sobi  

              To mě taky napadlo, ale ten karbon se tak rošklebil, že nešel zasunout. :-) Leda ho nějak oříznout, ale chtěl jsem to reklamovat.

              0 0
              • drtyc  

                tak jestli se to rozsklebi, tak bych to vyfotil mobilem a pak bych tomu pomohl jeste strem, at to praskne nejen pricne, ale i podelne a pak by to slo treba s trochou hrube sily do toho ramu nacpat… otazka jak pevnej je ten ram ;-)

                0 0
                • Sobi  

                  No nechtěl jsem použít nějak hrubou sílu… teď už vozím hliníkovou :-)

                  0 0
      • rock  

        Všechno může prasknout … moje pellska se připravuje na pátou sezónu …

        Ad jízdy v terénu ve stoje: postupně jsem zrušil 3× titanový ližiny na sedlech Pell's než mi došlo, že tudy cesta fakt nevede (a to jsem fest tolerantní) a změnil jsem značku …

        0 0
        • Sobi  

          Jo jasně, ale poprvé jsem se rozhodl pro karbon a takhle to dopadlo…

          0 0
    • Krutor  

      Koukám, že někteří vozí opravdu celou dílnu. Já se na kole řídím stejným pravidlem jako při zapamatování anglických slovíček (resp. jedno jakého jazyku): co využiju jen minimálně nebo skoro vůbec, to se neučím = to nevozím :-))).

      Multiklíč je dobrá věc, ale zjistil jsem časem, že pro manipulaci je klasickej imbus lepší ( a taky levnější při ztrátě:-D), takže z nářadí vozím v podsedlovce jen 3 imbusy a nýtovač. A 1 duši a lepení. Lepení na základě letitých zkušeností dvojího druhu :-). Samolepící kvůli rychlosti a obyč.

      Dvě věci, na který jsem časem došel a dávám na ně bacha: 1) čím míň pícháš, tím víc hrozí riziko prodření gumy (zní to divně, ale pánové, JE TO TAK:-D ). Duše se v podsedlovce na hranách časem prodře. Takže duši vozím pořádně obalenou. A 2) čím míň pícháš, tím víc ti to vysychá. Myslím lepidlo z lepení – takže občasná kontrola potřebná. Stalo se mi, že jsem píchnul, vyměnil duši, ovšem při foukání mi sjelo kolo opřený o strom a urval jsem ventilek. Takže došlo na lepení píchlé duše, teda došlo BY, KDYBY nebylo lepidlo vyschlý. Následovala možná největší potupa bikera – odvoz domů vlastní manželkou !!!! :-))))

      0 0
      • rock  

        Tu kombinaci prodřené duše a vyschlého lepidla jsem si vyzkoušel víkend před vánocemi. Jenže v MÉM případě nenastal potupný odvoz, nýbrž

        • vyhledání nejbližšího šípkového keře
        • ulomení sympaticky se tvářícího trnu
        • zapíchnutí trnu coby čepu do díry v duši
        • nafouknutí kola (trn se opřel o vnitřek pláště, takže víceméně držel na svém místě)
        • velmi, ale opravdu velmi spěšný odjezd domů (10, možná 12 km s jedním dofukováním po cestě)
        0 0
    • Hornet  

      Vozim len tie nutne veci co vacsina v podsedlovej minibrasnicke GT: zabalenu dusu, par flakov, mala tuba lepidla, smirgel, to je zatocene v dusi pre usporu miesta:-D, montpacky, aj ked su mi na prd, lebo zhodim aj nahodim plast v rukach(ale co keby niekto potreboval), duralovy klucik na xt kola, nejaku stovku, noo teraz uz zabalim € :-D multikluc crank bros ako ma „rock“, tiez mozno zbytocne, ale viem ze ked ho nezoberiem tak vtedy bude potrebny a pumpicku na rame. Do dresu mobil a nejake dve musli tycinky.

      A nerad nosim batoh, len ked beriem fotak.

      0 0
    • drtyc  

      protoze jsem od narozeni lemra na nektery cinnosti, zatim co jiny mi nevadi, tak bych se optal.

      kdyz uz vozim baterky na svetla – co takhle kompresor misto pumpy? jaky nejmensi, ale jeste funkcni se dela? nejake tipy?

      idealne aby to bylo bud na AAA nebo AA nebo 18650

      0 0
      • drtyc  

        hledam neco mensiho nez pumpa, aby bylo jasno.

        0 0
        • miki  

          bombičky

          0 0
          • spartakcz  

            Já spíše řeším, jakou pumpičku na kole vozit. Takovou, která by šla strčit do podsedlovky, případně do lahve s duší do košíku. Umístění na rámu se mi nějak neosvěčilo…:-(

            0 0
            • Rychlej turista  

              Já s tím problém nemám, vyměň rám :-D

              0 0
            • Krocan  

              ve svym oblíbeným servise sem viděl pumpičku od Kellysu, která se zastrčí do sedlovky:-)…s mechanikem nás oba zajímalo jak pumpuje tak sme ji vyzkoušeli a já už akorát litoval že u sebe nemám těch pár stováků:-(, ale teď už si ji kupovat nebudu(koupil sem si už dřív ňákou potvoru na rám a na zimáku zatím drží a kdyby něco tak si můžu vzít ještě 15 let starou minipumpičku do bundy(mám pocit že v létě sem ji narval v pohodě i do ledvinky:-P

              0 0
              • spartakcz  

                Myslíte, že má smysl si pořizovat multiklíč s nýtovačkou, nebo to řešit rychlospojkou…?

                0 0
                • Wojtek  

                  aji,když budeš mít rychlospojku,tak nýtovačku budeš vždy potřebovat

                  0 0
                  • spartakcz  

                    Aha… No, právě mě jeden „maník“ v cyklo sportu přesvědčoval, jak se dají sehnat rychlospojky, na který není potřeba…:o Nějak jsem nechápal, jak to na sebe napasuje, ale zněl přesvědčivě…

                    0 0
                    • Wojtek  

                      když už máš ten žetěz připravený na rychlospoju,tak ho můžeš kdykoli rozpojovat bez nýtovačky a jakéhokoliv nářadí,ale když ho  roztrhneš,tak ti tam ten článek,který musíš(pokud tam chceš dávat rychlospojku)od­stranit zůstane,takže nýtovačku vždy

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Proto je rychlospojka zbytečná.

                        0 0
                        • Wojtek  

                          není!při čištění řetězu  na ni nic nemá,a při přetržení nepotřebuješ takovou přesnost nýtování,stačí vytlačit nýt

                          0 0
                        • JSt  

                          neni. je rychlejsi jen odnytovat zkroucenej clanek a scvaknout spojkou. navic v kvaltu je to rozhodne spolehlivejsi ;-).

                          0 0
                          • Sobi  

                            Souhlas, jednu spojku mám na řetězu, sebou krom jiného mám nýtovač a druhou spojku. Jednou se mi stalže se za jizdy rozpadla, tak proto rezervní a když to přetrhnu jinde, tak jen roznýtovat a vložit spojku.

                            0 0
                            • JSt  

                              jo. jako bonus se spojkou nezmenis delku retezu ;-)

                              0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tak jo, pokud někam spěcháš, ale jinak si bez ní člověk blahobytně vystačí.

                            0 0
                • pepek  

                  K rychlospojce potřebuješ nýtovačku taky. Multiklíč nepotřebuješ, stačí několik imbusů. Malá pumpa nebude funční, funkční pumpa vyžaduje hnusnou, velkou brašnu-takže na rám .

                  0 0
    • Charles2k  

      Nevozím žádné nářadí, ale vozím mobil. Když se něco vážnějšího přihodí zavolám.

      Jedině snad při delších vyjížďkách někde v horách, když jsme byli ve skupině, pak vždy někdo u sebe základní nářadí měl.

      0 0
    • Kubas.1  

      Na kole pumpičku, v podsedlovce dušu, montpáky, lepení. Když se jede někam dál, tak beru bágl, ve kterým mám nářadí…   Žádný nýtovačky řetězu, a vlastně ani to nářadí sem ještě nikdy nepotřeboval :-)

      0 0
    • siafu  

      vše v camelu – mám Lobo

      vozím asi: Flyweight duši (nejlíp dvě, ale už delší dobu jen jednu), nýtovač, spojku na řetěz, nějaký záplaty, lepidlo, šmirk, 3 montpáky, zhruba potřebné imbusové klíče, klíč na XT kliky, pak nějaké drobné (pokud tam teď vůbec jsou), mobil a pumpičku Blackburn AirStick

      nevozím třeba centrklíč (ani ho nemám doma) a ploché klíče…

      0 0
      • Rychlej turista  

        K čemu to všechno potřebuješ? Pochopím to u kámoše, který si na jaře vozí náhradní dráty, protože přes zimu nabere 15 kg, ale ty přece tomu kolu ublížit nemůžeš :-)

        0 0
      • Sobi  

        Vozím to samé, ale duši mám normální a nevozím klíč na kliky :-) jinak batůžek mám deuter hydro exp 12 :-)

        0 0
      • pepek  

        Vozíš půlku Werkstattu a pak musíš ladit pásku do   lehka :-)

        0 0
    • Flegmatik  

      V rohu na řidítkách vozím: lepidlo, 4 ks záplat, redukci z AV na galuskový ventilek, starou jetou rychlospojku (na dojetí), nový odlamovací nýt do řetězu. Do druhého rohu možná dám ještě montpáku. S sebou pak stačí dát do kapsy nebo batohu duši, pumpu vozím na rámu takřka stále. A možná koupím nějaký lehký imbusy, i když po cestě jsem je snad nikdy ještě nepotřeboval, přesto že jsem vozil multiklíč.

      0 0
      • jIrI___  

        Nářadí do rohu, to není vůbec špatný nápad.

        0 0
        • pepek  

          Do rohu se nevlezou imbusy, ale šlo by to dát do středový osy – akorát tam možná poleze voda.

          0 0
      • Kubas.1  

        Docela by mě zajímalo, jak si na to přišel, mě by nikdy nic takovýho asi nenapadlo :-D  Ale jinak to neni špatnej nápad, asi nejpraktičtější co sem zatím slyšel

        0 0
        • JSt  

          tak nahradni spice se normalne vozi v rodlech ;-)

          0 0
        • Flegmatik  

          Tož to bylo tak. Hledel jsem nějaké nové černé rohy profilované rohy. Při hledání jsem narazil na nějaké rohy, které mají uvnitř nářadí (imbusy, šroubováky, nýtovač atd.). Jenže ty nebyly profilované, jen obyčejné kulaté. Nakonec jsem žádný rohy nevybral, tak jsem ty moje stříbrné nastříkal na černo, čili jsem vyndal zátky atd. a zjistil, že je tam docela prostor. Tak jsem tam dal ty věci, co jsem napsal výše, v zátce udělal takový zajížděcí úchyt pro její vytažení. Hlavní plus je, že to má člověk furt s sebou a nezapomene to doma. A není to tak težké, jako to integrované nářadí (ty rohy s nářadím váží pár asi 284 g).

          0 0
          • Flegmatik  

            Scheisskarlgott! Mohl jsem si to po sobě aspoň přečíst :-) Mezitím mě napadlo, co by do druhého rohu šlo ještě dát, ale s tím vás trápit radši nebudu ;o)

            0 0
      • Schoscha  

        já sem v jednom rohu vozil klíček k zámku na kolo a v druhým papírovou padesátikorunu pro případ ztroskotání.

        Tohle kolo už dávno nemám, klíček sem vyndal, ale to pade tam zůstalo.

         
        0 0
    • Lister  

      Vozím multiklíč který obsahuje i nýtovač – jednotlivé imbusy bych postrácel, tak proto.

      Duše je základ, na MTB mám pro jistotu ještě balení samolepících záplat ParkTool – moc šikovná věcička. Pumpu na MTB v batohu na silnčice jiný model, který zvládá tlak do 130 psíků.

      Centrklíč jen občas.

      Na MTB od jisté doby beru náhradní patku přehazky, protože skončit výlet kvůli urvané patce je škoda a navíc když si uděláte s fula singla tak to bohužel moc nefunguje – na HT to není až takový problém.

      Montpáky nevozím, protože nevím, k čemu je to dobrý.

      No a stejně je to občas všechno k ničemu, třeba když si přibalíte duši s krátkým ventilkem a máte aktuálně nasazená vysoká véčka – to se pak dost blbě fouká :-)

      Na siličce vozím vše v podsedlovce a pupma je na rámu, na MTB vše v batohu (obecně nemám rád ověšené kolo a navíc člověk nemusí nic řešit, když si místo fulla vezme jedno z HTček) – a ten občas vezmu i na silnici – pohrdavé pohledy starých silničních vlků jsou mi pak spíše k smíchu.

      0 0
      • Lister  

        a ještě bych v báglu asi našel i náhradní spojku.

        Nářadí vozím tohle – za 200 stovky ideální řešení, prodává ho několik firem – Acor, Kellys adalší…

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.